Het is niet aan mij om te bepalen of dit goede of slechte moslims zijn, alhoewel een persoon met een gezond verstand wel kan indenken wat voor straf ze volgens de Koran zullen krijgen gezien het feit dat eerwraak zo wordt verafschuwd in de Koran. Maar als jij je oogkleppen wilt ophouden en als een kip zonder kop wilt schreeuwen dat dit het gevolg is van de Islam of what ever, dan doe je je best maar.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:47 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Blabla, dit zijn geen echte moslims zeker.. Het gros van de moslims is heel selectief in wat men wel en niet aanneemt vanuit de koran. Voor christenen geldt dat overigens net zo.
Bepaald niet dus....quote:Op woensdag 25 november 2009 12:44 schreef Bortecinem het volgende:
Even ter verheldering: Eer- en bloedwraak wordt absoluut verafschuwd in de Islam.
Eerwraak is iets dat afstamt uit een tijdperk reeds voor de Islam. Dat bepaalde moslims deze tafarelen nooit hebben opgegeven, ondanks het feit dat het zwaar afgekeurd wordt (hoe vaak moet ik dit nog herhalen?), betekent niet dat de Islam hier verantwoordelijk voor is. Overigens komt eerwraak net zo goed voor onder de Christelijke Arabieren, Koerdische Yezidis (zie film hierboven) en Hindoes.quote:
Dit soort informatie kan je ook gewoon op Wikipedia vinden, sommige mensen zijn te achterlijk en houden het liever bij hun vooroordelen. Zelfde verhaal gaat ook op voor vrouwenbesnijdenis, zoveel mensen denken nog steeds dat het islam-gerelateerd is.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Eerwraak is iets dat afstamt uit een tijdperk reeds voor de Islam. Dat bepaalde moslims deze tafarelen nooit hebben opgegeven, ondanks het feit dat het zwaar afgekeurd wordt (hoe vaak moet ik dit nog herhalen?), betekent niet dat de Islam hier verantwoordelijk voor is. Overigens komt eerwraak net zo goed voor onder de Christelijke Arabieren, Koerdische Yezidis (zie film hierboven) en Hindoes.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit soort informatie kan je ook gewoon op Wikipedia vinden, sommige mensen zijn te achterlijk en houden het liever bij hun vooroordelen. Zelfde verhaal gaat ook op voor vrouwenbesnijdenis, zoveel mensen denken nog steeds dat het islam-gerelateerd is.
Mooi ditquote:Op woensdag 25 november 2009 13:25 schreef bitterzak het volgende:
Wanneer leren mensen nou toch eens een keer fatsoenlijke verbanden te trekken.
Hoe kan het toch zo zijn dat er keer op keer mensen komen roepen 'HEEFT NIKS MET DE ISLAM TE MAKEN' ...![]()
Als jij vanaf kinds af aan te horen krijgt, dat vrouwen minderwaardige wezens zijn (JA DAT STAAT IN DE KORAN) - http://www.thereligionofpeace.com/ (lees ALLE artikelen op de site, allemaal volledig gebacked door letterlijke quotes uit de Koran. Mijn Turkse vriendin heeft ook de Turkse Koran er bij gepakt en niks op die website is gelogen, uit zijn verband gerukt, of wat dan ook.
Enfin, als iemand vanaf kinds af aan te horen / lezen krijgt dat vrouwen en ongelovigen minderwaardig zijn (en zo zien ze er ook uit in hun burka), minder rechten hebben en inferieur zijn dan kom je 10000 keer makkelijker tot een reactie als deze (zuur gooien) dan wanneer je hoort dat iedereen gelijkwaardig is.
Tel daar bij op dat het in Moslim landen ook altijd zo is dat er onder de mannen een gruwelijk eer / macho-gehalte te vinden is (liggen dezelfde redenen aan grondslag) dan moet zo'n stoere vent zich natuurlijk bewijzen als het zielige vrouwtje niet met hem wil trouwen! HA KIJK! JIJ NIE TMET MIJ TROUWEN INFERIEUR DOM WEZEN?? ZAL IK JOU UNS EFFE VERMINKEN! KIJK VRIENDEN! MET MIJ WORDT NIET GEFUCKD!
Tja dit komt gewoon echt door de opvoeding + omgeving die 100% geïnspireerd is door de islam.
Je kunt dan ook niet zeggen 'het is niet de islam, maar gewoon de cultuur'.... Tja als je het verband niet wil zien tussen die 2, dan begrijp je niks van de wereld.
Tijd om wakker te worden en de waarheid te gaan verkondigen dacht ik zo.
quote:Op woensdag 25 november 2009 12:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ruk niks uit z'n verband, dat doe jij al door te suggereren dat het alleen het nieuws haalt als er moslims bij betrokken zijn.
Iets wat hier dus niet het geval is.
Het probleem met jouw 'verband' is dat je doet alsof de religie de hoofdoorzaak is van de actie, ipv de persoon. Die theorie blijft nergens als je beseft dat dit soort dingen in tal van landen voorkomen (wellicht in andere vorm, maar minstens zo erg) en dus niet religie afhankelijk zijn.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:25 schreef bitterzak het volgende:
Hoe kan het toch zo zijn dat er keer op keer mensen komen roepen 'HEEFT NIKS MET DE ISLAM TE MAKEN' ...![]()
Als jij vanaf kinds af aan te horen krijgt, dat vrouwen minderwaardige wezens zijn (JA DAT STAAT IN DE KORAN) - http://www.thereligionofpeace.com/ (lees ALLE artikelen op de site, allemaal volledig gebacked door letterlijke quotes uit de Koran. Mijn Turkse vriendin heeft ook de Turkse Koran er bij gepakt en niks op die website is gelogen, uit zijn verband gerukt, of wat dan ook.
Enfin, als iemand vanaf kinds af aan te horen / lezen krijgt dat vrouwen en ongelovigen minderwaardig zijn (en zo zien ze er ook uit in hun burka), minder rechten hebben en inferieur zijn dan kom je 10000 keer makkelijker tot een reactie als deze (zuur gooien) dan wanneer je hoort dat iedereen gelijkwaardig is.
Tel daar bij op dat het in Moslim landen ook altijd zo is dat er onder de mannen een gruwelijk eer / macho-gehalte te vinden is (liggen dezelfde redenen aan grondslag) dan moet zo'n stoere vent zich natuurlijk bewijzen als het zielige vrouwtje niet met hem wil trouwen!
Vind je het te confronterend? Past het niet in je wereldbeeld dat eerwraak niets met de islam te maken heeft? Je negeert de feiten hier. Eerwraak is verboden in de islam en bestond al lang voordat de islam zijn intrede deed.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:25 schreef bitterzak het volgende:
Bullcrap. Ja, jouw "Turkse imaginary vriendin" zal het wel weten. Kom nou eens met feiten. Laat even zien waar in de Koran staat dat je een vrouw mag verminken als ze niet met jou wil trouwen. Je zal falen. Je verzint dingen omdat de werkelijkheid niet aansluit bij jouw zieke geest.quote:Als jij vanaf kinds af aan te horen krijgt, dat vrouwen minderwaardige wezens zijn (JA DAT STAAT IN DE KORAN) - http://www.thereligionofpeace.com/ (lees ALLE artikelen op de site, allemaal volledig gebacked door letterlijke quotes uit de Koran. Mijn Turkse vriendin heeft ook de Turkse Koran er bij gepakt en niks op die website is gelogen, uit zijn verband gerukt, of wat dan ook.
Doe dat dan en verkondig geen leugens.quote:Tijd om wakker te worden en de waarheid te gaan verkondigen dacht ik zo.
Die bullshit past wel in jouw straatje idd. De werkelijkheid niet:quote:
Voor de jaartelling, weet je wat dat betekent?quote:Gewoonterechtelijke eigenrichting (bloedwraak en eerwraak) in de genoemde regio is al een eeuwenoud fenomeen en kwam al lang voor de jaartelling voor.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerwraak
Ja het komt ook voor in niet-moslim landen.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:49 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Ja en dat bedoel ik dus, dat suggereer ik dus helemaal niet, lees eens man...
Ik zeg dat dit waarschijnlijk een moslim discussie wordt, waarna ik de opmerking maak dat dit soort dingen ook in niet moslimlanden voorkomt.
Snap je het nu? Dat mensen niet moeten kijken naar de religie, maar naar de personen?
quote:Op woensdag 25 november 2009 12:41 schreef ehqo. het volgende:
[ afbeelding ]
Wereldrecord sip kijken.
Nee, dan heet het geen eerwraak meer, maar moord in de relationele sfeer. Te achterlijk voor woorden sommige mensen.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:00 schreef WAARHEID het volgende:
[..]
Ja het komt ook voor in niet-moslim landen.
Zoals Nederland.
Maar niet onder Nederlanders.
Het probleem is dat in veel landen religie gelijk is aan cultuur. Sommige religies hebben namelijk een totalitair karakter. Heb ik horen zeggen...ergens...door een anonieme onderduikerquote:Op woensdag 25 november 2009 13:57 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Het probleem met jouw 'verband' is dat je doet alsof de religie de hoofdoorzaak is van de actie, ipv de persoon. Die theorie blijft nergens als je beseft dat dit soort dingen in tal van landen voorkomen (wellicht in andere vorm, maar minstens zo erg) en dus niet religie afhankelijk zijn.
Een anonieme onderduiker die wordt vervolgd voor haatzaaien en wiens opkomst en standpunten parallellen vertonen met de jaren dertig in Duitsland.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:02 schreef WAARHEID het volgende:
[..]
Het probleem is dat in veel landen religie gelijk is aan cultuur. Sommige religies hebben namelijk een totalitair karakter. Heb ik horen zeggen...ergens...door een anonieme onderduiker
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |