abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74959508
quote:
door Menzo Willems
DEN HAAG - De Haagse zwemvereniging ZCR weigert mee te werken aan de gemeentelijke regeling die ervoor zorgt dat Haagse gezinnen met een laag inkomen gratis zwemspullen zoals zwembroeken, zwemtassen en badslippers krijgen voor de zwemles.

De zwemclub die lessen geeft in de baden Waterthor en Escamphof, vindt het belachelijk dat deze categorie Hagenaars, die ook al een ooievaarspas hebben waarmee zij bij diverse instellingen korting kunnen krijgen, in de watten wordt gelegd terwijl de groepen die net iets meer geld hebben naar deze verwennerij kunnen fluiten.

„Ik doe er niet meer aan mee”, briest een woordvoerder van de club. „Deze mensen, die tot hun achttiende al gratis zwemles hebben vanwege die ooievaarspas, krijgen ook nog eens een bon van liefst 150 euro per jaar om bij speciaal aangewezen sportwinkels aan zwemspullen te besteden. En dat terwijl een zwembroekje bij de Zeeman twee euro vijftig kost. Waar is al dat geld voor nodig? En wat moet een kind van vier, vijf jaar met een badtas en slippers? Bovendien vind ik het oneerlijk ten opzichte van Hagenaars die ook weinig geld hebben maar niet voor deze regeling in aanmerking komen.” De medewerker vreest bovendien dat de gezinnen van de bonnen voor de zwemspullen andere dingen, zoals mooi sportschoenen, aanschaffen.

Daarom heeft ZCR besloten om de aanvraagformulieren voor gratis zwemspullen waarmee arme gezinnen bij de club komen aanzetten niet te ondertekenen. „Ik vind het zo krom”, foetert de woordvoerder. „Die mensen komen wel gewoon met de auto, hoor. Dus zo arm zijn ze nou ook weer niet.”

De Stichting Leergeld, die de gratis voorzieningen, waaronder zelfs computers, voor de ooievaarspashouders regelt, betreurt het dat ZCR niet meedoet. Zij ontkent dat alle kinderen 150 euro voor zwemspullen krijgen. „Honderdvijftig euro is het maximum,” zegt een medewerker. „Dat geldt voor degenen die bijvoorbeeld aan synchroon zwemmen meedoen. Daar zijn speciale, dure badpakken voor nodig. Voor zwemles krijgen de kinderen alleen zwembroeken, zwemtassen, handdoeken en slippers. Voor het derde diploma krijgen ze ook nog een snorkel en zwemvliezen. Hij onderstreept dat het onmogelijk is voor de bonnen andere dingen aan te schaffen dan die horen bij de sport.”
Los van het feit of ze nu wel of niet de volle 150 euro krijgen vind ik het al belachelijk dat ze zwembroek, zwemtas, handdoek en slippers vergoeden. Zwembroek en slippers kosten geen drol, die kun je echt wel zelf betalen als je zwemmen voor je kind zo belangrijk vindt, een handdoek heeft iedereen (gebruik er gewoon een waar je je thuis na het douchen mee droog maakt) en een zwemtas... tsja, wat moet ik daar nou op zeggen... plastic tasje of rugzak doen het ook prima lijkt me.

En een terechte opmerking dat de minima al een ooievaarspas krijgen en daar al voor alles wat los en vast zit korting krijgen, terwijl degene die net iets teveel daarvoor verdienen wel het volle pond voor alles kunnen betalen.

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:56:21 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_74959574
150,- euro
Moeten die kids drie BjornBorgs onder hun zwembroek aan ofzo.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Moderator dinsdag 24 november 2009 @ 09:57:04 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_74959588
Inderdaad belachelijk, ze krijgen al korting op zwemmen (tenminste, ik weet niet wat een ooievaarspas is, maar ik neem aan dat, dat een soort van kortingspas is) en dan nog 150 euro!

Ik wil ook wel een dure bikini en een nieuwe sporttas, maar ja, kan ik nu ook niet betalen, dan krijg ik toch ook geen geld van de gemeente? Wat een gelul zeg. Om te zwemmen heb je alleen maar een zwembroek/badpak nodig, de rest heb je al en bij de Zeeman kost een zwembroek inderdaad een drol.

Met die pas krijg je 50% korting op de toegangsprijs tot het zwembad zie ik nu.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_74959639
Eens, voor 150 euro kun je een mooie Calvin Klein (ofzo) zwembroek kopen en dan nog heb je geld over voor een Calvin Klein (ofzo) zwemtas. Waarschijnlijk heb je dan nog genoeg over om leuke Havaianas slippers te kopen en een schitterende kwaliteit badhanddoek.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_74959669
Belachelijk inderdaad.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_74959718
PVDA zit daar toch aan de macht...? Verbaast me niets.
Of niet?
pi_74959720
Mooi zwembroekje kan dat worden:
KLIK
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:04:15 #8
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_74959734
OMG
Ik waterpolo en zou aan ¤50,- per jaar meer dan zat hebben voor materiaal.
I follow you......but not on Twitter
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:06:31 #9
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_74959783
Al die zogenaamde armoede... Zoals in het bericht staat, komen ze wel vrolijk met de auto aanzetten...
You know, I've learned something today
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:07:47 #10
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74959808
Leuk zo'n zwemvereniging die even voor jou gaat bepalen dat je geen recht hebt op een extraatje van de overheid
pi_74959888
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:07 schreef Sjaakz het volgende:
Leuk zo'n zwemvereniging die even voor jou gaat bepalen dat je geen recht hebt op een extraatje van de overheid
Sterker nog, wie iets mag ontvangen van een stichting
pleased to meet you
pi_74959901
Als je alle toestoppers enontzieningen die steuntrekkers ontvangen optelt zitten ze al aan modaal en dan beunen ze meestal nog zwart bij ook.
pi_74959924
quote:
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Sterker nog, wie iets mag ontvangen van een stichting
Kennelijk heeft diezelfde overheid bepaald dat de zwemvereniging er wat over mag zeggen, aangezien die moeten tekenen op het aanvraagformulier (en het is de overheid die dat aanvraagformulier heeft ontworpen).
50.000 O+
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:12:53 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74959928
quote:
Niet met je eens; zoals in het artikel ook al vermeld staat, komen die mensen niets te kort. Sowieso met een ooievaarspas ben je al belachelijk goedkoop uit. Mensen die er handig gebruik van maken, besparen enkele duizenden euro's per jaar. Ze komen echt niets te kort.
Juist goed dat een vereniging een keer aan de bel trek over onnodige overheidsuitgaven. Veel bedrijven, verenigingen en instanties 'vinden' vaak wel dat bepaalde regelingen onnodig zijn, maar dat hoor je alleen van het personeel zelf; een duidelijk signaal naar buiten wordt nooit gegeven.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74959935
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:12 schreef Rafelbaard het volgende:
Als je alle toestoppers enontzieningen die steuntrekkers ontvangen optelt zitten ze al aan modaal en dan beunen ze meestal nog zwart bij ook.
godsamme zeg, het gaat om zwemspullen voor kinderen ..
pleased to meet you
pi_74959984
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:13 schreef moussie het volgende:

[..]

godsamme zeg, het gaat om zwemspullen voor kinderen ..
50 euro is meeeeeer dan zat.
pi_74959990
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:12 schreef MissMSX het volgende:

[..]

[..]

Kennelijk heeft diezelfde overheid bepaald dat de zwemvereniging er wat over mag zeggen, aangezien die moeten tekenen op het aanvraagformulier (en het is de overheid die dat aanvraagformulier heeft ontworpen).
Huh .. hoe kom je daar nou bij .. de stichting wil de handtekening, niet de overheid
pleased to meet you
pi_74959999
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:15 schreef DuTank het volgende:

[..]

50 euro is meeeeeer dan zat.
Kan je lezen ? Doe het eens dan, begin met de OP
pleased to meet you
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:17:16 #19
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74960023
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:12 schreef error_404 het volgende:

[..]

Niet met je eens; zoals in het artikel ook al vermeld staat, komen die mensen niets te kort.
Ja, dat kunnen zwemverenigingen vast heel goed beoordelen. Vreemd dat we daar nog hele inkomenstoetsen en instellingen voor hebben. We zouden gewoon lokale verenigingen in moeten zetten. Die doen het nog gratis ook.
pi_74960039
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Huh .. hoe kom je daar nou bij .. de stichting wil de handtekening, niet de overheid
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:16 schreef moussie het volgende:

[..]

quote:
Daarom heeft ZCR besloten om de aanvraagformulieren voor gratis zwemspullen waarmee arme gezinnen bij de club komen aanzetten niet te ondertekenen.
50.000 O+
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:18:45 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74960054
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:15 schreef moussie het volgende:

[..]

quote:
Daarom heeft ZCR besloten om de aanvraagformulieren voor gratis zwemspullen waarmee arme gezinnen bij de club komen aanzetten niet te ondertekenen.
En die formulieren moeten dan ingeleverd worden bij de gemeente, die wil weten of men inderdaad lid is van een zwemvereniging.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_74960059
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:16 schreef moussie het volgende:

[..]

50 euro als maximum ja.
Denk je dat ik een speciale zwemtas heb of andere slippers voor het zwemmen gebruik dan die ik al had? Nou nee. En dat is niet omdat mijn ouders dat nooit zouden kunnen betalen. Fucking bullshit zo'n regeling. Als we zo doorgaan, krijgen die paupers voor alles een vergoeding en nodigt het niet echt meer uit om te gaan werken.
Links gejank weer.
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:19:15 #23
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74960064
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:18 schreef MissMSX het volgende:

[..]

[..]

[..]
quote:
De Stichting Leergeld, die de gratis voorzieningen, waaronder zelfs computers, voor de ooievaarspashouders regelt, betreurt het dat ZCR niet meedoet.
Die stichting bedoelt ze.
pi_74960091
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

En die formulieren moeten dan ingeleverd worden bij de gemeente, die wil weten of men inderdaad lid is van een zwemvereniging.
Lol, nee, bij die stichting toch, die betalen immers de rekening ..
http://www.leergeld.nl/pages/hoe-en-waarom/hoe-werkt-leergeld.php
pleased to meet you
pi_74960106
Ach, ik had d'r laatst een in de winkel die voor 1.200 euro een laptop mocht uitzoeken van de sociale dienst...

Daar ging mevrouw met haar Macbook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')