Dat mijndorpje heb ik al een paar keer voorbij zien komen op FOT. Kon jij niet weten natuurlijk, maar om die reden wil ik die nou eens over slaan. Maar wel bedankt voor je bijdrage!quote:Op maandag 17 april 2006 15:49 schreef renz0r het volgende:
Super orgineel idee!
Ik kan me een aflevering van Sixpack herinneren. Toen gingen ze naar een verlaten mijndorpje in belgie net over de grens bij zuid limburg. Gingen ze die verlaten gebouwen en mijnen bezoeken. Was heel klein, maar wel een verlaten plek
Wat ontzettend lelijk!quote:Op maandag 17 april 2006 16:41 schreef rosstek het volgende:
Op zo'n 7 uur rijden van Apeldoorn ligt Seebad Prora. Het half afgebouwde arbeidersvakantiecomplex van Hitler.
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen een beetje moeilijk toegankelijk misschien.
6 uur rijdenquote:
Dat ziet er inderdaad wel spooky uit, vooral ook nog die foto die er dan ligtquote:Op maandag 17 april 2006 17:03 schreef p-etr-a het volgende:
Misschien is dit wat? Ik weet niet precies waar het is.
http://www.xs4all.nl/~kazil/etzweiler.html
zo te zien ergens in Duitsland, om specifiek te zijn Nord Rhein Westfalen, daar worden hele dorpen afgebroken om plaats te maken voor mijnbouw, da's riant te doen vanaf Apeldoorn, vooral de gebieden tussen globaal Monchen Gladbach - Keulen- Aachen en de Nederlandse grens is dit vaker te vinden.quote:Op maandag 17 april 2006 17:03 schreef p-etr-a het volgende:
Misschien is dit wat? Ik weet niet precies waar het is.
http://www.xs4all.nl/~kazil/etzweiler.html
quote:The town of Etzweiler is almost depopulated. It will disappear in 2006 when it will be swallowed by the encroaching strip mines. The area between Aachen and Koeln is full of coal.
Zwitserland is me iets te ver, maar Zweiler ziet er interessant uit. Ook op de lijst dus.quote:Op maandag 17 april 2006 17:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
zo te zien ergens in Duitsland, om specifiek te zijn Nord Rhein Westfalen, daar worden hele dorpen afgebroken om plaats te maken voor mijnbouw, da's riant te doen vanaf Apeldoorn, vooral de gebieden tussen globaal Monchen Gladbach - Keulen- Aachen en de Nederlandse grens is dit vaker te vinden.
ik kan me in de Alpen van Zwitserland ook een spookdorpje voor de geest halen, helemaal verlaten witte huizen.
Oei, zaak om daar snel bij te zijn dus!quote:Op maandag 17 april 2006 17:16 schreef Klonk het volgende:
kleine quote van de pagina bevestigd wat ik al dacht:
Hmhm zoiets had ik ook al begrepen. Erg zonde trouwens. Maar als het voor deze zomer is, zou het misschien nog wel kunnen.quote:Op maandag 17 april 2006 17:16 schreef Klonk het volgende:
kleine quote van de pagina bevestigd wat ik al dacht:
[..]
Allemaal in het gebied tussen Koln-Aachen-Monchen Gladbachquote:aus der Stadt Erkelenz
Berverath
Borschemich: Umsiedlungsbeginn 2006
Holzweiler
Immerath: Umsiedlungsbeginn 2006
Keyenberg
Kuckum
Lützerath: Umsiedlungsbeginn 2006
Oberwestrich
Unterwestrich
Dat is waar.quote:Op maandag 17 april 2006 17:11 schreef p-etr-a het volgende:
Ja ik vond het ook best akelig om te zien, maar het is dan ook niet voor niets een spookstad.
Wat ik er over lees op het web wordt het voor een derde bewoond door de reguliere bewoners, en de rest door krakers uit heel Europa. Kleurrijk, en wellicht fotografisch interessant, maar voor mijn idee niet geschikt.quote:Op maandag 17 april 2006 20:31 schreef Klonk het volgende:
Doel is nog geen echte spookstad, wordt nog gewoon bewoond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |