Wat vinden jullie hier nou eigenlijk van?quote:Boete voor slaan inbreker almere
De 18-jarige tim uit almere is door de rechter veroordeeld omdat hij een inbreker in zijn huis heeft geslagen met een speelgoedknuppel. Hij kreeg een voorwaardelijke boete van 250 euro opgelegd. Het om had een voorwaardelijke taakstraf van dertig uur geëist.
Gaat het zich niet om. Voorwaardelijk of onvoorwaardelijk.quote:Op maandag 23 november 2009 16:17 schreef zovty het volgende:
"Voorwaardelijke" is hier het sleutelwoord waar je gemakshalve maar aan voorbijgaat.
Inderdaad.quote:Op maandag 23 november 2009 16:20 schreef Flammie het volgende:
Als een inbreker het ook maar waagt om mijn woning binnen te dringen schop ik deze naar buiten.. HARDHANDIG!!
Deze regels doen me dan ook niet veel
Nou doe eens dan ?quote:Op maandag 23 november 2009 16:21 schreef Jumparound het volgende:
DBW wil je ook een ander geluid horen? Of gaat het je om lekker te kunnen kankeren op de nederlandse staat / het rechtsysteem?
In de mafia breken ze mensen hun knieenquote:De jongen die de boete heeft gekregen betrapte de inbreker 's nachts in hun schuur en hield hem samen met nog iemand aan. Toen de inbreker probeerde te ontsnappen sloeg hij hem met een speelgoedhonkbalknuppel op de knieen
Dat vond de rechter te ver gaan, vandaar de boete.
Oh wacht:quote:
IDD. De politie is niet je beste vriend, want ze zijn er nooit wanneer je ze nodig hebt, en wanneer je het dan zelf moet oplossen ben je zelf de sjaak.quote:Op maandag 23 november 2009 16:19 schreef shouta het volgende:
Doodknuppelen en begraven in het bos. Niemand die hem mist.
quote:Op maandag 23 november 2009 16:26 schreef Jumparound het volgende:
[..]
In de mafia breken ze mensen hun knieenVind je het gek dat een rechter dit tever vind gaan?
Als burger kan je iemand staande houden en iemand zo houden totdat de politie arriveert. Doe je dit te hardhandig ga je te ver, punt. Want: (en dit is speciaal voor alle "laten we het recht in eigen handen nemen tokkies in dit land") Stel, je breekt iemands nek thuis... je zegt gewoon, och, het was maar een inbreker meneer de rechter.
Oh, goed knul, dan geeft het niet.
einde zaak...
Tenminste, dat is hoe ik de wet interperteer
Mee eens... ik ben ook niet te bang om te strijden voor mijn bezittingen... dat dit soms uitloopt in een gebroken knietje voor de arme inbreker doet daar niks aan af... ze blijven maar met hun poten van mijn bezittingen af... ze hebben zelf de keuze.... genekt worden door vechtkunsten of wat nuttigs doen.quote:Op maandag 23 november 2009 16:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Oh wacht:
Nu komt vast en zeker een reply met de strekking: Je mag niet voor eigen rechter spelen.![]()
![]()
![]()
![]()
Nee dat mag inderdaad niet. Maar wat moet je anders, als door het softe beleid inbrekers na 2 uur papier prikken weer op vrije voeten staan.
Worden ze losgelaten, staan ze 's avonds weer bij je voor de deur.
Vind je het gek met alle, eens crimineel altijd crimineel heissa die door de televaag de wereld wordt ingeslingerd...quote:Op maandag 23 november 2009 16:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Oh wacht:
Nu komt vast en zeker een reply met de strekking: Je mag niet voor eigen rechter spelen.![]()
![]()
![]()
![]()
Nee dat mag inderdaad niet. Maar wat moet je anders, als door het softe beleid inbrekers na 2 uur papier prikken weer op vrije voeten staan.
Alsof die inbreker geweld schuwt als jij hem betrapt tijdens een inbraak.quote:Op maandag 23 november 2009 16:26 schreef Jumparound het volgende:
In de mafia breken ze mensen hun knieenVind je het gek dat een rechter dit tever vind gaan?
Als burger kan je iemand staande houden en iemand zo houden totdat de politie arriveert. Doe je dit te hardhandig ga je te ver, punt. Want: (en dit is speciaal voor alle "laten we het recht in eigen handen nemen tokkies in dit land") Stel, je breekt iemands nek thuis... je zegt gewoon, och, het was maar een inbreker meneer de rechter.
einde zaak...
IEMAND moet toch voor rechter spelen? De rechters in dit land falen daarin, dus dan maar zelf doen. Dan ben je er tenminste zeker van dat er (voor jou) gerechtigheid is...quote:Op maandag 23 november 2009 16:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Oh wacht:
![]()
![]()
![]()
Fijn, stik er inquote:Op maandag 23 november 2009 16:28 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
In Nederland zeggen we: interPREteer
Ja, goedzoquote:Op maandag 23 november 2009 16:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Alsof die inbreker geweld schuwt als jij hem betrapt tijdens een inbraak.
Of laat jij je dan zomaar even neerslaan?
Als ik hem vast zou hebben na bijv. een worsteling dan weet ik 1 ding zeker: Dat ie niet meer los kwam.
En als hij het dan toch probeerde, dan kreeg ie kwaadschiks.
Terecht. Als ik kinderen had wou ik ook niet zo'n potentiele kinderaanrakert in de buurt hebben.quote:Op maandag 23 november 2009 16:29 schreef Jumparound het volgende:
Of (vermeende)pedofielen, heb je tegenwoordig niet eens meer een veroordeling voor nodig om ze uit je stad te houden...
Laten we dan de grens op deze manier trekken:quote:Op maandag 23 november 2009 16:26 schreef Jumparound het volgende:
[..]
einde zaak...
Juist.quote:Op maandag 23 november 2009 16:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
IEMAND moet toch voor rechter spelen? De rechters in dit land falen daarin, dus dan maar zelf doen. Dan ben je er tenminste zeker van dat er (voor jou) gerechtigheid is...
neuh we kunnen gewoon alvast concluderen dat de Nederlandse rechtspraak zwaar kut is.quote:Op maandag 23 november 2009 16:37 schreef Pool het volgende:
Even de feiten van het vonnis afwachten, in plaats van de "Telegraaf-feiten". Die journalisten hebben natuurlijk alleen Tim gesproken en dan ook nog eens het verhaaltje aangesmeuïgd.
In het Telegraafstuk staat al dat volgens de rechter de eerste klap die Tim gaf prima was. Alleen die laatste klap met de knuppel dus niet; ik ben benieuwd wat daar ter zitting over en weer over gezegd is.
Overigens: 250 euro voorwaardelijk is natuurlijk peanuts.
De simpelen mogen dat alvast inderdaad. Ik wacht zelf nog even af.quote:Op maandag 23 november 2009 16:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
neuh we kunnen gewoon alvast concluderen dat de Nederlandse rechtspraak zwaar kut is.
Nee, je mag een inbreker niet verletten het huis te verlaten door excessief geweld te gebruiken. En dat is wat de rechter geoordeeld heeft dat er gebeurt is. Iemand aanhouden mag, jezelf met gepast geweld verdedigen ook, echter een inbreker nadat hij geen gevaar meer was geweld aandoen niet.quote:Op maandag 23 november 2009 16:38 schreef Pieter-utd het volgende:
Hij had de inbreker gewoon vriendelijk moeten zoeken zijn huis te verlaten
Dat dus, ik zou een voorbeeld stellen door hem neer te hoeken, vast te leggen en dan de politie en vervolgens de Telegraaf te bellen, meegaan naar het buro, al het gezeik aan horen en daarna huillie te doen in de krant, het is godgeklaagd dat je een inbreker je huis niet uit mag slaan, het is godverdomme mijn huisquote:Op maandag 23 november 2009 16:20 schreef Flammie het volgende:
Als een inbreker het ook maar waagt om mijn woning binnen te dringen schop ik deze naar buiten.. HARDHANDIG!!
Voor het spelen van eigen rechter? Hij had de inbreker gestopt, zijn spullen, huis en lichaam waren niet in gevaar. Dan is het tijd voor het recht om te spreken, niet om zelf recht toe te passen.quote:Op maandag 23 november 2009 17:07 schreef Red_85 het volgende:
Die gast zou een beloning moeten krijgen. absurd rechtsstelsel.
Dit dus, dan maar cel, maar die pauper krijgt het iig te bezurenquote:Op maandag 23 november 2009 16:20 schreef Flammie het volgende:
Gast, het feit is dat zo'n persoon midden in de nacht helemaal niks bij jou thuis te zoeken heeft, en je weet niet wat voor wapens die bij zich heeft, dus in dat geval is the best verdediging een sterke aanval. Ik ga echt niet wachten totdat zo iemand mij eerst aanvalt om daarna pas terug te slaanquote:Op maandag 23 november 2009 16:26 schreef Jumparound het volgende:
[..]
einde zaak...
Gaap. Ik had die gast ook gehoekt.quote:Op maandag 23 november 2009 17:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Voor het spelen van eigen rechter? Hij had de inbreker gestopt, zijn spullen, huis en lichaam waren niet in gevaar. Dan is het tijd voor het recht om te spreken, niet om zelf recht toe te passen.
Nee, die kerel hoort ook niet in zijn huis te zijn en mag dan best een paar hoeken krijgen. Misschien leren ze het dan eens af.quote:Op maandag 23 november 2009 17:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Voor het spelen van eigen rechter? Hij had de inbreker gestopt, zijn spullen, huis en lichaam waren niet in gevaar. Dan is het tijd voor het recht om te spreken, niet om zelf recht toe te passen.
Ja en dan? de inbreker als burger staande houden? dat is zoiets van: hé jij, niet weggaan hequote:Op maandag 23 november 2009 17:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Een burger mag heul niemand staande houdenquote:Op maandag 23 november 2009 16:26 schreef Jumparound het volgende:
[..]
einde zaak...
Als sexuele geaardheid een ziekte is dan is iedereen ziek in de wereld vriend.quote:Op maandag 23 november 2009 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Pedofelie is gewoon een ziekte.
Jawel.quote:Op maandag 23 november 2009 17:47 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Een burger mag heul niemand staande houden
I----------------------------------------------------------------------------------------------Iquote:Op maandag 23 november 2009 17:55 schreef Dickbride het volgende:
Hoe hard kan je iemand slaan met een speelgoedknuppel![]()
Wow das best hardquote:Op maandag 23 november 2009 17:56 schreef moewhahaha het volgende:
[..]
I----------------------------------------------------------------------------------------------I
Zo hard.
Ik denk, zo hard?quote:Op maandag 23 november 2009 17:59 schreef moewhahaha het volgende:
[..]
Jeweettog. Je moet eens weten hoe hard ik kan swaffelen jonk!
Je bent slachtoffer geweest zie ik.quote:Op maandag 23 november 2009 18:01 schreef Dickbride het volgende:
[..]
Ik denk, zo hard?
I-------------------------------------------------------------------------------------------------------------I
Ja inderdaadquote:Op maandag 23 november 2009 18:01 schreef moewhahaha het volgende:
[..]
Je bent slachtoffer geweest zie ik.
Don't remind mequote:
Dat is wel nodig ook.quote:Op maandag 23 november 2009 16:21 schreef Jumparound het volgende:
DBW wil je ook een ander geluid horen? Of gaat het je om lekker te kunnen kankeren op de nederlandse staat / het rechtsysteem?
in principe zou je het gewoon terug kunnen schuiven op zelfverdediging toch? ongewenst persoon in je huis die jij niet uitgenodigd hebt... ja dan voel je je bedreigt ja...quote:Op maandag 23 november 2009 18:55 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Dat is wel nodig ook.
Nederlands rechtssysteem slaat namelijk echt nergens op. Slap gedoe altijd.
IMO --> inbreker op JOUW eigendom, mag je er ook mee doen wat jij wilt
Zo.
Nee inderdaad.quote:Op maandag 23 november 2009 17:47 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Een burger mag heul niemand staande houden
Jaarlijks worden honderden of duizenden gestolen fietsen teruggegeven aan hun eigenaar. Dus wat bazel je?quote:Op maandag 23 november 2009 19:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nee inderdaad.
Maar wanneer een inbreker een burger neersteekt hoor je er nooit meer wat van, omdat het politie-apparaat te weinig mankracht heeft om op zoek te gaan naar dat tuig.
Het is toch triest dat ik tegenwoordig al weiger om aangifte te doen voor een lekgestoken band of gestolen fiets, puur omdat ik weet dat het op de grote stapel terechtkomt en er nooooit meer wat mee gedaan wordt.......
quote:Ik ben van mening dat je in dit soort gevallen als burger, tot een bepaalde grens, best eigen rechtertje mag spelen.
Letsel toebrengen op het hoofd vind ik tever gaan. Iemand knieen tot gruzelementen slaan vind ik wel weer kunnen. Maar goed. Dat is mijn oprechte mening. Ik vind dat je van andermans spullen af moet blijven. Indien niet: Draag zelf maar de consequenties.
Wat zeur jij nu weer? Iemand is veroordeeld omdat hij een inbreker met een speelgoedknuppel sloeg. Dat het een speelgoed ding is doet er nog niet eens zoveel toe. Hij is veroordeeld. Strafblad.quote:Op maandag 23 november 2009 16:17 schreef zovty het volgende:
"Voorwaardelijke" is hier het sleutelwoord waar je gemakshalve maar aan voorbijgaat.
Als je het topic beter had doorgelezen he kutknuppel, dan had je gezien dat voorwaardelijk niet het punt is.quote:Op maandag 23 november 2009 19:12 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Jaarlijks worden honderden of duizenden gestolen fietsen teruggegeven aan hun eigenaar. Dus wat bazel je?
[..]
En ruim een miljoen gejat. De enige manier waarop je je fiets terug kunt krijgen is als een andere burger je fiets vindt en zo vriendelijk is om het framenummer aan de politie te melden. Vervolgens moet je zelf gaan checken of je fiets gevonden is, want dat nummer wordt niet door de politie nagetrokken. Nee, werkt prima hoor dat systeem.quote:Op maandag 23 november 2009 19:12 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Jaarlijks worden honderden of duizenden gestolen fietsen teruggegeven aan hun eigenaar. Dus wat bazel je?
[..]
En sowieso ik weet echt mijn framenummer niet uit mijn hoofdquote:Op maandag 23 november 2009 19:35 schreef Nobu het volgende:
[..]
En ruim een miljoen gejat. De enige manier waarop je je fiets terug kunt krijgen is als een andere burger je fiets vindt en zo vriendelijk is om het framenummer aan de politie te melden. Vervolgens moet je zelf gaan checken of je fiets gevonden is, want dat nummer wordt niet door de politie nagetrokken. Nee, werkt prima hoor dat systeem.
Want die inbreker blijft vast en zeker rustig zitten wachten op de politie?quote:Op maandag 23 november 2009 16:26 schreef Jumparound het volgende:
[..]
einde zaak...
Hij had daar zeker wat te zoeken, namelijk de spullen van meneer Tim.quote:Op maandag 23 november 2009 19:40 schreef JediMasterLucia het volgende:
Terechte klacht, Het is van de zotte dat je je eigendommen niet mag beschermen. die inbreker had daar helemaal niets te zoeken.
En hoe dacht je dan, dat als je fiets gestolen is, dat aan de politie te vertellen.quote:Op maandag 23 november 2009 19:40 schreef Jeej het volgende:
[..]
En sowieso ik weet echt mijn framenummer niet uit mijn hoofd
Tenzij ze een inbreker op heterdaad betrappen kunnen ze natuurlijk ook niet zo gek veel doen. Of wil je dat ze 30 man fulltime aan het werk zetten om jouw televisie terug te vinden?quote:Op maandag 23 november 2009 19:50 schreef Sj0rs het volgende:
Eens natuurlijk met de klacht.
De politie doet geen flikker in geval van een inbraak. Politie.
Ja, de politie hoeft niet de snelheid te controleren aan de snelweg, laten ze echte misdaad aanpakken.quote:Op maandag 23 november 2009 23:17 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Tenzij ze een inbreker op heterdaad betrappen kunnen ze natuurlijk ook niet zo gek veel doen. Of wil je dat ze 30 man fulltime aan het werk zetten om jouw televisie terug te vinden?
Dat hersenloze gekanker op de politie altijd
Wat is dit nu weer voor onzin?quote:Op maandag 23 november 2009 23:44 schreef Saekerhett het volgende:
Wat je dus moet doen als je een inbreker betrapt die een mes in zijn klauwen heeft, wil je strikt volgens de wet handelen:
"Blijf staan, gemene schurk. Ga daar maar in de hoek staan, dan bel ik ondertussen de politie. Niet stiekem weglopen door die deur 2 meter naast je die je net hebt geforceerd met je koevoet he!"
Die boef:
"Drommels, DROMMELS EN NOG EENS DROMMELS!!!!!!!!"
Zie je het voor je?
Nou, dat is dus de waarheid, je mag in feite niks doen om de inbreker tegen te houden, tenzij hij jou aanvaltquote:Op maandag 23 november 2009 23:55 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor onzin?
Eensquote:Op maandag 23 november 2009 16:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Juist.
Ik zou er denk ik eerder wakker van liggen wanneer ik een inbreker liet vluchten omdat ik bang was om een straf te krijgen, dan dat ik hem neermepte met alle gevolgen van dien.
Die consequenties wil ik best nemen denk ik.
Liever voor de rechter omdat ik mijn bezittingen heb verdedigt, dan dat ik zo'n lul het plezier gun om de volgende dag voor mijn tv te laten zitten.
Waarom gaat dat je te ver? Omdat iemand anders het gore lef heeft om aan je spullen te komen en in je eigen huis binnen te dringen?quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Iemand ernstig verwonden gaat wel te ver, maar het slaan van een inbreker op z'n knieën is het risico dat die inbreker zelf neemt. Moet ie maar niet in andermans huis inbreken.
Omdat het niet nodig is. Dus jij vindt dat iemand het ziekenhuis in slaan moet kunnen bij inbraak? Of zelfs dood slaan/steken/schieten? Natuurlijk hangt het een beetje af van de omstandigheden en het gedrag van de inbreker, maar normaal gesproken lijkt mij dit volstrekt onnodig...quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:55 schreef theKiD het volgende:
[..]
Waarom gaat dat je te ver? Omdat iemand anders het gore lef heeft om aan je spullen te komen en in je eigen huis binnen te dringen?
Als iemand het zo brutaal is en het gore lef heeft om bij mij binnen te komen, en ik betrap hem.. Dan vind ik dat ik mijn bezittingen mag verdedigen. Hoe en wat, is aan mij.. Dood vind ik mss een beetje overdreven maar een ziekenhuisbezoek moet er vanaf kunnen. Ik ben persoonlijk ook voor lijfstraffen zoals in Indonesië..quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat het niet nodig is. Dus jij vindt dat iemand het ziekenhuis in slaan moet kunnen bij inbraak? Of zelfs dood slaan/steken/schieten? Natuurlijk hangt het een beetje af van de omstandigheden en het gedrag van de inbreker, maar normaal gesproken lijkt mij dit volstrekt onnodig...
Bezittingen verdedigen? Dat kan ook door gewoon de politie te bellen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:19 schreef theKiD het volgende:
[..]
Als iemand het zo brutaal is en het gore lef heeft om bij mij binnen te komen, en ik betrap hem.. Dan vind ik dat ik mijn bezittingen mag verdedigen. Hoe en wat, is aan mij.. Dood vind ik mss een beetje overdreven maar een ziekenhuisbezoek moet er vanaf kunnen. Ik ben persoonlijk ook voor lijfstraffen zoals in Indonesië..
Diefstal --> vinger eraf.
Volgende keer weer gepakt worden voor diefstal, volgende vinger eraf.. enz.
Politie bellen? Eer dat die er zijn kan die pipo al lang en breed weg zijn.. En dus als er geen verzet van die ander zijn kant is, mag ik m zn gang laten gaan? Dat is een vrijbrief om te gaan inbreken?quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bezittingen verdedigen? Dat kan ook door gewoon de politie te bellen.
Dat je bang wordt en die vreemde persoon in je huis daarom knock out wil slaan kan ik nog begrijpen, maar als je hem/haar betrapt en er is geen verzet, waarom zou je hem dan fysiek helemaal kapot maken?
En op die middeleeuwse praktijken in Indonesië ga ik al helemaal niet in.
40 keer minimaalquote:Op maandag 23 november 2009 16:16 schreef de_boswachter het volgende:
HIJ HAD HEM GODVERDOMME MET EEN STEEKSLEUTEL OP ZIJN HARSENS MOETEN RAMMEN![]()
![]()
!11
En dat is nu precies Nederland.. zo word de inbreker in een slachtoffer rol gebracht en ben jij de l*l, Dat hij heeft ingebroken doet er niet toe.... Hij doet dan idd aangifte..quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:35 schreef Metro2005 het volgende:
Volgens mij is het nog het beste om gewoon de inbreker helemaal kapot te rammen met een honkbalknuppel en hem dan gewoon buiten in de bosjes neerleggen. Alsof die inbreker dan aangifte gaat doen ofzo
Dus jou idee is dus om jezelf helemaal niet te mogen verdedigen. Omdat je immers ook iemand kan uitnodigen en neer kan slaan. En een inbreker vaak wel, dus ziet de politie al snel of hij uitgenodigd is of niet.quote:Op dinsdag 24 november 2009 07:01 schreef Zith het volgende:
Ik ben wel voor jullie idee van inbraakwet, kan ik lekker mensen uitnodigen om 6 uur 'sochtends, vermoorden en claimen dat het inbrekers waren
Eens.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:35 schreef Robin__ het volgende:
Zolang ie nog probeert weg te komen mag je rossen wat je wil wat mij betreft.. als ie braaf bloedend op de politie ligt te wachten kan je het inderdaad niet maken om m nog even extra te mishandelen.
In die omstandigheden zou ik het belachelijk vinden als je een boete kreeg, dat is het risico die de inbreker zelf neemt. Maar in andere gevallen, waarbij geweld niet nodig is en er toch bewust voor wordt gekozen als een soort wraakactie, vind ik niet niet kunnen. Het verschil blijft lastig aan te tonen natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:41 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Dus jou idee is dus om jezelf helemaal niet te mogen verdedigen. Omdat je immers ook iemand kan uitnodigen en neer kan slaan.
En daarbij is je "argument" bullshit. Als jij iemand uitnodigd zal hij geen bivakmuts ophebben of een stuk ijzer bij zich hebben om in te breken.
Als ik in paniek raak als er een wildvreemde 3 uur snachts binnen aan mijn spullen zit, en ik em "per ongeluk" het licht uit zijn ogen sla met een knuppel, dan is dat pech voor een inbreker. Ongelukjes gebeuren nu eenmaal.
Gewoon keihard ontkennen. Laat hem maar bewijzen dat jij hem neergeslagen hebt. Mag die gelijk uitleggen hoe die binnengekomen is.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:40 schreef theKiD het volgende:
[..]
En dat is nu precies Nederland.. zo word de inbreker in een slachtoffer rol gebracht en ben jij de l*l, Dat hij heeft ingebroken doet er niet toe.... Hij doet dan idd aangifte..
Niet helemaal. Ik vind dat je de inbreker dus mag stoppen als hij weg probeert te komen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:45 schreef theKiD het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf wel tegen nu.. Want ik zeg in principe hetzelfde..
Precies zoals ik.. Alleen ik vind dat alle middelen gedoogd zijn..quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet helemaal. Ik vind dat je de inbreker dus mag stoppen als hij weg probeert te komen.
Zie mijn edit.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:47 schreef theKiD het volgende:
[..]
Precies zoals ik.. Alleen ik vind dat alle middelen gedoogd zijn..
owhquote:Op dinsdag 24 november 2009 09:35 schreef Robin__ het volgende:
Zolang ie nog probeert weg te komen mag je rossen wat je wil wat mij betreft.. als ie braaf bloedend op de politie ligt te wachten kan je het inderdaad niet maken om m nog even extra te mishandelen.
Ervan uitgaande dat niet heel NL een pistool/ geweer heeft natuurlijk.. Dat vind ik dan ook weer niets.. Maar een knuppel oid mag van mij gedoogd worden voor zoiets..quote:
Ik bouw daar inmiddels een aardig stapeltje lichamen op vriend >BDquote:Op dinsdag 24 november 2009 19:15 schreef Maikuuul het volgende:
Een inbreken halfdood slaan en hem vervolgens ergens in het park gooien FTW !
Precies, als je een vreemd huis binnengaat om waardevolle dingen te stelen, moet je ook niet zeuren als je halfdood word geslagen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 19:17 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik bouw daar inmiddels een aardig stapeltje lichamen op vriend >BD
Inbrekers hebben het bij mij al verpest voor hunzelf vanaf het moment dat ze er aan denken om mijn huis binnen te dringen.. eenmaal binnen is het dan ook no mercy hoor
Ik heb dit topic bij deze even doorgezet richting de AIVD.quote:Op dinsdag 24 november 2009 19:17 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik bouw daar inmiddels een aardig stapeltje lichamen op vriend >BD
Inbrekers hebben het bij mij al verpest voor hunzelf vanaf het moment dat ze er aan denken om mijn huis binnen te dringen.. eenmaal binnen is het dan ook no mercy hoor
quote:Op dinsdag 24 november 2009 20:40 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Precies, als je een vreemd huis binnengaat om waardevolle dingen te stelen, moet je ook niet zeuren als je halfdood word geslagen.
Je vrienden zijn dwangmatige leugenaars?quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:00 schreef Jeroenz het volgende:
Ik heb eens van iemand een tip gehoord, die past hij altijd toe als er wordt ingebroken.
Hij heeft een cirkelzaag in de huiskamer staan. Als er dan iemand inbreekt zet hij snel die zaag aan en slaat hij die inbreker met een plank zodat die erop valtEnige wat je dan nog moet doen is een beetje de vloer gladmaken met zeep ofzo. En dan ga je slapen en bel je de volgende ochtend de politie.
Dan lijkt het alsof er een ongelukje is gebeurd en je em zo tegenkwam.
Je kan de inbreken ook neerslaan en begraven.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:00 schreef Jeroenz het volgende:
Ik heb eens van iemand een tip gehoord, die past hij altijd toe als er wordt ingebroken.
Hij heeft een cirkelzaag in de huiskamer staan. Als er dan iemand inbreekt zet hij snel die zaag aan en slaat hij die inbreker met een plank zodat die erop valtEnige wat je dan nog moet doen is een beetje de vloer gladmaken met zeep ofzo. En dan ga je slapen en bel je de volgende ochtend de politie.
En niet vergeten om hem even te helpen met het dragen van je flatscreen-TV naar zijn busje, zoals het een fatsoenlijk burger betaamt.quote:Op maandag 23 november 2009 23:38 schreef TeenWolf het volgende:
je moet in dit land bijna de inbreker feliciteren met taart als hij binnenkomt.
Kijk, in de kringen waar jij werkt/woont/enzo, daar maakt een strafblad niets uit. Een werkloze, een arbeider, die hebben geen last van een strafblad. Maar als dat jong uit de OP advocaat wil worden ofzo, dan heeft ie wel een probleem. Denk daaraanquote:Op dinsdag 24 november 2009 19:01 schreef Bowlingbal het volgende:
Wat een stelletje huilies en overdrijvingen weer zeg. Hij heeft een waarschuwing gekregen in de vorm van een voorwaardelijke boete. Ja, een strafblad, so what. Dit valt prima uit te leggen.
Want ook hij mag beroepshalve van de arbo niet meer dan 25 kg tillen. En die grote krengen wegen een hoop!quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:30 schreef Henno het volgende:
[..]
En niet vergeten om hem even te helpen met het dragen van je flatscreen-TV naar zijn busje, zoals het een fatsoenlijk burger betaamt.
Als je een inbreker opruimt ben je er wel zeker van dat 'ie nooit meer ergens in zal breken. Daarom is het wel nodig.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat het niet nodig is. Dus jij vindt dat iemand het ziekenhuis in slaan moet kunnen bij inbraak? Of zelfs dood slaan/steken/schieten? Natuurlijk hangt het een beetje af van de omstandigheden en het gedrag van de inbreker, maar normaal gesproken lijkt mij dit volstrekt onnodig...
Als je iedereen nu vermoordt, weet je zeker dat er geen criminaliteit meer is.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:56 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Als je een inbreker opruimt ben je er wel zeker van dat 'ie nooit meer ergens in zal breken. Daarom is het wel nodig.
Precies... dat is dus wat TE veel van het goedequote:Op dinsdag 24 november 2009 23:57 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Als je iedereen nu vermoordt, weet je zeker dat er geen criminaliteit meer is.
Wat is dit voor een onzinnig antwoord. Als iemand in je huis is dan is die per definitie al fout, itt tot een onschuldig persoon.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:57 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Als je iedereen nu vermoordt, weet je zeker dat er geen criminaliteit meer is.
Dit dus! Jij bent een poster zoals ik dat graag zie Equites. Ik heb het verdomme al verschillende keren mogen meemaken dat ik inbrekers hardhandig het gat van de deur moest wijzen! Op dat soort momenten is het erop of eronder! Helaas voor mijn tegenstanders dat het gewoon altijd erop is voor mij danquote:Op woensdag 25 november 2009 01:11 schreef Equites het volgende:
Als ik iemand in mijn huis op heterdaad betrap op het stelen van mijn spullen, gaat of hij eraan of ik. Dan maar zitten. Er zijn grenzen tot waar ik mee werk aan het rechtsysteem en die gelden duidelijk niet meer in mijn huis. Dat is de enige plek op aarde waar ik de baas ben en niemand anders. De dief neemt het risico MIJN huis binnen te komen en MIJN spullen te stelen? Ok dan zullen we zien wie er levend wegloopt. Je gaat toch niet als een mietje zitten wachten totdat de beste meneer jou spullen in heeft gepakt en je huis uitloopt?
quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:56 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Als je een inbreker opruimt ben je er wel zeker van dat 'ie nooit meer ergens in zal breken. Daarom is het wel nodig.
Wat een internethelden hier trouwens.quote:
Ja maar jij bent een vrouw.quote:Op woensdag 25 november 2009 08:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat een internethelden hier trouwens.
Wie zegt dat die inbreker ongewapend is? En dattie niet terug slaat, maar dan veel harder?
Als er onderzoek op het lichaam wordt gedaan zullen ze wel de kneuzingen van de plank aantreffen. Hoe wil je dat uitleggen? De inbreker liep in het donker tegen die plank aan, viel en activeerde zo de cirkelzaag?quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:00 schreef Jeroenz het volgende:
Precies.. dat soort fratsen vind ik te ver gaan... ik sla ze gewoon ouderwets gruwelijk mijn huis uit, dat werkt veel beterquote:Op woensdag 25 november 2009 09:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Als er onderzoek op het lichaam wordt gedaan zullen ze wel de kneuzingen van de plank aantreffen. Hoe wil je dat uitleggen? De inbreker liep in het donker tegen die plank aan, viel en activeerde zo de cirkelzaag?
Heb je ooit welles een inbraak meegemaakt en wat voor effect dit op mensen heeft? De eerste paar weken voel je je niet meer veilig in je eigen huis en denk je dat ieder moment die mafkezen weer binnen kunnen komen. Natuurlijk gaat dit niet gebeuren, maar de menselijke geest denkt hier heel anders over. Bij een vriend van me mochten ze niet eens meer een grote tv kopen omdat ze moeder bang was dat ze dan weer langskwamen. Als je eigen spullen worden gestolen is dat echt een heel smerig gevoel. Zelfde met autoinbraak, al 3x gebeurd bij me en iedere keer loop ik weer naar me auto met het idee, als me ruiten maar weer niet inliggen. Van mij mogen ze die honden aan de hoogste boom ophangen.quote:Op woensdag 25 november 2009 08:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alsof een inbreker niet meer te redden is. Die kun je echt nog wel op het rechte pad krijgen.
Inbraak is nou niet iets waar ik de doodstraf op zou zetten.
Ja dat is idd een hele goeie vraag. Wat een mietjes zijn het ook daar in de tweede kamer, je zal mekaar toch is pijn doen zeg! HUILLIEquote:Op woensdag 25 november 2009 12:51 schreef Modus het volgende:
Ik vraag de inbreker of hij wil blijven wachten tot de politie komt omdat ik als burger hem heb aangehouden en zet dan een bak koffie voor hem.
Hoe werkt dat eik? Je mag als burger iemand aanhouden maar mag daarbij geen lichamelijk contact gebruiken ofzo?. Gaat vast werken.
.
Ah, jij bent er één uit het kamp "de dader is ook een slachtoffer".quote:Op woensdag 25 november 2009 08:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alsof een inbreker niet meer te redden is. Die kun je echt nog wel op het rechte pad krijgen.
Inbraak is nou niet iets waar ik de doodstraf op zou zetten.
quote:De aangehoudene moet wel 'onverwijld' overgedragen worden aan een opsporingsambtenaar. Iedere burger mag dus een ander aanhouden als hij ziet dat deze een strafbaar feit pleegt. Daarbij mag de verdachte worden beetgepakt en in bedwang worden gehouden. Daarnaast mag er dwang worden uitgeoefend, bijvoorbeeld door hem tegen de grond te houden.
Gebruik van geweld
Onnodig geweld mag niet worden uitgevoerd. Wapens mogen ook niet worden gebruikt. Daarentegen mag degene die tot een 'burgerarrest' over gaat zich wel verdedigen als de verdachte geweld gebruikt. Deze verdediging moet wel in verhouding zijn met het door de verdachte toegepaste geweld.
Zowel politiemensen als officieren van justitie betrachten in de praktijk in dit soort zaken een zekere coulance richting burgers die het initiatief hebben genomen tot een aanhouding. Het is begrijpelijk dat bij een schermutseling of een enerverende achtervolging degene die de aanhouding verricht meer fysieke dwang gebruikt dan in normale omstandigheden. Het mag echter niet zo zijn dat een verdachte die geboeid is wordt geschopt of geslagen. De fysieke dwang moet ophouden zodra een verdachte zich overgeeft of weerloos is
Met jou voorop.quote:
www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BB6018quote:Gelet op het bovenstaande is de rechtbank van oordeel dat verdachte zich moest verweren tegen een door de aangever jegens hem gepleegde onmiddellijke wederrechtelijke aanranding.
Verdachte heeft de aangever op heterdaad betrapt en deze willen overdragen aan de politie. De rechtbank is van oordeel dat verdachte aldus een gerechtvaardigd belang heeft gehad de aangever “te pakken” met als doel deze aan de politie over te dragen. Teneinde dat te kunnen doen was hij genoodzaakt zich tegen aangever te verweren, hem te achtervolgen en diens verzet te breken, aangezien deze zich – hoewel op heterdaad betrapt - niet vrijwillig overgaf. Daartoe heeft verdachte met een (relatief kleine) knuppel die inbreker twee of drie keer op diens lichaam geslagen.
Die slagen zijn - naar het oordeel van de rechtbank - wel hard geweest maar, in dit specifieke geval en lettend op het volhardend agressief gedrag van aangever, het mogelijk voorhanden hebben van een wapen en de bedreiging met geweld, gepast en niet disproportioneel.
Nu sprake is van een noodweersituatie, is verdachte niet strafbaar en dient hij voor het sub 1 subsidiair tenlastegelegde te worden ontslagen van alle rechtsvervolging.
Met andere woorden, hij had hem simpelweg moeten vasthouden. Dus niet slaan met een knuppel...quote:Op woensdag 25 november 2009 12:57 schreef Modus het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Burgerarrest
[..]
Een poster zoals ik ze graag zie! Je hebt gelijk.. eenmaal mijn huis binnen ZONDER mijn toestemming...dan is het survival of the fittest... en dat ben ik in alle gevallen... Inbrekers die het ook maar in hun hoofd halen om mijn huis binnen te dringen kunnen rekenen op pijn... veel pijnquote:Op woensdag 25 november 2009 13:46 schreef Mr.Cooper het volgende:
Mensen die ooit in mijn huis inbreken krijgen klappen of misschien sterven ze wel. Het interesseerd me niet, blijf van je poten van andermans spullen af. Nooit niet dat er dan iets tegen mijn gedaan word want het is zijn eigen fout.
Over die zaak zijn destijds ook veel woedende topics op fok! geweest, omdat die man überhaupt werd aangehouden en vervolgd.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:44 schreef Magere_Gein het volgende:
In Enschede mag het dan weer wel (Rechtbank Almelo heeft een andere (betere) visie dan deze rechtbank (Amsterdam of zo?)?
[..]
www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BB6018
Lees dit helemaal is mijn advies, zeer interessant (ook gezien de gelijkenis met deze zaak)
LJN: BB6018, Rechtbank Almelo , 710383-07 Print uitspraak
Datum uitspraak: 19-10-2007
Datum publicatie: 19-10-2007
Rechtsgebied: Straf
Soort procedure: Eerste aanleg - meervoudig
Inhoudsindicatie: Beroep op noodweer gehonoreerd van man die inbreker met honkbalknuppel heeft geslagen.
Nee, idioot. Dat zeg ik helemaal niet, die dader is gewoon fout bezig, maar dood hoeft ie ook weer niet. Dat doe je alleen met mensen die niet meer te redden zijn, of je zet ze levenslang vast. Overigens heeft het vast een oorzaak dat deze jongen dit doet, maar dat maakt het nog geen slachtoffer, in elk geval niet in vergelijking met de werkelijke slachtoffers in dit geval; de personen bij wie ingebroken wordt.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:52 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ah, jij bent er één uit het kamp "de dader is ook een slachtoffer".
Interessant dat je hier zegt 'fittest'. Dat betekent namelijk niet 'sterkste', maar 'best aangepast aan de omstandigheden'.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:55 schreef Flammie het volgende:
[..]
Een poster zoals ik ze graag zie! Je hebt gelijk.. eenmaal mijn huis binnen ZONDER mijn toestemming...dan is het survival of the fittest... en dat ben ik in alle gevallen... Inbrekers die het ook maar in hun hoofd halen om mijn huis binnen te dringen kunnen rekenen op pijn... veel pijn
Ach wat.. ik sla ze gewoon mijn huis uit... gooi ze door het gesloten raam naar buitenquote:Op woensdag 25 november 2009 13:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Interessant dat je hier zegt 'fittest'. Dat betekent namelijk niet 'sterkste', maar 'best aangepast aan de omstandigheden'.
Ik denk dat de 'fittest' de mensen zijn die de inbraak weten te voorkomen en de inbreker aan de politie weten over te dragen, zónder dat ze daarbij zelf de regels overtreden en zo ook hun eigen strafblad voorkomen.
Ik weet toevallig wel hoe het voelt, ja. Zoiets zal ik ze echter niet toewensen.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:48 schreef Equites het volgende:
[..]
Heb je ooit welles een inbraak meegemaakt en wat voor effect dit op mensen heeft? De eerste paar weken voel je je niet meer veilig in je eigen huis en denk je dat ieder moment die mafkezen weer binnen kunnen komen. Natuurlijk gaat dit niet gebeuren, maar de menselijke geest denkt hier heel anders over. Bij een vriend van me mochten ze niet eens meer een grote tv kopen omdat ze moeder bang was dat ze dan weer langskwamen. Als je eigen spullen worden gestolen is dat echt een heel smerig gevoel. Zelfde met autoinbraak, al 3x gebeurd bij me en iedere keer loop ik weer naar me auto met het idee, als me ruiten maar weer niet inliggen. Van mij mogen ze die honden aan de hoogste boom ophangen.
Dan vraag ik me sterk af of je wel de 'fittest' bent. Ligt ook aan je beroepsgroep. Ik kan me een strafblad wegens een geweldsdelict niet echt veroorloven, maar jij misschien wel. In dat laatste geval kun je het misschien wel flikken ja, als je die paar 100 euro en een strafblad over hebt voor het lekkere gevoel om een inbreker door je raam te tiefen.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:59 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ach wat.. ik sla ze gewoon mijn huis uit... gooi ze door het gesloten raam naar buitenRegeltjes boeien op dat moment niks meer
Een pijnlijk koekje van eigen deeg zullen we maar zeggen
Kijk wat hem ten laste wordt gelegd, natuurlij spreken ze hem dan vrij, tot ik de uitspraak van die tim heb gelezen mag ik sowieso om alle 'ikke had hun zo kkhard geklapt'-posts lachen.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:44 schreef Magere_Gein het volgende:
In Enschede mag het dan weer wel (Rechtbank Almelo heeft een andere (betere) visie dan deze rechtbank (Amsterdam of zo?)?
[..]
www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BB6018
Lees dit helemaal is mijn advies, zeer interessant (ook gezien de gelijkenis met deze zaak)
LJN: BB6018, Rechtbank Almelo , 710383-07 Print uitspraak
Datum uitspraak: 19-10-2007
Datum publicatie: 19-10-2007
Rechtsgebied: Straf
Soort procedure: Eerste aanleg - meervoudig
Inhoudsindicatie: Beroep op noodweer gehonoreerd van man die inbreker met honkbalknuppel heeft geslagen.
Hoezo? In die zaak is door de rechtbank het subsidiair tenlastegelegde bewezen verklaard hoor. Dus poging tot zware mishandeling. Alleen wordt hij vervolgens ontslagen van rechtsvervolging, vanwege de rechtvaardigingsgrond noodweer.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:03 schreef fs180 het volgende:
[..]
Kijk wat hem ten laste wordt gelegd, natuurlij spreken ze hem dan vrij, tot ik de uitspraak van die tim heb gelezen mag ik sowieso om alle 'ikke had hun zo kkhard geklapt'-posts lachen.
Vandaar dat ze bij mij 2 keer een poging gewaagd hebben, ze breken juist meerdere keren in in hetzelfde huis omdat je ze daar niet meer verwacht. 1e keer heb ik ze betrapt, 2e keer vond ik een mobieltje in de tuin en lagen de spullen in mn tuin overhoop en zijn ze blijkbaar op de vlucht geslagen. Aan de overkant, in deze twee rijen huizen is er in zeker 10 huizen ingebroken, heeft een man zijn tuin met schrikdraad en prikkeldraad afgesloten en hij heeft camera's opgehangen. Hij geeft er geen ruk om dat het niet mag en gelijk heeft hij. Het impact is inderdaad enorm.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:48 schreef Equites het volgende:
[..]
Heb je ooit welles een inbraak meegemaakt en wat voor effect dit op mensen heeft? De eerste paar weken voel je je niet meer veilig in je eigen huis en denk je dat ieder moment die mafkezen weer binnen kunnen komen. Natuurlijk gaat dit niet gebeuren, maar de menselijke geest denkt hier heel anders over.
Klopt, ik doelde eigenlijk alleen op het primaire stuk. Alleen even gobaal gelezenquote:Op woensdag 25 november 2009 14:32 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoezo? In die zaak is door de rechtbank het subsidiair tenlastegelegde bewezen verklaard hoor. Dus poging tot zware mishandeling. Alleen wordt hij vervolgens ontslagen van rechtsvervolging, vanwege de rechtvaardigingsgrond noodweer.
quote:Op woensdag 25 november 2009 14:41 schreef fs180 het volgende:
[..]
Klopt, ik doelde eigenlijk alleen op het primaire stuk. Alleen even gobaal gelezen![]()
Even de recente uitspraak afwachten dus.
Lijkt me een goede reden om hem zonder waarschuwing permanent uit te schakelen.quote:Op woensdag 25 november 2009 08:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wie zegt dat die inbreker ongewapend is? En dattie niet terug slaat, maar dan veel harder?
Dooie mensen kunnen geen aangifte tegen je doen bij de politiequote:Op woensdag 25 november 2009 14:36 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Als er nu nog een poging gedaan word breekt die persoon zijn benen wanneer hij over mijn poort klimt. Ik heb de boel gebarricadeerd. Hoogstwaarschijnlijk mag ik dan aan de rechter verklaren waarom die persoon dan zijn benen gebroken heeft![]()
Aangifte is niet nodig om tot een veroordeling te komen "quote:Op woensdag 25 november 2009 19:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dooie mensen kunnen geen aangifte tegen je doen bij de politie
Nederland is een goed land maar deze dingen zouden gewoon moeten kunnen ik vind dat je het recht heb om jezelf te beschermen en om je spullen te beschermen, ik zou iemand ook aanvallen als hij in mijn huis zou zijn zonder dat ik toestemming heb gegeven.. ook met die inbreker in die vijver ben ik erg benieuwd schandalig als hij straf hiervoor zou krijgen...quote:Op maandag 23 november 2009 16:16 schreef de_boswachter het volgende:
Ik kwam onderstaand stukje gisteren al op het wereld wijde web tegen, maar door de downtime kon ik het niet met KLB delen:
[..]
Wat vinden jullie hier nou eigenlijk van?
Toen ik dat stukje las had ik echt zoiets van: WTF. Het moet toch niet gekker worden.
Iemand beschermt zijn eigendommen, omdat iemand er met zijn tengels ongevraagd aanzit. De jongen die de boete heeft gekregen betrapte de inbreker 's nachts in hun schuur en hield hem samen met nog iemand aan. Toen de inbreker probeerde te ontsnappen sloeg hij hem met een speelgoedhonkbalknuppel op de knieen
Dat vond de rechter te ver gaan, vandaar de boete.
HIJ HAD HEM GODVERDOMME MET EEN STEEKSLEUTEL OP ZIJN HARSENS MOETEN RAMMEN![]()
![]()
!11
Het is toch niet normaal dat je niet meer je eigen spullen mag beschermen? Wanneer iemand in je huis inbreekt moet je tegenwoordig al oppassen dat je niet zelf de cel in beland....
Hoe is het trouwens afgelopen met die kerel die die inbreker in zijn vijver verzoop ? Heeft hij al TBS met dwangverpleging![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klacht: Niet meer het recht hebben om je eigendommen te beschermen![]()
![]()
Da's waar maar dat geeft weer zo'n rommelquote:Op woensdag 25 november 2009 19:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dooie mensen kunnen geen aangifte tegen je doen bij de politie
tevens kunnen ze ook niet meer bij andere mensen inbreken
Ik moet elke 3 jaar weer de politiemangel gehaald worden om mijn "bewijs van goed gedrag" te kunnen overleggen en mijn pasje te kunnen krijgen. Maar als ik zo iemand betrap in mijn huis, dan zal ik er toch alles aan doen om zo iemand met gepast geweld over te dragen aan de politie. Of dit nu verbaal moet en dreigend overkomen, of met een knuppel of hangslot... Daar heb ik die poltiegoedkeuring voor mijn pasje wel voor over..quote:Op woensdag 25 november 2009 14:03 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan vraag ik me sterk af of je wel de 'fittest' bent. Ligt ook aan je beroepsgroep. Ik kan me een strafblad wegens een geweldsdelict niet echt veroorloven, maar jij misschien wel. In dat laatste geval kun je het misschien wel flikken ja, als je die paar 100 euro en een strafblad over hebt voor het lekkere gevoel om een inbreker door je raam te tiefen.
Ik ook, maar zo zijn nou eenmaal de regels. Die bewoner in Nuenen heeft alleen kans om straf te ontlopen als hij kan bewijzen dat hij met noodweer heeft gehandeld.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:55 schreef silenthunter5 het volgende:
[..]
Nederland is een goed land maar deze dingen zouden gewoon moeten kunnen ik vind dat je het recht heb om jezelf te beschermen en om je spullen te beschermen, ik zou iemand ook aanvallen als hij in mijn huis zou zijn zonder dat ik toestemming heb gegeven.. ook met die inbreker in die vijver ben ik erg benieuwd schandalig als hij straf hiervoor zou krijgen...
Daar komt Stacy ook denk ikquote:Op maandag 23 november 2009 16:20 schreef shouta het volgende:
[..]
Vrouwenpower? Op wat voor sites zit jij joh?
Mocht je willen, als een bijv beveiliger iemand hardhandig zijn huis uitwerkt wordt dat juist zwaarder aangerekend.quote:Op donderdag 26 november 2009 05:58 schreef theKiD het volgende:
[..]
Ik moet elke 3 jaar weer de politiemangel gehaald worden om mijn "bewijs van goed gedrag" te kunnen overleggen en mijn pasje te kunnen krijgen. Maar als ik zo iemand betrap in mijn huis, dan zal ik er toch alles aan doen om zo iemand met gepast geweld over te dragen aan de politie. Of dit nu verbaal moet en dreigend overkomen, of met een knuppel of hangslot... Daar heb ik die poltiegoedkeuring voor mijn pasje wel voor over..
En ik heb zo'n vermoeden dat een rechter in zon geval best coulant kan zijn, gezien beroepsgroep..
Niet altijdquote:Op donderdag 26 november 2009 11:20 schreef fs180 het volgende:
[..]
Mocht je willen, als een bijv beveiliger iemand hardhandig zijn huis uitwerkt wordt dat juist zwaarder aangerekend.
Grappig hoe zowat iedere post van je in dit topic iets bevat over jezelf en je ongekende, pijn toe dragende super krachten.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:59 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ach wat.. ik sla ze gewoon mijn huis uit... gooi ze door het gesloten raam naar buitenRegeltjes boeien op dat moment niks meer
Een pijnlijk koekje van eigen deeg zullen we maar zeggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |