omdat een topic 301 posts heeft en dan sluit. Denk om te voorkomen dat ze te lang en te onoverzichtelijk wordenquote:Op zondag 15 november 2009 15:12 schreef Avey het volgende:
Oh ja, ding gaat automatisch op slot
Waarom eigenlijk?
Er is een max. posting count voor elk topicquote:Op zondag 15 november 2009 15:12 schreef Avey het volgende:
Oh ja, ding gaat automatisch op slot
Waarom eigenlijk?
Inderdaadquote:Op zondag 15 november 2009 17:15 schreef Vanyel het volgende:
Leuk plaatje trouwens.
Nee, daar heb ik al iemand voor.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:25 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
neuken?
owh wacht dit is niet singles reeks
wauw @ Allison Stokkequote:Op zondag 15 november 2009 18:51 schreef Knuffelzacht het volgende:
dit wil ik jullie niet onthouden
Lekker sportsters
Inderdaad zeg...quote:
quote:Op maandag 16 november 2009 10:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Lezzer, weet je nog dat Sebasser hier in den beginne ook nog af en toe postte?
Sebasser is overleden
dikke knufquote:Op maandag 16 november 2009 15:25 schreef Logician het volgende:
Oh stom i-net valt er om de 5min uit, iedereen is aan de griep en mijn beltegoed is op
Positief nieuws: Mentaal eindelijk wel ff lekker in mijn vel
Dank jequote:
quote:Op maandag 16 november 2009 16:03 schreef Avey het volgende:
[..]
Dank je
Na zo'n slecht begin van de dag toch nog goed nieuws, tentamen weer gehaald
I knowquote:Op maandag 16 november 2009 08:59 schreef Knuffelzacht het volgende:
voor de 2 heren hier
[ afbeelding ]
hij is inderdaad echt homo en speelt een super vrouwen versierder in how i met your mother (btw ja dit is dougie houser)
De aflevering met zijn gaye (zwarte) broer was ook wel vetquote:
How I met your motherquote:
quote:Op dinsdag 17 november 2009 08:58 schreef lezzer het volgende:
Veels te laat op mijn werkdag!
Maar, dat wist ik van tevoren dat ik uit zou slapen
Welk ritme wil je dan?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:53 schreef Seven. het volgende:
Zo. Heeft iemand de perfecte tip om mijn ritme weer op orde te krijgen?
De laatste 2 jaar kan ik niet slapen voor 2 uur, momenteel is dat zelfs 5 uur. Ik wil kunnen slapen om 12 uur en opstaan tegen 8 uur.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:56 schreef lezzer het volgende:
[..]
Welk ritme wil je dan?
En wat is het nu?
Werk en school maar is allemaal vrij onregelmatig om eerlijk te zijn. Ik moet buiten dat een reden hebben om op te staan. Ik heb zelfs al een hond overwogen maar mag hier geen huisdieren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:02 schreef lezzer het volgende:
heb je werk/school/iets anders overdag?
Ja dat dus. Computeren houdt je hersens wakker. Het helpt daarom ook om gewoon eens een boek te pakken en op bed te liggen lezen. En gewoon een week lang jezelf verplichten dat op een bepaalde tijd te doen en op een bepaalde tijd op te staan. Op een gegeven moment verandert je ritme dan hoor. Is net als bij jet lag.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:18 schreef Seven. het volgende:
Eigenlijk moet ik er een gewoonte van maken om die laptop tegen middernacht opzij te zetten.
Mijn matras is OK, gelukkig. Thanks voor de tips. Zal binnenkort een goede week prikken om het eens toe te passen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:35 schreef lezzer het volgende:
Probeer eens:
-géén slaapmiddelen of pepmiddelen
Dwz, geen koffie en thee na 20.00u en geen middel X om in slaap te vallen.
-géén computer aan na 22.00u (als je om 0.00u wilt slapen).
-zet de wekker stug op 8.00u en sta dan ook op. Of je nou weg moet of niet.
-ga om 23.30u in bed liggen en blijf daar tenzij je moet plassen of er brand is o.i.d. Of je nou weg moet de volgende dag of niet.
-ga onder de douche voor het slapen gaan
-sport 's avonds (ik sliep als een roos)
-heb goeie sex voor het slapen (alleen of met z'n 2/3/4/whatever).
-vermijd stress
Als dat niet werkt zou ik eens op zoek gaan naar meditatie oefeningen om in slaap te vallen.
Denk ook eens aan de kwaliteit van je matras.
ik ben het geen van beide...wat dan?quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:08 schreef wonderer het volgende:
Het is genetisch bepaald of je een avond- of ochtendmens bent. Dus genetische manipulatie is ook een optie
Het wel of je moet gaan lijnen of stoppen met rokenquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:38 schreef Seven. het volgende:
Maar niet deze week want [..lading excuses..]
Dan heb je mazzel?quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:25 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
ik ben het geen van beide...wat dan?
Heh ik heb eigenlijk hetzelfde. Ik kan prima doen met 5/6 uurtjes slaap, als ik in het weekend maar wat inhaal. Dan lig ik regelmatig op zaterdag tot 1 uur 'smiddags op m'n nestquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
De laatste 2 jaar kan ik niet slapen voor 2 uur, momenteel is dat zelfs 5 uur. Ik wil kunnen slapen om 12 uur en opstaan tegen 8 uur.
Word je daar moe van dan? Lijnen heeft trouwens bij mij geen zin meer, als ik af wil vallen dan zal ik dat moeten doen door meer te bewegen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het wel of je moet gaan lijnen of stoppen met roken
of ik nou goed slaap of niet, lang of kort ik ben altijd moe. Maar dat zal waarschijnlijk ook te maken met het feit dat ik psychologisch niet geheel in orde benquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:27 schreef Alicey het volgende:
Over slapen - Zijn er hier meer mensen die wel goed slapen in de zin van (min of meer) voldoende uren en ook diep genoeg, maar toch nog keimoe zijn 's ochtends? Da's waar ik zelf last van heb, ik kan ook 's ochtends amper mijn bed uit komen..
Dat terwijl ik door een hoop nachtelijke activiteit van mijn huisdieren enheen slaap. Hoewel ik weer wel regelmatig in mijn slaap allerlei dingen zit te vertellen.. Maar ook daar weet ik 's ochtends niets van.
Ik zit met een soortgelijk dilemma, alleen heb ik geen zin om te koken. Ik heb echter ook geen zin om me weer aan te kleden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:37 schreef Seven. het volgende:
Oeh, wat ga ik trouwens eens koken? Ik heb niet echt honger maar wel zin om te koken.
Normaal gesproken heb ik dat ook, maar in de herfst/winter wil dat op een of andere manier nooit echt zo.. Het lijkt soms alsof ik het liefst een winterslaap zou doen..quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:36 schreef Seven. het volgende:
Beetje gek Alicey. Ik heb daar dan weer geen last van, als ik 8 uurtjes slaap, dan voel ik me zeer uitgerust en fit de volgende dag.
Antibiotica kan ook invloed hebben op je slaap. Hopelijk ben je er snel van af!quote:Verder heb ik nu een tiendaagse zware antibioticakuur wegens nog steeds hoesten. Hopelijk ben ik er snel vanaf!
Bij mij helpt dat meer bewegen ook niet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Word je daar moe van dan? Lijnen heeft trouwens bij mij geen zin meer, als ik af wil vallen dan zal ik dat moeten doen door meer te bewegen.
www.justeat.nlquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zit met een soortgelijk dilemma, alleen heb ik geen zin om te koken. Ik heb echter ook geen zin om me weer aan te kleden.
in het nieuwe jaar ga ik south beach proberenquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij mij helpt dat meer bewegen ook niet.Aan de andere kant heb ik nooit serieus geprobeerd te lijnen. Althans, nooit langer dan voor een week ofzo.
Ik ga weer een fiets kopen in het komende voorjaar.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:20 schreef Knuffelzacht het volgende:
in het nieuwe jaar ga ik south beach proberen
Wat is te lang?quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:21 schreef wonderer het volgende:
Ik word moe wakker als ik te lang slaap...
quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:20 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
in het nieuwe jaar ga ik south beach proberen
9+ uur. Maar het punt is dus, als ik moe wakker word, wil ik nog langer slapen, dus dat helpt niet echtquote:
Maar als je dat doet, moet je er nog steeds voor zorgen dat je niet teveel eet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je moet "gewoon" zorgen dat je eetpatroon zo verandert, dat je elke dag genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt en niet te veel (=geen) lege calorieen zoals geraffineerde suiker of dierlijk vet.
Hmm, da's wel gek.. Nouja, als ik moe wakker word wil ik ook langer slapen, maar dat kan meestal toch niet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:22 schreef wonderer het volgende:
9+ uur. Maar het punt is dus, als ik moe wakker word, wil ik nog langer slapen, dus dat helpt niet echt
Ik kijk dan meestal wat we nog in huis hebben en gooi daar wat van bij elkaar... alles om niet naar de supermarkt te hoevenquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die luxe heb ik ook regelmatig, maar vanavond ben ik op me eigen..
Als je echt gezond spul eet, is het nog best moeilijk om (veel) te veel te eten.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar als je dat doet, moet je er nog steeds voor zorgen dat je niet teveel eet.
Nouja, wat is (veel) te veel? We eten best redelijk veel en drinken er ook graag een paar glazen wijn bij. Wel redelijk gezond denk ik, vaak veel groenten en het meeste op natuurlijke basis. Ik val er echter niet van af.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:24 schreef wonderer het volgende:
Als je echt gezond spul eet, is het nog best moeilijk om (veel) te veel te eten.
Dat is dus ook mijn plan voor vanavond.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:24 schreef Avey het volgende:
[..]
Ik kijk dan meestal wat we nog in huis hebben en gooi daar wat van bij elkaar... alles om niet naar de supermarkt te hoeven
Ja, en nog een boel ook vrees ik..quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:28 schreef wonderer het volgende:
Wijn zijn ook loze calorieen (alcohol=koolhydraat en je lichaam kan er weinig mee)![]()
Bij brood merk ik dat wel heel erg, bij rijst en pasta echter een heel stuk minder.. Qua lunch ben ik echter een flinke tijd geleden sowieso al flink gaan minderen. Dat heeft ook best geholpen, want van middagdipjes geen last meer. Voor mijn gewicht heeft het echter niets gedaan.quote:Als je volkorenpasta en -brood neemt en bruine of zilvervlies rijst, dan ben je ook sneller verzadigd en heb je minder snel honger.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is dus ook mijn plan voor vanavond.
Rijst, wat groenten, wat vis, wat pinda's, wat kruiden.. Zou het op zich wel moeten doen.![]()
Nu nog zin maken om naar de keuken te gaan.
south beach is eerste 2 wkn compleet afkicken van koolhydraten. die maken isuline aan en daar krijg je telkens honger van. als je daar van afgekickt ben heb je minder honger enzo.... na eerste 2wkn mag je weer kleine porties rijst en aardappelen en fase 3 eet je redelijk normaal maar met minder hongergevoel enzoquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je moet "gewoon" zorgen dat je eetpatroon zo verandert, dat je elke dag genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt en niet te veel (=geen) lege calorieen zoals geraffineerde suiker of dierlijk vet.
Ja, dat moet ik vaker doen.quote:
Ik ook niet, dan wordt er erg veel gekocht. Maar dat is sowieso wel zo eik.quote:Hoewel ik de supermarkt soms ook wel leuk vind, maar als ik honger heb moet ik daar echt niet naar toe gaan.
Ja, dat heb ik ook gelezen. Het is maar goed dat ik niet snel eet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:33 schreef wonderer het volgende:
Langzaam eten helpt trouwens ook. Je brein is namelijk nogal traag met het "ik zit vol" signaal.
Daar is niks mis mee. Je maag doet er ongeveer vier uur over om zichzelf te legen, dus na vier uur weer trek hebben is sowieso normaal. Verder is het voor je stofwisseling beter als je elke 2.5-3 uur een klein beetje eet in plaats van elke zes uur een grote maaltijd.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:43 schreef Avey het volgende:
Hmm. Hoeveel honger ik ook heb, na een tijdje zit ik toch echt gewoon 'vol'. Wat soms best irritant is want dan krijg ik laat op de avond nog wel eens weer honger
Waarom zo lang?quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:00 schreef Seven. het volgende:
Het liefste zou ik NU gaan slapen. Maar ik moet nog wel een uurtje of 5 wakker blijven.![]()
Ik heb trouwens stokbrood met filet americain gegeten.
Oh daarom.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:10 schreef Seven. het volgende:
Zo. Afgezegd. Nog 1 aflevering Star Trek en dan ga ik slapen.
Nee, maar je stelt het op dezelfde manier uitquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Word je daar moe van dan? Lijnen heeft trouwens bij mij geen zin meer, als ik af wil vallen dan zal ik dat moeten doen door meer te bewegen.
Helemaal waarquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als je echt gezond spul eet, is het nog best moeilijk om (veel) te veel te eten.
Nou ja, ik heb CVS, dus dat heb ik ook altijd. Wat bij mij wel heel veel scheelde was een goed matras.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:27 schreef Alicey het volgende:
Over slapen - Zijn er hier meer mensen die wel goed slapen in de zin van (min of meer) voldoende uren en ook diep genoeg, maar toch nog keimoe zijn 's ochtends? Da's waar ik zelf last van heb, ik kan ook 's ochtends amper mijn bed uit komen..
Heb je daar niet sowieso heel veel last van?quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:24 schreef lezzer het volgende:
Nou ja, ik heb CVS, dus dat heb ik ook altijd.
Voelde je ook dat je beter sliep, of was het puur dat je 's ochtends een meer uitgerust gevoel had?quote:Wat bij mij wel heel veel scheelde was een goed matras.
Ik had een ikea-matras en ik kwam altijd brak uit bed. Nu heb ik een draagschuimmatras (10x zo duur, dat wel), en dat is stukken beter.
jaquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je daar niet sowieso heel veel last van?
[..]
Allebei. Het was een openbaring moet ik zeggenquote:Voelde je ook dat je beter sliep, of was het puur dat je 's ochtends een meer uitgerust gevoel had?
Ik iets met kip, ben de naam alweer vergetenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |