Misschien iets duidelijker maken. Ik heb een bestand met enkele duizenden regels. Ik heb het vermoeden dat er dubbele regels inzitten terwijl dat niet de bedoeling is. Ik wil dus die dubbele regels herkennen. Een regel kan als dubbel worden aangemerkt als de invoer in kolommen A, B, C, E en G gelijk zijn aan elkaar.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:01 schreef sanger het volgende:
Via voorwaardelijke opmaak kan ik wel een enkele cel doen, maar het gaat om een combinatie van 5-6 cellen die identiek moeten zijn wil dit als duplicaat aangemerkt worden.
Eigenlijk wil ik de exacte functie van de duplicaten verwijderen en alleen het verwijderen vervangen door invullen met bv. geel.
Dat zou mooi zijnquote:Op donderdag 26 november 2009 07:49 schreef DaFan het volgende:
Kan wel macrootje voor je schrijven. Begint de data op rij 2?
De kolommen waar de match op moet komen zijn:quote:Op donderdag 26 november 2009 07:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn
Alleen de kolommen wil je dan exact weten neem ik aan? Die ik hierboven noemde waren voorbeelden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | lastrow = Range("B65536").End(xlUp).Row For i = 2 To lastrow TempVal = Range("B" & i).Value For j = i + 1 To lastrow If Range("B" & i).Value = Range("B" & j).Value Then If Range("F" & i).Value = Range("F" & j).Value Then If Range("G" & i).Value = Range("G" & j).Value Then If Range("AE" & i).Value = Range("AE" & j).Value Then Rows(j).Interior.ColorIndex = 4 End If End If End If End If Next j Next i End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 | Range("F" & i).Value = Range("F" & j).Value & _ Range("G" & i).Value = Range("G" & j).Value & _ Range("AE" & i).Value = Range("AE" & j).Value Then Rows(j).Interior.ColorIndex = 4 End If |
SUPER!!!!quote:Op donderdag 26 november 2009 09:00 schreef DaFan het volgende:
Aub
[ code verwijderd ]
Weet iemand waarom 4 nested If-loops wel werken en dit niet:
[ code verwijderd ]
Als ik eerlijk moet zijn maakt de kleur me niets uit. Al had je voor roze gekozen Het gaat me puur om de functionaliteit.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:36 schreef DaFan het volgende:
Ik heb hem alleen getest met 3 rijen waarvan rij 2 en 4 gelijk waren. Rij 4 werd groen. Als je een andere kleur wilt moet je Colorindex = 4 even aanpassen (geen idee wat geel is trouwens )
Dus ik weet niet 100% zeker hoe het gaat met meerdere duplicaten en veel meer rijen.
Hoor het wel
overzichtje colorindexquote:Op donderdag 26 november 2009 09:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Als ik eerlijk moet zijn maakt de kleur me niets uit. Al had je voor roze gekozen Het gaat me puur om de functionaliteit.
Pquote:
Welke versie van excel, wat voor type plaatjes, hoe in het document geplaatst.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:19 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe kan het dat wanneer ik een Excel bestand waarin wij kleine bedrijfsicoontjes hebben geplaatst als marker en deze omzet naar PDF, een deel van de icoontjes plat worden?
quote:Op donderdag 26 november 2009 10:03 schreef Deetch het volgende:
[..]
overzichtje colorindex
[ afbeelding ]
Welke lijnen bedoel je? De X-as en de Y-as?quote:Op donderdag 26 november 2009 19:21 schreef Heinz__ het volgende:
Weet iemand ook of dit mogelijk is in excel?
[ afbeelding ]
Het gaat er om dat de waarden van die lijnen automatisch mee veranderen wanneer ik ze wijzig.
Die T-lijn etc.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Welke lijnen bedoel je? De X-as en de Y-as?
Als het goed is past de lijn zich aan zodra je de gegevens in de tabel aanpastquote:
Komma's vervangen door puntkomma's?quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:04 schreef STING het volgende:
Vraagje.
Ik werk met een systeem waar we CSV's uit exporteren.
Het probleem is echter dat de kolommen door komma's worden gescheiden en niet door puntkomma's.
Dit heeft als gevolg dat Excel 2003 ze niet direct wil openen en ook niet de CSV wil opslaan met komma's.
Nu kan ik in de Regional settings de taal naar "English (United Kingdom)" zetten, maar dat is zo omslachtig.
Iemand een tip?
Dat is een workarond die ik heb geprobeerd toe te passen, echter.. zitten er ook komma's in sommige velden.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Komma's vervangen door puntkomma's?
Alles selecteren waar je de vervanging wilt doen. Dan vervolgens zoeken/vervangen.
Tweede probleem heeft helaas dat Excel de kolommen niet goed scheidt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:48 schreef Deetch het volgende:
Tja daarom is het eerste wat ik doe op mijn PC de regionale settings in engels zetten of gewoon direct een engelse versie installeer. Dan heb je al dat gezeik met puntkomma's ipv komma's decimale komma's ipv decimale punten niet.
Je zou de CSV ipv open kunnen importeren en dan scheiden op puntkomma. Als je dat dan opneemt met je macrorecorer kun je hem ook nog naar wens aanpassen.
quote:Op donderdag 26 november 2009 18:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Zit nu al een hele tijd te prutsen, maar kom er niet uit... Hoop dat iemand me hier kan helpen
Excel 2007 - Nederlands
Het probleem: Ik heb een stuk of 200 bestanden, die allemaal op dezelfde manier zijn opgebouwd. Uit die 200 bestanden wil ik de inhoud van negen verschillende cellen kopieren naar een nieuw totaalbestand. Dus bijvoorbeeld:
- Cel 2A van blad 1
- Cel 5H van blad 1
- Cel 3B van blad 4
En dat de gegevens van die cellen dus netjes onder elkaar in het totaalbestand terechtkomen.
Ik heb al geprobeerd om te prutsen met macro's, maar daar loop ik telkens tegen het probleem aan dat die macro alleen verwijst naar de cellen in één bestand. Zodra ik dezelfde macro dan in een ander bestand probeer uit te voeren, geeft ie een foutmelding.
Iemand die raad weet?
quote:
Ik bedoelde jouquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:02 schreef DaFan het volgende:
Loopen door files
Blegh.
(Kom er nog niet uit sanger).
Ik raad je met klem aan de informatie uit die 200 bestanden (?????? Tilt) in 1 fraaiequote:
' Zet deze functie in een module van spreadsheet totaalquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Dim fs As FileSystemObject Dim f As File Dim wb As Workbook Dim strLoc As String Dim nr As Integer strLoc = "c:\Files" 'Zet alleen excelfiles in deze folder Set fs = New FileSystemObject For Each f In fs.GetFolder(strLoc).Files Set wb = Application.Workbooks.Open(f.Path) nr = nr + 1 Blad1.Cells(nr, 1) = wb.Sheets(3).Range("A1") Blad1.Cells(nr, 2) = wb.Sheets("hoi").Range("A2") wb.Close False Next f End Function |
Op youtube staan verschillende 'advanced' filmpjes.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:18 schreef borisz het volgende:
Zijn er nu ook goede boeken/programma's over Excel die wat verder gaat dan 'zo maak een cel vet of cursief' ?
De basis van excel dingen ken ik wel, ik wil wat meer leren over Excel dan alleen de basis .
Er zijn zat cursussen/trainingen ook. Wel prijzig overigens, en vaak heel specifiek op een bepaald gebruikersdoel gericht.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:18 schreef borisz het volgende:
Zijn er nu ook goede boeken/programma's over Excel die wat verder gaat dan 'zo maak een cel vet of cursief' ?
De basis van excel dingen ken ik wel, ik wil wat meer leren over Excel dan alleen de basis .
Leer je niet makkelijker/sneller door gewoon jezelf uit te dagen iets moeilijks te maken?quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:18 schreef borisz het volgende:
Zijn er nu ook goede boeken/programma's over Excel die wat verder gaat dan 'zo maak een cel vet of cursief' ?
De basis van excel dingen ken ik wel, ik wil wat meer leren over Excel dan alleen de basis .
Super, ik ga het morgen eens even proberen...quote:Op zaterdag 28 november 2009 06:24 schreef iamcj het volgende:
[..]
' Zet deze functie in een module van spreadsheet totaal
' Kies menu - > extra -> verwijzingen -> Microsoft scripting runtime aanvinken
[ code verwijderd ]
Het kan ook anders, beter en sneller, maar dit is het best te begrijpen denk ik.
Probeer met .autofilter ertussen, op deze manier:quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:38 schreef hendrik2009 het volgende:
Hallo,
Wanneer je sorteert in 2 kolommen, is dat dan niet met "with" neer te zetten?
Want dit werkt namelijk niet:
With Sheets("qty").sort
.SetRange Range("C4:L" & Range("L" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
.Key1 = Range("C4")
.Order1 = xlAscending
.Key2 = Range("H4")
.Order2 = xlAscending
.Header = xlNo
.OrderCustom = 1
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.Apply
End With
Bedankt.
thanks, maar werkt ook niet.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:53 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Probeer met .autofilter ertussen, op deze manier:
With ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").AutoFilter.Sort
[...]
wat denk je van een advanced cursus??quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:18 schreef borisz het volgende:
Zijn er nu ook goede boeken/programma's over Excel die wat verder gaat dan 'zo maak een cel vet of cursief' ?
De basis van excel dingen ken ik wel, ik wil wat meer leren over Excel dan alleen de basis .
Dan moet je wel weten wat je precies zoekt en heel kritisch de cursusinfo doornemen omdat advanced cursussen vaak specifiek op een bepaald doel gericht zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 23:51 schreef Deprater het volgende:
[..]
wat denk je van een advanced cursus??
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ' ' Tabelletje Macro Application.Calculation = xlManual Range("A25").Select For P = 0 To 2 For Q = 0 To 2 For R = 0 To 2 Range("C2").Value = P Range("C3").Value = Q Range("C4").Value = R Calculate ActiveCell.Value = P ActiveCell.Offset(0, 1) = Q ActiveCell.Offset(0, 2) = R Activecell.Offset(0, 3) = P & " WVB, " & Q & " PL, " & R & " MNTR" ActiveCell.Offset(0, 4) = Range("I21").Value ActiveCell.Offset(1, 0).Select Next r Next q Next p Application.Calculation = xlAutomatic End Sub |
grrr, deze had ik dus gemist, nevermind.quote:Op maandag 30 november 2009 14:43 schreef Dj_unkie het volgende:
Laat maar ik heb het al opgelost...het is makkelijker om die formule gewoon een paar maal onder elkaar te zetten, dan kan ik ook onafhankelijk variabelen veranderen
thanx anyway
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 10-3-2008 372,8 137.237,7 29,39 14-3-2008 462,2 137.699,9 36,23 19-3-2008 413,4 138.113,3 31,87 26-3-2008 454,1 138.567,4 35,82 2-4-2008 401,1 138.968,5 28,43 9-4-2008 430,2 139.398,7 33,45 13-4-2008 431,8 139.830,5 30,31 16-4-2008 349,6 140.180,1 23,71 21-4-2008 468,9 140.649,0 33,35 27-4-2008 501,4 141.150,4 36,59 7-5-2008 469,7 141.620,1 28,31 12-5-2008 401,1 142.021,2 28,07 17-5-2008 590,1 142.611,3 36,63 23-5-2008 539,7 143.151,0 35,55 |
ik weet niet hoe je engels combineert met ; maar vooruit.quote:Op maandag 30 november 2009 15:49 schreef Stpan het volgende:
=IF(LEN(F2)=4;"0"&F2;IF(LEN(F2)=3;"00"&F2;IF(LEN(F2)=2;"000"&F2;"OK")))
je kunt van elke periode het gemiddelde berekenen door de meetwaarden van twee data van elkaar af te en te delen door het verschil van de datumsquote:Op maandag 30 november 2009 15:59 schreef mien-moeke het volgende:
Okay, ik heb de volgende data:
[ code verwijderd ]
De data lopen door tot vandaag en verder.
Nu wil ik graag de volgende cellen creëren:
1- Gemiddelde per jaar. (Van elk jaar apart)
2- Gemiddelde per maand. (Ook apart)
3- Gemiddelde per week.
Maar aangezien er een onregelmatige tijd zit tussen elke waarneming, krijg ik dit niet voorelkaar. (Ben wel een beetje een excel noob.)
Versie 2007 NL.
Nog een lastigere:
Stel, ik wil het vollopen van een bad simuleren met excel.
Dus ik heb:
1-Een bad
2-Een instelbare afvoer van dat bad
3-Een instelbare water toevoer
Dus ik laat bv het bad (100l) vollopen met 10l/min terwijl de afvoer ingesteld staat op 5l/min.
Het bad zal dus volstromen met 5l/min.
Dit wil ik 'live' in beeld krijgen. Dus als ik bv de afvoer opschroef, dat ik het bad (Als zijnde een grafiek) zie dalen en andersom.
Er moet dus iets van een lus gecreëerd worden waarin ik continue kan ingrijpen en veranderen.
Met BVD.
1 2 3 4 5 6 7 | 1 12-01-2008 15 2 18-10-2008 18 Daggemiddelde: (b2-b1)/(a2-a1) Jaargemiddelde: 365*(b2-b1)/(a2-a1) Maandgemiddelde: 365*(b2-b1)/(12*(a2-a1)) |
Nvm, Deetch begreep je vraag anders...makes sensequote:Op maandag 30 november 2009 15:49 schreef Stpan het volgende:
Excel 2007, Engels.
Ik heb iets waar ik maar niet uitkom. Ik ben nummers aan het uitvullen.
Dus 1234 wordt 01234 (5 cijfers)
Met formule:
=IF(LEN(F2)=4;"0"&F2;IF(LEN(F2)=3;"00"&F2;IF(LEN(F2)=2;"000"&F2;"OK")))
Nu wil ik dat wanneer cel F2 al 5 cijfers of langer is, dat ik dan niet 'OK' krijg, maar de waarde van cel F2.
=F2 zorgt ervoor dat ik de tekst =F2 krijg.
Als ik de aanhalingstekening weglaat idem.
Kortom, een kleine tweak en ik ben een happy man, maar welke tweak?
Dit kan met Matrxforumeles bv:quote:Op maandag 30 november 2009 15:59 schreef mien-moeke het volgende:
Okay, ik heb de volgende data:
[ code verwijderd ]
De data lopen door tot vandaag en verder.
Nu wil ik graag de volgende cellen creëren:
1- Gemiddelde per jaar. (Van elk jaar apart)
2- Gemiddelde per maand. (Ook apart)
3- Gemiddelde per week.
Maar aangezien er een onregelmatige tijd zit tussen elke waarneming, krijg ik dit niet voorelkaar. (Ben wel een beetje een excel noob.)
Versie 2007 NL.
Nog een lastigere:
Stel, ik wil het vollopen van een bad simuleren met excel.
Dus ik heb:
1-Een bad
2-Een instelbare afvoer van dat bad
3-Een instelbare water toevoer
Dus ik laat bv het bad (100l) vollopen met 10l/min terwijl de afvoer ingesteld staat op 5l/min.
Het bad zal dus volstromen met 5l/min.
Dit wil ik 'live' in beeld krijgen. Dus als ik bv de afvoer opschroef, dat ik het bad (Als zijnde een grafiek) zie dalen en andersom.
Er moet dus iets van een lus gecreëerd worden waarin ik continue kan ingrijpen en veranderen.
Met BVD.
quote:Op maandag 30 november 2009 15:59 schreef mien-moeke het volgende:
Okay, ik heb de volgende data:
[ code verwijderd ]
De data lopen door tot vandaag en verder.
Nu wil ik graag de volgende cellen creëren:
1- Gemiddelde per jaar. (Van elk jaar apart)
2- Gemiddelde per maand. (Ook apart)
3- Gemiddelde per week.
Maar aangezien er een onregelmatige tijd zit tussen elke waarneming, krijg ik dit niet voorelkaar. (Ben wel een beetje een excel noob.)
Vind t een hele mooie formule maar snap niet wat ie doet.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:07 schreef iamcj het volgende:
[..]
Dit kan met Matrxforumeles bv:
{=GEMIDDELDE(ALS($A$18:$A$33>C23;ALS($A$18:$A$33<C24;$B$18:$B$33;0);0))}
Kies de wizard voorwaardelijk som (invoegtoepassing )en vervang som door gemiddelde.
Cel altijd verlaten met Ctr + Schift + Enter.
Juist. Dat ja.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:29 schreef mgerben het volgende:
[..]
Leuk, ik ben ook naar dit op zoek.
Verheldering.
Ik heb een lijst met datums die over verschillende jaren heen lopen.
Wat ik wil is een selectie die de 1e en laatste datum in een jaar kan vinden (en dan iets kan doen met de data erbij).
Voorbeeld:
06-01-2008 5
02-09-2008 11
20-12-2008 21
01-01-2009 26
30-11-2008 32
Die waarden in de 2e kolom lopen altijd op.
Nu wil ik voor elk jaar zoiets doen:
- selecteer de 1e datum in het jaar; en de laatste datum in het jaar.
- Trek de twee data-waarden van elkaar af (21-5=16). Trek de twee datums van elkaar af (20 dec 2008 - 6 jan 2008).
En dan kan ik die waarden gebruiken om het verbruik in 2008 te berekenen.
Dus de vraag is: Hoe vind ik de 1e en de laatste datum van een jaar in zo'n lijst?
Dit probleem heb ik bij de vorige Excel-vragen topic ook al behandeld.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:29 schreef mgerben het volgende:
[..]
Leuk, ik ben ook naar dit op zoek.
Verheldering.
Ik heb een lijst met datums die over verschillende jaren heen lopen.
Wat ik wil is een selectie die de 1e en laatste datum in een jaar kan vinden (en dan iets kan doen met de data erbij).
Voorbeeld:
06-01-2008 5
02-09-2008 11
20-12-2008 21
01-01-2009 26
30-11-2008 32
Die waarden in de 2e kolom lopen altijd op.
Nu wil ik voor elk jaar zoiets doen:
- selecteer de 1e datum in het jaar; en de laatste datum in het jaar.
- Trek de twee data-waarden van elkaar af (21-5=16). Trek de twee datums van elkaar af (20 dec 2008 - 6 jan 2008).
En dan kan ik die waarden gebruiken om het verbruik in 2008 te berekenen.
Dus de vraag is: Hoe vind ik de 1e en de laatste datum van een jaar in zo'n lijst?
Belangrijk dus: cel verlaten met ctr + shift + enter, dan krijg je ook die extra haken er omheen.{}quote:Op woensdag 2 december 2009 21:46 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Vind t een hele mooie formule maar snap niet wat ie doet.
Kun je m stap voor stap proberen uit te leggen?
En hier een voorbeeld van een max functie ook weer met matrix. Matrix wil niets anders zeggen dan voer de actie uit voor meer dan 1 cel. Probeer de Help eens.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:29 schreef mgerben het volgende:
[..]
Leuk, ik ben ook naar dit op zoek.
Verheldering.
Ik heb een lijst met datums die over verschillende jaren heen lopen.
Wat ik wil is een selectie die de 1e en laatste datum in een jaar kan vinden (en dan iets kan doen met de data erbij).
Voorbeeld:
06-01-2008 5
02-09-2008 11
20-12-2008 21
01-01-2009 26
30-11-2008 32
Die waarden in de 2e kolom lopen altijd op.
Nu wil ik voor elk jaar zoiets doen:
- selecteer de 1e datum in het jaar; en de laatste datum in het jaar.
- Trek de twee data-waarden van elkaar af (21-5=16). Trek de twee datums van elkaar af (20 dec 2008 - 6 jan 2008).
En dan kan ik die waarden gebruiken om het verbruik in 2008 te berekenen.
Dus de vraag is: Hoe vind ik de 1e en de laatste datum van een jaar in zo'n lijst?
Je kan onderaan de kolom ook aantal.als(B2: B30;"Waar") en aantal.als(B2: B30;"Niet waar") neerzetten. Dan krijg je gewoon 2 cijfers onderaan, en daar kan je dan weer een grafiek van maken.quote:Op zondag 6 december 2009 12:28 schreef Schanulleke het volgende:
antwoorden staan vermeld als waar of niet waar.
Als ik de kolom selecteer en op grafieken klik dan krijg ik per respondent een staaf.
Dat is niet de bedoeling.
Ik wil uiteindelijk per vraag twee staven hebben, een voor het aantal waar en een voor het aantal niet waar.
Moet ik misschien eerst in kaart brengen hoeveel waar/niet-waar er per vraag is en daar een staafdiagram van trekken? Het oogt minder mooi denk ik maar werken met numerieke waardes lijkt wel voordeel te bieden.
Dat kan, maar je kan ook een kant en klaar bestand van microsoft.com pakken:quote:Op zondag 6 december 2009 12:23 schreef FrituurVetPet het volgende:
Beste excel experts, Ik ben een zeer basic excel gebruiker en heb het volgende nodig:
In een bepaalde cel wil ik een startwaarde invoeren, waarna er elke week (op zondag) automatisch een bepaald bedrag bijkomt. Is dit mogelijk?
Eigenlijk is het nog fijner om de standaardformule te weten zodat ik het voor meer dingen kan gebruiken.
Ik wil namelijk wat minder handmatig mijn leef/kostenpatroon kunnen bijhouden.
Dankuwel!
Dat bedoel ik helaas niet.quote:Op zondag 6 december 2009 14:11 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat kan, maar je kan ook een kant en klaar bestand van microsoft.com pakken:
http://office.microsoft.c(...)oryID=CT101172321043
http://office.microsoft.c(...)oryID=CT101172321043
http://office.microsoft.com/nl-nl/templates/CT101172321043.aspx
Dank je, dat is de meest elegante oplossing.quote:Op zondag 6 december 2009 14:07 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je kan onderaan de kolom ook aantal.als(B2: B30;"Waar") en aantal.als(B2: B30;"Niet waar") neerzetten. Dan krijg je gewoon 2 cijfers onderaan, en daar kan je dan weer een grafiek van maken.
Dat kan.quote:Op zondag 6 december 2009 14:44 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Dat bedoel ik helaas niet.
Wat ik bedoel is bijvoorbeeld met mijn telefoonrekening.
Stel dat ik tot nu toe 500 euro telefoonkosten heb gehad, en daar elke week 10 bijkomt.
Kan ik dan een formule invoeren waarbij de beginwaarde 500 is, en er vanaf nu elke week 10 bijkomt, op zondag?
Nee dit is PRIMA!quote:Op zondag 6 december 2009 16:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat kan.
500 + (begindatum)-(datum van vandaag)/7, afronden op hele getallen en dat maal 10 doen.
Of wil je die 10 euro iedere keer op een nieuwe regel hebben?
Letterlijk vertalen naar het engels werkte niet, maar =today wel.quote:Op zondag 6 december 2009 17:07 schreef Deetch het volgende:
als je in een cel de volgende formule typt: =DATUM() staat in die cel altijd de datum van vandaag.
oh ja dat was ook zo DATE is voor in visual basicquote:Op zondag 6 december 2009 17:15 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Letterlijk vertalen naar het engels werkte niet, maar =today wel.
Het is nu opgelost dus ik kan verder bouwen aan mijn excell. Dank aan beiden voor de input
De bestanden waar ik het in eerste instantie over had kan ik niet posten, maar ik heb wel een ander vergelijkbaar voorbeeld. Dit bestand ontvang ik wekelijks. Ik heb om privacy redenen een aantal kolommen verwijdert. Bestand op SkyDrive Het bestand heeft iedere week een iets andere benaming, gezien de datum op het einde, maar zal op een vaste locatie worden opgeslagen.quote:Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef Deetch het volgende:
Oh ja, als je meer informatie geeft zoals soort bestand waar de gegevens in staan, opbouw van het bestand, lokatie van het bestand etc etc dan kan je ook een wat gedetailleerder antwoord verwachten.
Hij zou met VBA door een map kunnen loopen en elk bestand uitlezen.quote:Om te beginnen wil ik de totalen van 6 verschillende Excel bestanden overzichtelijk weergeven in 1 Excel bestand. Deze 6 bestanden worden dagelijks automatisch aangeleverd en bestaan uit 1 tabblad met een paar honderd regels die zijn voorzien van een regelcode. De bestandsnaam van de 6 automatisch gegenereerde bestanden is iedere dag anders (naar datum).
Hoe krijg ik Excel nu zo ver, dat hij met 1 druk op de knop de totalen per regelcode uit de andere bestanden haalt en deze importeert? Moet ik dan met Macro’s gaan werken? En zo ja, wat is dan een goede manier om mijzelf dit eigen te maken?
Dat is helaas niet het geval, kijk maar eens naar het bestand dat ik heb geupload.quote:Op maandag 7 december 2009 15:54 schreef qu63 het volgende:
en de cel die gelezen moet worden altijd D45 is (bijvoorbeeld) kan je dat toch ook met de standaard excel-functies maken?
1 2 3 4 5 | code om files te openen end sub |
1 2 3 4 5 | vervolgens maak je zes variabelen file1 = "standaardnaam van bestand1" & datum & ".xls" file2 = ""standaardnaam van bestand2" & datum & ".xls" *** idem voor file3, file4, file5, file 6 |
1 2 3 4 5 6 | **** formule zoekt naar "test" in het bestand [Book1], sheet1 In cel C1 staat nu: [Book1]Sheet1!$A$1:$B$8 =VLOOKUP("test",INDIRECT(C1),2,FALSE) **** heeft hetzelfde resultaat als voorgaande |
quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:41 schreef Holy_Goat het volgende:
Hoi,
ik heb een stuk of 30 labels in een form (VBA, excel 2003),
met de naam label1 - label30. Arrays kunnen niet gemaakt worden in vba zover ik begrepen heb.
Is er nu wel een snelle manier om lbl 1-30 leeg te maken zonder 30 lines te hoeven typen?
HG
1 2 3 4 | sName = "label" & i Me.Controls(sName).Text = "" Next i |
Allereerst bedankt voor je hulp Deetch!quote:
1 2 3 4 5 6 7 | datum = InputBox("Geef datum in te voeren bestand:(ddmmjj)") FILE1 = "114_Q5_InterneRegelsWeek_excel_" & datum & "_H114.xls" ChDir "B:\P&O\H*******\Temp" Workbooks.Open Filename:=FILE1 Windows("Map1").Activate End Sub |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |