Een tweelingziel!!!quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:51 schreef Fha het volgende:
Onbekende muziek kopen is juist leukZo ontdek je nog eens wat
quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:51 schreef Fha het volgende:
Onbekende muziek kopen downloaden is juist leukZo ontdek je nog eens wat
En met downloaden ontdek je dat nietquote:Op zaterdag 14 november 2009 19:51 schreef Fha het volgende:
Onbekende muziek kopen is juist leukZo ontdek je nog eens wat
Okiquote:
Downloaden heeft bij lange na niet de charme die het kopen van een cd wel heeftquote:Op zaterdag 14 november 2009 19:58 schreef Seam het volgende:
[..]
En met downloaden ontdek je dat niet?
Bandnaams.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:10 schreef kabelhaspel het volgende:
Oeh oeh oeh, kijk mij eens interessant zijn met rare onbekende bandnaams
Nee maar dat vraag ik toch ook nietquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:09 schreef Fha het volgende:
[..]
Oki![]()
[..]
Downloaden heeft bij lange na niet de charme die het kopen van een cd wel heeftVooral bij winkels als Plato waar ik alleen al binnen loop gewoon voor de sfeer
Omdat ik dan dus de charme mis. Ik vind het heerlijk om met een of andere vage cd thuis te komen zonder te weten wat het nou eigenlijk is. Dan thee zetten en dan er achter komenquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:13 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee maar dat vraag ik toch ook niet
Waarom zou het ontdekken van muziek mooier zijn in de winkel dan op het internet.
Genoeg nachten waarin ik kapot was en toen een prachtig nieuw album ontdekte.
Jij doet krav maga toch?quote:
Jajajajajaja! Dat dusquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:16 schreef Fha het volgende:
[..]
Omdat ik dan dus de charme mis. Ik vind het heerlijk om met een of andere vage cd thuis te komen zonder te weten wat het nou eigenlijk is. Dan thee zetten en dan er achter komen![]()
Nee, waarom denkt iedereen datquote:
Pas maar op, ik stomp je nikkerdot!quote:
you are so right!quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:49 schreef sinadO het volgende:
Vandaag kocht ik bij de plaatselijke speciaalzaak een stapeltje cd's van Moss, Bonnie 'Prince' Billy, Solo, Gov't Mule en Goldfrapp. Graag had ik ook nog wat van David Sylvian gekocht maar dat wat ik zocht was er even niet.
Op straat kwam ik een collega tegen die het zakje zag en vroeg wat ik gekocht had. Hij had van nog niet één van de artiesten ooit gehoord en trok een bijzonder raar gezicht toen ik hem zei dat ik de meeste cd's zelf nog niet kende maar vooral op tips van anderen was afgegaan tijdens de aankoop (Gov't Mule met name).
Zijn commentaar kwam erop neer dat deze muziek niet leuk was omdat het onbekend was. Blijkbaar is alleen top40 muziek 'leuk' in de ogen van proleten. Ik heb hem uiteraard een ferme schop in zijn kloten gegeven en ben doorgelopen.
Klacht: mensen die onbekende muziek niet waarderen.
Daarom zoek ik altijd goedkope cd's van maximaal een tientje uitquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:20 schreef Drinky het volgende:
en dan er achter komen dat je 20 euro aan schijt hebt uitgegeven, ja, dat heeft zeker z'n charmes ja
Ik ben vaak zat dingen tegengekomen waarbij ik denk van: als ik dat had gekocht, dan was mijn hele week zuur
ook van artiesten die ik al ken, zie ik ze soms een volstrekt slecht album uitbrengen( Boyz Noize met Power bijv.). Tevens kun je ook een theetje zetten terwijl je een onbekend nummer aan het downloaden bent
Dat bekrompen genre denken snap ik ook niet, ik luister echt naar alles. Nou is het meeste elektronische muziek omdat ik daar nu eenmaal veel artiesten van ken, maar in principe is alles toch wel leuk.. zolang het maar goed is ?quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:29 schreef TimMer1981 het volgende:
Verkapt "kijk-mij-eens-underground-zijn"-topic.
Maar ik ken het probleem inderdaad; ik luister van klassiek tot breakcore, waarbij negen van de tien keer onbekende artiesten. Zogauw je iemand spreekt die van klassiek houdt vindt 'ie het achterlijk dat je naar breakcore luistert en andersom.
En dan worden inderdaad ook nog eens alleen de bekende namen goedgekeurd, "want anders hadden er niet zoveel mensen geweest die die bekende artiest goed vinden", implicerend dat onbekende artiesten dus per definitie slecht zijn.
Die meesterbreinen weten zeker niet dat praktisch iedere grote componist pas na zijn dood echt groot werd. Hoezo openminded...
The Subsquote:Op zaterdag 14 november 2009 21:01 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat bekrompen genre denken snap ik ook niet, ik luister echt naar alles. Nou is het meeste elektronische muziek omdat ik daar nu eenmaal veel artiesten van ken, maar in principe is alles toch wel leuk.. zolang het maar goed is ?
verkapt: kijk mij braaf/niet pauper zijn omdat ik sinds kort cd's koop postquote:Op zaterdag 14 november 2009 21:21 schreef Aethereal het volgende:
Ik heb dit jaar voor het eerste jaar best wel wat CDs gekocht. Ik vind het wel leuk om het originele ding te hebben, gewoon omdat het kan. Mensen die geen geld overhebben voor CDs zijn echte paupers.
En had je vorig jaar nog geen geld voor cd's dan ?quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:21 schreef Aethereal het volgende:
Ik heb dit jaar voor het eerste jaar best wel wat CDs gekocht. Ik vind het wel leuk om het originele ding te hebben, gewoon omdat het kan. Mensen die geen geld overhebben voor CDs zijn echte paupers.
Nee, maar toen had ik daar gewoon nog geen interesse in.quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:28 schreef Relmonder het volgende:
[..]
En had je vorig jaar nog geen geld voor cd's dan ?
Zelfs toen was je dus al een pauperquote:Op zaterdag 14 november 2009 21:35 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Nee, maar toen had ik daar gewoon nog geen interesse in.
Omdat ik een bepaalde hobby niet heb ben ik een pauper? Jij bent steady zeg.quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:38 schreef Relmonder het volgende:
[..]
Zelfs toen was je dus al een pauper
Dan moet je maar gouden kabels gebruikenquote:Op zaterdag 14 november 2009 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Analoge platen hebben toch een warmer geluid dan die compact discs?
Er gaat niets boven de plop van de naald die in de groef valt, en het gekraak en geknetter tijdens het draaien.
Ongetwijfeld. Het is ook bekend dat platen de eerste slijtage vertonen in de hoge frequenties omdat die groefjes het kleinst zijn. Toeval?quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Analoge platen hebben toch een warmer geluid dan die compact discs?
Daarnaast is het aanbod in cd-winkels gewoon enorm klein. Voor vage bandjes/artiesten moet je toch echt bij eBay wezen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:13 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee maar dat vraag ik toch ook niet
Waarom zou het ontdekken van muziek mooier zijn in de winkel dan op het internet.
Genoeg nachten waarin ik kapot was en toen een prachtig nieuw album ontdekte.
D'r zijn vast wel andere muziekwinkeltjes online te vinden.quote:Op zondag 15 november 2009 00:27 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daarnaast is het aanbod in cd-winkels gewoon enorm klein. Voor vage bandjes/artiesten moet je toch echt bij eBay wezen.
Collega: "Ik heb net de nieuwe CD's van Marco Borsato en Jan Smit..."quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:02 schreef shadowflash het volgende:
Tis maar net wat je onder "onbekend" laat vallen.
Wat de boer niet kent...
Wereldvreemd?quote:Op zondag 15 november 2009 00:38 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Collega: "Ik heb net de nieuwe CD's van Marco Borsato en Jan Smit..."
Ik: "Wie??"
Op eBay zitten heel veel online muziekwinkeltjes. Maar het ging er mij om dat op internet gewoon veel meer te vinden is dan in de gewone winkels.quote:Op zondag 15 november 2009 00:29 schreef Aethereal het volgende:
[..]
D'r zijn vast wel andere muziekwinkeltjes online te vinden.
En daarvoor luisterde jij gewoon helemaal geen muziek of ben je zelf ook gewoon een pauper?quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:21 schreef Aethereal het volgende:
Nee hoor, er zijn altijd wel kleine uitzonderingen:quote:Op zondag 15 november 2009 04:42 schreef CarolineTensen het volgende:
Er staat niks anders dan bagger in de Top 40Ik vermijd de radio dan ook wanneer dat kan maar soms ontkom ik niet aan Lady GaGa en die meuk
Waarom zou je downloaden als je ook gewoon cd's kunt kopen?quote:Op zondag 15 november 2009 04:12 schreef Japsnars het volgende:
[..]
En daarvoor luisterde jij gewoon helemaal geen muziek of ben je zelf ook gewoon een pauper?
Tevens waarom zou je het kopen als je het gewoon legaal mag downloaden?
Omdat als je het download:quote:Op zondag 15 november 2009 12:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom zou je downloaden als je ook gewoon cd's kunt kopen?
Dus op internet is alles te vinden, behalve cd's? Volgens mij zoek je dan gewoon niet goed. Zelf download ik ook wel muziek, maar niet om die redenen die jij aangaf.quote:Op zondag 15 november 2009 14:53 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Omdat als je het download:het bespaarde geld aan andere dingen kan uitgeven geen gedoe hebt met cd's rippen om muziek op je mp3-speler te krijgen
Tevens kan je sommige artiesten gewoon niet terugvinden bij de meeste muziekwinkels terwijl je op internet zo ongeveer alles kan terugvinden.
B.E.D.? Ben jij het!quote:Op zondag 15 november 2009 17:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:
SinadO'Connor ken ik wel
Had je daar dan geen cd van gekocht?
Spring je nog altijd van de hoogste berg, ouwe lama van me?quote:
Joh. de overgrote meerderheid van de mensheid kent alleen de Top40-meuk die dagelijks door Radio en TV over ons uitgestort worden. Daarin is nauwelijks ruimte voor andere (kwaliteits-)muziek en dus niet raar dat mensen het niet kennen. Ik koester het juist als ik bepaalde muziek luister waarvan ik denl/weet/hoop dat niet veel anderen het ook kennen...quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:49 schreef sinadO het volgende:
Vandaag kocht ik bij de plaatselijke speciaalzaak een stapeltje cd's van Moss, Bonnie 'Prince' Billy, Solo, Gov't Mule en Goldfrapp. Graag had ik ook nog wat van David Sylvian gekocht maar dat wat ik zocht was er even niet.
Op straat kwam ik een collega tegen die het zakje zag en vroeg wat ik gekocht had. Hij had van nog niet één van de artiesten ooit gehoord en trok een bijzonder raar gezicht toen ik hem zei dat ik de meeste cd's zelf nog niet kende maar vooral op tips van anderen was afgegaan tijdens de aankoop (Gov't Mule met name).
Zijn commentaar kwam erop neer dat deze muziek niet leuk was omdat het onbekend was. Blijkbaar is alleen top40 muziek 'leuk' in de ogen van proleten. Ik heb hem uiteraard een ferme schop in zijn kloten gegeven en ben doorgelopen.
Klacht: mensen die onbekende muziek niet waarderen.
Fleetwoodquote:Op zondag 15 november 2009 21:08 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Joh. de overgrote meerderheid van de mensheid kent alleen de Top40-meuk die dagelijks door Radio en TV over ons uitgestort worden. Daarin is nauwelijks ruimte voor andere (kwaliteits-)muziek en dus niet raar dat mensen het niet kennen. Ik koester het juist als ik bepaalde muziek luister waarvan ik denl/weet/hoop dat niet veel anderen het ook kennen...
Neem het je collega niet kwalijk. Maar schoppen en heropvoeden en kennis laten maken met, mag natuurlijk wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |