Mijn favoriete singles en EP's:
1. Who The Fuck Are Arctic Monkeys? - Ik vond er eerst niet zo veel aan, maar inmiddels is het een van mijn favoriete releases van Arctic Monkeys geworden. Vooral "No Buses" is goed. (Tevens het beste artwork van Arctic Monkeys, dat wit

!)
2. Brianstorm - "If You Found This..." is een geweldig intro en was even mijn favoriete AM-nummer. De rest past er perfect bij. Alleen "Temptation" haalt het niveau van deze single omlaag.
3. Teddy Picker - Het titelnummer en "Nettles" zijn top 10-materiaal. Het was een uitermate geschikt plaatje om 2008 mee door te komen, wachtend op FWN II (qua niveau)...
4. Fluorescent Adolescent - Jammer van "The Bakery".
5. I Bet You Look Good On The Dancefloor - Van de A-kant heb ik altijd gehouden, "Bigger Boys" in een van de beste composities van Alex, waar ik eerst niet zo van onder de indruk was. "Chun Li's Spinning Bird Kick" vind ik een van de minste Arctics-nummers. Het verschil tussen deze verzameling van muziek, "Beneath The Boardwalk" en het debuutalbum vind ik trouwens opvallend groot. Als je die jonge, Sheffieldse snotapen uit 2005 wilt horen, zijn track 1 en 2 zijn de ultieme nummers. Je vóélt de hype gewoon als je die dikke zwarte rand van de cd in je hand hebt

.
6. When The Sun Goes Down - Past goed bij elkaar, heeft een mooie hoesfoto, heeft een afsluiter à la "A Certain Romance" en "505" ("Settle For A Draw").
7. Matador/Da Frame 2R - Dat wit

!
8. Cornerstone - Begin ik steeds meer te waarderen. In combinatie met de B-kanten vind ik de titelsong ook een stuk beter te pruimen (ik zie het nog wel groeien tot favoriet).
9. Leave Before The Lights Come On - Jammer dat het karton zo kwetsbaar is.
10. Crying Lightning - Dat stukje rond 0:50-0:55 van "I Haven't Got My Strange" zit wel regelmatig in mijn hoofd en dat vind ik niet verkeerd. De single als geheel is matig.