Ik snap je frustraties hoor, het klopt wat je zegt. Ik denk alleen dat het heel moeilijk in kaart brengen wordt wie wat moet krijgen. Het is duidelijk dat iemand die patrouille loopt meer gevaar loopt dan iemand die post sorteerd. Maar hoe zit het dan met degene die 1 keer per week met de auto het kamp af moet om de post weg te brengen bijvoorbeeld, loopt ook gevaar. Hoe zit het als iemand alleen de beveiliging van het kamp doet en geen andere patrouilles? Iemand die op een F16 vliegt? De mensen in een Chinook? De mensen die convooi rijden?quote:Op zondag 15 november 2009 10:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Klasse 1 zou dan het minste uitzendtoelage moeten krijgen, en klasse 4 het meeste uitzendtoelage. Iemand in klasse 4 loopt namelijk aanzienlijk meer risico en zit niet de hele dag in een containertje.
Wat vinden jullie hiervan?
"quote:Op zondag 15 november 2009 10:18 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Ik snap je frustraties hoor, het klopt wat je zegt. Ik denk alleen dat het heel moeilijk in kaart brengen wordt wie wat moet krijgen. Het is duidelijk dat iemand die patrouille loopt meer gevaar loopt dan iemand die post sorteerd. Maar hoe zit het dan met degene die 1 keer per week met de auto het kamp af moet om de post weg te brengen bijvoorbeeld, loopt ook gevaar. Hoe zit het als iemand alleen de beveiliging van het kamp doet en geen andere patrouilles? Iemand die op een F16 vliegt? De mensen in een Chinook? De mensen die convooi rijden?
Kortom dan zou je voor iedere functie in een uitzendgebied een aparte vergoeding moeten gaan maken, leuke opdracht om dat allemaal uit te zoeken als je het mij vraagt. Hoe ga je het risico bepalen, wie bepaalt dat?
Nou heb vertrouwen, de tweedeling is er al. Met de REMF's aan de ene kant en lui die wél daadwerkelijk gevaar lopen. Gelijke monniken gelijke kappen gelul.quote:Op zondag 15 november 2009 14:32 schreef mgerben het volgende:
Oppervlakkig gezien een goed plan. Maar het strandt in de uitvoering, zoals iedereen al aangeeft. Er zijn gewoon teveel open punten.
Je wilt dit echt niet. Je wilt geen tweedeling met scheve gezichten. Iedereen loopt risico. Je schept geen team als de legerleiding met bonussen aangeeft dat de één zijn aanwezigheid meer op prijs gesteld wordt dan die van de ander.
Dat lijkt me ook. De uitzendtoelage is om het gemis van je thuisland te compenseren, niet om het risico aanvaardbaar te maken. Lijkt me sowieso een gek iets als een postsorteerder in het kamp evenveel zou verdienen als een commando achter de vijandelijke linies, maar dat is nu natuurlijk al gecompenseerd en daar staat de uitzendtoelage geheel los van.quote:Op zondag 15 november 2009 10:57 schreef DuTank het volgende:
Zijn het niet gewoon percentages die je erbovenop krijgt?
Dan krijgt iedereen in principe toch evenveel, maar iemand die de "jungle" in gaat verdient sowieso al meer dan eentje die in de "hut" blijft.
En uitzendtoelage is er niet alleen omdat je naar oorlogsgebied gaat. Om iets te noemen, je hebt amper fatsoenlijk contact met het thuisfront.
Daarbij komt dat commando's getraind zijn als moordende overlevers en zo'n postsorteerder in feite niet getraind is om zichzelf te verdedigen, ondanks dat hij 'veilig' op zo'n kamp zit.quote:Op zondag 15 november 2009 15:39 schreef gelly het volgende:
Je kiest er als commando/marinier toch zelf voor om extra gevaar te lopen, het is 1 van de redenen dat je voor een dergelijke functie kiest. Het is voor mij dan ook geen simpel feit dat deze mensen een hogere toelage zouden moet krijgen dan iemand die de post rond brengt. Het is zoals gezegd een uitzendtoelage.
De bonus is juist die extra spanning wat het werk van commando/marinier een stuk "leuker"maakt dan dat van postbezorger. Of zeg ik dan iets heel geks ?
Het risico wordt natuurlijk al gecompenseerd???? Hoe dan?quote:Op zondag 15 november 2009 15:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. De uitzendtoelage is om het gemis van je thuisland te compenseren, niet om het risico aanvaardbaar te maken. Lijkt me sowieso een gek iets als een postsorteerder in het kamp evenveel zou verdienen als een commando achter de vijandelijke linies, maar dat is nu natuurlijk al gecompenseerd en daar staat de uitzendtoelage geheel los van.
Dan zou iemand die in Nederland zit hetzelfde verdienen als iemand in Afghanistan. De kans op uitzending heb je voor gekozen, dan moet je maar een andere baan zoeken??quote:Op zondag 15 november 2009 15:39 schreef gelly het volgende:
Je kiest er als commando/marinier toch zelf voor om extra gevaar te lopen, het is 1 van de redenen dat je voor een dergelijke functie kiest. Het is voor mij dan ook geen simpel feit dat deze mensen een hogere toelage zouden moet krijgen dan iemand die de post rond brengt. Het is zoals gezegd een uitzendtoelage.
De bonus is juist die extra spanning wat het werk van commando/marinier een stuk "leuker"maakt dan dat van postbezorger. Of zeg ik dan iets heel geks ?
quote:Op zondag 15 november 2009 15:06 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nou heb vertrouwen, de tweedeling is er al. Met de REMF's aan de ene kant en lui die wél daadwerkelijk gevaar lopen. Gelijke monniken gelijke kappen gelul.
Nu krijgt chef schijtpapier dezelfde bonus als een vent die bermbommen onschadelijk moet maken, en de aalmoezenier hetzelfde als een Viperteamlid.
En dat valt simpelweg niet uit te leggen.
nee, niet waar.quote:Op zondag 15 november 2009 21:41 schreef Bob-B het volgende:
Wat Gerben zegt, uitzendtoelage is een compensatie die je krijgt omdat je op uitzending bent, niet een toelage om te gaan turfen hoeveel meter je buiten de base bent geweest en ook geen compensatie omdat je het werkt doet waar je voor gekozen hebt.
en medische/ondersteunende troepen die mee de poort uit gaan? zeker amv'ers gaan gewoon met de infanterie mee, krijgen die dan dezelfde toeslag als de infanterist of minder?quote:Op maandag 16 november 2009 01:39 schreef Pumatje het volgende:
kan hier mij inleven, maar dan puur de verdeling,
gevechtstroepen
gevechtsondersteunend
Medisch
en dan nog het verschil tussen Landmacht/Luchtmacht/Marine.
niet dieper dan dat, dat gaat problemen geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |