abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74949610
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:11 schreef shomila het volgende:
Maandag 23-11: Scheveningse Jaap ontkent moord op Dirk.

Jaap van der H.(15), hoofdverdachte van de moord op Dirk Post (14), ontkent elke betrokkenheid. Als je alle kranten leest, wat is er dan nog 'nieuw' vergeleken met wat er al bekend was?

Dat de familie Van der H. oorspronkelijk niet uit Urk komt, maar van een ander vissersdorp (Scheveningen).

Dat de Urkers hen beschouwt als een bepaalde Amsterdamse familie die niet wil dat hun naam nog in zulk verband wordt genoemd.
Die snap ik niet.
quote:
Dat Jaap en Dirk allebei verliefd waren op Nellie, maar dat ze met geen van beiden echt iets had.

Dat Dirk naar het bos is gelokt om een 'boomhut' te maken. Maar dat lijkt erg onwaarschijnlijk, zo aan het eind van de middag op een donkere novemberdag. Dat hij een afspraak had om 'iets' uit te praten (of te vechten) ligt meer voor de hand.

Dat de honkbalknuppel waar eerst nog sprake van was inmiddels plaats heeft gemaakt voor een skateboard.

Voor de verandering zet ik er nu maar eens een foto bij van wat Urker meisjes.

bron http://misdaadjournalist.web-log.nl
Wat een eikel die misdaadjournalist, wie gaat er nou zomaar een foto van een stelletjes meisjes uit Urk bij dat artikel zetten?
  Admin maandag 23 november 2009 @ 21:33:36 #222
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74949706
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:30 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Wat een eikel die misdaadjournalist, wie gaat er nou zomaar een foto van een stelletjes meisjes uit Urk bij dat artikel zetten?
Och, het ANP had een vrolijk plaatje van een vissersvloot met vlaggetjes, kweenie, journalisten denken niet na.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 23 november 2009 @ 21:36:28 #223
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_74949812
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:30 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Die snap ik niet.
[..]

wat snap je er niet aan dat de familie als Tokkie's word beschouwd..?
pi_74949898
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:36 schreef inZanity het volgende:

[..]

wat snap je er niet aan dat de familie als Tokkie's word beschouwd..?
Ohh die familie, aardig cryptisch voor zo'n misdaardjournalist.
pi_74950014
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:04 schreef voyeur het volgende:

[..]

Tsja, er is nog steeds geen connectie gelegd met allochtonen, dus het blijft een slecht lopend topic.
Ik zie hier vrijwel geen pogingen tot bagatelliseren en relativeren. Dat scheelt nogal .

Bovendien heb je de poppen aan het dansen als je zoiets zou zeggen in bijvoorbeeld een Marokkanen topic:
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 21:48 schreef voyeur het volgende:

[..]

Eeuwen van inteelt.
  maandag 23 november 2009 @ 22:08:46 #226
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_74951199
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Och, het ANP had een vrolijk plaatje van een vissersvloot met vlaggetjes, kweenie, journalisten denken niet na.
Het gaat niet meer om objectief nieuws brengen, het gaat alleen nog maar over 'scoren'. 'Hits maken' 'de eerste zijn' ongeacht of je de waarheid weergeeft.

Het begint een walgelijke business te worden.
pi_74951382
quote:
De burgemeester van Urk heeft gezegd dat er later deze week meer duidelijkheid komt over de mogelijke toedracht van de dood van Post. Hij wil op dit moment niet ingaan op speculaties in de media over de betrokkenheid van een meisje, waarover het slachtoffer en één van de verdachten ruzie zouden hebben gehad. De burgemeester heeft journalisten gevaagd terughoudend te zijn in de berichtgeving.
Ik denk dat je zo juist allerlei speculaties in de hand werkt. Als ze de pers niet op de hoogte houden zal die op eigen houtje ook van alles uitvinden.
pi_74957376
quote:
Politie Urk stuurt moordgetuige weg
di 24 nov 2009, 01:06 - door Bert Huisjes en Thijs Wartenberg

URK - De politie op Urk heeft zaterdag een mogelijk belangrijke getuige weggestuurd in de moordzaak op Dirk Post (14). Zij vergat bovendien de naam te vragen.

De recherche zoekt sinds gisteren uit alle macht naar de vinder van een skateboard, die zich vergeefs meldde bij het politiebureau in het dorp. Het skateboard is mogelijk een cruciaal bewijsstuk. De vinder kreeg via de intercom van het politiebureau te horen dat er niemand aanwezig was. De politie verzuimde bovendien de naam op te schrijven, waarna de vinder vertrok.

De recherche denkt nu dat het skateboard van groot belang kan zijn in het onderzoek naar de moord op Dirk Post. Zij heeft via de lokale media een oproep gedaan aan de vinder om zich opnieuw te melden. De fout is pijnlijk omdat sinds vrijdag duidelijk is dat het gehele moordonderzoek zich afspeelt in kringen van zeer jonge skaters op Urk. Hoofdverdachte en slachtoffer maakten hiervan deel uit.

Justitie beschikt, zo blijkt sinds gisteren, over ruime aanwijzingen die de tiener Jaap van der H. (15) in verband brengen met de dood van zijn vriendje Dirk Post. Het openbaar ministerie eist vanwege de vele aanwijzingen vandaag dat Jaap van der H. minstens twee weken in voorarrest blijft voor verhoor. Hij mag zo lang geen contact hebben met de buitenwereld.

Van twee jongere verdachten, Jelle Pieter R. (13) en Rob H. (12), is het voorarrest gisteren door de onderzoeksrechter met drie dagen verlengd. Zij worden verdacht van betrokkenheid bij de fatale ontmoeting in het Urker Bos, dinsdag. Meer aanhoudingen verwacht justitie op dit moment niet. "We richten ons op deze drie jongens", meldde de OM-woordvoerster.

[..]
Telegraaf
pi_74958197
Belachelijk.
pi_74958305
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:42 schreef Mylene het volgende:

Ik zie hier vrijwel geen pogingen tot bagatelliseren en relativeren. Dat scheelt nogal .

Bovendien heb je de poppen aan het dansen als je zoiets zou zeggen in bijvoorbeeld een Marokkanen topic:
[..]

Dan ben jij lang niet in Marokkanen -topics geweest, of je hebt bewust een blinddoek op. (Zoals wel vaker bij dat soort topics). Bovendien raad ik je aan om bijv. heel pagina 3 van dit topic te lezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_74958554
Tvp
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_74958748
quote:
Nellie uit Urk: Ik had niks met Jaap of Dirk

De plaats waar het lichaam van Dirk Post werd gevonden. FOTO COR DE KOCK
AD UPDATE URK - De 14-jarige Nellie uit Urk, het meisje voor wie Jaap van der H. de Urker Dirk Post (14) zou hebben vermoord, zegt in een gesprek met het AD dat ze niet wist dat de twee jongens ruzie om haar zouden hebben gemaakt.

Nellie merkte wel dat beide jongens haar leuk vonden. "Ze belden na een tijdje wel allebei elke dag.'' En het meisje geeft toe dat ze "ook wel een beetje verliefd was op Dirk". Maar het was niet meer dan dat. "Er is nooit iets van gekomen", zegt Nellie. "En Jaap was niet mijn type.''

Nellie kende Dirk al een jaar of vier. "We fietsten vaak samen naar school en we deden videospelletjes bij hem thuis. Hij was gewoon een goede vriend.'' Jaap kende ze pas een paar maanden van school. Volgens haar trokken ze af en toe gedrieën met elkaar op.

Nellie bezweert niets met de dood van Dirk of liefdesrivaliteit tussen de jongens te maken te hebben. Nellie zegt met klem dat ze niet heeft gemerkt dat beide jongens ruzie om haar maakten. Laat staan dat Jaap jaloers zou zijn geweest op Dirk.

In De Telegraaf is te lezen dat de politie in Urk op zoek is naar een mogelijk belangrijke getuige die zich bij het politiebureau meldde met een gevonden skateboard. De recherche is sinds maandag op zoek naar de vinder die via de intercom van het bureau te horen kreeg dat er niemand aanwezig was. De politie verzuimde bovendien de naam op te schrijven. Het skateboard is mogelijk een cruciaal bewijsstuk in de zaak.
http://ad.nl/ad/nl/1012/B(...)t-Jaap-of-Dirk.dhtml
pi_74958797
In afwachting van het onderzoek volg ik het even mee.
pi_74959730
Nellie
pi_74959834
Ik ga zometeen richting Urk.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  Admin dinsdag 24 november 2009 @ 10:31:20 #236
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74960379
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:08 schreef Hetiszover het volgende:
Ik ga zometeen richting Urk.
Hoezo?
Ben je journalist?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:32:09 #237
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74960395
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoezo?
Ben je journalist?
Hij heeft de foto van Nellie gezien en denkt een kans te hebben, misschien?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 10:48:11 #238
137949 Disana
pi_74960776
Er zitten twee mannen over te praten bij de EO op de radio. Er wonen zo'n 18.000 mensen op Urk en de helft is jonger dan achttien. Er is inderdaad een drugsproblematiek. De kerken hebben de handen ineen geslagen om dit aan te pakken, maar de gemeenschap heeft wel de neiging het probleem weg te poetsen. Er is weinig te doen voor de jongeren.
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 10:49:36 #239
137949 Disana
pi_74960808
De twee jongste verdachten zijn vrijgelaten.
pi_74961375
Hier stond dom geblaat

[ Bericht 98% gewijzigd door yvonne op 24-11-2009 11:11:53 ]
Cool story, Hansel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')