Was net in EenVandaag, de VVD gaat een actie op touw zetten. Daarbij een sticker waarop staat Kilometerheffing No Way.. alleen er is nog niets te vinden op hun site, morgen misschienquote:
Zou het graag in de OP zetten, maar dan wel met bronquote:Op donderdag 19 november 2009 17:18 schreef Tism het volgende:
Kilometerheffing #4: Waar we wachten op politiek reacties
[..]
Hoeft niet persé in de OP..quote:Op donderdag 19 november 2009 19:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou het graag in de OP zetten, maar dan wel met bron
De dag dat ik met een paar 1000 medereizigers de trein ben uitgezet in the middle of nowhere omdat deze simpelweg (vanwege sneeuw 100 km zuidelijker) niet verder reed was voor mij de druppel. Zie maar hoe jullie thuiskomen, wacht op de volgende trein.. dat gedaan, en er kwam een overvolle trein aan een half uur later, een paar 1000 extra erin en zeker 10 man in de cockpit bij de machinist.. Als daar een ongeluk mee was gebeurd dan zouden de parlementaire enquetes vandaag nog lopen..quote:Op donderdag 19 november 2009 19:26 schreef McKillem het volgende:
Ja kilometerheffing. Dat betekend dat het OV ook drukker word. Ik stap net weer uit een tram met meer inhoud dan er eigenlijk in gaat. Zit godverdomme continu tegen de reet van een random persoon aan te rijden gewoon omdat het zo vol is. En dan moeten er meer mensen met het OV gaan...
Doe maar niet.
Als de kilometerheffing er komt, dan wordt (o.a.) de wegenbelasting afgeschaft. De opbrengst van de wegenbelasting gaat nu nog (voor een groot deel) naar de provincies. Na de invoering van de kilometerheffing en het afschaffen van de wegenbelasting lopen de provincies dus een hoop geld mis, bijna 1,5 miljard per jaar. De provincies mogen echter om dit te compenseren een nieuwe belasting verzinnen. Daarvan is in ieder geval duidelijk dat die voor iedereen gaat gelden. Dus ook als je geen auto hebt, maar met het OV reist, ga je die belasting betalen.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:25 schreef Wisheh het volgende:
Ik ben niet zo into "politiek geklets" enzo maar als ik het goed begrijp dan gaan straks mensen een bepaald bedrag bepalen ook al hebben ze geen auto? Wat is dat voor onzin?Denk je er vanaf te komen door juist geen auto te bezitten en dan moet je alsnog betalen...
En diegene die dat heeft bedacht moeten ze psychologisch onderzoeken.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:08 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Als de kilometerheffing er komt, dan wordt (o.a.) de wegenbelasting afgeschaft. De opbrengst van de wegenbelasting gaat nu nog (voor een groot deel) naar de provincies. Na de invoering van de kilometerheffing en het afschaffen van de wegenbelasting lopen de provincies dus een hoop geld mis, bijna 1,5 miljard per jaar. De provincies mogen echter om dit te compenseren een nieuwe belasting verzinnen. Daarvan is in ieder geval duidelijk dat die voor iedereen gaat gelden. Dus ook als je geen auto hebt, maar met het OV reist, ga je die belasting betalen.
En toch toegevoegd aan de OPquote:Op donderdag 19 november 2009 19:23 schreef Tism het volgende:
[..]
Hoeft niet persé in de OP..![]()
Toch bron toegevoegd..
En als je ook geen gebruik maakt van het OV? Dus alles lopend doet? Dan nog steed? Wat is dat voor bullshit. Waar teken ik die petitie?quote:Op donderdag 19 november 2009 20:08 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Als de kilometerheffing er komt, dan wordt (o.a.) de wegenbelasting afgeschaft. De opbrengst van de wegenbelasting gaat nu nog (voor een groot deel) naar de provincies. Na de invoering van de kilometerheffing en het afschaffen van de wegenbelasting lopen de provincies dus een hoop geld mis, bijna 1,5 miljard per jaar. De provincies mogen echter om dit te compenseren een nieuwe belasting verzinnen. Daarvan is in ieder geval duidelijk dat die voor iedereen gaat gelden. Dus ook als je geen auto hebt, maar met het OV reist, ga je die belasting betalen.
Klinkt leuk, maar dat kan helemaal niet. Tenminste, je zit er minstens tot 31 december 2010 aan vastquote:Op woensdag 18 november 2009 18:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
geklaagt en lidmaatschap opgezegt.
Ik heb geen KPN producten maar een klachtenbrief met de boodschap dat ik niet meer voor hun producten zal kiezen gaat er zeker uit.
Ben benieuwd hoe rechtsgeldig die voorwaarde van de ANWB is...quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:50 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar dat kan helemaal niet. Tenminste, je zit er minstens tot 31 december 2010 aan vast
Geenstijlquote:ANWB onder vuur door Rekeningrijderij
ANWB-leden beginnen zich te roeren. De altijd zo trouwe en stille kutbejaarden Autokampioenlezers lijken het helemaal te hebben gehad met de ANWB. De automotieve lobbyorganisatie ligt zwaar onder vuur vanwege de politieke steun aan het Rekeningrijden. De ANWB is één van de grootste oldskool ledenorganisaties van Nederland (net als het FNV ooit was), maar buigt als een rietje voor de belachelijke manier waarop rekeningrijden er nu gaat komen. Zelfs wij krijgen die ingeslapen trekautorijders gewaardeerde ANWB-leden in de mail, dus we gokken dat er bij de automobielorganisatie zelf minstens tienduizenden berichten binnenkomen. Mailtjes en brieven van klagers die zich afvragen waarom de ANWB zich de laatste weken ontpopt tot een dependance van het CDA en de biatch van Minister Eurlings. Blijkbaar is het nu genoeg. De Telegraaf opent vandaag -historisch- en subtiel de aanval op de ANWB onder de kop 'Gps-spionage’ deert ANWB niet', een artikel waarin de grenzeloze arrogantie van de ouderwetse moloch blijkt: De privacy van rekeningrijden is nog beter geregeld dan met de mobiele telefoons, aldus een woordvoerder. Oh ja, ANWB opzeggen? LOL, dat kan helemaal niet. Get it on, fight!
Klopt, maar daarom kan ik wel opzeggenquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:50 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar dat kan helemaal niet. Tenminste, je zit er minstens tot 31 december 2010 aan vast
Je zult alleen steeds vaker moeten uitleggen waarom je onschuldig bent.. En zo wordt langzaam de bewijslast omgekeerd..quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:53 schreef Matty___ het volgende:
[..]
je bent niet automatisch verdacht als je ergens bent geweest. er moet ook zo iets als hard bewijs en motief aanwezig moeten zijn.
als je je auto laat staan en je loopt 100m en je pleegt een misdrijf dan kunnen ze jou nog niets maken...vandaar dat het geen ebwijs is.
in Nederland ben je onschuldig tot het tegenovergestelde is bewezen.
Geloof ik helemaal niets van. Dan zou het nu al moeten gebeuren op basis van GSM gegevens wat een veel nauwkeuriger beeld oplevert. Bij een km registratie systeem is het niet duidelijk wie de bestuurder is. Een GSM is persoonsgebonden. Een GSM hebben we bijna allemaal en die gegevens zijn nu al voor justitie beschikbaar. Afijn je hele argument staat op losse schroeven.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je zult alleen steeds vaker moeten uitleggen waarom je onschuldig bent.. En zo wordt langzaam de bewijslast omgekeerd..
Jij bent helemaal niet verplicht een GSM te hebben, en onder dit kastje in je auto kun je niet uitkomenquote:Op vrijdag 20 november 2009 15:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Geloof ik helemaal niets van. Dan zou het nu al moeten gebeuren op basis van GSM gegevens wat een veel nauwkeuriger beeld oplevert. Bij een km registratie systeem is het niet duidelijk wie de bestuurder is. Een GSM is persoonsgebonden. Een GSM hebben we bijna allemaal en die gegevens zijn nu al voor justitie beschikbaar. Afijn je hele argument staat op losse schroeven.
Absoluut geen argument. Er wordt gesteld dat door dit kastje vaker als verdachte van een misdrijf wordt gezien. Dan zou dit NU al moeten gebeuren op basis van GSM gegevens. Het is niet zo dat collectief iedereen de GSM uitschakeld alvorens een misdrijf plaats vindt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:10 schreef D. het volgende:
Jij bent helemaal niet verplicht een GSM te hebben, en onder dit kastje in je auto kun je niet uitkomen
En als je je GSM uitzet, wordt je niet in de boeien geslagen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:10 schreef D. het volgende:
[..]
Jij bent helemaal niet verplicht een GSM te hebben, en onder dit kastje in je auto kun je niet uitkomen
Een GSM is niet zo nauwkeurig vergeleken met dit kastje. Je hebt met GSM positiebepaling een flinke marge al naar gelang de GSM-masten.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:19 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Absoluut geen argument. Er wordt gesteld dat door dit kastje vaker als verdachte van een misdrijf wordt gezien. Dan zou dit NU al moeten gebeuren op basis van GSM gegevens. Het is niet zo dat collectief iedereen de GSM uitschakeld alvorens een misdrijf plaats vindt.
Het gebeurd nu al niet op basis van GSM gegeven wat justitie wel zou kunnen doen. Waarom dan wel op basis van km registratie kastje? Iemand gaarne uitleggen.
Oftewel mensen ruiken wanneer een misdrijf wordt gepleegd en zetten collectief de GSM uit. Nogmaals justitie kan nu al in de GSM gegevens kijken. GSM data levert ook een nauwkeurige positie vooral wanneer je voor een langere tijd op een vaste plaats blijft (dit is het geval wanneer je ergens op visite gaat of ergens gaat werken). Zodra het realtime wordt is de positie wat minder betrouwbaar maar nog altijd betrouwbaar genoeg. TomTom gebruikt het oa in hun live systeem.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:19 schreef athlonkmf het volgende:
En als je je GSM uitzet, wordt je niet in de boeien geslagen.
Een GSM is niet zo nauwkeurig vergeleken met dit kastje. Je hebt met GSM positiebepaling een flinke marge al naar gelang de GSM-masten.
Een GPS-kastje kan op de meter nauwkeurig je plaats bepalen.
En dan nog steeds, je mag je GSM uitlenen aan mensen of uitzetten. Als er iets mis is met je KM-kastje ben je de klos.
Uitstekende onderbouwing.quote:
De boetes en celstraffen die genoemd werden, vallen onder het belastingrecht. Daar geldt de omgekeerde bewijslast.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Geloof ik helemaal niets van. Dan zou het nu al moeten gebeuren op basis van GSM gegevens wat een veel nauwkeuriger beeld oplevert. Bij een km registratie systeem is het niet duidelijk wie de bestuurder is. Een GSM is persoonsgebonden. Een GSM hebben we bijna allemaal en die gegevens zijn nu al voor justitie beschikbaar. Afijn je hele argument staat op losse schroeven.
degene die een misdrijf pleegt heeft een prepaid. Net alsof de georganiseerde misdaad ook met geregistreerde telefoons werktquote:Op vrijdag 20 november 2009 15:30 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Oftewel mensen ruiken wanneer een misdrijf wordt gepleegd en zetten collectief de GSM uit. Nogmaals justitie kan nu al in de GSM gegevens kijken. GSM data levert ook een nauwkeurige positie vooral wanneer je voor een langere tijd op een vaste plaats blijft (dit is het geval wanneer je ergens op visite gaat of ergens gaat werken). Zodra het realtime wordt is de positie wat minder betrouwbaar maar nog altijd betrouwbaar genoeg. TomTom gebruikt het oa in hun live systeem.
Om terug te komen. Er wordt gesteld dat een km-registratie kastje gebruikt wordt om mensen als verdachte aan te merken. Gaarne mij uitleggen waarom dat nu al niet op grote schaal gebeurd op basis van GSM gegevens. Deze zijn vrij voorhanden en nauwkeurig genoeg. Graag uitleggen waarom wel/niet en waarom dat straks wel/niet gaat gebeuren met km-registratie kastje.
Uitschakelen van GSM is geen reden (gebeurd niet immers mensen weten niet wanneer een misdrijf wordt gepleegd). Dus kom nu eens met een legitieme en aannemelijk reden.
Welke liefde voor SP & VVD?quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:28 schreef kakner2 het volgende:
Als ik dit lees wordt ik een beetje bang voor de liefde voor de VVD en SP. Jullie weten toch dat als deze partijen in het kabinet zitten, ze net zo hard doorgaan met het invoeren ervan?
Ach. Als de rijken straks in een dikke SUV willen rijden dan zullen ze flink de portemonnee moeten trekken. Dat is nu niet het geval.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:36 schreef ASroma het volgende:
mooie is nog wel dat de rijken het de ballen kan schelen die blazen wel door. Maar de wat minder gefortuineerde worden geforceerd in een te dure en overvolle trein te stappen en een uur eerder van huis te vetrekken
Je doelt op het niet goed functioneren van de km-registratie systeem? Denk niet dat dat echt een probleem is. Je energie meter in de meter kast is verzegeld en werkt in principe ook altijd. Technisch zit daar ook het een en ander in vooral in de intelligente meters.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:37 schreef RvLaak het volgende:
De boetes en celstraffen die genoemd werden, vallen onder het belastingrecht. Daar geldt de omgekeerde bewijslast.
Mensen met een SUV betalen nu ook meer, want ze verbruiken meer brandstof en betalen dus meer accijns.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:39 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ach. Als de rijken straks in een dikke SUV willen rijden dan zullen ze flink de portemonnee moeten trekken. Dat is nu niet het geval.
Maar geen 66 eurocent/km wat iemand eerder meldde.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mensen met een SUV betalen nu ook meer, want ze verbruiken meer brandstof en betalen dus meer accijns.
Ja, maar da's wel een beetje een debiel bedrag hè.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:48 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Maar geen 66 eurocent/km wat iemand eerder meldde.
Jij snapt de discussie niet he?quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:37 schreef ASroma het volgende:
degene die een misdrijf pleegt heeft een prepaid. Net alsof de georganiseerde misdaad ook met geregistreerde telefoons werkt
Ach als een verbod niet kan (Amsterdam heeft zoiets al eens geprobeerd) dan lijkt mij dit een prima oplossing.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:50 schreef Sloggi het volgende:
Ja, maar da's wel een beetje een debiel bedrag hè.
Waarom zou je grote auto's verbieden? Waarom zou je dit soort dingen überhaupt verbieden? Ik dacht dat we in een vrij land woonden...quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:55 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ach als een verbod niet kan (Amsterdam heeft zoiets al eens geprobeerd) dan lijkt mij dit een prima oplossing.
Een beetje crimineel neemt zijn gsm niet mee als ie een misdrijf gaat plegen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:53 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Jij snapt de discussie niet he?
Er wordt gesuggereerd dat wanneer je een km-registratie kastje hebt je vaker aangemerkt zal worden als verdachte bij een misdrijf. Immers de 'overheid' weet waar je je bevindt.
Ik heb gesteld dat:
a) Justitie het nu al kan op basis van GSM gegevens (nauwkeurig genoeg voor). Bovendien je auto staat zelden direct naast je. Meestal zet je hem ergens neer en loop je 50-100 meter voordat je op bestemming bent.
b) Justitie maakt nu al geen gebruik van GSM gegevens. Waarom straks wel van de km-registratie gegevens.
Oftewel je punt dat diegene die de misdrijf pleegt een prepaid heeft slaat nergens op (daar gaat de discussie niet over) [bovendien kan de misdrijfpleger veel beter de batterij uit de GSM halen]. Discussie draait om onnodig verdachtmaking wanneer je met de auto + km-registratie systeem in de buurt bent van plaats van misdrijf. Daarvan zeg ik dat dat nu al kan op basis van GSM gegevens.
dat dus.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom zou je grote auto's verbieden? Waarom zou je dit soort dingen überhaupt verbieden? Ik dacht dat we in een vrij land woonden...
Meerdere redenen:quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:59 schreef Sloggi het volgende:
Waarom zou je grote auto's verbieden? Waarom zou je dit soort dingen überhaupt verbieden? Ik dacht dat we in een vrij land woonden...
Voorbeelden graag. Dus verdachtmaking zuiver door in de buurt zijn op de plaats van misdrijf met de GSM aan. Mensen die al als verdachte zijn aangewezen zonder GSM gegevens tellen niet mee.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een beetje crimineel neemt zijn gsm niet mee als ie een misdrijf gaat plegen.
En het eea. gebeurt al op basis van GSM gegevens.
triest figuurquote:Op vrijdag 20 november 2009 16:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Meerdere redenen:
a) Extra gevaar. Ik zie het dagelijks bij het ophalen en wegbrengen van kinderen. Een hele grote SUV heeft veel dode hoeken; muahahahahhaha vrachtwagens ook maar verbieden?
b) Neemt teveel parkeerruimte in beslag; muahhaha een parkeerplaats is altijd even groot?
c) Millieu onvriendelijk. daar betalen ze dus al voor
De rest vul je zelf maar in. Vrij land betekent niet dat alles mag.
a) Vrachtwagens rijden woonwijken niet binnen.quote:
Meeste mensen plaatsen hun reactie niet in de quotes. Hierin behoor je tot de uitzonderingen. Ik zag het iets later en al reeds aangepast.quote:
sowieso slaat die hele redenering nergens op, een opgeschoten jochie met een golf in een woonwijk kan ook gevaarlijk zijn......... ? Parkeerplaatsen zijn een probleem maar een parkeerplaats is een vaste afmeting, waar binnen de SUV ook valt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:10 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
a) Vrachtwagens rijden woonwijken niet binnen.
b) Parkeerplaatsen is altijd een probleem. Ook al heb je een smart. Op de plaats van 1 SUV passen misschien wel 3 smarts;
c) Straks iets meer. Ik zie het probleem niet
Nouja, je kan natuurlijk ook niet zeggen dat je verplicht bent een auto te bezitten. want dat argument zal natuurlijk de eerste zijn vanuit de politiekquote:Op vrijdag 20 november 2009 15:10 schreef D. het volgende:
[..]
Jij bent helemaal niet verplicht een GSM te hebben, en onder dit kastje in je auto kun je niet uitkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |