Ik zal wel even een duit in het zakje doen

quote:
Had je iets anders verwacht?
quote:
[..]
In mijn koran wordt Palestina nergens genoemd.
[..]
Evenmin als Jeruzalem.
[..]
Logisch lijkt me b, maar gezien je puntentelling kies ik e
[..]
De koepel is geen moskee, de Al Aksa wel, maar die staat ten zuiden van de koepel. Het is dus onmogelijk om gelijktijdig naar de koepel en naar Mekka te bidden.Vandaar e. Mekka is nog altijd belangrijker dan die rots.
quote:
De tekst klinkt meer naar koran dan naar OT. En ja hoor: "O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat Allah voor U heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden."
[..]
Ik heb dat hier op FOK!, waar toch felle discussies gevoerd worden, nog amper als claim van de Palestijnen gezien. OPverigens heb ik ook niet de indruk dat hier veel Palestijnen meediscussiëren. Maar je zult wel e bedoelen.
Niet alleen Palestijnen die deze claims maken. Dit soort claims zijn vergelijkbaar met omgekeerde claims die zouden moeten bewijzen dat Joden NIET uit Israël komen (het Chazarengeneuzel en dergelijke).
quote:
[..]
Nee, een onafhankelijk land Palestina is er nooit geweest. En dan? Bestaan Palestijnen dan niet?
[..]
Zegt hij dat dan? Het maakt wel de claim voor Jeruzalem als hoofdstad opmerkelijk.
quote:
Hihi, dat schijnen de Romeinen gedaan te hebben om de joden te pesten. Daar hadden ze het dan ook wel naar gemaakt.
Is dat zo? Ze kwamen in opstand tegen de vreemde overheersing in hun eigen land. Beetje vergelijkbaar hoe Palestijnen tegen Israël aankijken. Hebben de Palestijnen het er dus nu ook naar gemaakt? Joden hebben een sterkere claim op Israël dan de Romeinen destijds hadden, dus als jij vind dat de Joden destijds het ernaar hadden gemaakt, dan moeten de Palestijnen nu wel heel erg schuldig zijn aan de huidige situatie volgens jou.
quote:
[..]
Golda Meir zei ooit, dat de staat Israel gebaseerd was op terrorisme, maar daar heb je vast geen bron van.
Gezien je puntentelling en je vooringenomenheid, zal het antwoord wel e zijn. Maar geef eens een context! Dan wordt het pas interessant.
Even snel gegoogled:
quote:
http://www.palestine-encyclopedia.com/EPP/Chapter02_1of3.htmThis party, properly speaking, is the Palestine branch of the Pan-Arab Independence party founded by the followers of the Amir Feisal in Damascus in 1920. The general secretary of this branch is Auni Bey Abdul Hadi. Its declared aim is the independence of Arab countries; it bases itself upon the principle that Arab countries are an indivisible entity, and that Palestine is an Arab country, historically and geographically an integral part of Syria. In Palestine itself the party has now little influence; but Auni Bey himself, when he was private secretary to the Amir Feisal in Damascus between 19 18-20, acquired a close acquaintanceship with Arab politicians who now hold high office throughout the Middle East.
Dat komt dus, niet verrassend, voort uit het Pan-Arabisch gedachtegoed. Wel is het inderdaad zo dat de term Palestina pas weer door de Britten en Zionisten veel gebruikt werd. In de Ottomaanse tijd was het gewoon een onderdeel van de provincie Syrië.
En nu mag jij met een bron komen van je quote van Golda Meïr.
quote:
[..]
Zie vorige vraag.
[..]
Daar maak je het er wel weer erg gemakkelijk vanaf. Twee citaten die niet in je boekje passen en je enige antwoord is een jijbak.
quote:
Ik wantrouw deze vraag, omdat de tellingen niet kunnen kloppen. De vraag is ook erg onduidelijk gesteld. Het volgens jou juiste antwoord is ongetwijfeld e, maar de vraag rammelt wel erg.
Daar ben ik het met je eens. Deze getallen komen niet overeen met de getallen op de website van het UNRWA:
http://www.un.org/unrwa/refugees/whois.htmlquote:
[..]
Ik zou deze vraag opnieuw stellen, want er is hier iets misgegaan. Ik snap er met de beste wil van de wereld geen zak van. Het door jou bedoelde antwoord zal wel e zijn, dat dan weer wel.
[..]
De punt achter deze vragen is m.i. dat in plaats van dat vluchtelingen worden opgenomen en echt worden geholpen het vluchtelingenprobleem in stand wordt gehouden. Hoe kan het zijn dat nu 4.6 miljoen mensen recht hebben op steun van het UNRWA. Israël kan daar niet alleen schuldig aan zijn, want in de 19(!) jaar tussen 1948 en 1967 zijn die vluchtelingen in kampen opgesloten door de UNRWA en hun eigen Pan-Arabische broeders. Zeer bevreemdend.
quote:
Nounou, hier staan wel heel onmogelijke opties bij zeg. Zie je de gebruikers hier aan voor leden van de Jostiband of zo?
Ik ken het argument en het door jou bedoelde antwoord is e. Maar ik heb het idee dat dit citaat ook uit zijn context gehaald is. Het Britse mandaat was opgedeeld in cis- en trans-Jordanië (gezien vanuit het westen!).
Trans-Jordanië is het huidige koninkrijk Jordanië. Cis-Jordanië komt overeen met Palestina.
[..]
Ja. Weet je ook dat de PLO oorspronkelijk (in 1974 nog) het
hele mandaatgebied Palestina claimde?
quote:
Je vraag is onduidelijk. (Het lijkt de wetenschapsquiz wel!)
Heeft de PLO in al die gebieden gevochten of heeft de PLO in al die gebieden een staat willen vestigen?
Wat betreft het vechten is als antwoord e meteen duidelijk.
Wat betreft de locatie van de staat is het minder duidelijk, maar je zult ook wel e bedoelen.
Ik mag hopen dat C_N weet dat het alleen het eerste niet en niet het tweede.
quote:
[..]
Ja en. Wat zegt de oprichtingsdatum over het huidige doel? En is niet heel Israel bezet door de joden ten koste van de Palestijnen. Nou ja, op een procent op 5 na dan.
Dat dus. Omdat er bij velen het misverstand bestaat dat als Palestijnen het over de bezette gebieden hebben ze alleen de Westbank en de Gazastrook bedoelen. Zeker Hamas gebruikt die retoriek nog steeds.
quote:
[..]
Laat Iraniërs het maar niet horen dat je hen onder de Arabieren schaart!
quote:
Dat zal vast wel Algerije zijn, gezien je puntentelling.
Nou en? De anderen dus wel.
quote:
[..]
Vast wel e, maar deze bevolkingsgroei ontkracht niet de beschuldiging van etnisch zuiveren. Zo laat je zorgvuldig de groei van de joodse bevolking in die bezette gebieden weg. Nog los van de logistieke beperkingen die alleen voor de Arabische bevolking gelden.
[..]
Het veelvuldig misverstand dat etnisch zuiveren hetzelfde is als genocide. Wel interessant voor mensen die Israël van genocide betichten. Daar heeft de bevolkingsgroei van de joodse bevolking nog niets mee te maken trouwens.
quote:
Vast wel weer e, maar opnieuw geen bewijs. Het beleid is wel degelijk om de Arabische bevolking klein te houden. Dat dat niet lukt is geen tegenbewijs.
[..]
Klein houden? Letterlijk of figuurlijk? Allebei geen officieel beleid alhoewel ik niet zal ontkennen dat de Arabische Israëli's in de praktijk gediscrimineerd worden.
quote:
Vast wel e. Het tussen aanhalingstekens plaatsne van de term bezet is veelzeggend genoeg. En 2009? Vorig jaar? Waar is dat nou weer een bewijs voor? Bewijs tussen aanhalingstekens.
[..]
Wat dit betekent is dat de Palestijnen in elk geval geen onderwijs werd ontzegd. De universiteit van Nablus was trouwens het hart van de eerste Intifada. Zie ook
http://en.wikipedia.org/wiki/An-Najah_National_Universityquote:
e natuurlijk.
Israel voert de doodstraf niet uit, Israel liquideert.
Die in het niet vallen tegen de honderden buitenrechtelijke executies waar hieraan gerefereerd wordt. Je antwoord weer met een jijbak.
quote:
[..]
Inhet kader van de selectieve verontwaardiging had je deze ook nog nodig.
Punt is, en ik heb dat al vaker gezegd, dat (vrijwel) niemand de verwerpelijkheid hiervan bestrijdt, maar dat een aantal mensen wel de verwerpelijkheid van Israelisch gedrag bestrijdt. Wie is er nou selectief verontwaardigd?
Overigens dacht ik, dat Marokko de Spaanse Sahara wilde innemen?
En een goede toevoeging zou zijn geweest: f) alle bovenstaande mogelijkheden.
Nu snap ik jouw antwoord niet en dat is niet eens door een vertaal-engine gehaald zoals de vragenlijst.
quote:
[..]
Haha, waar zie je ons voor aan? Voor net zo eenvoudig van geest als jij?
Zelfs een Libelle-enquête zit meer geavanceerd in elkaar, maar die heeft dan ook een ander doel.