abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74972274
Hallo

enige tijd terug opende ik dit topic Vast contract na baantje via uitzendbureau.

Werk dus als pakketbezorger bij een subcontractor, in opdracht van TNT.

Ik ben op dit moment wat betrefd mijn contract niet echt veel verder. Mondeling had ik afgesproken dat ik via dezelfde voorwaarden voor hun zou werken, als dat ik er via het uitzendbureau deed. 2 keer heb ik een "verkeerd" contract gekregen, van de GLS ipv TNT afdeling van zijn koeriersbedrijf. De volgende versie klopte het loon niet, was nog gebaseerd op pakketvergoeding ipv per-uur-vergoeding. Dat zou aangepast worden door het accountantbureau waar hij alles door laat doen.

Nou stond er in de volgende versie (4e maal dus inmiddels) een verloning van bruto ¤XXX gebaseerd op 100 uur per 4 weken. Ik vroeg mij wat verschillende dingen af, waarom er niks vermeld was over de uurverloning, vragen over het eigen risico, en ik vroeg om de CAO. In het contract wat ik aangeboden kreeg werd hier veel naar vermeld, alleen heb ik tot op heden na verschillende malen aandringen nog steeds geen CAO gezien.

Onbekend is dus nu volgens welke CAO ik werk... Ik heb op papier nog niks getekend vanwege alle vragen die ik heb bij dit contract. Mijn baas verheldert vrij weinig, hij heeft het druk met alles tegelijk en ik moet dagen wachten op een duidelijk antwoord.

Afgelopen week heb ik mij ziekgemeld, omdat mijn verkoudheid alleen maar erger werd en ik continu aan het hoesten was. Tijdens het eerste gesprek dat wij hadden over het evt in dienst heeft hij gezegd dat hij over het algemeen ziektedagen bij een half jaar contract, waar hij mee wilt beginnen, deze niet uitbetaald. Ik vond dit een zeer vreemde voorwaarde. Nu vroeg ik vanochtend weer hoe dit zit omtrent ziektedagen. Weer vertelde hij dit, dat het bij hem niet gebruikelijk is dat hij dit uitbetaald en dat hij pas na dat halfjaarcontract wil kijken hoe we verder gaan, bij een vast contract worden die dagen wel uitbetaald

Iets anders, ik werk nu + - 25 uur per week. Ik woon nog thuis bij mijn moeder, echter is zij in de terminale fase beland van haar kanker. Ik kom over niet al te lange tijd alleen te staan voor de huur, moet verhuizen naar een 1persoonswoning. Dan red ik alle bijkomende kosten niet met die 25 uur in de week.

Ik heb mijn baas uitgebreid op de hoogte gehouden van de situatie thuis. Ook heb ik ruim 1.5 maand geleden al gemeld dat ik dus zo meer uren moet gaan draaien om het financieel te redden. 1 Maand lang kreeg ik te horen "Oké" en niks concreets. Blijkbaar dringt het niet meteen door bij mijn baas als ik dingen zeg, ik moet dit een aantal keren herhalen. Zeer vervelend.

Vanochtend heb ik hem nógmaals persoonlijk gevraagd, wáár die CAO blijft, hóe dat zit met die ziektedagen, óf ik meer kan gaan werken. Zijn antwoorden waren kort en duidelijk, 1 ik vraag het aan de accountant, 2 betaal ik eigenlijk niet 3.

3.... Ja weet je wat het probleem is, eigenlijk, en dat bedoel ik niet hard, maar dat is je moeder.

Ik wil meer uren gaan draaien, zij moeten bij overlijden van mijn moeder (volgens CAO van TNT zelf en Beroepsgoederenvervoer 2009 waarvan ik vermoed dat zij daar volgens werken) 4 dagen verlof geven. Dit, en de eventuele dagen dat ik niet kan werken, vinden zij een te groot probleem om nu concreet na te denken over wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn.

Punt is, ik móet wel gaan werken omdat ik anders (niet meteen direct) in financiele problemen kom.

Ik ben zeer ontevreden met de gang van zaken. Ik probeer hun betrokken te houden, alle opties duidelijk bespreekbaar te houden, en daar wordt niet op gereageerd. Voorwaarden die hun stellen vind ik belachelijk eerlijk gezegd. Volgens mij heb ik veel meer recht op dingen die zijn niet willen geven.

Speelt al langer in mijn hoofd, maar volgens mij ben ik op papier beter af met een duidelijk en goed contract, bij een andere baan, dan dit gestrubbel.

Iemand die hier tips / ervaringen mee heeft? Ik hoor het graag Heb zoveel aan mijn hoofd op dit moment, dat ik zulk gedoe niet kan waarderen

Samenvatting:
- Nog geen contract getekend, veel onduidelijkheden
- Baas reageert niet concreet, is een warhoofd
- Financiele situatie gaat veranderen, zit er aan te komen wegens overlijden moeder.
- Na bespreekbaar willen maken van aantal punten 0 op rekest krijgen van de baas
pi_74972618
Ik kan je niet echt helpen, maar weet wel dat pakketbezorger voor TNT echt hele slechte arbeidsvoorwaarde biedt, helemaal via subcontractors. Ik heb het een tijdje als zaterdagbaantje gedaan, maar ben zo snel mogelijk hard weglopen. Betaalt zeer slecht en van arbeidsvoorwaarden hebben ze nooit gehoord. Sterkte in ieder geval.
pi_74972825
Het klinkt als een werkgever die het persoonlijk belang van zijn werknemers geen fuck interesseert, het moet vooral zo weinig mogelijk kosten... Als iemand al moeilijk doet over vrije dagen ivm het overlijden van je moeder, dan ga je wel ver. Natuurlijk is er nog niet echt een 'band' tussen jullie, je werkt er nog niet lang, maar dan nog mag je eerlijkheid en duidelijkheid verwachten.

Als ik jou was zou ik gaan uitkijken naar iets anders, of eventueel iets voor 16 uur ernaast. Je weet zelf ook wel dat je beter kan dan dit, CP.

Bovendien nogal een kromme redenering van de werkgever, want los van hoeveel uur je werkt krijg je vier dagen vrij bij een eerstegraads overlijden, dus dat moet de belemmering qua urenuitbreiding niet zijn.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74972914
Je had ook niet de hele tijd hints moeten droppen of moeten zeggen 'ik moet meer uren draaien', maar gewoon moeten vragen of het kon. Het is namelijk niet vanzelfsprekend dat je zomaar van 25 uur naar bijvoorbeeld 40 kunt gaan. Dat jouw situatie verandert, is niet het probleem van je baas.

Uit je verhaal maak ik op dat je sowieso die uren niet krijgt, anders had hij ze je al wel gegeven. Vraag bij de vakbond/collega's/via internet na onder welke CAO je valt en zorg dat je daar een exemplaar van te pakken krijgt. Ze zijn heel vaak gewoon op internet te vinden. Neem dan vervolgens als het moet die vier dagen vrij en zoek verder een andere baan, want hier kunnen ze je niet geven wat je nodig hebt.
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:46:53 #5
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_74973397
Hoezo krijg je ziektedagen niet gewoon uitbetaald Dit is toch gewoon via UWV/reserveringen geregeld, of niet dan. Wat wil hij dan in godsnaam met de reserveringen doen?

Als ik jou was zou ik anders zelf even op zoeken wat voor CAO je hebt, en deze even uitprinten (moet gewoon op internet te vinden zijn lijkt mij). Daarbij zou ik heel erg hard gaan uitkijken naar een andere baan, met betere voorwaarden, meer uitdaging (wat je zelf eerder ook al aangegeven hebt), en waar je meer uren kunt draaien.

Wens je er iig erg veel succes mee
pi_74973474
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:35 schreef Mikkie het volgende:
Het klinkt als een werkgever die het persoonlijk belang van zijn werknemers geen fuck interesseert, het moet vooral zo weinig mogelijk kosten... Als iemand al moeilijk doet over vrije dagen ivm het overlijden van je moeder, dan ga je wel ver. Natuurlijk is er nog niet echt een 'band' tussen jullie, je werkt er nog niet lang, maar dan nog mag je eerlijkheid en duidelijkheid verwachten.

Als ik jou was zou ik gaan uitkijken naar iets anders, of eventueel iets voor 16 uur ernaast. Je weet zelf ook wel dat je beter kan dan dit, CP.

Bovendien nogal een kromme redenering van de werkgever, want los van hoeveel uur je werkt krijg je vier dagen vrij bij een eerstegraads overlijden, dus dat moet de belemmering qua urenuitbreiding niet zijn.
Ik verwacht inderdaad eerlijkheid en duidelijkheid, met die instelling begin ik overal aan, jammer dat ik daar nu in teleurgesteld word. Dat ik beter kan weet ik wel dit is/was opzich een redelijke baan, verdien gemiddeld meer dan leeftijdsgenoten, heb geen baas die op mijn vingers kijkt, bepaal zelf mijn pauze's enzo...

Zelf denk ik dat de belemmering vooral is dat hij nu meer werk krijgt met mijn verzoek. Dan moet er weer geschoven worden met roosters enzo, dat is een hoop werk en is misschien vervelend voor andere collega's... Tenminste kan ik mij iets bij voorstellen.
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:37 schreef Furia het volgende:
Je had ook niet de hele tijd hints moeten droppen of moeten zeggen 'ik moet meer uren draaien', maar gewoon moeten vragen of het kon. Het is namelijk niet vanzelfsprekend dat je zomaar van 25 uur naar bijvoorbeeld 40 kunt gaan. Dat jouw situatie verandert, is niet het probleem van je baas.

Uit je verhaal maak ik op dat je sowieso die uren niet krijgt, anders had hij ze je al wel gegeven. Vraag bij de vakbond/collega's/via internet na onder welke CAO je valt en zorg dat je daar een exemplaar van te pakken krijgt. Ze zijn heel vaak gewoon op internet te vinden. Neem dan vervolgens als het moet die vier dagen vrij en zoek verder een andere baan, want hier kunnen ze je niet geven wat je nodig hebt.
Oke ik heb niet gezegd ik moet meer uren draaien, maar is het mogelijk dat ik meer uren ga draaien omdat ... Hij wilde hier in januari verder op terug komen. Maar voor mij is het heel simpel, ik moet meer uren draaien om de kosten straks te dekken, of dat nou bij TNT is of bij iemand anders maakt me weinig uit eerlijk gezegd. Ik heb gekeken naar de CAO Beroepsgoederenvervoer 2009, hierin staat ook dat ziektedagen wel uitbetaald dienen te worden.
pi_74974452
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:48 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Ik verwacht inderdaad eerlijkheid en duidelijkheid, met die instelling begin ik overal aan, jammer dat ik daar nu in teleurgesteld word. Dat ik beter kan weet ik wel dit is/was opzich een redelijke baan, verdien gemiddeld meer dan leeftijdsgenoten, heb geen baas die op mijn vingers kijkt, bepaal zelf mijn pauze's enzo...
Klinkt relaxt, maar werkt dat ook wel zo goed? Nu is het handig, maar is een beetje structuur niet ook wenselijk voor je? En wat meer uitdaging, zodat je wat meer getriggerd wordt? Dit is echt een LTS-zwakstroom baan mên. En dat je meer verdient komt meer doordat je al jong werkt, en anderen een bijbaantje hebben maar nog studeren. Er is nog veel meer uit te halen!
quote:
Zelf denk ik dat de belemmering vooral is dat hij nu meer werk krijgt met mijn verzoek. Dan moet er weer geschoven worden met roosters enzo, dat is een hoop werk en is misschien vervelend voor andere collega's... Tenminste kan ik mij iets bij voorstellen.
Ik kan me er niks bij voorstellen. Ik snap best dat een werkgever om zijn bedrijf moet denken, maar persoonlijke omstandigheden van werknemers horen hem te interesseren. Iets als het overlijden van een moeder, daar hoort hij aan diverse kanten rekening mee te houden, dat is niet meer dan normaal en menselijk. En je collega's zullen, ondanks het feit dat het hen misschien niet handig uitkomt, heus wel alle begrip hebben als jij een paar dagen wegvalt. Ze zouden zelf hetzelfde willen.
quote:
Ik heb gekeken naar de CAO Beroepsgoederenvervoer 2009, hierin staat ook dat ziektedagen wel uitbetaald dienen te worden.
Dat is ook gebruikelijk.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74975694
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:08 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Klinkt relaxt, maar werkt dat ook wel zo goed? Nu is het handig, maar is een beetje structuur niet ook wenselijk voor je? En wat meer uitdaging, zodat je wat meer getriggerd wordt? Dit is echt een LTS-zwakstroom baan mên. En dat je meer verdient komt meer doordat je al jong werkt, en anderen een bijbaantje hebben maar nog studeren. Er is nog veel meer uit te halen!
[..]
Uitdagend is het niet, handig wel ja die vrijheid.
quote:
Ik kan me er niks bij voorstellen. Ik snap best dat een werkgever om zijn bedrijf moet denken, maar persoonlijke omstandigheden van werknemers horen hem te interesseren. Iets als het overlijden van een moeder, daar hoort hij aan diverse kanten rekening mee te houden, dat is niet meer dan normaal en menselijk. En je collega's zullen, ondanks het feit dat het hen misschien niet handig uitkomt, heus wel alle begrip hebben als jij een paar dagen wegvalt. Ze zouden zelf hetzelfde willen.
[..]

Dat is ook gebruikelijk.
Ik doel vooral op het feit dat andere uren betekenen, veel roosters om moeten gooien wat ook weer wisselingen van routes met zich meebrengt Daar kan ik mij in vinden Wat niet betekend dat het dan meteen niet meer nodig is
pi_75026436
Schop Er mogen meer mensen posten
pi_75063360
Je kan beter voor jezelf beginnen als zzp-er subcontractor.

Je weet het topic te vinden
pi_75064823
Daar bedank ik voor zo leuk is het ook weer niet en een toekomstperspectief langer dan 1 jaar bij TNT had ik eigenlijk niet voor ogen ...
pi_75114371
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:09 schreef Cocktailprikker het volgende:
Daar bedank ik voor zo leuk is het ook weer niet en een toekomstperspectief langer dan 1 jaar bij TNT had ik eigenlijk niet voor ogen ...
Volgens mij zijn veel bazen bij sub's op deze manier hun werknemers aan t verkloten. Die van mij lijkt erg veel op die van jou, warrig, kan je geen afspraken mee maken. Nou werk ik weinig, en het voordeel is wel dat ie aardig flexibel is, dus voor mij is t geen probleem. Maar ik snap werkelijk niet dat alle fulltimers zon behandeling pikken. Ze werken zich helemaal uit de naad, krijgen geen fuck betaald en hebben bagger-arbeidsvoorwaarden, nooit een extraatje en als enige bedrijfstimulering eens in de 2,5 jaar gratiss zuipen een avondje (!!!).

Ik zou er niet fulltime kunnen werken.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_78033836
Rotschop.

Tot op heden nog geen contract getekend, want mijn baas heeft nog steeds geen zin / tijd om die dingen in het aangeboden contract aan te passen. Ook na verschillende keren vragen om een CAO, zodat ik weet waar we beide aan toe zijn, 0 op het rekest.

Vanochtend vond ik een briefje van TNT post in mijn bus, dat er geprobeerd was een aangetekende zending bij mij af te leveren, verzonden door mijn baas. 1 + 1 = 2. Aangetekende post is nooit leuk. het is bijna 17 februari, de genoemde einddatum in de aangeboden, niet ondertekende arbeidsovereenkomst. Dus waarschijnlijk lees ik morgen dat mijn contract niet verlengd wordt.

Echter, in hoeverre kan dit?

Samenvatting:
- TS gaat voor werkgever werken, spreekt mondelinge voorwaarden af gelijk aan uitzendbureau
- Werkgever stemt in,
- Maar komt vervolgens met een contract wat in de verste verte niet lijkt op wat wij afgesproken hebben.
- Weigert deze vervolgens te veranderen naar de gemaakte afspraken, verleent totaal geen medewerking en schuift alles af op de accountant
- Nu dus nog steeds geen getekend contract, maar wel mogelijk ontslag op basis van het eindingen van een arbeidsovereenkomst, die nooit getekend is?
pi_78037167
Tekenen maakt op zich niks uit: een overeenkomst kan gewoon mondeling of anderszins tot stand komen, ook een arbeidsovereenkomst. Dat er hier sprake van een arbeidsovereenkomst is, lijkt me vrij duidelijk.

Wat de inhoud van dat contract is wordt dan wel moeilijker te bepalen. Je zou eventueel wel kunnen vorderen op basis van de voor jou gunstigere eerdere (mondelinge) afspraken, maar de bewijslast dat dingen daadwerkelijk zijn overeengekomen zoals jij zegt zal in beginsel bij jou liggen. Ik zeg in beginsel, omdat het niet onwaarschijnlijk is dat een rechter op voorhand zal aannemen dat bij gebrek aan een schriftelijk contract voldoende aannemelijk is dat de "oude voorwaarden" (die jij met het uitzendbureau had) zijn blijven gelden en de werkgever maar het tegendeel moet bewijzen als hij het er niet mee eens is.

Hoewel de overeenkomst dus niet schriftelijk hoeft te zijn, moet de werkgever binnen een maand wel een schriftelijke opgave verstrekken met allerlei gegevens (bijvoorbeeld de CAO die van toepassing is). Dit staat allemaal in 7:655 lid 1 BW. Sommige feiten hier zouden strijd met dit artikel kunnen opleveren, maar je kunt je afvragen in hoeverre je hier schade van hebt ondervonden (de schade moet hier echt een gevolg van dit gebrek zijn, zie 7:655 lid 5).

De CAO die van toepassing is hoeft hij volgens mij niet fysiek te verschaffen - hij moet alleen duidelijk maken welke CAO van toepassing is. Het vinden van die CAO moet je eigenlijk zelf doen. Door de toezeggingen kun je misschien stellen dat er wel een plicht is ontstaan, maar wederom kun je je afvragen wat je dan voor schade hebt geleden als gevolg van niet-nakoming...

Maar TS, na deze juridische onzin: als ik zo lees heb je geen goede werkgever gehad, en je hebt wat mij betreft ook wel reden tot klagen, maar wat wil je hier nog bereiken? De werkgever kan sowieso van je af, en het verschil tussen wat ie betaald heeft en waar je vindt recht op te hebben zal niet al te groot zijn. Toch? Als ik jou was zou ik de boel de boel laten en verder gaan met je leven.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_78037724
Wat ik wil bereiken is dat de dagen waar ik mij ziekgemeld heb, gewoon uitbetaald worden zoals mondeling afgesproken, maar niet nagekomen. Dat is de enige schade die geleden is. Dat is geen gigantisch bedrag maar wel waar ik recht op zou hebben.

CAO werd mij niet duidelijk genoeg naar verwezen, dat zou ik ook zelf op moeten zoeken maar hoe weet ik dan dat wij over hetzelfde praten? Ik heb gezocht naar de CAO's beroepsgoederenvervoer, en de CAO van TNT Pakketservice. Dit ook aangedragen, echter kreeg ik te horen dat ik zou moeten zoeken naar iets van CAO Boekwinkels 17? Ben ik niet uitgekomen

Het plezier bij dit werk is al enige tijd verdwenen door de geweldige medewerking van mijn baas. Echter kon ik niet zomaar ontslag regelen ivm WW-uitkering / vaste lasten. Door omstandigheden wilde ik het zo goed mogelijk voor elkaar hebben bij deze werkgever, jammer dat zijn beloftes weinig bewerkstelligd hebben en ik er te veel op vertrouwd heb.
pi_78038151
Oke. Stond in dat contract dat je niet hebt ondertekend ook niet welke CAO van toepassing zou zijn?

Er kan door de werkgever bedongen worden dat je tot twee wachtdagen niet uitbetaald krijgt bij ziekte. Dit staat in 7:629 lid 9 BW. Was dat ook het geval bij je uitzendbureau? Zo nee, dan geen probleem maar zo ja, dan is het misschien niet zo slim om op basis van je vorige voorwaarden die ziektedagen te claimen. Dan zou het slimmer zijn om gewoon op grond van 7:629 lid 1 doorbetaling te vorderen, omdat (althans volgens mij, ik heb op dit moment een beroep bij het CBE lopen vanwege een vraag over bewijslastverdeling ) de bewijslast van die bedongen twee wachtdagen bij de werkgever zal liggen
pi_78038614
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:59 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Oke. Stond in dat contract dat je niet hebt ondertekend ook niet welke CAO van toepassing zou zijn?

Er kan door de werkgever bedongen worden dat je tot twee wachtdagen niet uitbetaald krijgt bij ziekte. Dit staat in 7:629 lid 9 BW. Was dat ook het geval bij je uitzendbureau? Zo nee, dan geen probleem maar zo ja, dan is het misschien niet zo slim om op basis van je vorige voorwaarden die ziektedagen te claimen. Dan zou het slimmer zijn om gewoon op grond van 7:629 lid 1 doorbetaling te vorderen, omdat (althans volgens mij, ik heb op dit moment een beroep bij het CBE lopen vanwege een vraag over bewijslastverdeling ) de bewijslast van die bedongen twee wachtdagen bij de werkgever zal liggen
In dat contract werd verwezen naar " de CAO", geen exacte bepaling. Over arbeidsongeschiktheid worden slechts 3 punten vermeld:
quote:

Artikel 9: Arbeidsongeschiktheid
9.1: De werknemer is verplicht zich te onderwerpen aan de controlevoorschriften ter zake van ziekteverzuim, welke door of namens de werkgever zijn of zullen worden vastgesteld. De werknemer verklaart een exemplaar van deze controlevoorschriften te hebben ontvangen. Is dus niet het geval!
9.2 De werkgever is steeds bevoegd tot wijziging van deze voorschriften
9.3 Bij niet-nakoming van de controlevoorschriften is de werkgever bevoegd tot opschorting van de betaling van het loon op grond van het bepaalde in artike l 7:629 lid 6 van BW

Mondeling hebben we het hier over gehad. Werkgever gaf aan dat hij normaal gesproken in een eerste halfjaar contract geen ziekteverzuim doorbetaald. Ik vond dit een zeer belangrijke voorwaarde, en uiteindelijk na veel aandringen zei hij dat ik er op moest rekenen dat dat gewoon doorbetaald werd. Op loonspecificaties kan ik dit echter nergens terug vinden. In totaal zal dit gaan over ik gok 10 werkdagen, wegens verschillende omstandigheden.

dit is overigens een mailtje wat ik hem al enige tijd geleden, 2.5 maand terug gestuurd heb na verschillende keren mondeling contact over de betreffende punten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78039549
En daar heb je geen antwoord op gehad?

Maar je kunt voor die ziektedagen inderdaad gewoon loondoorbetaling vorderen. Die twee wachtdagen zijn niet bedongen, dus de loondoorbetaling geldt in beginsel voor alle ziektedagen. Op grond van 7:625 heb je dan ook nog recht op de wettelijke verhoging. Die zou ik niet vorderen maar ermee dreigen dat je die wel gaat vorderen als ie niet snel betaalt.

Over dat aangehaalde artikel 9 hoef je je niet druk te maken, omdat hij meteen had moeten laten weten dat en waarom hij je loon niet doorbetaalde (door het niet-naleven van de controlevoorschriften). Zie 7:629 lid 7 BW.
pi_78039764
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:28 schreef Dr_Strangelove het volgende:
En daar heb je geen antwoord op gehad?

Maar je kunt voor die ziektedagen inderdaad gewoon loondoorbetaling vorderen. Die twee wachtdagen zijn niet bedongen, dus de loondoorbetaling geldt in beginsel voor alle ziektedagen. Op grond van 7:625 heb je dan ook nog rekening op de wettelijke verhoging. Die zou ik niet vorderen maar ermee dreigen dat je die wel gaat vorderen als ie niet snel betaalt.

Over dat aangehaalde artikel 9 hoef je je niet druk te maken, omdat hij meteen had moeten laten weten dat en waarom hij je loon niet doorbetaalde (door het niet-naleven van de controlevoorschriften). Zie 7:629 lid 7 BW.
Geen antwoord op gehad nee. Hij wilde dat ik gewoon tekende en dan konden we dat nog wel veranderen, want hij had dat contract snel nodig. Ik heb gewoon het hele artikel 9 overgetikt, maak me er niet zo druk om omdat hij niks van controles dan wel voorschriften heeft laten weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')