abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75449114
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:13 schreef Conflict het volgende:

[..]

Hoe kom je nou weer op 50 cent bruto? Het is wel 2 euro bruto.

En trouwens, een vaste bezorger investeert een beetje in een wijk, daar vallen zulke dingen juist onder.
Per pakket of zoals mijn baas mij doet geloven, tegenwoordig slechts nog per stop?
pi_75449297
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:54 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Per pakket of zoals mijn baas mij doet geloven, tegenwoordig slechts nog per stop?
50 cent per pakket

Dan mag je bij mij komen werken, voor 75 cent per pakket.

We worden in stops uitbetaald met een toelage per pakket. Ik kom zonder btw op 1,70, maar daar zijn dan ook veel stops bij met meerdere pakketten.
pi_75449636
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:59 schreef Conflict het volgende:

[..]

50 cent per pakket

Dan mag je bij mij komen werken, voor 75 cent per pakket.

We worden in stops uitbetaald met een toelage per pakket. Ik kom zonder btw op 1,70, maar daar zijn dan ook veel stops bij met meerdere pakketten.
Ik werk er voor een uurloon Maar meeste zitten er per pakket 50 ct bruto Om te huilen... Kreeg onlangs deze mail:
quote:
Beste collega,



Zoals de meeste van jullie weten heeft TNT haar vergoedingstructuur onlangs behoorlijk naar beneden toe bijgesteld.
Wat is er gebeurd, TNT is overgegaan van pakketvergoeding naar stops vergoeding. Ondanks dat, dat voor ons bedrijfnadelig uitpakt heb ik toch de vergoeding die jullie ontvangen kunnen handhaven.
Ook de neerwaartse bijstelling van de “stop” vergoeding heeft geen consequenties gehad voor jouw vergoeding.
Helaas is het zo dat het “gebeuren” Aldipress mij noodzaakt om dat dit keer wel te doen.
M.b.t. tot het Aldipress verhaal ontvang ik een vergoeding per stop, jij ontvangt een vergoeding per pakket.
Dit kost mij per bakje + ¤ 0,60. Omdat ik niet wil dat wij hieraan onderdoor gaan (m.n. financieel) heb ik (helaas) moeten besluiten
om voor de retouren geen vergoeding te betalen. Ondanks dat wij ons ervan bewust zijn dat dit toch werk met zich meebrengt.

Andere keuzes zoals, van pakket naar stopvergoeding, lagere vergoeding vonden wij geen optie.

Wij begrijpen dat dit geen leuke boodschap is maar zoals gezegd de vergoeding welke wij van TNT ontvangen, laat ons geen andere keus.


Verschilt die vergoeding per regio? En is dit alles hierboven inderdaad doorgevoerd of niet?
pi_75449885
Dat is al driejaar geleden landelijk ingevoerd

En ik heb toen alles bij zitten houden en ben erop vooruitgegaan, was ongeveer 20 euro per week.

Dat aldipressverhaal klopt wel een beetje hoor.

Maar zijn verhaal klinkt een beetje vaag en het komt nou ook niet echt professioneel over. Die baas van jou had jou al lang per stop moeten betalen. En 50 cent per pakket is echt veel en veel te weinig. Of hij moet alle kosten betalen en jou zwart betalen, anders kan het gewoon niet!
pi_75449930
Die vergoeding per stop ligt gewoon aan je gebied, hoe ver je moet rijden, hoe groot de dropdichtheid is.

Landelijk zijn de toeslagen volgens mij gewoon gelijk.
pi_75606502
Heeft er nog iemand moeten werken vandaag?

Normaal ben ik altijd vrij maar vanwege de KNJ moesten we ook op maandag werken.

22 stops, ben alweer thuis

Edit:

Morgen drukke dag:

Landelijk 410,000 pakketten in 15,372 rolcontainers

[ Bericht 27% gewijzigd door Conflict op 14-12-2009 13:34:40 ]
pi_75638679
Hey Conflict

Ik wil mij ook aanmelden als subcontractor bij TNT maar je moet ook je KvK nummer en een Verklaring omtrent
hoedanigheid belastingplichtige van de belastingdienst (weet niet wat het is?) bijvoegen bij je aanmelding.

Ik ben nog geen ondernemer maar kan natuurlijk wel aanmelden bij KvK maar hoe weet je of TNT wel starters ondernemers willen of alleen professionelen bedrijven, misschien hebben ze je helemaal niet nodig.

Als ik dan heb aangemeld bij kvk en bij de belastingdienst voor een BTW-nummer, dan zit ik met onderneming (Eenmanszaak) dat non-actief is dan komen over paar weken aanslagen van de belastingdienst of gemeentelijke belastingen die ik moet betalen terwijl ik geen inkomen heb.

Hoe heb jij het allemaal geregeld?
pi_75640309
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 02:03 schreef KidPoker het volgende:
......maar je moet ook je KvK nummer en een Verklaring omtrent
hoedanigheid belastingplichtige van de belastingdienst (weet niet wat het is?) bijvoegen bij je aanmelding.
.......
Als ik dan heb aangemeld bij kvk en bij de belastingdienst voor een BTW-nummer, dan zit ik met onderneming (Eenmanszaak) dat non-actief is dan komen over paar weken aanslagen van de belastingdienst of gemeentelijke belastingen die ik moet betalen terwijl ik geen inkomen heb.
Als je niet weet wat een VAR is en denkt dat bij inschrijving van jouw onderneming je gelijk hoge aanslagen gaat krijgen van de fiscus, dan moet je je ofwel eerst gaan inlezen in de materie ofwel nog eens afvragen of je dit wel echt wilt.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_75646024
Hey Heren,

Ik was al een tijdje opzoek naar het bezorgen van tnt pakketten, toen kwam ik dit forum tegen.
Het lijkt mij heel leuk om dit werk te gaan doen alleen rest mij nog een aantal vragen.

1: Hoe weet je welke wijken vrij zijn?
2: Wat voor soort contract krijg je?
3: wat kosten ongeveer de volgende verzekeringen? VAV, WAV

Alvast bedankt voor jullie reactie's
pi_75654255
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 02:03 schreef KidPoker het volgende:
Hey Conflict

Ik wil mij ook aanmelden als subcontractor bij TNT maar je moet ook je KvK nummer en een Verklaring omtrent
hoedanigheid belastingplichtige van de belastingdienst (weet niet wat het is?) bijvoegen bij je aanmelding.

Ik ben nog geen ondernemer maar kan natuurlijk wel aanmelden bij KvK maar hoe weet je of TNT wel starters ondernemers willen of alleen professionelen bedrijven, misschien hebben ze je helemaal niet nodig.

Als ik dan heb aangemeld bij kvk en bij de belastingdienst voor een BTW-nummer, dan zit ik met onderneming (Eenmanszaak) dat non-actief is dan komen over paar weken aanslagen van de belastingdienst of gemeentelijke belastingen die ik moet betalen terwijl ik geen inkomen heb.

Hoe heb jij het allemaal geregeld?
Kan je allemaal uitzoeken in dit topic en het vorige deel, op www.kvk.nl en TNT

VAR kan je gewoon anvragen en een stille onderneming zal je geen geld kosten.
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:25 schreef soulevent het volgende:
Hey Heren,

Ik was al een tijdje opzoek naar het bezorgen van tnt pakketten, toen kwam ik dit forum tegen.
Het lijkt mij heel leuk om dit werk te gaan doen alleen rest mij nog een aantal vragen.

1: Hoe weet je welke wijken vrij zijn?
2: Wat voor soort contract krijg je?
3: wat kosten ongeveer de volgende verzekeringen? VAV, WAV

Alvast bedankt voor jullie reactie's
1: bellen met TNT of mailen en ik kan dat zien op een website waar ik in moet loggen.

2: een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand (ze kunnen je dus altijd weer buiten pleuren)

3: weet ik niet, vriendin doet de administratie

pi_75656430
Bedankt voor je reactie,

Hoe lang doe jij dit werk al conflict?
Donderen ze snel mensen eruit? mij lijkt als je goed je werk afleverd dat je redelijk lang in dienst kan blijven.

Kun jij zien of er in de regio nijmegen, cuijk, Boxmeer gennep nog bezorgers nodig zijn.

Als ik het goed begrijp kun je er dus vaak een wijk bijnemen of veranderen van wijk.

Hoeveel km zou jij maximaal je wijk van huis af willen hebben?
pi_75656680
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:06 schreef soulevent het volgende:
Bedankt voor je reactie,

Hoe lang doe jij dit werk al conflict?
Donderen ze snel mensen eruit? mij lijkt als je goed je werk afleverd dat je redelijk lang in dienst kan blijven.

Kun jij zien of er in de regio nijmegen, cuijk, Boxmeer gennep nog bezorgers nodig zijn.

Als ik het goed begrijp kun je er dus vaak een wijk bijnemen of veranderen van wijk.

Hoeveel km zou jij maximaal je wijk van huis af willen hebben?
Ik doe dit een paar jaar nu, ga het vierde jaar in geloof ik.

Als je geen goede kwaliteit levert dan gooien ze je buiten.

Je kan niet makkelijk van wijk veranderen en er een bij nemen kan wel als je er personeel op wil zetten.

Ik rijd nu ongeveer 50 km van mijn huis, verder is geen optie. Het distributiecentrum ligt 25 km van mijn huis en het gebied waar ik bezorg ligt weer 25 km verder. Ik rijd ongeveer 200 km per dag.

Maar ik doe ook nog werkzaamheden binnen het sorteercentrum. Het komt weinig voor dat ze werk binnen uitbesteden aan subcontractors trouwens.
pi_75656830
Ede Arnhem Wijchen Apeldoorn Doetinchem is vol, maar je moet gewoon reageren want het verloop is erg groot.
pi_75657353
Bij ons in Gorinchem zijn er weer routes vrij
pi_75661986
Als ik me wil aanmelden moet ik dan alvast een kvk nummer hebben?
Of kan ik na het aanmelden alles regelen, hoe streng zijn ze met de voorwaardes qua auto?

Zag namelijk dat de meeste van jullie met een soort caddy rijden, maar in de voorwaarden staat dat de auto min 1.90 hoog moet zijn.

Als ik het goed begrijp maak je ongeveer 600 stops en bezorg je 650 pakjes per week.
Komt het vaak voor dat je ver onder deze aantallen komt?

Ik zit zelf nu in de ww en kan me daarom nog niet inschrijven bij het kvk.
pi_75662557
KVK verplicht.
pi_75663499
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:17 schreef Conflict het volgende:
Ede Arnhem Wijchen Apeldoorn Doetinchem is vol, maar je moet gewoon reageren want het verloop is erg groot.
Wijchen

Mja zit deze week thuis, ma overleden, morgen begrafenis
pi_75666163
Confilct, ik kan nergens de eisen vinden die aan de auto gesteld worden, kan jij me verder helpen ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_75667181
Hierna volgen enkele algemene eisen die Pakketservice stelt aan alle subcontractors:

Een subcontractor dient in bezit te zijn van een bus die aan de volgende voorwaarden voldoet:

■Het vervoermiddel dient helemaal wit te zijn;
■Het voertuig dient minimaal 1.90m hoog te zijn (H2);
■Het voertuig dient 270° scharnieren te hebben;
■Het voertuig dient te voldoen aan de milieunorm (Euro 4 of 5; maximaal 5 mg/km fijnstof uitstoot);
■Het vervoermiddel is niet voorzien van reclame of stripings;
■Vermelding van uw bedrijfsnaam klein en alleen op de voorportieren;
■Het voertuig dient gesloten te zijn, dus niet voorzien van zijramen in het laadgedeelte;
■Het voertuig mag geen dubbele cabine met extra bank en ramen hebben;
■Eventuele ramen in de achterportieren moeten of geblindeerd zijn, voorzien van inbraakwerende folie of een andere inbraakbeveiliging (traliewerk);
■Tussen de bestuurdersruimte en de laadcabine dient een opening of een raam te zitten om zicht te hebben op de achterkant.
pi_75667383
Kan iemand mij vertellen waar de distributiecentrums zitten van tnt?
Hoe kun je het best een regio aangeven? of heeft tnt zelf vaste regio's
Wat kun je verwachten als je een gesprek krijgt met een regiocoördinator?
pi_75667458
Oh, dan kunnen de helft vd bussen bij ons wel verdwijnen
pi_75668251
Dus als ik het goed begrijpt is een Verklaring omtrent hoedanigheid belastingplichtige een VAR verklaring die je bij de belastingdienst kan aanvragen?

Een hoe betaal je de BTW terug aan de belasting (week,maand,jaar)?

Zijn er nog wijken vrij in de regio Utrecht of Hilversum?

Kan ik een keertje dag meerijden?
pi_75668608
Var verklaring idd bij de belastingdienst aanvragen.
Je mag dus niet alleen als subcontractor voor TNT werken. Je moet minimaal 3 opdrachtgevers per jaar hebben, niet in de verhouding 90% en 2 x 5%!
Hebben jullie al een idee voor andere opdrachtgevers?

Waarschijnlijk per kwartaal btw betalen.
pi_75669204
Hoe kan ik ooit aan 3 opdrachtgevers regelen? dus is het eigenlijk kansloos om bij TNT een contract te sluiten omdat je nog 2 opdrachtgevers moet hebben.
pi_75669239
Als je terug leest zie je dat sommige subco's ook wel es voor elkaar werken
pi_75669274
Wat gebeurt er dan als je alleen TNT hebt als opdrachtgever?
pi_75669336
Maar wie controleert dat dan??
pi_75671517
Belastingdienst controleert het. Je doet aangifte. Bij 1 werkgever wordt het gezien als verkapt loon en moet TNT dus loonbelasting en alle andere dingen betalen En dat willen ze niet.

Tuurlijk word er onderling voor elkaar gereden als subcontractors, alleen voordat je bedrijf begint moet je hier niet vanuit gaan. Dus zou wel eerst een plan verzinnen hoe jij dus meer dan 3 opdrachtgevers gaat vinden en dat je dus veel minder dan 90% voor TNT alleen werkt.
pi_75674224
Dus daarom vraag TNT naar een VAR verklaring daarin staat of je wel opdrachtgevers hebt toch?
pi_75676489
Klopt.
pi_75689083
Conflict,

Kun jij vertellen waar allemaal een distributiecentra zit?

Ongeveer zo'n 30 km van nijmegen.

Kan namelijk er alleen één vinden in arnhem, en mij lijkt dat in de buurt van den bosch venlo er ook één moet zitten.

Ik heb tevens net te horen gekregen van het uwv dat ik me mag inschrijven bij de kvk.

Nu dus alleen nog een naam verzinnen en uitzoeken welke regio het beste is voor mij.
pi_75689165
En meer dan 3 opdrachtgevers vinden.
pi_75690189
Moet je deze 3 al hebben voor dat je op gesprek gaat?

2 opdrachtgevers heb ik al als ik ga starten (bezorgen voor een webshop en laat me zelf inhuren door een andere bezorgservice als hij het te druk heeft)

En mij lijkt als je actief zoekt en openstaat vooropvang ritten dat die 3e niet zo moeilijk hoeft te zijn.

Of zie ik het nu helemaal verkeerd
pi_75690302
In de Var verklaring moet je dit aangeven. Zover ik weet moet je de var verklaring overleggen voordat je uberhaupt op gesprek mag komen.
pi_75690518
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:07 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Wijchen

Mja zit deze week thuis, ma overleden, morgen begrafenis
Gecondoleerd joh
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:07 schreef junkiexp het volgende:
Confilct, ik kan nergens de eisen vinden die aan de auto gesteld worden, kan jij me verder helpen ?
Gewoon een witte bus die groot genoeg is. Al die regels die ze zelf stellen wordt niet erg moeilijk om gedaan. Als je er maar geen grote eigen reclame op doet en er niet teveel deuken op zitten.

Als je een nieuwe wagen neemt zou ik gaan voor een auto met roetfilter, misschien gaan ze er in de toekomst moeilijk over doen. En neem geen caddy, die is gewoon te klein. Ik heb wel een caddy maar ik rijd maar een mini route
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:55 schreef nelisb het volgende:
En meer dan 3 opdrachtgevers vinden.
Ach, je rijdt al snel voor een collega wat weg of hebt er eens een koeriersritje tussen.

Die drie werkgevers is hetgene waar je je het minst druk over hoeft te maken.
pi_75691839
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:28 schreef Conflict het volgende:

Ach, je rijdt al snel voor een collega wat weg of hebt er eens een koeriersritje tussen.

Die drie werkgevers is hetgene waar je je het minst druk over hoeft te maken.
Dan ga je er vanuit dat het zo is. Je moet toch van te voren de opties bekijken? Hoe kan je anders een onderneming starten? Het is toch niet, ik begin wel en zie het dan wel hoe het gaat.
pi_75692281
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:59 schreef nelisb het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat het zo is. Je moet toch van te voren de opties bekijken? Hoe kan je anders een onderneming starten? Het is toch niet, ik begin wel en zie het dan wel hoe het gaat.
Ja maar ik ben gewoon begonnen en het gaat gewoon goed hoor!

Je moet ook ergens aan durven beginnen he, da's ondernemersrisico
pi_75694015
Is ook zo. maar heb het idee dat ze te makkelijk denken.

Ben werkloos. Auto kopen. KVK. Rijden maar.
pi_75694301
Als iedereen er echt zo makkelijk over zou denken dan waren er hier natuurlijk niet zoveel vragen.
Ben zelf eerst alles op een rij aan het zetten, voor en nadelen en dan pas ga ik me aanmelden.
Alleen de verzekeringen willen nog niet opschieten.
Heb een aantal offertes opgevraagd en moet nu wachten.

Heb tevens wel evaring met het opzetten van een bedrijf, (heb namelijk al 2 bedrijfjes)
pi_75713502
conflict kan je kijken of er nog plek is in de regio Utrecht of Hilversum?
pi_75731803
ik heb die polis erbij gepakt, ik betaal ongeveer 2000 euro per jaar aan de interpolis voor mijn verzekeringen, da´s een aansprakelijkheidsverzekering wegvervoeder, rechtbijstand voertuig en de autoverzekering zelf.
quote:
Op donderdag 17 december 2009 01:06 schreef KidPoker het volgende:
conflict kan je kijken of er nog plek is in de regio Utrecht of Hilversum?
daar zijn allebei nog routes vrij.
pi_75732652
ik volg dit topic nu al een tijdje, en krijg nu steeds een beter beeld waarom het steeds slechter met het bezorgen van TNT gaat.

Ik heb zelf jaren voor pakketdiensten gereden en ook voor het bedrijf wat hier al ergens is genoemd (WWC).
Het verloop was bij dat bedrijf al groot, door "slechte" chauffeurs.

In dit topic van 2 pagina's staan nu al een stuk of 4 mensen die willen gaan rijden voor TNT, zonder enige ervaring !!

Iedereen kan autorijden, maar het koerieren is toch wel wat anders, ook al zullen sommige mensen dat nooit toe geven.


GroteSmurf
(die zelf al 8 jaar koerier is, waarvan 3 jaar als eigen ondernemer)
pi_75732748
Dit werk kan iedere debiel leren in twee weken tijd.

Je krijgt eerst een interne opleiding bij TNT, als je zakt mag je niet rijden. Ook is er de mogelijkheid om met weinig pakketten te beginnen.

Daarnaast maakt het niet uit of je als sub of als loonwerker begint. Voor de kwaliteit maakt het geen zak uit.
pi_75732992
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:00 schreef Conflict het volgende:
Dit werk kan iedere debiel leren in twee weken tijd.

Je krijgt eerst een interne opleiding bij TNT, als je zakt mag je niet rijden. Ook is er de mogelijkheid om met weinig pakketten te beginnen.

Daarnaast maakt het niet uit of je als sub of als loonwerker begint. Voor de kwaliteit maakt het geen zak uit.
Ik doel meer op de mensen hier die verwachten dat TNT ze met taart en gebak zit op te wachten.
Ze hebben geen ervaring, en willen direct als sub-contractor aan de slag.
ff autootje kopen.....enz enz......daar gaat de bezorgkwaliteit, en komen er weer 10-tallen topics waar het pakketje blijft

Ga eerst eens een tijdje bij een ander bedrijf rijden en kijken of het dan bevalt,
persoonlijk ben ik erg blij dat ik na een jaar of 6 van die hele pakketdiensten af ben.
pi_75733102
Is toch zonde dat sommige hier maar iets aannemen ipv dat ze de feiten weten.
Als ik na me zelf kijk ben ik redelijk ervaren in het bezorgen, en mijn doelstelling is niet om alleen voor tnt te blijven rijden.

Wil me ook gaan richten op de internet webshops, heb zelf een shop en heb daarnaast gewerkt bij een grote internetwebshop.

Hiervan weet ik hoe er gewerkt wordt betreft het bezorgen en zie heel veel mogelijkheden qua verbetering.

En ja, als je geen ervaring hebt is je ondernemingsrisico natuurlijk nog een stuk groter.
Maar denk wel dat sommige die geen ervaring hebben maar wel gedreven en netjes werken beter zullen doen als sommige (slechte sub's) nu.
pi_75733113
Wat dat betreft heb je gelijk.

TNT stelt zeer hoge eisen aan subcontractors en je gaat niet zomaar 123 aan de slag. Misschien moet ik maar eens een goede OP maken.
pi_75733789
Hey Conflict,

Kun jij mij vertellen wat zo'n opleiding inhoud?
Wat voor eisen stellen ze nog meer naast die al op de site beschreven zijn.
pi_75735259
Opleiding is een dag meerijden met een chauffeur om te kijken of het je iets lijkt. Daarna krijg je een cdrom mee waar een soort korte cursus op staat. Vervolgens ga je twee dagen met een ervaren chauffeur van TNT zelf mee om het een beetje te leren. Vervolgens maak je een toets.

En dan mag je chauffeur worden
  donderdag 17 december 2009 @ 23:18:58 #99
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_75750716
@ Grote Smurf,

Welke DCP heb je gezeten voor WWC?
pi_75756173
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:18 schreef Pitebuell het volgende:
@ Grote Smurf,

Welke DCP heb je gezeten voor WWC?
Doetinchem.

In dat depot liep altijd alles op rolletjes, en vandaar uit werden er ook meerdere chauffeurs richting midden Nederland gestuurd (Houten enzo)

Ik ben daar weggegaan in Oktober 2006, een aantal maandenvoordat het helemaal over en uit was.
Ik zag de bui al aankomen (net zoals bij mn vorige werkgevers), en heb toen uiteindelijk de stap gezet om voor mezelf te gaan rijden, en heb het zinkende schip mooi op tijd verlaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')