Hallo,
ik heb de afgelopen periode bij een bedrijf gewerkt, als vervanger van een werknemer die op vakantie was. Dit ging prima, om niet te zeggen heel goed. Het bedrijf is nu erg tevreden over mij, en wil mij best langer in dienst houden. Zij willen mij een contract aanbieden met dezelfde voorwaarden als het uitzendbureau mij bied.
Nu weet ik dat ik officieel een poos, (werkgever zegt 1040 uur) nog via het uitzendbureau zou moeten werken, alvorens mij een vast contract aangeboden mag worden. Dit vinden zij natuurlijk niet leuk, en vanochtend kwam de werkgever dus met de opmerking, dat houden we tussen ons, dan vertellen we gewoon dat wij je niet langer nodig hebben en dat jij weer terug naar school gaat ofzo.
Eigenlijk zit k heel erg in dubio op dit moment. De baan is prima, het salaris helemaal. Vooruitzicht naar een vast contract is nu natuurlijk helemaal prettig. Echter, de eerlijkheid waar mijn werkgever het over had, die zo belangrijk is, en zo hoog in het vaandel staat, die speelt mij nu "parten"
Aan de ene kant is daar het uitzendbureau, zij kunnen mij zo nu en dan prima helpen met het vinden van een nieuwe baan, zij het vaak tijdelijk. Aan de andere kant, iemand die mij een vast contract voor een prima salaris, en andere voorwaarden aanbied.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over de gerechtelijke gevolgen, lijkt mij dat het uitzendbureau het niet zal laten bij een boos gezicht naar mij?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, of een goed onderbouwd oordeel is ook welkom