Kun je het niet voor kerst of sinterklaas vragen?quote:Op maandag 23 november 2009 22:05 schreef Lips het volgende:
Afgelopen dagen beetje bij elkaar zitten verzinnen wat ik nog allemaal wil kopen en zit al op ¤ 170,- zonder de gekleurde fondant...
Dan ook nog eens bij 3 verschillende winkels omdat ze niet op 1 plaats alles hebben (of de prijsverschillen zijn te groot)![]()
Wil op zeer korte termijn toch ook echt eens cupcakes gaan maken! Heb ze laatst al wel gebakken maar alle papiertjes lieten losHeb nu maar meteen 4 verschillende baking cups uitgezocht die ik wil hebben
Lijkt me erg leuk om die met zo'n botercrèmetoef te maken!
Ik was dat programma helemaal vergeten. Bedankt voor de herinnering.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:36 schreef Mirjam het volgende:
er was vanmiddag een item op teleac over stapeltaarten maken en versieren, was best leuk.
was van vrije tijd tv.
ik zie dat ze op de website meer afleverinmgen over taarten hebben.
http://www.hebikietsgemis(...)taart-versieren.html
Ja, dat was de afgelopen weken er steeds al voor. Ik vond de taart van vandaag vrij lelijk, eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:36 schreef Mirjam het volgende:
er was vanmiddag een item op teleac over stapeltaarten maken en versieren, was best leuk.
was van vrije tijd tv.
ik zie dat ze op de website meer afleverinmgen over taarten hebben.
http://www.hebikietsgemis(...)taart-versieren.html
ik was er ook niet lyrisch overquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, dat was de afgelopen weken er steeds al voor. Ik vond de taart van vandaag vrij lelijk, eigenlijk..
Een aantal weken geleden heb ik op zo'n opleidingscentrum hier in de buurt (waar je ook taalcursussen, bloemschikken en mozaïken enz. kan leren) een workshop gegeven omdat degene die het eigenlijk zou doen door persoonlijke omstandigheden niet in staat was. De locatie was hier zo tevreden over dat in overleg is besloten dat ik ook de workshop in december over mag nemen. Waarschijnlijk zullen er vanaf najaar 2010 nog meer gaan volgen. Heb wel duidelijk aangegeven dat ik enkel basisworkshops wil geven, voor al het gevorderde gaan ze maar naar 'professionele' locatiesquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:34 schreef Nanook24 het volgende:
Lips, Je hebt duidelijk een verkeerd jaar gekozen om niet aan Sinterklaas en kerst te doen.Wel super leuk dat je zelf een soort van workshopje gaat geven. Ik neem aan dat je daarmee dan toch ook wel weer een deeltje van je aankoopbedrag terug gaat verdienen? Of is het de bedoeling dat je het vaker gaat doen en de taartzagen en smoothers dus in eigen beheer blijft houden?
Nee marsepein met bruine kleurstof en wat bijgekleurd met cacao want bruin is een lastige kleurquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:52 schreef Lips het volgende:
Heb je chocoladefondant gebruikt?
quote:Op zondag 22 november 2009 21:08 schreef tessie het volgende:
En is het nog gelukt Fuente?
Ik heb vandaag een sinterklaastaartje gemaakt en echt alles ging mis. Maar zo op een kleine foto lijkt het nog wel mee te vallen haha
[ afbeelding ]
Ik ken het! Heb laatst een potje bruine kleurstof verspild om vervolgens alles met cacao te doenquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:55 schreef Trusten het volgende:
[..]
Nee marsepein met bruine kleurstof en wat bijgekleurd met cacao want bruin is een lastige kleur
die taart is wel erg mooi, maar ziet er minder smakelijk uitquote:Op zaterdag 28 november 2009 10:15 schreef Sistyria het volgende:
Dit waren mn halloween creaties, tevens mn eerste echte taart en koekjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Straks ga ik een taart maken, morgen jarig.
Als hij enigzins toonbaar is zal ik hem posten![]()
En daar heb je bakspullen gekocht of iets?quote:
Als je er glazuur overheen gooit welquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:11 schreef RenRen- het volgende:
Hullo iedereen, ik heb een vraag.
Ik heb deze vormen gekregen voor sinterklaas : Klik
Vallen deze te decoreren, zonder het leuke vormpje te verliezen? Of moet ik gewoon bij kale cakejes blijven steken?
Dankjewel
Nee, dat sowieso, maar ook dingen zoals boterroom, het lijkt me dat dat niet werkt, maar misschien dat iemand anders iets weetquote:Op dinsdag 1 december 2009 @ 16:12 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Als je er glazuur overheen gooit welmet marsepein of fondant lukt het je niet denk ik.
Ik koop ze bij het Kookpunt, maar je hebt ook prima online shops (www.deleukstetaarten.nl is wel goed vind ik persoonlijk)quote:Op dinsdag 1 december 2009 @ 16:21 schreef tliciouz het volgende:
Wauw ik denk dat ik dit ook maar eens probeer! Hoe maak je zo'n taart? En waar haal je die fondant?
Ik denk tastyshopquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:56 schreef tessie het volgende:
En wat was ook alweer die webshop die kleine dingen gewoon in een enveloppe verstuurt als je erom vraagt? Ik wil 1 klein dingetje bestellen en wil daar niet zoveel verzendkosten voor gaan betalen...
Voor de prijsvergelijk...maakjetaart.nl doet het ook en volgens mij doet deleukstetaarten het ook gewoon als je daarnaar vraagt. Even de verzendvoorwaarden doorlezen, daar staat het meestal wel in.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:56 schreef tessie het volgende:
Wat een super mooie taarten komen er weer voorbij zeg!![]()
En wat was ook alweer die webshop die kleine dingen gewoon in een enveloppe verstuurt als je erom vraagt? Ik wil 1 klein dingetje bestellen en wil daar niet zoveel verzendkosten voor gaan betalen...
Volgens mij hoeft het geen probleem te zijn Taartje maar je zou het voor de zekerheid even kunnen proberen met een heel klein beetje kleurstof op een toefje botercrème.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:58 schreef Taartje het volgende:
Heeft er hier iemand ooit blauw gekleurde botercreme gemaakt? Heb binnenkort een bestelling voor babyshowercupcakes, dus dan wil ik het gaan maken. Maar omdat mijn botercreme altijd gelig is, ben ik bang dat wanneer ik blauwe kleurstof toevoeg, het geheel een vies groenig kleurtje krijgt. Terecht of zorgen om niets?
Als je chocolade liefhebber bent kun je in plaats van glazuur ook ganache proberen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:11 schreef RenRen- het volgende:
Hullo iedereen, ik heb een vraag.
Ik heb deze vormen gekregen voor sinterklaas : Klik
Vallen deze te decoreren, zonder het leuke vormpje te verliezen? Of moet ik gewoon bij kale cakejes blijven steken?
Dankjewel
Endan met vanillecupcakes?quote:Op dinsdag 1 december 2009 @ 17:30 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Als je chocolade liefhebber bent kun je in plaats van glazuur ook ganache proberen.
Leeg laten lopen? Ondersteboven houden of iets?quote:Op dinsdag 1 december 2009 @ 17:54 schreef Nanook24 het volgende:
Hier staat in foto's hoe het werkt.
De smaak van de cupcakes is aan jou, waar je alleen om moet denken is dat je de ganache er overheen giet en ze dan met de hand even 'leeg laat lopen' zodat je 'nerfjes' niet vol lopen.
P.S. De eerste keer zul je het misschien verpesten (en de tweede keer misschien ook nog wel) maar je cupcakes zullen evengoed lekker zijn en uiteindelijk krijg je de slag vast wel te pakken.
quote:
Wauw, nice!quote:Op woensdag 2 december 2009 16:46 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik zal hem maar ff achter een linkje laten staan
http://farm3.static.flickr.com/2524/4152558043_ac32d14623_o.jpg
gister gemaakt op speciaal verzoek, gevuld met zwitserse room, abrikozenjam en manderijntjes
Niet helemaal mijn smaak maar echt heel mooi gedaan wel!quote:Op woensdag 2 december 2009 16:46 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik zal hem maar ff achter een linkje laten staan
http://farm3.static.flickr.com/2524/4152558043_ac32d14623_o.jpg
gister gemaakt op speciaal verzoek, gevuld met zwitserse room, abrikozenjam en manderijntjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |