Vergeet die miljoen ambtenaren nietquote:Op woensdag 2 december 2009 13:42 schreef bendk het volgende:
[..]
In 2010 zijn er 6.000.000 mensen met een uitkering (van wao t-m aow en alles wat er tussen in zit). Lijkt me dat Aat Werknaatbehoorlijk zijn best doet om solidair te zijn ! ! !
Alsof we al niet genoeg belasting en premies betalen. Wat wil je dan? Iedereen alles laten afstaan boven het sociaal minimum, zodat allemaal hetzelfde hebben?quote:Op woensdag 2 december 2009 12:40 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Waar staat dat? Nee, een beetje afstaan zodat niemand het beroerd heeft in dit land. En mensen die roepen dat er geen armoede is in dit land zijn volkomen de weg kwijt. Het is nota bene regelmatig onderzocht en bewezen dat er wél armoede is. Denk je dat de voedselbank enz enz er voor niets is? Maar natuurlijk willen rechtsstemmende mensen het liever ontkennen zodat ze toch nog een beetje kunnen slapen 's nachts. De vraag is niet óf er armoede is in dit land, de vraag is hoeveel.
1.150.000quote:Op woensdag 2 december 2009 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vergeet die miljoen ambtenaren niet
Een beetje afstaan??? Is 52% belasting over je inkomen en 19% over alles wat je koopt en daarbij nog 40% extra over een auto, weetikhoeveel over benzine etc. allemaal niet genoeg? Moet het meer worden?quote:Op woensdag 2 december 2009 12:40 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Waar staat dat? Nee, een beetje afstaan zodat niemand het beroerd heeft in dit land. En mensen die roepen dat er geen armoede is in dit land zijn volkomen de weg kwijt. Het is nota bene regelmatig onderzocht en bewezen dat er wél armoede is. Denk je dat de voedselbank enz enz er voor niets is? Maar natuurlijk willen rechtsstemmende mensen het liever ontkennen zodat ze toch nog een beetje kunnen slapen 's nachts. De vraag is niet óf er armoede is in dit land, de vraag is hoeveel.
Wij hebben hier ook ooit zo'n schooier gehad, solliciteerde, uitgenodigd voor een gesprek en aangenomen. Op de 1e werkdag belde die dat ie toch maar niet kwam. omdat die geen zin hadquote:Op woensdag 2 december 2009 10:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je ergens wilt soliciteren dan moet je zorgen dat je de aandacht van de werkgever krijgt
Gewoon een nette verzorgde CV per e-mail sturen en er direct achteraan bellen.
Mensen zijn tegenwoordig gewoon laks.
Het scenario wat jij schetst is dan ook te triest voor woorden, en maar klagen. Discriminaziiii![]()
Ik heb even op google gezocht naar een lijst van landen en de inkomens van de werkenden. Ik heb niets kunnen vinden.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:59 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een beetje afstaan??? Is 52% belasting over je inkomen en 19% over alles wat je koopt en daarbij nog 40% extra over een auto, weetikhoeveel over benzine etc. allemaal niet genoeg? Moet het meer worden?
Ben ik gaan leren en hard werken mijn hele leven om alles wat ik verdien weg te geven? Denk toch even na man.
En vanwege de voedselbank kunnen mensen juist eten! Dat is het tegenovergestelde van armoede. Ik zeg niet dat ze het heel breed hebben, maar niet 2x per jaar op vakantie kunnen en geen auto kunnen rijden is GEEN definitie van armoede.
Ik begrijp niet wat je met deze post bedoelt, kun je iets duidelijker zijn?quote:Op woensdag 2 december 2009 14:16 schreef bendk het volgende:
[..]
Ik heb even op google gezocht naar een lijst van landen en de inkomens van de werkenden. Ik heb niets kunnen vinden.
Iets zegt me namelijk dat de hoogte van het inkomen van een werkende in nl op een ranglijst aan het dalen is.
Ik herinner me dat nl eens het hoogste inkomen had in europa maar daarna naar beneden aan gaan is.
Voorbeeld dat redelijk is: een fabrieksarbeider in nl verdient thans plm 34.000 euro in denemarken 44.000. In ieder geval is hier het vakantiegeld al jaren 12%. Bij overwerk is dat 16 %. In nederland is dat nog steeds 8 %.
Dat het inkomen van een nederlander op een wereldlijst aan het dalen is, althans dat idee heb ik.'quote:Op woensdag 2 december 2009 14:17 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je met deze post bedoelt, kun je iets duidelijker zijn?
Ja, dat begreep ik maar ik vroeg me af waarom je daar mijn post voor quotte, ik zag het verband nietquote:Op woensdag 2 december 2009 14:19 schreef bendk het volgende:
[..]
Dat het inkomen van een nederlander op een wereldlijst aan het dalen is, althans dat idee heb ik.'
Of anders gezegd andere landen hebben pdf een relatief hoger inkomen dan nl
34.000 euro voor lopende band werk zonder nacht toeslagen oid lijkt mij inderdaad klinklare onzin.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:27 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
34.000 euro voor een lopende band medewerker? je maakt een grapje. Ik kan me herinneren dat toen ik nog in een fabriek werkte dat ze gemiddeld bruto iets van 2700 GULDEN per maand verdienden (2001). 34k is gewoon modaal inkomen en dat heeft een fabrieksarbeider echt niet
Mensen hebben het dikwijls over de financiele verhoudingen tussen werkenden en niet-werkenden. Wat je niet tegenkomt hoe de finananciele positie van een werkende in nederland is tov andere inkomens in andere landen.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik maar ik vroeg me af waarom je daar mijn post voor quotte, ik zag het verband niet
OK dat neem ik geheel aan van je. Voor een fabrieksarbeider in dk is dat 43.680 en dat is wel juistquote:Op woensdag 2 december 2009 14:27 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
34.000 euro voor een lopende band medewerker? je maakt een grapje. Ik kan me herinneren dat toen ik nog in een fabriek werkte dat ze gemiddeld bruto iets van 2700 GULDEN per maand verdienden (2001). 34k is gewoon modaal inkomen en dat heeft een fabrieksarbeider echt niet
Is hier wel zo, geen ontslagvergunning nodig.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:55 schreef lyolyrc het volgende:
Als we nou eens begonnen om de loonbelasting te verlagen, te beginnen bij de laagste schijf! Hef vervolgens de ontslagbescherming op. Dan ontstaat vanzelf een duidelijk verschil in inkomen tussen bijstandsgerechtigden en mensen met minimumloon. Er zullen dan gemakkelijker mensen aangenomen worden en de financiële beloning voor de werkenden en de motivatie om te werken neemt dan ook toe.
Kinderbijslag, alle aftrekposten etc etcquote:Op woensdag 2 december 2009 15:04 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En afschaffen van alle subsidies
Weg met HRA
weg met huursubsidie
weg met zorgtoeslag
Dan kunnen de belastingen pas goed omlaag.
Met versoepeling van het ontslagrecht is men hier ook bezig. Uiteraard zijn de vakbonden en linkse partijen tegen.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:06 schreef bendk het volgende:
Is hier wel zo, geen ontslagvergunning nodig.
Las vorige week dat het ww% plm 1,5 jaar geleden 1,1% was en nu 4,3% , en dat zijn echte cijfers, dus geen cbs gemanipuleerde nl cijfers.
In mijn woongebied is het ww% thans 2,5 %
En dan heb ik nog 20 euro per maand om van de levenquote:Op woensdag 2 december 2009 15:04 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Weg met HRA
weg met huursubsidie
weg met zorgtoeslag
Prioriteiten? Hoe denk je dat t zit met een klantenkring opbouwen, en de kosten die je maakt als je een bedrijf opzet? Denk je dat ik daar ruimte voor heb als ik 79 euro per maand over heb? denk je dat ik het risico kan nemen helemaal geen inkomen meer te hebben? Dan sta ik op straat, zo gauw ik ook maar één poging doe. Nee dat schiet op. En daarbij, ik ben arbeidsongeschikt in die mate dat ik momenteel helemaal geen bedrijf kan runnen, dus hoe je nou bij prioriteiten kan komen..alsof ik n luxepositie heb..quote:Op woensdag 2 december 2009 09:32 schreef bendk het volgende:
[..]
Tja inderdaad... kwestie van prioriteiten stellen
Je wordt gecompenseerd via lagere belastingenquote:Op woensdag 2 december 2009 15:24 schreef Windigo het volgende:
[..]
En dan heb ik nog 20 euro per maand om van de leven
Denk niet dat ik daar procentueel veel mee op zou schieten.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:27 schreef justanick het volgende:
[..]
Je wordt gecompenseerd via lagere belastingen
Dat is 8% maar daar zitten alle voorzieningen in, dat wordt dan bv gratis gehele medische hulp, tandarts en medicijnen een kleine eigen bijdrage. (dat laatste is gekomen daar opeens bussen met allochtonen via deense vrienden naar de tandarts gingen om het gehele gebit even te renoveren, mange tak zeiden en weer terug gingen naar hun eigen land)quote:Op woensdag 2 december 2009 15:13 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Met versoepeling van het ontslagrecht is men hier ook bezig. Uiteraard zijn de vakbonden en linkse partijen tegen.
Maar ook belangrijk is dat mensen beloond moeten worden voor hun werk. Als de overheid zoveel van het inkomen afpakt, dat het minimumloon niets of nauwelijks iets meer oplevert dan een uitkering, waarom zou je dan nog gaan werken??? Bij de VVD werd wel eens geopperd om de uitkeringen te verlagen. Slimmer lijkt het mij om de belastingen te verlagen. Dit toont wel aan hoe verslaafd de overheid is aan het belastinginfuus.
ik vraag me trouwens wel af hoe hoog de premies voor de zorgverzekeringswet zijn in Denemarken. Dit is namelijk de grootste kostenpost voor de werknemer.
Dat betekent dus dat je niet de eerste 33% van je loon kwijt bent aan sociale zekerheid? Of moeten werknemers nog andere premies afdragen?quote:Op woensdag 2 december 2009 15:31 schreef bendk het volgende:
Dat is 8% maar daar zitten alle voorzieningen in, dat wordt dan bv gratis gehele medische hulp, tandarts en medicijnen een kleine eigen bijdrage. (dat laatste is gekomen daar opeens bussen met allochtonen via deense vrienden naar de tandarts gingen om het gehele gebit even te renoveren, mange tak zeiden en weer terug gingen naar hun eigen land)
http://www.aeldresagen.dk(...)t/Sider/Default.aspx
En al die bedrijfssubsidies ook maar overboord.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:04 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Weg met HRA
weg met huursubsidie
weg met zorgtoeslag
idd, net al alle ambtenaren die je bespaart door de subsidies en aftrekposten af te schaffenquote:Op woensdag 2 december 2009 15:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En al die bedrijfssubsidies ook maar overboord.
neen de rest is zeg maar algemene skat (belasting)quote:Op woensdag 2 december 2009 15:44 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat je niet de eerste 33% van je loon kwijt bent aan sociale zekerheid? Of moeten werknemers nog andere premies afdragen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |