abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75024086
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat zou je o.a. de gemeente Amsterdam moeten vragen die het heeft vervangen door die drie kruisjes van de gemeente. Het kruis is christelijk, je zou je erdoor gekwetst of gediscrimineerd kunnen voelen?
tbh zal t de kinderen een worst wezen hoor. die zien dat niet eens. en t is een kinderfeest dus dat dat kruis weg is is zal me ook een rotzorg wezen
  donderdag 26 november 2009 @ 16:27:00 #122
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75024116
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:21 schreef Disana het volgende:

[..]

'In mijn tijd' was er geen uittocht

Het gekke is dat er bijna niet wordt geklaagd over Pieten of dat kruis op die mijter, die gemeenten verzinnen zelf maar alvast dat het wel eens kwetsend zou kunnen zijn.

Vind je pakjesavond dan ook niet leuk? Gedichtjes schrijven?

Ik kom zelden bij Appie, ben Jumbo fan
ik ben mega sintofiel hoor. Júist. Maar dat gedoe allemaal. Het is een kinderfeest. laat lekker. Intocht, uittocht. lekker overzichtelijk. En voor de rest, zwarte piet zwart, de mijter met een kruis.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 16:28:01 #123
137949 Disana
pi_75024154
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:26 schreef gomi het volgende:

[..]

tbh zal t de kinderen een worst wezen hoor. die zien dat niet eens. en t is een kinderfeest dus dat dat kruis weg is is zal me ook een rotzorg wezen
Nee, maar zo kun je dus ook gewoon zeggen 'waar bemoeien die volwassenen zich mee'
  Moderator donderdag 26 november 2009 @ 16:30:04 #124
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_75024240
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:18 schreef gomi het volgende:

[..]

precies, is gewoon weer kassa voor haarlem ofzo en voor dr pr plakken ze er een autistische sticker op
En wat zullen we met kerst eens verzinnen.
ADHD'ertjes die compleet flippen als ze de kerstman geen gedag kunnen zeggen?
"Waaaat? Is die ouwe zomaar weer naar Lapland vertrokken? De tyfus voor 'm! Vermomde eskimo!" En hop, dan stuiven ze naar buiten en bonken ze met hun blote hoofd een bushokje aan gruzelementen. Dat willen we niet natuurlijk, dus allemaal met de kids naar de indoor skipiste om Santa uit te zwaaien op z'n arreslee.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_75024273
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, maar zo kun je dus ook gewoon zeggen 'waar bemoeien die volwassenen zich mee'
yeah, maar op allebei manieren kun je dat zeggen.
waar bemoeien ze mee om t weg te halen, maar net zo kun je dus ook stellen waar bemoeien ze zich mee om erover te klagen.
in essentie verandert er niets aan t feest voor de kids. en dat is waar t imo om draait.

sinterklaasfeest is door de jaren heen aan verandering onderhevig. zo is de rol van zwarte piet ook heel anders dan decennia terug. maar zolang t in essentie gewoon hetzelfde feest blijft, is alle ophef imo nergens voor nodig
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 16:33:01 #126
137949 Disana
pi_75024344
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:27 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik ben mega sintofiel hoor. Júist. Maar dat gedoe allemaal. Het is een kinderfeest. laat lekker. Intocht, uittocht. lekker overzichtelijk. En voor de rest, zwarte piet zwart, de mijter met een kruis.
Toch is kerst met pakjes ook wel mooi. Maar dan heb je die gedichten niet.
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 16:34:25 #127
137949 Disana
pi_75024391
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:31 schreef gomi het volgende:

[..]

yeah, maar op allebei manieren kun je dat zeggen.
waar bemoeien ze mee om t weg te halen, maar net zo kun je dus ook stellen waar bemoeien ze zich mee om erover te klagen.
in essentie verandert er niets aan t feest voor de kids. en dat is waar t imo om draait.

sinterklaasfeest is door de jaren heen aan verandering onderhevig. zo is de rol van zwarte piet ook heel anders dan decennia terug. maar zolang t in essentie gewoon hetzelfde feest blijft, is alle ophef imo nergens voor nodig
Niet raar opkijken als de rode tabbert ook verdwijnt, want die kun je natuurlijk wel erg makkelijk met de katholieke kerk associëren en dat is ook niet de bedoeling
  donderdag 26 november 2009 @ 16:34:48 #128
241662 Jian
Well, well, well
pi_75024402
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:24 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Natuurlijk

O mèn wat een gezeik
Ik las overigens dat er nogal wat moslims zijn die het klinkklare onzin vinden en van mening zijn dat, dat kruis gewoon lekker moet blijven staan op die mijter. Ma ja, wie gaat dat onze Job vertellen
pi_75024504
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:34 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik las overigens dat er nogal wat moslims zijn die het klinkklare onzin vinden en van mening zijn dat, dat kruis gewoon lekker moet blijven staan op die mijter. Ma ja, wie gaat dat onze Job vertellen
kan mij die moslims bommen,. ms zijn t wel de hindoes, de protestanten en en de boeddhisten die erover vallen. vooral die protestanten verdenk ik. die hebben al eerder blijk gegeven aanstoot te nemen aan katholieke symbolen
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 16:41:15 #130
137949 Disana
pi_75024603
Dit was hem:

Ergernis over multicultimijter
quote:
Tot onvrede van de regeringspartij verschijnt Sint-Nicolaas in Amsterdam al enkele jaren zonder kruis omdat de bevolkingssamenstelling 'multi-etnisch is' en de kindervriend een 'universele figuur' moet zijn.
pi_75024730
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:41 schreef Disana het volgende:
Dit was hem:

Ergernis over multicultimijter
[..]

al enkele jaren zelfs. beetje late reactie dan

maar goed hij heeft nu zelfs 3 kruizen. en als beschermheilige van amsterdam ( dat is hij toch? geloof ik althans) is dat wapen van amsterdam ook best imo hoor
  donderdag 26 november 2009 @ 16:46:57 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75024827
En blijkbaar is dit juist weer terug naar toen, te zien aan die foto's van oude Amsterdamse sintbeeltenissen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 26 november 2009 @ 16:46:59 #133
241662 Jian
Well, well, well
pi_75024829
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:38 schreef gomi het volgende:

[..]

kan mij die moslims bommen,. ms zijn t wel de hindoes, de protestanten en en de boeddhisten die erover vallen. vooral die protestanten verdenk ik. die hebben al eerder blijk gegeven aanstoot te nemen aan katholieke symbolen
Eerlijk gezegd denk ik gewoon Geitenwollen sokken, die weer denken dat het hun taak is om bepaalde bevolkingsgroepen, die daar niet om hebben gevraagd, te vertegenwoordigen
pi_75024871
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:46 schreef Copycat het volgende:
En blijkbaar is dit juist weer terug naar toen, te zien aan die foto's van oude Amsterdamse sintbeeltenissen.
precies, gewoon terug naar de oorsprong
pi_75024884
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:46 schreef Jian het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik gewoon Geitenwollen sokken, die weer denken dat het hun taak is om bepaalde bevolkingsgroepen, die daar niet om hebben gevraagd, te vertegenwoordigen
nah mensen met historisch besef lees ik net bij Cc, en ik geloof haar op dr woord
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 16:48:54 #136
137949 Disana
pi_75024893
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:44 schreef gomi het volgende:

[..]

al enkele jaren zelfs. beetje late reactie dan

maar goed hij heeft nu zelfs 3 kruizen. en als beschermheilige van amsterdam ( dat is hij toch? geloof ik akthans) is dat wapen van amsterdam ook best imo hoor
Geen idee of hij beschermheilige van A'dam is. Ik ken hem alleen maar als Sinterklaas... mét kruis.
  donderdag 26 november 2009 @ 16:49:35 #137
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75024919
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:48 schreef gomi het volgende:

nah mensen met historisch besef lees ik net bij Cc, en ik geloof haar op dr woord
Historisch besef dat wellicht wel voor politiek overcorrecte karretjes wordt gespannen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_75024956
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Geen idee of hij beschermheilige van A'dam is. Ik ken hem alleen maar als Sinterklaas... mét kruis.
Beschermheilige

Sint-Nicolaas is de beschermheilige van kinderen, ongehuwde vrouwen, kooplieden en schutspatroon van de zeelieden. Veel havensteden hebben Sint-Nicolaas als beschermheilige:

* Aberdeen
* Amsterdam
* Bari

van wikipedia. dat jij hem alleen als zodanig kent doet daar natuurlijk niets aan af
pi_75024989
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Historisch besef dat wellicht wel voor politiek overcorrecte karretjes wordt gespannen.
jaja, maar dat zeggen we er niet bij. anders kan ik het argument niet gebruiken
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 16:52:33 #140
137949 Disana
pi_75025040
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:50 schreef gomi het volgende:

[..]

Beschermheilige

Sint-Nicolaas is de beschermheilige van kinderen, ongehuwde vrouwen, kooplieden en schutspatroon van de zeelieden. Veel havensteden hebben Sint-Nicolaas als beschermheilige:

* Aberdeen
* Amsterdam
* Bari

van wikipedia. dat jij hem alleen als zodanig kent doet daar natuurlijk niets aan af
Ah. Nee dat zei ik ook niet, ik bedoel alleen dat ik hem overal waar ik heb gewoond in mijn jeugd (en dat was nooit Amsterdam) alleen maar met kruis heb gekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')