Mwah, hier was het bijna even bekend (of onbekend) als de andere Humbug nummers en het paste imo goed voor My Propeller en Crying Lightning. En het publiek hoeft toch niet altijd laaiend enthousiast te zijn?quote:Op zondag 22 november 2009 17:46 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, niemand kent het nummer en iedereen staart maar een beetje dwaas voor zich uit.
Heb ze nergens zien staan in de midweeks. Niet in de Nederlandse charts, en zelfs niet in de UK Charts. Dat ze in de top 20 staan is boven alle verwachtingen.quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:13 schreef AMDB het volgende:
Wanneer komen de singlecharts uit? Benieuwd naar de positie van Cornerstone
Ehhquote:Op zondag 22 november 2009 18:13 schreef Aisumasen het volgende:
Ik had ook gedacht dat hij helemaal niet zou binnenkomen, maar ik vertrouw op Arn0, die in de show gehoord heeft dat ze in de top 25 staan. Het verbaasd mij zeer.
Wel wat teleurstellend, had toch wel verwacht dat ze in de top 40 zouden staan. Ik weet niet hoeveel singles de #40 gemiddeld verkoopt, eigenlijk.quote:Op zondag 22 november 2009 18:33 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, zat ik net aan te denken. Nee, in dat geval komen ze helemaal niet binnen.
Nouja, iig nadat ik hem gezien hebquote:Op zondag 22 november 2009 17:43 schreef Arn0 het volgende:
Ohja, ze hebben Sketchead gedropt van hun setlist
Het is een nauwelijks gepromote niet fysiek verkrijgbare single, van een nummer wat al maanden op een album staat. Was dit de eerste single geweest van een nog uit te komen album, was het heel anders geweest. Een nummer 1 verkoopt gemiddeld rond de 100.000 singles in Engeland. De nummer 40 verkoopt er gemiddeld rond de 5000. "Crying Lightning" debuteerde op basis van digitale downloads op nummer 12 met 17.500 verkochte exemplaren. Laten we maar niet beginnen over Nederland...quote:Op zondag 22 november 2009 18:36 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wel wat teleurstellend, had toch wel verwacht dat ze in de top 40 zouden staan. Ik weet niet hoeveel singles de #40 gemiddeld verkoopt, eigenlijk.
De single is toch op LP (7 & 10) verkrijgbaar? Want als je hem enkel kan downloaden, is het wel begrijpbaar ja.quote:Op zondag 22 november 2009 18:53 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Het is een nauwelijks gepromote niet fysiek verkrijgbare single, van een nummer wat al maanden op een album staat. Was dit de eerste single geweest van een nog uit te komen album, was het heel anders geweest. Een nummer 1 verkoopt gemiddeld rond de 100.000 singles in Engeland. De nummer 40 verkoopt er gemiddeld rond de 5000. "Crying Lightning" debuteerde op basis van digitale downloads op nummer 12 met 17.500 verkochte exemplaren. Laten we maar niet beginnen over Nederland...
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/48510quote:The Sheffield band gave a nod to Rod Stewart during the MEN Arena show, with frontman Alex Turner singing the chorus of the former Faces man's 1978 hit 'Da Ya Think I'm Sexy?' during 'Crying Lightning'.
MEN Arena, Manchester, 21-09-09quote:Op zondag 22 november 2009 17:43 schreef Arn0 het volgende:
Ohja, ze hebben Sketchead gedropt van hun setlist
Inderdaad, vandaar dat ik deze beslissing ook belachelijk vind.. 18 nummers, dat is echt te weinigquote:Op zondag 22 november 2009 21:55 schreef Aisumasen het volgende:
Hmm... Was het niet juist de bedoeling dat ze een keer wat méér nummers gaan spelen?
Yep, gewoon in FA. Dat is een blijver lijkt me, of althans voor de rest van deze tourquote:
Ik vind een single + B-sides gewoon een EP.quote:Op zondag 22 november 2009 23:27 schreef Arn0 het volgende:
Bedoel je nu een EP of een single?Sowieso is het in sommige gevallen ietwat vaag of het nu een Single of een EP is.
Als je er bij zet welke nummers er als b-side opzitten kan ik wel een keuze makenquote:Op zondag 22 november 2009 23:26 schreef TC03 het volgende:
Nu er weer twee Humbug EP's bij zijn gekomen is het wellicht tijd voor lijstjes met beste EP's (alleen singles)?Zie de OP voor een overzichtje hiervan. Je moet zelf maar weten hoe belangrijk je de single zelf vindt, mij gaat het voornamelijk om de B-sides.
1. Fluorescent Adolescent (Too Much To Ask en Plastic Tramp zijn beide erg goed)
2. Cornerstone
3. Brianstorm (What If You Were Right First Time, overigens één van de minst poëtische lyrics)
4. Leave Before The Lights Come On (leuke single)
5. I Bet That You Look Good On The Dancefloor
6. Teddy Picker
7. Crying Lightning
8. When The Sun Goes Down
Zie de OP.quote:Op zondag 22 november 2009 23:29 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als je er bij zet welke nummers er als b-side opzitten kan ik wel een keuze maken
Ik zou zeggen, kijk in de OP. Daar staat een heel mooi, duidelijk overzichtquote:Op zondag 22 november 2009 23:29 schreef Leonos het volgende:
Als je er bij zet welke nummers er als b-side opzitten kan ik wel een keuze maken
Zie je wel...quote:Op zondag 22 november 2009 23:30 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, kijk in de OP. Daar staat een heel mooi, duidelijk overzicht
Ja, de discografie wordt zeer zeker geapprecieerdquote:
quote:Op zondag 22 november 2009 23:29 schreef Leonos het volgende:
[..]
Deze post is opzich vrij ironisch:quote:
Hihi.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:12 schreef Leonos het volgende:
[..]
Die hele discografie is niet een beetje overbodig?
We weten toch wel wat er uitgekomen is ?
PM naar de b-sides trouwens?
Zo'n lijstje, da's een hele lastige! Puur op basis van de B-kanten:quote:Op zondag 22 november 2009 23:26 schreef TC03 het volgende:
Nu er weer twee Humbug EP's bij zijn gekomen is het wellicht tijd voor lijstjes met beste EP's (alleen singles)?Zie de OP voor een overzichtje hiervan. Je moet zelf maar weten hoe belangrijk je de single zelf vindt, mij gaat het voornamelijk om de B-sides.
1. Fluorescent Adolescent (Too Much To Ask en Plastic Tramp zijn beide erg goed)
2. Cornerstone (Alleen al vanwege "And he could catapult you back to your daddy" zou deze hier kunnen staan)
3. Brianstorm (What If You Were Right First Time, overigens één van de minst poëtische lyrics)
4. Leave Before The Lights Come On (leuke single)
5. I Bet That You Look Good On The Dancefloor
6. Teddy Picker
7. Crying Lightning
8. When The Sun Goes Down
Maar wat is dan een singlequote:Op maandag 23 november 2009 00:15 schreef Aisumasen het volgende:
Oh fuck, ik ben "Who The Fuck..." vergeten. Een EP is officieel een geluidsdrager die meer muziek bevat dan een single, maar te kort is om door te gaan als een album. Maar ik heb gewoon alle niet-albums beoordeeld
.
quote:‘Als er geen pingpongtafel is, dan komen we niet’
AMSTERDAM - De stijgende lijn in de carrière van Arctic Monkeys blijft gestaag omhoog kruipen. Voor de promotie van het derde album, Humbug, doet het viertal zelfs een reeks optredens in stadions. En daarover maakt de band zich best zorgen, vertellen bassist Nick O'Malley en drummer Matt Helders aan NU.nl. “Die grote arena’s, daar ben ik toch wel een beetje bang voor”, geeft Helders toe. “Er zal maar net wat mis gaan. Dat ik mijn drumstokjes laat vallen, of Alex (Turner, zanger-gitarist, red.) de tekst vergeet ofzo. Dan staan er wel even wat meer mensen dan bij een normale clubshow. ” “Ja, dat is best eng”, beaamt O'Malley. “Als je onderuit glijdt sta je mooi voor tienduizenden mensen voor lul.” Niet dat de bassist al eens onderuit is gegaan op het podium. “Maar dat maakt me niet minder angstig”, bezweert hij. “Er ligt altijd zoveel zooi op het podium, voor je het weet lig je op je gezicht.” “Ik ben trouwens wel één keer bijna uitgegleden”, herinnert hij zich dan. “Dat was bij een show in Australië.” “Oh ja”, grinnikt Helders. “Maar toen was je ook zo zat als een toeter!”
Lam
O'Malley trekt een schijnheilig gezicht. “Dat was omdat jullie er met z’n drieën op uit waren geweest en helemaal lam terugkwamen van een barbecue, een uurtje voordat we het podium op moesten. Er was geen normaal woord meer met jullie te wisselen, dus toen heb ik in sneltreinvaart een partij biertjes naar binnen gegooid, om zo snel mogelijk jullie ‘niveau’ te bereiken.” “Sindsdien drink ik niet meer voor een optreden. Is toch niet zo verstandig”, grijnst hij. Helders is het roerend met hem eens. “Ik had die betreffende show ook niet mijn beste optreden. En dat kun je ten opzichte van je fans niet maken natuurlijk.”
Pingpongtafel
Er wordt dus niet veel gedronken voor een optreden, maar hoe houden de heren zichzelf dan bezig? “Iedere zaal waar we spelen moet een pingpongtafel hebben”, aldus O’Malley. “Ja”, knikt Helders beslist, “als er geen pingpongtafel is, dan komen we niet.” Wat het duo graag de wereld uit wil helpen, is dat Arctic Monkeys in principe alleen Alex Turner is, en de andere drie er een beetje voor spek en bonen bij zitten. “Er zijn volgens mij veel mensen die denken dat alles uit de koker van Alex komt, alsof wij een soort marionetten van hem zijn. Belachelijk”, aldus O’Malley. “Wij hebben net zo veel te zeggen over de muziek en dragen net zo veel bij”, legt Helders uit. “Alex schrijft alleen alle teksten en daarom wordt al snel gedacht dat de hele nummers van hem afkomstig zijn. Maar dat is onzin. Een nummer kan net zo goed ontstaan uit een gitaarriff van Jamie, een basloopje van Nick of een drumritme van mij."
Gekte
O’Malley ziet ook nog een voordeel aan die verwarring. “Wij kunnen tenminste nog fatsoenlijk over straat, zonder dat er gelijk een hele gekte uitbreekt. Maar het is wel irritant dat mensen denken dat wij helemaal niks bijdragen.” Omdat Helders en O’Malley zo jong zo succesvol waren met hun band, hebben ze vrij weinig tijd gehad om in hun pubertijd zelf veel naar muziek te luisteren . Daarmee maken ze nu een inhaalslag. “Voor de nieuwe plaat heb ik veel naar Cream en Joy Division geluisterd. Die bands kende ik uiteraard al, maar ik was er nog nooit écht goed ingedoken, want daar heb ik nooit eerder tijd voor gehad”, vertelt Helders.
Braaf
“Normaal gesproken zijn dat bands waar je uit jezelf tegenaan loopt, maar bij ons ging dat toch net even anders”, begint O’Malley. “Dan riep er iemand ‘jullie klinken precies als Gang Of Four’ en dan knikten we braaf en kochten vervolgens al hun platen om die thuis te beluisteren.” “Andersom gebeurt trouwens ook vaak. Dan stuurt iemand me bijvoorbeeld een myspacelink van een band die precies zoals ons zou moeten klinken. Ik ben nog geen groep tegengekomen bij wie dat ook echt zo is.” Helders schud meewarig zijn hoofd: “Integendeel. Vaak lijkt het voor geen meter op wat wij doen, dan vraag ik me vaak af wat die mensen in godsnaam geslikt hebben om dat te denken.” Dan steekt gitarist Jamie Cook zijn hoofd om de deur. “Zijn jullie al klaar? Ik verveel me”, grijnst hij, enthousiast rondzwaaiend met een tafeltennisbatje. Tijd voor een nieuw potje pingpong.
http://www.nu.nl/muziekni(...)n-komen-we-niet.html
Volgens mij wel jaquote:Op maandag 23 november 2009 15:52 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Eh... Ligt het aan mij, of heeft de auteur van het stukje een behoorlijke vrijheid van schrijven genomen?
In Glasgow voor het eerst gespeeld, dan? Want bij de Nottingham gig was het nog de normale versie iig.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:56 schreef Aisumasen het volgende:
Een nieuwe "Secret Door", met een gedeelte van de akoestische versie van "Dance Little Liar".
Ik denk Secret Door als in de geheime player op de sitequote:Op woensdag 25 november 2009 14:15 schreef Arn0 het volgende:
[..]
In Glasgow voor het eerst gespeeld, dan? Want bij de Nottingham gig was het nog de normale versie iig.
Oh, shit, natuurlijk. Fail van mijquote:Op woensdag 25 november 2009 14:16 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik denk Secret Door als in de geheime player op de site
Ben benieuwdquote:BBC Radio Two Session
Arctic Monkeys will be performing a session on Dermot O'Leary's BBC Radio Two show on Saturday 28th November between 3-6pm.
Te traagquote:
quote:Op woensdag 25 november 2009 16:24 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Te traagWel tof nieuws. Misschien dat ze voor de grap nu die cover doen.
Dat was het eerste waar ik naar keekquote:Op woensdag 25 november 2009 16:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou niet op een vrijdag.
http://www.xfm.co.uk/news/2009/arctic-monkeys-talk-new-albumquote:Speaking just before their headline show at the Manchester Evening News Arena last weekend (November 21), Helders said: "At the moment, we're stopping in February, March, but we're in the process of thinking about whether we're going to start recording again. We enjoyed it that much, making this record, we're eager to do something else."
He also admitted that working with Josh Homme had been beneficial to the evolution of the group's music - even though some fans would have liked them to keep the sound of their debut album.
"Obviously a lot of people want the first record again and again, but there's no point for us and the majority of people see that you have to move on."
Het was geen diepgaand interview, maar echt erg vond ik het ook weer niet. Plaatsvervangende schaamte is meer iets voor Larry Kingquote:Op woensdag 25 november 2009 19:21 schreef Aisumasen het volgende:
Ik kreeg gewoon plaatsvervangende schaamte bij dat interview...
Het is altijd wel jammer om te lezen dat de beveiliging meermaals moest ingrijpen omdat er te heftig gepit werdquote:
True. Ik zat afgelopen zaterdagavond in de bus van Liverpool naar Manchester en voor ons zaten 3 gasten die naar het Arctic Monkeys concert in Manchester gingen. Dit waren niet de indiekids die je zou verwachten maar meer your average voetbalhooligan, met een gezichtsuitdrukking dat doet vermoeden dat ze het afgelopen jaar voortdurend met een baksteen bewerkt. Tijdens de busrit van een uur hadden ze ieder minstens 3 lijntjes coke gesnoven (dit deden ze het liefst zo zichtbaar mogelijk) en aan het eind van de rit waren ze helemaal de weg kwijt. Dat is dan het publiek dat in Engeland naar concerten gaat.quote:Op donderdag 26 november 2009 08:11 schreef AMDB het volgende:
Ik heb soms het idee dat AM in Engeland vooral tokkies aantrekt
zeg er dan ook meteen ff bij wat voor?quote:Op donderdag 26 november 2009 15:56 schreef hallo-daar het volgende:
Genoeg gezeur, Alex heeft een nieuwe gitaar
Het lijkt op een custom JazzMaster Fender, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggenquote:Op donderdag 26 november 2009 16:24 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
zeg er dan ook meteen ff bij wat voor?
thnxquote:Op donderdag 26 november 2009 16:28 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het lijkt op een custom JazzMaster Fender, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 november 2009 16:47 schreef blckbb het volgende:
Al Arn0 en Aisumasen AM-fans zijn denk ik dat het wel de moeite waard is een albumpie te halen
Op dit moment alle EP's en de 3 albums in de Download. Mochten ze bevallen dan neem ik 'm wel eens mee op LP of CDquote:Op donderdag 26 november 2009 16:54 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ze hebben 'maar' drie albums op dit moment, dus ik zou persoonlijk chronologisch met het debuut beginnen, vervolgens het tweede luisteren en dan het derde. Nadien zijn er dan nog de Singles/EP's
Ikzelf vind het derde album veel beter dan de vorige twee, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Ja op zich wel oké bandje, niks speciaals.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:47 schreef blckbb het volgende:
Al Arn0 en Aisumasen AM-fans zijn denk ik dat het wel de moeite waard is een albumpie te halen
Glasgow is een shithole, vol met NEDs (non-educated delinquents), de Schotse variant op de Britse chavs of Ierse knackers. Working class hooligans dus. Weinig sfeer en stijl daar te bekennen. Verbaast me ook niets eigenlijk.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:25 schreef Arn0 het volgende:
Erg jammer, zo'n gasten mogen wel een concertverbod krijgen. Naar het schijnt waren er zelfs junkies bij.
Ligt het trouwens aan mij, of is de sfeer in het geheel (geen speciale kleurlichten bijvoorbeeld) veel slechter dan normaal?
quote:Op zondag 15 november 2009 18:32 schreef Aisumasen het volgende:
Alex heeft iets met 'ladies' tijdens "Dancefloor". Deed-ie afgelopen zomer op All Points West vooraf nog een korte hommage aan de Beastie Boys ("Hey ladieeeeesss!"), laat hij deze keer zijn liefde voor Beyonce blijken:
quote:"i was going 'bom bom bom' thinking of a bassline for it, it's been floating around for a while that one"
Dat dacht ik eigenlijk ook ja, 1 of ander X-Factor/Idols vrouwtje toch?quote:Op vrijdag 27 november 2009 02:13 schreef Aisumasen het volgende:
Vrees niet langer, dat record is namelijk allang verbroken.
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/48547quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:17 schreef Aisumasen het volgende:
Ik moet er wel bij zeggen dat Arctic Monkeys nog steeds de band met het snelstverkopende debuut zijn, en dat ze ook nog steeds het snelstverkopende debuut met zelfgeschreven liedjes hebben.
Ja, maar NME zit er dus weer(!) naast en andere sites nemen het klakkeloos overquote:
quote:Op donderdag 26 november 2009 16:57 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja op zich wel oké bandje, niks speciaals.
Oh oke, nja ik heb gewoon een discografie gedownloadquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:05 schreef Aisumasen het volgende:
Welke zijn dat, als ik mag vragen? (Maxi-singles en EP's zijn nogal makkelijk door elkaar te halen).
Ik zou de OP checken, daar staat een erg handige discografie in. Want nu klopt je volgorde al nietquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:11 schreef blckbb het volgende:
[..]
Oh oke, nja ik heb gewoon een discografie gedownloadEn daar stonden EP's en Albums bij.
Ik doelde op I Bet You Look Good on the Dancefloor en Leave before the Lights Come On.
Echt?quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:14 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik zou de OP checken, daar staat een erg handige discografie in. Want nu klopt je volgorde al nietJe slaagt er een paar over.
En inderdaad, ik zou persoonlijk met albums beginnen.
Ik begin graag bij het begin, en I Bet You Look Good was volgens die discografie uit 2005 en dus de eerste EPquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:12 schreef Merkie het volgende:
Waarom begin je met EP's? Ze zijn goed hoor, alleen ze zijn nog beter als je de bijbehorende nummers uit die periode ook kent (en dus de albums kent).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |