DEN HAAG (ANP) - De regering in ballingschap van de Vrije Zuid-Molukse Republiek (RMS) gaat de komende tijd het aantal protestacties tegen het geweld op de Indonesische eilandengroep opvoeren. Maandag houden de Molukkers een bijeenkomst in Moordrecht om te praten over de acties.
Dat heeft de RMS zondag bekendgemaakt na een bijeenkomst in Den Haag. Een crisiscentrum in Krimpen aan den IJssel gaat informatie verzamelen over de situatie op de Molukken. ,,Daar gaan we ook nadenken over passende acties in Nederland'', aldus RMS-kabinetslid J. Wattilete.
De RMS en enkele andere Molukse belangenorganisaties gaan hun achterban oproepen om maandagmiddag naar het ontmoetingscentrum in Moordrecht te komen om met elkaar te praten over de recente ontwikkelingen op de Molukken. Eerder was nog sprake van een massale bijeenkomst, maar volgens Wattilete is dat op zo'n korte termijn moeilijk te realiseren.
De zegsman van de RMS zegt dat er vele ideeën zijn voor acties in de komende periode. ,,We denken eraan om wat luidruchtiger te gaan demonstreren. Stille tochten zijn misschien niet altijd het juiste middel om onze problemen onder de aandacht te brengen'', aldus Wattilete.
Dat word weer rellen dus
quote:Blijkt wel weer dat het een stelletje helden op sokken zijn........lekker in veilig gebied een grote smoel hebben, terwijl hun "wapenbroeders" ten strijde trekken.
Op maandag 29 april 2002 02:07 schreef Sitethief het volgende:
Daarzoot worden ze anders wel lekker afgeslacht.
quote:ja , dat ken je ook van bepaalde andere figuren zeggen in andere discussies , maar daar gaat het me niet om .
Op maandag 29 april 2002 02:18 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Ach de RMS heeft jarenlang een slapend bestaan geleden en heel weinig gedaan voor de molukkers hier in nederland en op Ambon. Dus ik denk dat wat die zegsman nu allemaal zegt je met een dikke korrel zout moet nemen.
Acties lijken me niet gepast. Doet de Molukse zaak geen goed in Nederland. Beter zou zijn de dialoog aan te gaan met de Nederlandse regering en aldus een resolutie in de VN af te dwingen. Geweld zal averechts werken.
J.
quote:Wij hebben ze anders wel mooi afgescheept .
Op maandag 29 april 2002 02:20 schreef AchJa het volgende:
Ja en nu??? Moeten ze dan zonodig hier rotzooi gaan trappen??? Moet Nederland weer wat politionele acties gaan uitvoeren?? Is dat soms de bedoeling?
quote:Ze hadden daar ook kunnen blijven. Dan hadden ze 1 kamer boomhut gehad. Enne we hebben niet zozeer verloren, onder druk van de VN moesten we onze biezen pakken.
Op maandag 29 april 2002 02:22 schreef Sitethief het volgende:[..]
Wij hebben ze anders wel mooi afgescheept .
toen ze tijdens de burgeroorlog in Indonesie Onze kant kozen (en meevochten)werd ze een goede toekomst belooft , we hebben verloren , okee stop ze maar ik Westerbork en in een kamer flatjes . En verder is het onze zorg niet meer .
Mischien een taak van de VN om de boel daar te regelen dan? Want Nederland deed het verkeerd. (of het goed was is een tweede, dat hoor je mij niet zeggen)
quote:Nederland heeft zeker een verplichting t.o.v. de Molukse gemeenschap. Maar dat mag geen geweld rechtvaardigen.
Op maandag 29 april 2002 02:22 schreef Sitethief het volgende:[..]
Wij hebben ze anders wel mooi afgescheept .
toen ze tijdens de burgeroorlog in Indonesie Onze kant kozen (en meevochten)werd ze een goede toekomst belooft , we hebben verloren , okee stop ze maar ik Westerbork en in een kamer flatjes . En verder is het onze zorg niet meer .
Resolutie(s) via de VN, met hulp van Nederland lijkt me de enige oplossing, naast de dialoog.
J.
[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 29-04-2002 02:41]
quote:dacht je nou echt dat ze dat overleefd zouden hebben ??
Op maandag 29 april 2002 02:36 schreef AchJa het volgende:[..]
Ze hadden daar ook kunnen blijven. Dan hadden ze 1 kamer boomhut gehad. Enne we hebben niet zozeer verloren, onder druk van de VN moesten we onze biezen pakken.
quote:Weleesn van gehoord dat dat door de Veiligheidsraad moet worden geodgekeurd ??
Mischien een taak van de VN om de boel daar te regelen dan? Want Nederland deed het verkeerd. (of het goed was is een tweede, dat hoor je mij niet zeggen)
quote:maar eer het zo ver is zijn er weer 30 dooien gevallen .
Op maandag 29 april 2002 02:39 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Nederland heeft zeker een verplichting t.o.v. de Molukse gemeenschap. Maar dat mag geen geweld rechtvaardigen.
Resolutie(s) via de VN, met hulp van Nederland lijkt me de enige oplossing, naast de dialoog.
J.
quote:Haal je schoolgeld even terug.
Op maandag 29 april 2002 02:36 schreef AchJa het volgende:[..]
Ze hadden daar ook kunnen blijven. Dan hadden ze 1 kamer boomhut gehad. Enne we hebben niet zozeer verloren, onder druk van de VN moesten we onze biezen pakken.
J.
quote:en wiens schuld is dat?
Op maandag 29 april 2002 02:41 schreef Sitethief het volgende:[..]
maar eer het zo ver is zijn er weer 30 dooien gevallen .
J.
quote:Nederland
Op maandag 29 april 2002 02:44 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
en wiens schuld is dat?
J.
en nog veel meer
quote:Kon ik het maar ophalen, was ik nu rijk man geweest.........Maare je bent het hier niet mee eens begrijp ik. Vertel dan maar hoe het wel zit.
Op maandag 29 april 2002 02:42 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Haal je schoolgeld even terug.
J.
quote:Ok, ter verduidelijking van mijn stekelige opmerking
Op maandag 29 april 2002 02:48 schreef AchJa het volgende:[..]
Kon ik het maar ophalen, was ik nu rijk man geweest.........Maare je bent het hier niet mee eens begrijp ik. Vertel dan maar hoe het wel zit.
De Molukkers namen tijdens de politionele acties deel aan het KNIL, mede omdat Nederland hun een eigen onafhankleijke staat beloofde. Ze vochten dus in feite tegen hun eigen landgenoten. Toen Nederland gedwongen werd door de VN om te stoppen met de politionele acties, lieten zij ook hun steun aan de Molukkers vallen. Wel emigreerden zij vele Molukse Knil-soldaten en familie.
Waren de Molukse KNIL-soldaten gebleven, dan waren zij zonder pardon afgeslacht door het regime van Soekarno.
J.
quote:ja en op wat voor een manier
Op maandag 29 april 2002 02:57 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Ok, ter verduidelijking van mijn stekelige opmerking
De Molukkers namen tijdens de politionele acties deel aan het KNIL, mede omdat Nederland hun een eigen onafhankleijke staat beloofde. Ze vochten dus in feite tegen hun eigen landgenoten. Toen Nederland gedwongen werd door de VN om te stoppen met de politionele acties, lieten zij ook hun steun aan de Molukkers vallen. Wel emigreerden zij vele Molukse Knil-soldaten en familie.
Waren de Molukse KNIL-soldaten gebleven, dan waren zij zonder pardon afgeslacht door het regime van Soekarno.
J.
Vandaar mijn opmerking dat Nederland een verplichting heeft tov de Molukse gemeenschap.
Alleen kan Nederland zelf geen zak uitrichten, dus moet er via de VN gespeeld worden.
Als de molukse gemeenschap nu geweldadige acties gaat ondernemen dan vrees ik dat Nederland daar niet toe bereid is.
Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
J.
quote:K, snap hem, ik dacht ff dat je het er niet mee eens was dat de VN ingegrepen had.
Op maandag 29 april 2002 02:57 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Ok, ter verduidelijking van mijn stekelige opmerking
J.
Het is natuurlijk wel zo dat je door rellen en andere vormen van geweld (brandjes in treinen?) je doelen ook niet kan bereiken en zo alleen maar meer tegenstand krijgt.
quote:Logisch.
Op maandag 29 april 2002 00:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
op de Indonesische eilandengroepen
,Daar gaan we ook nadenken over passende acties in Nederland'', aldus RMS-kabinetslid J. Wattilete.
Een van mijn beste vrienden heeft in die school gezeten in Bovensmilde. Vreselijk wat zij deze kinderen aan hebben gedaan! En nog maar te zwijgen over wat zij in die trein hebben uitgevreten. Dat niet heel Nederland in opstand komt tegen deze beesten is mij een raadsel. Weg met die RMS bullshit!
En heb niet het lef deze sukkels te gaan verdedigen want dan heb je geen idee wat voor ellende deze mensen onschuldige Nederlanders hebben aangedaan.
Maarja, zo'n helden zijn het blijkbaar ook weer niet.
quote:Mag het eventjes iets minder? Mijn vader is beroofd door een algerijn, nu heeft ie moeite om over straat te lopen, dan verklaar ik bij deze elke algerijn tot een domme kankerdebiel (begrijp je 'm?)
Op maandag 29 april 2002 09:26 schreef Speed1971 het volgende:
Rot toch op met die gasten! Stelletje k@nker debielen zijn het!Een van mijn beste vrienden heeft in die school gezeten in Bovensmilde. Vreselijk wat zij deze kinderen aan hebben gedaan! En nog maar te zwijgen over wat zij in die trein hebben uitgevreten. Dat niet heel Nederland in opstand komt tegen deze beesten is mij een raadsel. Weg met die RMS bullshit!
En heb niet het lef deze sukkels te gaan verdedigen want dan heb je geen idee wat voor ellende deze mensen onschuldige Nederlanders hebben aangedaan.
Beste speed1971, ik vind je het prototype onbeschofte, horkerige, lompe nederlandse boer. Behalve jouw taalgebruik wat betreft het strooien van ziektes, wat in mijn ogen een kwetsend karakter heeft, getuigd jouw 'betoog' (al valt dat 'betoog' eerder onder de categorie 'geblaat') van weinig inzicht. Ten eerste noem je deze mensen beesten, hmm dus in die perceptie zijn ze eigenlijk een minderwaardige mensensoort? Untermensch.....
Ten tweede die gijzeling in Bovensmilde en de treinkaping was een actie van een klein geisoleerd groepje molukkers. Dat zou exact hetzelfde zijn om iedere Bask verantwoordelijk te houden (en ze nare ziektes toewensen) voor de acties van de ETA.
En behalve dat zo'n groepje molukkers toen naar geweld greep, hebben ze in Nederlands-Indie wel alle smerige karweitjes opgeknapt voor het KNIL. Maar goed, zoals onlangs is gebleken tijdens het VOC jubileum worden gemakshalve de lastige elementen uit ons koloniaal verleden 'comfortabel verdrongen'.
fyi; ik keur geen enkele terroristische actie goed en kan daar allerminst begrip ervoor opbrengen.
quote:Da's dan knap kortzichtig van je.
Op maandag 29 april 2002 17:43 schreef Speed1971 het volgende:
Ik heb absoluut geen begrip voor die gasten, ja jammer dat het er maar een "paar" waren, maar die hebben het echt verpest voor de rest. In ieder geval bij mij
In de ogen van de bevolking daar, die voor onafhankelijkheid streed staan ze gelijk aan wat de NSB hier was.
Ze hebben gegokt op het Nederlandse leger en verloren.
Nederland is hun echter niets verschuldigd! We hebben ze veilig onderdak gegeven, karig wellicht, maar desalniettemin.
Bovendien zijn deze acties totaal zinloos daar de Nederlandse regering 0,0% invloed op de situatie daar heeft. Om hun plek eindelijk te kunnen vinden moeten ze zich er of bij neerleggen (en gewone burgers worden) of er naar toegaan en meevechten.
[Dit bericht is gewijzigd door FROSTBITE op 29-04-2002 17:55]
quote:Jij vind het heel normaal dat die RMS hier maar komt rellen, terwijl wij er niks mee te maken hebben?
Op maandag 29 april 2002 17:46 schreef Lithion het volgende:[..]
Da's dan knap kortzichtig van je.
quote:Dat heb ik niet gezegd.
Op maandag 29 april 2002 17:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Jij vind het heel normaal dat die RMS hier maar komt rellen, terwijl wij er niks mee te maken hebben?
quote:Ja dat zal allemaal wel. Afkeuren afkeuren. Dat is het enige wat je met deze RMS moet doen. Niet serieus nemen. Vorige week liep die demostratie toch ook weer uit de hand? Een paar jaar geleden waren er toch ook weer flinke rellen door de RMS veroorzaakt? Ja het waren er maar een paar......Als voetbalsupporters naar huis worden gestuurd omdat een paar van die gasten dingen roepen die niet kunnen is de algemene mening toch "prima laat ze het maar voelen". Maar die vader met zijn kind dan.....die had er niets mee te maken en dat kind al helemaal niet. Maar dan is het dus wel prima dat iedereen over 1 kam geschoren wordt?
Op maandag 29 april 2002 17:46 schreef Lithion het volgende:[..]
Da's dan knap kortzichtig van je.
quote:edit-deze manier van discussiëren zou je niet meer doen-edit
Op maandag 29 april 2002 17:46 schreef Lithion het volgende:Da's dan knap kortzichtig van je.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 30-04-2002 00:58]
quote:Ik ben van mening dat jij het je teveel persoonlijk aantrekt en door toedoen van die 'goeie' vriend van je een bepaald beeld hebt gevormd over deze groep mensen. In de ogen van Lithion is dat erg kortzichtig (waar ik het overigens volledig mee eens is). Uiteraard is het verschrikkelijk dat je 'beste vrind' het allemaal heeft mee moeten maken als leerling van de basisschool, in z'n prille jeugd. Maar vooralsnog is het kortzichtig om daar een bevolkingsgroep op af te rekenen. Laat ik de huidige actualiteit erbij pakken; Vind je dat een Israeli in zijn volledig recht staat om elke Palestijn verantwoordelijk te houden voor elke bomaanslag? Of andersom, vind je dat elke Israeli verantwoordlijk is voor elke omgekomen Palestijn?
Op maandag 29 april 2002 17:57 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ja dat zal allemaal wel. Afkeuren afkeuren. Dat is het enige wat je met deze RMS moet doen. Niet serieus nemen. Vorige week liep die demostratie toch ook weer uit de hand? Een paar jaar geleden waren er toch ook weer flinke rellen door de RMS veroorzaakt? Ja het waren er maar een paar......Als voetbalsupporters naar huis worden gestuurd omdat een paar van die gasten dingen roepen die niet kunnen is de algemene mening toch "prima laat ze het maar voelen". Maar die vader met zijn kind dan.....die had er niets mee te maken en dat kind al helemaal niet. Maar dan is het dus wel prima dat iedereen over 1 kam geschoren wordt?
Klaar toch dan. Zij (lees Molukkers) hebben in het verleden vaak genoeg aangetoont dat zij niet hun achterbaan in toom kunnen houden en vaak voor veel ellende zorgen. Dat moet nu een stevig halt toegeroepen worden. Maar ja die linkse lulletjes waar jij ongetwijfelt ook een van bent houden nooit rekening met misbruik......! Dat ik jou nu een lulletje noem heeft trouwens alles te maken met het kortzichtige gelul over mijn persoonlijkheid.......
quote:Jij bent geen haar beter dus. Laten we zeggen dat de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Maar dat is nog wel even wat dommer he.....!?
ik vind je het prototype onbeschofte, horkerige, lompe nederlandse boer.
quote:Kijk, als ik het goed heb, heeft Nederland een onafhankelijke staat beloofd aan de Molukkers, daar hebben wij niet voor gezorgd en dus zijn wij daar nog steeds verantwoordelijk voor.
Op dinsdag 30 april 2002 09:13 schreef Speed1971 het volgende:
Wat er in Nederlands-Indië is gebeurd valt met geen mogelijkheid goed te praten. En dat heb ik ook helemaal nergens gedaan of getracht. Maar dat die Molukkers ons verantwoordelijk blijven houden over want er toen is gebeurd is niet terecht. Of moeten wij ook nog steeds de Duiters gaan veroordelen over wat zij in WOII hebben gedaan?
quote:Ik weet dat wij daar niet meer zitten. Waar het om gaat is, dat Nederland de belofte heeft gedaan om te zorgen voor een eigen staat en dat hebben ze niet gedaan. Als je ergens niet meer zit betekent het nog niet dat je niks kan doen, wij konden druk uitoefenen, maar hebben dit niet, of onvoldoende gedaan.
Op dinsdag 30 april 2002 09:28 schreef Speed1971 het volgende:
Blijkbaar ben jij niet helemaal goed op de hoogte. Wij zijn daar onder druk van de VN weggekickt en wij kunnen dus helaas niets meer doen daar.
Lijkt mij niet. De maat is vol. Punt uit.
quote:Ten eerste wat is je probleem met links? Je weet helemaal niet wat mijn persoonlijke politieke voorkeur is, dus om mij een 'links lulletje' te noemen slaat nergens op. Ben jij dan een 'rechts balletje' ? Zie, dat slaat ook nergens op.
Speed1971 schreef:
Maar ja die linkse lulletjes waar jij ongetwijfelt ook een van bent houden nooit rekening met misbruik......! Dat ik jou nu een lulletje noem heeft trouwens alles te maken met het kortzichtige gelul over mijn persoonlijkheid.......
quote:Kom op zeg. Nederland heeft ze een onafhankelijke staat beloofd. Hoeveel werkelijkheidszin hebben die mensen helemaal?? Het zijn toch geen kinderen?
Op dinsdag 30 april 2002 09:20 schreef tvlxd het volgende:[..]
Kijk, als ik het goed heb, heeft Nederland een onafhankelijke staat beloofd aan de Molukkers, daar hebben wij niet voor gezorgd en dus zijn wij daar nog steeds verantwoordelijk voor.
Het gaat niet om de bezetting van de Molukken door Nederland, maar de belofte die Nederland heeft gedaan en dus klopt je vergelijking met Duitsland ook niet.
Van mij mogen ze van Rottumerplaat een onafhankelijke staat maken, want veel meer zal er echt niet in zitten.
Het wordt gewoon tijd dat ze de realiteit onder ogen zien. De wereld is doorgegaan en zij hangen nog met hun hoofd in 1948, grow up!
Bovendien zijn de Molukkers in Indonesie helemaal niet eens geholpen met de herrie die ze hier proberen te maken. Ze willen daar een beetje veiligheid en vrede.
Best laf ook nog eens, om hier demonstraties te houden terwijl de mensen daar de gevolgen met hun eigen bloed mogen betalen.
Pak een vliegtuig en ga vechten, stelletje helden.
Voordat ik weer verder ga ben jij degene die hier met flame`s uitdelen begonnen is. Dat mijn reactie wat emotioneel was, is een ander punt maar om mij dan voor god mag weten wat al niet uit te maken is werkelijk van een zeer laag niveau. Dat moet je eens in mijn gezicht zeggen maar daar zal je ongetwijfelt de ballen niet voor hebben.
Wat mijn probleem is met links? Als je mijn stuk een beetje goed gelezen had dan wist je dat allang en had jij deze vraag niet gesteld.
Dan deze.....
quote:Hoe zielig ben jij eigenlijk? Waar haal je het lef vandaan? Ik reageer wat emotioneel en ik wordt daarna door jou voor "het prototype onbeschofte, horkerige, lompe nederlandse boer" uitgemaakt. En dan ga jij nu verwijten lopen maken dat er altijd maar figuren zijn die naarmate de discussie vordert persoonlijk gaan worden. Vindt je het gek als jij mensen zo te lijf gaat? Jij bent echt een beetje van god los. Werkelijk onverstelbaar? Jij mag dus wel mensen afzeiken maar als je een beetje plas terug krijgt is meneer helemaal verbaast....!?
Dat is ook een van de redenen waarom ik weinig reageer in AN&M omdat je altijd van die figuren hebt die naarmate de discussie, er altijd een persoonlijk debat/flame/getroll van maken. En eindigt het in een soort vendetta
Terug naar de RMS.
Wij hebben idd zo`n belofte gemaakt. Deze belofte houdt eigenlijk in; Wij (Nederland) vegen dat hele Ambom maar even schoon, vernietigen alle andere bevolkingsgroepen daar en we hebben een onafhankelijke staat voor de Molukkers.
Ja hahaha dat wij uberhaubt zo`n belofte hebben gedaan. Te imbeciel voor woorden. Dat kan toch niet. Wij waren daar vreselijk fout bezig. Maar omdat wij toen een hele domme belofte hebben gedaan moeten wij die inlossen:? Zou bijna hetzelfde zijn als dat Arrafat vreselijk boos zou worden op de Duiters dat zij niet alle joden hebben vernietigt
Nee toch zo werkt het niet. Nogmaals wij zijn fout geweest en die belofte hadden wij nooit mogen aangaan.
quote:En dat bedoel ik dus......
Op dinsdag 30 april 2002 14:11 schreef Speed1971 het volgende:
IHOAKSISnoet,Voordat ik weer verder ga ben jij degene die hier met flame`s uitdelen begonnen is. Dat mijn reactie wat emotioneel was, is een ander punt maar om mij dan voor god mag weten wat al niet uit te maken is werkelijk van een zeer laag niveau. Dat moet je eens in mijn gezicht zeggen maar daar zal je ongetwijfelt de ballen niet voor hebben.
Wat mijn probleem is met links? Als je mijn stuk een beetje goed gelezen had dan wist je dat allang en had jij deze vraag niet gesteld.
Dan deze.....
[..]Hoe zielig ben jij eigenlijk? Waar haal je het lef vandaan? Ik reageer wat emotioneel en ik wordt daarna door jou voor "het prototype onbeschofte, horkerige, lompe nederlandse boer" uitgemaakt. En dan ga jij nu verwijten lopen maken dat er altijd maar figuren zijn die naarmate de discussie vordert persoonlijk gaan worden. Vindt je het gek als jij mensen zo te lijf gaat? Jij bent echt een beetje van god los. Werkelijk onverstelbaar? Jij mag dus wel mensen afzeiken maar als je een beetje plas terug krijgt is meneer helemaal verbaast....!?
[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 30-04-2002 14:39]
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 30-04-2002 14:37]
Bron teletext pagina 107 (30-04-02 16:15)
Mooi dus mogen wij dan ook alle Molukkers die zich extreem opstellen in Nederland uitzetten? Dus rellen veroorzaken en dergelijke? Of is dat niet de manier waarop wij omgaan met mensen?
Mijn mening; je blijft lachen met die Molukkers maar ze serieus nemen moet je niet doen.
quote:Ik heb nog geen een Mollukker een dorp zien overvallen en alle mensen uitroeien hier in Nederland .
Op dinsdag 30 april 2002 16:42 schreef Speed1971 het volgende:
Maar goed, iemand al teletext gelezen. De Molukkers hebben namelijk een oplossing gevonden voor het probleem. Alle extreme Moslims verbannen van Ambon.Bron teletext pagina 107 (30-04-02 16:15)
Mooi dus mogen wij dan ook alle Molukkers die zich extreem opstellen in Nederland uitzetten? Dus rellen veroorzaken en dergelijke? Of is dat niet de manier waarop wij omgaan met mensen?
Mijn mening; je blijft lachen met die Molukkers maar ze serieus nemen moet je niet doen.
(en kom nou niet weer met de treinkaping en de schoolgijzeling wamt dat werd door een geisoleerde groep uitgevoerd)
quote:En dat waren geen Molukkers?
Op dinsdag 30 april 2002 18:36 schreef Sitethief het volgende:
en kom nou niet weer met de treinkaping en de schoolgijzeling wamt dat werd door een geisoleerde groep uitgevoerd
quote:Dat je dit in 1 post bij elkaar krijgt!!
Op dinsdag 30 april 2002 18:36 schreef Sitethief het volgende:[..]
Ik heb nog geen een Mollukker een dorp zien overvallen en alle mensen uitroeien hier in Nederland .
(en kom nou niet weer met de treinkaping en de schoolgijzeling wamt dat werd door een geisoleerde groep uitgevoerd)
Moet je hier in Nederland trouwens gaan roepen dat wij een bepaalde bevolkingsgroep gaan verbannen...............wow nou mij niet gezien.........je wordt dan meteen voor NAZI uitgemaakt.
Nee die Molukkers dat zijn je besten vrienden.......
Oja en ze zijn de braafheid zelf............wat wij deden in Nederlands-Indië is niet goed te praten net zoals het landverraad van die Molukkers tegen de Indiërs.........
Natuurlijk vind ik het niet tof dat die demonstraties iedere keer weer op rellen uitlopen. Ik ben het goed zat om mijn mensen steeds weer te gaan verdedigen net als nu weer. De RMS is een verlopen zaak, Het enige wat wij Molukkers kunnen doen voor onze mensen daar is zelf actie ondernemen in de vorm van ontwikkelingshulp of weet ik wat als de oorlog voorbij is. Nederland kan (en wil) niets meer voor ons doen. Wij zijn een blok aan het been van de nederlandse regering. Dat moeten wij met z'n allen eindelijk eens gaan beseffen als Molukkers.
De Nederlanderse regering, dat zijn pas helden. Kijk eens wat ze gedaan hebben in Srebrenica. Ze hebben zelfs meegewerkt met de deportatie van Moslims naar die kampen waar ze vervolgens met z'n allen tegelijk kapot geschoten werden.
Niet meteen denken dat ik een hekel aan het nederlandse volk heb. Tuurlijk niet. Ik ben zelf ook een halve nederlander. Maar ik heb wel een hekel aan bepaalde kortzichtige wereldvreemde mensen zoals hier in 't forum. Ga een geschiedenisboek lezen en ga je schamen voor wat jou land en de regering in 't verleden heeft uitgefreten in Indonesie en elders.
daar staat wel veel over de kwestie.
Niet elke demostratie van Mollukers lopen uit op geweld, ze hebben net zogoed als de rest van Nederland het recht om te demonstreren als ze het ergens niet mee eens zijn.
Opmerkingen als 'dan gaan ze daar toch vechten' zijn dus ook totale onzin en niet in de laatste plaats achterlijk.
Als je in de Mollukse gemeenschap mensen gaat recruteren voor mogenlijke actie's op de Molluken (militaire actie's dus geen terroristische shit) dan zullen er veel mensen zich aanmelden.
Nogmaals Mollukers hebben net zoals iedereen het recht om te demonstreren!
quote:Was toendertijd niets barbaars aan hoor.
Op woensdag 26 maart 2003 15:52 schreef Geoff_Reza het volgende:
Weet je wie pas barbaren zijn? Jou voorouders die als eersten slaven haalden in Afrika en naar Amerika brachten, die hele eilanden in Indonesie ontvolkten.
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |