abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75035560
Shichinin no samurai (1954)

A poor village under attack by bandits recruits seven unemployed samurai to help them defend themselves.

Ik ben de IMDB Top 20 aan het nalopen en moest alleen deze nog, samen met The Good The Bad and the Ugly & ook nog Rear Window volgensmij. Dus maar op DVD gekocht en gekeken. De film duurt 3 uur en 20 minuten en daardoor eigenlijk in een aantal delen gekeken, wat jammer is.

De film gaat over een stelletje kneuterige boeren die hun dorp willen verdedigen tegen bandieten. Daarvoor gaan ze op zoek naar Samurai. Als die er eenmaal zijn, leiden die deels het boerenvolk op en gaan ze de slag met de bandieten aan. De film is langdradig; dit had ook in 1,5 uur minder gekund.

De sfeer is wel goed, maar ik werd echt gek van de ONTZETTEND kneuterige domme irritante boeren. Ze rennen als gekken, ze krijsen als een dolle en zijn super hysterisch en echt lelijk. En als ik me daar aan ga storen dan blijf ik me er helaas aan storen. De samurai zelf zijn aardig en ook soms wel grappig, maar de film spreekt mij niet echt aan. De vechtscenes dan? Nee, die zijn ook drama en je ziet echt dat het redelijk nep is.

Waarom heeft deze film dan zo'n hoog cijfer op IMDB, vraag ik me af. Is het omdat het zo oud is? Ik blijf het idee krijgen dat klassiekers een veel hoger cijfer krijgen dan ze eigenlijk moeten hebben. Nee, Shichinnin no samurai blijft voor mij echt een totaal middelmatige film die op geen enkele manier boven deze middelmaat uitsteekt. Niet qua acteerwerk, niet qua sfeer, niet qua muziek...qua helemaal neits.

IMDB: 8.8 (IMDB top 200 op #15)
Zelf: 6.8
pi_75041467
Whatever Works

Dit is mijn eerste Woody Allen film, en ik wist het pas nadat ik hem had gekeken. Gek dat je kunt zeggen "het is een beetje een Woody Allen film!" terwijl je er nog nooit eerder een gezien hebt, en dan klopt het ook nog.

Het is een bijzondere film, dat staat vast! Boris Yellnikoff is een man die zoveel nadenkt dat hij alles doodredeneert, waardoor hij niet echt gelukkig is en ook niet echt andere mensen aantrekt. Dit vindt hij niet erg, want hij staat eigenlijk boven de rest van de wereld. Dan vindt hij een Mississippi girl onderaan zijn trap, ze heet Melody en zoekt iets te eten. Ze blijkt een vrij simpele, maar ontzettend vrolijke meid te zijn, en de rest ga ik niet vertellen.

Ik heb zo nu en dan enorm gelachen, de zwarte humor is wel mijn ding. Het bijzondere aan de film is dat Boris ook regelmatig met de kijker praat, wat neerkomt op verschillende monologen. Wat mij betreft soms iets te lang, met name aan het begin van de film, aan de andere kant begrijp je dan wel meteen wat de afstand tussen hem en andere mensen creëert.

Ik vond sommige stukken wat lang, de connectie tussen Melody en Boris wordt wel prachtig weergegeven en na de eerste helft neemt het verhaal een andere wending, wat heel mooi in beeld wordt gebracht.

De bijrollen zorgen voor belachelijke situaties, zijn totaal onwaarschijnlijk maar erg leuk. Toch vond ik de eerste helft een paar keer bijna saai. Pas als de andere karakters een grotere rol krijgen en de ontwikkelingen wat sneller gaan wordt het écht een leuke film, misschien is de eerste helft wel beter, maar de tweede helft is leuker om te kijken. Het einde is dan weer euh.. bijzonder en erg handig aan elkaar gebreid, maar daardoor ben je wel vrolijk als hij is afgelopen.

Nogmaals: een bijzondere film.

7,5 (IMDB: 7,4)
pi_75041653
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:52 schreef banaantjeEE het volgende:

Geweldige film, hoewel ik Brad Pitt wat vervelend vond. Zijn accent kwam veel te geforceerd over.
Sowieso een topfilm

briljant
  vrijdag 27 november 2009 @ 00:16:57 #29
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_75041717
'Jennifers Body' is de laatste die ik gezien heb.
Baker: "Fox one! Fox one!"
Formerly known as DaCybrsrfr
Hardpore Corn
pi_75041746
En, aanrader?
  vrijdag 27 november 2009 @ 00:40:19 #31
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_75042311
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:52 schreef SnuggLe het volgende:

Waarom heeft deze film dan zo'n hoog cijfer op IMDB, vraag ik me af. Is het omdat het zo oud is? Ik blijf het idee krijgen dat klassiekers een veel hoger cijfer krijgen dan ze eigenlijk moeten hebben. Nee, Shichinnin no samurai blijft voor mij echt een totaal middelmatige film die op geen enkele manier boven deze middelmaat uitsteekt. Niet qua acteerwerk, niet qua sfeer, niet qua muziek...qua helemaal neits.
Het ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt. Als je Shichinin no samurai afspiegelt tegen de huidige standaarden op het gebied van actiefilms en muziek, dan zijn we daar inderdaad nu nog beter in geworden. Nu is het flitsender dan in Shichinin no samurai (hoewel ik nu nog steeds kan genieten van de actiescenes en het verhaal van de film), maar als je het vergelijkt met films uit die tijd is de impact die Shichinin no samurai gehad heeft heel groot geweest. Een beetje vergelijkbaar met een film als The Matrix, die een nieuwe standaard heeft gezet voor wat er mogelijk is binnen de beeldtaal van de actiefilm (bullet time). Wordt die film ook slechter als er binnen nu en vijf jaar een nieuwe techniek bedacht wordt die de nieuwe standaard wordt binnen (actie-)films? In mijn ogen niet. Een film moet je altijd in zijn context plaatsen en niet gaan vergelijken met de huidige standaard. De reden dat hij zo'n hoog cijfer heeft is dus niet omdat hij zo oud is. Er zijn genoeg films uit dezelfde tijd die niet zo'n hoog cijfer hebben. Echter als je hem gaat vergelijken met zijn tijdgenoten is hij van uitzonderlijke klasse.
  vrijdag 27 november 2009 @ 08:23:48 #32
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75044315
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 00:40 schreef Gorro het volgende:

[..]

Het ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt. Als je Shichinin no samurai afspiegelt tegen de huidige standaarden op het gebied van actiefilms en muziek, dan zijn we daar inderdaad nu nog beter in geworden. Nu is het flitsender dan in Shichinin no samurai (hoewel ik nu nog steeds kan genieten van de actiescenes en het verhaal van de film), maar als je het vergelijkt met films uit die tijd is de impact die Shichinin no samurai gehad heeft heel groot geweest. Een beetje vergelijkbaar met een film als The Matrix, die een nieuwe standaard heeft gezet voor wat er mogelijk is binnen de beeldtaal van de actiefilm (bullet time). Wordt die film ook slechter als er binnen nu en vijf jaar een nieuwe techniek bedacht wordt die de nieuwe standaard wordt binnen (actie-)films? In mijn ogen niet. Een film moet je altijd in zijn context plaatsen en niet gaan vergelijken met de huidige standaard. De reden dat hij zo'n hoog cijfer heeft is dus niet omdat hij zo oud is. Er zijn genoeg films uit dezelfde tijd die niet zo'n hoog cijfer hebben. Echter als je hem gaat vergelijken met zijn tijdgenoten is hij van uitzonderlijke klasse.
Dank je voor de verduidelijking Gorro.
Ik kan hem alleen niet vergelijken met tijdgenoten...dus dat maakt het lastiger voor mij.
  vrijdag 27 november 2009 @ 17:08:24 #33
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_75061565
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:Pierrot le fou (Crazy Pete) (1965, Fr, Jean-Luc Godard)
Tja als je zo'n experimentele filmmaker als Godard bent, kan het je ook wel eens de plank mis slaan. Dit staat misschien bekend als één van zijn betere films, maar ik kon weinig met de film.
Wat niet te ontkennen valt is de chemie die Belmondo en Karina hebben met elkaar.
cijfer: 5.5
Waar slaat hij de plank mis dan?

Als je Seven Samourai vergelijkt met films van nu is hij nog steeds van uitzonderlijke klasse. Als geheel en ook zijn er afzonderlijk zo veel hoogtepunten. Het gevecht in de regen is nooit geëvenaard.
  vrijdag 27 november 2009 @ 17:32:54 #34
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75062222
Ik vind echt dat jullie die gevechten in de regen zwaar overschatten/ophemelen.
Het zijn wat boeren met een puntige stok in hun hand die je gewoon mis ZIET steken danwel heel lafjes hun tegenstander raken.Totaal niet realistisch. Ze staan er alleen met 20 man omheen en een echte 'kill' zie je neit echt.
Dus nee, ongeevenaard? Zeker niet.
pi_75070680
9

Al veer gezegd en geschreven in de voorgaande topics. Zelf vond ik het wel een leuke film, mooi gemaakt ook wel. Het kan alleen niet tippen aan de films van Pixar of Coraline wat mij betreft.

IMDb: 7,1
Mijn cijfer: 7,3
  zaterdag 28 november 2009 @ 00:04:51 #36
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_75075286
Paranormal Activity Een nogal beroerde film. Het is eigenlijk niets anders dan een trucje (en dan niet eens een leuk trucje) dat ze de hele film door blijven herhalen. Spannend is het dus nooit, eng al helemaal niet. Daarnaast zijn de karakters met hun eindeloze gekwebbel oninteressant en de actie die ze ondernemen is eigenlijk niet op een normale manier te verklaren (of is de film enkel een excuus om eens flink te zagen over het macho-gedrag van de gemiddelde man?). Ik geloof dat er één moment was dat ik moest lachen, verder heb ik me eigenlijk nogal zitten vervelen. Verder dan 2 uit 10 kom ik denk ik niet.
pi_75076960
28 Weeks Later
Wat een bagger zeg. Daar de eerste film nog best vermakelijk was en alles ook nog enigszins plausibel, hebben ze hier alles op alles gezet om een film te hebben. Deze film speelt zich af 6 maanden nadat het virus is uitgeroeid en de Britten weer langzaam terugkeren naar Engeland. In maanden is er al geen overlevende gevonden, totdat er één vrouw wordt gevonden die het heeft overleefd. Nou ze wordt natuurlijk in quarantaine geplaatst en allerlei tests op haar gedaan. Ze ontdekken dat ze het virus heeft. Dan gaat de man van deze vrouw naar de plaatst waar ze in quarantaine zit, doet de deur open met zijn "Access All Areas"-kaart, zelfs de areas waarin geïnfecteerden kunnen liggen . Hij zoent der, hij krijgt virus, hij flipt wel omdat hij itt haar niet immuun is en begint zijn slachtpartij. Hij pwnt een paar soldaten, die desondanks dat zij geweren hebben totaal geen kans hebben natuurlijk. Code Red wordt dan in werking gezet; de hele neukende stad wordt samen in een "beveiligde" ruimte ondergebracht om ze van het virus weg te houden, alleen stond de achterdeur nog open waardoor de geïnfecteerde (die trouwens ook ineens door allerlei elektronische deuren heen kan zonder kaartje) een ravage aanricht in de "beveiligde" ruimte. Want ja, je gaat iedereen natuurlijk in een ruimte onderbrengen zodat een virus zich niet snel verspreid en zet vooral geen mannetjes neer bij potentiële ingangen in deze ruimte. Toen werd iedereen daar geïnfecteerd en zette ik de film af.

Ik weet zeker dat ik nog een dozijn belachelijke dingen ben vergeten, maar ik ben er klaar mee .

Kort gezegd: Deze film is een directe belediging van mijn hersenen.
1/10
pi_75077001
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 01:40 schreef Siniti het volgende:
28 Weeks Later
Wat een bagger zeg. Daar de eerste film nog best vermakelijk was en alles ook nog enigszins plausibel, hebben ze hier alles op alles gezet om een film te hebben. Deze film speelt zich af 6 maanden nadat het virus is uitgeroeid en de Britten weer langzaam terugkeren naar Engeland. In maanden is er al geen overlevende gevonden, totdat er één vrouw wordt gevonden die het heeft overleefd. Nou ze wordt natuurlijk in quarantaine geplaatst en allerlei tests op haar gedaan. Ze ontdekken dat ze het virus heeft. Dan gaat de man van deze vrouw naar de plaatst waar ze in quarantaine zit, doet de deur open met zijn "Access All Areas"-kaart, zelfs de areas waarin geïnfecteerden kunnen liggen . Hij zoent der, hij krijgt virus, hij flipt wel omdat hij itt haar niet immuun is en begint zijn slachtpartij. Hij pwnt een paar soldaten, die desondanks dat zij geweren hebben totaal geen kans hebben natuurlijk. Code Red wordt dan in werking gezet; de hele neukende stad wordt samen in een "beveiligde" ruimte ondergebracht om ze van het virus weg te houden, alleen stond de achterdeur nog open waardoor de geïnfecteerde (die trouwens ook ineens door allerlei elektronische deuren heen kan zonder kaartje) een ravage aanricht in de "beveiligde" ruimte. Want ja, je gaat iedereen natuurlijk in een ruimte onderbrengen zodat een virus zich niet snel verspreid en zet vooral geen mannetjes neer bij potentiële ingangen in deze ruimte. Toen werd iedereen daar geïnfecteerd en zette ik de film af.

Kort gezegd: Deze film is een directe belediging van mijn hersenen.
1/10
wel een fantastische opening scene
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_75077073
De openingsscène beloofde inderdaad veel goeds, maar daarna werd het echt erg
pi_75077767
Band of Brothers

Ik schaam me diep, maar ik had deze mini serie nog niet gezien! Nu gekeken(in 3 dagen ofzo )

wat een verschrikkelijk goede serie zeg! Vooral de teamspirit, erge gebeurtenissen(concentratiekampen enzo ) en dergelijke.

Erg leuk ook dat ze de 'originele' personen ook hebben laten praten over hun ervaringen.

IMDB geeft 9.6 en daar ben ik het zeker mee eens!

WAT EEN SERIE!!!!
pi_75078106
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 01:48 schreef Siniti het volgende:
De openingsscène beloofde inderdaad veel goeds, maar daarna werd het echt erg
Voral lekker gefundeerd omdat je de hele film ook hebt gezien
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_75078112
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 03:49 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Voral lekker gefundeerd omdat je de hele film ook hebt gezien
Ik vond 1 uur van de 1 uur 49 minuten genoeg. Mijn hersens raakten echt beledigd.

Daar komt nog bij dat ik films die ik afzet omdat ik er genoeg van heb automatisch een 1 geef.

[ Bericht 9% gewijzigd door Siniti op 28-11-2009 03:57:23 ]
  Moderator zaterdag 28 november 2009 @ 09:46:51 #43
9859 crew  Karina
Woman
pi_75079206
Paranormal Activity
Horror

Een jong stel heeft last van geesten in huis en de jongen gaat proberen de geesten op film vast te leggen. Als ze de tape afspelen zien ze inderdaad deuren bewegen en horen ze rare geluiden. Ze schakelen een soort van ghostbuster in, maar die kan niets doen omdat de geest volgens hem een demon is die verbonden is met het meisje en niet met het huis en dat ze daarvoor een demonhunter moeten inschakelen.

De demonhunter zit in het buitenland en daarom probeert het stel zelf nog van de demon af te komen.

De films is gemaakt op de manier van Blair Witch, maar is absoluut niet spannend en het acteerwerk is ook om te huilen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik vond er niets aan.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75080787
Komt een vrouw bij de dokter
verassend goed nederlands drama... er zijn wel wat negatieve punten zoals het begin van de film (heel snel de relatie in beeld gebracht.), enkele onlogischheden in het verhaal en erg veel seksscene's, maar dat is volgens mij nodig voor nederlandse films ofzo?
7,5/10

Paranormal activity
volgens mij de meest gehypte film van het jaar...
wat een verschrikkelijke boutfilm....
bijwijze van spreken: van het eerste deel val je in slaap, en vervolgens wordt je wakker als het afgelopen is aangezien dan het publiek echt bang gemaakt wordt...
3/10
pi_75080803
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:46 schreef Karina het volgende:
Paranormal Activity
Horror

Een jong stel heeft last van geesten in huis en de jongen gaat proberen de geesten op film vast te leggen. Als ze de tape afspelen zien ze inderdaad deuren bewegen en horen ze rare geluiden. Ze schakelen een soort van ghostbuster in, maar die kan niets doen omdat de geest volgens hem een demon is die verbonden is met het meisje en niet met het huis en dat ze daarvoor een demonhunter moeten inschakelen.

De demonhunter zit in het buitenland en daarom probeert het stel zelf nog van de demon af te komen.

De films is gemaakt op de manier van Blair Witch, maar is absoluut niet spannend en het acteerwerk is ook om te huilen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik vond er niets aan.
ik heb dat laatste stukje niet eens gezien in pathe?

ow wacht... jij hebt de original ending gezien.. ik de theatrical ending...
  zaterdag 28 november 2009 @ 14:32:32 #46
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_75083857
Terminator Salvation: McG liet z'n acteurs The Road lezen, een extreem ingetogen, nihilistisch en introspect boek waar vrijwel niks in gebeurt. T:S is ongeveer The Road, maar dan met heel veel explosies en vette actie. Dat werkt niet echt. Er zijn veel te veel personages, een rotzooi aan ongefocusde plotlijntjes en de Diepe Vragen liggen ongeveer op het niveau van de dialogen (de oppervlakte).
McG is misschien ook niet de juiste persoon om de Terminator-serie te verNolanBatmannen. Hij blijft een actieman, en de actiescenes zijn dan ook prima. De meeste mensen zullen waarschijnlijk zeggen dat het alleen daarom gaat, maar ik gok dat McG elke keer als iemand daarmee komt stiekem een intern traantje laat, want de intenties lagen naar mijn idee een stuk hoger. 6+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 28-11-2009 14:50:45 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_75093542
Komt een vrouw bij de dokter

Indrukwekkend ..
Carice laat ook in deze film zien een veelzijdige actrice te zijn..

Wat echter wel heel jammer is aan de film dat er niet veel aandacht wordt besteed aan
de vrienden van Carmen en Stijn. deze komen in het boek wel vol op aan bod..
Ook de ouders van Carmen zien we nauwelijks tot helemaal niet.

Ook gaat de film in het begin erg snel.. er word niet laten zien hoe de relatie van stijn en carmen zich ontwikkeld.. dit is zeker een minpunt van het geheel..
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_75094516
10 Items or less

Morgan Freeman (Him, een oude acteur) die voor een nieuw filmproject in een supermarkt gaat kijken. Hij ontmoet daar kassière Scarlett (Paz Vega). Omdat zijn chauffeur niet komt opdagen biedt Scarlett aan hem naar huis te rijden. De twee raken in gesprek en in korte tijd ontstaat een hechte band tussen de twee.
Leuke film met vrolijke momenten.

IMDb: 6,8
Mijn cijfer: 7,3
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:57:19 #49
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_75094575
Lethal Weapon 2
Jammerlijke opvolger. Het karakter van Joe Pesci vond ik zwaar overbodig, de humor flauw en dan houd je alleen nog wat actiescenes over. Die waren oke, maar kunnen de verveeldheid van deze film niet teniet doen. Tot slot toch nog even melden dat deze piepende eind jaren '80-saxofoonriedeltjes heeft. Cijfer: 5

Night Train to Mundo
Afgrijselijke bagger uit de MST3K-doos! Verhaal was nog redelijk te volgen, maar de uitvoering daarvan was dieptreurig. Er zat totaal geen fut d'r in en close-ups van vervelende zakken (regisseir Coleman Francis voorop) bevorderen allesbehalve het kijkplezier. Zelfs de helicopter tegen het eind kan Night Train to Mundo Fine niet meer redden. Cijfer: 1

Another Woman
Prima Woody-drama met een mooie veeleisende vrouwelijke hoofdrol voor Gena Rowlands. Het einde is een flinke eye-opener voor haar. Ook leuk om eens iemand als Gene Hackman op te zien duiken in een film zoals deze. Cijfer: 7

Tombstone
Mooie productie met alle klassieke elementen die het genre western kent: een sheriff, kansspelen in saloons, shootouts, en hippe oneliners, het komt er allemaal d'r in voor. Het enige jammere is dat je blijft staren naar de opplaksnorren van Kurt Russell en Val Kilmer.
Maar goed qua film zelf was het een okeeje film. Op sommige momenten wel overdramatisch (incl. de muziek) aangezet, maar dat wordt gelukkig nooit irritant. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_75095303

Standard Operating Procedure ****
Errol Morris' film over de Abu Ghraib gevangenis. En dan schijnt dit nog een van zijn mindere te zijn. Wat een indrukwekkende film. Laat zien dat gewone soldaten de gevangenis in moesten vanwege criminal acts, maar andere gruwelijkheden werden weggemoffeld onder de noemer Standard Operating Procedure. En zo konden de mannen in hoge rangen aanblijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')