Dat hoeft toch ook helemaal niet. Wees er blij mee dat je die problemen niet hebt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:43 schreef donthate het volgende:
[..]
Ja want ik zie echt helemaal niks tussen mij en autistenAls ik hoor ook al die verhalen lees

Nee maar drm is het wel klote als je dan lekker op aparte scholen alles gezeten heb jaren lang waar je je totaal niet thuis voeldequote:Op dinsdag 1 december 2009 19:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook helemaal niet. Wees er blij mee dat je die problemen niet hebt.

Je ergens thuisvoelen staat los van of je er wel of niet thuishoort. Werk jij?quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:47 schreef donthate het volgende:
[..]
Nee maar drm is het wel klote als je dan lekker op aparte scholen alles gezeten heb jaren lang waar je je totaal niet thuis voeldeEnige goede eraan is mn wajong

IK werk niet en nee het heeft daar niks mee te maken ik heb er gewoon geen zin inquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je ergens thuisvoelen staat los van of je er wel of niet thuishoort. Werk jij?

Waarom vind je werken niet leuk?quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:50 schreef donthate het volgende:
[..]
IK werk niet en nee het heeft daar niks mee te maken ik heb er gewoon geen zin in
Heb een schijthekel aan werken

Omdat ik mn dag wel beter in kan delen als de hele dag te gaan werken is dat zo raar?quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waarom vind je werken niet leuk?

Ben je kapot?quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:50 schreef donthate het volgende:
[..]
IK werk niet en nee het heeft daar niks mee te maken ik heb er gewoon geen zin in
Heb een schijthekel aan werken

Even denken. Ja dat is raar.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:55 schreef donthate het volgende:
[..]
Omdat ik mn dag wel beter in kan delen als de hele dag te gaan werken is dat zo raar?

Wat doe je dan de hele dagquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:55 schreef donthate het volgende:
[..]
Omdat ik mn dag wel beter in kan delen als de hele dag te gaan werken is dat zo raar?

Mee eensquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:22 schreef Cassandra87 het volgende:
En bedankt voor t kusje.
Ik heb er een die ik naar hartelust kan knuffelenen daarmee neemt de behoefte om anderen te knuffelen ook drastisch af.
Thuis horen en thuis voelen.. Ik 'hoor' hier niet thuis maar ik 'voel' me hier wel thuis. Voor zover dat online kan. Dus daar zit een wezenlijk verschil in. En over online beoordelen vind ik de mensen hier niet zoveel verschillen van mij als NT-er, maar ik ben misschien zelf een tikkeltje vreemd![]()
en over werken.. Ik vind toch dat je een plicht hebt naar de maatschappij. Los van de mensen die werkelijk niet kúnnen, maar niet willers die wel een uitkering trekken..
Moet ik niets van hebben, sorry. En dan ben ik de laatste! die zal beoordelen of iemand niet kan of niet wilt maar het wordt hier zo wel heel duidelijk gesteld.
Ik zal het vast genuanceerder bedoelen dan ik zeg (voor t geval ik mensen tegen de schenen stoot) maar een dergelijke opmerking schiet me toch echt in t verkeerde keelgat.

Ik vind het persoonlijk belangrijk dat je je inkomen ook verdient. In mijn ogen verdien je niet veel als je alleen maar geen zin hebt om te werken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:55 schreef donthate het volgende:
[..]

Nee, dat vind ik ook geen goede houding. Respect en begrip kun je juist verdienen door je eigen boontjes te doppen (werken naar vermogen). De oplossing komt al over een maand in de vorm van een nieuwe Wajong-regeling.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:09 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk belangrijk dat je je inkomen ook verdient. In mijn ogen verdien je niet veel als je alleen maar geen zin hebt om te werken.

Bingo! Ik ben er ook lid. De mensen identificeren zich sterk met autisme, waardoor er in mijn ogen weinig ruimte overblijft voor een eigen persoonlijkheid. Dan schrijven ze bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:24 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb ook een account op autsider een paar keer rondgekeken maar het beviel mij daar niet. Dus ga ik daar ook niet meer naartoe.

Gelukkig zijn er genoeg Wajongers (zoals ze op die site genoemd worden) die nu al een uitkering hebben en niet werken omdat ze er dan op achteruit gaan.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:11 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik ook geen goede houding. Respect en begrip kun je juist verdienen door je eigen boontjes te doppen (werken naar vermogen). De oplossing komt al over een maand in de vorm van een nieuwe Wajong-regeling.
Eerste kamer stemt in met wetsvoorstel Wajong

Ik vroeg me al af wat de definitie was van kapotquote:Op woensdag 2 december 2009 15:01 schreef RaXz het volgende:
[..]
Als iets niet werkt dan is het kapot, stuk, defect.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |