Hij is wel de diensten al gaan gebruiken vóór het ingaan van het abonnement. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Juist als zaken niet duidelijk zijn kan het tegen je werken als je zomaar aanneemt dat het wel goed komt en dat je geen moeite doet om je te informeren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan dient het contract toch wel correct te zijn opgesteld neem ik aan? En wat is de wet/regelgeving wat betreft het waarschuwen van de consument?
Dit klopt idd, al denk ik dat die jongen heel dankbaar mag zijn als hij er idd met 250,- vanaf komt. Is hij zelf al teruggeweest naar de winkel? En geen nl spreken... oop op de Antillen is Nederlands de taal die ze op school leren hoor voor zover ik weet.quote:Op woensdag 18 november 2009 01:10 schreef Adames het volgende:
Je krijgt bij een SIM kaart automatisch internet. Elke simkaart van nu is een 3G simkaart.
Iedereen weet dat, staat in het contract en in het kosten overzicht. Doorgaans is dat 50 cent per MB.
Als hier iemand met zijn telefoon op internet gaat met zijn mobiel (zonder extra internet abonnement op zijn mobiel) dan gaat deze dat ook betalen.
Die vriend is overeengekomen dat 2 weken later zijn abonnement zou ingaan waar mee hij onbeperkt (binnen FUP) kon gaan mobiel internetten. Daarvoor is zijn 3G simkaart natuurlijk al actief.
Ik zie geen enkele reden dat het contract ongeldig is.
Dat 11.000 euro onredelijk is, is iedereen het wel over eens. Maar dat er een hoger bedrag moet worden betaald is terecht.
Mijns inziens zou een redelijk bedrag zijn, de aantal malen dat deze FUP heeft overschreden.
Vanuit gaande dat de FUP 1 GB is en dat telfort hier zo'n 10 euro voor vraagt. Die vriend heeft 25 GB verbruikt. Logischerwijs zou vragen om een rekening van 250 euro een redelijk bedrag zijn.
Niet goed Nederlands spreken is iets anders als helemaal niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 02:58 schreef Wazeggie het volgende:
[..]
Dit klopt idd, al denk ik dat die jongen heel dankbaar mag zijn als hij er idd met 250,- vanaf komt. Is hij zelf al teruggeweest naar de winkel? En geen nl spreken... oop op de Antillen is Nederlands de taal die ze op school leren hoor voor zover ik weet.
Gewoon dokken dunkt me, het zal een harde maar goede les zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet goed Nederlands spreken is iets anders als helemaal niet.
Hoe? Dat kan hij nooit betalen.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:25 schreef Klummie het volgende:
[..]
Gewoon dokken dunkt me, het zal een harde maar goede les zijn.
quote:Op woensdag 18 november 2009 12:46 schreef leolinedance het volgende:
Hoe? Dat kan hij nooit betalen.
Oh het duurt maar 14 maanden om af te betalen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:49 schreef leolinedance het volgende:
Heeft heeft gewoon 800 euro per maand te besteden
Verder veel succes. Telfort: *ril*quote:FAIR USE: Voor het gebruik van (Aanvullende) Diensten waarbij onbeperkt gebruik voor een vaste prijs mogelijk is, hanteert Telfort een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat geen vaste limiet wordt gesteld op de hoeveelheid bel-, of dataverkeer die Contractant mag gebruiken. Dit houdt tevens in dat Telfort de Contractant bij regelmatig niet-normaal, oneigenlijk dan wel excessief gebruik zal informeren en sommeren het gebruik aan te passen.
quote:Op woensdag 18 november 2009 13:04 schreef Errrwin het volgende:
Misschien dat je ook nog wat kan met artikel 14.6 uit de algemene voorwaarden
[..]
Verder veel succes. Telfort: *ril*
Right you are.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:09 schreef Skiet het volgende:
[..]
FUP is alleen van toepassing op het onbeperkt abonnement. Dat ging nog niet in en dus is er geen FUP.
quote:Op woensdag 18 november 2009 13:09 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ik heb dit ook gehad, maar ik had maar 63 euro verbruikt, heb het mooi teruggekregen, een mondelinge afspraak is ook een afspraak en in de winkel werd gezegt dat het meteen inging.
quote:Op woensdag 18 november 2009 12:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dat een excuus? Lijkt me van niet, hij heeft een fout gemaakt, Telfort niet en ik zou maar als de sodemieter een betalingsregeling treffen met hen.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is heel je wereld zo zwart wit?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:25 schreef Klummie het volgende:
[..]
Is dat een excuus? Lijkt me van niet, hij heeft een fout gemaakt, Telfort niet en ik zou maar als de sodemieter een betalingsregeling treffen met hen.
Kun je dat ook onderbouwen? Misschien zit hij ook wel 100% fout hoor, maar zoals jij het nu brengt klinkt het als of je niks vanaf weet.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:25 schreef Klummie het volgende:
[..]
Is dat een excuus? Lijkt me van niet, hij heeft een fout gemaakt, Telfort niet en ik zou maar als de sodemieter een betalingsregeling treffen met hen.
Poging tot, ik kan iemand anders zijn financiėle zaken niet regelen.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:37 schreef Waldkorn het volgende:
He maarre heb je al contact gehad met Telfort?
quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:12 schreef leolinedance het volgende:
Beste mensen,
Mijn schoonmoeder helpt mensen die van de Antillen komen om te integreren in Nederland. Over het algemeen slaagt zij daar goed in, nu is er echter een probleem. Een nette, uiteraard ietwat naive jongen uit Curacao wilde een telefoonabonnement afsluiten. Dit heeft hij dan ook gedaan bij Telfort.
Hij heeft gekozen voor een Telfort Surf & Mail onbeperkt, 24 maanden abonnement. Hoe het abonnement nu precies heet weet ik niet, want ik zie 4 verschillende namen in het contract staan (Telfort Belbundel 2008, Telfort Surf & Mail onbeperkt, Telfort Belbundel 50 en Telfort Belbundel 200).
In het contract staat dat de ingangsdatum 1 oktober is, echter is het nogal vaag omschreven. Waar het op neerkomt is dat deze jongen van half september tot 1 oktober met dit abonnement heeft kunnen internetten, het ding bij gebrek aan vast internet aan zijn laptopje heeft gehangen, en zo voor Eur. 11.000 aan data heeft verbruikt in twee weken. Op 1 oktober is zijn 'onbeperkt' internet abonnement dus pas ingegaan. Uiteraard zegt de jongen niet goed geļnformeerd te zijn, maar dat is waarschijnlijk zijn woord tegen dat van de telecomwinkel. Hij spreekt nog niet zo goed Nederlands, dus het is ook best begrijpelijk dat hij het niet goed begrepen heeft.
Ik zal later scans posten met het contract en de gespecificeerde rekening met het dataverbruik.
De jongen kan uiteraard nooit deze 11.000 euro betalen. Hij krijgt / verdient 800 euro per maand en dit gaat zo'n beetje op aan huisvesting, eten en drinken.
Wat zijn de mogelijkheden? Ik vind het sowieso te belachelijk voor woorden dat Telfort bij overschrijding van de Eur. 1000,- niet even een belletje pleegt naar de gebruiker om hem te waarschuwen. Zij snappen toch ook wel dat dit niet de bedoeling kan zijn?
Denken jullie dat het mogelijk is om onder deze zeer hoge telefoonrekening, die uit een misverstand onstaan is, uit te komen?
Dat gaan we / gaat hij sowieso doen. Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:17 schreef RemCOW het volgende:
Omdat ik een tijdje zonder internet zat, heb ik eind 2007 ook geinternet via m'n mobieltje met Vodafone als provider. Toen had ik nog geen Internetbundel (Blox). Op internet stond dat het ¤0.75 per kwartier zou zijn. Achteraf bleek dat je in dat kwartiertje maximaal 1mbyte mocht downloaden, daar boven kostte het ¤2 per mbyte. Uiteraard zat ik daar zo overheen en had ik een rekening die zo'n ¤50 hoger lag dan normaal. Dit verhaal had ik gepost op het forum van tweakers.net. Een dag later werd ik door Vodafone gemaild omdat ze mijn klacht hadden gelezen met het voorstel dat de rekening van ¤50 werd omgezet in een internetbundel (ą ¤10 per maand).
Ergo: wellicht dat Telfort ook met een redelijk voorstel wil komen als je duidelijk kan maken dat je niet op de hoogte was van de kosten.
Ik lees hier andere verhalen. We zullen het wel zien.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:30 schreef donthate het volgende:
[..]
Nja tegen dit soort bedrijven win je het nooit van
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |