abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77095844
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:38 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja oke er is dus een supergrote gat en daarbija ook een onbetrouwbaarheid. En dan durf jij toch te stellen dat er sprake is van een Joodse meerderheid etc. Ik vind dat toch wel frapant. De wiki moet ik nog checken. Niet dat het zal veranderen wat mijn mening is over Jeruzalem. Gewoon een soort van Brussel van maken. Stad van iedereen.
Frappant of niet, jij haalde ook één aspect van de stad aan en verhief dat tot maat (politieke macht). Als je over 3000 jaar kijkt zul je waarschijnlijk vinden dat ongeveer 1500 jaar van die tijd het een joodse stad was, 500 Christelijk en 1000 Islamitisch (of moet ik Arabisch zeggen ).
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_77095966
Nou ik vind dat echt een rare aanname, dat de culturele identiteit 1500 jaar langs Joods zou zijn, met zulke missende bronnen. Ik zou Islamitisch zeggen btw. Trouwens is het dan ong. 1200 jaar Islamitisch, of nog meer.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_77096200
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:04 schreef Burakius het volgende:
Nou ik vind dat echt een rare aanname, dat de culturele identiteit 1500 jaar langs Joods zou zijn, met zulke missende bronnen. Ik zou Islamitisch zeggen btw. Trouwens is het dan ong. 1200 jaar Islamitisch, of nog meer.
Mijn aannames:
Joods: 1000 BCE tot ongeveer 350 CE
Christelijk: 350 CE tot 850 CE
Islamitisch: 850 tot 1850
Joods: 1850 tot nu

De overgangen in de middeleeuwen ga ik dan even vanuit dat de verovering door de een niet meteen tot een bevolkingsmeerderheid leidde. Uit de zaken die ik er net over gelezen heb in mijn zoektocht naar demografische cijfers blijkt dat ook.
bron
pi_77101270
Die aannames zijn dus over de Identiteit van de stad hé neem ik aan.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_77505220
]De reactie van Israël op het Goldstonerapport zijn inmiddels bekend bij onder ander Haaretz. Op basis daarvan 2 artikelen:

Israel: 2 IDF officers endangered human life in Gaza with white phosphorous use
Israel has made a good case against Goldstone

Ik vraag me af waarom er zo geweifeld wordt om een officieel onderzoek in te stellen als blijkt dat er wel degelijk allerlei losse onderzoeken zijn geweest.

Voor wie geïnteresseerd is, het rapport is hier te vinden: Ministry of Foreign Affairs

Voor zover ik begrijp is dit het document dat Israël vrijdag aan de VN heeft overhandigd.
bron
pi_77511141
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:10 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Mijn aannames:
Joods: 1000 BCE tot ongeveer 350 CE
Christelijk: 350 CE tot 850 CE
Islamitisch: 850 tot 1850
Joods: 1850 tot nu

De overgangen in de middeleeuwen ga ik dan even vanuit dat de verovering door de een niet meteen tot een bevolkingsmeerderheid leidde. Uit de zaken die ik er net over gelezen heb in mijn zoektocht naar demografische cijfers blijkt dat ook.
Christelijke of gemengde periodes vergeet je door bijvoorbeeld de kruistochten. Daardoor kunnen het nooit dezelfde moslims zijn als die we nu hebben (geen voorouders). De complete islamitische populatie werd uitgemoord maar daarna kwamen er weer bij wanneer er weer vaak genoeg gemoord is overigens door beide kanten. Na een rustige periode was het nog steeds voor een groot deel gemengd.
pi_77539163
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Christelijke of gemengde periodes vergeet je door bijvoorbeeld de kruistochten. Daardoor kunnen het nooit dezelfde moslims zijn als die we nu hebben (geen voorouders). De complete islamitische populatie werd uitgemoord maar daarna kwamen er weer bij wanneer er weer vaak genoeg gemoord is overigens door beide kanten. Na een rustige periode was het nog steeds voor een groot deel gemengd.
Wat een non-argument hanteer je nou eigenlijk.

Een paar jaar geleden was er een opmerkelijk bericht in de krant.
In een Britse plaats, ergens in Zuid-Engeland, hadden ze een fossiel opgegrgaven. Een mens die pakweg 3000 jaar gelden daar begraven was. Er was nog wat DNA intact en toen ze in de huidige bevolking eens gingen kijken, bleek er 1 (één) man te matchen. Hoera, die man had een stamboom van 3000 jaar!

Nou en? We hebben allemaal een stamboom van 3000 jaar en ouder. Vaak kennen we die niet, maar dat doet aan het feit niks af.
En dat je voor-voor-voor-voor-voor-etc...... ouder ergens gewoond hebben, nou wat dan nog?
Van die Britse man hebben al zijn voorouders op die plaats gewoond (Hoewel: misschien zijn voorouders wel gedeporteerd naar Australië wegens misdaad en is hij teruggekeerd!), maar geeft dat zijn hele familie, plus aangetrouwden, recht om daar te wonen?

Wat een kinderachtig gezeur!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77540771
@Kees22, ik had gehoopt dat je op mijn post had gereageerd, maar helaas is mijn week-oude non-discussie met Burakius, die eigenlijk al weer ouder was, interessanter.
bron
pi_77577360
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:09 schreef PhysicsRules het volgende:
@Kees22, ik had gehoopt dat je op mijn post had gereageerd, maar helaas is mijn week-oude non-discussie met Burakius, die eigenlijk al weer ouder was, interessanter.
Was ik van plan, heb ik gedaan. Maar ik was geband.
En pm'en vond ik weer te ver gaan.
Daarna vergeten wegens echt leven.
Dank voor de herinnering! Zal teruggrijpen.

Edit: Ik neem aan dat je de quiz van C_N bedoelt. ??
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77580425
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Was ik van plan, heb ik gedaan. Maar ik was geband.
En pm'en vond ik weer te ver gaan.
Daarna vergeten wegens echt leven.
Dank voor de herinnering! Zal teruggrijpen.

Edit: Ik neem aan dat je de quiz van C_N bedoelt. ??
Ik bedoelde eigenlijk Israël's reactie op het VN rapport. Maar inderdaad, die quiz kan ook interessant zijn om eens verder op door te praten.
bron
pi_77584009
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 01:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een non-argument hanteer je nou eigenlijk.

Een paar jaar geleden was er een opmerkelijk bericht in de krant.
In een Britse plaats, ergens in Zuid-Engeland, hadden ze een fossiel opgegrgaven. Een mens die pakweg 3000 jaar gelden daar begraven was. Er was nog wat DNA intact en toen ze in de huidige bevolking eens gingen kijken, bleek er 1 (één) man te matchen. Hoera, die man had een stamboom van 3000 jaar!

Nou en? We hebben allemaal een stamboom van 3000 jaar en ouder. Vaak kennen we die niet, maar dat doet aan het feit niks af.
En dat je voor-voor-voor-voor-voor-etc...... ouder ergens gewoond hebben, nou wat dan nog?
Van die Britse man hebben al zijn voorouders op die plaats gewoond (Hoewel: misschien zijn voorouders wel gedeporteerd naar Australië wegens misdaad en is hij teruggekeerd!), maar geeft dat zijn hele familie, plus aangetrouwden, recht om daar te wonen?

Wat een kinderachtig gezeur!
Lool wat zeg ik nu eigenlijk alleen kort de geschiedenis van Jeruzalem uitgelegd.
Rare reactie!!!! Maar buiten dat ja dat geeft hem het recht in GB te wonen. Waarom niet zou ik zeggen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:00:53 #262
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_77585431
quote:
Luchtaanval Israël op Gaza na 'aanval vanuit zee'

Jeruzalem, 3 febr. De Israëlische luchtmacht hebben vanochtend vroeg Palestijnse smokkeltunnels bij Rafah in het zuiden van de Gazastrook gebombardeerd, als reactie op „de aanval vanuit zee op Israël”, aldus een woordvoerder.
De Israëlische autoriteiten zetten gisteren kilometers strand af nadat twee tonnen met elk 10 kilo springstoffen waren aangespoeld bij Ashkelon en bij Ashdod. Palestijnse militantengroepen zeggen de vaten met explosieven in de Middellandse Zee te hebben gedumpt als wraak op Israël voor de liquidatie van een Hamas-commandant in Dubai twee weken geleden.

De Israëlische premier Netanyahu gaf Hamas, dat de macht heeft in de Gazastrook, de schuld van de zee-bommencampagne en kondigde een geëigend antwoord aan. Het was niet duidelijk of hij daarmee doelde op de luchtaanval van vanochtend.

Bij dat Israëlische bombardement vielen volgens Palestijnse bronnen vanochtend zeker drie gewonden.

Hamas was echter niet onder de ondertekenaars van de verklaring waarin de verantwoordelijkheid voor de bommen werd opgeëist. Het gaat daarbij onder andere om Islamitische Jihad en de Aqsa-Martelaren, een gewapende vleugel van president Abbas Fatah-organisatie.

Volgens de Israëlische politie vormen de bommen geen gevaar voor de scheepvaartroutes omdat de getijden ze naar de kust spoelen. Ze zijn niet krachtig genoeg om de Israëlische oorlogsschepen die de Israëlische blokkade van de Gazastrook helpen afdwingen in gevaar te brengen.
'Een geëigend antwoord'
pi_77683751
Gast verwacht je nu echt dat Israël hier niets tegen kan doen. Wanneer de regering van een ander land bommen naar je stuurt.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 23:56:13 #264
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_77690046
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:06 schreef DeParo het volgende:
Gast verwacht je nu echt dat Israël hier niets tegen kan doen. Wanneer de regering van een ander land bommen naar je stuurt.
Hier niets tegen kan doen? Dat niet, maar wraak mag nooit een motief zijn voor een oorlogshandeling.
pi_77690947
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:56 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Hier niets tegen kan doen? Dat niet, maar wraak mag nooit een motief zijn voor een oorlogshandeling.
Vergelding is iets anders dan wraak. Bovendien had ik je gelijk gegeven als Israel gewoon willekeurig ergens op Gaza-stad bommen los zou laten. Maar dat doen ze niet ze vallen altijd Hamas aan, de daders, weet je dat Israel altijd van te voren belt en waarschuwt dat ze zullen bombarderen om onschuldige slachtoffers te voorkomen. Welk ander land doet dat, zelfs NL niet in Uruzgan, als ze iets ondernemen.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 00:48:20 #266
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_77691571
Smokkeltunnels, gezien de blokkade van de Gazastrook mag je die gerust rekenen tot de civiele infrastructuur. Het aankondigen van een bombardement is een schaamteloos en zinloos iets. Alsof dat ook maar een enkele onschuldige dode scheelt. Vergelding tenslotte is precies hetzelfde als wraak, als je geen etymologische purist bent. Zo'n bombardement strekt Israel tot geen ander voordeel dan het bevredigen van wraaklust.
pi_77691811
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:48 schreef Louis22 het volgende:
Smokkeltunnels, gezien de blokkade van de Gazastrook mag je die gerust rekenen tot de civiele infrastructuur. Het aankondigen van een bombardement is een schaamteloos en zinloos iets. Alsof dat ook maar een enkele onschuldige dode scheelt. Vergelding tenslotte is precies hetzelfde als wraak, als je geen etymologische purist bent. Zo'n bombardement strekt Israel tot geen ander voordeel dan het bevredigen van wraaklust.
Civiele infrastructuur , wie houd je voor de gek, het enige waar ze die tunnels voornamelijk voor gebruiken is voor wapens. Nou nou daar zal Gaza echt snel van herstellen. En ja, dat scheelt honderden, zo niet duizenden doden per jaar. Dat is ook precies de reden waarom Hamas weet hoe en waar het mensen als schild kan inzetten. Op de manier hoe jij het uitlegt is vergelding alles behalve wraak.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 01:05:15 #268
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_77692014
Nu was ik mij er bewust van dat het boud is om te stellen dat die tunnels meer tot de civiele dan de militaire infrastructuur behoren, maar jij maakt het nog een tikje bonter door te stellen dat er alleen maar wapens door gesmokkeld worden. En nee, van dat voedsel en die medicijnen zal Gaza niet opbloeien. Het is hun beademingsapparaat.

Honderden tot duizenden doden per jaar? Hoeveel sinds de muur (waar ik niet principieel tegen ben)? 20?

'Mensen als schild inzetten' is misleidend woordgebruik. De Gazastrook is onvergelijkelijk dicht bevolkt. Er wonen daar mensen en daaronder bevinden zich terroristen. Dat heeft niets te maken met wat Israelische soldaten doen: een burger letterlijk gebruiken om kogels op te vangen.
pi_77692092
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 01:05 schreef Louis22 het volgende:
Nu was ik mij er bewust van dat het boud is om te stellen dat die tunnels meer tot de civiele dan de militaire infrastructuur behoren, maar jij maakt het nog een tikje bonter door te stellen dat er alleen maar wapens door gesmokkeld worden. En nee, van dat voedsel en die medicijnen zal Gaza niet opbloeien. Het is hun beademingsapparaat.

Honderden tot duizenden doden per jaar? Hoeveel sinds de muur (waar ik niet principieel tegen ben)? 20?

'Mensen als schild inzetten' is misleidend woordgebruik. De Gazastrook is onvergelijkelijk dicht bevolkt. Er wonen daar mensen en daaronder bevinden zich terroristen. Dat heeft niets te maken met wat Israelische soldaten doen: een burger letterlijk gebruiken om kogels op te vangen.
Ow sorry, de medicijnen en het voedsel dat erdoor komt wordt verkocht aan de hoogste bieder, als niemand het kan kopen dan verkopen ze het aan buitenlandse organisaties. En wat doen ze met dat geld, inderdaad daar kopen ze weer wapens van, of denk je echt dat ze die allemaal gratis uit Iran en Syrie krijgen ofzo. Zowel in de Libanon-oorlog als in de laatste Gaza-oorlog is dat schild gebruik onomstotelijk bewezen, terwijl jouw voorbeeldje van de soldaat-burger slechts een reactie was van Hamas en Hezbollah in dit geval toen dit naar buiten kwam, hun fantastische humane strategie. Die telefoontjes hebben aan Palestijnse kant honderden tot duizenden doden per jaar gescheeld. De muur zal zeker honderden doden hebben gescheeld zo niet meer, als leiding dien je je bevolking te beschermen, en dat is precies wat Israel gedaan heeft en wat elke leiding voor z'n bevolking dien te ondernemen.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 01:18:11 #270
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_77692312
Wat moet Hamas dan doen? Vragen of Israel zin heeft om het ergens in een onbewoond stukje woestijn uit te vechten? Zij met hun klapperpistooltjes, katapults en vuurpijltjes tegen het hypermoderne wapentuig van Israel? (ik weet het, ik chargeer, maar toch niet meer dan jij)

Dat Hamas vijftig- of vijfhonderdvouden van het aantal slachtoffers dat het nu maakt, zou maken zonder die bombardementen is klinkklare onzin. Dat de smokkel van levensmiddelen in dienst staat van terreur, is natuurlijk ook iets dat op z'n best een halve promille waarheid bevat. Maar als jij daar beter van slaapt, akkoord.
pi_77692377
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 01:18 schreef Louis22 het volgende:
Wat moet Hamas dan doen? Vragen of Israel zin heeft om het ergens in een onbewoond stukje woestijn uit te vechten? Zij met hun klapperpistooltjes, katapults en vuurpijltjes tegen het hypermoderne wapentuig van Israel? (ik weet het, ik chargeer, maar toch niet meer dan jij)

Dat Hamas vijftig- of vijfhonderdvouden van het aantal slachtoffers dat het nu maakt, zou maken zonder die bombardementen is klinkklare onzin. Dat de smokkel van levensmiddelen in dienst staat van terreur, is natuurlijk ook iets dat op z'n best een halve promille waarheid bevat. Maar als jij daar beter van slaapt, akkoord.
Hm, wat zou Hamas nu kunnen doen, de wapens neerleggen bijvoorbeeld????
Al het voedsel aangrijpen wat ze kunnen pakken en het verdelen onder de bevolking????
Israel goede wil tonen door actief met de vredesoperatie te gaan bemoeien????
En zo hopen op samen een goede toekomst bouwen misschien????

Het is maar een suggestie hoor.................... .

Dan geloof jij toch niet dat het waar is, ga er eens wonen zou ik zeggen, in een van beide gebieden en laat je dan nog eens
horen, en dan bedoel ik niet ga een week daar zitten en je laten rondleiden, maar ga er echt leven.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 01:31:17 #272
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_77692589
Het is aan Israel om goodwill te tonen. Eerstens hebben zij daarvoor het geld en de economische middelen, anderzijds hebben zij daar de geschikte politieke structuur voor. In een ontwikkeld, democratisch land gaan de handelingen niet uit van de emoties van een of enkele mensen, maar worden die overgedragen aan een niet-menselijk apparaat, waarvoor irrationele motieven als wraak en haat niet meetellen: de staat. De Palestijnse autoriteit is alleen in naam een autoriteit. Er hoeft maar een terrorist eigen initiatief te tonen, en de hele gemeenschap moet het ontgelden.
pi_77692737
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 01:31 schreef Louis22 het volgende:
Het is aan Israel om goodwill te tonen. Eerstens hebben zij daarvoor het geld en de economische middelen, anderzijds hebben zij daar de geschikte politieke structuur voor. In een ontwikkeld, democratisch land gaan de handelingen niet uit van de emoties van een of enkele mensen, maar worden die overgedragen aan een niet-menselijk apparaat, waarvoor irrationele motieven als wraak en haat niet meetellen: de staat. De Palestijnse autoriteit is alleen in naam een autoriteit. Er hoeft maar een terrorist eigen initiatief te tonen, en de hele gemeenschap moet het ontgelden.
Leer de geschiedenis eens van Israel knulletje, ik ga niet alle verdragen, en initiatieven van Israel en diens bondgenoten opnoemen om dit punt te bewijzen, voor mijn part check je wiki, maar Israel heeft 1 taak op dit moment en dat is het eigen volk te beschermen. Ironisch genoeg is Hamas alleen bezig met het tegenovergestelde en dat is aanvallen, de terrorist die jij opnoemt, dat is de regering Hamas dus.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 01:46:43 #274
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_77692873
Goed, noem ze niet allemaal, maar noem er één. Wil je nou iemand overtuigen van je gelijk of overschreeuw je je eigen onzekerheid door mij een knulletje te noemen?
pi_77692922
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 01:46 schreef Louis22 het volgende:
Goed, noem ze niet allemaal, maar noem er één. Wil je nou iemand overtuigen van je gelijk of overschreeuw je je eigen onzekerheid door mij een knulletje te noemen?
Haha, zo triest dat je denkt meer te weten van de geschiedenis van Israel dan een halve 'expert' die zich totaal op het onderwerp heeft vastgebeten, maar goed nooit van Rabin gehoord zeker, en misschien iets recenter de Camp David vervolg-akkoorden van het jaar 2000, maar goed, maar goed dat Israel bereid was zoveel gebieden op te geven is vast niet genoeg voor die arme Palestijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')