Als uit die emails (die van slechts enkele klimaatonderzoekers afkomen) werkelijk zou blijken dat het allemaal 1 grote leugen was, dan zou al het andere onderzoek, van duizenden wetenschappers van weet ik hoeveel verschillende instututen en landen, moeten laten zien dat de data en de resultaten van CRU foutief waren. Echter, dit is niet het geval.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:14 schreef bendk het volgende:
Trucje
Veel aandacht ging de laatste dagen uit naar een e-mail waarin wordt gesproken over het toepassen van een ‘trucje’ om een ‘daling van temperaturen te verbergen’. Op wattsupwiththat.com geeft Anthony Watts een analyse van de truc: het selectief mengen van twee verschillende soorten data – temperatuurproxy’s van boomringen en echte metingen met thermometers – zodanig dat er een grafiek uitkomt met de gewenste hockeystickvorm.
Als verder bewijs van het eerdere schandaal rondom het selectief gebruiken van data om een hockeystickgrafiek te kunnen produceren, blijkt uit de e-mails dat de CRU-wetenschappers samenzweren om een formeel verzoek tot het verstrekken van de onderliggende data - op basis van de wet op de vrijheid van informatie - te ontlopen. Nu is het in de wetenschap een goed gebruik dat je niet alleen je resultaten naar buiten brengt, maar dat je ook de onderliggende data en de manier waarop je ze hebt verwerkt beschikbaar stelt aan anderen, zodat zij deze kunnen controleren en zelfs bekritiseren. Dat werd door de CRU-wetenschappers pertinent geweigerd.
http://wattsupwiththat.com/2009/11/20/mikes-nature-trick/
Net zoals zure regen overgewaaid is bedoel je?quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:37 schreef ethiraseth het volgende:
Ach, over drie weken is dit overgewaait en hebben de skeptici nog steeds geen enkele wetenschappelijke onderbouwing dat er niks aan de hand is.
mijn god, blijven jullie ontkenners nou met deze bullshit aankomen? Zure regen is verdwenen door menselijk ingrijpen. Ga je ook roepen dat, als iemand chemo heeft gehad waardoor de kankercellen zijn verdwenen, die persoon nooit kanker heeft gehad?quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Net zoals zure regen overgewaaid is bedoel je?
Het is je al uitgelegd dat zure regen daadwerkelijk was verholpen met een effectieve aanpak.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Of course.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:40 schreef Zith het volgende:
[..]
Het is je al uitgelegd dat zure regen daadwerkelijk was verholpen met een effectieve aanpak.
Retorische vraag. Users als Lambiekje hebben allang bewezen dat het een jammerlijke denkfout is dat er een grens is aan menselijke domheid.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
mijn god, blijven jullie ontkenners nou met deze bullshit aankomen? Zure regen is verdwenen door menselijk ingrijpen. Ga je ook roepen dat, als iemand chemo heeft gehad waardoor de kankercellen zijn verdwenen, die persoon nooit kanker heeft gehad?
Tja, als je alle publicaties erover negeert en liever afgaat op je onderbuik, prima. Maar kom ons dan alsjeblieft er niet mee vervelen.quote:
Ieder zijn feestje. Straks is er de summit in Kopenhagen en dat is jullie feestje toch?quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tja, als je alle publicaties erover negeert en liever afgaat op je onderbuik, prima. Maar kom ons dan alsjeblieft er niet mee vervelen.
KopenHOAXen bedoel je, neem ik aan?quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:46 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ieder zijn feestje. Straks is er de summit in Kopenhagen en dat is jullie feestje toch?
Nee. het antwoord is veel simpeler dan dat. Rockefeller en Rothschild bemoeien zich ermee. Et Voila! Dan weet je dat dit allemaal geldklopperij moet zijn. Case closed.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:48 schreef ethiraseth het volgende:
Een echte skepticus gaat natuurlijk zelf metingen verrichten. Maar dan kom je bij het probleem of de meetapparatuur wel goed genoeg is, misschien zitten de fabrikanten ervan ook wel in het complot!111! Dus moeten ze eerst zelf apparaten gaan ontwikkelen, maar om dat te doen moet je afgaan op eerdere wetenschappelijke kennis, die echter voor de ware skepticus onbetrouwbaar is als je die zelf niet hebt gecontroleerd en verifieerd.
Ja dat ruikt inderdaad naar een 'Rothschild meer geld creeren uit het niets' scam.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:59 schreef Ringo het volgende:
De echte hoax is natuurlijk niet het fenomeen van de opwarming zelf maar het hysterische idee dat 'wij' die opwarming kunnen stoppen door windmolens te bouwen en gloeilampen te verbieden.
Zou het met de klimaatproblemen maar zo gaan als met de zure regen in de westerse wereld. Hoog tijd dat de overheden hun verantwoordelijkheid nemen en veel strengere normen op gaan leggenquote:Op vrijdag 27 november 2009 19:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De mens heeft op vele fronten bewezen het klimaat te kunnen beïnvloeden. Dat gaat ons heel aardig af. Vraag me dus ernstig af waarom je dat als hysterie beschouwtquote:Op vrijdag 27 november 2009 19:59 schreef Ringo het volgende:
De echte hoax is natuurlijk niet het fenomeen van de opwarming zelf maar het hysterische idee dat 'wij' die opwarming kunnen stoppen door windmolens te bouwen en gloeilampen te verbieden.
Niets is groter dan de menselijke arrogantie ten opzichte van de natuur in de ijdele veronderstelling die wezenlijk globaal te kunnen beinvloeden.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
De mens heeft op vele fronten bewezen het klimaat te kunnen beïnvloeden. Dat gaat ons heel aardig af. Vraag me dus ernstig af waarom je dat als hysterie beschouwt
Tjeetje Hexagon... wat zal Wouter Bos, een serieuze en hardwerkende minister van financiën ministery of sunglasses and candytrips geweldig blij met je zijn en natuurlijk ook van der Hoeven met haar nieuwe incassoplannen milieu onderzoeken.quote:Op zaterdag 28 november 2009 08:54 schreef Hexagon het volgende:
Of ze hebben gewoon geen zin om hun leven aan te passen en grijpen iedere strohalm om te kunnen blijven geloven dat er geen probleem is.
En nog een leuke ook. Die stukjes van Iblis zijn een verademing om te lezenquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:44 schreef Mylene het volgende:
Hier nog een discussie, in feedabck.
Danny's klimaatpropaganda
Niets is groter dan de blindheid van de mens om zo haar eigen falen te verbergen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:44 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niets is groter dan de menselijke arrogantie ten opzichte van de natuur in de ijdele veronderstelling die wezenlijk globaal te kunnen beinvloeden.
Dat ook nog eens ja. Het is wel opvallend dat die "skeptici" (lees: onnozelen) alle wetenschappelijke onderzoeken rondom GW afdoen als onbetrouwbaar, mee geknoeid, aangepast aan wat ze wilden etc, maar een stel zogenaamd gelekte emails van een groep onbekende hackers uit Rusland wordt meteen aangenomen als zijnde de waarheid en 100% betrouwbaar.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:59 schreef Schenkstroop het volgende:
De hamvraag is eigenlijk wie gaat valideren dat de emails echt zijn en niet mee geknoeid
We doen het, dat laten we op verschillende schaalniveaus al millennia zien. Daar is weinig arrogants aan, het is gewoon een hele eenvoudige waarneming die iedereen kan doen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:44 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niets is groter dan de menselijke arrogantie ten opzichte van de natuur in de ijdele veronderstelling die wezenlijk globaal te kunnen beinvloeden.
Hij brengt het inderdaad heel helderquote:Op zaterdag 28 november 2009 10:01 schreef pullup het volgende:
[..]
En nog een leuke ook. Die stukjes van Iblis zijn een verademing om te lezen
je post is weer eens zo dom dat ik niet weet waar ik moet beginnen met het belachelijk maken ervan.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:00 schreef bendk het volgende:
Professor Phil Jones treedt terug. Dit hebben alle buitenlandse kranten al bericht behalve natuurlijk in het ideele nederland.
Minister Cramer doet nu scheitbroeken, riante belastingen heffingen op de tocht en wat moet ze nu toch in Kopenhagen vertellen.
http://www.uea.ac.uk/mac/(...)mepagenews/CRUupdate
Hoewel het de grootste fraude zaak uit de geschiedenis is, is er helemaal niks bijzonders aan de hand, gewoon doorlopen mensen.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:11 schreef ethiraseth het volgende:
Hier is helemaal niks bijzonders aan.
Ik ben zo een scepticus. Dat de aarde opwarmt of niet, dat zie ik los van de vermeende CO2 probleem. Er is volgens mij geen onomstotelijk bewijs dat de CO2 van al het leven op aarde en de mens noemenswaardig bijdraagt aan de broeikas-gassen in de atmosfeer en daarmee de opwarming van de aarde veroorzaakt. Wat wel al onomstotelijk is bewezen is isquote:Op zaterdag 28 november 2009 10:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niets is groter dan de blindheid van de mens om zo haar eigen falen te verbergen.
[..]
Dat ook nog eens ja. Het is wel opvallend dat die "skeptici" (lees: onnozelen) alle wetenschappelijke onderzoeken rondom GW afdoen als onbetrouwbaar, mee geknoeid, aangepast aan wat ze wilden etc, maar een stel zogenaamd gelekte emails van een groep onbekende hackers uit Rusland wordt meteen aangenomen als zijnde de waarheid en 100% betrouwbaar.![]()
de grootste fraude zaak.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hoewel het de grootste fraude zaak uit de geschiedenis is, is er helemaal niks bijzonders aan de hand, gewoon doorlopen mensen.
quote:Op woensdag 2 december 2009 17:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
de grootste fraude zaak.Dat moet allemaal nog maar blijken. Erg opvallend dat je decennia aan onderzoek niet gelooft, maar een stel gelekte emails zijn meteen de keiharde waarheid.
Zolang daar geen enkel bewijs of levensvatbare theorie voor bestaat bedank ik nog even voor ik je gelijk geef. Want je praat al tijden onzin en er staat geen degelijke wetenschapper aan de kant van de 'sceptici'.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:09 schreef JohnDope het volgende:
Achteraf hebben wij dus toch weer gelijk gekregen.![]()
Bij dat laatste geef ik je wel geleijk. Ik heb niks van de emails gelezen want het boeit mij ook niet zoveel meer, mijn stem is op. Ik heb nieteens geneukt nog in mijn leven. En dan ga ik me druk maken om de schapen-massa die moedwillig de overheid en haar ondoorzichtige beleidsvoering volgt. Ik ben namelijk bang dat er uiteindelijk niet veel harde tegen-bewijs uit de emails zal voortkomen. Waardoor de hele sceptische beweging in één keer kan worden debunked op een goeie plaats en tijd.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
de grootste fraude zaak.Dat moet allemaal nog maar blijken. Erg opvallend dat je decennia aan onderzoek niet gelooft, maar een stel gelekte emails zijn meteen de keiharde waarheid.
Kom aub niet met dat argument aan, want tegenwoordig wordt zowat iedere boerenlul tot wetenschapper bestempeld.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zolang daar geen enkel bewijs of levensvatbare theorie voor bestaat bedank ik nog even voor ik je gelijk geef. Want je praat al tijden onzin en er staat geen degelijke wetenschapper aan de kant van de 'sceptici'.
Ik heb het, uiteraard, over wetenschappers uitde betreffende vakgebieden die in de meer gerenommeerde wetenschappelijke tijdschriften hierover gepubliceerd hebben. Dat zijn er niet zo heel erg veel.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kom aub niet met dat argument aan, want tegenwoordig wordt zowat iedere boerenlul tot wetenschapper bestempeld.
Ah ja, meneer "ik ben afgestudeerd aan de universiteit van het leven" moet weer even laten zien dat hij op internet kan beweren veel slimmer te zijn dan de mensen in de onderzoeksinstituten.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kom aub niet met dat argument aan, want tegenwoordig wordt zowat iedere boerenlul tot wetenschapper bestempeld.
Hoho hij heeft z'n MULO gevolgd op de 5e verdieping, dat is ook een hoge opleiding.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ah ja, meneer "ik ben afgestudeerd aan de universiteit van het leven" moet weer even laten zien dat hij op internet kan beweren veel slimmer te zijn dan de mensen in de onderzoeksinstituten.
Het gaat dan ook om de menselijke extra uitstoot van broeikasgassen. Waaronder CO2 maar we moeten ook methaan niet vergeten. Deze stoffen zijn van nature inderdaad aanwezig, dat zal niemand betwisten maar bij een concentratie die te hoog wordt kan (en zal zeer waarschijnlijk) het bestaande evenwicht worden verstoord. Dat is waar veel mensen zich, zeer terecht, zorgen over maken.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:29 schreef Schenkstroop het volgende:
Bessef je wel dat de CO2-uitstoot gewoon blijft met als verschil dat je er nóg meer voor gaat dokken, en niet alleen voor uitlaatgassen? CO2 kan zo breed worden gezien dat het op alles wat mensen doen van toepassing kan zijn. Dat nog meer belasten van automobilisten is nog maar het begin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |