abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 november 2009 @ 20:33:13 #1
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_74948223
De laatste tijd deed mijn vriendin nogal apart, er zijn niet veel specifieke dingen om op te noemen maar ik voelde het gewoon, der zat haar iets dwars.
Vandaag met haar aan de telefoon gezeten en ze wil een pauze in onze relatie, ze heeft het veels te druk en kan daarom niet genoeg tijd aan mij geven vind ze, en dat zit haar erg dwars.
Ze zegt dat ze nog steeds veel van me houd...

Ik heb er mee ingestemd omdat ik zielsveel van haar hou, ze is niet zo maar even een mokkel van om hoek ofzo.
Ik ben nog nooit zo verlieft op iemand geweest als op haar, en dat ben ik nog steeds.
Toch heb ik nu gemengde gevoelens.. ik vind het erg jammer... Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen

We wonen trouwens niet samen ofzo, ik ben 20 en zij is 19.
Ik wou dit even van me afschrijven... hopelijk zijn de reacties hier van een wat beter niveau dan mijn vaste stek, KLB/ONZ
"Once upon a time a man came along that said we should be nice to eachother...
so we nailed him to a cross"
  maandag 23 november 2009 @ 20:36:45 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_74948364
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:33 schreef Gotrick het volgende:
De laatste tijd deed mijn vriendin nogal apart, er zijn niet veel specifieke dingen om op te noemen maar ik voelde het gewoon, der zat haar iets dwars.
Heb je niet gevraagd wat haar dwars zat dan?
  maandag 23 november 2009 @ 20:42:23 #3
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_74948560
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Heb je niet gevraagd wat haar dwars zat dan?
Eerst had ik iets van het zal wel de drukte zijn, maar later toch over begonnen.
Vanwege de drukte kon ik haar niet zien afgelopen week, ik heb haar toen maar via sms gevraagd wat haar dwars zit (kan niet bellen als ze werkt). Ze liet weten dat we even moesten praten.
En dat hebben we dus vandaag gedaan.

Jep, klinkt vaag...
  maandag 23 november 2009 @ 20:45:40 #4
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_74948688
quote:
... ze wil een pauze in onze relatie, ze heeft het veels te druk en kan daarom niet genoeg tijd aan mij geven vind ze, en dat zit haar erg dwars.
Ze heeft een ander.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  maandag 23 november 2009 @ 20:48:24 #5
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_74948792
ze heeft met een ander gezoend en nu is verward en wil jou effe niet zien nu.
pi_74948831
Drukte is een lulsmoes, zeker als je 19 bent.
Resistance is futile.
  maandag 23 november 2009 @ 20:49:24 #7
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_74948832
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:42 schreef Gotrick het volgende:

[..]

Eerst had ik iets van het zal wel de drukte zijn, maar later toch over begonnen.
Vanwege de drukte kon ik haar niet zien afgelopen week, ik heb haar toen maar via sms gevraagd wat haar dwars zit (kan niet bellen als ze werkt). Ze liet weten dat we even moesten praten.
En dat hebben we dus vandaag gedaan.

Jep, klinkt vaag...
En toen heeft ze alleen maar gezegd dat ze een pauze nodig had. Geen reden waarom ze dat dan nodig zou hebben?
pi_74948865
Uit ervaring en verhalen heb ik meegemaakt dat een "pauze" meestel leidt tot "het einde". Dus ik zou er nog eens met haar over praten, ook vertellen wat JIJ wilt (want het gaat natuurlijk om twee personen in een relatie) en dan verder beslissen. Ik heb eigenlijk nooit echt begrepen wat mensen willen met een 'pauze' in hun relatie, is dit niet gewoon niet durven toegeven dat het voorbij is?

Tijd maak je alsnog voor elkaar, vind ik..
pi_74948887
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:33 schreef Gotrick het volgende:hopelijk zijn de reacties hier van een wat beter niveau dan mijn vaste stek, KLB/ONZ
Ik hoop het ook voor je
  maandag 23 november 2009 @ 20:54:01 #10
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_74949002
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

En toen heeft ze alleen maar gezegd dat ze een pauze nodig had. Geen reden waarom ze dat dan nodig zou hebben?
Ik weet dat ze het druk heeft, en wat ze allemaal doet.
De drukte is dus geen gelul. Laatste keer dat ik bij der was, was ze vlak ervoor nog in slaap gevallen vanwege slaaptekort.

Het is waarschijnlijk tot Januari zei ze.
  maandag 23 november 2009 @ 20:57:48 #11
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_74949140
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:50 schreef kattenkruid het volgende:
Uit ervaring en verhalen heb ik meegemaakt dat een "pauze" meestel leidt tot "het einde". Dus ik zou er nog eens met haar over praten, ook vertellen wat JIJ wilt (want het gaat natuurlijk om twee personen in een relatie) en dan verder beslissen. Ik heb eigenlijk nooit echt begrepen wat mensen willen met een 'pauze' in hun relatie, is dit niet gewoon niet durven toegeven dat het voorbij is?

Ik heb nog nooit eerder een pauze in een relatie gehad, maar wat je nu zegt gaat wel door mijn hoofd ja.
Ik ben ook van plan haar morgen eens te bellen en er nog eens over te beginnen.
Even de nadruk er op leggen dat als ze verlieft is op iemand anders of mij om een andere reden niet meer wil, ze het gewoon uit moet maken.

Ik hou te veel van haar om het zomaar vanwege een pauze uit te maken. Liever 2-3 maanden minder contact dan haar kwijt raken.
pi_74949144
Ja, je bevindt je wel echt in een lastige situatie.

Praten is inderdaad het enige wat je op dit moment kunt doen. Als het ZEKER is dat zij ook nog van jou houdt en er geen ander is, maar ze echt gewoon tijd voor zichzelf nodig heeft, en jij kan hiermee leven.. dan zou ik zeggen; probeer het vol te houden. Maar ik zou hierin wel een compromis sluiten met haar. Dat ze wel af en toe wat laat horen of jullie elkaar toch wel af en toe zien. Anders lijkt het me geen relatie meer.. (maargoed, als jij er helemaal achter staat verder is er niets aan de hand. Bedenk alleen wel de mogelijkheid dat er in twee maanden heel wat kan gebeuren, ook voor jou).
  maandag 23 november 2009 @ 21:02:29 #13
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_74949308
Ja, die neukt met iemand anders.
I never workout
  maandag 23 november 2009 @ 21:23:16 #14
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_74949419
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:57 schreef kattenkruid het volgende:

Praten is inderdaad het enige wat je op dit moment kunt doen. Als het ZEKER is dat zij ook nog van jou houdt en er geen ander is, maar ze echt gewoon tijd voor zichzelf nodig heeft, en jij kan hiermee leven.. dan zou ik zeggen; probeer het vol te houden. Maar ik zou hierin wel een compromis sluiten met haar. Dat ze wel af en toe wat laat horen of jullie elkaar toch wel af en toe zien. Anders lijkt het me geen relatie meer.. (maargoed, als jij er helemaal achter staat verder is er niets aan de hand. Bedenk alleen wel de mogelijkheid dat er in twee maanden heel wat kan gebeuren, ook voor jou).
Ja we gaan nog wel contact o.a. via de telefoon hebben, vooral sms.
En ze wou nog steeds leuke dingen (uitjes) doen met mij, alleen dus minder dan voorheen.
Minder seks maakt mij niet uit, ik heb mijn rechter hand nog.
  maandag 23 november 2009 @ 21:23:49 #15
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_74949430
pauze == einde relatie
pi_74949504
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:23 schreef Gotrick het volgende:

[..]

En ze wou nog steeds leuke dingen (uitjes) doen met mij, alleen dus minder dan voorheen.
En desnoods je linker enzovoorts. Maar daar had ik het niet over. Ik bedoel gewoon dat het misschien meer is dan het op dit moment lijkt. Dat jij je uiteindelijk misschien gekwetst gaat voelen, 'waarom jij niet belangrijk genoeg bent om meer tijd voor te maken' enz. Maar ik begrijp dus dat het niet echt een pauze is, maar meer 'minder afspreken'?

Dan hoop ik wel voor je dat je ook je eigen dingen te doen hebt (vrienden, school/werk, hobby's), anders worden het twee langen maanden. Succes iig!
  maandag 23 november 2009 @ 21:35:24 #17
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_74949778
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:27 schreef kattenkruid het volgende:

[..]

En desnoods je linker enzovoorts. Maar daar had ik het niet over. Ik bedoel gewoon dat het misschien meer is dan het op dit moment lijkt. Dat jij je uiteindelijk misschien gekwetst gaat voelen, 'waarom jij niet belangrijk genoeg bent om meer tijd voor te maken' enz. Maar ik begrijp dus dat het niet echt een pauze is, maar meer 'minder afspreken'?

Dan hoop ik wel voor je dat je ook je eigen dingen te doen hebt (vrienden, school/werk, hobby's), anders worden het twee langen maanden. Succes iig!
Thanks!
Ja het lijkt eigenlijk wel op "minder afspreken", ben benieuwd hoeveel we contact gaan hebben.
Vanaf volgende week ga ik genoeg te doen krijgen, hopelijk is het in no-time Januari
Het hier posten (en net even met een vriend er over praten) heeft wel geholpen, voel me wat beter
  maandag 23 november 2009 @ 22:07:35 #18
278630 Snikch
Living my life
pi_74951148
Ik heb hier niet alle reacties gelezen maar dit is mijn mening/ervaring:

Een pauze betekend zeker vaak het einde! En de angst hiervoor zorgt dat jij antwoorden wilt en zekerheid dat het nog niet over is. Waardoor je dus inderdaad haar steeds smst of belt en ook vaak vraagt waarschijnlijk of ze al beter weet wat ze wilt, of wat er nou dwars zit.

En ondanks dat ik dit heel goed begrijp heb ik één tip: doe dit niet!!!

Als zij een pauze wilt en het heel druk heeft duw je haar alleen maar weg door constant contact te zoeken. Ik snap dat je zoveel mogelijk van haar wilt horen als mogelijk is, en ondanks dat dit gevoel heel moeilijk te onderdrukken is, doe echt je best om dit toch te negeren! Geef haar de ruimte, als ze je wilt spreken/tijd voor je heeft dan smst of belt ze zelf wel. En luister dan naar haar, ga met haar gesprek mee. Begin niet zelf over de pauze, of vraag niet om duidelijkheid of waarom ze precies die pauze wilt. Als ze er klaar voor is om hier over te praten dan doet ze dit echt wel.

In mijn ogen is de enige manier om er een kans op te hebben dat zo een pauze niet het einde betekend: laat haar haar eigen ding doen. Zoals ik al zei: wanneer ze er over wilt praten doet ze dit heus wel, laat haar tot die tijd gewoon even met rust, hoe moeilijk dit ook is. Ik weet dat het tegen al je gevoelens en enge gedachtes van dit moment in gaat. Maar geloof me aub, het is voor jouw bestwil.
For as he thinks within himself, so he is
pi_74952072
Het klinkt best apart, waarom zou je daarvoor een pauze in willen lassen?
pi_74952882
quote:

[..]

Waarom noemt zij het dan een pauze? Noem het gewoon rustiger aan doen of even minder contact ivm drukte. Een pauze komt echt over als willen kijken of je het zonder die ander leuker hebt dan met. Of ze wil gewoon met iemand anders neuken en kijken of ze het daar leuker mee heeft.
pi_74953079
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:35 schreef Gotrick het volgende:

[..]

Thanks!
Ja het lijkt eigenlijk wel op "minder afspreken", ben benieuwd hoeveel we contact gaan hebben.
Vanaf volgende week ga ik genoeg te doen krijgen, hopelijk is het in no-time Januari
Het hier posten (en net even met een vriend er over praten) heeft wel geholpen, voel me wat beter
Als ze het een relatiepauze heeft genoemd, is dat wel wat anders dan tijdelijk wat minder afspreken. Er is dan echt wel wat meer aan de hand. Wat precies is onduidelijk, maar het lijkt me wel dat ze twijfelt aan jou en de relatie.
pi_74955982
Ben 't met Xennia eens :s succes
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  dinsdag 24 november 2009 @ 00:11:37 #23
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_74956036
quote:
Vandaag met haar aan de telefoon gezeten en ze wil een pauze in onze relatie, ze heeft het veels te druk en kan daarom niet genoeg tijd aan mij geven vind ze, en dat zit haar erg dwars.
Ze zegt dat ze nog steeds veel van me houd...

Ik heb er mee ingestemd omdat ik zielsveel van haar hou, ze is niet zo maar even een mokkel van om hoek ofzo.
Ik ben nog nooit zo verlieft op iemand geweest als op haar, en dat ben ik nog steeds.
Toch heb ik nu gemengde gevoelens.. ik vind het erg jammer... Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen

We wonen trouwens niet samen ofzo, ik ben 20 en zij is 19.
Ik wou dit even van me afschrijven... hopelijk zijn de reacties hier van een wat beter niveau dan mijn vaste stek, KLB/ONZ
Ik wil je niks aan praten maar ik heb dat ook 2x gehad zo dom geweest erin te trappen. 2X GEDUMPT.. dus stel je er niet teveel van voor
  dinsdag 24 november 2009 @ 00:15:33 #24
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_74956123
'pauzes' in een relatie...

dit is voor mietjes die niet direct durven te zeggen dat ze het willen uitmaken.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_74957137
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 00:15 schreef TeenWolf het volgende:
'pauzes' in een relatie...

dit is voor mietjes die niet direct durven te zeggen dat ze het willen uitmaken.
eens

tenzij zij dol is op TS maar hij haar te veel op haar huid zit, waardoor zij in de stress schiet omdat ze geen ruimte krijgt voor de rest van haar leven - maar als ze dat niet zo zegt lijkt die kans klein
Jusqu'ici tout va bien...
pi_74957614
Wat hebben jullie allemaal voor slechte relaties gehad dat pauze gelijk neuken met een ander betekend...wtf man.
Yay
pi_74957845
Klinkt inderdaad als een smoesje. Wat heeft het voor nut om je relatie op pauze te zetten?
Ze had ook gewoon kunnen zeggen dat ze de laatste tijd druk is en dat ze je daarom niet vaak kan zien. Waarom meteen een pauze? Het klinkt mij meer alsof ze de relatie langzaam aan het uitmaken is en jou alvast aan het idee laat wennen. Op deze manier kan ze er zelf ook goed over na denken en nog terug komen op haar besluit. Win-win voor haar dus.

[ Bericht 16% gewijzigd door -Strawberry- op 24-11-2009 08:09:43 ]
pi_74957857
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:57 schreef kattenkruid het volgende:

quote:

[..]

Wat bedoelt ze dan precies met 'pauze'?
Als jullie die dingen nog doen, dan lijkt het me nog niet zo'n ramp. Ik snap alleen niet waarom ze het een pauze noemt. Wel jammer dat je tijdens de feestmaanden haar niet meer zo veel zult zien....leukste tijd van het jaar.
pi_74959408
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 07:27 schreef beautiful_moon het volgende:
Wat hebben jullie allemaal voor slechte relaties gehad dat pauze gelijk neuken met een ander betekend...wtf man.
seriously, dit is zo'n typische 19 jarige meid die meer wilt ontdekken van de wereld. Een 'pauze' is gewoon het proefabonnement op het single zijn en als het bevalt dan laten ze het dikwijls zo. Ik heb dit zelf ook een paar keer meegemaakt met in ieder geval 1 hele stabiele relatie.

Optimistische bullshit, met hoop en lief afwachten bereik je niets.... Hooguit een beklemmend gevoel bij de ander. Dan kan je beter aan de ander laten zien dat je ook makkelijk zonder haar kan TS....

(en dan bedoel ik niet dat je gelijk op een ander moet gaan duiken maar gewoon haar negeren met haar dingetjes en je vrienden alle aandacht geven. It's man-time for you now )
Doe eens lief!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 november 2009 @ 09:51:10 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74959451
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:50 schreef kattenkruid het volgende:

+1.
pi_74960046
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:49 schreef Prenzlauer het volgende:
Een 'pauze' is gewoon het proefabonnement op het single zijn..
pi_74960449
Ze heeft geen zin meer in een relatie.
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:46:06 #33
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_74960713
Ik werd vanmorgen wakker met een gebroken gevoel hierover...
Ik probeer haar na haar werk vandaag wel te spreken over deze "pauze".
Ik weet het niet meer... misschien maar een aantal dagen aanzien en laten bezinken...
Bah, ik voel me zwaar verkankerd nu.

pi_74961181
Je moet ook niet naar iedereen luisteren hier hoor. Wij weten niets over jouw relatie en natuurlijk zou het kunnen dat het eigenlijk helemaal niets voorstelt. Vraag alleen wat duidelijkheid aan haar, zoveel mag je toch wel vragen lijkt me. Als zij gewoon minder wilt afspreken omdat ze het druk heeft en misschien wat ruimte nodig heeft, hoeft dat helemaal niet slecht te zijn.
pi_74961316
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:46 schreef Gotrick het volgende:
Ik weet het niet meer... misschien maar een aantal dagen aanzien en laten bezinken...

Niet doen, dan kan je het net zo goed al uit maken. Negeer haar op een nette manier de komende tijd. Laat haar geïnteresseerd zijn in jou, niet andersom. Overigens is dit de perfecte tijd voor jouzelf om eens na te gaan of zij jou wel waard is. Ik zou niet mijn leven willen delen met iemand die twijfelt aan mijn gezelschap, jij wel dan?
Doe eens lief!
  dinsdag 24 november 2009 @ 11:04:30 #36
278630 Snikch
Living my life
pi_74961333
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:46 schreef Gotrick het volgende:

Lees mijn berichtje op de vorige pagina nog maar een keer aub, daar staat eigelijk alles in wat ik je nu nogmaals op hart zou willend rukken .
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:28:08 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74963921
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:54 schreef Gotrick het volgende:

[..]

De drukte is dus geen gelul. Laatste keer dat ik bij der was, was ze vlak ervoor nog in slaap gevallen vanwege slaaptekort.

Neemt niet weg dat ze het als vlucht gebruikt. Als ze écht verder wilde met je, dan had ze namelijk wel tijd gemaakt.
Resistance is futile.
pi_74963947
pauze = teken dat het niet goed zit = begin van het einde in 9/10 gevallen.
pi_74964081
pauze in een relatie is meestal een synoniem voor kijken wat er nog meer is!
zegt niet dat het in jullie geval ook zo is maar hou er rekening mee,

ga lekker je eigen ding doen, stappen met vrienden tijd voor jezelf, het is nu aan haar om de volgende stap te zetten, en als je je relatie wilt behouden ga dan nu niet achter haar aan lopen, dan vindt zij dat je haar die pauze niet gunt en raak je haar zeker kwijt.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:43:38 #40
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_74964320
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:49 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

seriously, dit is zo'n typische 19 jarige meid die meer wilt ontdekken van de wereld. Een 'pauze' is gewoon het proefabonnement op het single zijn en als het bevalt dan laten ze het dikwijls zo. Ik heb dit zelf ook een paar keer meegemaakt met in ieder geval 1 hele stabiele relatie.

Optimistische bullshit, met hoop en lief afwachten bereik je niets.... Hooguit een beklemmend gevoel bij de ander. Dan kan je beter aan de ander laten zien dat je ook makkelijk zonder haar kan TS....

(en dan bedoel ik niet dat je gelijk op een ander moet gaan duiken maar gewoon haar negeren met haar dingetjes en je vrienden alle aandacht geven. It's man-time for you now )
Helemaal mee eens
pi_74992666
Een beetje raar om te zeggen dat je een pauze wil, omdat je niet zoveel tijd hebt voor je partner? De oplossing is dan toch zeker niet om af te spreken NOG minder tijd met elkaar door te brengen?

Misschien wil ze gewoon duidelijk maken dat ze nu teveel belasting ondervindt van hoeveel tijd jullie relatie haar kost, en dat ze dat niet volhoudt, en zet ze het daarom op een lager pitje. Door dit expliciet aan te geven hoef jij je er minder aan te storen omdat je je erop kan instellen. In dat geval is een 'pauze' (het is ook niet echt een pauze, meer even 'eb' (in de zin van 'vloed' )) tamelijk onschuldig, en hoeft het zeker niet tot het einde van je relatie te leiden.

Dit is echter maar één mogelijkheid, en ik weet niet of het klopt wat ik zeg. Ook kan je er eventueel vraagtekens bij zetten dat je vriendin in haar drukke schema tijd moet vrijmaken door jou minder te zien. Is het totaal onmogelijk om op andere vlakken tijd vrij te maken, of staat jullie relatie voor haar gewoon nogal laag op de prioriteitenlijst? Als dat laatste het geval is, hoe komt dat dan, en wat zegt dat? Je geeft aan zelf behoorlijk gek op haar te zijn, is dat nog wel wederzijds dan?

Het hoeft dus niet per sé ernstig te zijn, maar het zou wel kunnen. Zoals al eerder aangegeven, probeer zoveel mogelijk opheldering te krijgen door erover te praten, en geef daarin ook zelf aan wat jij wil en verwacht, en wat je grenzen zijn. En dan maar hopen dat jullie er samen uit kunnen komen.
pi_74992923
pauze's hoeven niet per defenitie het einde te zijn. mijn vriendin heeft het ook wel eens gewild. maar dan niet een maand, maar een weekje. nou, ze hield het zelf niet eens vol die week. dus dan merk je wel dat het qua liefde nog wel goed zit
maar volgens mij verandert er niet zoveel. contact blijft hetzelfde zoals het de afgelopen tijd was, alleen nu officieel. dus is er wat anders aan de hand. je houdt geen pauze omdat je ff geen tijd hebt.
zo niet, dan toch
  woensdag 25 november 2009 @ 16:49:09 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74993339
Relatiepauzes zijn bullshit.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 november 2009 @ 17:53:58 #44
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_74995072
Ik was der gisteren over begonnen en heb wat duidelijke vragen gesteld over deze "pauze".
Zoals: of het echt wel vanwege de drukte is, en niet vanwege iemand anders of dat ze mij niet meer leuk vind.

Hierop reageerde ze met dingen als dat ik haar niet vertrouw blablabla...
Dit vond ik nogal absurd, en heb aangegeven dat ik zulke vragen wel normaal vind.
Hier reageerde ze een beetje vaag ja op, ze was "een beetje boos".
Ik heb later met mijn verliefde kop zelfs nog een sjiek excuus mailtje gestuurd ook!

Maar ik heb er over na gedacht, ik ben gek!
Ik ben veels te lief en te aardig geweest over dit gebeuren.
Ik moet keihard zijn, dan de liefde maar opzij schuiven, een relatie komt van 2 kanten!
Ik heb dan ook besloten geen moer aandacht meer aan haar te geven.
Ik wacht af wat ze gaat doen, maar ik beschouw het tot nu toe gewoon als verloren.
De bal ligt nu bij haar.

Extra detail:
Zondag gaat ze lekker met een oude vriend naar de bios, maar ze heeft geen tijd voor mij
pi_74995202
Heeft ze nog op jouw mailtje gereageerd?

En is het nog duidelijk geworden dat het om de drukte gaat of bleef ze er omheen draaien?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_74995259
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:53 schreef Gotrick het volgende:
Ik moet keihard zijn, dan de liefde maar opzij schuiven, een relatie komt van 2 kanten!
Ik wacht af wat ze gaat doen, maar ik beschouw het tot nu toe gewoon als verloren.
De bal ligt nu bij haar.
Houd dát gevoel nog even vast. Sterkte.
  woensdag 25 november 2009 @ 18:02:53 #47
278630 Snikch
Living my life
pi_74995314
quote:
Ik was der gisteren over begonnen en heb wat duidelijke vragen gesteld over deze "pauze".
Zoals: of het echt wel vanwege de drukte is, en niet vanwege iemand anders of dat ze mij niet meer leuk vind.

Dit vond ik nogal absurd, en heb aangegeven dat ik zulke vragen wel normaal vind.
Ik heb later met mijn verliefde kop zelfs nog een sjiek excuus mailtje gestuurd ook!

De bal ligt nu bij haar.

Extra detail:
Zondag gaat ze lekker met een oude vriend naar de bios, maar ze heeft geen tijd voor mij
Nogmaals, lees mijn originele bericht eens!
Niet boos worden of domme dingen doen want dat komt alleen door de angst dat je haar kwijtraakt, tenminste dat is vaak wel zo, en later sla je er jezelf voor tegen je kop.
Gun haar tijd, het is inderdaad waarschijnlijk niet door de 'drukte', maar dat boeit geen hol. Ze heeft gewoon tijd nodig, en wanneer ze er klaar voor is legt ze het wel aan je uit, en dan moet je luisteren en niet aanvallen!

Sorry dat ik het zo zeg maar je bent heel verkeerd bezig. En ik zeg het voor jouw bestwil hoor want ik heb het bij mijn ex (en ja, let vooral op dat woord EX) ook verkeerd aangepakt achteraf en dat wil je echt niet als je om haar geeft hoor.
  woensdag 25 november 2009 @ 18:05:11 #48
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_74995380
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:59 schreef Soempie het volgende:
Heeft ze nog op jouw mailtje gereageerd?

En is het nog duidelijk geworden dat het om de drukte gaat of bleef ze er omheen draaien?
Nee heeft ze nog niet op gereageerd.

Ze heeft gister niet letterlijk mijn vraag beantwoord.
  woensdag 25 november 2009 @ 18:12:59 #49
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_74995601
Als ze wel lekker met een oude vriend naar de bios gaat maar geen tijd voor jou wenst te maken, is dat een provocatie waaruit je zeker je conclusies moet trekken.

Drukte is een zwak excuus, ook dan kun je als geliefden nog tijd voor mekaar maken, al is het korter. Ze wil gewoon open staan voor andere ervaringen, denkelijk. Meestal betekent een pauze echt wel het einde.
  woensdag 25 november 2009 @ 18:13:33 #50
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_74995625
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:02 schreef Snikch het volgende:

[..]

Nogmaals, lees mijn originele bericht eens!
Niet boos worden of domme dingen doen want dat komt alleen door de angst dat je haar kwijtraakt, tenminste dat is vaak wel zo, en later sla je er jezelf voor tegen je kop.
Gun haar tijd, het is inderdaad waarschijnlijk niet door de 'drukte', maar dat boeit geen hol. Ze heeft gewoon tijd nodig, en wanneer ze er klaar voor is legt ze het wel aan je uit, en dan moet je luisteren en niet aanvallen!

Sorry dat ik het zo zeg maar je bent heel verkeerd bezig. En ik zeg het voor jouw bestwil hoor want ik heb het bij mijn ex (en ja, let vooral op dat woord EX) ook verkeerd aangepakt achteraf en dat wil je echt niet als je om haar geeft hoor.
Nogmaals gelezen, en je heb een goed punt.
De bal ligt nu dan ook bij haar, ik geef haar de tijd en kans om met mij contact op te nemen.
Als het niet door de drukte komt moet ze dat zeggen, wat heb ik hier nu aan?
Het is een grote vage boel, die ze alleen maar vager maakt.
Mja, jullie weten dan ook niet élk detail.

Thanks voor de reactie´s iig!
pi_74995704
quote:

likt me inderdaad een duidelijk antwoord, ze is verliefd op een ander....
juist haar poging om het onderwerp te ontwijken en de 'schuld' op jou te schuiven zijn een goede aanwijzing.

had je haar helemaal in de hoek willen zetten had je kunnen stellen dat je inderdaad slecht van vertrouwen was, maar dat dat komt omdat je zelf ook vaker gevoelens van verliefdheid op andere vrouwen hebt gehad en zelfs meermaals een beetje verliefd op haar beste vriendin bent geweest
maar dat je toendertijd toch uiteindelijk besloten hebt haar niet te verlaten voor haar beste vriendin, alhoewel die er ook wel erg aantrekkelijk uitziet
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_74995959
Geef haar nog even de tijd om weer contact met jou te zoeken en het initiatief te nemen. Mocht ze dit niet doen wees dan de verstandigste.
  woensdag 25 november 2009 @ 18:25:15 #53
278630 Snikch
Living my life
pi_74995977
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:13 schreef Gotrick het volgende:

[..]

Nogmaals gelezen, en je heb een goed punt.
De bal ligt nu dan ook bij haar, ik geef haar de tijd en kans om met mij contact op te nemen.
Als het niet door de drukte komt moet ze dat zeggen, wat heb ik hier nu aan?
Het is een grote vage boel, die ze alleen maar vager maakt.
Mja, jullie weten dan ook niet élk detail.

Thanks voor de reactie´s iig!
Het komt waarschijnlijk niet door de drukte nee. Maar de reden waarom ze dat niet zegt is omdat ze zelf misschien ook niet precies weet wat er speelt. Misschien nemen haar gevoelens voor je af om wat voor reden dan ook. Of misschien is er inderdaad een vertrouwen probleem of iets dergelijks maar wil ze gewoon eerst goed voor zichzelf nadenken wat ze er mee aan wilt, zonder invloeden van jou kant dus.

En ondanks dat dat heel oneerlijk is, dat weet ik heel goed, is het nou eenmaal zo. En als jij haar nu met rust laat zou dat bij het geval van een vertrouwen probleem juist aantonen dat je haar vertrouwt tijdens die pauze, dat zij de juiste keuze maakt (die fout heb ik dus gemaakt door contact te zoeken en proberen te overtuigen). En als haar gevoelens voor je afnemen zorgt afstand houden er juist voor dat ze wellicht inziet hoeveel ze jouw aandacht eigenlijk mist.

Hoe dan ook, het feit dat ze het niet wilt zeggen is inderdaad oneerlijk naar jou toe maar je kunt het beter laten rusten tot ze het zelf zegt. Of als ze toch zou breken kun je het natuurlijk ook vragen. Maar op geen andere voorwaarden moet je nu contact met haar opnemen, al helemaal niet om te vragen hoe het zit of dat ze al beter weet wat ze wilt. Werkt erger averechts dan dat je je kunt voorstellen waarschijnlijk .
pi_74997206
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:25 schreef Snikch het volgende:

[..]

Het komt waarschijnlijk niet door de drukte nee. Maar de reden waarom ze dat niet zegt is omdat ze zelf misschien ook niet precies weet wat er speelt. Misschien nemen haar gevoelens voor je af om wat voor reden dan ook. Of misschien is er inderdaad een vertrouwen probleem of iets dergelijks maar wil ze gewoon eerst goed voor zichzelf nadenken wat ze er mee aan wilt, zonder invloeden van jou kant dus.

En ondanks dat dat heel oneerlijk is, dat weet ik heel goed, is het nou eenmaal zo. En als jij haar nu met rust laat zou dat bij het geval van een vertrouwen probleem juist aantonen dat je haar vertrouwt tijdens die pauze, dat zij de juiste keuze maakt (die fout heb ik dus gemaakt door contact te zoeken en proberen te overtuigen). En als haar gevoelens voor je afnemen zorgt afstand houden er juist voor dat ze wellicht inziet hoeveel ze jouw aandacht eigenlijk mist.

Hoe dan ook, het feit dat ze het niet wilt zeggen is inderdaad oneerlijk naar jou toe maar je kunt het beter laten rusten tot ze het zelf zegt. Of als ze toch zou breken kun je het natuurlijk ook vragen. Maar op geen andere voorwaarden moet je nu contact met haar opnemen, al helemaal niet om te vragen hoe het zit of dat ze al beter weet wat ze wilt. Werkt erger averechts dan dat je je kunt voorstellen waarschijnlijk .
pi_74997365
quote:

quote:
Extra detail:
Dat is dus een antwoord op de vraag die ik al eerder stelde: heeft ze geen andere gebieden waarop ze tijd vrij kan maken i.p.v. haar relatie? Als ik jou was zou ik hier nogal een probleem mee hebben. Het is één ding dat je je partner niet moet claimen in een relatie, en diegene de kans geven om ook vriendschappen te onderhouden en dingen te doen zonder jou erbij, maar als haar leven zó vol zit dat ze geen tijd meer maakt voor de relatie, maar wél met platonische vrienden afspreekt, dan sta je m.i. compleet in je recht om hier kritische vragen over te stellen en boos over te zijn.

Het feit dat ze reageert met 'je vertrouwt me niet' en boos worden, hoeft misschien niet per sé te betekenen dat ze vreemd gaat ofzo, maar het is hoe dan ook een hele slechte manier van haar om te reageren. Met een heel klein beetje inlevingsvermogen zou ze begrijpen waarom je het vraagt, en je gewoon geruststellen en heldere uitleg geven over wat er nou wel/niet aan de hand is. Nu doet ze niet eens de moeite om er écht op in te gaan, en ze legt jou min of meer op om er ook je mond over te houden totdat zij weer initiatief toont (of niet). Dat gaat wat mij betreft nergens over.

Maar dat is allemaal mijn mening. Iedereen staat op zijn/haar eigen manier in relaties, en zoals een ander ook al zei, laat je niet teveel opfokken door wat mensen hier zeggen. Ga op je eigen gevoel af.
pi_74997446
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:19 schreef Sandoval het volgende:

[..]

[..]

Dat is dus een antwoord op de vraag die ik al eerder stelde: heeft ze geen andere gebieden waarop ze tijd vrij kan maken i.p.v. haar relatie? Als ik jou was zou ik hier nogal een probleem mee hebben. Het is één ding dat je je partner niet moet claimen in een relatie, en diegene de kans geven om ook vriendschappen te onderhouden en dingen te doen zonder jou erbij, maar als haar leven zó vol zit dat ze geen tijd meer maakt voor de relatie, maar wél met platonische vrienden afspreekt, dan sta je m.i. compleet in je recht om hier kritische vragen over te stellen en boos over te zijn.
Als ze last van (de vaak gebruikelijke) twijfels heeft en niet zo goed hoe ze in de relatie staat heeft dat niet zoveel zin. Dan heeft ze gewoon tijd nodig zoals hierboven ook al aangegeven, en kan jouw tip eerder beklemmend dan oplossend werken.
  woensdag 25 november 2009 @ 19:39:44 #57
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_74998002
Ik heb (nog) niet boos o.i.d. op haar gereageerd, alleen hier op het forum.
Zoals ik al eerder (opgefokt) gepost had, geef ik haar nu echt even de ruimte.
Ik neem even geen contact meer met haar op, even kijken hoe zij hier op reageert.
Ik geef haar volledig het vertrouwen. Hopelijk liegt ze niet.

Maar slechter kan ik hier toch niet meer uitkomen.
pi_74998637
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ze last van (de vaak gebruikelijke) twijfels heeft en niet zo goed hoe ze in de relatie staat heeft dat niet zoveel zin. Dan heeft ze gewoon tijd nodig zoals hierboven ook al aangegeven, en kan jouw tip eerder beklemmend dan oplossend werken.
Het is ook niet zozeer als tip bedoeld, wat ik zelf zou vinden/doen is niet per sé de beste oplossing

En het kan natuurlijk inderdaad dat het probleem zichzelf oplost als je haar de tijd geeft. Nog een mogelijkheid is dat ze de kerstdagen en oud&nieuw even goed gaat rondneuken nu haar vriend niet in de buurt is. Ik zeg van geen van beide dat het gebeurt, want dat kan ik op basis van wat informatie in een topic toch niet inschatten. Wel krijg ik bij het fenomeen 'pauze in de relatie' altijd van die Ross&Rachel gevoelens. Waarom moet de relatie per sé op pauze als je ff wat minder tijd hebt elkaar te zien? Is het een excuus om niet monogaam te hoeven zijn? Anders kan je het toch ook gewoon even laten zoals het is, zonder gelijk een complete (tijdelijke) stop in te lassen?
pi_75001853
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:56 schreef Sandoval het volgende:

[..]

Het is ook niet zozeer als tip bedoeld, wat ik zelf zou vinden/doen is niet per sé de beste oplossing
K.
quote:
Waarom moet de relatie per sé op pauze als je ff wat minder tijd hebt elkaar te zien? Is het een excuus om niet monogaam te hoeven zijn? Anders kan je het toch ook gewoon even laten zoals het is, zonder gelijk een complete (tijdelijke) stop in te lassen?
Hm, ja. Zelfs als je niet goed weet wat je er mee moet lijkt me dat niet eens een gekke gedachte, dat zou zelfs wat meer de druk van de ketel af kunnen halen, ofzo. Maar goed, nu dwalen we af.
  maandag 7 december 2009 @ 19:17:41 #60
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_75383029
Even een update.

Ik heb in de tussentijd contact gehad, maar vrijwel alleen via msn.
Het had zo zijn ups en downs.

Nou had ik met sinterklaas een jute zak vol cadeau´s gemaakt en voor haar huis gedropt.
Met het volgende gedicht er bij:

Beste F.,

Woorden kunnen echt niet zeggen
wat ik werkelijk voor je voel
Ik hoop dat je door deze pakjes
even voelt wat ik bedoel.

Wat de een zegt met een bloem
zegt de ander met een zoen
maar de Sint en ik willen het vanavond
met wat kleine cadeautjes doen.

Kus, hulp-piet Rick.

Nadat ik dit had gedaan ging ik terug naar huis om zelf sinterklaas met mijn familie te vieren.
De ganze avond wachtte ik op bericht van haar... en de dag erna... en vandaag.
Ik heb nimmer een bedankje van der gehad

Vandaag sprak ik haar op msn (msn ja ), lang gesprek... dat wijf is compleet gek.
Verdraaid de hele tijd mijn uitspraken maar zegt wel dat ze van me houd...
Ik was helemaal door de war, en pas na wat snel ingedronken moed maakte ik het maar uit.
Met pijn in mijn hart.. want ik hou van haar
Maar ik moet wel, dit kan zo niet verder. Ze behandeld mij als een of andere joop van de straat, niet haar vriend...
pi_75383251
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:17 schreef Gotrick het volgende:
Even een update.

Nou had ik met sinterklaas een jute zak vol cadeau´s gemaakt en voor haar huis gedropt.

Beste F.,

Kus, hulp-piet Rick.

Nadat ik dit had gedaan ging ik terug naar huis om zelf sinterklaas met mijn familie te vieren.

Vandaag sprak ik haar op msn (msn ja ), lang gesprek... dat wijf is compleet gek.
Ik was helemaal door de war, en pas na wat snel ingedronken moed maakte ik het maar uit.
Maar ik moet wel, dit kan zo niet verder. Ze behandeld mij als een of andere joop van de straat, niet haar vriend...
Ik denk dat je daar wel goed aan hebt gedaan. Die onzekerheid is ook killing. Ze had je op zijn minst een bedankje kunnen sturen voor de cadeaus.
  maandag 7 december 2009 @ 19:25:02 #62
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_75383339
Ik hoop dat ik de eerste 10 jaar niet meer zo erg verlieft word... kep er niks an zo
pi_75383496
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:25 schreef Gotrick het volgende:
Ik hoop dat ik de eerste 10 jaar niet meer zo erg verlieft word... kep er niks an zo
Kut voor je man. Wel super knap dat je knoop hebt doorgehakt. Blijven doorgaan op deze manier was/is geen doen. Misschien draait wel nog bij en gaat ze zien wat ze kwijt is. En misschien ook wel niet, maar je bent in elk geval van die onzekerheid af zodat jij verder kan.
pi_75383629
quote:
Daar kom je nog wel op terug, maar ga eerst maar je wonden likken.
pi_75383774
quote:
Goed dat je de knoop hebt doorgehakt, je bent alleen veúl te lief geweest voor haar, hoe paradoxaal dat ook klinkt.
  maandag 7 december 2009 @ 19:38:06 #66
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_75383968
Asociaal wijf om niet te reageren op die klasse actie! Mooi uitgaan dit weekend kerel!
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_75384134
De vriendin van de TS heeft waarschijnlijk een oogje op een ander.

TS had meteen non-chalant moeten doen alsof hij ook een oogje op een ander had. Dan was zijn vriendin meteen rennend bij hem teruggekomen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_75384617
Je hebt het goed gedaan! Sterkte
pi_75385749
Je heb ballen getoond, sterkte ouwe
pi_75385780
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:23 schreef Tiemie het volgende:
pauze == einde relatie
Plat gezegd, maar waar.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75387036
TS: Je bent net zo als ik hahaha niet goed eh , Ten tweede als het goed is zijn er 4/5 topics op dit forum over vrouwen en hun "pauze" waar wij als man probleem mee hebben..
Lees die ook even door.. misschien help het voor jou ook

In ieder geval succes.. en laat je niet gek maken door je eigen gevoelens!!
pi_75396562
Leuke actie met die cadeautjes en dat gedicht, echt heel slap van haar dat ze er niet eens op reageert. Je wordt zeker nog wel weer een keer zo verliefd, met een beetje geluk weet je volgende prooi beter te waarderen wat ze heeft. Maar dat zal wel goed zitten denk ik zo
pi_75396820
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:54 schreef Gotrick het volgende:

[..]

Ik wil geen advocaat van de duivel zijn, maar ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Daarna is het nog precies één maand aangeweest...
pi_75397357
ze kan toch wel een paar hobbies op een laag pitje voor d'r relatie zetten,.
The world became a word.
pi_75397476
lief gedicht
pi_75398581
quote:
Even een update.

Beste F.,

Kus, hulp-piet Rick.

Wat lief dat gedicht.
Als ze daar al niet op reageert, niet eens even een smsje ofzo, dan doe je er toch echt wel goed aan haar te laten vallen. Het is vervelend, maar jij betekent toch niet zo veel voor haar als zij voor jou. Anders had ze wel gereageerd. Sterkte in elk geval.
pi_75399154
Als 1 van beide partners in een relatie een pauze in wil lasten, heeft de ander volledig recht op de reden daarvan. Als de pauzerende partner de reden niet wil geven, getuigd dat imo van een behoorlijk stukje respectloosheid voor de ander en/of de relatie.

Al heb ik dit gelukkig nog nooit zelf meegemaakt.

@TS: zo te lezen heb je de juiste beslissing genomen met het verbreken van de relatie. Succes met het verwerken.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 08:57:40 #78
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75399187
wat een ondankbare trol
daar kun je idd maar beter vanaf zijn!
pi_75399188
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:45 schreef kasper het volgende:

[..]

Ze heeft een ander.
dat of je bent heel erg moeilijk voor haar. geen idee of dat zo is. maar sommige mensen kunnen je beter tolereren dan andere mensen.
Redacted
pi_75402836
Doordat je nu niet met je voeten laat spelen heb je wel mooi karakter getoond. Veel jongens zouden jouw dit niet nadoen..
Mooi gedichtje trouwens. Een bedankje had er toch wel minimaal vanaf moeten kunnen.
Ze komt zichzelf nog wel tegen.
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:25:09 #81
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_75413174
Bedankt voor de reacties mensen!
pi_75414259
Goed opgelost.
Ik zou trouwens niet raar staan te kijken als mevrouw over een paar dagen/weken met die ouwe vriend staat te bekken. Maar dat is maar een productie uit mijn paranoïde geest
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:35:04 #83
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_75415694
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:54 schreef Aneurism het volgende:
Goed opgelost.
Ik zou trouwens niet raar staan te kijken als mevrouw over een paar dagen/weken met die ouwe vriend staat te bekken. Maar dat is maar een productie uit mijn paranoïde geest
Nee, dat is niet jouw paranoïde geest maar meer de terechte consensus hier.. +1

Sterke TS!
Overal verstand van.
pi_75416372
quote:
Even een update.

Beste F.,

Kus, hulp-piet Rick.

Wauw

Dat ze dit niet kan waarderen... het lijkt mij duidelijk genoeg dat je beter af bent zonder haar...
Even doorzetten, maar het komt allemaal goed!!!! Je hebt de juiste keuze gemaakt, hoe vervelend het nu ook is.
  dinsdag 8 december 2009 @ 18:05:12 #85
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75416565
quote:
je hebt jezelf iig een kans gegeven verliefd te worden op de juiste persoon...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75416798
Je moet zo maar denken..: Ze is het niet waard om gekwets te voelen.. Ze is het niet waard om je liefde te krijgen.. Je kan beter en lievere meiden krijgen..

Echt succes man met wonden likken..
pi_75418807
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:58 schreef Florette het volgende:

[..]

Wauw

Dat ze dit niet kan waarderen... het lijkt mij duidelijk genoeg dat je beter af bent zonder haar...
Even doorzetten, maar het komt allemaal goed!!!! Je hebt de juiste keuze gemaakt, hoe vervelend het nu ook is.
Ah jah de dagen dat we nog jong waren en nog spontaan dingen deden waar je achteraf, nadat je lens geslagen bent met een mentale moker en nimmer meer die onschuld, die onnozele acties, die kalverliefde acties kan herproduceren, zo'n spijt van hebt en nooit meer zal doen!

Oh die dagen van weleer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')