abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77136848
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:08 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Boswachter vanaf Roermond is het met de auto in een half uurtje te doen.
Bij Landhotel Cox de grens over, de A52 volgen tot aan Monchengladbach. Daar de A61 pakken in zuidelijke richting.
Net onder Monchengladbach vind je al de 1e groeves.

Het heeft te maken met de bruinkoolwinning bij Garzweiler.
In Duitsland wordt er nog ontzettend veel op bruinkool gestookt.
Als je op Google earth kijkt, zie je in die omgeving ook ENORME bruine vlakken in het landschap.
De Grond wordt afgegraven tot 200/300Meter diep!!!! Hiervoor moet dus alles wijken, wegen, huizen, dorpen, steden en noem maar op. Uiteindelijk wordt een gebied zo groot als de provincie Utrecht weggebaggerd.
Over de baggers (schaufelrader) gepsroken. Deze zijn bijna 100 meter hog en daarmee de grootste voertuigen ter wereld.

De A61 is nu verbreed om het verkeer van de A44 op te vangen, die er nu uitligt om dat hier gegraven gaat worden.
Daarna wordt deze wer heraangelegd en gaat de A61 eruit.
Oh dan weet ik ook waar het is. Pasgeleden nog langsgekomen
U MAD?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:19:38 #227
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_77142326
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef Sjoerd102 het volgende:
[ afbeelding ]

Kapelletje in Hölz Juchen (februari 2009)

[ afbeelding ]
De verlaten dorpsstraat

[ afbeelding ]
De voormalige A44

[ afbeelding ]

Het kapelletje augustus 2009. En is waarschijnlijk de volgende dag aan de beurt voor de sloophamer

[ afbeelding ]
Dit is de helft van de dorpsstraat. De andere helft (achter mij) was tussen februari en augstus gesloopt.
Ik wist dat er wel eens kleine dorpjes afgebroken werden, maar dat er complete snelwegen gesloten worden is nieuw voor mij.
pi_77143774
Eindhoven Strijp R zijn ze toch aan het opknappen?
Wat ook jaren gesloten is geweest is het huidige flight forum en meerhoven in Eindhoven. Een keer als kind met de auto door heen gereden maar dat was wel angstaanjagend.
pi_77206675
wat een topic
  zondag 24 januari 2010 @ 13:48:04 #230
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77207856
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:59 schreef hasse8 het volgende:
(...)
Verlaten gebouwen zijn cool! In Harderwijk heeft jarenlang het Piusziekenhuis in het centrum leeggestaan... Met een beetje moeite kon je daar wel binnenkomen, heel spannend vond ik dat vroegah... Tegenwoordig overigens een modern appartementengebouw, helaas...
Da's alweer een tijdje terug, hoor! Ik woon inmiddels al weer 20 jaar in dat 'nieuwe' gebouw

(lamme TVP dus)
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 24 januari 2010 @ 14:17:53 #231
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77209149
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef Sjoerd102 het volgende:
[ afbeelding ]

Kapelletje in Hölz Juchen (februari 2009)

[ afbeelding ]
De verlaten dorpsstraat

[ afbeelding ]
De voormalige A44

[ afbeelding ]

Het kapelletje augustus 2009. En is waarschijnlijk de volgende dag aan de beurt voor de sloophamer

[ afbeelding ]
Dit is de helft van de dorpsstraat. De andere helft (achter mij) was tussen februari en augstus gesloopt.
Ik was hier 22 november. Met uitzondering van de twee of drie huizen aan het begin van het dorp is alles weg. Alleen de watertoren net buiten het dorp stond er nog. Even buiten het dorp kun je op het knooppunt van de A44 en A46 midden op de snelweg staan. Tot twee jaar geleden stonden daar zelfs de wegaanwijzers nog:

In Spenrath staat nog één boerderij, de rest van het dorp is weg:

Het dorpje Pesch net naast de A61 is de volgende, dat wordt dit jaar gesloopt. Otzenrath is al verdwenen, het is nu een 100m diep gat. Spenrath en Holz zijn tussen nu en 2 jaar aan de beurt. De fotos van een paar jaar geleden zijn al weg (staan nu in mijn portfolio), maar ik postte er destijds over in "Ghost town" gezocht Plaatjes kun je nu nog hier vinden: http://www.earthview.nl/o(...)_dorpen-t7039.0.html
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_77214402
Wat is daar nog te zien als je er nu naartoe gaat? Die verlaten snelweg is echt awesome..
  zondag 24 januari 2010 @ 17:45:39 #233
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_77216270
Zo, die verlaten dorpen Garzweiler en Etzweiler moet je eens opzoeken op Google Earth, echt ongelooflijk dat dat zomaar, letterlijk van de aardbodem verdwijnt ten bate van bruinkool(!)winning.
Ik reed er een paar weken geleden nog langs, die graafdingen zijn zo groot dat Discovery Channel er een programma van een uur mee kan vullen en ze vanuit de ruimte zichtbaar zijn
pi_77216764
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:45 schreef Gwywen het volgende:
Zo, die verlaten dorpen Garzweiler en Etzweiler moet je eens opzoeken op Google Earth, echt ongelooflijk dat dat zomaar, letterlijk van de aardbodem verdwijnt ten bate van bruinkool(!)winning.
Ik reed er een paar weken geleden nog langs, die graafdingen zijn zo groot dat Discovery Channel er een programma van een uur mee kan vullen en ze vanuit de ruimte zichtbaar zijn

ze zijn idd best groot
pi_77216810
wat apart dat ze overal alleen die kerkjes laten staan.. bijgelovig gedoe lijkt het wel
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_77217837
TVP, mooi topic
  zondag 24 januari 2010 @ 21:30:07 #237
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_77226050
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:02 schreef littledrummergirl het volgende:
wat apart dat ze overal alleen die kerkjes laten staan.. bijgelovig gedoe lijkt het wel
Er heeft een tijd geleden een stuk in de krant gestaan over dorpen in Oost-Duitsland die moeten verdwijnen ten gunste van de bruinkoolwinning, soms werd een dorp gewoon verplaatst, dat heet: de kerk werd verplaatst en de bewoners moesten gewoon nieuw bouwen. Gewone huizen zijn 't kennelijk niet waard om verplaatst te worden.
Ik vraag me af hoe zoiets voelt als je wortels al generaties lang op zo'n plek liggen.

Edit: op Wikipedia staan ook nog wat foto's:
Otzenrath

En begrijp ik dat dit oude 'kasteeltje' ook in Otzenrath stond?

Hier kun je precies zien welke dorpen er eerdaags leeg staan, "leuk" voor foto's

[ Bericht 40% gewijzigd door Gwywen op 24-01-2010 21:42:16 ]
  maandag 25 januari 2010 @ 10:22:17 #238
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77240649
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:30 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Er heeft een tijd geleden een stuk in de krant gestaan over dorpen in Oost-Duitsland die moeten verdwijnen ten gunste van de bruinkoolwinning, soms werd een dorp gewoon verplaatst, dat heet: de kerk werd verplaatst en de bewoners moesten gewoon nieuw bouwen. Gewone huizen zijn 't kennelijk niet waard om verplaatst te worden.
Ik vraag me af hoe zoiets voelt als je wortels al generaties lang op zo'n plek liggen.

Edit: op Wikipedia staan ook nog wat foto's:
Otzenrath
[ afbeelding ]
Dat is Otzenrath zoals ik er een paar jaar geleden binnen reed.
quote:
En begrijp ik dat dit oude 'kasteeltje' ook in Otzenrath stond?
[ afbeelding ]
Jep! Ik ben er nog binnen wezen fotograferen met Chanty trouwens. Leuk gebouw! Een iets ander kasteeltje staat nu nog in Pesch (buiten gebruik), en in Spenrath staat die gele herenboerderij nog (werkend).
quote:
afbeelding ]

Hier kun je precies zien welke dorpen er eerdaags leeg staan, "leuk" voor foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kaartje is inmiddels wat achterhaald. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat Pesch als eerste zou verdwijnen, maar dat is nog grotendeels intact, en gedeeltelijk zelfs nog bewoond. De bewoners kijken je ook echt aan alsof je een ramptoerist bent (en dat ben je natuurlijk eigenlijk ook). Otzenrath is van de aarbodem verdwenen, letterlijk. Er ligt nu een gat van 100m diep. Holz is binnenkort aan de beurt.

Vanavond zal ik wat fotos van het kasteel in Pesch on line zetten.
- Privacy Matters
  maandag 25 januari 2010 @ 10:29:51 #239
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_77240805
weet wat geleerd, wist niet dat ze Garzweiler zo ver naar het westen wilden trekken, binnen nu een paar jaar dus ook een complete verplaatsting van een van de belangrijkste snelwegen van Duitsland, want die 61 zal wel hetzelfde lot wachten als de 44
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_77240921
echt bizar, krijgen die mensen compensatie of gaan de meeste er financieel aan onderdoor?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 25 januari 2010 @ 10:38:01 #241
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_77241021
nee, financieel worden ze allemaal gecompenseerd
  maandag 25 januari 2010 @ 10:42:08 #242
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77241139
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:34 schreef Leipo666 het volgende:
echt bizar, krijgen die mensen compensatie of gaan de meeste er financieel aan onderdoor?
Ze worden goed gecompenseerd, en ze komen als gemeenschap weer bij elkaar in compleet nieuwe dorpen net buiten het gebied.
Maar toen ik voor het eerst in Otzenrath kwam kwam ik een oude man tegen die als laatste nog daar woonde. Alles was verder dicht, de kleuterschool en de lagere school waren 4 maanden ervoor opgehouden te bestaan, het kerkhof werd geruimd, de laatste winkel was een paar weken tevoren gesloten. De Bundessparkasse (de bank) en twee kerken stonden nog, maar waren dichtgetimmerd, de laatste huizen, fabrieken en loodsen stonden op het punt om platgegooid te worden. De man zou op korte termijn de restanten van zijn leven in zijn geboortedorp zien verdwijnen, en zolang had hij zelf ook niet meer te leven. Echt zielig.
- Privacy Matters
pi_77241202
Financieel wel ja. De huizen worden opgekocht door de bruinkoolmaatschappij. Maar ik vind dit toch wel een heel typisch staaltje van 'de mens staat in dienst van de economie' terwijl het m.i. best andersom mag zijn.

Ik vond overigens laatst online foto's van de straat waar mijn ouderlijk huis staat, dat zijn huizen van >100 jaar oud, echt raar om te zien dat er op die foto's nog helemaal niks is, alleen maar weilanden en de dijk in de verte als herkenningspunt. Maar goed dat is niet helemaal ontopic geloof ik

Misschien voorstanders voor een apart topic dat daarover gaat? Foto's van plekken die nu volgebouwd staan, en hoe (meestal: idyllisch) die er vroeger bij lagen?
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:00 schreef Puala het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ze zijn idd best groot
Ja, best groot inderdaad

[ Bericht 31% gewijzigd door Gwywen op 25-01-2010 10:55:50 ]
  Spellchecker maandag 25 januari 2010 @ 11:46:19 #244
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_77242972
Jezus
Tevens -purist.
  maandag 25 januari 2010 @ 11:55:12 #245
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_77243237
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:29 schreef Klonk het volgende:
weet wat geleerd, wist niet dat ze Garzweiler zo ver naar het westen wilden trekken, binnen nu een paar jaar dus ook een complete verplaatsting van een van de belangrijkste snelwegen van Duitsland, want die 61 zal wel hetzelfde lot wachten als de 44
de A61 is een paar jaar geleden verbreed om de extra capaciteit van de A44 op te vangen. Als de 44 is leeggebaggerd, wordt de grond weer opgevuld en de weg opnieuw aangelegd. De A61 zal dan eruit gaan, en leeggebaggerd worden.
Overigens wordt in de toekomst in de groeve water gepompt, en zal zo een van de diepste meren van Europa ontstaan.
Net efkes anges
  maandag 25 januari 2010 @ 12:44:13 #246
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_77244722
die verhuizing heb ik met eigen ogen gezien , best indrukwekkend om dat zo dicht aan je neus voorbij te zien gaan
  maandag 25 januari 2010 @ 17:18:18 #247
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77255835
Pesch, november 2009

Het dorp Pesch bestaat nog. Als je op de Dreieck Jackerath de snelweg verlaat en naar Immerath afslaat zit je in één keer op het goede pad naar Gartzweiler-II. In Immerath eindigt de weg in een T splitsing. Linksaf hga je naar het lokale ziekenhuisje, rechtsaf staan geen plaatsnamen meer aangegeven. Toch moet je die kant op naar Pesch. Zodra je onder de snelweg doorrijdt wordt alle doorgaande verkeer naar links gestuurd. Volg die aanwijzing, en je komt bij de gele herenboerderij die ik hievoor al postte, en van daar kun je naar de restanten van Holz (als die er nog zijn) en naar Hochneukirch, waar de dorpen Neu-Otzenrath en Neu-Spenrath tegen aan zijn gebouwd (aan de noordkant). Ga je echter toch rechtdoor na de snelweg, dan rijd je direct Pesch binnen. Het plaatsnaambord is jaren geleden al gestolen, maar je ziet iets verder langs de weg een kasteelachtig gebouw.

Parkeer je auto aan de overkant, en de poort is op slot, dus loop tegen de klok in om het gebouw heen. Aan de achterkant zie je een weggetje naar links

Als je dit weggetje volgt kom je bij een witte villa met wat bijgebouwen op een nogal groot stuk grond.

Het dorp zelf was niet zo interessant. Alle huizen (op de paar na die nog bewoond zijn na) zijn dichtgetimmerd. Op alle huizen staat dat het verboden is om het gebied te betreden. Maar als je aan de andere kant van het dorp (100m verderop) het dorp weer verlaat kun je tussen de bomen door de bruinkoolmijn zien liggen.

Als je de borden naar Immerath en Holz volgt kun je (tussen de mijn en de snelweg rijdend) wel naar een uitzichtpunt waar je goed kunt zien wat een kolossaal gat er hier gegraven wordt. Daarbij kom je ook nog even langs de restanten van de aansluiting van de A44 op de A46. Als je even op een snelweg(viaduct) wilt rondrennen is dit je kans! Onder je raast het verkeer gewoon verder!
- Privacy Matters
pi_77271564
TVP
pi_77271939
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:44 schreef Gwywen het volgende:
Financieel wel ja. De huizen worden opgekocht door de bruinkoolmaatschappij. Maar ik vind dit toch wel een heel typisch staaltje van 'de mens staat in dienst van de economie' terwijl het m.i. best andersom mag zijn.

Ik vond overigens laatst online foto's van de straat waar mijn ouderlijk huis staat, dat zijn huizen van >100 jaar oud, echt raar om te zien dat er op die foto's nog helemaal niks is, alleen maar weilanden en de dijk in de verte als herkenningspunt. Maar goed dat is niet helemaal ontopic geloof ik

Misschien voorstanders voor een apart topic dat daarover gaat? Foto's van plekken die nu volgebouwd staan, en hoe (meestal: idyllisch) die er vroeger bij lagen?
[..]

Ja, best groot inderdaad
[ afbeelding ]
Dat ding was vanavond op Discovery, 1 steentje en dat ding nokt ermee.
Life is Music
  maandag 25 januari 2010 @ 22:53:49 #250
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_77272339
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:46 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Dat ding was vanavond op Discovery, 1 steentje en dat ding nokt ermee.
Volgens mij was dat zijn Oost-Duitse broertje.
pi_77284322
Dit blijft een vet topic
  donderdag 28 januari 2010 @ 11:13:08 #252
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77369274
Zekerz een vet topic!

Topic heeft me zover geïnspireerd dat ik ergens in het voorjaar twee modelshoots wil gaan doen in een vervallen pand. Eentje regio Eindhoven, eentje in Kop van Noord-Holland. Misschien dat deze of gene een tip voor me heeft? Bunkers, huizen, fabrieken, kippenhokken, houd je niet in!
pi_77369680
Zelden zovaak voorbij horen komen dat een topic van mij "vet" was
En dat nog wel in S&S

Ik wil binnenkort eens een plaats gaan bezoeken wat in dit topic voorbij is gekomen, maar ben er nog niet helemaal uit welke.
Dat pretpark in Belgie staat momenteel op 1.
U MAD?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 januari 2010 @ 13:00:37 #254
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_77373030
Hashima Island in Japan is ook zo'n mooi voorbeeld.

Maar Nederland kent maar een paar echte spookdorpen:
Oostdorp (Harskamp, defensie)
Marnehuizen (Lauwersoog, defensie)
Weiwerd, Heveskes en Oterdum bij Delfzijl (industrie)

Marnehuizen is best apart:

Station:

De slagerij (en de burgemeester)

Benzinepomp:

Gemeentehuis:

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_77376525
Daar hebben nooit mensen gewoont neem ik aan ?
Damn, wel een duur grapje... de opbouw daarvan...
U MAD?
pi_77376733
van http://nl.wikipedia.org/wiki/Marnehuizen
Het dorp, dat 14 miljoen euro kostte,
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:06:43 #257
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_77377881
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_77378010
Marnehuizen is wel grappig, paar keer geweest voor mn werk. Is puur voor oefeningen enzo
Ik ben van pindavlees
pi_77378725
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:35 schreef FrankRicard het volgende:
van http://nl.wikipedia.org/wiki/Marnehuizen
Het dorp, dat 14 miljoen eurokostte,
WTF
U MAD?
pi_77380630
Slechts 115k per object. Zal wel een gevalletje bouwfraude zijn.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_77385248
tvp

Prachtig topic
  zondag 31 januari 2010 @ 16:06:55 #262
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_77480066
Er stond gisteren in onze krant een twee pagina's groot artikel over het Spaanse Seseña, waar in the middle of nowhere een complete stad uit de grond is gestampt waarvan maar 5% van de woningen daadwerkelijk is verkocht.
Hier wat foto's:

Dit staat dus allemaal leeg, splinternieuw
  zondag 31 januari 2010 @ 16:57:27 #263
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_77481470
Wat een ongelofelijk gaaf topic dit
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_77481748
De stad Ordos in China is daar ook een voorbeeld van. Er staat een hele nieuwe stad, maar er woont vrijwel niemand.

Spellchecker zondag 31 januari 2010 @ 17:45:39 #265
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_77482826
Werkelijk waar amazing.
Tevens -purist.
  † In Memoriam † zondag 31 januari 2010 @ 17:54:29 #266
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77483058
Voordeel als je in een (nieuwe) stad woont waar niemand (meer) wil wonen: de huizenprijs is laag en je hebt geen last van de buren (of andersom). Qua criminaliteit zal het ook wel meevallen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 31 januari 2010 @ 18:26:18 #267
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_77483759
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:54 schreef 2cv het volgende:
Voordeel als je in een (nieuwe) stad woont waar niemand (meer) wil wonen: de huizenprijs is laag en je hebt geen last van de buren (of andersom). Qua criminaliteit zal het ook wel meevallen.
Alleen moet je regelmatig wat opdringerige fotografen uit je huis jagen

Overigens - omdat ik ergens iets las over voormalige spoorlijnen - zijn er daarover best mooie sites te vinden, zowel in NL als daarbuiten.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_77493948
tvp, vet!
pi_77494126
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:02 schreef RaakKinderCola het volgende:
En wat ik laatst nog zag toen ik naar Den Bosh reed; een kerkhof van verlaten bussen bij Waspik
http://www.urbanadventures.eu/gallery/buskerkhof/index.html

het schijnt er moeilijk te zijn om te komen, omdat ze het daar niet zo op fotograven hebben.
Hey das aan de a59 ten hoogte van waspik, als je vanuit de a27 richting den bosch rijdt zie je hem aan de rechterkant... ik heb er al eerder verwonderd naar gekeken.. misschien toch maar eens van dichtbij bekijken

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=waspik&sll=52.356138,4.825619&sspn=0.023013,0.077162&ie=UTF8&hq=&hnear=Waspik,+Waalwijk,+Noord-Brabant&ll=51.69323,4.940457&spn=0.002647,0.01929&t=h&z=16&layer=c&cbll=51.693223,4.940455&panoid=qcGWpEg1FUVi1vpzn0OxPw&cbp=12,202.84,,1,5.75 hierzo dacht ik

schijnt wel een (waak)hond te zitten

[ Bericht 14% gewijzigd door Ra-z op 31-01-2010 22:31:18 ]
pi_77495460
Tvp om morgen ff helemaal door te lezen
٩๏̯͡๏)۶
pi_77495978
tvp
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_77497065
Tvp.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_77497174
Als ik zo vrij mag zijn:
Terugvindspookstad
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 31 januari 2010 @ 23:27:51 #275
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77497542
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:23 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Hey das aan de a59 ten hoogte van waspik, als je vanuit de a27 richting den bosch rijdt zie je hem aan de rechterkant... ik heb er al eerder verwonderd naar gekeken.. misschien toch maar eens van dichtbij bekijken

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=waspik&sll=52.356138,4.825619&sspn=0.023013,0.077162&ie=UTF8&hq=&hnear=Waspik,+Waalwijk,+Noord-Brabant&ll=51.69323,4.940457&spn=0.002647,0.01929&t=h&z=16&layer=c&cbll=51.693223,4.940455&panoid=qcGWpEg1FUVi1vpzn0OxPw&cbp=12,202.84,,1,5.75 hierzo dacht ik

schijnt wel een (waak)hond te zitten
Warm, maar daar zit hij niet.
- Privacy Matters
pi_77499526
een vriend van me vertelde mij over dit pareltje aan de zee. Een 5+ sterren resort op sint maarten waar na een orkaan niets mee gedaan is.

i present La Belle Creole:
  maandag 1 februari 2010 @ 00:38:48 #277
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_77499695
Ik vind dit zelf ook vet. Maar dan niet de leegstaande nieuwe panden. Maar de oude dorpen waar generaties lang gewoond hebben.

Een huis dat leeg is maar sporen laten zien dat er een familie gewoond heeft, dat er mensen geboren en gestorven zijn, maar verder blijft het mysterieus.

Er was ook zo'n dorpje in Klondike. Canada bij de grens met Alaska. Waar massaal mensen naartoe reisden om goud te zoeken in de bergen. Op een gegeven moment raakten de goudmijnen uitgeput en gingen ze naar Alaska om daar goud te zoeken. Er was ook een klein station in de bergen aangelegd voor de goudzoekers. Dat wordt nu gebruikt voor toeristen.
Weinig goede foto's hiervan.

Jerome, Arizona. Vooral voor zilver en koper.

Bannack, Montana

Kolmannskuppe in Nambibië, was ooit van de Duitsers. kwamen ooit veel mensen naartoe voor de diamanten.

Huis van de baas.

Elizabeth Bay, Nambibië, ook diamanten

Bodie, Californië

En er was nog een eilandje dat bij IJsland hoorde en is verlaten. Dat was vroeger een vissersdorp.
Er staat nog een Lutherse kerk in hele goede staat, voor de rest staan er alleen nog houten krotten.
Hier weet ik de naam niet meer van en ik kan er ook niks over vinden.
pi_77499953
Ik ben nu twee keer in Doel geweest en dat wordt ook met de maand leger en leger. Alle mensen die een huurcontract hadden hebben inmiddels hun huizen moeten verlaten. Alleen enkele eigenaren wonen er nog. Een stuk of tien.

Eén van de bizarre dingen van Doel is dat van veel huizen de deur gewoon open is. Je wandelt zo naar binnen. Plus dat het dorp inmiddels van voor naar achter, van onder naar boven onder handen is genomen door graffityspuiters (zie mijn flickr, bij 'visited places')

Hoe is dat met die dorpjes bij Garzweiler? Alles dicht getimmerd of...?
  maandag 1 februari 2010 @ 00:55:45 #279
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77500124
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:48 schreef k_man het volgende:
Ik ben nu twee keer in Doel geweest en dat wordt ook met de maand leger en leger. Alle mensen die een huurcontract hadden hebben inmiddels hun huizen moeten verlaten. Alleen enkele eigenaren wonen er nog. Een stuk of tien.

Eén van de bizarre dingen van Doel is dat van veel huizen de deur gewoon open is. Je wandelt zo naar binnen. Plus dat het dorp inmiddels van voor naar achter, van onder naar boven onder handen is genomen door graffityspuiters (zie mijn flickr, bij 'visited places')

Hoe is dat met die dorpjes bij Garzweiler? Alles dicht getimmerd of...?
Er staat bij Garzweiler niet zo gek veel meer, en wat er staat is dichtgetimmerd. Holz bestaat niet meer, Otzenrath is een diep gat in de grond, Spenrath heeft nog één werkende boerderij, tenminste: eind vorig jaar. Het zou zo maar kunnen dat die inmiddels ook verlaten en dichtgetimmerd is. Dan blijft Pesch over. Dat staat nog, en er wonen ook nog wat mensen, maar ook dat is een aflopende zaak. Borsemich is de volgende plaats op de lijst, maar aangezien daarvoor nog heel wat gegraven moet worden voor ze daar in de buurt zijn, denk ik dat dat op zijn vroegst pas over een jaar of twee interessant wordt. Pesch is dus je beste optie.

Maar iets meer naar het zuidwesten ligt nog een bruinkoolmijn, en ook daar wordt gesloopt. Ik ben er alleen nog nooit geweest. Misschien eind februari/begin maart maar eens doen, dan zal ik ook weer eens in Pesch kijken.
- Privacy Matters
  maandag 1 februari 2010 @ 01:40:37 #280
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_77501100
Tof topic!
The more debt, the better
  maandag 1 februari 2010 @ 10:07:19 #281
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77504537
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:55 schreef RonaldV het volgende:

Maar iets meer naar het zuidwesten ligt nog een bruinkoolmijn, en ook daar wordt gesloopt. Ik ben er alleen nog nooit geweest. Misschien eind februari/begin maart maar eens doen, dan zal ik ook weer eens in Pesch kijken.
Ow, cool!

(nog een bijrijder nodig?)
pi_77504762
Dagobert zat ook in Klondike
  maandag 1 februari 2010 @ 10:26:28 #283
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77505010
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:07 schreef fFarl het volgende:

[..]

Ow, cool!

(nog een bijrijder nodig?)
Ik ben die dag zoals het er nu naar uitziet niet alleen. Het plan is een rondje om Limburg, want ik heb nog meer te bezoeken en te schieten. Maar ik wil best een keer een rondje om die put maken met je, hoor!
- Privacy Matters
pi_77508489
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:23 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Das toch tussen Capelle en Waalwijk, net voorbij het Labbegat zit een buskerkhof, duidelijk zichtbaar vanaf de A59
Streetview
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:31:48 #285
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77508664
Vanaf de andere kant (bij de ingang) kun je het nog beter zien: hier
- Privacy Matters
pi_77509410
Ook best wel intessant (minder dan een spookdorp, maar toch):
Brooklands Circuit
Legendarisch Engels circuit met banked corners, nog duidelijk zichtbaar op sateliet beelden.

Deel van het cricuit is er nog, deel heeft moeten wijken voor een woonwijk en industrie terreintje.
pi_77509922
Leuk topic, Ook ik heb al heel lang een bepaalde aantrekkingskracht tot dit soort plekken. Altijd al graag eens in zo'n pand willen kijken maar het is er nog niet echt van gekomen. Ben ook wel een beetje bang voor eventuele honden ect die er kunnen rondlopen.
pi_77512326
Wat een heerlijk topic is dit zeg.

Heb spooksteden (of gewoon verlaten gebouwen) altijd al fascinerend gevonden... Wil er altijd nog 'ns eentje opzoeken om er foto's te maken. Bovenaan de verlanglijst staan zonder twijfel Chernobyl/Pripyat overigens, maar het kan nog wel even duren voordat ik daar ooit kom.

Vette TVP voor het tweede deel in ieder geval.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:58:02 #289
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_77513299
Tvp, vlak bij pieterburen liggen ook spookdorpen volgens mij.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_77513771
Wat een leuk topic zeg!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 februari 2010 @ 15:13:13 #291
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_77513891
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:58 schreef Demon_Hunter het volgende:
Tvp, vlak bij pieterburen liggen ook spookdorpen volgens mij.
Dat valt dus enorm mee
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_77526072
Ik zit te denken om dit weekend naar Doel te gaan.
Met fotocamera natuurlijk.
Zo ver rijden is het niet, hoogstends 3kwartier.
Life is Music
pi_77527640
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:27 schreef Guard het volgende:

[..]

Das toch tussen Capelle en Waalwijk, net voorbij het Labbegat zit een buskerkhof, duidelijk zichtbaar vanaf de A59
Streetview
hmm mja ik dacht dat ik die te pakken had heel vaak kom ik niet op de a59
pi_77528298
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:55 schreef Guard het volgende:
Ook best wel intessant (minder dan een spookdorp, maar toch):
Brooklands Circuit
Legendarisch Engels circuit met banked corners, nog duidelijk zichtbaar op sateliet beelden.

Deel van het cricuit is er nog, deel heeft moeten wijken voor een woonwijk en industrie terreintje.
[ afbeelding ]
Dat is dat circuit waar James May een racebaantje op heeft gebouwd om met z'n speelgoedautootjes het hele circuit te rijden
pi_77528511
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:50 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dat is dat circuit waar James May een racebaantje op heeft gebouwd om met z'n speelgoedautootjes het hele circuit te rijden
Yup daar ken ik het ook van
  maandag 1 februari 2010 @ 21:08:37 #296
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77529149
als er een deel 2 komt ga ik ook meedoen. heb ook wel een fascinatie voor spookstadjes en nog iets specifieker: metrostations in New York en Londen die niet meer in gebruik zijn...
batman!
pi_77530017
Zoals in Nederland station Rotterdam Hofplein, waar het mooiste gedeelte ervan niet meer in gebruik is...

pi_77543164
Ik heb weer wat gevonden, een verlaten treinstation in Abchazië/Georgië

Bron
  Spellchecker dinsdag 2 februari 2010 @ 10:57:03 #299
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_77543363
Is dat nou een treinstation of een hotel aan zee?
Tevens -purist.
pi_77543809
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:49 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb weer wat gevonden, een verlaten treinstation in Abchazië/Georgië
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bron

Wat een prachtige plek is dat zeg.