huh?quote:Op maandag 23 november 2009 12:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Leg sowieso eens uit waarom homoseksualiteit überhaupt een geestesziekte zou zijn.
Want dan zou heteroseksualiteit het inderdaad ook zijnquote:Op maandag 23 november 2009 12:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Leg sowieso eens uit waarom homoseksualiteit überhaupt een geestesziekte zou zijn.
Zo'n moeilijke vraag is het niet, hoorquote:
TS heeft een geestesziekt, gezien dit topic, dus het is niet vreemd dat hij de vraag niet begrijptquote:Op maandag 23 november 2009 12:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zo'n moeilijk vraag is het niet, hoor
Als je toch al kanker hebt kan je net zo goed doorroken. Maar zelfs als je nog te genezen bent is het geen argument om roken te verbieden.quote:Op maandag 23 november 2009 12:30 schreef Onnoman het volgende:
laten we voorop stellen dat pedo's die zich vergrijpen aan kinderen strafbaar gesteld moeten worden! Logisch, want voor pedo's moet logica de drang overdrukken, te vergelijken als het niet roken van een sigaret als er longkanker bij je is waargenomen.
nee maar ik heb het daar toch helemaal niet over?quote:Op maandag 23 november 2009 12:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zo'n moeilijk vraag is het niet, hoor
Raar dat het dan gewoon zo in je OP is verschenenquote:Op maandag 23 november 2009 12:38 schreef Onnoman het volgende:
[..]
nee maar ik heb het daar toch helemaal niet over?
quote:Op maandag 23 november 2009 12:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
M.a.w.: De vergelijking slaat als een speculum op een vat bier.
klopt wel een beetje, moest effe snel wat bedenken :pquote:Op maandag 23 november 2009 12:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
M.a.w.: De vergelijking slaat als een speculum op een vat bier.
Als ik je goed begrijp, moeten we medelijden hebben met pedo's, omdat een pedofiel er nou eenmaal niets aan kan doen dat hij of zij op jongere kinderen valt ? Zo ja, dan vat ik 'm dus goed.quote:Op maandag 23 november 2009 12:30 schreef Onnoman het volgende:
Het feit blijft meestal dat een pedo er niets aan kan doen dat hij/zij pedo is, dan wel dat een homo er niks aan kan doen dat hij/zij homo is. In hoeverre kan je een pedo plaatsen in een vorm van slachtoffer-rol?
daar heb ik het niet over en is niet relevant in hetgene wat ik wil zeggen..quote:Op maandag 23 november 2009 12:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Raar dat het dan gewoon zo in je OP is verschenen
Hij laat het woord medelijden niet vallen, het wat minder 'haat' voor een geaardheid die bij, ik gok 80% van de pedofielen nooit uitkomt.quote:Op maandag 23 november 2009 12:41 schreef Susi het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp, moeten we medelijden hebben met pedo's, omdat een pedofiel er nou eenmaal niets aan kan doen dat hij of zij op jongere kinderen valt ? Zo ja, dan vat ik 'm dus goed.
ja want er bestaan ook 1000en heteroseksuelen die vrouwen verkrachten.. dat is logisch ook gewoon strafbaar.... er zijn zelfs mannen die mannen verkrachten... dat gedoe in groningen van paar jaar terug..quote:Op maandag 23 november 2009 12:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hij laat het woord medelijden niet vallen, het wat minder 'haat' voor een geaardheid die bij, ik gok 80% van de pedofielen nooit uitkomt.
Waarom? Is je Fok!-abo nog maar 10 minuten geldig?quote:Op maandag 23 november 2009 12:40 schreef Onnoman het volgende:
[..]
klopt wel een beetje, moest effe snel wat bedenken :p
Laat homoseksualiteit dan sowieso buiten beschouwing en vraag je gewoon af waarom pedoseksualiteit wél een geestesziekte is.quote:Op maandag 23 november 2009 12:42 schreef Onnoman het volgende:
[..]
daar heb ik het niet over en is niet relevant in hetgene wat ik wil zeggen..
ik heb er vrede mee dat homoseksualiteit geen ziekte is, maar pedoseksualiteit wel.. en dat vind best vreemd te noemen.. want seksuele geaardheid kan je nu eenmaal niet kiezen
niet moet op mijn telefoonrekening letten.. internet dmv inbellenquote:Op maandag 23 november 2009 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom? Is je Fok!-abo nog maar 10 minuten geldig?
Medelijden niet. Echter wat is het verschil als je op jonge kinderen valt of mannen? (als man) Uiteindelijk is het een bepaalde voorkeur waar je niet voor kiest (evenals je niet kiest om een hetero voorkeur te hebben).quote:Op maandag 23 november 2009 12:41 schreef Susi het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp, moeten we medelijden hebben met pedo's, omdat een pedofiel er nou eenmaal niets aan kan doen dat hij of zij op jongere kinderen valt ? Zo ja, dan vat ik 'm dus goed.
homoseksualiteit komt ook onder dieren voor, het is de hormoonbalans die het dier (en mens)quote:Op maandag 23 november 2009 12:30 schreef Onnoman het volgende:
Sinds 1990 is homoseksualiteit niet meer opgenomen in de lijst van geestesziekten van de Wereldgezondheidsorganisatie.. is een anecdote wat op wiki te vinden is wanneer je Homoseksualiteit intypt.
op wiki staat ipv pedoseksualiteit, pedofilie.. pedofilie klinkt negatiever.. want homofiel horen homo's nu eenmaal ook niet graag.
Kan iemand mij uitleggen waarom homoseksualiteit geen geestesziekte is, maar pedoseksualiteit wel?
Dat je niet verliefd kan worden op iemand van het andere geslacht maar wel op hetzelfde geslacht is iets anders dan sexueel aangetrokken worden door kinderen... Een geaardheid gaat veel verder dan een fetish en beide partijen stemmen in en mogen vanaf een bepaalde leeftijd bepalen ofdat zij een relatie aangaan... Pedofielen worden geil van (het idee van) seks met kinderen, dat betekent niet dat ze dat maar moeten doen want het gaat niet om liefde, t gaat om seks, eenzijdige seks, want het kind heeft meestal nog geen idee van sexualiteit... Hier kan je dus praten over misbruik, en bij homofilie niet...quote:laten we voorop stellen dat pedo's die zich vergrijpen aan kinderen strafbaar gesteld moeten worden! Logisch, want voor pedo's moet logica de drang overdrukken, te vergelijken als het niet roken van een sigaret als er longkanker bij je is waargenomen.
Het feit blijft meestal dat een pedo er niets aan kan doen dat hij/zij pedo is, dan wel dat een homo er niks aan kan doen dat hij/zij homo is. In hoeverre kan je een pedo plaatsen in een vorm van slachtoffer-rol?
Er zijn zat homo's die na een (christelijk) kamp ook "genezen" zijn van hun voorkeur. Maar dat lijkt me ten alle tijden onzin. En zo denk ik ook over "genezen" pedo's. Mogelijk dat ze hun drang beter onder controle kunnen houden, maar de voorkeur blijft.quote:Op maandag 23 november 2009 12:52 schreef kahlie het volgende:
Waarom homoseksualiteit of heterosekualiteit een geaardheid is en pedofilie niet?
A) Er zijn geen bewijzen dat hetero's of homo's hun geaardheid kunnen veranderen, zelfs al zijn er veel mensen die het hebben geprobeerd. Er zijn ook geen duidelijke aanwijzingen waarom mensen deze bepaalde geaardheid hebben. Bij pedoseksualiteit zijn er wel pedofielen die van hun geestesziekte af zijn gekomen en wel seksuele aantrekkingskracht ervaren naar volwassen toe na therapie. Er zijn vaak wel duidelijke aanwijzingen waarom er aantrekking is naar kinderen. Pedoseksuelen praten vaak over de onschuld, lievelijkheid of kneedbaarheid van kinderen.
quote:Op maandag 23 november 2009 12:30 schreef Onnoman het volgende:
(...)
laten we voorop stellen dat pedo's die zich vergrijpen aan kinderen strafbaar gesteld moeten worden! Logisch, want voor pedo's moet logica de drang overdrukken, te vergelijken als het niet roken van een sigaret als er longkanker bij je is waargenomen.
(...)
Hebben we stiekem te maken met Johan Cruyff? Of met iemand ander die niet begrijpt wat logisch isquote:Op maandag 23 november 2009 12:46 schreef Onnoman het volgende:
[..]
(...)
je dient gewoon met je klauwen van andere mensen af te blijven en dat is logisch als wat..
Nee, er zijn geen homo's die echt genezen zijn, daar is gewoon onderzoek naar gedaan. Er is bekend dat die 'kampen' niet werken.quote:Op maandag 23 november 2009 12:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er zijn zat homo's die na een (christelijk) kamp ook "genezen" zijn van hun voorkeur. Maar dat lijkt me ten alle tijden onzin. En zo denk ik ook over "genezen" pedo's. Mogelijk dat ze hun drang beter onder controle kunnen houden, maar de voorkeur blijft.
Het is nooit bewezen dat pedofilie geheel genezen kan worden. Ook is niet geheel bewezen dat een trauma 100% de onderliggende reden is van de pedofilie.quote:Op maandag 23 november 2009 12:57 schreef kahlie het volgende:
[..]
Nee, er zijn geen homo's die echt genezen zijn, daar is gewoon onderzoek naar gedaan. Er is bekend dat die 'kampen' niet werken.
Er zijn wel degelijk mensen met pedofiele gevoelens die daar echt van af zijn en ook gewoon zelf kinderen hebben gekregen een goed bestaan hebben opgebouwd. Er is ook gewoon literatuur dat het kan zijn dat er pedofiele gevoelens opkomen bij bijv. getraumatiseerde mensen of OCD. Dat zijn mensen die echt denken dat ze pedoseksueel zijn en daarna ook echt denken dat ze dat niet meer zijn.
Ik zeg ook niet dat trauma 100% de onderliggende reden is dat mensen pedoseksualiteit ervaren en ik zeg ook niet dat pedofilie geheel genezen kan worden.quote:Op maandag 23 november 2009 13:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het is nooit bewezen dat pedofilie geheel genezen kan worden. Ook is niet geheel bewezen dat een trauma 100% de onderliggende reden is van de pedofilie.
Even voor de goede orde, ik stel niet dat pedofilie wel of geen (geestes)ziekte is, ik stel dat homofilie en pedofilie in dat opzicht gelijk zijn.(*) Het is beide een aangeboren voorkeur/ziekte. Ik denk dat in beide gevallen je geen keuze hebt (gemaakt) en in beide gevallen er ook niet vanaf komt. Ook denk ik dat beide gevallen niet het gevolg zijn van een ervaring/gebeurtenis later in je leven, al kan dat wel de voorkeur duidelijk maken.quote:Op maandag 23 november 2009 13:22 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hoe is dit anders dan een pedofiel?
Homoseksualiteit werd en wordt nog steeds als geesteziekte gezien en in onze cultuur ondertussen allang niet meer. Wanneer gaat dit gelden voor pedoseksuelen? Over 50 jaar?quote:Op maandag 23 november 2009 12:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Laat homoseksualiteit dan sowieso buiten beschouwing en vraag je gewoon af waarom pedoseksualiteit wél een geestesziekte is.
Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen de gevolgen van beide ziekten/voorkeuren. Twee mannen die het (vrijwillig) met elkaar doen geeft een ander beeld dan een 30 jarige die het met een 6 jarige doet.quote:Op maandag 23 november 2009 13:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Homoseksualiteit werd en wordt nog steeds als geesteziekte gezien en in onze cultuur ondertussen allang niet meer. Wanneer gaat dit gelden voor pedoseksuelen? Over 50 jaar?
Hoezo geestenziek, ze worden seksueel opgewonden van het idee van sex met kinderen, ze kunnen donders goed weten dat dit écht niet de bedoeling is. Dat er geestenzieken tussen zitten is natuurlijk ook zo, bijv. die lui met die rare argumenten dat kinderen ook seksueel actief zouden zijn etc.quote:Op maandag 23 november 2009 13:22 schreef kahlie het volgende:
[..]
Geesteziek is bij mij zo als iemand de realiteit uit het oog verliest, ongeacht of dit nu vanuit de hersenen komt, de geest of een combinatie tussen lijf, geest en hersenen.
Je bedoeld: JOUW realiteit. Het leven is ook een poel van ongeluk, gevaar en ellende. Depressieve mensen zijn juist heel realistisch (ja, daar is onderzoek naar gedaan). Feitelijk zijn de optimisten geestesziek. Misschie moet je al je andere voorbeelden ook nog eens onder de loep nemen. Zoals meisjes worden opgevoed met peer-pressure en media, hebben ze groot gelijk dat ze anorexisch zijn.quote:Op maandag 23 november 2009 13:22 schreef kahlie het volgende:
Iemand met een depressie, die denkt dat alles in het leven slecht is, zie ik als geestesziek
Geesteziek is bij mij zo als iemand de realiteit uit het oog verliest,
Daar ging het mij niet om. Ik begrijp de homo vs. pedo-TT niet.quote:Op maandag 23 november 2009 13:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Homoseksualiteit werd en wordt nog steeds als geesteziekte gezien en in onze cultuur ondertussen allang niet meer. Wanneer gaat dit gelden voor pedoseksuelen? Over 50 jaar?
En efebofilie, vallen op pubers.quote:Op maandag 23 november 2009 14:02 schreef Maisnon het volgende:
Kan een pedofiel niet homoseksueel of heteroseksueel zijn?
Homo en heteroseksualteit gaat over geslachtsvoorkeur...
Pedoseksualiteit over leeftijd. Net als Gerontofilie (jawel voor bejaarden)
Ernstig :quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Infantilismequote:Infantilisme is het verlangen dat sommige mensen hebben om zich als kind te gedragen.
Pedo's vallen doorgaans op het 'kinderlijke'. Zo gauw het kind gaat puberen en dus vrouwelijker/mannelijker wordt, zal de belangstelling afnemen. Een pedo zal eerder op een kinderlijke 15-jarige vallen dan op een 13-jarige die erg volwassen is voor zijn/haar leeftijd.quote:Op maandag 23 november 2009 13:58 schreef Triggershot het volgende:
Zolang iets met wederzijds instemming gebeurt heb ik er geen problemen mee. Ik weet niet of het definiëren van pedofilie het beste met leeftijd gaat. Sommige mensen zijn 15 en lichamelijk en geestelijk zeer volwassen, anderen zijn al bijna 20 en gedragen zich nog als kleuters. Met de één zou pedofilie zijn, met de ander 'fatsoenlijk'?
10 minuten voor haar verjaardag zou ik wettelijk een pedo zijn. Lijkt me niet de manier om zoiets vast te stellen en bepalen.quote:Op maandag 23 november 2009 14:05 schreef isogram het volgende:
[..]
Pedo's vallen doorgaans op het 'kinderlijke'. Zo gauw het kind gaat puberen en dus vrouwelijker/mannelijker wordt, zal de belangstelling afnemen. Een pedo zal eerder op een kinderlijke 15-jarige vallen dan op een 13-jarige die erg volwassen is voor zijn/haar leeftijd.
Maar je moet wettelijk gezien IETS om een grens aan te geven. Ik vind het goed dat de wet op dit punt bescherming biedt aan jongeren tot 18 jaar.
Noem eens een betere manier dan? Het meten van de hoeveelheid schaamhaar per vierkante centimeter? Bepalen of het meisje al ongesteld is (cq. jongen al een zaadlozing heeft), etc? Lengtes, breedtes, dieptes, groottes?quote:Op maandag 23 november 2009 15:12 schreef Triggershot het volgende:
10 minuten voor haar verjaardag zou ik wettelijk een pedo zijn. Lijkt me niet de manier om zoiets vast te stellen en bepalen.
quote:Op maandag 23 november 2009 13:57 schreef isogram het volgende:
Het woord seksualiteit is direct afgeleid van het woord "sekse", dat geslacht aanduidt. Seks kun je definiëren als gemeenschap tussen twee wilsbekwame, geslachtsrijpe personen. Seksualiteit kent drie varianten. Veruit de meest voorkomende variant is heteroseksualiteit; jezelf aangetrokken voelen tot iemand van het andere geslacht. Twee andere varianten zijn homoseksualiteit en een combinatie van beide: biseksualiteit.
Los van deze varianten zijn er allerlei seksuele afwijkingen, die op hun beurt weer voorkomen in de hierboven genoemde varianten. Een pedofiel is iemand die zich aangetrokken voelt tot kinderen; wilsonbekwaam en in principe ook niet geslachtsrijp. Een pedofiel kan zowel heteroseksueel, biseksueel als homoseksueel georiënteerd zijn. Een pedo die het met jongetjes wil doen en een pedo die het met kleine meisjes wil doen zijn dus varianten van dezelfde afwijking.
Laatst heb ik deze afbeelding gemaakt, die aansluit bij wat ik hierboven heb verwoord:
[ afbeelding ]
Met de kleine correctie dat er necrofilie had moeten staan...
quote:Op maandag 23 november 2009 12:52 schreef B-FliP het volgende:
[..]
homoseksualiteit komt ook onder dieren voor, het is de hormoonbalans die het dier (en mens)
de aantrekkingskracht laat voelen naar hetzelfde geslacht, ook zie je vaak dat deze vrouwelijker
zijn in hun doen en laten en dat ze echt verliefd kunnen zijn op hetzelfde geslacht... Een relatie
gaat zonder dwang en beide partijen stemmen in bij onderlinge seks... Dat moet iedereen voor
zichzelf weten...
Pedofilie is meer een kinderfetish, je raakt seksueel opgewonden door het idee met kinderen
seks te hebben...
Het verschil is overduidelijk... Ongeacht de publieke opinie...
[..]
Dat je niet verliefd kan worden op iemand van het andere geslacht maar wel op hetzelfde geslacht is iets anders dan sexueel aangetrokken worden door kinderen... Een geaardheid gaat veel verder dan een fetish en beide partijen stemmen in en mogen vanaf een bepaalde leeftijd bepalen ofdat zij een relatie aangaan... Pedofielen worden geil van (het idee van) seks met kinderen, dat betekent niet dat ze dat maar moeten doen want het gaat niet om liefde, t gaat om seks, eenzijdige seks, want het kind heeft meestal nog geen idee van sexualiteit... Hier kan je dus praten over misbruik, en bij homofilie niet...
Dat dit uberhuapt een vraagstuk zou moeten zijn gaat mij te boven, alswel als deze twee dingen willen vergelijken...
quote:Op maandag 23 november 2009 16:31 schreef Onnoman het volgende:
waarom wordt er altijd vergeleken met dieren?
ongeboren haaien vechten het ook uit in de buik van moederhaai, zodat de sterkste overblijft.
bij leeuwen vreten ze elkaars kinderen (welpies) op.. ik bedoel maar.. ik geloof niet in homoseksualiteit bij dieren, het is voor homos alleen maar een geruststelling van "we are not alone"
Bij de bonobo apen schijnt sex met "kinderen" vrij normaal te zijn.. (evenals sex met hetzelfde geslacht)quote:Op maandag 23 november 2009 16:31 schreef Onnoman het volgende:
ik geloof niet in homoseksualiteit bij dieren, het is voor homos alleen maar een geruststelling van "we are not alone"
[..]
Ben ik het niet mee eens, afhankelijk wat bepaald of het een afwijking is. Polygamie noem ik geen afwijking, sterker nog, ik denk dat dat een vrij veel voorkomende (mannelijke) voorkeur is. De kerk/religie heeft echter gesteld dat het niet normaal is.quote:
Ah had ik overheen gekeken, polygamie is idd niets vreemds...quote:Op maandag 23 november 2009 16:42 schreef The_stranger het volgende:
Ben ik het niet mee eens, afhankelijk wat bepaald of het een afwijking is. Polygamie noem ik geen afwijking, sterker nog, ik denk dat dat een vrij veel voorkomende (mannelijke) voorkeur is. De kerk/religie heeft echter gesteld dat het niet normaal is.
Waarom is dat vreemd? Wat is het verschil tussen homo- en pedofilie in deze context? Is pedofilie een keuze? Denk je dat je het op latere leeftijd kunt krijgen of is het aangeboren? En als het een ziekte is, waarom is homofilie dan geen ziekte? Wat onderscheid de voorkeur homofilie van pedofilie?quote:Op maandag 23 november 2009 16:59 schreef isogram het volgende:
Wat pas echt vreemd is, is de kunstmatige link die mensen willen leggen tussen homoseksualiteit en pedofilie. Ik weiger te spreken van homofilie, aangezien homo's niet aan een ziekte lijden. En ik weiger ook te spreken van pedoseksualiteit, aangezien pedofilie in een afwijking is en er geen sprake is van "seksualiteit" wanneer een volwassen persoon een kind misbruikt.
quote:
quote:Op maandag 23 november 2009 16:42 schreef The_stranger het volgende:
Bij de bonobo apen schijnt sex met "kinderen" vrij normaal te zijn.. (evenals sex met hetzelfde geslacht)
De mens heeft een bewustzijn en kan blijkbaar ervoor kiezen om geen uiting te geven aan zijn voorkeuer, zei het homo, hetero of bi. Echter de voorkeur/drang zit er wel in, en daarmee verschillen we niet zoveel met de dieren..quote:Op maandag 23 november 2009 17:09 schreef Onnoman het volgende:
[..]
[..]
al neukt een mannetjes hond een ander mannetjes hond..
Een hond rijdt ook tegen je been aan om aan zn trekken te komen.
en konijn neukt ook een kat als hij zin heeft.
wie zijn wij mensen met bewustzijn om hiermee aan te geven dat het gaat om homofielie zoals wij dat kennen bij de mens.
ja hoe verklaar je een homohond die een vrouwtje neukt? een bi-hond?quote:Op maandag 23 november 2009 17:11 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De mens heeft een bewustzijn en kan blijkbaar ervoor kiezen om geen uiting te geven aan zijn voorkeuer, zei het homo, hetero of bi. Echter de voorkeur/drang zit er wel in, en daarmee verschillen we niet zoveel met de dieren..
de wettelijke definitie is iets anders dan de definitie in de psychologiequote:Op maandag 23 november 2009 15:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
10 minuten voor haar verjaardag zou ik wettelijk een pedo zijn. Lijkt me niet de manier om zoiets vast te stellen en bepalen.
Polygamie lijkt mij ook niet helemaal op z'n plaats in de figuur, vind ik niet echt te vergelijken met de andere termen, aangezien het niets zegt over het type waar je een seksuele voorkeur voor hebt.quote:Op maandag 23 november 2009 16:59 schreef isogram het volgende:
Over polygamie kun je inderdaad twisten. Ik had nog wel wat andere afwijkingen kunnen bedenken. Polygamie is in die zin afwijkend dat de man (of vrouw) er doelbewust meerdere partners op nahoudt.
Het ging me er vooral om om duidelijk te maken dat homo- en biseksualiteit variaties zijn en geen afwijkingen. Overigens is homoseksualiteit in het dierenrijk niks vreemds.
Wat pas echt vreemd is, is de kunstmatige link die mensen willen leggen tussen homoseksualiteit en pedofilie. Ik weiger te spreken van homofilie, aangezien homo's niet aan een ziekte lijden. En ik weiger ook te spreken van pedoseksualiteit, aangezien pedofilie in een afwijking is en er geen sprake is van "seksualiteit" wanneer een volwassen persoon een kind misbruikt.
die onderscheiden die je hier maakt zijn anders evenzeer kunstmatigquote:Op maandag 23 november 2009 16:59 schreef isogram het volgende:
Over polygamie kun je inderdaad twisten. Ik had nog wel wat andere afwijkingen kunnen bedenken. Polygamie is in die zin afwijkend dat de man (of vrouw) er doelbewust meerdere partners op nahoudt.
Het ging me er vooral om om duidelijk te maken dat homo- en biseksualiteit variaties zijn en geen afwijkingen. Overigens is homoseksualiteit in het dierenrijk niks vreemds.
Vanuit evolutionair perspectief is pedofilie dus inderdaad een soort afwijking of 'foutje'.quote:Op maandag 23 november 2009 13:57 schreef isogram het volgende:
Een pedofiel is iemand die zich aangetrokken voelt tot kinderen; wilsonbekwaam en in principe ook niet geslachtsrijp.
Ik heb al uitgelegd hoe ik homoseksualiteit beschouw: als één van de drie varianten van seksualiteit. Pedofilie is een seksuele afwijking omdat het is gericht op kinderen. Het verschil heb ik al uitgelegd: pedofilie kom je zowel in hetero- als homoseksuele vorm tegen. Seksualiteit draait om geslacht, seksuele afwijkingen hebben eerder betrekking op bepaalde eigenschappen, zoals kind-zijn, lijk-zijn, bejaard-zijn, etc.quote:Op maandag 23 november 2009 17:08 schreef The_stranger het volgende:
Waarom is dat vreemd? Wat is het verschil tussen homo- en pedofilie in deze context? Is pedofilie een keuze? Denk je dat je het op latere leeftijd kunt krijgen of is het aangeboren? En als het een ziekte is, waarom is homofilie dan geen ziekte? Wat onderscheid de voorkeur homofilie van pedofilie?
Bonobo's!quote:Op maandag 23 november 2009 17:17 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ja hoe verklaar je een homohond die een vrouwtje neukt? een bi-hond?
dieren gaan anders met bepaalde gevoelens om dan mensen..
Bij honden heeft de 'neuk' beweging voornamelijk te maken met het vast stellen wie de baas is. Daarom willen honden (zowel de rue als teef) wel eens van-alles-en-nog-wat 'neuken'quote:Op maandag 23 november 2009 17:17 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ja hoe verklaar je een homohond die een vrouwtje neukt? een bi-hond?
dieren gaan anders met bepaalde gevoelens om dan mensen..
als een hond onwijs blij is omdat hij 2 weken thuis heeft gezeten terwjil zijn baasje op vakantie was neukt hij ook alles wat los en vast zit..
Het maakt niet uit of een pedofiel wilsbekwaam is of nietquote:Op woensdag 25 november 2009 13:16 schreef Molurus het volgende:
Op zich vind ik het wel een goeie vraag. Een argument dat hier meermalen terugkomt is dat kinderen wilsonbekwaam zijn, en op zich klopt dat. Maar dat is wel heel erg beredeneerd vanuit het kind, en niet vanuit de pedofiel. Is de pedofiel wel wilsbekwaam? Ik bedoel, is een pedofiel werkelijk in staat om zijn seksuele voorkeur te veranderen, meer dan een homofiel?
Ik weet er niet voldoende van, maar het zou mij helemaal niet verbazen als de situatie voor beide gelijk is. Waarom je dan het een zou uitleggen als een geestesziekte en het ander niet is mij niet geheel duidelijk.
PS: ik denk niet dat als ik op 8 jaar geconfronteerd was met een oversekste blondine van in de 20 ik daar veel problemen mee gehad zou hebben. Nice!!
Dus omdat er hier sprake is (of lievergezegd: kan zijn) van een slachtoffer, is de pedofiel wel geestesziek en de homofiel niet? Deze redenatie komt wat vreemd op me over.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:28 schreef Mr.44 het volgende:
Het maakt niet uit of een pedofiel wilsbekwaam is of niet
Dat hij een pedofiel is is zijn probleem en niet dat van een eventueel slachtoffer
Het grote verschil tussen homofielen en pedofielen is toch veelal het feit dat het tussen seks met een kind en met een volwassene een grote grens ligt (lijkt me redelijk logisch). Daarnaast is er tussen homofielen spraak van een relatie tussen volwassenen, bij een man van 50 die een 13-jarig kind verkracht zou je dat amper kunnen zeggen.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dus omdat er hier sprake is (of lievergezegd: kan zijn) van een slachtoffer, is de pedofiel wel geestesziek en de homofiel niet? Deze redenatie komt wat vreemd op me over.
Kinderen zijn inderdaad wilsonbekwaam, maar zoals ik al aangaf: dat betekent niet per definitie dat zo'n kind een slachtoffer is. Vaak is dat wel zo, maar niet per definitie. Het gebeurt waarschijnlijk net zo vaak dat een 18-jarige het slachtoffer is van de avances van iemand van in de 50. Minder strafbaar, en daarom zie je dat zelfs vaker.
Het voelt logisch aan, maar is het dat ook? Die grens is vooral een cultureel bepaalde grens, er is niet zoiets als een wetenschappelijke basis voor die grens (die, als die er al is, meer een groot grijs gebied is.)quote:Op woensdag 25 november 2009 14:23 schreef duracellkonijntje het volgende:
Het grote verschil tussen homofielen en pedofielen is toch veelal het feit dat het tussen seks met een kind en met een volwassene een grote grens ligt (lijkt me redelijk logisch).
En weer wordt die suggestie gewekt: seks tussen een volwassene en een minderjarige is per definitie verkrachting. Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 25 november 2009 14:23 schreef duracellkonijntje het volgende:
Het gaat simpelweg tussen het feit dat het bij homo's veelal van beide kanten komt, terwijl er bij pedofielen sprake is van verkrachting.
Omdat een kind veelal niet kan kiezen of het 'seks' wil hebben. Het lijkt me sterk dat een 13 jarig meisje genomen wil worden door een 55-jarige creep, of een 5 jarig jongetje uitgekleed en betast wil worden door een oude vieze vent (of vrouw).quote:En weer wordt die suggestie gewekt: seks tussen een volwassene en een minderjarige is per definitie verkrachting. Waar baseer je dat op?
In Nederland ben je op 18-jarige leeftijd volwassen voor de wet; zo is dat nu eenmaal bepaald. Het is een grens en grenzen zijn altijd arbitrair of voor discussie vatbaar. De wet is zo ingericht dat we jongeren tot 18 jaar op bepaalde manieren beschermen (denk bijvoorbeeld aan lager straffen), ze bepaalde dingen verbieden (kopen van sterke drank, autorijden) of juist opleggen (leerplicht, toestemming van ouders voor bepaalde zaken). Ik vind het goed dat die bescherming er is, ook al zijn sommige kinderen eerder volwassen in een bepaald opzicht.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:35 schreef Molurus het volgende:
Dus omdat er hier sprake is (of lievergezegd: kan zijn) van een slachtoffer, is de pedofiel wel geestesziek en de homofiel niet? Deze redenatie komt wat vreemd op me over.
Kinderen zijn inderdaad wilsonbekwaam, maar zoals ik al aangaf: dat betekent niet per definitie dat zo'n kind een slachtoffer is. Vaak is dat wel zo, maar niet per definitie. Het gebeurt waarschijnlijk net zo vaak dat een 18-jarige het slachtoffer is van de avances van iemand van in de 50. Minder strafbaar, en daarom zie je dat zelfs vaker.
Zoals in de serie South Park ook al heel scherp werd opgemerkt: kennelijk is die grens afhankelijk van het geslacht.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:35 schreef duracellkonijntje het volgende:
Omdat een kind veelal niet kan kiezen of het 'seks' wil hebben. Het lijkt me sterk dat een 13 jarig meisje genomen wil worden door een 55-jarige creep, of een 5 jarig jongetje uitgekleed en betast wil worden door een oude vieze vent (of vrouw).
Nogmaals: als ik op 8-jarige leeftijd zou zijn betast door een knappe dame van in de 20 zou ik daar geen problemen mee gehad zou hebben of schade van hebben ondervonden. Wanneer je een kind daartoe dwingt dan loopt het een goede kans om psychische schade op te lopen, agreed. Maar mijn punt is dat dat niet per definitie zo is. Kinderen dwingen tot dingen die ze echt niet willen doen is sowieso schadelijk, of dat nou iets met seks te maken heeft of niet, of dat nou een leeftijdgenoot is of niet.quote:Bij homo's is er dan weer sprake van een relatie tussen twee volwassenen en of deze grens cultureel bepaald is of niet, het gaat om het feit dat je een kind ernstig kan beschadigen door pedofiele acties.
Welke grens stel je dan voor? Het moment van de eerste zaadlozing cq. ongesteldheid? Dat kinderen zich dan bij de huisarts mogen registreren als zijnde seksueel volwassen? Onbegonnen werk, want het is onuitvoerbaar en ook nog eens onwenselijk. Beginnende ontwikkeling van zulke zaken maakt iemand nog niet meteen seksueel volwassen en wilsbekwaam. Kinderen zijn makkelijk beïnvloedbaar en ook fysiek minder sterk dan een volwassene.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:31 schreef Molurus het volgende:
Het voelt logisch aan, maar is het dat ook? Die grens is vooral een cultureel bepaalde grens, er is niet zoiets als een wetenschappelijke basis voor die grens (die, als die er al is, meer een groot grijs gebied is.)
Jouw probleem is dat je een extreem rooskleurig beeld schetst van een jong jongetje van 8 (hoogstwaarschijnlijk nog zonder seksuele gevoelens) die wordt geconfronteerd met een knappe blondine van 20. Nou, wat lekker. Dat vinden wij als volwassenen natuurlijk allemaal, dus moet zo'n kind dat ook vinden.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:31 schreef Molurus het volgende:
En weer wordt die suggestie gewekt: seks tussen een volwassene en een minderjarige is per definitie verkrachting. Waar baseer je dat op? Zoals ik al zei: als ik op 8 jaar was verleid door een knappe blondine van in de 20 zou ik daar echt geen probleem mee gehad hebben of iets aan overgehouden hebben. Kinderen kunnen dat wel degelijk leuk, interessant en zelfs lekker vinden. Wie heeft er als kind nooit doktertje gespeeld of iets van die strekking? Zijn zulke kinderen geestesziek? Natuurlijk niet!
Ik geef toe dat er een zeker schemergebied is rondom de leeftijdsgrens tussen kind-zijn en volwassen-zijn. Als een volwassene seks heeft met iemand van 17, is dat van een andere orde dan wanneer het gaat om een volwassene die seks heeft met een kind van 11. En zo vind ik het ook weer verschil maken of de dader 19 is, of 51.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:31 schreef Molurus het volgende:
Zoiets doen tegen de wil van een kind in is natuurlijk verkrachting. Maar als zo'n kind dat wel wil, dan wordt het ineens een heel gevoelig ethisch vraagstuk waar ik zo even geen duidelijk antwoord op kan geven. Ik vind het ieg wat ver gaan om dat zwart-wit te zien: een 25-jarige met een 15-jarige is dan strafbaar, en een 50-jarige met een 16-jarige moet maar kunnen. Persoonlijk vind ik de laatste een stuk zieker. Maar wie ben ik om het af te keuren als die 16-jarige dat lekker vindt?
Hoezo waarschijnlijk zonder seksuele gevoelens? Ik heb toch een vrij grote mate van zekerheid dat ik dat op 8 jaar fantastisch gevonden zou hebben. Op die leeftijd ben je niet in staat om een zaadlozing te krijgen, of zelfs maar een stijve. Maar je neemt hier simpelweg aan dat kinderen op die leeftijd totaal niet geinteresseerd zijn in seksualiteit. Dat betwijfel ik echt.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:51 schreef isogram het volgende:
Jouw probleem is dat je een extreem rooskleurig beeld schetst van een jong jongetje van 8 (hoogstwaarschijnlijk nog zonder seksuele gevoelens) die wordt geconfronteerd met een knappe blondine van 20. Nou, wat lekker. Dat vinden wij als volwassenen natuurlijk allemaal, dus moet zo'n kind dat ook vinden.
Helemaal mee eens. Ik vind het dan ook eigenaardig dat voor veel mensen de wet bepalend is voor wat wel of niet ethisch verwerpelijk is. De belangrijkste overweging, lijkt mij, is of er iets gebeurt tegen iemands zin in, en of er iemand geestelijke en/of lichamelijke schade oploopt. En niet zozeer het culturele beeld dat daarvan bestaat.quote:En zo vind ik het ook weer verschil maken of de dader 19 is, of 51.
maar waar de echte pedofiel naar zoekt is een relatie zoals een hetero of homo die heeft met een volwassene. het gaat niet alleen om seks maar om alles wat bij een normale relatie komt kijkenquote:Op woensdag 25 november 2009 14:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals in de serie South Park ook al heel scherp werd opgemerkt: kennelijk is die grens afhankelijk van het geslacht.
[..]
Nogmaals: als ik op 8-jarige leeftijd zou zijn betast door een knappe dame van in de 20 zou ik daar geen problemen mee gehad zou hebben of schade van hebben ondervonden. Wanneer je een kind daartoe dwingt dan loopt het een goede kans om psychische schade op te lopen, agreed. Maar mijn punt is dat dat niet per definitie zo is. Kinderen dwingen tot dingen die ze echt niet willen doen is sowieso schadelijk, of dat nou iets met seks te maken heeft of niet, of dat nou een leeftijdgenoot is of niet.
Draadje los?quote:Op maandag 23 november 2009 12:30 schreef Onnoman het volgende:
Sinds 1990 is homoseksualiteit niet meer opgenomen in de lijst van geestesziekten van de Wereldgezondheidsorganisatie.. is een anecdote wat op wiki te vinden is wanneer je Homoseksualiteit intypt.
op wiki staat ipv pedoseksualiteit, pedofilie.. pedofilie klinkt negatiever.. want homofiel horen homo's nu eenmaal ook niet graag.
Kan iemand mij uitleggen waarom homoseksualiteit geen geestesziekte is, maar pedoseksualiteit wel?
Het feit blijft meestal dat een pedo er niets aan kan doen dat hij/zij pedo is, dan wel dat een homo er niks aan kan doen dat hij/zij homo is. In hohttp://i.fokzine.net/s/confused.gifeverre kan je een pedo plaatsen in een vorm van slachtoffer-rol?
Ook veel homo's en hetero's zijn niet per definitie op zoek naar een relatie en alles wat daarbij komt kijken hoor. Een one-nighter kan ook heel fijn zijn.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:04 schreef Mr.44 het volgende:
maar waar de echte pedofiel naar zoekt is een relatie zoals een hetero of homo die heeft met een volwassene. het gaat niet alleen om seks maar om alles wat bij een normale relatie komt kijken
Wat zou je als 8-jarige fantastisch hebben gevonden? Die blondine van 20, die lekkere hunk van 20? Of die vrouw van 47? Je geeft namelijk geen antwoord op de vraag die ik stel.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:02 schreef Molurus het volgende:
Hoezo waarschijnlijk zonder seksuele gevoelens? Ik heb toch een vrij grote mate van zekerheid dat ik dat op 8 jaar fantastisch gevonden zou hebben. Op die leeftijd ben je niet in staat om een zaadlozing te krijgen, of zelfs maar een stijve. Maar je neemt hier simpelweg aan dat kinderen op die leeftijd totaal niet geinteresseerd zijn in seksualiteit. Dat betwijfel ik echt.
En hoe wil je dan in vredesnaam bepalen of het tegen de wil van het kind was? Gewoon op de man af vragen? Want in jouw ogen zijn kinderen van 8 kennelijk zo volwassen dat ze daar wel een zelfstandig antwoord op kunnen geven, los van enige invloed, druk, of dreigementen van buitenaf. Lichamelijke schade is misschien deels waarneembaar, maar geestelijke schade lijkt me moeilijk meetbaar. Als dat jochie van 8 op z'n 18e een meisje van 20 verkracht, is dat dan een gevolg van hetgeen hij heeft meegemaakt als jochie van 8 en zijn hieruit voortvloeiende opvatting over vrouwen? Lastig, lijkt me.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:02 schreef Molurus het volgende:
Helemaal mee eens. Ik vind het dan ook eigenaardig dat voor veel mensen de wet bepalend is voor wat wel of niet ethisch verwerpelijk is. De belangrijkste overweging, lijkt mij, is of er iets gebeurt tegen iemands zin in, en of er iemand geestelijke en/of lichamelijke schade oploopt. En niet zozeer het culturele beeld dat daarvan bestaat.
Dat je erkent dat er ergens een grens moet zijn, is mooi. En aangezien je tot nu toe nog geen concreet, beter uitvoerbaar en realistischer voorstel hebt gedaan, lijkt de wettelijke leeftijdsgrens me toch echt veruit de minst slechte optie. Dat er ook sprake kan zijn van misbruik wanneer het slachtoffer ouder dan 16 dan wel 18 is, is evident. Dat is geen discussiepunt hier.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:02 schreef Molurus het volgende:
Dat je ergens een grens moet trekken ben ik het helemaal mee eens, puur om kinderen te beschermen tegen misbruik. Maar de discussie over de seksualiteit van kinderen (en tieners) heeft tegenwoordig niets rationeels meer. Misbruik moet absoluut voorkomen worden, maar dat betekent niet dat als je de grens (volledig arbitrair) op 16 jaar stelt dat seks met iemand jonger dan 16 per definitie misbruik is. Misbruik kan net zo makkelijk als je 5 jaar ouder bent.
Als je erop staat, in die volgorde: ja, nee, nee.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:21 schreef isogram het volgende:
Wat zou je als 8-jarige fantastisch hebben gevonden? Die blondine van 20, die lekkere hunk van 20? Of die vrouw van 47? Je geeft namelijk geen antwoord op de vraag die ik stel.
De meeste mensen geven de voorkeur aan volwassen partners. Dat zal voor 20-jarige blondines vast niet anders zijn.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:38 schreef duracellkonijntje het volgende:
@ Molorus
Het zijn niet altijd knappe blondines van 20 die in zijn voor een geil avontuurtje met een 8-jarig kind.Een beetje blondine van 20 kan een vriend krijgen.
Ja, bij meerdere diersoorten komt sex met "kinderen" voor, het beste voorbeeld zijn de bonobo apen, maar er blijken ook andere soorten te zijn waar het voor komt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 10:58 schreef Knipoogje het volgende:
Komt pedofilie ook voor in het dierenrijk (behalve dan mensen)? Homofilie wel. Als pedoseksualiteit alleen bij mensen voorkomt lijkt me het toch vooral een geestesziekte.
maar die bonobo's doen t met iedereen.. ik weet niet of er bonobo's zijn die het alleen met kleine bonobotjes doenquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ja, bij meerdere diersoorten komt sex met "kinderen" voor, het beste voorbeeld zijn de bonobo apen, maar er blijken ook andere soorten te zijn waar het voor komt.
Klopt beide, maar een persoon die het zowel met kinderen als volwassenen doet, blijft ook een pedo, in ieder geval gedeeltelijk...quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:35 schreef Yorrit het volgende:
[..]
maar die bonobo's doen t met iedereen.. ik weet niet of er bonobo's zijn die het alleen met kleine bonobotjes doen
ik denk dat je mensen en andere dieren niet zo kunt vergelijken, hersenfuncties verschillen daarvoor teveel..
Gaat het om het "doen" of om het "aangetrokken zijn tot"?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Klopt beide, maar een persoon die het zowel met kinderen als volwassenen doet, blijft ook een pedo, in ieder geval gedeeltelijk...
nee dan doet ie het gewoon met kinderen. pedofilie is het primair sexueel aangetrokken voelen tot kinderen. Net als dat heteromannen zich primair aangetrokken voelen tot vrouwen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Klopt beide, maar een persoon die het zowel met kinderen als volwassenen doet, blijft ook een pedo, in ieder geval gedeeltelijk...
hoe bedoel je dit?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:01 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Gaat het om het "doen" of om het "aangetrokken zijn tot"?
Ik denk dat iedere man (vrouwen weet ik niet) enigerlei pedosexueel is (met uitzondering van mannen die bij het zien van een naakte 17-jarige misselijk worden)
Ik zie WEL redenen om pedofilie anders te behandelen en te benaderen dan homoseksualiteit. Ik heb al uitgelegd waarom. Verder gaat je vergelijking richting wetgeving nogal mank. Zoals we al hebben vastgesteld, moet je bij pedofilie ERGENS een grens trekken. Kinderen hebben nu eenmaal de eigenschap dat ze verschillend zijn. Sommigen zijn als 13-/14-jarigen al heel volwassen, anderen zijn als 17-jarige nog heel kinderlijk. De ontwikkeling van alle kinderen loopt niet gelijkop, vandaar dat ergens een arbitraire grens is aangebracht: 18 jaar.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:56 schreef Molurus het volgende:
En om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: ik zie in principe geen reden om pedofilie wel als een geestesziekte uit te leggen waar we (hier in Nederland) dat niet doen mbt homofilie. Het zijn allebei aangeboren 'afwijkingen' waar je niet zomaar vanaf komt.
De reden dat men in dit topic geneigd is om het een wel uit te leggen als een ziekte en het ander niet, is omdat men het een onwenselijk acht en het ander niet. Dat laatste ben ik het in grote lijnen mee eens, maar zie ik niet als een argument voor het eerste. Dat men in Iran homoseksualiteit onwenselijk vindt is tenslotte ook geen argument om het een ziekte te noemen.
De reden waarom ik het vroeg, is om de hypocrisie bij mensen aan de kaak te stellen. Je ziet dat hier op Fok! heel vaak. Als een minderjarig jochie is misbruikt door bijvoorbeeld een lerares op school, wordt er niet ingegaan op dat misbruik, maar wordt de juf langs de meetlat van schoonheid gelegd. Is ze toevallig knap en aantrekkelijk, dan heeft zo'n jongetje "geluk" gehad, zijn mensen jaloers op dat jongetje, vinden ze dat hij er lekker vroeg bij is en zouden zij zo'n kans ook grijpen.... en meer van dat soort uitlatingen.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:24 schreef Molurus het volgende:
Als je erop staat, in die volgorde: ja, nee, nee.
Ik was inderdaad op die leeftijd al bewust hetero en had bewust een voorkeur voor mooie vrouwen tov lelijke vrouwen.Wilsbekwaam? Dat niet. Maar als een lekkere hunk van 20 seks met me had gewild op die leeftijd had ik daar zeker 'nee' tegen gezegd. (Wanneer er geen enkele sprake was van dwang natuurlijk.)
Maar nu de interessante: hoe beantwoord jij je eigen vraag? Hoe zou jij als 8-jarige gereageerd hebben, denk je, wanneer respektievelijk een blondine van 20 een lekkere hunk van 20 en een 47-jarige vrouw je hadden voorgesteld om seksspelletjes te spelen? En in welke mate zou je daar denk je schade van hebben ondervonden?
In zekere zin is het inderdaad best zielig. Mogelijk is pedofilie ook geen keuze, maar dat maakt een vergelijking met homo- of heteroseksualiteit nog niet gerechtvaardigd. Het is een afwijking omdat één van beide sekspartners wilsonbekwaam is. Er is geen gelijkwaardigheid, zoals die er ook niet is wanneer je seks hebt met dieren of lijken. En van een man die constant (volwassen) vrouwen verkracht, zullen we ook zeggen dat hij een seksuele stoornis of afwijking heeft, vanwege dezelfde redenen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 10:58 schreef Knipoogje het volgende:
Heb overigens wel medelijden met pedofielen. Het verruineert je leven nogal. Als je toegeeft aan je drang hoor je thuis in de cel want dan ruineer je de levens van anderen en als je er niet aan toegeeft wordt je hopeloos gefrustreerd. Als je pedo bent, ben je gewoon de sjaak. En of het nou een ziekte is of genetisch bepaald, pedo zijn is geen keuze.
flauwekul, wat heeft de wilsbekwaamheid van de partner er mee te maken? Je hebt pedofiele gevoelens en dat heeft niks met partners te makenquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:03 schreef isogram het volgende:
[..]
In zekere zin is het inderdaad best zielig. Mogelijk is pedofilie ook geen keuze, maar dat maakt een vergelijking met homo- of heteroseksualiteit nog niet gerechtvaardigd. Het is een afwijking omdat één van beide sekspartners wilsonbekwaam is.
nee, we zeggen dat hij een afwijking heeft omdat hij zochzelf niet in de hand kan houdenquote:Er is geen gelijkwaardigheid, zoals die er ook niet is wanneer je seks hebt met dieren of lijken. En van een man die constant (volwassen) vrouwen verkracht, zullen we ook zeggen dat hij een seksuele stoornis of afwijking heeft, vanwege dezelfde redenen.
...en dat wil zeggen?quote:Een veelgehoord argument om pedofilie en homoseksualiteit op één hoop te vegen, is juist dat beiden geen keuze zijn en genetisch zo zijn bepaald (en daarom een afwijking). Mensen die dat zeggen, gaan er alleen erg makkelijk aan voorbij dat heteroseksualiteit ook geen keuze is.
Ik heb totaal geen homoseksuele of pedofilie gevoelens, ideeën of verlangen, ik vind pedofilie en homoseksualiteit 'vies', 'raar' en 'fout', maar voel me op geen enkel wijze aangetrokken om deze daden te verrichten, op geen enkel niveau.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:31 schreef SingleCoil het volgende:
Ik bedoel dat iedere man wel engizins pedo is, zoals ook iedere man enigzins homo is. Dus iedere man wordt wel in enige mate aangetrokken tot datgene wat we "vies", "raar" of "fout" vinden. Dat zal bij de een sterker zijn dan bij de ander, maar het is niet zo dat sommige mensen pedo zijn en anderen niet.
Of je het ook daadwerkelijk met kinderen doet is een andere zaak, daar zijn nog heel wat redenen voor te bedenken - ethische, morele, fysieke, juridische, noem maar op.
Ah, jij bent dus die ene kerel die bij het ontvangen van sexuele voorstellen van een naakt 17-jarig meisje zich walgend afkeert? Dan ben je idd niet pedofiel. En ook niet normaal, trouwens.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen homoseksuele of pedofilie gevoelens, ideeën of verlangen, ik vind pedofilie en homoseksualiteit 'vies', 'raar' en 'fout', maar voel me op geen enkel wijze aangetrokken om deze daden te verrichten, op geen enkel niveau.
Yep, in beide gevallen. Kun je er wat mee?quote:Maar jij bent dus wel (partieel) pedo en homo en generaliseert - al dan wel onderbouwend - jouw voorkeuren over alle mannen?
17 jaar is geen pedofilie meer...quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:58 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ah, jij bent dus die ene kerel die bij het ontvangen van sexuele voorstellen van een naakt 17-jarig meisje zich walgend afkeert? Dan ben je idd niet pedofiel. En ook niet normaal, trouwens.
[..]
Yep, in beide gevallen. Kun je er wat mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |