abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 november 2009 @ 17:48:36 #101
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74912642
quote:
Op zondag 22 november 2009 17:46 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja, niemand kent het nummer en iedereen staart maar een beetje dwaas voor zich uit.
Mwah, hier was het bijna even bekend (of onbekend) als de andere Humbug nummers en het paste imo goed voor My Propeller en Crying Lightning. En het publiek hoeft toch niet altijd laaiend enthousiast te zijn?

Nu hebben ze nog maar 18 nummers in hun set.

Edit: http://www.bbc.co.uk/radio1/chart/singles/
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74912712
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:13 schreef AMDB het volgende:
Wanneer komen de singlecharts uit? Benieuwd naar de positie van Cornerstone
Heb ze nergens zien staan in de midweeks. Niet in de Nederlandse charts, en zelfs niet in de UK Charts. Dat ze in de top 20 staan is boven alle verwachtingen.
  zondag 22 november 2009 @ 18:09:49 #103
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_74912840
Ik acht de kans groter dat hij helemaal niet chart .
2000 light years from home
pi_74912951
Ik had ook gedacht dat hij helemaal niet zou binnenkomen, maar ik vertrouw op Arn0, die in de show gehoord heeft dat ze in de top 25 staan. Het verbaasd mij zeer.
  zondag 22 november 2009 @ 18:32:07 #105
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74913442
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:13 schreef Aisumasen het volgende:
Ik had ook gedacht dat hij helemaal niet zou binnenkomen, maar ik vertrouw op Arn0, die in de show gehoord heeft dat ze in de top 25 staan. Het verbaasd mij zeer.
Ehh Ik keek gewoon op de site en ik zag dat ze nog niet op de posities 40 => 25 stonden dus maakte ik die veronderstelling maar. Excuses voor de verwarring
pi_74913484
Haha, zat ik net aan te denken. Nee, in dat geval komen ze helemaal niet binnen .
  zondag 22 november 2009 @ 18:36:36 #107
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74913583
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:33 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, zat ik net aan te denken. Nee, in dat geval komen ze helemaal niet binnen .
Wel wat teleurstellend, had toch wel verwacht dat ze in de top 40 zouden staan. Ik weet niet hoeveel singles de #40 gemiddeld verkoopt, eigenlijk.
pi_74913675
quote:
Op zondag 22 november 2009 17:43 schreef Arn0 het volgende:
Ohja, ze hebben Sketchead gedropt van hun setlist
Nouja, iig nadat ik hem gezien heb
pi_74914023
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:36 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Wel wat teleurstellend, had toch wel verwacht dat ze in de top 40 zouden staan. Ik weet niet hoeveel singles de #40 gemiddeld verkoopt, eigenlijk.
Het is een nauwelijks gepromote niet fysiek verkrijgbare single, van een nummer wat al maanden op een album staat. Was dit de eerste single geweest van een nog uit te komen album, was het heel anders geweest. Een nummer 1 verkoopt gemiddeld rond de 100.000 singles in Engeland. De nummer 40 verkoopt er gemiddeld rond de 5000. "Crying Lightning" debuteerde op basis van digitale downloads op nummer 12 met 17.500 verkochte exemplaren. Laten we maar niet beginnen over Nederland...
  zondag 22 november 2009 @ 18:55:50 #110
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74914115
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:53 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Het is een nauwelijks gepromote niet fysiek verkrijgbare single, van een nummer wat al maanden op een album staat. Was dit de eerste single geweest van een nog uit te komen album, was het heel anders geweest. Een nummer 1 verkoopt gemiddeld rond de 100.000 singles in Engeland. De nummer 40 verkoopt er gemiddeld rond de 5000. "Crying Lightning" debuteerde op basis van digitale downloads op nummer 12 met 17.500 verkochte exemplaren. Laten we maar niet beginnen over Nederland...
De single is toch op LP (7 & 10) verkrijgbaar? Want als je hem enkel kan downloaden, is het wel begrijpbaar ja.
pi_74914279
Ja, maar hoe veel denk je dat er van die vinyl singles verkocht worden .

En onthoud dat de verhouding digitale downloads/fysieke singles in Engeland 90/10 is.
  zondag 22 november 2009 @ 19:42:31 #112
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74915666
Het is officieel, ze staan er inderdaad niet in.
pi_74915788
quote:
The Sheffield band gave a nod to Rod Stewart during the MEN Arena show, with frontman Alex Turner singing the chorus of the former Faces man's 1978 hit 'Da Ya Think I'm Sexy?' during 'Crying Lightning'.
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/48510
pi_74922094
quote:
Op zondag 22 november 2009 17:43 schreef Arn0 het volgende:
Ohja, ze hebben Sketchead gedropt van hun setlist
MEN Arena, Manchester, 21-09-09

Dance Little Liar'
'Brianstorm'
'This House Is A Circus'
'Still Take You Home'
'I Bet You Look Good On The Dancefloor'
'Sketchead'
'My Propeller'
'Crying Lightning'
'Potion Approaching'
'The View From The Afternoon'
'Cornerstone'
'If You Were There, Beware'
'Pretty Visitors'
'The Jeweller's Hands'
'Do Me A Favour'
'When The Sun Goes Down'
'Secret Door'
'Fluorescent Adolescent'
'Mardy Bum'
'505'

http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/48510

Vrees niet, tenzij NME valse informatie geeft.
pi_74922218
Gaat NME nu van elk optreden verslag doen ?
  zondag 22 november 2009 @ 21:52:02 #116
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74922290
Ik zag die setlist ook, maar klopt niet. Want verscheidene mensen die gegaan zijn, bevestigen dat het uit de setlist is.
pi_74922506
Hmm... Was het niet juist de bedoeling dat ze een keer wat méér nummers gaan spelen ?
  zondag 22 november 2009 @ 21:57:15 #118
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74922616
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:55 schreef Aisumasen het volgende:
Hmm... Was het niet juist de bedoeling dat ze een keer wat méér nummers gaan spelen ?
Inderdaad, vandaar dat ik deze beslissing ook belachelijk vind.. 18 nummers, dat is echt te weinig
  zondag 22 november 2009 @ 21:59:56 #119
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_74922781
Mardy Bum, weer? .
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 22 november 2009 @ 22:02:19 #120
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74922929
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:59 schreef TC03 het volgende:
Mardy Bum, weer? .
Yep, gewoon in FA. Dat is een blijver lijkt me, of althans voor de rest van deze tour
  zondag 22 november 2009 @ 22:03:03 #121
53267 TC03
pi_74922982
Jammer dat wij net buiten de boot zijn gevallen.
  zondag 22 november 2009 @ 22:10:19 #122
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74923386
Ik snap niet dat er nog steeds geen video's zijn van het Richard Hawley + Turner optreden, maar wel van Mika , van diezelfde avond/gig nota bena.
pi_74925266
"Dangerous Animals" .
  zondag 22 november 2009 @ 23:26:30 #124
53267 TC03
pi_74926732
Nu er weer twee Humbug EP's bij zijn gekomen is het wellicht tijd voor lijstjes met beste EP's (alleen singles)? Zie de OP voor een overzichtje hiervan. Je moet zelf maar weten hoe belangrijk je de single zelf vindt, mij gaat het voornamelijk om de B-sides.

1. Fluorescent Adolescent (Too Much To Ask en Plastic Tramp zijn beide erg goed)
2. Cornerstone (Alleen al vanwege "And he could catapult you back to your daddy" zou deze hier kunnen staan )
3. Brianstorm (What If You Were Right First Time , overigens één van de minst poëtische lyrics)
4. Leave Before The Lights Come On (leuke single)
5. I Bet That You Look Good On The Dancefloor
6. Teddy Picker
7. Crying Lightning
8. When The Sun Goes Down

[ Bericht 2% gewijzigd door TC03 op 22-11-2009 23:32:17 ]
  zondag 22 november 2009 @ 23:27:40 #125
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74926781
Bedoel je nu een EP of een single? Sowieso is het in sommige gevallen ietwat vaag of het nu een Single of een EP is.
  zondag 22 november 2009 @ 23:28:16 #126
53267 TC03
pi_74926801
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:27 schreef Arn0 het volgende:
Bedoel je nu een EP of een single? Sowieso is het in sommige gevallen ietwat vaag of het nu een Single of een EP is.
Ik vind een single + B-sides gewoon een EP.
pi_74926846
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:26 schreef TC03 het volgende:
Nu er weer twee Humbug EP's bij zijn gekomen is het wellicht tijd voor lijstjes met beste EP's (alleen singles)? Zie de OP voor een overzichtje hiervan. Je moet zelf maar weten hoe belangrijk je de single zelf vindt, mij gaat het voornamelijk om de B-sides.

1. Fluorescent Adolescent (Too Much To Ask en Plastic Tramp zijn beide erg goed)
2. Cornerstone
3. Brianstorm (What If You Were Right First Time , overigens één van de minst poëtische lyrics)
6. Teddy Picker
7. Crying Lightning
Als je er bij zet welke nummers er als b-side opzitten kan ik wel een keuze maken
  zondag 22 november 2009 @ 23:29:59 #128
53267 TC03
pi_74926880
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:29 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als je er bij zet welke nummers er als b-side opzitten kan ik wel een keuze maken
Zie de OP.
  zondag 22 november 2009 @ 23:30:15 #129
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74926890
quote:
Ik zou zeggen, kijk in de OP. Daar staat een heel mooi, duidelijk overzicht

Edit: Dat dus. Ik ga morgen eens alle EP's/Singles beluisteren en een lijstje maken, goed idee.
pi_74926903
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:30 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, kijk in de OP. Daar staat een heel mooi, duidelijk overzicht
Zie je wel...
  zondag 22 november 2009 @ 23:33:23 #131
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74926991
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:30 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zie je wel...
Ja, de discografie wordt zeer zeker geapprecieerd We hebben toch nooit gezegd van niet?
Edit: Oh, haha, ironisch inderdaad

Overigens staat Cornerstone wel op #8 in de Indie charts!
  zondag 22 november 2009 @ 23:33:42 #132
53267 TC03
pi_74927000
quote:

[..]

quote:
Op zondag 22 november 2009 23:30 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zie je wel...
Deze post is opzich vrij ironisch:
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:12 schreef Leonos het volgende:

[..]

Die hele discografie is niet een beetje overbodig?
We weten toch wel wat er uitgekomen is ?

PM naar de b-sides trouwens?
Hihi.
pi_74927133
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:26 schreef TC03 het volgende:

2. Cornerstone (Alleen al vanwege "And he could catapult you back to your daddy" zou deze hier kunnen staan )
6. Teddy Picker
7. Crying Lightning
Zo'n lijstje, da's een hele lastige! Puur op basis van de B-kanten:

2. Who The Fuck Are Arctic Monkeys? (No Buses en Despair, 2 van Alex's sterkste composities. Als geheel het meest indrukwekkende en perfecte vervolg en antwoord op hun succes denkbaar, en dat 3 maanden na release van hun debuutalbum.)
3. Brianstorm (vooral What If You Were Right First Time)
4. Cornerstone (Catapult, 'nuff said)
5. Dancefloor (Bigger Boys is een van hun beste pop-songs, Chu Li's één van hun meest funky songs)
6. Matador / Da Frame 2R (een killer combinatie op 7")
7. When The Sun Goes Down (geweldige songs in stijl van het debuut, vooral Settle For A Draw)
8. Teddy Picker (leuke jams, toffe sound, vermakelijk, maar niet het beste)
9. Leave Before The Lights Come On (fantastische A-kant, matige covers)
10. Crying Lightning (spreekt voor zich).

[ Bericht 2% gewijzigd door Aisumasen op 23-11-2009 00:17:43 ]
pi_74928093
Morgen maar eens een lijstje maken. Ik bekijk een single wel als een geheel, de a-kant neem ik ook mee in m'n beoordeling.

De enige EP's die ze hebben uitgebracht zijn toch "Five Minutes With..." en "Who The Fuck..."? Of noemen jullie alles wat geen album is maar meer dan twee nummers bevat een EP? Zijn daar officiële standaarden voor?
Stay on my arm, you little charmer
pi_74928137
Oh fuck, ik ben "Who The Fuck..." vergeten . Een EP is officieel een geluidsdrager die meer muziek bevat dan een single, maar te kort is om door te gaan als een album. Maar ik heb gewoon alle niet-albums beoordeeld .
pi_74928348
quote:
Op maandag 23 november 2009 00:15 schreef Aisumasen het volgende:
Oh fuck, ik ben "Who The Fuck..." vergeten . Een EP is officieel een geluidsdrager die meer muziek bevat dan een single, maar te kort is om door te gaan als een album. Maar ik heb gewoon alle niet-albums beoordeeld .
Maar wat is dan een single ? Oorspronkelijk een 7" met een a- en b-kant? Ik noem bijvoorbeeld "Cornerstone" een single, maar de versie met vier songs is geen single?
pi_74928371
Precies wat je zegt: "Oorspronkelijk" . Die grenzen zijn zo verschoven, dat de regels anno 2009 vrij ruim genomen kunnen worden.
  maandag 23 november 2009 @ 09:08:49 #138
192683 AMDB
Visionair.
pi_74931574
Even miijn lijstje met singles:

1. When the Sun Goes Down -- Misschien los niet allemaal de beste b-sides, maar de nummers passen zo goed bij elkaar!

2. Brianstorm -- Heerlijk opgefokt, het begint al met het geniale If you found this, it's probably too late. What if you were right the first time knalt daar nog eens overheen! Temptation.. heeft misschien wel de meest geweldige zin ooit: "Put your charm where I can't see it and your hands where I can"

3. Fluorescent Adolescent -- De geniale herkenbaarheid van Plastic Tramp, met een geniale afstandelijke sfeer. Alsof Alex 20 kilometer verderop staat te zingen maar je hem toch als dichtbij ziet. Too Much To Ask is voor mij het mooiste liefdesverdriet liedje ooit geschreven.

4. Cornerstone -- *ik schreef bijna Catapult ipv Cornerstone* Catapult en Fright Lined Dining Room, echte b-side toppers waarvan ik zeker FLDR urenlang kan luisteren. Sketchead is een heel goed nummer maar kan gewoon niet opboksen tegen de andere twee.

5. Matador / Da Frame 2R -- Omdat Matador mij altijd 3x zo snel laat lopen als het nummer sneller gaat. Da Frame 2R is heerlijk opgefokt.

6. Who the Fuck... -- Voor No Buses en Despair, geweldige nummers. Ook Cigarette Smoker Fiona is heerlijk om hersenloos te luisteren:)

7. Teddy Picker -- <3 Nettles, heerlijke tempowisseling in dat nummer.

----------------------------Alles hierboven ligt echt heel dicht bij elkaar. Hieronder zijn de voor mij echt wat mindere singles/EP's.

8. Leave Before the Lights come on -- Leuke covers, maar het blijven covers.

9. I bet.. -- Lekkere nummers maar gewoon net niet. De voorkant van de single doet me wel altijd denken aan De Vliegende Panters

10. Crying Lightning -- Ik vind Red Right Hand een heel lekkere cover, maar niet geniaal ofzo, I haven't got my strange is misschien wel het slechtste AM nummer ooit (dat is eigenlijk nog steeds wel oké dus ).
pi_74939336
quote:
‘Als er geen pingpongtafel is, dan komen we niet’

AMSTERDAM - De stijgende lijn in de carrière van Arctic Monkeys blijft gestaag omhoog kruipen. Voor de promotie van het derde album, Humbug, doet het viertal zelfs een reeks optredens in stadions. En daarover maakt de band zich best zorgen, vertellen bassist Nick O'Malley en drummer Matt Helders aan NU.nl. “Die grote arena’s, daar ben ik toch wel een beetje bang voor”, geeft Helders toe. “Er zal maar net wat mis gaan. Dat ik mijn drumstokjes laat vallen, of Alex (Turner, zanger-gitarist, red.) de tekst vergeet ofzo. Dan staan er wel even wat meer mensen dan bij een normale clubshow. ” “Ja, dat is best eng”, beaamt O'Malley. “Als je onderuit glijdt sta je mooi voor tienduizenden mensen voor lul.” Niet dat de bassist al eens onderuit is gegaan op het podium. “Maar dat maakt me niet minder angstig”, bezweert hij. “Er ligt altijd zoveel zooi op het podium, voor je het weet lig je op je gezicht.” “Ik ben trouwens wel één keer bijna uitgegleden”, herinnert hij zich dan. “Dat was bij een show in Australië.” “Oh ja”, grinnikt Helders. “Maar toen was je ook zo zat als een toeter!”

Lam

O'Malley trekt een schijnheilig gezicht. “Dat was omdat jullie er met z’n drieën op uit waren geweest en helemaal lam terugkwamen van een barbecue, een uurtje voordat we het podium op moesten. Er was geen normaal woord meer met jullie te wisselen, dus toen heb ik in sneltreinvaart een partij biertjes naar binnen gegooid, om zo snel mogelijk jullie ‘niveau’ te bereiken.” “Sindsdien drink ik niet meer voor een optreden. Is toch niet zo verstandig”, grijnst hij. Helders is het roerend met hem eens. “Ik had die betreffende show ook niet mijn beste optreden. En dat kun je ten opzichte van je fans niet maken natuurlijk.”

Pingpongtafel

Er wordt dus niet veel gedronken voor een optreden, maar hoe houden de heren zichzelf dan bezig? “Iedere zaal waar we spelen moet een pingpongtafel hebben”, aldus O’Malley. “Ja”, knikt Helders beslist, “als er geen pingpongtafel is, dan komen we niet.” Wat het duo graag de wereld uit wil helpen, is dat Arctic Monkeys in principe alleen Alex Turner is, en de andere drie er een beetje voor spek en bonen bij zitten. “Er zijn volgens mij veel mensen die denken dat alles uit de koker van Alex komt, alsof wij een soort marionetten van hem zijn. Belachelijk”, aldus O’Malley. “Wij hebben net zo veel te zeggen over de muziek en dragen net zo veel bij”, legt Helders uit. “Alex schrijft alleen alle teksten en daarom wordt al snel gedacht dat de hele nummers van hem afkomstig zijn. Maar dat is onzin. Een nummer kan net zo goed ontstaan uit een gitaarriff van Jamie, een basloopje van Nick of een drumritme van mij."

Gekte

O’Malley ziet ook nog een voordeel aan die verwarring. “Wij kunnen tenminste nog fatsoenlijk over straat, zonder dat er gelijk een hele gekte uitbreekt. Maar het is wel irritant dat mensen denken dat wij helemaal niks bijdragen.” Omdat Helders en O’Malley zo jong zo succesvol waren met hun band, hebben ze vrij weinig tijd gehad om in hun pubertijd zelf veel naar muziek te luisteren . Daarmee maken ze nu een inhaalslag. “Voor de nieuwe plaat heb ik veel naar Cream en Joy Division geluisterd. Die bands kende ik uiteraard al, maar ik was er nog nooit écht goed ingedoken, want daar heb ik nooit eerder tijd voor gehad”, vertelt Helders.

Braaf

“Normaal gesproken zijn dat bands waar je uit jezelf tegenaan loopt, maar bij ons ging dat toch net even anders”, begint O’Malley. “Dan riep er iemand ‘jullie klinken precies als Gang Of Four’ en dan knikten we braaf en kochten vervolgens al hun platen om die thuis te beluisteren.” “Andersom gebeurt trouwens ook vaak. Dan stuurt iemand me bijvoorbeeld een myspacelink van een band die precies zoals ons zou moeten klinken. Ik ben nog geen groep tegengekomen bij wie dat ook echt zo is.” Helders schud meewarig zijn hoofd: “Integendeel. Vaak lijkt het voor geen meter op wat wij doen, dan vraag ik me vaak af wat die mensen in godsnaam geslikt hebben om dat te denken.” Dan steekt gitarist Jamie Cook zijn hoofd om de deur. “Zijn jullie al klaar? Ik verveel me”, grijnst hij, enthousiast rondzwaaiend met een tafeltennisbatje. Tijd voor een nieuw potje pingpong.

http://www.nu.nl/muziekni(...)n-komen-we-niet.html

Eh... Ligt het aan mij, of heeft de auteur van het stukje een behoorlijke vrijheid van schrijven genomen ?
  maandag 23 november 2009 @ 16:01:09 #140
192683 AMDB
Visionair.
pi_74939590
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:52 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Eh... Ligt het aan mij, of heeft de auteur van het stukje een behoorlijke vrijheid van schrijven genomen ?
Volgens mij wel ja

Die eerste zin bezorgt me kriebels
pi_74941139
Niets mis mee. Beetje te losjes, wellicht, maar ach... leuk verhaaltje toch?
  maandag 23 november 2009 @ 17:26:59 #142
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74942553
Ze doen tegenwoordig wel veel interviews, bijna dagelijks is er wel een krant/magazine met een nieuw interview met een of meerdere bandleden
pi_74943771
Leuk stukje

En inderdaad lijkt het vaak alsof alles uit Alex' mouw wordt geschud.
pi_74945590
Zijn we nog bezig met die lijstjes? Vind ze altijd wel leuk.

Ik laat soms de A-kant in mijn verhaaltjes achterwege want die zijn gewoon allemaal fantastisch. Mits er toch iets bijzonder mee is wordt dat genoemd. Verder zijn de onderste 4 EP's heel close bij elkaar.

1. Who The Fuck Are Arctic Monkeys? (In verhouding beter dan het debuut en staat gelijk aan FWN en Humbug. No Buses zit in mijn top 5 van AM)
2. Cornerstone (Sketchead is wat minder maar de overige 2 (3 incl Cornerstone) zijn fantastisch.)
3. Fluorescent Adolescent (FA is een top 5er en de andere 3 songs zijn heel erg goed maar zijn net wat minder dan Catapult en FLDR maar wel beter dan Sketchead. Ik ben trouwens één van de weinige die The Bakery vetter dan Too much to ask.)
4. Brianstorm (Versnelling en laatste couplet van What If is heel vet, if you found is een prima kort nummertje, Temptation neem ik niet echt serieus, wel leuk nummer)
5. Teddy Picker (Death Ramps is een vette instrumentale, Nettles is een vet nummer met een harde goeie sfeer. Bad Woman is gewoon leuk, leuke guest, wel tof )
6. Crying Lightning (CL blijft fantastisch en is dat altijd geweest, RRH is een vette cover. IHGMS is gewoon kort, energiek, goed rockend en lekker. Verder niet bijzonder maar ik snap de haat jegens dat nummer niet).
7. Dancefloor (Dancefloor vond ik eerst een kutnummer en daarbij AM ook. Inmiddels waardeer ik hem - wat ook wel moet als fan - en is het gewoon een vet nummer. Bigger Boys is een nummer op average AM-niveau en dus geweldig. Chu Li's is gewoon kut en saai, vind het haast een lachertje en neem hem ook niet echt serieus.)
8. Matador / Da Frame 2R (2 vette songs, Da Frame 2R is vetter dan Matador)
9. When The Sun Goes Down (Settle For A Draw heeft hetzelfde verhaal als Bigger Boys, is dus geweldig. 7 en Stickin' to the floor neem ik niet echt serieus en vind ik gewoon kut nummers)
10. Leave Before The Lights Come On (De A-kant zit in mijn top 10. De 2 covertjes zijn leuk en vet maar voegen verder niks toe, niet aan AM en niet aan de EP)
  dinsdag 24 november 2009 @ 00:54:16 #145
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74956521
FA + Mardy Bum in goede kwaliteit
pi_74987848
Een nieuwe "Secret Door", met een gedeelte van de akoestische versie van "Dance Little Liar".
  woensdag 25 november 2009 @ 14:15:23 #147
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74988160
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:56 schreef Aisumasen het volgende:
Een nieuwe "Secret Door", met een gedeelte van de akoestische versie van "Dance Little Liar".
In Glasgow voor het eerst gespeeld, dan? Want bij de Nottingham gig was het nog de normale versie iig.
  woensdag 25 november 2009 @ 14:16:18 #148
192683 AMDB
Visionair.
pi_74988175
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:15 schreef Arn0 het volgende:

[..]

In Glasgow voor het eerst gespeeld, dan? Want bij de Nottingham gig was het nog de normale versie iig.
Ik denk Secret Door als in de geheime player op de site
  woensdag 25 november 2009 @ 14:17:22 #149
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74988211
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:16 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik denk Secret Door als in de geheime player op de site
Oh, shit, natuurlijk. Fail van mij
pi_74989668
In NME's lijst van beste liedjes van het decennium is "A Certain Romance" als nummer 10 gekozen. "I Bet You Look Good On The Dancefloor" staat op 28.

http://www.nme.com/list/tracks-of-the-decade/158050
pi_74992475
quote:
BBC Radio Two Session

Arctic Monkeys will be performing a session on Dermot O'Leary's BBC Radio Two show on Saturday 28th November between 3-6pm.
Ben benieuwd .
  woensdag 25 november 2009 @ 16:23:49 #152
192683 AMDB
Visionair.
pi_74992497
Twitter:
quote:
BBC Radio 2 Session - 3pm-6pm - Saturday 28th November
  woensdag 25 november 2009 @ 16:24:30 #153
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_74992539
Misschien dan de cover ?
  woensdag 25 november 2009 @ 16:24:36 #154
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74992543
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:23 schreef AMDB het volgende:
Twitter:
[..]

Te traag Wel tof nieuws. Misschien dat ze voor de grap nu die cover doen.
pi_74992772
Haha, 2 maal 2 verschillende users die hetzelfde zeggen .
  woensdag 25 november 2009 @ 16:37:01 #156
192683 AMDB
Visionair.
pi_74992943
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:24 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Te traag Wel tof nieuws. Misschien dat ze voor de grap nu die cover doen.

Ik hoop ook op een cover
  woensdag 25 november 2009 @ 16:41:53 #157
53267 TC03
pi_74993099
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:37 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik hoop ook op een cover
Gelukkig voor jou niet op een vrijdag.
  woensdag 25 november 2009 @ 16:45:11 #158
192683 AMDB
Visionair.
pi_74993208
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:41 schreef TC03 het volgende:

[..]

Gelukkig voor jou niet op een vrijdag.
Dat was het eerste waar ik naar keek
pi_74995886
Mijn favoriete singles en EP's:

1. Who The Fuck Are Arctic Monkeys? - Ik vond er eerst niet zo veel aan, maar inmiddels is het een van mijn favoriete releases van Arctic Monkeys geworden. Vooral "No Buses" is goed. (Tevens het beste artwork van Arctic Monkeys, dat wit !)
2. Brianstorm - "If You Found This..." is een geweldig intro en was even mijn favoriete AM-nummer. De rest past er perfect bij. Alleen "Temptation" haalt het niveau van deze single omlaag.
3. Teddy Picker - Het titelnummer en "Nettles" zijn top 10-materiaal. Het was een uitermate geschikt plaatje om 2008 mee door te komen, wachtend op FWN II (qua niveau)...
4. Fluorescent Adolescent - Jammer van "The Bakery".
5. I Bet You Look Good On The Dancefloor - Van de A-kant heb ik altijd gehouden, "Bigger Boys" in een van de beste composities van Alex, waar ik eerst niet zo van onder de indruk was. "Chun Li's Spinning Bird Kick" vind ik een van de minste Arctics-nummers. Het verschil tussen deze verzameling van muziek, "Beneath The Boardwalk" en het debuutalbum vind ik trouwens opvallend groot. Als je die jonge, Sheffieldse snotapen uit 2005 wilt horen, zijn track 1 en 2 zijn de ultieme nummers. Je vóélt de hype gewoon als je die dikke zwarte rand van de cd in je hand hebt .
6. When The Sun Goes Down - Past goed bij elkaar, heeft een mooie hoesfoto, heeft een afsluiter à la "A Certain Romance" en "505" ("Settle For A Draw").
7. Matador/Da Frame 2R - Dat wit !
8. Cornerstone - Begin ik steeds meer te waarderen. In combinatie met de B-kanten vind ik de titelsong ook een stuk beter te pruimen (ik zie het nog wel groeien tot favoriet).
9. Leave Before The Lights Come On - Jammer dat het karton zo kwetsbaar is.
10. Crying Lightning - Dat stukje rond 0:50-0:55 van "I Haven't Got My Strange" zit wel regelmatig in mijn hoofd en dat vind ik niet verkeerd. De single als geheel is matig.
pi_74997041
quote:
Speaking just before their headline show at the Manchester Evening News Arena last weekend (November 21), Helders said: "At the moment, we're stopping in February, March, but we're in the process of thinking about whether we're going to start recording again. We enjoyed it that much, making this record, we're eager to do something else."

He also admitted that working with Josh Homme had been beneficial to the evolution of the group's music - even though some fans would have liked them to keep the sound of their debut album.

"Obviously a lot of people want the first record again and again, but there's no point for us and the majority of people see that you have to move on."
http://www.xfm.co.uk/news/2009/arctic-monkeys-talk-new-album
  woensdag 25 november 2009 @ 19:13:51 #161
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74997180
pi_74997438
Ik kreeg gewoon plaatsvervangende schaamte bij dat interview...
  woensdag 25 november 2009 @ 19:38:17 #163
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74997961
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:21 schreef Aisumasen het volgende:
Ik kreeg gewoon plaatsvervangende schaamte bij dat interview...
Het was geen diepgaand interview, maar echt erg vond ik het ook weer niet. Plaatsvervangende schaamte is meer iets voor Larry King
  woensdag 25 november 2009 @ 19:51:12 #164
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74998448
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:15 schreef Arn0 het volgende:
[..]Glasgow[..]
Het is altijd wel jammer om te lezen dat de beveiliging meermaals moest ingrijpen omdat er te heftig gepit werd
pi_74998608
Hehe, mietjes . Vroeger was er niet eens beveiliging . Ok, die keer in de Melkweg toen het publiek het podium maar bleef bestormen, stond er één mannetje aan elke kant van het podium. Die grepen in elke keer als iemand iets te lang naast Alex bleef rondspringen .
pi_74999048
Toch wel een vreemd moment:

Het doet me (wederom) denken aan dat concert in de Melkweg. Toen stopte Alex voor een moment, om ineens bezorgd de hand te pakken van een meisje die in de tornado van het publiek stond. Hij dacht dat ze gilde: "I can't breath". Daarna nooit meer zo'n hectisch concert meegemaakt. Maar de verhalen over het optreden in Glasgow slaan alles: De band moest meerdere malen stoppen omdat gasten met schoenen aan het gooien waren.
  woensdag 25 november 2009 @ 20:25:11 #167
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74999227
Erg jammer, zo'n gasten mogen wel een concertverbod krijgen. Naar het schijnt waren er zelfs junkies bij.

Ligt het trouwens aan mij, of is de sfeer in het geheel (geen speciale kleurlichten bijvoorbeeld) veel slechter dan normaal?
pi_74999538
Ik wil niet als een mijmerende ouwe tang overkomen, maar de sfeer is sowieso niets vergeleken met 'vroeger', bij de club-optredens. En het klinkt misschien generaliserend, maar ik zou ook voor geen goud een stadion-optreden in Engeland willen meemaken. Helaas is de praktijk van zakkenrollen tijdens de 'pit' ook overgewaaid naar Nederland.
pi_75010518
Ik heb soms het idee dat AM in Engeland vooral tokkies aantrekt
pi_75023152
Genoeg gezeur, Alex heeft een nieuwe gitaar
pi_75023579
quote:
Op donderdag 26 november 2009 08:11 schreef AMDB het volgende:
Ik heb soms het idee dat AM in Engeland vooral tokkies aantrekt
True. Ik zat afgelopen zaterdagavond in de bus van Liverpool naar Manchester en voor ons zaten 3 gasten die naar het Arctic Monkeys concert in Manchester gingen. Dit waren niet de indiekids die je zou verwachten maar meer your average voetbalhooligan, met een gezichtsuitdrukking dat doet vermoeden dat ze het afgelopen jaar voortdurend met een baksteen bewerkt. Tijdens de busrit van een uur hadden ze ieder minstens 3 lijntjes coke gesnoven (dit deden ze het liefst zo zichtbaar mogelijk) en aan het eind van de rit waren ze helemaal de weg kwijt. Dat is dan het publiek dat in Engeland naar concerten gaat.
pi_75024035
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:56 schreef hallo-daar het volgende:
Genoeg gezeur, Alex heeft een nieuwe gitaar
zeg er dan ook meteen ff bij wat voor?
pi_75024153
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:24 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

zeg er dan ook meteen ff bij wat voor?
Het lijkt op een custom JazzMaster Fender, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen

pi_75024211
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:28 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Het lijkt op een custom JazzMaster Fender, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen

[ afbeelding ]
thnx
het lijkt me inderdaad ook weer een jazzmaster
pi_75024845
Al Arn0 en Aisumasen AM-fans zijn denk ik dat het wel de moeite waard is een albumpie te halen
graag verwijderen
pi_75025099
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:47 schreef blckbb het volgende:
Al Arn0 en Aisumasen AM-fans zijn denk ik dat het wel de moeite waard is een albumpie te halen
Ze hebben 'maar' drie albums op dit moment, dus ik zou persoonlijk chronologisch met het debuut beginnen, vervolgens het tweede luisteren en dan het derde. Nadien zijn er dan nog de Singles/EP's

Ikzelf vind het derde album veel beter dan de vorige twee, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
pi_75025155
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:54 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ze hebben 'maar' drie albums op dit moment, dus ik zou persoonlijk chronologisch met het debuut beginnen, vervolgens het tweede luisteren en dan het derde. Nadien zijn er dan nog de Singles/EP's

Ikzelf vind het derde album veel beter dan de vorige twee, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Op dit moment alle EP's en de 3 albums in de Download. Mochten ze bevallen dan neem ik 'm wel eens mee op LP of CD
graag verwijderen
pi_75025217
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:47 schreef blckbb het volgende:
Ja op zich wel oké bandje, niks speciaals.
pi_75035488
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:25 schreef Arn0 het volgende:
Erg jammer, zo'n gasten mogen wel een concertverbod krijgen. Naar het schijnt waren er zelfs junkies bij.

Ligt het trouwens aan mij, of is de sfeer in het geheel (geen speciale kleurlichten bijvoorbeeld) veel slechter dan normaal?
Glasgow is een shithole, vol met NEDs (non-educated delinquents), de Schotse variant op de Britse chavs of Ierse knackers. Working class hooligans dus. Weinig sfeer en stijl daar te bekennen. Verbaast me ook niets eigenlijk.
pi_75041999
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:32 schreef Aisumasen het volgende:
Alex heeft iets met 'ladies' tijdens "Dancefloor" . Deed-ie afgelopen zomer op All Points West vooraf nog een korte hommage aan de Beastie Boys ("Hey ladieeeeesss!"), laat hij deze keer zijn liefde voor Beyonce blijken:

vrijdag 27 november 2009 @ 00:30:48 #181
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75042108
Haha

Naar het schijnt stond er gisteren in NME een opmerking van Nick over het nieuwe 'untitled' nummer;
quote:
"i was going 'bom bom bom' thinking of a bassline for it, it's been floating around for a while that one"
  vrijdag 27 november 2009 @ 01:34:04 #182
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75042864
Ik ben benieuwd of die aandachttekorte, overrated en gehypte Susan Boyle het record van snelst verkopende debuutalbum kan verbreken. Ik vrees ervoor
pi_75043120
Vrees niet langer, dat record is namelijk allang verbroken .
  vrijdag 27 november 2009 @ 08:18:36 #184
192683 AMDB
Visionair.
pi_75044259
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 02:13 schreef Aisumasen het volgende:
Vrees niet langer, dat record is namelijk allang verbroken .
Dat dacht ik eigenlijk ook ja, 1 of ander X-Factor/Idols vrouwtje toch?
pi_75063217
Leona Lewis, om precies te zijn
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:59:50 #186
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75064515
Vaag, dan zat NME (en een paar andere sites) er weer naast.
pi_75065105
Ik moet er wel bij zeggen dat Arctic Monkeys nog steeds de band met het snelstverkopende debuut zijn, en dat ze ook nog steeds het snelstverkopende debuut met zelfgeschreven liedjes hebben.
  vrijdag 27 november 2009 @ 19:18:40 #188
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75065152
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:17 schreef Aisumasen het volgende:
Ik moet er wel bij zeggen dat Arctic Monkeys nog steeds de band met het snelstverkopende debuut zijn, en dat ze ook nog steeds het snelstverkopende debuut met zelfgeschreven liedjes hebben.
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/48547

Ze zeggen niets van een band, en niets van zelfgeschreven nummers
pi_75065168
Ik wel .
  vrijdag 27 november 2009 @ 19:23:19 #190
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75065319
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:19 schreef Aisumasen het volgende:
Ik wel .
Ja, maar NME zit er dus weer(!) naast en andere sites nemen het klakkeloos over Maar ik lees het ook net, blijkbaar heeft Lewis 12000 albums meer verkocht in de eerste week
  vrijdag 27 november 2009 @ 19:31:59 #191
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_75065648
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:57 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ja op zich wel oké bandje, niks speciaals.
pi_75067824
Zijn deze opnames hier al bekend? Helaas moet er wel één of andere Jap doorheen praten in het begin.

vrijdag 27 november 2009 @ 20:52:25 #193
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75068057
Nog niet gepost nee, had het al wel gezien. Het is overigens van dezelfde uploader die de volledige Liquid Room gig heeft geüpload, dus ik veronderstel dat alle nummers(of althans alle nummers die uitgezonden zijn) online gezet worden.

Als die Youtube user nu eens mijn bericht zou willen beantwoorden..
pi_75072883
De eerste 2 EP's beluisterd en ik moet zeggen; de muziek bevalt mij prima
graag verwijderen
pi_75073142
Welke zijn dat, als ik mag vragen? (Maxi-singles en EP's zijn nogal makkelijk door elkaar te halen ).
pi_75073358
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:05 schreef Aisumasen het volgende:
Welke zijn dat, als ik mag vragen? (Maxi-singles en EP's zijn nogal makkelijk door elkaar te halen ).
Oh oke, nja ik heb gewoon een discografie gedownload En daar stonden EP's en Albums bij.
Ik doelde op I Bet You Look Good on the Dancefloor en Leave before the Lights Come On.
graag verwijderen
  vrijdag 27 november 2009 @ 23:12:59 #197
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_75073415
Waarom begin je met EP's ? Ze zijn goed hoor, alleen ze zijn nog beter als je de bijbehorende nummers uit die periode ook kent (en dus de albums kent).
  vrijdag 27 november 2009 @ 23:14:00 #198
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75073455
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:11 schreef blckbb het volgende:

[..]

Oh oke, nja ik heb gewoon een discografie gedownload En daar stonden EP's en Albums bij.
Ik doelde op I Bet You Look Good on the Dancefloor en Leave before the Lights Come On.
Ik zou de OP checken, daar staat een erg handige discografie in. Want nu klopt je volgorde al niet Je slaagt er een paar over.

En inderdaad, ik zou persoonlijk met albums beginnen.
pi_75073544
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:14 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik zou de OP checken, daar staat een erg handige discografie in. Want nu klopt je volgorde al niet Je slaagt er een paar over.

En inderdaad, ik zou persoonlijk met albums beginnen.
Echt?
weetikveel, ik haal zo'n discografie binnen en ik pak de eerste 2 EP's die erin staan
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:12 schreef Merkie het volgende:
Waarom begin je met EP's ? Ze zijn goed hoor, alleen ze zijn nog beter als je de bijbehorende nummers uit die periode ook kent (en dus de albums kent).
Ik begin graag bij het begin, en I Bet You Look Good was volgens die discografie uit 2005 en dus de eerste EP

Aanraders om sowieso nu te luisteren?
graag verwijderen
  vrijdag 27 november 2009 @ 23:17:45 #200
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75073589
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:16 schreef blckbb het volgende:
Aanraders om sowieso nu te luisteren?
Tja, ik zou gewoon de drie albums eerst beluisteren en dan kan je zelf je eigen aanraders bepalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')