Toch is kerst met pakjes ook wel mooi. Maar dan heb je die gedichten niet.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik ben mega sintofiel hoor. Júist. Maar dat gedoe allemaal. Het is een kinderfeest. laat lekker. Intocht, uittocht. lekker overzichtelijk.En voor de rest, zwarte piet zwart, de mijter met een kruis.
Niet raar opkijken als de rode tabbert ook verdwijnt, want die kun je natuurlijk wel erg makkelijk met de katholieke kerk associëren en dat is ook niet de bedoelingquote:Op donderdag 26 november 2009 16:31 schreef gomi het volgende:
[..]
yeah, maar op allebei manieren kun je dat zeggen.
waar bemoeien ze mee om t weg te halen, maar net zo kun je dus ook stellen waar bemoeien ze zich mee om erover te klagen.
in essentie verandert er niets aan t feest voor de kids. en dat is waar t imo om draait.
sinterklaasfeest is door de jaren heen aan verandering onderhevig. zo is de rol van zwarte piet ook heel anders dan decennia terug. maar zolang t in essentie gewoon hetzelfde feest blijft, is alle ophef imo nergens voor nodig
Ik las overigens dat er nogal wat moslims zijn die het klinkklare onzin vinden en van mening zijn dat, dat kruis gewoon lekker moet blijven staan op die mijter. Ma ja, wie gaat dat onze Job vertellenquote:
kan mij die moslims bommen,. ms zijn t wel de hindoes, de protestanten en en de boeddhisten die erover vallen. vooral die protestanten verdenk ik. die hebben al eerder blijk gegeven aanstoot te nemen aan katholieke symbolenquote:Op donderdag 26 november 2009 16:34 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik las overigens dat er nogal wat moslims zijn die het klinkklare onzin vinden en van mening zijn dat, dat kruis gewoon lekker moet blijven staan op die mijter. Ma ja, wie gaat dat onze Job vertellen
quote:Tot onvrede van de regeringspartij verschijnt Sint-Nicolaas in Amsterdam al enkele jaren zonder kruis omdat de bevolkingssamenstelling 'multi-etnisch is' en de kindervriend een 'universele figuur' moet zijn.
al enkele jaren zelfs. beetje late reactie danquote:Op donderdag 26 november 2009 16:41 schreef Disana het volgende:
Dit was hem:
Ergernis over multicultimijter
[..]
Eerlijk gezegd denk ik gewoon Geitenwollen sokken, die weer denken dat het hun taak is om bepaalde bevolkingsgroepen, die daar niet om hebben gevraagd, te vertegenwoordigenquote:Op donderdag 26 november 2009 16:38 schreef gomi het volgende:
[..]
kan mij die moslims bommen,. ms zijn t wel de hindoes, de protestanten en en de boeddhisten die erover vallen. vooral die protestanten verdenk ik. die hebben al eerder blijk gegeven aanstoot te nemen aan katholieke symbolen
precies, gewoon terug naar de oorsprongquote:Op donderdag 26 november 2009 16:46 schreef Copycat het volgende:
En blijkbaar is dit juist weer terug naar toen, te zien aan die foto's van oude Amsterdamse sintbeeltenissen.
nah mensen met historisch besef lees ik net bij Cc, en ik geloof haar op dr woordquote:Op donderdag 26 november 2009 16:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik gewoon Geitenwollen sokken, die weer denken dat het hun taak is om bepaalde bevolkingsgroepen, die daar niet om hebben gevraagd, te vertegenwoordigen
Geen idee of hij beschermheilige van A'dam is. Ik ken hem alleen maar als Sinterklaas... mét kruis.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:44 schreef gomi het volgende:
[..]
al enkele jaren zelfs. beetje late reactie dan
maar goed hij heeft nu zelfs 3 kruizen. en als beschermheilige van amsterdam ( dat is hij toch? geloof ik akthans) is dat wapen van amsterdam ook best imo hoor
Historisch besef dat wellicht wel voor politiek overcorrecte karretjes wordt gespannen.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:48 schreef gomi het volgende:
nah mensen met historisch besef lees ik net bij Cc, en ik geloof haar op dr woord
Beschermheiligequote:Op donderdag 26 november 2009 16:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen idee of hij beschermheilige van A'dam is. Ik ken hem alleen maar als Sinterklaas... mét kruis.
jaja, maar dat zeggen we er niet bij. anders kan ik het argument niet gebruikenquote:Op donderdag 26 november 2009 16:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Historisch besef dat wellicht wel voor politiek overcorrecte karretjes wordt gespannen.
Ah. Nee dat zei ik ook niet, ik bedoel alleen dat ik hem overal waar ik heb gewoond in mijn jeugd (en dat was nooit Amsterdam) alleen maar met kruis heb gekend.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:50 schreef gomi het volgende:
[..]
Beschermheilige
Sint-Nicolaas is de beschermheilige van kinderen, ongehuwde vrouwen, kooplieden en schutspatroon van de zeelieden. Veel havensteden hebben Sint-Nicolaas als beschermheilige:
* Aberdeen
* Amsterdam
* Bari
van wikipedia. dat jij hem alleen als zodanig kent doet daar natuurlijk niets aan af
tbh ken ik hem ook vooral met kruis hoor. en op sommige afbeeldingen met alleen een verticale streep. maar dat kan ook aan mijn geheugen liggenquote:Op donderdag 26 november 2009 16:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah. Nee dat zei ik ook niet, ik bedoel alleen dat ik hem overal waar ik heb gewoond in mijn jeugd (en dat was nooit Amsterdam) alleen maar met kruis heb gekend.
Dat dacht ik net ook. Apart zeg.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:33 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik ben er uit: Copycat is een kloon van Noek.
-edit- Of in ieder geval familie ofzo.
Of ze zitten naast elkaar op de bank te posten.
Of ze zijn met dezelfde man getrouwd zonder het te weten.
Of zo...
Iets... er is iets...
Misschien had hij de andere afgeplaktquote:Op donderdag 26 november 2009 16:54 schreef gomi het volgende:
[..]
tbh ken ik hem ook vooral met kruis hoor. en op sommige afbeeldingen met alleen een verticale streep. maar dat kan ook aan mijn geheugen liggen
Dat.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Historisch besef dat wellicht wel voor politiek overcorrecte karretjes wordt gespannen.
lol doet me denken aan dat plaatje op vol. over kerst en users van vol ofzo.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:57 schreef Jian het volgende:
Okee, jullie mogen je Sinterklaas houden, blank en met kruis, maar dan stel ik wel een compromis voor;
[ afbeelding ]
Ik voelde dat jij dat dacht.quote:
Piet de Kerstman.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:57 schreef Jian het volgende:
Okee, jullie mogen je Sinterklaas houden, blank en met kruis, maar dan stel ik wel een compromis voor;
[ afbeelding ]
maar die staf dan hequote:Op donderdag 26 november 2009 16:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Misschien had hij de andere afgeplakt
Maar natuurlijk zijn we er niet zolang dit echte multikulti pak niet invoeren:
[ afbeelding ]
Die doet me denken aan:quote:Op donderdag 26 november 2009 16:57 schreef Jian het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |