Wie gaat dat betalen?quote:Op maandag 23 november 2009 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heel simpel, het is namelijk van tweeën één:
of je accepteert als maatschappij een ratrace zoals die nu is en hierdoor afvallers heeft en je geeft diegenen een fatsoenlijk uitkering
of
Je geeft mensen die niet meekunnen een passende baan, zodat ze de druk wel aankunnen.
Het moet eens ophouden dat uitkeringsgerechtigden als DADER in deze maatschappij worden weggezet als profiteur of als rover van hardwerkende Nederlanders.
Willen we niemand in de uitkering, dan moet de maatschappij voor diegenen die niet kunnen meekomen dus passen banen geven. En ja, bij de overheid of werkgevers verplichten die lui een eerlijk kans te geven.
Dus je bent het er verder wel mee eens?quote:Op maandag 23 november 2009 11:31 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Wie gaat dat betalen?
Verder eens dat de schuldvraag wel erg eenzijdig wordt gesteld.
Iedereen. Maar als je dat niet wilt, dan niet liggen zeiken dat er mensen afvallen en in de uitkering komen. Dus kies!quote:
quote:Verder eens dat de schuldvraag wel erg eenzijdig wordt gesteld.
Precies!quote:Op maandag 23 november 2009 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus je bent het er verder wel mee eens?
Er is geld zat, NL behoort tot de rijkste labnd4en ter wereld. Ze proberen alleen te concurreren met derdewereldlanden als Angola en Amerika.
Gedeeltelijk maar jij wil ze blijkbaar nog afhankelijker maken van de overheid, wat overigens zelf ook een (het grootste) deel van het het probleem is?quote:Op maandag 23 november 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
De zwakken hebben zelf veroorzaakt dat ze zwak zijn en niet meekunnen in de ratrace?
Ik zeik niet. Zij zeiken dat het zo weinig is.quote:Op maandag 23 november 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iedereen. Maar als je dat niet wilt, dan niet liggen zeiken dat er mensen afvallen en in de uitkering komen. Dus kies!
[..]
Nee ik ben het met je eens op dat punt. Het is niet alleen een kwestie van lui heid maar ook van onwil bij de werk aanbiedende partij.quote:Op maandag 23 november 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
De zwakken hebben zelf veroorzaakt dat ze zwak zijn en niet meekunnen in de ratrace?
O ja? Mensen zijn gedeeltelijk zelf verantwoordelijk dat ze een handicap hebben? Eigen schuld?quote:
Het bedrijfsleven wil ze niet Chewie. Wees daar nu eens een keer eerlijk in. En dwang wil je ook niet. Je kiest niet en veegt het probleem liever onder het tapijt.quote:maar jij wil ze blijkbaar nog afhankelijker maken van de overheid, wat overigens zelf ook een (het grootste) deel van het het probleem is?
De feiten in de film liegen er niet om. De koopkracht voor de minima is zo afgenomen dat ze onder de armoedegrens zijn geraakt. De FEITEN.quote:Op maandag 23 november 2009 11:44 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Ik zeik niet. Zij zeiken dat het zo weinig is.
[..]
Heel goed. En daar zit een groot deel van het probleem. De eerste stap is de wil om het te zien.quote:Nee ik ben het met je eens op dat punt. Het is niet alleen een kwestie van lui heid maar ook van onwil bij de werk aanbiedende partij.
Wat is jouw definitie van eerlijk dan? Het is toch juist eerlijk dat mensen die harder studeren en harder werken meer verdienen? Nietsnutten en klaplopers blijven onderaan bungelen.quote:Op maandag 23 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies!
Geld zat, de welvaar mag best eerlijker worden verdeeld.
Het plaats van het CBS in de film over de inkomensontwikkeling van minima en top zegt alles.
Ja, maar tot op zekere hoogte. En zeker niet zover dat zwakkeren worden gemarginaliseerd en onder het bestaansminimum belanden.quote:Op maandag 23 november 2009 11:46 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van eerlijk dan? Het is toch juist eerlijk dat mensen die harder studeren en harder werken meer verdienen?
Die moet je keihard aanpakken. Maar luiaard komen vandaag de dag niet meer in de uitkering, die tijd is echt voorbij. Ik schaar luiaards uiteraard niet als de zwakken in onze maatschappij.quote:Nietsnutten en klaplopers blijven onderaan bungelen.
Oh dat kan zelfs in sommige gevallen.quote:Op maandag 23 november 2009 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
O ja? Mensen zijn gedeeltelijk zelf verantwoordelijk dat ze een handicap hebben? Eigen schuld?
Het bedrijfsleven zal wel gek zijn om die mensen aan te nemen als de overheid wel erg makkelijk de mogelijkheid geeft om die mensen te dumpen.quote:Het bedrijfsleven wil ze niet Chewie. Wees daar nu eens een keer eerlijk in. En dwang wil je ook niet. Je kiest niet en veegt het probleem liever onder het tapijt.
Waarom zou ik moeten kiezen tussen die idiote en zelfs asociale keuzes die jij hier biedt? En dan durf je me ook nog te vertellen dat ik mijn verantwoordelijkheid moet nemen terwijl jij hier degene bent die niet durft te kiezen, geen verantwoordelijkheid wil nemen aangezien je beide keuzes er op neer komen dat jij je verantwoordelijkheid wil afkopenquote:Neem liever verantwoordelijkheid en kies. Want doe je niet!
en (geestelijk) gehandicapten. Eigen schuld!quote:Op maandag 23 november 2009 11:46 schreef JohnLocke het volgende:
Nietsnutten en klaplopers blijven onderaan bungelen.
Het niveau daalt.quote:Op maandag 23 november 2009 11:51 schreef Chewie het volgende:
Waarom zou ik moeten kiezen tussen die idiote en zelfs asociale keuzes die jij hier biedt? En dan durf je me ook nog te vertellen dat ik mijn verantwoordelijkheid moet nemen terwijl jij hier degene bent die niet durft te kiezen, geen verantwoordelijkheid wil nemen aangezien je beide keuzes er op neer komen dat jij je verantwoordelijkheid wil afkopen
Waar geef ik specifieke mensen de schuld?quote:Op maandag 23 november 2009 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het niveau daalt.![]()
Feit is dat het steeds meer moeite kost om mee te komen (maar dat is altijd de schuld van iemand anders) en dat er [dus] steeds meer drop-outs komen. En als dat een probleem is geef jij specifieke mensen (de slachtoffers of de linkse kerk) de schuld. Dat is idd een keuze.
Er wordt voor die mensen gezorgd en dat is voldoende. Helaas, maar vanzelfsprekend zullen zij niet de luxe kennen van mensen die wel voor zichzelf kunnen zorgen.quote:Op maandag 23 november 2009 12:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
en (geestelijk) gehandicapten. Eigen schuld!Vette pech
Het mantra van links Nederland.quote:Op maandag 23 november 2009 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
(maar dat is altijd de schuld van iemand anders)
Je hebt dezelfde docu toch gezien? Dat vond ik luie, egoïstische mensen. De meeste van hen hebben hun eigen keuzes gemaakt.quote:Op maandag 23 november 2009 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar tot op zekere hoogte. En zeker niet zover dat zwakkeren worden gemarginaliseerd en onder het bestaansminimum belanden.
[..]
Die moet je keihard aanpakken. Maar luiaard komen vandaag de dag niet meer in de uitkering, die tijd is echt voorbij. Ik schaar luiaards uiteraard niet als de zwakken in onze maatschappij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |