Thja, als ze er toch niets mee wil doen, ik had het liever niet geweten, ben er helemaal kapot van.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:32 schreef rene90 het volgende:
Blij zijn dat ze je dit in ieder geval eerlijk verteld. Daarnaast met haar in gesprek gaan erover, hoe ze denkt dat gevoel te onderdrukken etc., hoe haar gevoel naar jou toe is.
Ze zegt van wel.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:39 schreef just me het volgende:
En laat ze dan die collega ook met rust ?
Thja, ik wou er vanmiddag al een punt achter zetten, maar dit wil ze niet. En mijn ouders vinden eigelijk ook dat ik het een kansje moet geven.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:42 schreef TheFrankey het volgende:
Nou dat lijkt mij het begin van het eind. Ervaring genoeg. Niet alleen bij mijzelf maar ook in topics door de jaren heen. Het is nog nooit goed gegaan.
Dus.... Klinkt erg hard, maar dit is over.
Goed bezig. Even over je heen laten komen. Is er een hypotheek of iets dergelijks?quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:45 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Thja, ik wou er vanmiddag al een punt achter zetten, maar dit wil ze niet. En mijn ouders vinden eigelijk ook dat ik het een kansje moet geven.
Thja, ik neem nog maar een biertje (6 binnen 1 uurtje)
Neuh huurhuisje.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:46 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Goed bezig. Even over je heen laten komen. Is er een hypotheek of iets dergelijks?
Mooizo. En je bent nog jong. Ik heb dit soort onzin ook gehad maar liefde weer gevonden en nu met een kleintje erbij ook. Ik ben gelukkiger dan ik toen ooit geweest benquote:
Naja, ze is lesbisch, net als ik. En het gaat dus om een meisje. Ander werk zoeken in deze tijd? Ik ben al 5 maand op zoek, en heb nog steeds niets.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:51 schreef Elkafila het volgende:
Tja...
Kan gebeuren.
Uitmaken en verder lijkt mij.
Je kan ook proberen door te modderen, maar dit lijkt me niet echt een hele gezonde relatie.
Het probleem is dat ze die goser de komende tijd nog steeds zal tegenkomen.
Als ze bereid is om ander werk te zoeken zeg ik, probeer het nog met haar.
Als je dat niet voor je over heeft, trek je conclusies en neuk haar zus/vriendin.
Pas je wel op. Als Fokkers in ONZ erachter komen dat hier een dronken lesbische dame zit....quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:53 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Naja, ze is lesbisch, net als ik. En het gaat dus om een meisje. Ander werk zoeken in deze tijd? Ik ben al 5 maand op zoek, en heb nog steeds niets.
* huppa, 8ste biertje!
Laatst een bruiloft gehad, 24 biertjes in 5 uur.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:54 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Pas je wel op. Als Fokkers in ONZ erachter komen dat hier een dronken lesbische dame zit....
Ik zou ook verliefd worden op een collega denk ikquote:Op vrijdag 20 november 2009 22:56 schreef Kim87 het volgende:
ik denk dat ik vanacht oversla, staat nog een hele krat + 3 flessn rose.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou ook verliefd worden op een collega denk ik
Wellicht kan ik er goed op slapen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:59 schreef DuTank het volgende:
Waarom ga je aan de drank als je toch niet dronken wordt?
Gebruik dan drugsquote:Op vrijdag 20 november 2009 23:00 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Wellicht kan ik er goed op slapen.
Normaal gesproken drink ik eigelijk nooit, een keer een biertje op een verjaardag. Maar in deze situatie mag ik mezelf helemaal laten gaan.
Kom je bij me werkenquote:Op vrijdag 20 november 2009 23:00 schreef CartWOman het volgende:
![]()
Klinkt inderdaad minder euhm... gezond.
Ja, ik. Stop met het idee te hebben dat veel drinken je woest aantrekkelijk maakt voor wie dan ook.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:02 schreef Kim87 het volgende:
Wel eens wiet gerookt, wordt ik ook niet anders van.
Maargoed, OT?Iemand nog nuttige tips?
Kutleven heb jij zeg...quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:02 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Wel eens wiet gerookt, wordt ik ook niet anders van.
Maargoed, OT?Iemand nog nuttige tips?
Ik hoef vanavond niet meer aantrekkelijk te zijn, vriendin slaapt in een ander bed.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, ik. Stop met het idee te hebben dat veel drinken je woest aantrekkelijk maakt voor wie dan ook.
Er zijn nu vast lekkere chicks in de stadquote:Op vrijdag 20 november 2009 23:07 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Ik hoef vanavond niet meer aantrekkelijk te zijn, vriendin slaapt in een ander bed.
Als ik je vriendin zou zijn zou ik die collega eens serieus overwegen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:00 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Wellicht kan ik er goed op slapen.
Normaal gesproken drink ik eigelijk nooit, een keer een biertje op een verjaardag. Maar in deze situatie mag ik mezelf helemaal laten gaan.
Slachtofferrol is verleidelijk. Kan een tijdje helpen, maar gaat uiteindelijk niet helpen. Dat ze het eerlijk heeft verteld biedt nog enig hoop..quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Als ik je vriendin zou zijn zou ik die collega eens serieus overwegen..
Jeez, je vriendin is verliefd op een ander en is zo eerlijk om open kaart met jou te spelen en jij zegt haar maar even met rust te laten en zet het als een slachtoffertje op een zuipen. Dat zal de relatie wel redden hoor..
quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:09 schreef Stali het volgende:
Jeez, je vriendin is verliefd op een ander en is zo eerlijk om open kaart met jou te spelen en jij zegt haar maar even met rust te laten en zet het als een slachtoffertje op een zuipen. Dat zal de relatie wel redden hoor..
Vind ik ook. Ik kan me voorstellen dat het feit dat ze het eerlijk heeft opgebiecht even wat minder gewicht in de schaal legt bij TS dan het feit dat haar partner verliefd is op een ander.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:22 schreef TheFrankey het volgende:
wacht even. Ze is ook slachtoffer en mag best even aan de borrel.
Mijn Stali begrijpt mequote:Op vrijdag 20 november 2009 23:09 schreef Stali het volgende:
Als ik je vriendin zou zijn zou ik die collega eens serieus overwegen..
Tuurlijk, maar in combinatie met dat elkaar met rust laten.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:14 schreef macondo het volgende:
[..]
Slachtofferrol is verleidelijk. Kan een tijdje helpen, maar gaat uiteindelijk niet helpen. Dat ze het eerlijk heeft verteld biedt nog enig hoop..
Ah, jij bent het mannetje?quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:56 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Laatst een bruiloft gehad, 24 biertjes in 5 uur.![]()
Ben jij niet diegene die zijn vriendin verbiedt te gaan dansen omdat je bang bent dat ze mogelijkerwijs bepaalde gevoelens voor een danspartner ontwikkelt?quote:Op zaterdag 21 november 2009 04:26 schreef sokingat het volgende:
Verliefd word je namelijk niet zo maar. Dat kost tijd, energie en je moet er voor openstaan.
whehe iddquote:Op zaterdag 21 november 2009 08:54 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ben jij niet diegene die zijn vriendin verbiedt te gaan dansen omdat je bang bent dat ze mogelijkerwijs bepaalde gevoelens voor een danspartner ontwikkelt?
dat vind ik dan weer veel te zwak, zo'n 'kijk mij ik ben slachtoffer van mijn gevoel' insteek.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tegen gevoelens doe je niets. Hoop voor je dat het voor jou goed afloopt. Sterkte.
Of je leest het topic even zodat je weet dat er geen sprake is van een 'hem'.quote:Op zaterdag 21 november 2009 04:26 schreef sokingat het volgende:
Dumpen die handel zou ik zeggen.
Als hem nou alleen een beetje 'leuk' had gevonden had ik gezegd, doe iets aan de situatie en ga verder. Maar dit is een ander verhaal.
Verliefd word je namelijk niet zo maar. Dat kost tijd, energie en je moet er voor openstaan.
Dat ze nu al verliefd is geeft aan dat ze hem al langere tijd leuk vond en daar niet naar gehandeld heeft.
Ik hou niet zo van de uitspraak 'van het een kwam het ander'. Stop dan bij 'een'.
Succes in ieder geval bij het maken van je beslissing.
Wacht hier dan niet te lang mee. Als je het gevoel hebt dat je dit moet doen, moet je het doen. Langer wachten maakt dingen onnodig moeilijker en maakt dat je weer meer gaat piekeren, twijfelen, etc. Heel veel sterkte!quote:"Ze heeft me hiermee teveel pijn gedaan, en dit kan ze niet meer goed maken. Dit heb ik dr ook verteld, en wil er het liefst een punt achter zetten."
Dramakonijnquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:08 schreef Kim87 het volgende:
Even weer een update:
We hebben zaterdag avond voor het eerst weer iets tegen elkaar gezegd, ik wil dr eigelijk helemaal niet kwijt omdat ik heel veel van dr hou. Uiteindelijk kwamen we op de bank terrecht, en vielen elkaar huilend in de armen.
We lijken weer een normaal stelletje, alleen denk ik er bijna ieder moment aan. Zeker toen ik het mailtje las dat ze naar haar beste vriend stuurde...
Daarin las in o.a. dat ze heel graag bij die collega is, dat haar hart sneller ging kloppen toen ze dicht bij elkaar zaten, dat ze graag met haar wilde zoenen, en dat er maar weinig voor nodig is van die collega's kant om dat te laten gebeuren.
Zo staan er nog wel meer dingen in, die ze me niet zo letterlijk heeft verteld.
We slapen niet meer bij elkaar, dat wil ik gewoon niet (ook geen idee of dat ooit weer terug komt). Ik weet me geen raad met mijn gevoelens, en krijg iedere keer spontaan tranen in mijn ogen als ik eraan denk..
Beetje jammer dat ik morgen een sollicitatiegesprek heb, bij een bedrijf hier lekker in de buurt, waar ik graag wil werken. Hoop niet dat mijn gevoelens dit gesprek al teveel gaan beinvloeden.
U is 13 en single, zeker?quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:23 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Dramakonijn
Je vriendin geeft het eerlijk toe en kiest nog voor jou ook. Verliefd zijn is ook maar een gevoel hoor maar voor mij zou het snel afgelopen zijn als je je zo kinderachtig opstelt. Niet meer bij elkaar slapen, je kapot drinken en huilie huilie gaan doen voor een sollicitatiegesprek. Grow up, seriously.
ik ben iemand die wel wat steviger in zijn schoenen staat, stukje opvoeding. Single zal ik niet ontkennen maar dat komt omdat ik nog wel eens tijdelijk naar het buitenland verhuis.quote:
Na tien biertjes haar hotmail gekraakt, schat ik in.quote:
Kul. Opvoeding zorgt er niet voor dat je je empathisch vermogen kwijtraakt. Als dat wel het geval is, schort er iets danig aan die opvoeding. Als je echt van iemand houdt en dit gebeurt je, dan stort je wereld in. Als jij dat niet begrijpt ben je een liefdesloze zak hooi.quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:47 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
ik ben iemand die wel wat steviger in zijn schoenen staat, stukje opvoeding.
Stort je wereld in, dat zegt meer over jouw overgeromantiseerde zwart-wit wereldbeeld. Je mag je heus wel zwaar kut voelen maar als je naar de fles grijpt en je gaat zo overdreven in alles reageren dat is weer een hele andere kant van het spectrum. Haar vriendin gaf aan voor haar te gaan maar toch maakt ze alles lekker kapot bij zichzelf en de ander, mooi stuk empathisch vermogen of niet?quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kul. Opvoeding zorgt er niet voor dat je je empathisch vermogen kwijtraakt. Als dat wel het geval is, schort er iets danig aan die opvoeding. Als je echt van iemand houdt en dit gebeurt je, dan stort je wereld in. Als jij dat niet begrijpt ben je een liefdesloze zak hooi.
Het ligt allemaal iets gecompliceerde dan je denkt, je hebt of geen relatie, en als je die wel hebt dan heb je dit nog nooit mee gemaakt, je hebt namelijk geen idee waar je over praat.quote:Op dinsdag 24 november 2009 14:14 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Stort je wereld in, dat zegt meer over jouw overgeromantiseerde zwart-wit wereldbeeld. Je mag je heus wel zwaar kut voelen maar als je naar de fles grijpt en je gaat zo overdreven in alles reageren dat is weer een hele andere kant van het spectrum. Haar vriendin gaf aan voor haar te gaan maar toch maakt ze alles lekker kapot bij zichzelf en de ander, mooi stuk empathisch vermogen of niet?![]()
Maar goed, volgens mij ben jij zwaar ingesteld op het westerse romantische gedachtegoed, gezien je idolisering en elitaire houding in avatarnaam, sig en onderschrift. Evenals als je 13 jaar en single 'argument', een gezonde 13 jarige single personage heeft een beter inzicht in dit soort dingen in vergelijking met de gemiddelde borderliner.![]()
quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:49 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Het ligt allemaal iets gecompliceerde dan je denkt, je hebt of geen relatie, en als je die wel hebt dan heb je dit nog nooit mee gemaakt, je hebt namelijk geen idee waar je over praat.
Wij hadden het 2,5 jaar geweldig samen, natuurlijk was er wel eens een meningsverschil, zoals in elke relatie. Toen ik te horen kreeg dat ze verliefd was op een ander leek dit alles voorbij te zijn, zeker omdat je leest dat zulke dingen vaak het begin van het einde zijn.
Om even te reageren hoe ik die mail gelezen heb, haar computer stond nog aan, en ik kon het lezen in outlook.
ze is een vrouw en haar vriendin is verliefd op n andere vrouw,wel bij de les blijven hequote:Op dinsdag 24 november 2009 17:04 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
God man, als ze nou zwanger was van die vent en jij wilde net met haar trouwen, dan was het gecompliceerd. Maar reken er maar niet op dat je vriendin het zo makkelijk de volgende keer opbiecht als jullie doorgaan met de relatie![]()
Ik had even het idee dat haar vriendin op een man verliefd was geworden, excusesquote:Op dinsdag 24 november 2009 17:33 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
ze is een vrouw en haar vriendin is verliefd op n andere vrouw,wel bij de les blijven he
ik vind het meer typerend voor een borderliner om alvast situaties en gedachtes voor een ander in te vullen, en daarover negatief te oordelen en te handelen, dus wie is hier nu de borderliner?quote:Op dinsdag 24 november 2009 14:14 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Stort je wereld in, dat zegt meer over jouw overgeromantiseerde zwart-wit wereldbeeld. Je mag je heus wel zwaar kut voelen maar als je naar de fles grijpt en je gaat zo overdreven in alles reageren dat is weer een hele andere kant van het spectrum. Haar vriendin gaf aan voor haar te gaan maar toch maakt ze alles lekker kapot bij zichzelf en de ander, mooi stuk empathisch vermogen of niet?![]()
Maar goed, volgens mij ben jij zwaar ingesteld op het westerse romantische gedachtegoed, gezien je idolisering en elitaire houding in avatarnaam, sig en onderschrift. Evenals als je 13 jaar en single 'argument', een gezonde 13 jarige single personage heeft een beter inzicht in dit soort dingen in vergelijking met de gemiddelde borderliner.![]()
Dat is dus écht not done (tenzij jullie daar afspraken over hebben?). Je voelt je ongetwijfeld kut, maar dat rechtvaardigt het lezen van andermans e-mail niet...quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:49 schreef Kim87 het volgende:
Om even te reageren hoe ik die mail gelezen heb, haar computer stond nog aan, en ik kon het lezen in outlook.
Misschien stond ie wel gewoon open op het scherm....quote:Op woensdag 25 november 2009 12:25 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Dat is dus écht not done (tenzij jullie daar afspraken over hebben?). Je voelt je ongetwijfeld kut, maar dat rechtvaardigt het lezen van andermans e-mail niet...
Kan je haar vergeven?quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:49 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Het ligt allemaal iets gecompliceerde dan je denkt, je hebt of geen relatie, en als je die wel hebt dan heb je dit nog nooit mee gemaakt, je hebt namelijk geen idee waar je over praat.
Wij hadden het 2,5 jaar geweldig samen, natuurlijk was er wel eens een meningsverschil, zoals in elke relatie. Toen ik te horen kreeg dat ze verliefd was op een ander leek dit alles voorbij te zijn, zeker omdat je leest dat zulke dingen vaak het begin van het einde zijn.
Dat dus. En wees verdomme blij dat ze zich zo kwetsbaar opstelt en daarmee indirect aangeeft met jóu verder te willen.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:38 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Kan je haar vergeven?
nee --> exit relatie
ja --> vervolg relatie.
Dat is wel heel rationeel!quote:Op woensdag 25 november 2009 12:38 schreef Bootje84 het volgende:
Kan je haar vergeven?
nee --> exit relatie
ja --> vervolg relatie.
Dan nog?quote:Op woensdag 25 november 2009 12:30 schreef Divel het volgende:
[..]
Misschien stond ie wel gewoon open op het scherm....
Waar noem ik Kim87 specifiek een borderliner? over invullen gesproken. Ik noem zelfs nog dat je je best zwaar kut mag voelen, zou ik ook doen. Maar zo dramatisch? Daar gooi je alleen maar je eigen ruiten in.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:50 schreef Some-Lady het volgende:
[..]
ik vind het meer typerend voor een borderliner om alvast situaties en gedachtes voor een ander in te vullen, en daarover negatief te oordelen en te handelen, dus wie is hier nu de borderliner?
Ik zou me ook wel ff een paar weken zwaar klote voelen als mijn man dezelfde gevoelens zou hebben voor een ander als ik voor hem, dat is logisch als je van iemand houdt. En zeker als je samenwoont en je zou uit elkaar gaan, dan kan je wereld wel even instorten ja, zeker omdat je leven er de komende tijd heel anders uit gaat zien en je misschien nog niet weet hoe je in die nieuwe situatie moet acclimatiseren. Echt, als je dat soort dingen nog moet uitleggen aan mensen, ga je je inderdaad afvragen hoeveel levenservaring ze hebben ja....
Waarom moet ze daar in godsnaam blij mee zijn?quote:Op woensdag 25 november 2009 12:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat dus. En wees verdomme blij dat ze zich zo kwetsbaar opstelt en daarmee indirect aangeeft met jóu verder te willen.
Omdat ze daarmee het probleem erkent en laat zien éérlijk te zijn. Of zou jij het wel een relaxt gevoel vinden als je partner verliefd is op een ander en maar net doet of er niets aan de hand is en jou daarmee in de waan laat dat alles nog 'koek en ei' is?quote:Op woensdag 25 november 2009 16:34 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Waarom moet ze daar in godsnaam blij mee zijn?
Ik zeg ook niet dat dat fíjn is, maar dat lijkt me fijner dan nergens vanaf weten en als een soort huichelaar iedere dag nog lief en aardig doen tegen elkaar terwijl er veel meer speelt. En door er over te praten valt er wat aan te doen, als er niets gezegd wordt is de kans dat gevoelens richting die derde alleen maar toenemen en je eigen relatie naar een nulpunt zakt, groter.quote:Wat heeft ze méér nu ze dit weet? Denk je niet dat ze gelukkiger was geweest als mevrouw gewoon haar mond had gehouden en haar eigen probleem had opgelost? Nu mag de OP verder leven met de wetenschap dat haar partner verliefd is/was op een ander . Fijn!
Het zou wat anders zijn als ze verliefd op iemand anders was en met diegene verder wilde, of er in ieder geval een punt achter zetten met haar huidige vriendin. Dan heb je het inderdaad over een situatie waarbij ze het maar beter kan vertellen zodat de ander verder kan met haar leven. In dit geval is daarvan echter geen sprake en is het basically gewoon een mededeling - "joh, ik ben verliefd op een ander, maar ik wil met jou verder". Wat nu?quote:Op woensdag 25 november 2009 17:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat ze daarmee het probleem erkent en laat zien éérlijk te zijn. Of zou jij het wel een relaxt gevoel vinden als je partner verliefd is op een ander en maar net doet of er niets aan de hand is en jou daarmee in de waan laat dat alles nog 'koek en ei' is?
[..]
Ik zeg ook niet dat dat fíjn is, maar dat lijkt me fijner dan nergens vanaf weten en als een soort huichelaar iedere dag nog lief en aardig doen tegen elkaar terwijl er veel meer speelt. En door er over te praten valt er wat aan te doen, als er niets gezegd wordt is de kans dat gevoelens richting die derde alleen maar toenemen en je eigen relatie naar een nulpunt zakt, groter.
Verliefd zijn op een ander is kut, maar het minste wat je - i.m.o. - kunt doen is het open op tafel gooien. Er zelf maar een beetje mee rondlopen en dat probleem oplossen lijkt me richting niemand fair.
Niet ouwehoeren nu. Ze heeft het eerlijk toegegeven, ze wil bij jou blijven, klaar. Haar proberen van zo'n kerstdiner weg te houden jaagt haar alleen maar verder weg.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:46 schreef Kim87 het volgende:
Weer even een updatje.
We slapen weer bij elkaar, en dat voelde opzich best goed, maar nu het volgende.
Ze werkt bij een bedrijf dat nog wel eens een uitje heeft.. Zo heeft ze volgende maand maar liefst 4 keer een uitje, waaronder een gezellig kerstdiner met haar afdeling (waar ook die persoon bij is waar ze verliefd op is). Ze wil er graag naartoe, maar ik voel me daar helemaal niet goed bij als ze er wel heen gaat. Dit heb ik dr gister verteld, en ook dat ik het eigelijk niet wil dat ze erheen gaat, natuurlijk is het haar keuze en kan ik dr niets verbieden.
Volgens mijn vriendin zijn die gevoelens alweer bijna helemaal weg (wat mezelf erg sterk lijkt).
Jah, als je dát al niet weet van haar... hoe goed ken je haar dan (na 2,5 jaar)? Praat je met haar überhaupt? Dan weet je toch als het goed is wel hoe ze denkt over verliefd worden en hoe snel ze verliefd wordt etc. etc.?quote:Op donderdag 26 november 2009 12:41 schreef Kim87 het volgende:
Ze is nu werken, en ben haar computer maar eens gaan doorspitten (ik weet het, moet ik niet doen). En daar kwam ik nog iets tegen.
Ze heeft een soort 'digitaal dagboekje' bijgehouden voordat wij iets met elkaar kregen. 2,5 jaar terug (voordat ik wat met mijn vriendin had) Ik had toen een vriend, en we kletsten wel eens samen, ze heeft hem dus toegevoegd op msn, en heeft met hem ook gesprekken gehad. Soms wel urenlang..
In het dagboekje staat dat ze met hem aan het flirten is gegaan, en dat ze hem erg leuk vindt, en dat ze verliefd op hem is (ze had mijn toemalige vriend nooit in het echt gezien).
.. Nu weet ik echt even niet meer wat ik moet denken, ze kan dus zomaar verliefd worden op jan en alleman die ze maar een beetje leuk vindt, het kan dus nog wel vaker voorkomen dat ze verliefd wordt op een ander..
We weten eigelijk alles van elkaar, maar dit wist ik dan weer net even niet.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:01 schreef Domensino het volgende:
Jah, als je dát al niet weet van haar... hoe goed ken je haar dan (na 2,5 jaar)? Praat je met haar überhaupt? Dan weet je toch als het goed is wel hoe ze denkt over verliefd worden en hoe snel ze verliefd wordt etc. etc.?
Zo weet zij bijvoorbeeld ook dat je haar privacy niet respecteert?quote:Op donderdag 26 november 2009 13:05 schreef Kim87 het volgende:
We weten eigelijk alles van elkaar, maar dit wist ik dan weer net even niet.
Oké, nou ja, het kan er bij ingeschoten zijn.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:05 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Hmmmzzzz....quote:Op dinsdag 24 november 2009 17:04 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]Ja tuurlijk joh, zo gecompliceerd. Dat maak je er zelf van. Jij gaat gelijk jezelf volgieten en hysterisch doen, drastisch het uit willen maken. Dat meisje geeft het eerlijk toe omdat ze van jou houdt, zegt voor jou te willen gaan. Zelfs je ouders vinden dat je het een kans moet geven.
God man, als ze nou zwanger was van die vent en jij wilde net met haar trouwen, dan was het gecompliceerd. Maar reken er maar niet op dat je vriendin het zo makkelijk de volgende keer opbiecht als jullie doorgaan met de relatie![]()
Ga mij niet vertellen of ik hier geen idee van heb, ik ken namelijk ondertussen wel het verschil tussen liefde en verliefdheid.
Het is goed dat die vriendin het verteld heeft, daarmee zet ze voor zichzelf ook een grens, een hele bewuste en dat is een goed teken.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:34 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Waarom moet ze daar in godsnaam blij mee zijn?
Wat heeft ze méér nu ze dit weet? Denk je niet dat ze gelukkiger was geweest als mevrouw gewoon haar mond had gehouden en haar eigen probleem had opgelost? Nu mag de OP verder leven met de wetenschap dat haar partner verliefd is/was op een ander . Fijn!
Ik vind het maar overdreven. Ze wil toch bij d'r blijven, en andersom?quote:Op donderdag 26 november 2009 13:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Hmmmzzzz....
Ik vind niet dat iets opbiechten gelijk betekend dat er geen reactie meer op mag zijn en dat je dan niet op de blaren hoeft te zitten, liegen maakt het alleen maar nog veel erger, het is niet dat niet liegen het ineens niet erg maakt.
Ik denk dat het geen rare reactie is om eerst even fiks te gaan stuiteren bij zo'n verhaal, dat de emotie's het even overnemen en je even kapot bent lijkt me vrij normaal.
Alleen moet je daar niet blijven, je moet na een korte tij beslissen wat je wil, weg of doorgaan en als je doorgaat moet je er ook wel voor gaan en niet blijven verwijten.
Oké dát is waar.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is goed dat die vriendin het verteld heeft, daarmee zet ze voor zichzelf ook een grens, een hele bewuste en dat is een goed teken.
Het is niet leuk, dat niet, maar eerlijkheid duurt het langste, beter met de billen bloot dan het door laten etteren in het stiekume waar fouten snel gemaakt zijn, want van het ene stiekume naar het andere stiekume gaan is vaak te makkelijk.
Maar tegelijkertijd is het ook normaal dat de TS het niet zo heel leuk vindt en even goed overstuur is, dat moet die vriendin ook begrijpen.
QFT.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is goed dat die vriendin het verteld heeft, daarmee zet ze voor zichzelf ook een grens, een hele bewuste en dat is een goed teken.
Het is niet leuk, dat niet, maar eerlijkheid duurt het langste, beter met de billen bloot dan het door laten etteren in het stiekume waar fouten snel gemaakt zijn, want van het ene stiekume naar het andere stiekume gaan is vaak te makkelijk.
Maar tegelijkertijd is het ook normaal dat de TS het niet zo heel leuk vindt en even goed overstuur is, dat moet die vriendin ook begrijpen.
Het stond dan ook in een dagboek, je weet wel, persoonlijke gedachtegangen die helemaal niet zo hee relavant zijn voor het verdere leven vaak.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:05 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Jezus TS.. Sorry hoor, maar als ik jouw vriendin zou zijn en ik zou er achter komen dat jij in mijn dagboek zou neuzen om een betere beslissing te kunnen nemen, zou ik dat recht uit jouw handen nemen en het zélf uitmaken. De tering hé.. Waar is jouw vertrouwen heen?? Ze is verliefd geworden. Kut, so be it. Ga dan niet zelf nog meer redenen zoeken om het voor jezelf recht te lullen.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:54 schreef caspervc het volgende:
Ja van dat neuzen wordt alles echt beter
"MIJN hersenen", niet "me"... jeez, het staat zelfs in het onderschrift van Bootje84 (post direct boven je).quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:31 schreef cYbErTiM het volgende:
TVP, vraag me nogsteeds af of dit niet gewoon een troll is.
Als je vriendin zegt dat ze verliefd is op iemand anders maar er niks mee doet is dat toch fijn?
Dit maffe drama slaat echt alles, is TS zelf vrouw en snap ik de verhoudingen verkeerd?
Of is dit nog kalverliefde, toen ik 16 was reageerde me hersenen ook nog zo, vol hormonen, problemen zien waar ze niet waren, denken wat zij wel niet zou denken ipv praten, aannames als ze er niet was, denken dat je dood gaat als het stopt etc.
Sorry het is nog vroeg! Normaal ben ik zelf altijd de taalpuristquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:05 schreef Domensino het volgende:
[..]
"MIJN hersenen", niet "me"... jeez, het staat zelfs in het onderschrift van Bootje84 (post direct boven je).![]()
Verder denk ik dat je best wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Dat is inderdaad een wijze uitspraak.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Zoals de wijze Amerikaan Richard David Bach ooit zei:
"If you love her, let her go. If she comes back - shes yours. If she doesnt - she never was.
hear hear!quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
"If you love her, let her go. If she comes back - shes yours. If she doesnt - she never was.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
eemenquote:Op vrijdag 27 november 2009 19:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Simpel hoor. Je moet haar gewoon dumpen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:30 schreef Kim87 het volgende:
Met tranen in mijn ogen schrijf ik dit.
Mijn vriendin waar ik nu 2,5 jaar mee samen ben (wonen 1,5 jaar samen) is verliefd op een collega, dit heeft ze me vanochtend verteld.
Ze wil niets met die gevoelens doen omdat ze voor mij kiest, maar ik voel me enorm gekwetst, wat moet ik hiermee doen?
Het lijkt me niet echt eerlijk om het daar op te gooien. Als je zo weinig vertrouwen hebt in haar kun je er maar beter meteen mee stoppen.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:53 schreef Kim87 het volgende:
En ze gaat vanavond tóch naar die kerstbijeenkomst. En ik snap het eigelijk ook wel, als ik verliefd ben op iemand ben ik ook het liefst zoveel en zovaak mogelijk bij diegene.![]()
En terecht. Ik zou een vriendin die zo krampachtig doet ook zoveel mogelijk ontvluchten.quote:Ik heb dr een aantal keer gevraagd, dr uitgelegd dat ik niet wil dat ze dr heengaat. Ze komt met een smoesje als 'ik kan er niet meer onderuit'. Meld jezelf ziek, klaar. Maar dat wil ze niet.
Sorry hoor, maar het is een kerstbijeenkomst van haar werk. Door niet op te komen dagen, maakt zij daar geen goede sier. Door er zo kinderachtig op te reageren zoals jij doet, maak ook jij bij haar geen goede sier. Waardoor die collega wellicht nog aantrekkelijker wordt ... die zeurt immers niet over dit soort zaken.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:53 schreef Kim87 het volgende:
En ze gaat vanavond tóch naar die kerstbijeenkomst. En ik snap het eigelijk ook wel, als ik verliefd ben op iemand ben ik ook het liefst zoveel en zovaak mogelijk bij diegene.![]()
Ik heb dr een aantal keer gevraagd, dr uitgelegd dat ik niet wil dat ze dr heengaat. Ze komt met een smoesje als 'ik kan er niet meer onderuit'. Meld jezelf ziek, klaar. Maar dat wil ze niet.
Dat dus.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Door er zo kinderachtig op te reageren zoals jij doet, maak ook jij bij haar geen goede sier. Waardoor die collega wellicht nog aantrekkelijker wordt ... die zeurt immers niet over dit soort zaken.
Je maakt er een dyke drama van. Stop er mee.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:53 schreef Kim87 het volgende:
Ik heb dr een aantal keer gevraagd, dr uitgelegd dat ik niet wil dat ze dr heengaat. Ze komt met een smoesje als 'ik kan er niet meer onderuit'. Meld jezelf ziek, klaar. Maar dat wil ze niet.
Nominatie woord 2010!quote:Op donderdag 17 december 2009 12:52 schreef Seven. het volgende:
Je maakt er een dykedrama van. Stop er mee.
Ik ben ook graag bij collega's die ik leuk vind!quote:Waarom wil je niet dat ze gaat? Jij maakt ervan dat ze graag bij die ene collega wil zijn, maar kerstdiners met collega's zijn vaak superleuk, ik zou ervan maken dat ze graag bij al haar collega's wil zijn. Dus stel je niet aan, want je verziekt het alleen maar.
Het "jankende mannetje"..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |