quote:
Op zondag 22 november 2009 19:59 schreef R0N1N het volgende:[..]
Hier kijk ik toch wel heel anders tegenaan.
De Hersenen zijn net een Computer. CPU + Werk & opslag geheugen. Met een aantal input & output mogelijkheden (het lichaam + zintuigen). Wat jij de 'ziel' noemt, noem ik een selfaware-os
Gaat de stroom (in beide gevallen zelfs vrij letterlijk) eraf, is 't "bye, bye".
Het beperken van de input mogelijkheden verandert hier niets aan. Het beperkt alleen de mogelijkheid tot interactie & ontwikkeling.
Het enige wat we meten is hersenactiviteit. Hetgeen wat we weten is dat als een deel van de hersenen dusdanig beschadigd is, dat bepaalde zenuwcellen geen verbinding meer maken met de andere zenuwcellen, er bijvoorbeeld een spier niet meer werkt.
Bijvoorbeeld, als er in onze hersenen neuronen beschadigd zijn in de frontale lobben, kan de geest nog zo graag willen communiceren met het lichaam en vice versa, maar zal het individu in kwestie zich niet geheel kunnen uiten door zijn of haar eigen lichaam.
quote:
Sowieso is het vreemd dat als denken en ervaren niet in onze hersenen plaatsvinden dat dit wel wordt beinvloed hierdoor. Drugs, alcohol, medicijnen, hoofd-trauma etc. hebben invloed op de werking van de hersenen & op je gedachtes, ervaringen, gevoel etc. Dit zou niet moeten kunnen als dit los van het lichaam & hersenen zou staan. imo.
De communicatie gaat van de geest op hersenen maar eveneens van hersenen op de geest.
Wat ik hiermee bedoel is, dat als ik bijvoorbeeld mijn hoofd stoot, ik hierbij een gedachte creëer, de gedachte kan zijn: "au, ik stoot mijn hoofd, waarom bukte ik niet?"
De lichamelijke pijn dringt, in dit voorbeeld, als response door naar mijn hersenen, vervolgens komt deze lichamelijke pijn aan bij de geest en wordt er door de geest (ikzelf dus) de reeds getypte gedachte gecreëerd.
Deze gedachte gaat op haar beurt vanuit de geest naar de hersenen, die zorgen ervoor dat ik mijn mond open maak, mijn stembanden gebruik en mijn gedachte uitspreek: "au, waarom bukte ik niet? Ik moet echt beter opletten waar ik mijn hoofd voortaan naartoe beweeg".
In dit voorbeeld, is de gedachte gebaseerd op de vaststelling van mijzelf door mijn lichaam, op dat moment.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2009 19:03:26 ]