abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74804462
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan dient het contract toch wel correct te zijn opgesteld neem ik aan? En wat is de wet/regelgeving wat betreft het waarschuwen van de consument?
Hij is wel de diensten al gaan gebruiken vóór het ingaan van het abonnement. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Juist als zaken niet duidelijk zijn kan het tegen je werken als je zomaar aanneemt dat het wel goed komt en dat je geen moeite doet om je te informeren.

Van een formele zorgplicht van telefoonproviders is mij niet echt iets bekend. Wat ik wel weet is dat telefoonproviders vaker bereid zijn zich coulant op te stellen, maar dat is iets heel anders dan je recht halen.
pi_74804671
quote:
Op woensdag 18 november 2009 01:10 schreef Adames het volgende:
Je krijgt bij een SIM kaart automatisch internet. Elke simkaart van nu is een 3G simkaart.
Iedereen weet dat, staat in het contract en in het kosten overzicht. Doorgaans is dat 50 cent per MB.
Als hier iemand met zijn telefoon op internet gaat met zijn mobiel (zonder extra internet abonnement op zijn mobiel) dan gaat deze dat ook betalen.
Die vriend is overeengekomen dat 2 weken later zijn abonnement zou ingaan waar mee hij onbeperkt (binnen FUP) kon gaan mobiel internetten. Daarvoor is zijn 3G simkaart natuurlijk al actief.

Ik zie geen enkele reden dat het contract ongeldig is.
Dat 11.000 euro onredelijk is, is iedereen het wel over eens. Maar dat er een hoger bedrag moet worden betaald is terecht.
Mijns inziens zou een redelijk bedrag zijn, de aantal malen dat deze FUP heeft overschreden.
Vanuit gaande dat de FUP 1 GB is en dat telfort hier zo'n 10 euro voor vraagt. Die vriend heeft 25 GB verbruikt. Logischerwijs zou vragen om een rekening van 250 euro een redelijk bedrag zijn.
Dit klopt idd, al denk ik dat die jongen heel dankbaar mag zijn als hij er idd met 250,- vanaf komt. Is hij zelf al teruggeweest naar de winkel? En geen nl spreken... oop op de Antillen is Nederlands de taal die ze op school leren hoor voor zover ik weet.
  woensdag 18 november 2009 @ 12:06:05 #153
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74811418
quote:
Op woensdag 18 november 2009 02:58 schreef Wazeggie het volgende:

[..]

Dit klopt idd, al denk ik dat die jongen heel dankbaar mag zijn als hij er idd met 250,- vanaf komt. Is hij zelf al teruggeweest naar de winkel? En geen nl spreken... oop op de Antillen is Nederlands de taal die ze op school leren hoor voor zover ik weet.
Niet goed Nederlands spreken is iets anders als helemaal niet.
  woensdag 18 november 2009 @ 12:25:34 #154
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_74812049
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Niet goed Nederlands spreken is iets anders als helemaal niet.
Gewoon dokken dunkt me, het zal een harde maar goede les zijn.
  woensdag 18 november 2009 @ 12:46:52 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74812715
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:25 schreef Klummie het volgende:

[..]

Gewoon dokken dunkt me, het zal een harde maar goede les zijn.
Hoe? Dat kan hij nooit betalen.
pi_74813037
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:46 schreef leolinedance het volgende:
Hoe? Dat kan hij nooit betalen.
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:49 schreef leolinedance het volgende:
Heeft heeft gewoon 800 euro per maand te besteden
Oh het duurt maar 14 maanden om af te betalen.

Valt best mee. dat wordt gewoon zuinig aan doen. Er is een dienst afgenomen die betaald moet worden. Onwetendheid is geen excuus. Anders schort er wat aan de begeleiding van zo'n jongen als hij blijkbaar elk willekeurig contract kan afsluiten zonder problemen.
pi_74813285
Misschien dat je ook nog wat kan met artikel 14.6 uit de algemene voorwaarden
quote:
FAIR USE: Voor het gebruik van (Aanvullende) Diensten waarbij onbeperkt gebruik voor een vaste prijs mogelijk is, hanteert Telfort een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat geen vaste limiet wordt gesteld op de hoeveelheid bel-, of dataverkeer die Contractant mag gebruiken. Dit houdt tevens in dat Telfort de Contractant bij regelmatig niet-normaal, oneigenlijk dan wel excessief gebruik zal informeren en sommeren het gebruik aan te passen.
Verder veel succes. Telfort: *ril*
pi_74813381
Van de site van Telfort:

"Maar ook als je geen abonnement afsluit, kun je mobiel internetten op je toestel. Je betaalt dan voor wat je gebruikt. Handig als je bijvoorbeeld mobiel internet wilt uitproberen."

Hij heeft het wel afgesloten alleen duidelijk aangegeven wanneer het ingaat. Dus lijkt me niet zo moeilijk te realiseren dat je dat moet betalen. Het staat er echt heel duidelijk en niet verborgen.

Lullig dit, maar hij zal gewoon moeten betalen denk ik. Daarnaast, volgens mij al eerder gezegd, is het volgens mij niet toegestaan dat ding aan je laptop te hangen. Waarom zouden ze anders een apart Mobiel Internet op je laptop abonnement hebben?
pi_74813448
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:04 schreef Errrwin het volgende:
Misschien dat je ook nog wat kan met artikel 14.6 uit de algemene voorwaarden
[..]

Verder veel succes. Telfort: *ril*

FUP is alleen van toepassing op het onbeperkt abonnement. Dat ging nog niet in en dus is er geen FUP.
  woensdag 18 november 2009 @ 13:09:30 #160
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_74813462
Ik heb dit ook gehad, maar ik had maar 63 euro verbruikt, heb het mooi teruggekregen, een mondelinge afspraak is ook een afspraak en in de winkel werd gezegt dat het meteen inging.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_74813536
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:09 schreef Skiet het volgende:

[..]

FUP is alleen van toepassing op het onbeperkt abonnement. Dat ging nog niet in en dus is er geen FUP.
Right you are.
pi_74813622
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:09 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ik heb dit ook gehad, maar ik had maar 63 euro verbruikt, heb het mooi teruggekregen, een mondelinge afspraak is ook een afspraak en in de winkel werd gezegt dat het meteen inging.

"Uiteraard zegt de jongen niet goed geļnformeerd te zijn, maar dat is waarschijnlijk zijn woord tegen dat van de telecomwinkel. Hij spreekt nog niet zo goed Nederlands, dus het is ook best begrijpelijk dat hij het niet goed begrepen heeft."

Het is duidelijk dat die beste jongen gewoon een fout heeft gemaakt en helaas de hoge prijs zal moeten betalen hiervoor. Er staat echt duidelijk wat de ingangsdatum is.



Doet me wel een beetje hieraan denken.
pi_74813661
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe? Dat kan hij nooit betalen.

In termijnen moet dat wel kunnen.

Er was ook nog niet zo lang geleden een jongen die in het buitenland de nieuwe (nu alweer vrij oud) cd van Opgezwolle had gedownload. Kostte hem ruim 2000 euro wat hij gewoon heeft moeten betalen. Kon er ook niet onderuit komen. Dus ik zie echt niet in waarom deze jongeman dan maar 250 euro zou hoeven te betalen.
pi_74813955
Is er al een update?
  woensdag 18 november 2009 @ 13:25:35 #165
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_74814043
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe? Dat kan hij nooit betalen.
Is dat een excuus? Lijkt me van niet, hij heeft een fout gemaakt, Telfort niet en ik zou maar als de sodemieter een betalingsregeling treffen met hen.
pi_74814196
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:25 schreef Klummie het volgende:

[..]

Is dat een excuus? Lijkt me van niet, hij heeft een fout gemaakt, Telfort niet en ik zou maar als de sodemieter een betalingsregeling treffen met hen.
Is heel je wereld zo zwart wit?
  woensdag 18 november 2009 @ 13:34:09 #167
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_74814338
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:30 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Is heel je wereld zo zwart wit?


Wat is hier zwart-wit aan?
  woensdag 18 november 2009 @ 13:37:05 #168
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_74814471
He maarre heb je al contact gehad met Telfort?
stom
  woensdag 18 november 2009 @ 14:45:36 #169
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_74816854
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:30 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Is heel je wereld zo zwart wit?
Niet voor alles is er een grijze zone, sommige dingen zijn soms zwart, andere wit.
  FOK!fossiel woensdag 18 november 2009 @ 15:17:52 #170
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_74818172
Omdat ik een tijdje zonder internet zat, heb ik eind 2007 ook geinternet via m'n mobieltje met Vodafone als provider. Toen had ik nog geen Internetbundel (Blox). Op internet stond dat het ¤0.75 per kwartier zou zijn. Achteraf bleek dat je in dat kwartiertje maximaal 1mbyte mocht downloaden, daar boven kostte het ¤2 per mbyte. Uiteraard zat ik daar zo overheen en had ik een rekening die zo'n ¤50 hoger lag dan normaal. Dit verhaal had ik gepost op het forum van tweakers.net. Een dag later werd ik door Vodafone gemaild omdat ze mijn klacht hadden gelezen met het voorstel dat de rekening van ¤50 werd omgezet in een internetbundel (ą ¤10 per maand).

Ergo: wellicht dat Telfort ook met een redelijk voorstel wil komen als je duidelijk kan maken dat je niet op de hoogte was van de kosten.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  woensdag 18 november 2009 @ 19:27:28 #171
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74827122
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:25 schreef Klummie het volgende:

[..]

Is dat een excuus? Lijkt me van niet, hij heeft een fout gemaakt, Telfort niet en ik zou maar als de sodemieter een betalingsregeling treffen met hen.
Kun je dat ook onderbouwen? Misschien zit hij ook wel 100% fout hoor, maar zoals jij het nu brengt klinkt het als of je niks vanaf weet.

Ik ga overigens niks ondernemen, ik zal hem alleen wat tips gaan geven.
  woensdag 18 november 2009 @ 19:28:38 #172
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74827166
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:37 schreef Waldkorn het volgende:
He maarre heb je al contact gehad met Telfort?
Poging tot, ik kan iemand anders zijn financiėle zaken niet regelen.
  woensdag 18 november 2009 @ 19:30:25 #173
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_74827244
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:12 schreef leolinedance het volgende:
Beste mensen,

Mijn schoonmoeder helpt mensen die van de Antillen komen om te integreren in Nederland. Over het algemeen slaagt zij daar goed in, nu is er echter een probleem. Een nette, uiteraard ietwat naive jongen uit Curacao wilde een telefoonabonnement afsluiten. Dit heeft hij dan ook gedaan bij Telfort.

Hij heeft gekozen voor een Telfort Surf & Mail onbeperkt, 24 maanden abonnement. Hoe het abonnement nu precies heet weet ik niet, want ik zie 4 verschillende namen in het contract staan (Telfort Belbundel 2008, Telfort Surf & Mail onbeperkt, Telfort Belbundel 50 en Telfort Belbundel 200).

In het contract staat dat de ingangsdatum 1 oktober is, echter is het nogal vaag omschreven. Waar het op neerkomt is dat deze jongen van half september tot 1 oktober met dit abonnement heeft kunnen internetten, het ding bij gebrek aan vast internet aan zijn laptopje heeft gehangen, en zo voor Eur. 11.000 aan data heeft verbruikt in twee weken. Op 1 oktober is zijn 'onbeperkt' internet abonnement dus pas ingegaan. Uiteraard zegt de jongen niet goed geļnformeerd te zijn, maar dat is waarschijnlijk zijn woord tegen dat van de telecomwinkel. Hij spreekt nog niet zo goed Nederlands, dus het is ook best begrijpelijk dat hij het niet goed begrepen heeft.

Ik zal later scans posten met het contract en de gespecificeerde rekening met het dataverbruik.

De jongen kan uiteraard nooit deze 11.000 euro betalen. Hij krijgt / verdient 800 euro per maand en dit gaat zo'n beetje op aan huisvesting, eten en drinken.

Wat zijn de mogelijkheden? Ik vind het sowieso te belachelijk voor woorden dat Telfort bij overschrijding van de Eur. 1000,- niet even een belletje pleegt naar de gebruiker om hem te waarschuwen. Zij snappen toch ook wel dat dit niet de bedoeling kan zijn?

Denken jullie dat het mogelijk is om onder deze zeer hoge telefoonrekening, die uit een misverstand onstaan is, uit te komen?

Nja tegen dit soort bedrijven win je het nooit van
  woensdag 18 november 2009 @ 19:30:47 #174
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74827258
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:17 schreef RemCOW het volgende:
Omdat ik een tijdje zonder internet zat, heb ik eind 2007 ook geinternet via m'n mobieltje met Vodafone als provider. Toen had ik nog geen Internetbundel (Blox). Op internet stond dat het ¤0.75 per kwartier zou zijn. Achteraf bleek dat je in dat kwartiertje maximaal 1mbyte mocht downloaden, daar boven kostte het ¤2 per mbyte. Uiteraard zat ik daar zo overheen en had ik een rekening die zo'n ¤50 hoger lag dan normaal. Dit verhaal had ik gepost op het forum van tweakers.net. Een dag later werd ik door Vodafone gemaild omdat ze mijn klacht hadden gelezen met het voorstel dat de rekening van ¤50 werd omgezet in een internetbundel (ą ¤10 per maand).

Ergo: wellicht dat Telfort ook met een redelijk voorstel wil komen als je duidelijk kan maken dat je niet op de hoogte was van de kosten.
Dat gaan we / gaat hij sowieso doen. Bedankt voor de tip.
  woensdag 18 november 2009 @ 19:32:20 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74827308
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:30 schreef donthate het volgende:

[..]

Nja tegen dit soort bedrijven win je het nooit van
Ik lees hier andere verhalen. We zullen het wel zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')