Lolquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:16 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Jaa was heerlijk! Alleen ik heb het niet echt zelf gekookt uiteindelijk
De vriendin van een vriend van me. Voor ik het door had zat ze al paprika te snijdenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:19 schreef Windigo het volgende:
[..]
LolWie dan?
![]()
Blijft leuk om te horen dat mensen je recepten lekker vindenIk heb ze alleen van mijn blog gehaald, heb besloten dat ik beter meteen aan een kookboek kan gaan werken en ben te bang dat er iemand op internet mee aan de haal gaat en het zijn of haar eigen recept noemt voordat ik het kan publiceren
Ik sta altijd open voor privèverzoeken voor recepten via PMquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De vriendin van een vriend van me. Voor ik het door had zat ze al paprika te snijdenMaar ze kan wel beter koken dan ik dus dat was misschien geen gek idee.
Jammer dat je blog weg is, maar je hebt wel gelijk. Als je ons er maar niet voor altijd van onthoudt
Fajitas met gegrillde kip en paprikaquote:Op zondag 28 februari 2010 23:01 schreef SeaOfLove het volgende:
doe internet via mobiel, kan niet meer dan fok en hotmailzou je kunnen kopiëren ajb
Grazieee!quote:
Blik tomatenblokjes met een scheutje olijfolie zachtjes aan de kook brengen, knoflook uitpersen en erbij, peper, majoraan en een laurierblaadje toevoegen, 10 min pruttelen. Easy does it. Met wat geroosterde pijnboompitjes op het einde erbij. We moesten voor vanavond iets verzinnen wat snel klaar is, omdat we pas om ongeveer kwart voor 8 thuis zijn van het boodschappen doen en dan nog moeten eten. Het kon even niet anders.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Grazieee!Hoe maak je die tomatenknoflooksaus?
Hm klinkt lekker!quote:Op maandag 1 maart 2010 17:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Blik tomatenblokjes met een scheutje olijfolie zachtjes aan de kook brengen, knoflook uitpersen en erbij, peper, majoraan en een laurierblaadje toevoegen, 10 min pruttelen. Easy does it. Met wat geroosterde pijnboompitjes op het einde erbij. We moesten voor vanavond iets verzinnen wat snel klaar is, omdat we pas om ongeveer kwart voor 8 thuis zijn van het boodschappen doen en dan nog moeten eten. Het kon even niet anders.
Tortellini met vleesvulling nemen.quote:Op maandag 1 maart 2010 17:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Hm klinkt lekker!Al zal vriendlief dan misschien weer miepen dat ie vlees mist, maar deze saus is vast ook lekker met wat rundergehakt erdoor?
Net een kilopak gescoord bij de AH!
![]()
10 euro en een voorraadje dan wel?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:48 schreef Windigo het volgende:
Vandaag: Curry met broccoli, ui, aardappel,wortel en mango met basmatirijst en kroepoek
Zondag: Bietenstamppot en een visburger
Maandag: Arabisch plat brood met fallafel en knoflooksaus
Dinsdag: Aardappelpuree met gekookte worteltjes en de andere visburger (2 in een pak)
Woensdag: Spaghetti met tonijn-roomsaus
Donderdag: Restje van de curry
Vrijdag: Restje bietenstamp met een vegaburger
Zaterdag: Salade met wortel, walnoten en geitenkaas met vinaigrette, en gebakken aardappels.
Had maar tien euro deze week, maar zoals je ziet ben ik niet zielig
Petje af hoe jij met zo weinig geld zo lekker kunt etenquote:
Ja, ik zit er inderdaad onder, maar het gaat er om wat voor voorraad je hebt (op aanbiedingen letten), hoe creatief je bent, en waar je prioriteiten liggen. Ik eet liever goed dan dat ik dure kleding koop, bijvoorbeeld. Mijn kleding is allemaal tweedehands, mijn boeken en de meeste van mijn spullen ook. Maar koken vind ik leuk, en ik heb liever dagelijks het plezier van een goede warme maaltijd, dan eens in de zoveel tijd een nieuw duur kledingstuk ofzo.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:40 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Petje af hoe jij met zo weinig geld zo lekker kunt eten(las elders dat je onder het sociaal minimum zit)
is best moeilijk af en toe hoor,maar door een weekmenu te maken ben ik me er meer van bewust wat ik uitgeef. en dat ik lekker kan koken komt een groot deel door mijn vriend die in de loop der jaren de halve toko voor me heeft leeggekocht aan kruiden en specerijenquote:Op maandag 8 maart 2010 09:40 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Petje af hoe jij met zo weinig geld zo lekker kunt eten(las elders dat je onder het sociaal minimum zit)
Ik wil ook een vriend die mij een uitgebreide voorraadkast geeftquote:Op maandag 8 maart 2010 10:02 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
is best moeilijk af en toe hoor,maar door een weekmenu te maken ben ik me er meer van bewust wat ik uitgeef. en dat ik lekker kan koken komt een groot deel door mijn vriend die in de loop der jaren de halve toko voor me heeft leeggekocht aan kruiden en specerijen :
Lekker aanpakken danquote:Op maandag 8 maart 2010 10:24 schreef SeaOfLove het volgende:
ja dat begrijp ik ook niet, het is nl best frustrerend om steeds zo op je geld te moeten lettenAls ik zie hoe gemakkelijk mijn vriend geld uitgeeft
maargoed ik word daar zelf ook wijzer van
Het is echt niet zo dat hij me geld geeft, maar af en toe wel boodschappen betaalt. dat geeft mij weer wat lucht.
ik moet t samen met kind doen van 50e per week, dus ook kleding,kadootjes,strippenkaart, beltegoed enz. knap lastigquote:Op maandag 8 maart 2010 10:23 schreef Ml-etje het volgende:
Knap Windigo&Seaoflove, bij ons is het nog een struggle om onder de 50 euro per week te blijven
doe ik ook, en als dank kook ik altijd lekker voor hemquote:Op maandag 8 maart 2010 10:26 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Lekker aanpakken dangewoon van genieten hoor en petje af!
Ik heb de ene week 30 euro en de andere week 20 euro. Maar ik ben alleen, en mijn vader stopt me goddank af en toe (in ieder geval één keer per maand) 20 euro extra toe. Maar van dat geld moet ik wel leven, het is dus niet alleen voor eten maar voor eten en kleding en douchegel etc. Ik zit op ongeveer 120 euro per maand waar ik dus alles mee doe. Ik neem mijn geld één keer per maand op en stop het in potjes, dat is ook makkelijker en dan zie je concreet wat er in en uit gaat.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik moet t samen met kind doen van 50e per week, dus ook kleding,kadootjes,strippenkaart, beltegoed enz. knap lastiglaatste 2 maanden redde ik t ook niet, terwijl ik echt geen gekke dingen deed ofzo. vandaar nu ook aan de weekmenu's
quote:Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik moet t samen met kind doen van 50e per week, dus ook kleding,kadootjes,strippenkaart, beltegoed enz. knap lastiglaatste 2 maanden redde ik t ook niet, terwijl ik echt geen gekke dingen deed ofzo. vandaar nu ook aan de weekmenu's
Wow! das wel weinig inderdaad. Kan me goed voorstellen dat je dat niet red.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:33 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
doe ik ook, en als dank kook ik altijd lekker voor hemdus hij wordt er ook wijzer van, klassieke win-win situatie
Dat is wel slimquote:Op maandag 8 maart 2010 10:35 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik heb de ene week 30 euro en de andere week 20 euro. Maar ik ben alleen, en mijn vader stopt me goddank af en toe (in ieder geval één keer per maand) 20 euro extra toe. Maar van dat geld moet ik wel leven, het is dus niet alleen voor eten maar voor eten en kleding en douchegel etc. Ik zit op ongeveer 120 euro per maand waar ik dus alles mee doe. Ik neem mijn geld één keer per maand op en stop het in potjes, dat is ook makkelijker en dan zie je concreet wat er in en uit gaat.
Dat komt, omdat ik een periode arbeidsongeschikt ben geweest, en nu werk zoek. Mijn inkomen via het uwv is 70% van mijn laatst verdiende loon. Aangezien ik 22 ben was dat minimumjeugdloon. Dus ik zit op een bedrag van 704 euro per maand, met vaste lasten van 600 euro per maandquote:Op maandag 8 maart 2010 10:37 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat is wel slim![]()
Maar hoe komt dat dan bij jullie beide (geheel off topic).
quote:Op maandag 8 maart 2010 10:41 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat komt, omdat ik een periode arbeidsongeschikt ben geweest, en nu werk zoek. Mijn inkomen via het uwv is 70% van mijn laatst verdiende loon. Aangezien ik 22 ben was dat minimumjeugdloon. Dus ik zit op een bedrag van 704 euro per maand, met vaste lasten van 600 euro per maandmensen denken dat armoede in Nederland niet bestaat, maar dat bestaat dus wél voor mensen zoals ik die tussen wal en schip vallen. Ik heb ook uitgezocht of ik recht heb op toeslagen hoor, maar dat heb ik niet, want dit word gezien als een normale casus. Hopelijk vind ik snel een baan, want dit is écht niet grappig. Er wordt kennelijk vanuit gegaan dat je op mijn leeftijd wel bij je ouders kan wonen of steun van hun krijgt. Niet dus
Huurtoeslag is pas vanaf 23 jaar, tot die tijd hoor je kennelijk bij je ouders te wonenquote:Op maandag 8 maart 2010 10:43 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nou inderdaad704 euro jeetje zeg.
En dan ook geen recht op huurtoeslag enz. wat vreemd..zou toch denken dat dat juist voor mensen zoals jij er is.
Veel meer dan succes met zoeken kan ik ook niet zeggen..wat zoek je overigens en waar?
Ik heb het écht opgezocht hoor, dat zullen dan wel nieuwe regels zijn. Maar ik mag het echt niet krijgen voor ik 23 ben. Gelukkig duurt dat nog maar een half jaar..quote:Op maandag 8 maart 2010 10:48 schreef motorbloempje het volgende:
wat raar! ik kreeg al huurtoeslag toen ik 21 was..
Klopt inderdaad (woonde op mijn 20ste zelfstandig en heb het ook opgezocht toen).quote:Op maandag 8 maart 2010 10:46 schreef Windigo het volgende:
[..]
Huurtoeslag is pas vanaf 23 jaar, tot die tijd hoor je kennelijk bij je ouders te wonenIk zoek werk in de horeca of in de manegesector in omgeving Amersfoort omdat ik met beiden ervaring heb. Maar momenteel is écht alles welkom
Het re-integratiebureau heeft na twee jaar nog steeds geen oplossing voor me, zo frustrerend!
En die Polen maar binnenkomen en werk krijgen..![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |