ja op die associatie draait die campagne toch?quote:Op woensdag 25 november 2009 02:57 schreef Nemephis het volgende:
Voor wat betreft degenen die een parallel trekken met de Holocaust: Is deze actie niet juist bedoeld om te voorkomen dat de gelegenheid wordt gecreëerd dat iets dergelijks zich weer voor kan doen?
quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, al die mensen die in Auschwitz, Sobibor, Treblinka, Bergen Belsen terechtkwamen kozen er natuurlijk zelf voor bij aankomst een nummer op hun arm te laten zetten. En ze mochten natuurlijk ook zelf het nummer uitzoeken en ze hadden natuurlijk ook de keus om het niet te doen.
Je kan wel blijven doordrammen over die vingerafdrukken, maar feit is en blijft, dat de onderscheidende factor van het hele Duitse kampsysteem nou net die tatoeage was. Die had een betekenis, namelijk: Jij bent nummer zoveel in ons systeem en we gaan je op volgorde uitroeien.
Vingerafdrukken waren, ook voor de oorlog al, gewoon een middel voor identificatie. Er is nooit en te nimmer iemand van een nummer voorzien op zijn arm, puur omdat hij een pakje snoep had gejat uit een winkel. Mensen werden wel van een nummer voorzien omdat ze van een ras / geloof / bevolkingsgroep waren, die een andere groep, die toevallig veel te zeggen had, onwelgevallig waren
Echt, het is droevig gesteld met dit land, als mensen dit soort vergelijkingen goed gaan praten, alleen omdat toevallig de overheid iets doet, wat hen onwelgevallig is.
Voor de goede orde: Ik ben ook tegen rekeningrijden en al helemaal tegen Stasi-kastjes in mijn auto. Maar ik hbeb en hou wel het fatsoen om als ik daar actie tegen zou voeren, rekening te houden met bepaalde gevoelens die nog in de samenleving heersen. Ik ga niet als een dolle stier rare dingen roepen, puur en alleen om mijn eigen punt te maken, ook al schop ik daarmee iedereen die familie in de kampen heeft gehad of zelf in de kampen heeft gezeten, egen alle mogelijke zere benen.
En het treft me, dat het merendeel van de 'goeie actie' roepers mensen zijn, die overal en altijd Wilders lopen op te hemelen, omdat hij 'zo goed luistert naar de samenleving'. Blijkbaar is ook dat redelijk subjectief in jullie groep, want ik kan me niet voorstellen (en ik hoop het ook niet) dat deze actie veel draagvlak heeft onder de bevolking. Zoals al eerderr gezegd: Er zijn grenzen en die zijn hioermee in ruime mate overschreden.
Privacy in het verkeer is een hoax. Je blindstaren op zoiets onbenulligs als het rekeningrijden is nogal raar, zeker als je merkt dat TomTom tegenwoordig je mobieltje (!) gebruikt voor verkeersinformatie. En dan roepen dat rekeningrijden je privacy beinvloedquote:Op woensdag 25 november 2009 02:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Moet ik echt aan je uitleggen hoe rekeningrijden privacy zal beïnvloeden?
Zie hierboven. Je mobiel is genoeg om mensen te kunnen traceren, over 5 a 10 jaar is iedereen binnen een x aantal minuten tot op de meter nauwkeurig te peilen via hun mobiel. En mensen hier maar massaal protesteren tegen de OV-chipkaart en het rekeningrijdenquote:Licht dat eens toe.
Want zonder de OV-chipkaart en zonder rekeningrijden kon/kan men zich anoniem verplaatsen in het openbaar vervoer en in de auto. Straks niet meer. Of doel je op iets NWO/BNW-achtigs.. "het heeft toch geen zin meer, de kaarten zijn geschud" ?
Daar ben ik nog niet van overtuigd. We hebben nu dit 1 keer in het nieuws gezien, wedden dat je er voorlopig niks meer van hoort?quote:De groep hoopte klaarblijkelijk dat hun actie hiermee furore maakte, en dat is hen ook gelukt.
Enerzijds vanwege de lay-out van het foldertje, anderzijds vanwege de tatoeage in de binnenkant van de pols die associaties met de Holocaust kan oproepen. Persoonlijk dacht ik - voor hun site/verklaring beschikbaar was - dáár niet direct aan, maar aan BSN -> identiteitsbewijs -> immer legitimatieplicht (vingerafdrukken, privacy, etc) -> symbolisch en satirisch wijzend op dié ontwikkelingen van de laatste jaren.
Ik vind het moreel verwerpelijk om mensen te kwetsen om maar een punt te moeten maken. Zeker als je ervan uit gaat dat de bedenkers van deze campagne nooit in aanraking zijn gekomen met iets wat uberhaupt in de buurt kwam van de Holocaust. Respectloos in mijn opinie.quote:Dat ze hebben gekozen om op die manier de actie op te zetten, is hun keuze geweest. Of dat strafbaar is, zullen ze gauw genoeg merken, dunkt mij. Het is treurig dat het zo moest en er mensen gekwetst zijn. Desalniettemin hebben ze mijns inziens er goed aan gedaan deze vingerafdrukkendatabase weer ter discussie te brengen, aangezien het een behoorlijk gedane zaak leek. Iets wat zal gebeuren, en wanneer dat gebeurt ook niet meer zal worden teruggedraaid.
Denk je werkelijk dat politici dit soort zaken volledig begrijpen? Ook zij worden gewoon gepiepeld. Leuk, zo`n petitie, maar het maakt geen flikker uit. Linksom of rechtsom, ze kunnen je toch wel traceren.quote:Waarom je Wilders er telkens bij haalt, begrijp ik niet. Dit, en privacy in het algemeen, staat los van links/rechts ed. Dat is beperkend. Uiteindelijk zijn zo'n beetje alle partijen voor inperking ervan en voor meer toezicht op de burgers. De ene partij roept hard voor te zijn, de andere in mindere mate en weer anderen stemmen zwijgend toe. Uiteindelijk staan we allen op een zinkend schip, lijkt het. En toch stiekem hopen dat volksvertegenwoordigers naar het volk luisteren, ofwel hun beroep eens op juiste wijze uitoefenen.
Om even terug te komen hierop; daar ben ik nog niet over uit.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:41 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ok, deze campagne had ook anders gekund, agreed.
Maar gegeven dat er inderdaad een folder bestaat die mensen waarschuwt dat hun privacy nog verder op de tocht staat door middel van een getatooeerde pols, wat vind jij dan belangrijker: dat mensen zich nu bewust worden dat ze inderdaad steeds minder privacy overhouden, of dat mensen respectvoller zouden moeten zijn tegenover wat toen gebeurd is?
Ja, het is allebei niet tof. Maar wat is belangrijker?
Was hindert Sie daran?quote:
Het is ook smakeloos dat het normaal wordt gevonden dat de belastingdienst je bankrekening zomaar mag inzien.quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:44 schreef OldJeller het volgende:
Wat smakeloos is:De OV-chipkaart die reisgegevens voor zeven jaar opslaat en wél kan worden ingezien door de overheid De vingerafdrukken die je moet inleveren bij aanvraag van een identiteitsbewijs en worden opgeslagen in een database die is in te zien voor oa politie en justitie. Kilometerheffing waarbij elke automobilist verplicht een kastje in z'n auto moet waardoor altijd te zien is waar hij is en is geweest op welk tijdstip, wat ook in te zien is voor de overheid.
etc.
Deze actie laat precies zien hoe smakeloos dát is.
Zucht...Word je nooit moe van jezelf? Kijk nog even naar het lijstje met initiatiefnemers, stuk voor stuk Wildersstemmersquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En het treft me, dat het merendeel van de 'goeie actie' roepers mensen zijn, die overal en altijd Wilders lopen op te hemelen, omdat hij 'zo goed luistert naar de samenleving'. Blijkbaar is ook dat redelijk subjectief in jullie groep, want ik kan me niet voorstellen (en ik hoop het ook niet) dat deze actie veel draagvlak heeft onder de bevolking. Zoals al eerderr gezegd: Er zijn grenzen en die zijn hioermee in ruime mate overschreden.
My point exactly.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:51 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Zucht...Word je nooit moe van jezelf? Kijk nog even naar het lijstje met initiatiefnemers, stuk voor stuk Wildersstemmers
Hoezo? Vind je het ook smakeloos dat ze je jaaropgaaf zien?quote:Op woensdag 25 november 2009 09:49 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het is ook smakeloos dat het normaal wordt gevonden dat de belastingdienst je bankrekening zomaar mag inzien.
Dat mag.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik denk dat ik de staatssecretaris maar eens ga mailen dat ik haar aangifte van harte ondersteun
Hoezo?quote:Op woensdag 25 november 2009 09:53 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Hoezo? Vind je het ook smakeloos dat ze je jaaropgaaf zien?
Leuk initiatief, maar ik denk dat 95% van de discussie over de holocaust vergelijking zal gaan.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:51 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat mag.
Ik heb juist Pauw en Witteman gemailed en gevraagd of ze hier een itempje over gaan doen.
En dan kompleet voorbij gaan aan het doel van deze actie.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik denk dat ik de staatssecretaris maar eens ga mailen dat ik haar aangifte van harte ondersteun
Omdat ik geen verband zie tussen wat de overheid nu doet en de enige reden dat iemand een nummer op zijn arm kreeg, namelijk uitroeiing, maar ik wel verband zie tussen wat Wilders roept en wat de NSDAP riep in de jaren 30.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:04 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En dan kompleet voorbij gaan aan het doel van deze actie.
Unsuccessful troll is unsuccessful![]()
Nogmaals... waarom walg je van de WO2 vergelijking maar doe je het vervolgens zelf ook richting Wilders?
Kortom je bent dus gewoon hypocriet?quote:Op woensdag 25 november 2009 13:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat ik geen verband zie tussen wat de overheid nu doet en de enige reden dat iemand een nummer op zijn arm kreeg, namelijk uitroeiing, maar ik wel verband zie tussen wat Wilders roept en wat de NSDAP riep in de jaren 30.
Duidelijk genoeg voor je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |