quote:
Nee, ik schakel gewoon, totaal geen problemen meequote:Op maandag 16 november 2009 17:57 schreef junkiexp het volgende:
Een automaat is zeker wel aan te rijden voor een busje, of rijden jullie allemaal stoer handgeschakeld?
?quote:Op maandag 16 november 2009 17:57 schreef junkiexp het volgende:
Een automaat is zeker wel aan te rijden voor een busje, of rijden jullie allemaal stoer handgeschakeld?
Hoe groot, tsja, het is een beetje wat je zelf weg kan brengen.quote:Op maandag 16 november 2009 18:01 schreef junkiexp het volgende:
[..]
?
Maar ik ben wel serieus aan het kijken of dit wat is, ik kom uit Rotterdam-Centrum en kan aan alle benodigdheden komen.
Hoe groot moet je bus zijn ?
En krijg je kleding van TPG ?
Ik rij in 2 verschillende voertuigen (Ford Transit & Citroen Berlingo) en thank god beide handgeschakeld.quote:Op maandag 16 november 2009 17:57 schreef junkiexp het volgende:
Pakketbezorgers deel2
2 versnellingen? How?quote:Op maandag 16 november 2009 22:48 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik rijd handgeschakeld in 2 ford transits, 1 met een slechte 2e versnellingen sporadisch een oude Mercedes met laadklep, of een nieuwe Vito, of een Opel Vivaro/ Renault Traffic
de 2e versnelling bedoelt ie. Rij ook handgeschakeld overigens. Ook tvpquote:
Kan vaak pas de volgende dag.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:52 schreef Dibble het volgende:
Vraagje aan de postbodes hiero
Heb vanmiddag een pakketje op de post gedaan. Alleen kan ik hem niet tracken via het internet. Klopt het dat dat niet meteen kan na het opsturen, zoja hoelang moet ik wachten tot hij wel trackbaar is?
TNT
Alvast bedankt voor reactie terug
Wisselend. Meesten zitten per pakket, sommige per uurquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Krijgen jullie betaald per pakket en/of ook nog een uursalaris?
Autos wassen en schoonmaken welquote:Op woensdag 18 november 2009 04:41 schreef Zapato het volgende:
Koerier is idd wel een typische HBO-functie.
Klopt, ben student, maar props voor het niet thuis zitten hoor, dat is het niet. Maar is het zo slecht dan nu?quote:Op woensdag 18 november 2009 07:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Autos wassen en schoonmaken welMoet ik dan thuis gaan zitten? Jij kent de huidige arbeidsmarkt zeker niet.
Veel plezier nog daarquote:
Het is moeilijk om bij TNT in loondienst te komen. Ze willen juist van hun mensen af.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Staan er eigenlijk nog vacatures open bij bedrijven? Heb me HBO en kan geen werk vinden(**** land) en werk nu bij een autoverhuurbedrijf met me hbo
http://www.abvakabofnv.nl(...)80401-20090331_t.pdfquote:Op woensdag 18 november 2009 12:28 schreef Cocktailprikker het volgende:
Heeft iemand hier een digitale CAO van TNT / koeriersdiensten? Zoja... stuur me aub snel een PM
Ben in de veilgheidsbranche afgestudeerd,te algemeen opgeleid. Weet van veel iets,maar overal net te weinig voor + weinig tot geen vacatures. Op het hbo werden gouden bergen beloofdquote:Op woensdag 18 november 2009 13:49 schreef Zapato het volgende:
[..]
Klopt, ben student, maar props voor het niet thuis zitten hoor, dat is het niet. Maar is het zo slecht dan nu?
Ja maar bij selectvracht betalen ze erg slecht hoor. Wil je dat fulltime gaan doen?quote:Op donderdag 19 november 2009 18:32 schreef kelgo het volgende:
Heb gister een sollicitatie gestuurd naar de selekt vracht, hopelijk krijg ik goed nieuws!
quote:Dank voor je berichtje. Helaas moet ik afzeggen, helemaal.
Heb gisteren te horen gekregen dat ik geopereerd moet worden, ergens in maart / april. Hierdoor moet ik 3 - 4 maanden in het gips. Auto rijden / werken is dan helemaal niet aan de orde. Goed klote dus. Ben er ook behoorlijk ziek van. Vanaf 1 januari ben ik werkloos, dus moet maar hard opzoek naar een gewone baan(kantoorbaan) zodat ik eventueel in de ziektewet kan en doorbetaald kan worden,of thuis kan werken.
Wie weet na mijn operatie en ik ooit weer fit ben, dat we alsnog op pad kunnen.
Dan moet je ff klagen bij het betreffende bedrijfquote:Op zaterdag 5 december 2009 12:36 schreef rub3n het volgende:
Die pakketbezorgers hier (vaak SelektMail of TNT) die bellen in mijn portiekflat gewoon OVERAL aan als ze mij moeten hebben en als ik dan 10 of 20 seconden later open doe, staat mijn buurvrouw al met dat pakket in de hand. Kan Ruben weer: " Doe mij die maar"
Dat ligt eraan, als je bezorger per pakket betaald wordt dan doet ie wat meer moeite dan dat hij in loondienst is.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:46 schreef frame-saw het volgende:
Hallo lieve pakketbezorgers.
Ik woon in een flat waar het niet mogelijk is om aan te bellen en daarbij kun je niet binnenkomen zonder sleutel, daarom heb ik een briefje opgehangen met mijn telefoonnummer. Zouden jullie dan bellen of pleuren jullie dan een 'geen gehoor'-briefje in de brievenbus?
Of scheelt dat per pakketbezorger?
wat ziet je slot er raar uit, is er iets mis mee mede dorps genootquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:51 schreef Conflict het volgende:
Check mijn sintmobiel:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hoe kom je nou weer op 50 cent bruto? Het is wel 2 euro bruto.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:19 schreef Cocktailprikker het volgende:
Aan de andere kant, die 50ct bruto die het pakje oplevert ben je dan ook zo weer kwijt
Er zitten net weer twee nieuwe inquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:29 schreef badboynova het volgende:
[..]
wat ziet je slot er raar uit, is er iets mis mee mede dorps genoot
In de flat waar ik eerst woonde had de postbode gewoon een sleutel van de toegangsdeur.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:36 schreef frame-saw het volgende:
Hij belde gewoon, kwam net onder de douche vandaanMaar hij had meerdere pakketjes, en sommige mensen hangen hun telefoonnummers op op het bord wat daarvoor bestemd is (ik niet, stalkeralert). Hij vond deze flat zelf ook vervelend, en het is ook totaal niet handig.
Per pakket of zoals mijn baas mij doet geloven, tegenwoordig slechts nog per stop?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:13 schreef Conflict het volgende:
[..]
Hoe kom je nou weer op 50 cent bruto? Het is wel 2 euro bruto.
En trouwens, een vaste bezorger investeert een beetje in een wijk, daar vallen zulke dingen juist onder.
50 cent per pakketquote:Op woensdag 9 december 2009 15:54 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Per pakket of zoals mijn baas mij doet geloven, tegenwoordig slechts nog per stop?
Ik werk er voor een uurloonquote:Op woensdag 9 december 2009 15:59 schreef Conflict het volgende:
[..]
50 cent per pakket
Dan mag je bij mij komen werken, voor 75 cent per pakket.
We worden in stops uitbetaald met een toelage per pakket. Ik kom zonder btw op 1,70, maar daar zijn dan ook veel stops bij met meerdere pakketten.
quote:Beste collega,
Zoals de meeste van jullie weten heeft TNT haar vergoedingstructuur onlangs behoorlijk naar beneden toe bijgesteld.
Wat is er gebeurd, TNT is overgegaan van pakketvergoeding naar stops vergoeding. Ondanks dat, dat voor ons bedrijfnadelig uitpakt heb ik toch de vergoeding die jullie ontvangen kunnen handhaven.
Ook de neerwaartse bijstelling van de “stop” vergoeding heeft geen consequenties gehad voor jouw vergoeding.
Helaas is het zo dat het “gebeuren” Aldipress mij noodzaakt om dat dit keer wel te doen.
M.b.t. tot het Aldipress verhaal ontvang ik een vergoeding per stop, jij ontvangt een vergoeding per pakket.
Dit kost mij per bakje + ¤ 0,60. Omdat ik niet wil dat wij hieraan onderdoor gaan (m.n. financieel) heb ik (helaas) moeten besluiten
om voor de retouren geen vergoeding te betalen. Ondanks dat wij ons ervan bewust zijn dat dit toch werk met zich meebrengt.
Andere keuzes zoals, van pakket naar stopvergoeding, lagere vergoeding vonden wij geen optie.
Wij begrijpen dat dit geen leuke boodschap is maar zoals gezegd de vergoeding welke wij van TNT ontvangen, laat ons geen andere keus.
Als je niet weet wat een VAR is en denkt dat bij inschrijving van jouw onderneming je gelijk hoge aanslagen gaat krijgen van de fiscus, dan moet je je ofwel eerst gaan inlezen in de materie ofwel nog eens afvragen of je dit wel echt wilt.quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:03 schreef KidPoker het volgende:
......maar je moet ook je KvK nummer en een Verklaring omtrent
hoedanigheid belastingplichtige van de belastingdienst (weet niet wat het is?) bijvoegen bij je aanmelding.
.......
Als ik dan heb aangemeld bij kvk en bij de belastingdienst voor een BTW-nummer, dan zit ik met onderneming (Eenmanszaak) dat non-actief is dan komen over paar weken aanslagen van de belastingdienst of gemeentelijke belastingen die ik moet betalen terwijl ik geen inkomen heb.
Kan je allemaal uitzoeken in dit topic en het vorige deel, op www.kvk.nl en TNTquote:Op dinsdag 15 december 2009 02:03 schreef KidPoker het volgende:
Hey Conflict![]()
Ik wil mij ook aanmelden als subcontractor bij TNT maar je moet ook je KvK nummer en een Verklaring omtrent
hoedanigheid belastingplichtige van de belastingdienst (weet niet wat het is?) bijvoegen bij je aanmelding.
Ik ben nog geen ondernemer maar kan natuurlijk wel aanmelden bij KvK maar hoe weet je of TNT wel starters ondernemers willen of alleen professionelen bedrijven, misschien hebben ze je helemaal niet nodig.
Als ik dan heb aangemeld bij kvk en bij de belastingdienst voor een BTW-nummer, dan zit ik met onderneming (Eenmanszaak) dat non-actief is dan komen over paar weken aanslagen van de belastingdienst of gemeentelijke belastingen die ik moet betalen terwijl ik geen inkomen heb.
Hoe heb jij het allemaal geregeld?![]()
1: bellen met TNT of mailen en ik kan dat zien op een website waar ik in moet loggen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:25 schreef soulevent het volgende:
Hey Heren,
Ik was al een tijdje opzoek naar het bezorgen van tnt pakketten, toen kwam ik dit forum tegen.
Het lijkt mij heel leuk om dit werk te gaan doen alleen rest mij nog een aantal vragen.
1: Hoe weet je welke wijken vrij zijn?
2: Wat voor soort contract krijg je?
3: wat kosten ongeveer de volgende verzekeringen? VAV, WAV
Alvast bedankt voor jullie reactie's
Ik doe dit een paar jaar nu, ga het vierde jaar in geloof ik.quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:06 schreef soulevent het volgende:
Bedankt voor je reactie,
Hoe lang doe jij dit werk al conflict?
Donderen ze snel mensen eruit? mij lijkt als je goed je werk afleverd dat je redelijk lang in dienst kan blijven.
Kun jij zien of er in de regio nijmegen, cuijk, Boxmeer gennep nog bezorgers nodig zijn.
Als ik het goed begrijp kun je er dus vaak een wijk bijnemen of veranderen van wijk.
Hoeveel km zou jij maximaal je wijk van huis af willen hebben?
Wijchenquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:17 schreef Conflict het volgende:
Ede Arnhem Wijchen Apeldoorn Doetinchem is vol, maar je moet gewoon reageren want het verloop is erg groot.
Gecondoleerd johquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:07 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Wijchen![]()
Mja zit deze week thuis, ma overleden, morgen begrafenis
Gewoon een witte bus die groot genoeg is. Al die regels die ze zelf stellen wordt niet erg moeilijk om gedaan. Als je er maar geen grote eigen reclame op doet en er niet teveel deuken op zitten.quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:07 schreef junkiexp het volgende:
Confilct, ik kan nergens de eisen vinden die aan de auto gesteld worden, kan jij me verder helpen ?
Ach, je rijdt al snel voor een collega wat weg of hebt er eens een koeriersritje tussen.quote:
Dan ga je er vanuit dat het zo is. Je moet toch van te voren de opties bekijken? Hoe kan je anders een onderneming starten? Het is toch niet, ik begin wel en zie het dan wel hoe het gaat.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:28 schreef Conflict het volgende:
Ach, je rijdt al snel voor een collega wat weg of hebt er eens een koeriersritje tussen.
Die drie werkgevers is hetgene waar je je het minst druk over hoeft te maken.
Ja maar ik ben gewoon begonnen en het gaat gewoon goed hoor!quote:Op woensdag 16 december 2009 15:59 schreef nelisb het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat het zo is. Je moet toch van te voren de opties bekijken? Hoe kan je anders een onderneming starten? Het is toch niet, ik begin wel en zie het dan wel hoe het gaat.
daar zijn allebei nog routes vrij.quote:Op donderdag 17 december 2009 01:06 schreef KidPoker het volgende:
conflict kan je kijken of er nog plek is in de regio Utrecht of Hilversum?
Ik doel meer op de mensen hier die verwachten dat TNT ze met taart en gebak zit op te wachten.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:00 schreef Conflict het volgende:
Dit werk kan iedere debiel leren in twee weken tijd.
Je krijgt eerst een interne opleiding bij TNT, als je zakt mag je niet rijden. Ook is er de mogelijkheid om met weinig pakketten te beginnen.
Daarnaast maakt het niet uit of je als sub of als loonwerker begint. Voor de kwaliteit maakt het geen zak uit.
Doetinchem.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:18 schreef Pitebuell het volgende:
@ Grote Smurf,
Welke DCP heb je gezeten voor WWC?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |