abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74701931
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:01 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Nee 'maar' 24 GB buiten de FUP. Valt mee inderdaad. Hoewel Telfort wel wat coulance mag tonen, kunnen we toch niet ontkennen dat de persoon in kwestie sowieso fout zat?

Dit zal ook tijdens de abonnementsperiode een dikke rekening hebben opgeleverd.
precies, je telefoon aan je laptop hangen en dan 25 GB downloaden is gewoon oneigenlijk gebruik van de verbinding. Al het verbruik boven de FUP wordt dan in rekening gebracht, had dus gewoon nog steeds een rekening van ruim 10.000 euro opgeleverd als de bundel wel al was ingegaan,
hmmmm....WAT???
pi_74701970
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik kan niet uit het contract opmaken hoe het nu precies zit, contractueel gezien. Ik zal het vanavond posten. Maar als ik er al niet uit kan komen, hoe moet zo'n jongen die net in Nederland is het dan weten? Het lijkt mij ook niet logisch, een internetabonnement later in laten gaan dan het internetabonnement (of is dit wel normaal?).

Het komt er nu in ieder geval op neer dat we het geld hebben laten storneren, hij staat nu 10k in de min (en dat terwijl dat met een normale bankrekening helemaal niet mogelijk is). Hij kan in ieder geval de komende jaren nooit een normaal leven opbouwen, als hij al met zo'n schuld begint.

volgens zijn contract is hij nederlander, dus ik neem aan dat hij nederlands kan lezen. Hij ziet toch dat het contract pas 1-10 ingaat, dan is het logisch dat ze hem niet gratis laten bellen en internetten voordat het contract in gaat. Lijkt me sterk dat hij als hij zn contract op de antillen had afgesloten, dat wel had gekund, dus het excuus dat hij net in nederland is ,gaat niet op. Je kunt hopen op coulance of inderdaad de geschillencommissie inschakelen
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:10:21 #53
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_74701989
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:08 schreef Vitamine_C het volgende:

[..]

precies, je telefoon aan je laptop hangen en dan 25 GB downloaden is gewoon oneigenlijk gebruik van de verbinding. Al het verbruik boven de FUP wordt dan in rekening gebracht, had dus gewoon nog steeds een rekening van ruim 10.000 euro opgeleverd als de bundel wel al was ingegaan,
Is dat zo? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Waar ik wel van heb gehoord, is als jij boven je FUP komt, dat ze je dan tijdelijk afsluiten en waarschuwen.
stom
pi_74702098
Verschilt per provider. Sommigen sluiten je af, sommingen brengen het overmatig verbruik in rekening. Wel wordt er bijna altijd een waarschuwing gegeven voordat ze kosten in rekening gaan brengen
hmmmm....WAT???
pi_74702113
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:10 schreef Waldkorn het volgende:

[..]

Is dat zo? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Waar ik wel van heb gehoord, is als jij boven je FUP komt, dat ze je dan tijdelijk afsluiten en waarschuwen.
Volgens mij word je niet afgesloten, maar word je internetsnelheid tijdelijk naar een lagere snelheid gebracht.
pi_74702593
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:01 schreef MikeLowrey het volgende:
Dit zal ook tijdens de abonnementsperiode een dikke rekening hebben opgeleverd.
Volgens mij rekent Telfort na overschrijding van de FUP helemaal geen kosten. Ofwel het internet wordt afgesloten, ofwel de snelheid wordt verlaagd. Daarnaast is het betwijfelbaar of Telfort de klant in voldoende mate heeft gewaarschuwd voor het gebruik van het abonnement voor de datum van 1 oktober. Ik denk dat de klant bij de SGC een grote kans heeft dat het -zelfs zonder uitspraak- ruimschoots wordt geschikt.
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:29:22 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74702614
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:43 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Onzin ze krijgen meestal gelijk een simkaart mee, die wel gewoon werkt, maar geen abonnement aan verbonden zit. Dit had de verkoper overigens wel mogen vermelden. Maarja, er staat toch niet voor niets in de brief dat ie pas 1 Oktober in gaat?

Overigens is het uberhaupt "verboden" om je mobiel aan een laptop te hangen.
Ok.

Het is niet verboden om je mobiel aan je laptop te hangen. Kijk de voorwaarden voor T-Mobile Web 'n Walk er maar op na. Ik heb het lang zo gedaan.
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:33:13 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74702743
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:50 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Hij zat gewoon fout. Hij had hem sowieso nooit aan zijn laptop mogen hangen. Hoe kut Telfort ook was, ik had 2 jaar geleden toen ik een nieuwe abo afsloot gewoon netjes een brief gekregen waarin alles netjes stond. Zo ook bij Hi.

En tuurlijk doet die simkaart het, voor domme mensen zoals jij en TS zijn vriendje. Wat begrijp jij anders niet aan ingangsdatum 1 Oktober?
Wat een vreemde manier van communiceren heb jij zeg. Als je zo je 'gelijk' moet halen vertrouw ik jouw posts al totaal niet meer. En blijkbaar lees jij ook maar half, hij heeft die brief nl. niet gekregen.
pi_74702805
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ok.

Het is niet verboden om je mobiel aan je laptop te hangen. Kijk de voorwaarden voor T-Mobile Web 'n Walk er maar op na. Ik heb het lang zo gedaan.
Ja, dan kies je ook de enige provider uit die geen FUP hanteert.
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:36:51 #60
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74702865
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:01 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Nee 'maar' 24 GB buiten de FUP. Valt mee inderdaad. Hoewel Telfort wel wat coulance mag tonen, kunnen we toch niet ontkennen dat de persoon in kwestie sowieso fout zat?

Dit zal ook tijdens de abonnementsperiode een dikke rekening hebben opgeleverd.
Je hoort een waarschuwing te krijgen bij het ruimschoots overschrijden van de FUP. Waar staat trouwens dat de FUP 1 gb is (zou kunnen hoor, dat weet ik niet). De persoon in kwestie zit uiteraard fout met dit buitensporig gebruik van data door het verbinden van de telefoon aan zijn laptop.

Maar 10.300 euro gaat wel wat ver he

Die geschillencommissie lijkt me een goed idee, bedankt daarvoor
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:38:37 #61
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74702929
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:08 schreef Vitamine_C het volgende:

[..]

precies, je telefoon aan je laptop hangen en dan 25 GB downloaden is gewoon oneigenlijk gebruik van de verbinding. Al het verbruik boven de FUP wordt dan in rekening gebracht, had dus gewoon nog steeds een rekening van ruim 10.000 euro opgeleverd als de bundel wel al was ingegaan,
Waar staat dat gebruik boven de 1gb een bepaald bedrag kost en in rekening wordt gebracht? En waarom heeft hij daar geen waarschuwing voor ontvangen?
pi_74702966
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waar staat dat gebruik boven de 1gb een bepaald bedrag kost en in rekening wordt gebracht? En waarom heeft hij daar geen waarschuwing voor ontvangen?
Heeft hij de sim via post gekregen?
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:40:39 #63
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74702988
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:35 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Ja, dan kies je ook de enige provider uit die geen FUP hanteert.
Toevallig wel de provider die ik heb.
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:41:45 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74703024
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:40 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Heeft hij de sim via post gekregen?
Nee. Waarom stel je deze vraag op mijn vragen?
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:44:02 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74703106
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:10 schreef Waldkorn het volgende:

[..]

Is dat zo? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Waar ik wel van heb gehoord, is als jij boven je FUP komt, dat ze je dan tijdelijk afsluiten en waarschuwen.
exact
pi_74703112
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Toevallig wel de provider die ik heb.
Toevallig niet de provider in kwestie.

Ik gun hem dit ook niet, word alleen moe van zulke zaken, want ze komen maar al te vaak voor, omdat mensen weigeren wat meer vooronderzoek te doen en blind iets aangaan, terwijl ze weten dat dit kan gebeuren.

[ Bericht 23% gewijzigd door MikeLowrey op 14-11-2009 19:49:56 ]
pi_74703388
Maar wat is er onduidelijk aan "de overeenkomst gaat in per 1-10-2009"?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:54:30 #68
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74703415
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:44 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Toevallig niet de provider in kwestie.

Ik gun hem dit ook niet, word alleen moe van zulke zaken, want ze komen maar al te vaak voor, omdat mensen weigeren wat meer vooronderzoek te doen en blind iets aangaan, terwijl ze weten dat dit kan gebeuren.
Klopt, daar ging het niet over. We maakten een klein zijsprongetje naar de door jou verschafte foutieve (en irrelevante) informatie:
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:43 schreef MikeLowrey het volgende:

Overigens is het uberhaupt "verboden" om je mobiel aan een laptop te hangen.

Veel mensen KUNNEN gewoon geen gedegen vooronderzoek doen. Sommigen zijn te dom, anderen beheersen de taal niet, anderen hebben een tijdgebrek etc. En dat komt telecomaanbieders uiteraard goed uit. In plaats van de consument beschermen tegen dingen die zij niet willen, zien telecomaanbieders maar al te graag dat iemand een fout als deze maakt.
pi_74703527
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:53 schreef rene90 het volgende:
Maar wat is er onduidelijk aan "de overeenkomst gaat in per 1-10-2009"?
Als de overeenkomst -ofwel de dienstverlening- pas ingaat op 1 oktober 2009, hoe kan het dan dat de klant wel gebruik kan maken van de diensten? In principe zou Telfort dan ook de dienstverlening pas per die datum moeten starten of expliciet waarschuwen voor de mogelijke extra kosten die eerder gebruik met zich meebrengen. Mondeling mededelen is dan niet voldoende, het dient als zodanig opgenomen te zijn in de overeenkomst en daar schort het volgens mij in deze aan.
pi_74703599
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Klopt, daar ging het niet over. We maakten een klein zijsprongetje naar de door jou verschafte foutieve (en irrelevante) informatie:
[..]

Veel mensen KUNNEN gewoon geen gedegen vooronderzoek doen. Sommigen zijn te dom, anderen beheersen de taal niet, anderen hebben een tijdgebrek etc. En dat komt telecomaanbieders uiteraard goed uit. In plaats van de consument beschermen tegen dingen die zij niet willen, zien telecomaanbieders maar al te graag dat iemand een fout als deze maakt.
*zucht*

Ok, van telfort zelf dan maar
quote:
Surf & mail unlimited bundel biedt toegang tot internet met een maximale snelheid van 128 kbit/s en is uitsluitend bedoeld voor mailen, surfen en chatten voor gebruik onderweg op een mobiele telefoon. Het is niet toegestaan om met surf & mail unlimited bundel gebruik te maken van streaming, voice-over-IP, pushmail, VPN en andere handelingen waarbij een grote hoeveelheid data wordt verbruikt. Het is niet toegestaan surf & mail unlimited bundel te gebruiken in combinatie met een laptop. Op surf & mail unlimited bundel is een Fair Use Policy van toepassing.

Fair use.
Voor het gebruik van de surf & mail unlimited bundel hanteert Telfort een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat geen vaste limiet wordt gesteld op de hoeveelheid dataverkeer dat contractant mag gebruiken. Dit houdt tevens in dat Telfort de contractant bij regelmatig niet-normaal, oneigenlijk dan wel excessief gebruik zal informeren en sommeren het gebruik aan te passen. De diensten zijn voor persoonlijk en privé gebruik en normaal gebruik (mobiel dataverkeer geïnitieerd vanaf een mobiele telefoon). Ieder ander gebruik van de surf & mail unlimited bundel zoals langdurig openstaan van een verbinding (bijvoor beeld voor gebruik als babyfoon, radio of download verbinding); gebruik voor commerciële doelen zoals doorverkoop van de dienst; gebruik door derden; gebruik van de simkaart in meer dan twee verschillende mobiele telefoontoestellen, computers of andere apparatuur is niet toegestaan.
Tevens is gebruik dat overbelasting of andere schade aan het netwerk veroorzaakt en gebruik
waarbij contractant regelmatig significant meer data verbruikt dan de gemiddelde klant van
surf & mail unlimited bundel is niet toegestaan. Indien contractant het gebruik niet aanpast nadat Telfort daarom heeft verzocht, heeft Telfort het recht om maatregelen te nemen waaronder een verbruikslimiet stellen, de dienst buiten gebruik te stellen of de overeenkomst te ontbinden waarbij Telfort aanspraak kan maken op de vaste kosten van de nog resterende minimumduur van de Overeenkomst waarbij Contractant geen rechten ka ontlenen aan enige voorgaande toegekende kortingen.
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:01:05 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74703654
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:53 schreef rene90 het volgende:
Maar wat is er onduidelijk aan "de overeenkomst gaat in per 1-10-2009"?
Ik lees 'indien u een opzegtermijn heeft bij uw huidige telecomaanbieder kunt u gebruik maken van onderstaande regeling flexibele startdatum abonnementskosten.'

de overeenkomst gaat in op: 1-10-2009


Deze jongen had geen opzegtermijn, hij had helemaal geen telefoon toen hij hier kwam.
Waar staat in het contract dat de simkaart op een eerdere datum geactiveerd wordt en dat er hoge kosten worden gerekend voor gebruik van de simkaart voordat het abonnement in gaat? Lees ik hier echt overheen of staat het er niet?
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:02:30 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74703697
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:59 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

*zucht*

Ok, van telfort zelf dan maar
[..]
Uh, heb ik gezegd dat het bij Telfort niet zo is? Ik zeg alleen dat het niet bij iedere aanbieder zo is

Het zou nuttiger zijn als je op het tweede deel van mijn post in gaat en probeert te helpen als dat je gaat proberen je gelijk te halen met een verhaal over Telfort (waar ik het niet over had)
pi_74703740
Een uitspraak van de geschillencommissie, iets om mee te schermen met Telfort wellicht:

https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=uitspraken&a=uitcat&vt=2414&ca=d&guid=14B872A2-5218-4BEB-A4A6-F8FD6400E1B5&cguid=c973f6fe-dc50-4711-b089-9402aeae41d1&cvt=2413

Alhoewel het niet 1 op 1 toe te passen is het toch wel vergelijkbaar.
pi_74703780
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Uh, heb ik gezegd dat het bij Telfort niet zo is? Ik zeg alleen dat het niet bij iedere aanbieder zo is

Het zou nuttiger zijn als je op het tweede deel van mijn post in gaat en probeert te helpen als dat je gaat proberen je gelijk te halen met een verhaal over Telfort (waar ik het niet over had)
Jij beticht mij van foute info te verschaffen. Terwijl ik het op dat moment puur over Telfort had omdat het over telfort ging.
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:05:35 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74703786
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:57 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Als de overeenkomst -ofwel de dienstverlening- pas ingaat op 1 oktober 2009, hoe kan het dan dat de klant wel gebruik kan maken van de diensten? In principe zou Telfort dan ook de dienstverlening pas per die datum moeten starten of expliciet waarschuwen voor de mogelijke extra kosten die eerder gebruik met zich meebrengen. Mondeling mededelen is dan niet voldoende, het dient als zodanig opgenomen te zijn in de overeenkomst en daar schort het volgens mij in deze aan.
Dat idee heb ik ook.

Zijn andere mensen het met ons eens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')