Gisteravond bedacht ik mij dat ik ook wel richting Nijverdal kon gaan om de werkzaamheden aan station Nijverdal West vast te leggen. Ik was niet de enigste die dit idee bedacht had, want er liepen op het drukste moment een man of 60 rond, de auto's op de parkeerplaats bleven ook af en aan rijden.. En dat is toch wel opvallend voor een station weer nog geen trein stopt.
![]()
Sinds eind vorige week hangt hier het bordje. Dat vraagt natuurlijk om een foto.
![]()
Vanaf hier boven heb je straks mooi uitzicht over de bouw van het Combiplan N35 en Zwembad het Ravijn. Nu kun je er de werkzaamheden aan station Nijverdal West ook nog goed volgen.
![]()
Vanaf een grote parkeerplaats boven op de Holterberg moet je via trappen en een tunnel lopen om uiteindelijk op het perron terecht te komen... Over deze tunnel, komt een weg te lopen voor werk verkeer..
![]()
NS blijft nu het kan nog gewoon vrolijk door rijden, getuigd ook deze zwaaiende machinist. Hij had ook ruim 40 man voor zich staan welke allemaal de bouw van het station aan het bekijken waren.
![]()
![]()
De 3 overwegen op deze bovenstaande foto zullen straks allemaal verleden tijd zijn wanneer de treinen, en auto verkeer hier onder de grond gaan.Het station komt straks niet na de 3e, maar tussen de 2de en 3de overgang te liggen. Zodat je nog sneller in het hartje van Nijverdal bent.
De verdiepte bak begint zo'n 20 meter voor de eerste overgang, en komt ruim 50 meter naar het huidige station weer boven de grond. Daarna zal het dubbele spoor, en de autoweg N35 nog enkele 100 meters naast elkaar door gaan, voor zij elkaars zijden weer scheiden.
Het lijkt misschien nog niet zo ver, maar de bovenste trein op de foto, bevind zich toch op 1km afstand van mij. En zal straks wanneer de werkzaamheden zijn afgerond, dan ook net weer in de open lucht rond rijden.
![]()
Nu zijn we op het perron en kijken wij richting Nijverdal. Over 3 weken stoppen hier toch echt de eerste treinen, ze zullen dus nog wel moeten opschieten met de rails plaatsen.
![]()
En als laatste kijken wij nog even richting Zwolle, wat hier bij goed op valt is het hoogte verschil tussen de parkeerplaats en het perron. Ook zie je de tunnel waar straks het werkverkeer over heen zal rijden.
Deze foto's en andere zijn ook terug te vinden op
flickr