Dat zal het wel zijnquote:Op woensdag 18 november 2009 09:53 schreef Damien2 het volgende:
Verder dan kritiek gaan ze niet die Amerikanen, stelletje hypocrieten zijn het
quote:Op woensdag 18 november 2009 09:51 schreef Kentoet het volgende:
Kritiek VS op bouwplan Israël in Jeruzalem
Ook Groot-Brittannië hekelde het uitbreidingsplan voor de wijk Gilo, waar veertigduizend Israëliërs wonen. Jeruzalem moet een 'gedeelde hoofdstad' worden, zei het Britse ministerie van buitenlandse zaken. "Uitbreiding van nederzettingen op bezette grond in Oost-Jeruzalem maakt zo'n akkoord een stuk lastiger. Daarom is dit besluit over Gilo verkeerd en zijn wij tegen."
Israël veroverde Oost-Jeruzalem in 1967 en heeft het vervolgens ingelijfd, maar de annexatie wordt door geen enkel ander land erkend. In buurten rondom Oost-Jeruzalem wonen zo'n 180 duizend Israëliërs.
Ja, had wel gekund. Is het de bedoeling dat al het nieuws omtrent Israel en Palestijnen daar wordt geplaatst dan?quote:Op woensdag 18 november 2009 09:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn
Kon dat hier niet bij in?
Israël en/of Palestina #61 - Ter land ter zee en in de lucht
Dus als je overal maar super moderne wijken neer zet, dan laten we de illegaliteit daarvan achterwege.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:08 schreef opinionr het volgende:
[..]
Laat me niet lachen.
Israël veroverde Oost-Jeruzalem op Jordanië, niet op de palestijnen.
En de Jordanen hoor je al helemaal niet zeiken over die grond.
Gilo is trouwens een super moderne wijk waar geen pallestijn woont, dus ik weet niet waar ze nou zo'n probleem van maken.
Nee, dat is juist het puntquote:Op woensdag 18 november 2009 10:17 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Ja, had wel gekund. Is het de bedoeling dat al het nieuws omtrent Israel en Palestijnen daar wordt geplaatst dan?
Wat je hiermee in feite zegt is dat de kern van Israël, van de Israëlische staat kolonisatie, bezetting, agressie en een totale lak aan vrede is. Ergens zie ik dát toch meer als een 'anti-Israël-visie'.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:20 schreef Frutsel het volgende:
Het feit dat de VS nu weer eens een anti Israel standpunt inneemt is al nieuwswaardig op zich, maar zoals iemand al zei... woorden, nu nog daden
Ok, ik plaats het daar ook.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, dat is juist het puntWe willen niet echt om elke poep en scheet uit dat gebied een apart topic openen, maar 'groot/breaking' nieuws is wel eigen topic waardig. Ook hier is de scheidingslijn dus erg dun. Het hele (nieuwe) topic veranderd zo weer in een bashtopic
We bekijken het dus maar per topic
Mensen die de hele discussie willen volgen en meer achtergrondinfo willen kunnen ook dat centrale topic bekijken. Misschien dus dat je dit bericht ook daar wilt posten?
Inderdaad, daarom leek het mij ook nieuwswaardig. Ze nemen zelfs woorden als 'verbijsterend" in de mond, dat hoor je niet vaak.quote:Het feit dat de VS nu weer eens een anti Israel standpunt inneemt is al nieuwswaardig op zich, maar zoals iemand al zei... woorden, nu nog daden
Mjah, idd rare woordkeuze misschien... maar het komt niet vaak voor dat de VS iets veroordeeld wat de Israeliers doen.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat je hiermee in feite zegt is dat de kern van Israël, van de Israëlische staat kolonisatie, bezetting, agressie en een totale lak aan vrede is. Ergens zie ik dát toch meer als een 'anti-Israël-visie'.
Dat klopt, ik hoop dan ook dat deze jarenlange appeasement-politiek ten opzichte van Israël eindelijk eens een keer ophoudt, maar het is natuurlijk niet anti-Israël. Sterker nog, ik zou zeggen dat weerstand tegen Israëlische agressie en zionistische kolonisatie juist pró-Israël is.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mjah, idd rare woordkeuze misschien... maar het komt niet vaak voor dat de VS iets veroordeeld wat de Israeliers doen.
quote:Israel dismisses US anger
JERUSALEM (Reuters) - An aide to Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu on Wednesday dismissed U.S. anger at Israel's approval for new homes in a settlement near Jerusalem, saying it was part of a routine building programme.
Netanyahu seemed keen to contain the fresh dispute with Washington over settlements, ordering cabinet ministers to show restraint after the White House said it was "dismayed" at the plan to build 900 new houses in Gilo.
An official said the order went out after a deputy minister was quoted by an Israeli news website as accusing the United States of "behaving like a bull in a china shop" for objecting to the building plan for an area in the West Bank that Israel sees as part of Jerusalem.
Netanyahu's aide also sent reporters a message calling the building plan "a routine process." He said Netanyahu does not normally review municipal building plans and saw Gilo as "an integral part of Jerusalem."
"Construction in Gilo has taken place regularly for dozens of years and there is nothing new about the current planning and construction," the aide added.
Publication of the government commission's blueprint for Gilo on Tuesday drew sharp rebukes from the Palestinians, joined by Washington, Europe and the United Nations.
Nabil Abu Rdaineh, aide to Palestinian President Mahmoud Abbas, condemned the building plan, saying it "destroys the last chances for the peace process." Abbas has said peace talks can resume only if settlement building stops.
Palestinian peace negotiator Saeb Erekat told an Israeli radio station on Wednesday Netanyahu "has the choice -- settlements or peace" and accused Israel of trying to decide the conflict by building instead of at the negotiating table.
t zijn palastijnenquote:Op woensdag 18 november 2009 10:08 schreef opinionr het volgende:
[..]
Laat me niet lachen.
Israël veroverde Oost-Jeruzalem op Jordanië, niet op de palestijnen.
En de Jordanen hoor je al helemaal niet zeiken over die grond.
Gilo is trouwens een super moderne wijk waar geen pallestijn woont, dus ik weet niet waar ze nou zo'n probleem van maken.
Ik hoop niet dat al jouw landgenoten van die egoisten zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:55 schreef telavivnick het volgende:
[..]
t zijn palastijnen.en die moeten nu een maal van alles een probleem maken .wat buiten hun teritorium ligt .
![]()
het zou idd slimmer zijn dat ze hun tering zooi even op een rijtje zetten voor ze over een staat durven te denken .maar ja wie ben ik .
In een joodse wijk, in een Israëlische stad, in Israël.quote:het plan van Israël om negenhonderd nieuwe woningen te bouwen in een joodse wijk in Oost-Jeruzalem.
is realitie niet egoisties .quote:Op woensdag 18 november 2009 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat al jouw landgenoten van die egoisten zijn.
volgende week komen ze een perulah in mijn tuin plaatsen .quote:Op woensdag 18 november 2009 12:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
In een joodse wijk, in een Israëlische stad, in Israël.
Ben ik de enige die hier 't probleem niet van in ziet, behalve dat de Palestijnen denken dat op de een of andere magische manier Jeruzalem ooit van hun wordt.
Ik ben geen minderheid, mijn waarde in Israel-wonende vrind. Als dat werkelijk zo is, dan zie ik de toekomst somber in. Overigens ben ik wrel een minderheid in die zin dat ik niet de hol lik van Israel. Wat mij betreft worden jullie terug naar het stenen tijdperk gesanctioneerd.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:20 schreef telavivnick het volgende:
[..]
is realitie niet egoisties .
het probleem jij in NL kan dat niet inzien .en zal het nooit inzien . kijk maar wat er gebeurd over een paar jaar in nederland zelf .
en idd er is een kleinen minderheid die anders denkt .zoals jij
en ik ben blij dat er een mindeheid is die denkt zoals jij denkt ,in israel en zowel in nederland .
Dan zou ik maar beginnen met somber zijn dan.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben geen minderheid, mijn waarde in Israel-wonende vrind. Als dat werkelijk zo is, dan zie ik de toekomst somber in. Overigens ben ik wrel een minderheid in die zin dat ik niet de hol lik van Israel. Wat mij betreft worden jullie terug naar het stenen tijdperk gesanctioneerd.
dan is er voor jou geen hoop.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben geen minderheid, mijn waarde in Israel-wonende vrind. Als dat werkelijk zo is, dan zie ik de toekomst somber in. Overigens ben ik wrel een minderheid in die zin dat ik niet de hol lik van Israel. Wat mij betreft worden jullie terug naar het stenen tijdperk gesanctioneerd.
Ik ben ook somber, omdat ik werkelijk meen te worden omringd door idioten. Neemt niet weg dat ik het heel goed kan vinden met die idioten. Sterker, mn beste vrienden behoren tot die groepquote:Op woensdag 18 november 2009 12:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dan zou ik maar beginnen met somber zijn dan.
Grappig dat jij meer primitief wenst te noemen. Iemand die de Palestijnen helemaal niets gunt en van een vredesoverleg niets wi weten. Als iemand door mag gaan voor primitief, dan ben jij het wel.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:33 schreef telavivnick het volgende:
[..]
dan is er voor jou geen hoop.
ja ik zie de toekomst ook somber in voor nederland idd. hier moet ik je gelijk in geven .
en deze laatste opmerking daar plaats je je zelf weer in het primitive hoekje .waar veel van deze denkende mensen zitten .daarom ik jou berichtjes ook voor zoete koek neem .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |