abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75484415
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:15 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Rise of the Triads. Geweldige game! Heb hem tegenwoordig op mijn Nokia N95 draaien (geport).
Dat soort shooters die nog geen muis nodig hadden zijn er prima op te spelen!

@ToT
"No! Don't shoot! Please! No...NO! Please! Please!"
Ik had doom al werkend op mijn 6600 destijds. Was mooi om te zien hoe mensen kijken als ze je degelijke 3d games zien spelen op een telefoon terwijl de meesten een telefoon hadden waar ze de camera nog mee aan het ontdekken waren.

Op mijn huidige p1i is het paradepaardje de emulatie van megadrive games, het is zo lekker om in de trein weereens een oldskool sonic & knuckles of bomberman te spelen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 10 december 2009 @ 17:20:05 #202
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75488463
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:25 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik had doom al werkend op mijn 6600 destijds. Was mooi om te zien hoe mensen kijken als ze je degelijke 3d games zien spelen op een telefoon terwijl de meesten een telefoon hadden waar ze de camera nog mee aan het ontdekken waren.

Op mijn huidige p1i is het paradepaardje de emulatie van megadrive games, het is zo lekker om in de trein weereens een oldskool sonic & knuckles of bomberman te spelen.

Doom & Quake had ik ook jaren geleden al op m'n Smartphone draaien. Kon alleen niet saven

Die gezichten van anderen waren soms wel mooi ja, als je dan zat te quaken op je mobieltje

Heb m'n C=64 trouwens ook nog steeds !!! - The Last Ninja - RULES
... maar speel toch maar via de emulator op m'n PC, scheelt weer wat load-time

& verderz ... Blitzkrieg (Top - vooral qua mods ) & Codename:Panzers momenteel weer eens aan het leeg knallen
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  donderdag 10 december 2009 @ 17:24:41 #203
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75488619
sowieso.. zeggen dat je RTS fan bent en dan red alert spelen =
Starcraft!!!! FTW!

Speel nu enkel nog Flight Simulator X overigens.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_75488868
Sacred Gold vond ik trouwens ook echt über! Ik speelde altijd de vampier!

Over vampieren gesproken: Vampire: the masquerade! Maar dan wel als Malkavian he!
  donderdag 10 december 2009 @ 17:36:13 #205
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75488940
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:24 schreef Michielos het volgende:
Starcraft!!!! FTW!

Dune2 & Warcraft !!! (1-3) & C&C reeks.
Die hele starcraft hype heb ik nooit begrepen. Zo geweldig vond ik 'm niet.

& flink gejat van Warhammer 40.000
pi_75489042
C&C zoog waanzinnig.
Dune 2 was wel aardig.

Dune 1 op de Commodore Amiga HEERSCHTE!
Op de PC was-ie ernstig matig.

Warcraft 1 - 3 vond ik erg gaaf!
  donderdag 10 december 2009 @ 17:40:41 #207
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75489054
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:36 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het spel is geweldig omdat het super multiplayer was, veel tournaments omheen zaten, alle 3 de rassen ook echt anders (i.p.v. enkel ander kleurtje en art) en het gebaseerd was op strat en matchups en niet op "mass 1 unit and win" .

Verder was ik een 200 APM Protoss speler zo nerdig
pi_75489097
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:24 schreef Michielos het volgende:
Starcraft!!!! FTW!

Op een aantal uitzonderingen na, heb ik sinds Warcraft 1 en Command & Conquer zowat alle RTS games mogelijk gespeeld. Daarbij ben ik niet meer van het hardcore gamen, echter kan ik wel zeggen dat ik net zo hard als alle andere starcraft fans uitkijk naar het nieuwe deel.

Overigens moet ik zeggen dat Red Alert 3 een degelijke RTS was, die challenge biedt dan ook leuke uitdagingen. In mijn top 3 zal hij echter niet komen, al is het wel lastig kiezen tussen Starcraft en de eerste Command & Conquer. Niet ver daarna volgt de originele Warcraft 3, de expansion was wel leuk enzo, echter vond ik die nieuwe units niet zo bijster interessant.

De reden overigens dat ik twijfel tussen Starcraft en de eerste C&C is omdat ik de ene keer last heb van een unitlimit, oftewel lekker vrijuit wil spelen, en de andere keer heb ik liever wat makkelijker resources vergaren. Dat kan namelijk een hel zijn in C&C.

Overigens wil ik de namen Total Annihilation en Kohan ook laten vallen, daar dit stiekem ook erg goede RTSen waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 10-12-2009 17:48:34 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 10 december 2009 @ 17:49:14 #209
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75489309
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:42 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Op een aantal uitzonderingen na, heb ik sinds Warcraft 1 en Command & Conquer zowat alle RTS games mogelijk gespeeld. Daarbij ben ik niet meer van het hardcore gamen, echter kan ik wel zeggen dat ik net zo hard als alle andere starcraft fans uitkijk naar het nieuwe deel.

Overigens moet ik zeggen dat Red Alert 3 een degelijke RTS was, die challenge biedt dan ook leuke uitdagingen. In mijn top 3 zal hij echter niet komen, al is het wel lastig kiezen tussen Starcraft en de eerste Command & Conquer. Niet ver daarna volgt de originele Warcraft 3, de expansion was wel leuk enzo, echter vond ik die nieuwe units niet zo bijster interessant.

De reden overigens dat ik twijfel tussen Starcraft en de eerste C&C is omdat ik de ene keer last heb van een unitlimit, oftewel lekker vrijuit wil spelen, en de andere keer heb ik liever wat makkelijker resources vergaren. Dat kan namelijk een hel zijn in C&C.

Overigens wil ik de namen Total Annihilation en Kohan ook laten vallen, daar dit stiekem ook erg goede RTSen waren.
Ben het helemaal met je eens
pi_75489400
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:36 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dune 2 ben ik inderdaad ook nog vergeten.

Ow en dan hadden we nog Z! Dat was genieten!

pi_75489440
Owja, Cannon Fodder was ook zeer geniaal. Je bleef maar doorgaan om die lastige missies te halen.

donderdag 10 december 2009 @ 17:56:28 #212
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75489500
die games heb ik ook gespeeld (stonden op oude Twilight CD-ROM)
pi_75489532
Z....komt me heel vaag bekend voor.....
Cannon Fodder was idd humor!

Twilight? Crazy Bytes!
pi_75489538
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:56 schreef Michielos het volgende:
die games heb ik ook gespeeld (stonden op oude Twilight CD-ROM)
En de crazy bytes natuurlijk.
pi_75489651
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:57 schreef ToT het volgende:
Z....komt me heel vaag bekend voor.....
Cannon Fodder was idd humor!

Twilight? Crazy Bytes!
Dan mogen we trouwens ook commandos niet vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 10-12-2009 18:08:17 ]
  donderdag 10 december 2009 @ 18:21:07 #216
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75490153
behind enemy lines!
Goed spel was dat overigens.
pi_75490899
Wie kent het spel "Strife"

Opzich was het spel zijn tijd vooruit.. het was een soort doom achtige shooter maar met adventure elementen. Zo kon je handelen en met mensen praten (druk op spatie).
Maar het had wat kinderziekten en werd niet het succes dat het potentioneel wel in zich had. Toch nog altijd een geweldige underground shooter die niet veel mensen kennen

Ook een leuk spel, maar erg makkelijk, was de RPG silver. Je muiis was het zwaard en zo kon je bijvoorbeeld een steekbeweging maken als je dit met jer muis ook deed. Erg innovatief. Het spel zag er leuk uit, had een aantal mooie backgrounds, speelde heerlijk maar was erg makkelijk ....

Commando's was een vet spel
  donderdag 10 december 2009 @ 18:51:45 #218
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75491039
Wie kent het spel "Pong"

Opzich was het spel zijn tijd vooruit.. het was een soort tennis achtige shooter maar met adventure elementen. Zo kon je met z'n tweeen spelen en ondertussen samen praten (spatiebalk was onvindbaar).
Maar het had wat kinderziekten en werd niet het succes dat het potentioneel wel in zich had. Toch nog altijd een geweldige underground shooter die niet veel mensen kennen
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 10 december 2009 @ 19:02:52 #219
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75491442
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:51 schreef JoepiePoepie het volgende:
Wie kent het spel "Pong"

Opzich was het spel zijn tijd vooruit.. het was een soort tennis achtige shooter maar met adventure elementen. Zo kon je met z'n tweeen spelen en ondertussen samen praten (spatiebalk was onvindbaar).

Tsja wie kent het niet, daar begon het allemaal mee
The truth was in here.
  donderdag 10 december 2009 @ 19:08:19 #220
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75491661
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:02 schreef Bastard het volgende:
[ afbeelding ]

Tsja wie kent het niet, daar begon het allemaal mee
Als ik dat plaatje zie, hoor ik in mijn hoofd meteen weer dat geluid erbij .

En als je de joystick iets te snel bewoog, kon je die bal niet tegenhouden. Dan ging ie dwars door je racket heen .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 10 december 2009 @ 19:13:23 #221
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75491872
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:08 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Als ik dat plaatje zie, hoor ik in mijn hoofd meteen weer dat geluid erbij .

En als je de joystick iets te snel bewoog, kon je die bal niet tegenhouden. Dan ging ie dwars door je racket heen .
Hm dat kan ik mij niet herrineren.. misschien andere versie dan. Maar er zijn ook een hoop spellen weer op gebaseerd, zo speelde ik een heel verslavend ijshockey variant (ijshockey op een zwarte achtergrond jaja)
Overigens speelde ik dat op een Atari vlgs mij, PC games is niet aan mij besteedt.
The truth was in here.
  donderdag 10 december 2009 @ 19:14:31 #222
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75491909
The truth was in here.
pi_75492140
Hehehe Atari 2600!
Ik heb ook een Atari XL 800 gehad, de concurrent van de Commodore 64, net als de ehhh....wat had je nog meer? ZX Spectrum ennnn....nog iets. Whatever!

Die joystick ja, de tering! 3x mee spelen en hij was kapot!
  donderdag 10 december 2009 @ 19:19:38 #224
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75492173
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:40 schreef Michielos het volgende:
Het spel is geweldig omdat het super multiplayer was, veel tournaments omheen zaten, alle 3 de rassen ook echt anders (i.p.v. enkel ander kleurtje en art) en het gebaseerd was op strat en matchups en niet op "mass 1 unit and win" .

Verder was ik een 200 APM Protoss speler zo nerdig
Dune2 was de eerste (op PC) samen met WC1 & toch wel 1 van de betere. Vooral dankzij de 'spice' & nog meer door de scheiding van plateau's & zand, waardoor je niet naar elkaar toe kon bouwen. (DE manier om C&C te winnen ... Torentjes & bunkers bouwen naar het kamp van de vijand )

Zo'n enorme multiplayer ben ik nooit geweest, maar dat wie het snelste kon "klikken" op de build ... icoontjes won (& dat was meestal moi ) is iets waardoor ik het na C&C Red-Alert 1 wel een beetje had gehad met dergelijke RTSen.

- Tot Suddenstrike het weer interresant maakte
Blitzkrieg is net zoiets, maar dan 3D & met een (zelf samen te stellen) 'basis leger' & loopgraven !!!
Die mis ik nog steeds in de meeste RTSen.

Oh, ja ... De allerbeste Tactical RTS ooit mag ook niet ontbreken ... Ground Control. Dat was pas winnen op tactiek & niets anders. Daar kon je je ook echt verstoppen achter een heuvel enzo.

... en natuurlijk de ultieme nadenk strategie spellen ... Turn based. A la Battle Isle & M.A.X.
Bij M.A.X. kon je zelfs tegelijk je zetten doen. Half Turn based & half Real-time dus ... scheelde weer een kwartier op je beurt wachten
  donderdag 10 december 2009 @ 19:21:37 #225
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75492283
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:19 schreef ToT het volgende:
ZX Spectrum ennnn....nog iets. Whatever!
GOTO 10
END

Maarre.. AMIGA500? Had ik een dubbel diskdrive bij
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')