abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74961876
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoezo?
Ben je journalist?
ja
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  dinsdag 24 november 2009 @ 11:26:25 #242
3542 Gia
User under construction
pi_74962078
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:48 schreef Mutant01 het volgende:
Bovendien raad ik je aan om bijv. heel pagina 3 van dit topic te lezen.
Volg dit topic al een tijdje en heb nog eens naar pagina 3 gekeken.
Vind het werkelijk heel triest om hier een vergelijking te maken naar de reakties in Marokkanen topics.

Gaat het hier om een overval, een daad tegen een bevolkingsgroep met een andere achtergrond of om een cultuurgebonden misdaad? Nee! En dat is bij Marokkanen vaak wel het geval. Vandaar ook andersoortige reakties.

Als 3 Marokkaanse jongens vechten om hetzelfde meisje en één sterft er, dan zijn de reakties niet veel anders dan hier.
Als 3 Marokkaanse jongens een Nederlands meisje verkrachten, omdat ze volgens hun opvattingen, te sexy gekleed was en er dus om vroeg, ja, dan heb je iets andere reakties.
pi_74962439
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:20 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

ja
Uit Urk?
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 11:38:31 #244
137949 Disana
pi_74962464
En zo kwamen we toch weer bij Marokkanen terecht.
  Moderator dinsdag 24 november 2009 @ 11:39:45 #245
8781 crew  Frutsel
pi_74962501
quote:
Twee verdachten weer thuis
URK - De twee Urker jongens van 12 en 13 die worden verdacht van betrokkenheid bij de dood van de 14-jarige Dirk Post zijn thuis. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) gezegd.

Dirk Post.Volgens het OM mogen de twee thuis hun inverzekeringstelling, die maandag met drie dagen werd verlengd, doorbrengen.

De twee jongste verdachten zijn maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris die de inverzekeringstelling verlengde. De jongens zitten nu mede in verband met hun leeftijd, thuis.

Ze moeten ze zich wel beschikbaar houden voor justitie. De derde verdachte, een jongen van 15 uit Urk, zit nog vast en wordt dinsdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Skateboard

De politie is op zoek naar de persoon die zaterdagmiddag bij het politiebureau op Urk een skateboard heeft neergelegd. Dat zou het moordwapen kunnen zijn waarmee Jaap van der H. (15) Dirk Post (14) heeft vermoord. De vinder kreeg via de intercom van het bureau te horen dat er niemand aanwezig was. De politie verzuimde bovendien zijn naam op te schrijven.

Het politiebureau was zaterdag onbemand. Daarom liet de vinder het skateboard achter bij het bureau. De recherche wil nu weten waar hij het skateboard heeft gevonden. De politie onderzoekt of er wellicht een verband is tussen de moord op Dirk Post en het achterlaten van het skateboard. Mogelijk is de vinder ook een belangrijke getuige en is het skateboard een cruciaal bewijsstuk in de zaak.

Nellie

De 14-jarige Nellie, het meisje voor wie Jaap van der H. Dirk Post zou hebben vermoord, zegt in een gesprek met het AD dat ze niet wist dat de twee jongens ruzie om haar zouden hebben gemaakt. Nellie merkte wel dat beide jongens haar leuk vonden. "Ze belden na een tijdje wel allebei elke dag.'' En het meisje geeft toe dat ze "ook wel een beetje verliefd was op Dirk". Maar het was niet meer dan dat. "Er is nooit iets van gekomen", zegt Nellie. "En Jaap was niet mijn type.''

Nellie kende Dirk al een jaar of vier. "We fietsten vaak samen naar school en we deden videospelletjes bij hem thuis. Hij was gewoon een goede vriend.'' Jaap kende ze pas een paar maanden van school. Volgens haar trokken ze af en toe gedrieën met elkaar op. Nellie bezweert niets met de dood van Dirk of liefdesrivaliteit tussen de jongens te maken te hebben. Nellie zegt met klem dat ze niet heeft gemerkt dat beide jongens ruzie om haar maakten. Laat staan dat Jaap jaloers zou zijn geweest op Dirk.
pi_74962709
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Volg dit topic al een tijdje en heb nog eens naar pagina 3 gekeken.
Vind het werkelijk heel triest om hier een vergelijking te maken naar de reakties in Marokkanen topics.

Gaat het hier om een overval, een daad tegen een bevolkingsgroep met een andere achtergrond of om een cultuurgebonden misdaad? Nee! En dat is bij Marokkanen vaak wel het geval. Vandaar ook andersoortige reakties.

Als 3 Marokkaanse jongens vechten om hetzelfde meisje en één sterft er, dan zijn de reakties niet veel anders dan hier.
Als 3 Marokkaanse jongens een Nederlands meisje verkrachten, omdat ze volgens hun opvattingen, te sexy gekleed was en er dus om vroeg, ja, dan heb je iets andere reakties.
Wat een achterlijk verhaal hang je hier toch op om je Marokkanenhaat te rechtvaardigen. Ik kan hier net zo goed een cultuurgebonden misdaad van maken, net zo goed een "eerwraak-moord" van maken. Het is maar net hoe je het als lezer WIL zien. Kennelijk meen jij dat een daad tegen een bevolkingsgroep met een andere achtergrond erger is dan een daad binnen de eigen bevolkingsgroep. Als dit 3 jonge Marokkaanse jongens betrof, was de Islam er ALLANG bijgehaald. Net als "eerwraak", "achterlijke cultuur" of whatever. Helemaal als het 3 Marokkaanse jongens zou betreffen die een Nederlandse jongen hebben aangevallen. Je geeft hier notabene het bewijs voor mijn stelling: Je koppelt de daad zelf doorgaans aan hun cultuur, religie en achtergrond.
Allah Al Watan Al Malik
pi_74962752
Dus toch geen honkbalknuppel? Ik vond het al zo raar, Dirk zou vast niet zijn meegegaan het bos in als er een honkbalknuppel aanwezig was, die verstop je ook niet makkelijk.
Wel vreemd dat dit skateboard pas zaterdag opdook... en als dit het moordwapen is zou er toch bloed op hebben gezeten? En vingerafdrukken?
Confusing.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  dinsdag 24 november 2009 @ 11:48:23 #248
262650 kitao
prikplaatje
pi_74962797
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:46 schreef CartWOman het volgende:
Dus toch geen honkbalknuppel? Ik vond het al zo raar, Dirk zou vast niet zijn meegegaan het bos in als er een honkbalknuppel aanwezig was, die verstop je ook niet makkelijk.
Wel vreemd dat dit skateboard pas zaterdag opdook... en als dit het moordwapen is zou er toch bloed op hebben gezeten? En vingerafdrukken?
Confusing.
Ze willen weten waar het gevonden is en door wie.
Waarschijnlijk staan de vingerafdrukken van de vinder nu ook op die skate.
Beetje sneu als je als eerlijke vinder met moord wordt aangeklaagd.

Wel maf buro daar , omroepen dat er niemand aanwezig is in een verlaten politieburo en geen naam opschrijven.

Zaten die gasten soms donuts te eten ?
megalomaniac
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:23:23 #249
3542 Gia
User under construction
pi_74963815
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:38 schreef Disana het volgende:
En zo kwamen we toch weer bij Marokkanen terecht.
Daar is Mutant over begonnen met zijn huilie gedoe dat we niet hard genoeg reageren op de daad van deze kinderen.
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:28:09 #250
3542 Gia
User under construction
pi_74963922
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:45 schreef Mutant01 het volgende:
Als dit 3 jonge Marokkaanse jongens betrof, was de Islam er ALLANG bijgehaald.
Dus niet. Niet als het een onderlinge ruzie is. Dan is de reaktie hetzelfde als hier. Oh wat erg!!
quote:
Helemaal als het 3 Marokkaanse jongens zou betreffen die een Nederlandse jongen hebben aangevallen.
Als dat is omdat die nederlandse jongen verliefd is op een marokkaans meisje, ja, dan kun je felle reakties verwachten.
quote:
Je geeft hier notabene het bewijs voor mijn stelling: Je koppelt de daad zelf doorgaans aan hun cultuur, religie en achtergrond.
Wat let je om dat hier te doen. Maar jij haalt er de marokkanen liever eerst bij. En dat is echt heel triest.

Overigens, wat gebeurt er als in een vergelijkbaar geval, laten we zeggen Marokkaan van 15 doodt Nederlandse rivaal van 14, de marokkaan 14 dagen wordt vastgehouden in een politiecel?

Rellen!!!
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 12:30:37 #251
137949 Disana
pi_74963974
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar is Mutant over begonnen met zijn huilie gedoe dat we niet hard genoeg reageren op de daad van deze kinderen.
Nee. Dat was iemand anders die is gedelete.

Ben benieuwd wat het inhoudt dat twee verdachten zijn vrijgelaten. Ik neem aan dat dat niet per se betekent dat ze niet meer verdacht zijn.
  Admin dinsdag 24 november 2009 @ 12:37:29 #252
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74964153
Ja hallo, de maroc-discussie kan wel ergens anders.

Dat van dat skateboard is wel enorm dom en knullig zeg.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 24 november 2009 @ 12:39:11 #253
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74964194
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat het inhoudt dat twee verdachten zijn vrijgelaten. Ik neem aan dat dat niet per se betekent dat ze niet meer verdacht zijn.
Ze zitten alleen vanwege hun leeftijd thuis, rest blijft.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:44:08 #254
262650 kitao
prikplaatje
pi_74964333
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:37 schreef yvonne het volgende:
Ja hallo, de maroc-discussie kan wel ergens anders.

Dat van dat skateboard is wel enorm dom en knullig zeg.
Politie zijn ook maar mensen en niet allemaal mislukte semi-professionals.
megalomaniac
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 12:47:57 #255
137949 Disana
pi_74964456
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze zitten alleen vanwege hun leeftijd thuis, rest blijft.
Oh, is dat het. Ik vraag me af hoe ze bejegend worden als ze over straat lopen. Alleen al door vast te zitten hebben ze het dorp immers te schande gezet.
pi_74965154
Kan me best voorstellen dat zo'n politiebureau op zaterdag onbemand is, maar ik zou dan toch een paar dagen na zo'n geval daar een uitzondering voor maken en iemand maar een keertje laten overwerken.....
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:06:11 #257
3542 Gia
User under construction
pi_74967423
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk dat ze Jaap als hoofdverdachte zien. Vaak laten ze jongeren na 3 dagen vrij in afwachting van een rechtszitting. LIjkt me niet dat ze helemaal off the hook zijn en ze zullen ook nog wel verhoord kunnen worden.

Als ik die kids was, zou ik toch wel mooi zeggen hoe en wat er gebeurd is en niet die 15-jarige eventueel de hand boven het hoofd houden. Als je als medeplichtige blijft liegen, maak je het alleen maar erger voor jezelf.
pi_74967485
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat ze Jaap als hoofdverdachte zien. Vaak laten ze jongeren na 3 dagen vrij in afwachting van een rechtszitting. LIjkt me niet dat ze helemaal off the hook zijn en ze zullen ook nog wel verhoord kunnen worden.

Als ik die kids was, zou ik toch wel mooi zeggen hoe en wat er gebeurd is en niet die 15-jarige eventueel de hand boven het hoofd houden. Als je als medeplichtige blijft liegen, maak je het alleen maar erger voor jezelf.
Als ze niet liegen krijgen ze misschien meteen het hele dorp over zich heen.
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:08:47 #259
3542 Gia
User under construction
pi_74967504
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:44 schreef kitao het volgende:

[..]

Politie zijn ook maar mensen en niet allemaal mislukte semi-professionals.
Oh, gelukkig! Niet allemaal!
  dinsdag 24 november 2009 @ 18:23:30 #260
3542 Gia
User under construction
pi_74969197
Justitie geeft de achternamen van de kinderen niet prijs.

Zoek op hyves maar op Jelle Pieter Urk en je vindt zo een achternaam die begint met een R.

Daar wordt dan ook al aardig gereageerd. Die hyves met 2 vrienden, bedoel ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')