de nieuwe Lennon film? heb ik iets gemist?quote:Op donderdag 19 november 2009 00:12 schreef Arn0 het volgende:
De soundtrack van de nieuwe Lennon film heeft wel een aantal toffe nummers;
[..]
Dat lijken mij hele misleidende titels, aangezien de film gaat over zijn jeugd en niet over het psychedelische tijdperk.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:03 schreef webfreak het volgende:
[..]Die titel
Ik zou 'm Walrus hebben genoemd. Of Egg Man.
Ja, inderdaad een erg toffe site. Het enige nadeel is het archief, dat niet gemakkelijk is om foto's terug te bekijken. Ik vind de foto's waarin Paul dezelfde kleding verschillende jaren draagt ook wel grappigquote:Op vrijdag 20 november 2009 18:35 schreef Aisumasen het volgende:
Grappig dat je het zegt, dacht er laatst aan om die Blogspot-link eens te posten. Bekijk die site al jaren, en elke keer wordt ik weer verrast. Zoals ik laatst een ontspannen foto van John Lennon met Lee Eastman zag, en nog wel uit 1972! De maker van deze site heeft me ook flink geholpen met het lokaliseren van bijzondere Beatles-gerelateerde plekken in New York.
Ringo krijgt er al een in 2010, dus dan schiet er nog maar een over..quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:01 schreef Aisumasen het volgende:
En waarschijnlijk krijgt de enige échte (film)ster van The Beatles na al die jaren ook een ster op de Hollywood Walk of Fame.
Ohzo, ik snap het.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:15 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb het toch ook over de enige echte ster: Ringo Starr.
quote:For the first time ever, Starr produces himself on his most personal album yet. Ringo is joined on Y Not by old and new friends including Paul McCartney, with whom Starr sings on Y Not's stunning first single, 'Walk With You,' a moving new song about the power of friendship. Ringo meets Hip-O on Starr's latest solo effort released January 12th on Hip-O Records/UMe
LOS ANGELES, Nov. 19 /PRNewswire/ -- Throughout recorded history, great artists across the universe have dared to ask "Why?" On January 12, 2010, one brave man named Ringo finally boldly declares the ultimate answer -- Y Not.
For the first time in one of popular music's most enduring and illustrious careers, Ringo Starr has decided to take charge and produce himself. The result is perhaps the most personal and impressive album of this rock legend's entire solo career. How on earth did Starr finally locate the absolutely perfect producer to work with him? "Well, I looked in the mirror," Ringo says with a smile. "And I was looking real groovy that day."
Starr's decision to take a stronger role in the recording of his latest and greatest solo album was a significant and fortuitous one. "I didn't do it at the start," Starr says. "I was the least involved in the production of the Beatle records. And then with my solo records, I worked with some other great producers like Richard Perry, Arif Mardin, and Don Was. So it just seemed like that's the way that it goes. Then suddenly, it's another point in your life, and you say, 'I'm going do this now.' So I'll be producing anything I make from now on. That's the good news. It's a confidence thing, I suppose. And Y Not is really another way of me saying, 'Yes, I can.'"
The joyous result of Starr looking in the mirror is Y Not, a groovy and deeply felt song cycle that finds Ringo leading a smaller core group of old and new friends including longtime pal and recent brother-in-law Joe Walsh, Dave Stewart and longtime Roundheads member Steve Dudas on guitar, Benmont Tench of Tom Petty and the Heartbreakers on keyboards, Don Was and Mike Bradford on bass. The album also features Starr's engineer and co-producer Bruce Sugar on keyboards, as well as some special guests like Joss Stone, Ben Harper and Richard Marx on vocals, Ann Marie Calhoun on violin and Tina Sugandh -- aka Tina The Tabla Girl - on tabla and chanting. Starr's songwriting collaborators on Y Not also include familiar and new names like Joe Walsh, Dave Stewart, Joss Stone, Glen Ballard, Richard Marx, Van Dyke Parks, Gary Nicholson plus Gary Wright and his former Roundhead band member, Gary Burr.
Yet no collaborator featured on Y Not is likely to receive as much attention as Starr's former bandmate and longstanding mate Paul McCartney, who adds a characteristically brilliant bass part to the inspiring "Peace Dream" -- Starr's latest heartfelt plea for peace and love -- and even more notably provides his unmistakably fabulous vocals to "Walk With You," an exquisite new composition by Starr and Van Dyke Parks.
"Walk With You" is a moving, even spiritual meditation about the lasting power of friendship, and McCartney's inspired participation on the track was a testament to McCartney's generosity of spirit and musical talent. "Paul was doing the Grammys, so he came over to the house and was playing bass on 'Peace Dream.' So I played him this other track and Paul said, 'Give me the headphones. Give me a pair of cans.' And he went to the mike and he just invented that part where he follows on my vocal. That was all Paul McCartney, and there could be nothing better. He makes it bigger and he makes it fuller. It makes the song like a conversation between us, and that was Paul's idea to do his part one beat behind me. That's why he's a gen-i-us and an incredible bass player."
Indeed, there's a whole lot of genius on display throughout Y Not. Highpoints here include "Fill In The Blanks," the album's rocking opening track written, played and sung only by Starr and Walsh. Then there's "The Other Side Of Liverpool," a revealing autobiographical song that explores Starr's earliest and darkest days. "People believe I was born, was a Beatle and lived in a big house," Starr explains. "And where I come from was a very dark, damp, violent neighborhood. I wanted to write another little snapshot of my life, and I'm going to do this every album. It's better for me than doing it in a book. In two lines I can say what would take five pages. Like the song says, 'The other side of Liverpool is cold and damp/Only way out of there/drums, guitar and amp.'"
Starr was already particularly thrilled with one early review for the first album he produced that came from someone he helped produce too. "I just played it for my son Zak," Starr explains. "And Zak was so great. He said, 'Dad, it's great. This rocks! You should have been doing this forever.' It's nice coming from your boy, especially since he's a really good drummer."
Listen for yourself. And hear Ringo Starr -- also a really good drummer -- doing exactly what he should be doing today and forever.
Why?
Y Not.
Wat is er mis met de titel? Prima en treffend gekozen voor wbt het thema van deze rolprent.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:03 schreef webfreak het volgende:
[..]Die titel
Ik zou 'm Walrus hebben genoemd. Of Egg Man.
Tss, de single is de zoveelste parodie op Sgt. Pepperquote:Op zaterdag 21 november 2009 02:43 schreef Arn0 het volgende:
Net het Children In Need concert gezien (of althans de McCartney gerelateerde stukken), wel tof om te zien als je eens twintig minuutjes niets te doen hebt, maar voor de rest niet speciaal.
quote:Op maandag 23 november 2009 00:42 schreef Aisumasen het volgende:
Ik dacht, ik maak jullie even deelgenoot.
Tof overzichtquote:Op maandag 23 november 2009 00:46 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg jammer. Als ik even de vrijheid mag nemen twee onlangs gemaakte diagrammen (met behulp van jouw interessante lijst) te posten;
Dit is een diagram dat vergelijkt hoeveel materiaal hij van elk album (Run Devil Run uitgezonderd) heeft gespeeld in zijn hele solo live carrière, inclusief Wings tours etc. De albums waarvan hij niets heeft gespeeld (Pipes Of Peace bijvoorbeeld) staan er niet op.
[ afbeelding ]
Dit is eenzelfde diagram, maar dan enkel met zijn huidige tourband. Wederom zijn de albums die hij niet heeft gespeeld eraf gelaten;
[ afbeelding ]
ik dacht zomaar al dat Lennon niet zo enthousiast zou zijnquote:Op maandag 23 november 2009 16:02 schreef psychedelicate het volgende:
Lennon was in het algemeen niet al te positief met het werk van zijn collega's, voor zover ik weet, maar dat komt denk ik meer doordat hij zo bitter was over the Beatles. Hij wou blijkbaar wel weer een comeback maken in de muziekscene nadat hij een nummer van McCartney had gehoord.
(Oh, en gezien je naam en je signature ben jij sandysays op Last.fm, of niet?)
Eigenlijk zijn alleen de meningen over het werk in de jaren '70 relevant, na de dood van John speelde er natuurlijk andere dingen mee.quote:Op maandag 23 november 2009 15:52 schreef sandycoast het volgende:
ik vroeg mij pas af.... wat John, Paul, George en Ringo van elkaars solo werk vonden.
hebben ze daar ooit iets over gezegd in interviews? wat ze mooi vonden en wat juist niet?
dat lijkt mij leuk om te lezenweet iemand misschien waar ik dat kan vinden? en of ze er überhaupt ooit wat over gezegd/geschreven hebben?
Mooi omschreven! Maar klopt het ook daadwerkelijk dat hij totaal niet vermeld wordt?quote:Op dinsdag 24 november 2009 00:56 schreef Aisumasen het volgende:
Dat was inderdaad de reden, een vete die ze nooit hebben bijgelegd. Of zoals Lennon het in 1980 prachtig omschreef: "He remembers every two-bit sax player or guitarist he met in subsequent years. I'm not in the book."
Asjeblieft niet zegquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:44 schreef TNA het volgende:
Aisumasen, gast, jij moet echt het museum van Azing overnemen
Haha, excuses voor de kromme metafoor, maar ik bedoelde te zeggen dat je er écht veel van weetquote:Op dinsdag 24 november 2009 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Asjeblieft niet zeg. Als dat zou betekenen dat mij ook enkel om het 'hebben' zou gaan, en niet uit liefde voor de muziek...
Is dat al geen record op zich?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:32 schreef Aisumasen het volgende:
Het is zijn 8ste solo live-album in de charts.
En mocht dat niet zo zijn, dan verbreekt hij het record "vaakst dezelfde nummers in de charts" zonder twijfelquote:
En hij scherpt alvast zijn #1 record van 1688 weken in de charts aanquote:Op woensdag 25 november 2009 19:45 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En mocht dat niet zo zijn, dan verbreekt hij het record "vaakst dezelfde nummers in de charts" zonder twijfel.
Zou me niks verbazen als hij voor zijn aanstaande minitour ook een albumpie uitbrengt.. Good Evening London oid.. puur voor Engelse release, niet?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:48 schreef Arn0 het volgende:
[..]
En hij scherpt alvast zijn #1 record van 1688 weken in de charts aanMaar dat gaat over de UK charts dan weer.
Nee, dat lijkt me absoluut niet. Het is niet alsof Good Evening New York Amerika-exclusief is. Het zou me iig ten zeerste verbazen.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:42 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als hij voor zijn aanstaande minitour ook een albumpie uitbrengt.. Good Evening London oid.. puur voor Engelse release, niet?
We'll see, hij zal op de een of andere manier toch wel zijn Engelse publiek moeten paaienquote:Op woensdag 25 november 2009 22:43 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me absoluut niet. Het is niet alsof Good Evening New York Amerika-exclusief is. Het zou me iig ten zeerste verbazen.
Tsja dat vraag ik me nu juist af, heb de gehele discografie van Paul op mijn computer, maar zit er nu echt verschil tussen Back in the World en Back in the USquote:Op woensdag 25 november 2009 22:50 schreef Aisumasen het volgende:
Er zijn wel eens gekkere dingen gebeurd. Na "Back In The US" kwam ook..."Back In The World".
En anders komt er wel weer een release van z'n tour in 2010, met 3 nieuwe songs.
quote:Op woensdag 25 november 2009 22:51 schreef blckbb het volgende:
[..]
Tsja dat vraag ik me nu juist af, heb de gehele discografie van Paul op mijn computer, maar zit er nu echt verschil tussen Back in the World en Back in the US
Niet toch?
En een live dvd/cd van de Europese tour zie ik echt niet gebeuren, zeker omdat de releasedatum van Good Evening New York ook al verzet is in West Europa.quote:The main difference between Back in the US and Back in the World is that "Vanilla Sky" has been dropped from the latter's first disc, while two of the tracks from the second disc ("C Moon" and the post-9/11 "Freedom") have been replaced with four exclusive songs not found on Back in the US: "Calico Skies", "Michelle", "Let 'Em In" and "She's Leaving Home". Another difference is that the version of "Hey Jude" on "Back in the world" comes from a different show than the version on "Back in the US".
Hmmmm.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:56 schreef Arn0 het volgende:
[..]
[..]
En een live dvd/cd van de Europese tour zie ik echt niet gebeuren, zeker omdat de releasedatum van Good Evening New York ook al verzet is in West Europa.
Calico Skies daarentegen is een heel degelijke song naar mijn mening.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:01 schreef Aisumasen het volgende:
"Vanilly Sky". Neem één van je slechtste songs, en maak 'em nóg suffer. En over "Freedom" zal ik maar niet beginnen.
Niet commercieel? Vraag me af wat daar dan weer mee bedoeld wordt.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:13 schreef Xrenity het volgende:
Geinig interview met McCartney in de Telegraaf van vandaag.
Zegt ie oa dat hij de muziek over het algemeen weer beter vind worden tegenwoordig, en hij is blij dat een niet commerciële band als Kings of Leon zo veel succes heeft.
Altijd leuk dat zulke artiesten nog steeds nieuwe muziek checken. De fans blijven vaak hangen in het verleden
Freedom speelde hij toch ook gewoon in Arnhem, 2003?quote:Op woensdag 25 november 2009 23:01 schreef Aisumasen het volgende:
"Vanilly Sky". Neem één van je slechtste songs, en herschrijf 'em nóg suffer. En over "Freedom" zal ik maar niet beginnen. Daar kwamen wel even wat betere songs voor in de plaats, zeg.
Inderdaad. Kaiser Chiefs is een leuke band, maar wel megacommercieel natuurlijk. Je kunt zeggen wat je wil: al die liedjes zijn gemaakt met het doel 'catchy' te zijn, en een hit te scoren. Prima natuurlijk, maar waarom zou iemand dat willen ontkennen.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:40 schreef Aisumasen het volgende:
Er is een verschil tussen geld verdienen met liefde voor muziek en vakmanschap, of bewust bepaalde creatieve beslissingen maken om geld te verdienen. Kings Of Leon en Kaiser Chiefs schaar ik in die laatste categorie. Dat gezegd te hebben, heb ik bij McCartney altijd het idee dat hij af en toe een hippe naam noemt om een wit voetje te halen bij de jongere muziekliefhebbers, zoals hij dat paar jaar terug telkens ook met de Kaiser Chiefs deed
Damn, dan heb ik die DVD echt te vaak gezienquote:Op donderdag 26 november 2009 17:50 schreef Arn0 het volgende:
Volgens de bootleg heeft hij dat nummer niet in Arnhem gespeeld nee.
Hm, denk dat het volledig in de stijl van Telegraaf een vervormde uitspraak is. Ik denk ook dat hij de laatste is om zo'n opmerking te maken.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:51 schreef webfreak het volgende:
[..]
Inderdaad. Kaiser Chiefs is een leuke band, maar wel megacommercieel natuurlijk. Je kunt zeggen wat je wil: al die liedjes zijn gemaakt met het doel 'catchy' te zijn, en een hit te scoren. Prima natuurlijk, maar waarom zou iemand dat willen ontkennen.
Dat Macca elke zoveel tijd een hippe band noemt om zijn imago hoog te houden (vorige keer was het Snow Patrol, daarvoor Kaiser Chiefs) is wel duidelijk. Maar waarom moet uitgerekend hij beginnen over commercie?
Als je je hele liveshow vantevoren tot de minuut nauwkeurig uitschrijft, en er louter veilige publieksfavorieten speelt.. Beetje vreemd om dan te doen alsof je wars van commercie bent.
Ja, daar hebben we er hier nog genoeg vanquote:Op donderdag 26 november 2009 18:06 schreef Xrenity het volgende:
Hij bedoelt natuurlijk gewoon bandjes die daadwerkelijk begonnen zijn voor de muziek en vervolgens zijn uitgegroeid tot succesvolle acts.
Ipv zo'n bij elkaar gezet groepje dat gitaren in de hand is gedrukt.
Hoezo radiostilte? Je blijft toch nog wel posten?quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:40 schreef Aisumasen het volgende:
Woensdag is de openingsavond van McCartney's mini-tournee al. Waarschijnlijk radio-stilte van mijn kant vanaf die tijd, want ik wil koste wat het kost de setlist vermijden. Al is het maar om die 2 á 3 songs die worden veranderd ten opzichte van Amerika. Het verrassingseffect is cruciaal voor een concertbelevenis. En zeker bij McCartney, waarvan ik zelfs z'n praatjes woord voor woord kan dromen. Toch jammer om de schaarse verrassende momenten te verpesten door de setlist te checken. Dus wees solidair. Ik zet in op "Pipes Of Peace", wat jullie?
Aanvang is 18.00 dus 't is aangeraden er zo vroeg mogelijk te zijnquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:49 schreef Writersright het volgende:
Zit er nog een voorprogramma bij of begint McCartney zelf om 20.00 en hoelaat moet je er smiddags zijn voor redelijk staplaatsen?
quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:23 schreef Blinker het volgende:
Wat lang, echt geweldig
Kan me wel voorstellen dat het voor je gevoel zo voorbij is.
Nee, je ziet liever weer dezelfde overspeelde Beatles-nummers ten koste van een spaarzaam moment waarin McCartney eens hemzelf als muzikant neerzet in plaats van entertainerquote:Op vrijdag 27 november 2009 19:03 schreef Arn0 het volgende:
Mwah, ik zou uiteraard niet weg lopen maar dan toch liever de huidige setlist.
Ehm, jaquote:Op vrijdag 27 november 2009 19:59 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nee, je ziet liever weer dezelfde overspeelde Beatles-nummers ten koste van een spaarzaam moment waarin McCartney eens hemzelf als muzikant neerzet in plaats van entertainer?
Maar die 25% moeten dan wel de nummers zijn die hij nooit/zelden live speeltquote:Op vrijdag 27 november 2009 20:21 schreef blckbb het volgende:
Of gewoon 25% Beatles en de rest solo/Wings/Fireman zou ook tof zijn. Dan heeft hij langzamerhand de tijd om wat meer van zijn reportaire live te laten horen
quote:As part of Radio 2's Great British Songbook, Bob Harris investigates the songs the Beatles gave away. The most popular group in the world for over 45 years, a recent issue of re-mastered albums saw four Top 10 entries in the UK chart, while their compilation '1' looks set to be America's biggest album this decade. The fevered excitement that accompanied every release in the 1960s is well documented but less is known about the music written, though not necessarily recorded or released, by the Beatles during the same decade.
Whilst the Beatles were constantly in the charts, John Lennon, Paul McCartney and George Harrison were also supplying other artists with a number of hits...and the occasional miss! Bob Harris delves into these recordings by Billy J. Kramer & The Dakotas, Mary Hopkin, The Foremost, Cilla Black, Jackie Lomax, Doris Troy and others. Along the way he uncovers some forgotten gems, such as the theme tune for a TV series starring Stanley Holloway; music from a Boulting Brothers film called The Family Way; and hears first hand from Sir Paul McCartney about being contacted by Frank Sinatra for a song. Paul also talks at length about his approach to writing in the 1960s; the songs given to Tommy Quickly, Peter and Gordon, Chris Barber and PJ Proby; as well as those written exclusively for Cilla Black.
Amongst other interviews recorded specially for the programme, Mary Hopkin talks about recording with McCartney in the studio; Johnny Gentle (who was backed by The Beatles on his 1960 tour) recalls Lennon's contribution to I've Just Fallen For Someone; Billy Hatton of The Fourmost remembers John and George's version of the group's debut hit Hello Little Girl; and Billy J. Kramer admits to the fatal error of turning down a song that would eventually become one of the most performed works in recorded history.
These interviews are accompanied by BBC archive material of George Harrison describing how Badge, the song he co-wrote for Cream, got its name. The programme also features new interviews with Sir George Martin, the producer of a number of these records, and Cilla Black, whose demo recording of Step Inside Love (featuring Paul on guitar) receives a rare outing on radio. We also hear George Harrison's early recorded performance of Sour Milk Sea, the song he gave to Jackie Lomax.
25% van ongeveer 35 nummers die hij altijd speelt zijn ongeveer 9 nummers. En van mij mag hij. aan welke zat je te denken? Martha My Dear?quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:24 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Maar die 25% moeten dan wel de nummers zijn die hij nooit/zelden live speelt![]()
we kunnen altijd dromen
Of een van de volgende(toegeven: er zitten een paar mindere nummers tussen) zelfgeschreven Beatles nummers die hij nog nooit heeft gespeeld;quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:55 schreef blckbb het volgende:
[..]
25% van ongeveer 35 nummers die hij altijd speelt zijn ongeveer 9 nummers. En van mij mag hij. aan welke zat je te denken? Martha My Dear?
Of gewoon Lennon nummers, ter verrassing. Maar nummers als Let It Be, The Long And Winding Road, Yesterday,... Zijn zo afgezaagdquote:"Hold Me Tight", "What You're Doing", "The Night Before", "Another Girl", "I'm Looking Through You", "When I'm Sixty-Four"
"Lovely Rita", "Your Mother Should Know", "Ob-La-Di, Ob-La-Da", "Wild Honey Pie", "Martha My Dear", "Rocky Raccoon"
"Why Don't We Do It in the Road?", "Honey Pie", "All Together Now", "Maxwell's Silver Hammer" and "Oh! Darling".
And "Day Tripper", if you want to count that as a McCartney lead vocal.
Klopt helemaalquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:23 schreef Blinker het volgende:
Wat lang, echt geweldig
Kan me wel voorstellen dat het voor je gevoel zo voorbij is.
Opening is 18:00, aanvang 20:00quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:45 schreef blckbb het volgende:
[..]
Aanvang is 18.00 dus 't is aangeraden er zo vroeg mogelijk te zijn
Er is niets bekend over een voorprogramma, dus ik verwacht dat het gebruikelijke Twin Freaks-intro dient als opwarmertje. Het is er het publiek niet naar om al vanaf 12:00 in de rij te liggen. Tevens een normale doordeweekse dag, het merendeel van de mensen zullen gewoon naar school/werk moeten. Maak je dus geen zorgen, ik verwacht geen stormloop.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:49 schreef Writersright het volgende:
Zit er nog een voorprogramma bij of begint McCartney zelf om 20.00 en hoelaat moet je er smiddags zijn voor redelijk staplaatsen?
Ik ga er rond 3/4 uur proberen te zijn iig, ik wil helemaal van voor staanquote:Op vrijdag 27 november 2009 21:14 schreef Aisumasen het volgende:
Er is niets bekend over een voorprogramma, dus ik verwacht dat het gebruikelijke Twin Freaks-intro dient als opwarmertje. Het is er het publiek niet naar om al vanaf 12:00 in de rij te liggen. Tevens een normale doordeweekse dag, het merendeel van de mensen zullen gewoon naar school/werk moeten. Maak je dus geen zorgen, ik verwacht geen stormloop.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:35 schreef webfreak het volgende:
Wat tijd betreft:
Vorige keer in 2003 waren we rond 16 uur in Arnhem, en stonden we vooraan.
Je moet ook rekening houden met files natuurlijk. En dat je op de uitweg nog 2 uur vaststaat met je auto
Mijn overzichtje!!!quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:05 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Of een van de volgende(toegeven: er zitten een paar mindere nummers tussen) zelfgeschreven Beatles nummers die hij nog nooit heeft gespeeld;
[..]
Of gewoon Lennon nummers, ter verrassing. Maar nummers als Let It Be, The Long And Winding Road, Yesterday,... Zijn zo afgezaagdDaar mag hij dan wel Fireman nummers voor in de plaats doen van mij
Ja, dat begrijp ik maar als hij nu eens de klassieke Lennon nummers zou spelen.. (heeft hij als tribute wel eens gedaan, maar de afgelopen jaren niet geloof ik?) Van die 98% vindt praktisch iedereen die ook wel goed veronderstel ik, en kent ze vast ook wel. Misschien niet zo voor de hand liggend dat hij die Lennon nummers speelt, maar who caresquote:Op vrijdag 27 november 2009 21:18 schreef Aisumasen het volgende:
En je kunt die nummers afgezaagd noemen, het zijn wel de songs waarvoor 98% van het stadion-publiek zijn optredens bezoekt. Ik merk het ook in mijn omgeving.
Ja, ik ook maar ik was nog aan het voortborduren op het 25% idee.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:25 schreef Aisumasen het volgende:
Je wilt graag een Beatles tribute band horen? Ik zie de artiest Paul McCartney liever wat meer songs uit de laatste 40 jaar van zijn carrière spelen, dan dat ik hem songs hoor spelen die hij niet geschreven heeft. Hij voelt zich al genoeg vertegenwoordiger van de Beatles-legende (en terecht).
Oh, en als antwoord op je vraag: Hij heeft "All You Need Is Love" in 2002 gespeeld.
Klopt, ik ben het volledig met je eens. Veel liever een maximum van 5 Beatles nummers. Maar als hij dan toch zoveel Beatles nummers speelt, kan hij een van de nummers die hij altijd speelt toch vervangen door een Lennon/Harrison nummer? Het is dan niet zijn nummer, maar nog steeds een nummer van zijn band en het zou gewoon origineel zijn. Twee nummers zouden genoeg zijn. Stel je eens voor: Let It Be vervangen door, ik zeg maar wat, In My Life. Daar moet je toch voor te porren zijn?quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:54 schreef Aisumasen het volgende:
Waarom hij geen nummers van andere Beatles op het podium moet doen? Omdat een Paul McCartney-show geen Beatles-show is. Hij doet het nu precies goed met een vaste ode aan zijn overleden vrienden. Maar Paul McCartney is meer dan 'enkel' een Beatle. Ja, zie de aanhalingstekens.
En sinds zijn terugkeer op het podium in 2002 heeft hij misschien wel 80% van zijn nummers geschreven tussen 1963 en 1970 in zijn set verwerkt. Maar ja, die nummers uit de tijd daarna...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |