abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71829378
Hallo,

ik heb de afgelopen periode bij een bedrijf gewerkt, als vervanger van een werknemer die op vakantie was. Dit ging prima, om niet te zeggen heel goed. Het bedrijf is nu erg tevreden over mij, en wil mij best langer in dienst houden. Zij willen mij een contract aanbieden met dezelfde voorwaarden als het uitzendbureau mij bied.

Nu weet ik dat ik officieel een poos, (werkgever zegt 1040 uur) nog via het uitzendbureau zou moeten werken, alvorens mij een vast contract aangeboden mag worden. Dit vinden zij natuurlijk niet leuk, en vanochtend kwam de werkgever dus met de opmerking, dat houden we tussen ons, dan vertellen we gewoon dat wij je niet langer nodig hebben en dat jij weer terug naar school gaat ofzo.

Eigenlijk zit k heel erg in dubio op dit moment. De baan is prima, het salaris helemaal. Vooruitzicht naar een vast contract is nu natuurlijk helemaal prettig. Echter, de eerlijkheid waar mijn werkgever het over had, die zo belangrijk is, en zo hoog in het vaandel staat, die speelt mij nu "parten"

Aan de ene kant is daar het uitzendbureau, zij kunnen mij zo nu en dan prima helpen met het vinden van een nieuwe baan, zij het vaak tijdelijk. Aan de andere kant, iemand die mij een vast contract voor een prima salaris, en andere voorwaarden aanbied.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over de gerechtelijke gevolgen, lijkt mij dat het uitzendbureau het niet zal laten bij een boos gezicht naar mij?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, of een goed onderbouwd oordeel is ook welkom
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:49:19 #2
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_71829538
Een vaste baan in deze tijd is mooi. Zeker als die baan je bevalt. Wat je misschien wel moet gaan afspreken dat eventuele financiële gevolgen naar aanleiding van je contractbreuk voor je werkgever zijn.
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
pi_71829779
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:49 schreef rechtsom het volgende:
Wat je misschien wel moet gaan afspreken dat eventuele financiële gevolgen naar aanleiding van je contractbreuk voor je werkgever zijn.
Volgens mij is de bedoeling dat ie zich zelf afmeld bij 't uitzendbureau, en een contract krijgt bij 't bedrijf.

Die regels mbt de minimale uren via 't uitzendbureau voor een direct contract zijn er niet voor niks, al vraag ik me af of jij persoonlijk of 't bedrijf fout zit (en bij wie 't uitzendbureau 't kan verhalen mochten ze erachter komen).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:57:59 #4
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_71829815
Ik weet uit ervaring dat je als uitzendkracht ''vogelvrij'' bent. Als het bedrijf waarvoor je werkt, je even niet nodig heeft dan mag je thuisblijven. Ik vindt een vaste baan belangrijker dus ik zou het wel weten. De kans dat je zo'n aanbod nog eens krijgt is niet groot. Veel werkgevers doen niet eens meer aan vast aanstellingen dus je hebt een buitenkansje.
Binnie noe helemoale van god los
pi_71829935
Neem die baan direct, uitzendbureau's zuigen zelf vaak zat mensen uit.
pi_71830004
gewoon doen... uitzendbureaus zijn gewoon duur dus kans dat hij jou niet meer kan blijven betalen als je via uitzendbureau blijft werken is aanwezig...
I'm not the man you think I am!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:10:22 #7
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_71830247
Die afspraak over dat je eerst nog zoveel uur via het uitzendbureau moet werken is gemaakt tussen uitzendburea en het bedrijf lijkt mij? Daar sta jij dan buiten toch? Laat het hun maar regelen
Frysk bloed tsjoch op!
pi_71830614
Mocht je bij dat bedrijf gaan werken via een contract van hun laat er dan in zetten dat je geen proeftijd hebt en minimaal een 1 jaar contract
Anders kan je zo buiten gegooid worden en heb je niks meer
Veel succes iig
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:39:16 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71831351
Ik had het wel geweten. Een dergelijk mooi aanbod krijg je niet zo snel in deze tijden. Doen dus !!
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71832114
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:10 schreef iFries het volgende:
Die afspraak over dat je eerst nog zoveel uur via het uitzendbureau moet werken is gemaakt tussen uitzendburea en het bedrijf lijkt mij? Daar sta jij dan buiten toch? Laat het hun maar regelen
Dat dus, ik ben ooit ook begonnen als uitzendkracht, en kreeg na drie maanden jaarcontract (inmiddels vaste aanstelling). Mijn werkgever heeft wel een aardig bedrag over moeten maken omdat ik nog niet aan die 1040 uur zat. Jouw werkgever wil dat niet betalen, en dat is zijn risico.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:33:10 #11
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_71833475
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:27:18 ]
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 augustus 2009 @ 09:48:45 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71841272
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:20 schreef klotezooi het volgende:
Mocht je bij dat bedrijf gaan werken via een contract van hun laat er dan in zetten dat je geen proeftijd hebt en minimaal een 1 jaar contract
Anders kan je zo buiten gegooid worden en heb je niks meer
Veel succes iig
Proeftijd is sowieso nietig, zouden ze het in het contract opnemen...

En verder, netjes is het niet. Maar het is een zaak tussen jouw opdrachtgever en het uitzendbureau. Ze zullen niet bij jou komen voor geld.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_71844849
Heb jij ooit een contract getekend bij het uitzendbureau? Lijkt mij niet.

Er is een contract tussen werkgever en uitzendbureau heb jij niet veel mee te maken. Dus doen, alleen als het uitzendbureau erachter komt dan zullen die het bedrijf erop aanspreken en alsnog die 1040 uur eisen. Is niet jou probleem.

Mocht je echt wel een contract hebben bij het uitzendbureau dan even lezen wat erin staat over die fase A (1040 uur).
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')