Hallo
enige tijd terug opende ik dit topic
Vast contract na baantje via uitzendbureau.Werk dus als pakketbezorger bij een subcontractor, in opdracht van TNT.
Ik ben op dit moment wat betrefd mijn contract niet echt veel verder. Mondeling had ik afgesproken dat ik via dezelfde voorwaarden voor hun zou werken, als dat ik er via het uitzendbureau deed. 2 keer heb ik een "verkeerd" contract gekregen, van de GLS ipv TNT afdeling van zijn koeriersbedrijf. De volgende versie klopte het loon niet, was nog gebaseerd op pakketvergoeding ipv per-uur-vergoeding. Dat zou aangepast worden door het accountantbureau waar hij alles door laat doen.
Nou stond er in de volgende versie (4e maal dus inmiddels) een verloning van bruto ¤XXX gebaseerd op 100 uur per 4 weken. Ik vroeg mij wat verschillende dingen af, waarom er niks vermeld was over de uurverloning, vragen over het eigen risico, en ik vroeg om de CAO. In het contract wat ik aangeboden kreeg werd hier veel naar vermeld, alleen heb ik tot op heden na verschillende malen aandringen nog steeds geen CAO gezien.
Onbekend is dus nu volgens welke CAO ik werk... Ik heb op papier nog niks getekend vanwege alle vragen die ik heb bij dit contract. Mijn baas verheldert vrij weinig, hij heeft het druk met alles tegelijk en ik moet dagen wachten op een duidelijk antwoord.
Afgelopen week heb ik mij ziekgemeld, omdat mijn verkoudheid alleen maar erger werd en ik continu aan het hoesten was. Tijdens het eerste gesprek dat wij hadden over het evt in dienst heeft hij gezegd dat hij over het algemeen ziektedagen bij een half jaar contract, waar hij mee wilt beginnen, deze niet uitbetaald. Ik vond dit een zeer vreemde voorwaarde. Nu vroeg ik vanochtend weer hoe dit zit omtrent ziektedagen. Weer vertelde hij dit, dat het bij hem niet gebruikelijk is dat hij dit uitbetaald en dat hij pas na dat halfjaarcontract wil kijken hoe we verder gaan, bij een vast contract worden die dagen wel uitbetaald
Iets anders, ik werk nu + - 25 uur per week. Ik woon nog thuis bij mijn moeder, echter is zij in de terminale fase beland van haar kanker. Ik kom over niet al te lange tijd alleen te staan voor de huur, moet verhuizen naar een 1persoonswoning. Dan red ik alle bijkomende kosten niet met die 25 uur in de week.
Ik heb mijn baas uitgebreid op de hoogte gehouden van de situatie thuis. Ook heb ik ruim 1.5 maand geleden al gemeld dat ik dus zo meer uren moet gaan draaien om het financieel te redden. 1 Maand lang kreeg ik te horen "Oké" en niks concreets. Blijkbaar dringt het niet meteen door bij mijn baas als ik dingen zeg, ik moet dit een aantal keren herhalen. Zeer vervelend.
Vanochtend heb ik hem nógmaals persoonlijk gevraagd, wáár die CAO blijft, hóe dat zit met die ziektedagen, óf ik meer kan gaan werken. Zijn antwoorden waren kort en duidelijk, 1 ik vraag het aan de accountant, 2 betaal ik eigenlijk niet 3.
3.... Ja weet je wat het probleem is, eigenlijk, en dat bedoel ik niet hard, maar dat is je moeder.
Ik wil meer uren gaan draaien, zij moeten bij overlijden van mijn moeder (volgens CAO van TNT zelf en Beroepsgoederenvervoer 2009 waarvan ik vermoed dat zij daar volgens werken) 4 dagen verlof geven. Dit, en de eventuele dagen dat ik niet kan werken, vinden zij een te groot probleem om nu concreet na te denken over wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn.
Punt is, ik móet wel gaan werken omdat ik anders (niet meteen direct) in financiele problemen kom.
Ik ben zeer ontevreden met de gang van zaken. Ik probeer hun betrokken te houden, alle opties duidelijk bespreekbaar te houden, en daar wordt niet op gereageerd. Voorwaarden die hun stellen vind ik belachelijk eerlijk gezegd. Volgens mij heb ik veel meer
recht op dingen die zijn niet willen geven.
Speelt al langer in mijn hoofd, maar volgens mij ben ik op papier beter af met een duidelijk en goed contract, bij een andere baan, dan dit gestrubbel.
Iemand die hier tips / ervaringen mee heeft? Ik hoor het graag

Heb zoveel aan mijn hoofd op dit moment, dat ik zulk gedoe niet kan waarderen
Samenvatting:
- Nog geen contract getekend, veel onduidelijkheden
- Baas reageert niet concreet, is een warhoofd
- Financiele situatie gaat veranderen, zit er aan te komen wegens overlijden moeder.
- Na bespreekbaar willen maken van aantal punten 0 op rekest krijgen van de baas