Klink verwacht voor deze vaccinatieronde, die voor het einde van het jaar klaar moet zijn, 10 miljoen vaccins nodig te hebben. Nederland heeft 34 miljoen vaccins ingekocht, voldoende voor de hele bevolking. Volgens de Gezondheidsraad hoeven er niet nog meer mensen ingeënt te worden als de griep niet erger wordt.quote:Op zondag 15 november 2009 14:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat argument van Visser van 'er zijn toch wel 40 vaccins voor schaatsers te vinden' vond ik trouwens ook onzin, maar dat is meer omdat ik gewoon een zeurderige politicoloog ben.
Het gaan prioriteiten stellen, het gaat om een voorbeeld geven en het gaat om burgers gelijk behandelen.quote:Op zondag 15 november 2009 14:58 schreef qonmann het volgende:
[..]
Klink verwacht voor deze vaccinatieronde, die voor het einde van het jaar klaar moet zijn, 10 miljoen vaccins nodig te hebben. Nederland heeft 34 miljoen vaccins ingekocht, voldoende voor de hele bevolking. Volgens de Gezondheidsraad hoeven er niet nog meer mensen ingeënt te worden als de griep niet erger wordt.
Tja...wie praat hier nou onzin
geloof er niets vanquote:Op zondag 15 november 2009 14:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
NEE HE, WIL IK EINDELIJK EVEN NIET LASTIG GEVALLEN WORDEN DOOR DIE FOKKIN VACCINATIEDISCUSSIE EN DAN BEGINT VELDKAMP EROVER.
Ja, dat lijkt me ook beter, dan ben je ook minder afhankelijk van een eventuele valpartij en zou je één persoon kunnen opofferen, waardoor het meer tactisch wordt Al wordt de kwalificatieproblemen voor de Spelen nog groter.quote:Op zondag 15 november 2009 15:00 schreef franklop het volgende:
Denk trouwens dat ze de ploegenachtervolging hetzelfde moeten gaan doen als op de baan. Gewoon een vierde schaatser erbij die er eventueel af mag waaien.
Dat gaat niet werken denk ik. Er zijn al niet veel landen met 3 goede rijd(st)ers, laat staan 4. Dan worden de verschillen alleen maar groter. Dan kun je eerder denken aan 3 starten en 2 finishen. Dat biedt ook veel meer ruimte voor verschillende tactieken en ook meer ruimte en variatie in selecties.quote:Op zondag 15 november 2009 15:00 schreef franklop het volgende:
Denk trouwens dat ze de ploegenachtervolging hetzelfde moeten gaan doen als op de baan. Gewoon een vierde schaatser erbij die er eventueel af mag waaien.
Naja het niveau van de andere landen daargelaten, is het sowieso een goed idee om met meer te mogen starten dan je mag finishen.quote:Op zondag 15 november 2009 15:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken denk ik. Er zijn al niet veel landen met 3 goede rijd(st)ers, laat staan 4. Dan worden de verschillen alleen maar groter. Dan kun je eerder denken aan 3 starten en 2 finishen. Dat biedt ook veel meer ruimte voor verschillende tactieken en ook meer ruimte en variatie in selecties.
goed punt..zo is het voor meer landen interessanterquote:Op zondag 15 november 2009 15:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken denk ik. Er zijn al niet veel landen met 3 goede rijd(st)ers, laat staan 4. Dan worden de verschillen alleen maar groter. Dan kun je eerder denken aan 3 starten en 2 finishen. Dat biedt ook veel meer ruimte voor verschillende tactieken en ook meer ruimte en variatie in selecties.
Inderdaad, en nu is er eens iets goed geregeld, gaan we weer zeggen: "Ja, maar hier zit allemaal rotzooi in!".quote:Op zondag 15 november 2009 14:58 schreef qonmann het volgende:
Nederland heeft 34 miljoen vaccins ingekocht, voldoende voor de hele bevolking.
Politiek, gotta love it.quote:Op zondag 15 november 2009 15:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, en nu is er eens iets goed geregeld, gaan we weer zeggen: "Ja, maar hier zit allemaal rotzooi in!".
Het zou maar eens andersom zijn geweest, dat er niet genoeg vaccins waren en nog te laat ook en dat er duizenden doden vielen.
Ik zie het Tweede Kamer-debat al voor me, Pechtold en Halsema voorop:
"Waarom had de minister niet voor álle Nederlanders een vaccin?"
"Waarom is niet direct een grote hoeveelheid vaccins besteld?"
"Ook was het vaccin nog niet helemaal getest, waarom is niet toch al begonnen met vaccineren?"
"Dit had duizenden levens kunnen redden!"
Tsja, 2 seconden verschil is niet zo veel als je beseft dat het ene team de hele zomer geoefend heeft, en het andere vanochtend een keer met elkaar op de baan heeft gestaan.quote:Op zondag 15 november 2009 15:28 schreef golfer het volgende:
Canada veel te sterk voor Nederland.
Dit vond ik toch niet veel te sterk hoor. Vorig jaar op het WK afstanden met 4 sec. verschil. Dat was pas veel te sterk.quote:
Daar heb je gelijk in. Er is nog wel progressie mogelijk bij Nederland.quote:Op zondag 15 november 2009 15:29 schreef TheArt het volgende:
Dit vond ik toch niet veel te sterk hoor. Vorig jaar op het WK afstanden met 4 sec. verschil. Dat was pas veel te sterk.
Die Canadezen laten niet de achterste van hun tong zien, die kunnen sneller lijkt mij.quote:Op zondag 15 november 2009 15:28 schreef golfer het volgende:
Canada veel te sterk voor Nederland.
Ik denk niet dat Kleinsman dat nog wil rijden, ik zou tenminsten een dikke middelvinger laten zien zoek het maar lekker uit. Denk trouwens ook dat Kleinsma haar eigen tempo moet rijden je moet meegaan dat is niet ieder gegeven.quote:Op zondag 15 november 2009 15:52 schreef MiLalaa het volgende:
nu ben ik niet zo'n Kleinsman-fan () maar ik ben wel benieuwd waarom Elma de Vries ipv Kleinsman. Wopke zei dat dit de enige 3 beschikbare rijdsters waren, omdat de rest ziek of geblesseerd is ?
Volgens Jillert Anema (toch niet echt een man die normaal doorschiet in enthousiasme) waren ze in staat om wereldrecords te rijden. Dat lijkt me wat overdreven, maar ik denk dat ze zeker goed hadden kunnen meedoen.quote:Op zondag 15 november 2009 16:21 schreef golfer het volgende:
Jammer dat die nep-Kazachstanen nog niet voor Kazachstaan mochten uitkomen. Was wel benieuwd naar wat zij gepresteerd zouden kunnen hebben.
Inderdaadquote:Op zondag 15 november 2009 16:34 schreef MiLalaa het volgende:
grappig hoe Hersman bij elk paar weer precies het verkeerde land als favoriet bestempelt
Volgens mij was Ervik ook weer begonnen voor de ploegenachtervolging, maar voor hem geldt wel een beetje hetzelfde. Volgens mij zijn er best veel goede noren op de 5km (Haugli, Grodum, Christensen, Solli, vd Horst en Ervik en vanzelfsprekend Bokko zijn dit jaar sneller geweest dan Pedersen, en op de 1500 zit je ook nog met Flygard Larsen en Rukke, dus ik weet het nog even niet. Maar ja, als ie dit seizoen zichzelf nog een paar verbetert (en als ie blijft rijden zoals vandaag) dan moet ie zich wel bij de beste 3/4 kunnen rijden.quote:Op zondag 15 november 2009 16:42 schreef Wilskracht het volgende:
Mag Pedersen wel mee doen met de ploegenachtervolging op de spelen.
Hij moet zich dan wel individueel plaatsen en gaat dat wel lukken?
terweil zei..quote:Op zondag 15 november 2009 16:46 schreef tennisboy het volgende:
Zeer goed schaatsweekend voor Nederland.
Alleen zeer tereurig dat Timmer niet verschijnt op de Olypische Spelen. Daar gaat dan zo 2 jaar voorbereiding terweil zei er niks aan kon doen.
Ik verwacht dat Blokhuisen en Verweij ná de spelen wel eens deel zouden kunnen uitmaken van het achtervolgingsteam, dus het is in elk geval een goede training.quote:Op zondag 15 november 2009 16:56 schreef golfer het volgende:
Nederland-B dus op het ijs vandaag.
yepquote:Op zondag 15 november 2009 17:12 schreef franklop het volgende:
Who needs kramer!
ze zeurden wel erg over die punten jaquote:Op zondag 15 november 2009 17:14 schreef Wilskracht het volgende:
Gezeur van Hersman over de punten.
Zelf met de vierde ploeg van Nederland plaats Nederland zich voor de Olympische spelen.
Dat hebben we vorig jaar gezien ja, toen ging het bijna mis.quote:Op zondag 15 november 2009 17:14 schreef Wilskracht het volgende:
Gezeur van Hersman over de punten.
Zelf met de vierde ploeg van Nederland plaats Nederland zich voor de Olympische spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |