abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 november 2009 @ 19:59:57 #51
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_74916326
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:48 schreef SG-sam het volgende:

[..]

Dit is correct, wat ik aangeven wou is dat de mens niet vanzelf hoeft te stoppen met mens zijn na verbranding, de mens kan leven maar in wetenschappelijke beleving niet communiceren met de buitenwereld.

Wat er (voor zover ik op de hoogte ben) gebeurt is, dat de ziel / geest de hersenen aansturen en de hersenen op hun beurt weer het lichaam aansturen.

Ons brein is als het ware de ontvanger, de ziel / geest is de zender.

Denken en ervaren vinden bijvoorbeeld niet plaats in onze hersenen maar in onze geest, of hoe men dit ook benoemen wil.
Hier kijk ik toch wel heel anders tegenaan.

De Hersenen zijn net een Computer. CPU + Werk & opslag geheugen. Met een aantal input & output mogelijkheden (het lichaam + zintuigen). Wat jij de 'ziel' noemt, noem ik een selfaware-os.

Gaat de stroom (in beide gevallen zelfs vrij letterlijk) eraf, is 't "bye, bye".

Het beperken van de input mogelijkheden verandert hier niets aan. Het beperkt alleen de mogelijkheid tot interactie & ontwikkeling.

Sowieso is het vreemd dat als denken en ervaren niet in onze hersenen plaatsvinden dat dit wel wordt beinvloed hierdoor. Drugs, alcohol, medicijnen, hoofd-trauma etc. hebben invloed op de werking van de hersenen & op je gedachtes, ervaringen, gevoel etc. Dit zou niet moeten kunnen als dit los van het lichaam & hersenen zou staan. imo.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 23 november 2009 @ 00:39:19 #52
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74928595
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:13 schreef R0N1N het volgende:

Als je zo graag wilt samenwerken om de wereld te veranderen moeten we het toch wel eerst eens zijn over hoe die wereld nou eigenlijk in elkaar steekt, of niet ?
Niemand heeft overzicht op het leven , misschien moeten we het daar over eens zijn ,
ik zie geen middenweg in bijv wel of geen ziel .

[ Bericht 3% gewijzigd door Summers op 23-11-2009 00:52:49 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 23 november 2009 @ 10:15:39 #53
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74932737
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:37 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hoe kun jij nu uitleggen dat je nuance aanbrengt? Subtiliteit is namelijk niet bepaald jouw ding. Barbaars lijkt er meer op.
Dit is waar ik de nuance aanbracht : Believe versus de tastbare wereld/wetenschap in het brein
Waarna Erodome me notabene verwijt dat ik die nuance aanbreng : Believe versus de tastbare wereld/wetenschap in het brein
Ik leg vervolgens nog eens haarfijn uit waarom ik die nuance maak : Believe versus de tastbare wereld/wetenschap in het brein

Ik heb je dit inmiddels al enkele keren uitgelegd maar het schijnt moeilijk te bevatten te zijn voor je.
Heb je er nu nog vragen over of is het inmiddels duidelijk ?
quote:
Ik bedoel, ga jij nou eens een nieuw lichaam kopen, en breek dat routine leventje eens goed af, misschien dat je dan wat minder bekrompen over kunt komen. Als je dan ook nogeens kunt stoppen met beledigen, maak je misschien eens wat stappen vooruit. In plaats van dat je de komende 50 jaar op dezelfde toon met je medemens blijft praten. Uiteindelijk wordt je dan vanzelf wel uitgekotst.
Yadayadayada, altijd maar op de man spelen en nooit eens inhoudelijk reageren.
Mijns inziens zegt het genoeg over de ideeen die je aanhangt als je ze niet inhoudelijk kunt verdedigen.
quote:
Mjah, ik ga er niet meer over door, schiet toch niet op. Jij zit hier om je verveling kwijt te raken, en te beledigen. In tussentijd ga je moeilijk lopen doen over andermans discussietechnieken, terwijl je die van jezelf nieteens eerlijk durft te bekijken.
Mijn discussietechnieken ? Je bedoelt beargumenteren en nuanceren ? Ik kan namelijk in dit topic naar minstens 20 posts van mij linken met argumenten en nuance hoor.

Ik kan ook naar minstens 20 posts van jou linken waarin je mij voor vanalles en nog wat uitmaakt.
Linken naar posts met argumenten van jou lukt me helaas niet, ik kan ze niet vinden.

Maar hey, ik weet al precies hoe je reactie hierop gaat :
Ik ben gemeen, ik moet eens naar mezelf kijken, jij hebt al heel veel argumenten gegeven maar je vertelt lekker niet waar, en o ja, ik ben gemeen, ik ben gemeen en niet te vergeten ben ik gemeen.
zzz
  maandag 23 november 2009 @ 10:49:01 #54
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74933450
je moet nog veel leren , Led
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 23 november 2009 @ 10:54:02 #55
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74933591
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:49 schreef Michielos het volgende:
je moet nog veel leren , Led
Je vergeet te zeggen dat ik vooruitgang boek
zzz
pi_74969790
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:59 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Hier kijk ik toch wel heel anders tegenaan.

De Hersenen zijn net een Computer. CPU + Werk & opslag geheugen. Met een aantal input & output mogelijkheden (het lichaam + zintuigen). Wat jij de 'ziel' noemt, noem ik een selfaware-os

Gaat de stroom (in beide gevallen zelfs vrij letterlijk) eraf, is 't "bye, bye".

Het beperken van de input mogelijkheden verandert hier niets aan. Het beperkt alleen de mogelijkheid tot interactie & ontwikkeling.
Het enige wat we meten is hersenactiviteit. Hetgeen wat we weten is dat als een deel van de hersenen dusdanig beschadigd is, dat bepaalde zenuwcellen geen verbinding meer maken met de andere zenuwcellen, er bijvoorbeeld een spier niet meer werkt.

Bijvoorbeeld, als er in onze hersenen neuronen beschadigd zijn in de frontale lobben, kan de geest nog zo graag willen communiceren met het lichaam en vice versa, maar zal het individu in kwestie zich niet geheel kunnen uiten door zijn of haar eigen lichaam.
quote:
Sowieso is het vreemd dat als denken en ervaren niet in onze hersenen plaatsvinden dat dit wel wordt beinvloed hierdoor. Drugs, alcohol, medicijnen, hoofd-trauma etc. hebben invloed op de werking van de hersenen & op je gedachtes, ervaringen, gevoel etc. Dit zou niet moeten kunnen als dit los van het lichaam & hersenen zou staan. imo.
De communicatie gaat van de geest op hersenen maar eveneens van hersenen op de geest.

Wat ik hiermee bedoel is, dat als ik bijvoorbeeld mijn hoofd stoot, ik hierbij een gedachte creëer, de gedachte kan zijn: "au, ik stoot mijn hoofd, waarom bukte ik niet?"

De lichamelijke pijn dringt, in dit voorbeeld, als response door naar mijn hersenen, vervolgens komt deze lichamelijke pijn aan bij de geest en wordt er door de geest (ikzelf dus) de reeds getypte gedachte gecreëerd.

Deze gedachte gaat op haar beurt vanuit de geest naar de hersenen, die zorgen ervoor dat ik mijn mond open maak, mijn stembanden gebruik en mijn gedachte uitspreek: "au, waarom bukte ik niet? Ik moet echt beter opletten waar ik mijn hoofd voortaan naartoe beweeg".

In dit voorbeeld, is de gedachte gebaseerd op de vaststelling van mijzelf door mijn lichaam, op dat moment.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2009 19:03:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')