abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74699481
Als hij een contract heeft getekend dat zijn abonnement pas per 1 okt zou ingaan, maar dat hij voor die tijd wel kon internetten dan is hij er gewoon ingeluisd. Hij zou eigenlijk pas verbinding moeten hebben per 1 okt en niet eerder. Je kunt beter de voorwaarden even doorzien (desnoods met rechtshulp) en kijken hoeveel je in je recht staat.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:41:29 #27
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_74699496
Failliet verklaren iets?
Frysk bloed tsjoch op!
pi_74699531
Ik ging naar voldeden niet aan zoiets
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:42:54 #29
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699534
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:40 schreef LinkseVriend het volgende:
Als hij een contract heeft getekend dat zijn abonnement pas per 1 okt zou ingaan, maar dat hij voor die tijd wel kon internetten dan is hij er gewoon ingeluisd. Hij zou eigenlijk pas verbinding moeten hebben per 1 okt en niet eerder.
Dezelfde telefoonrekening laat ook zien dat zijn dataverbruik vanaf 1 oktober niks gekost heeft. Hij kon daarvoor dus wel internetten, alleen niet uit die 'onbeperkt surf & mail' bundel.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:43:43 #30
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699558
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:41 schreef iFries het volgende:
Failliet verklaren iets?
Uhh, een particulier failliet verklaren?
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:45:37 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74699616
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Uhh, een particulier failliet verklaren?
Een persoonlijk faillissement.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:47:17 #32
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_74699660
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
Netjes ? Neem aan dat het zakelijk was. Nogal groffe inbreuk op je contract om hem zomaar af te sluiten. Stel je voor dat je net in een conference call zit met klanten ofzo
pi_74699683
Kan inderdaad, mevrouw P.Brard heeft het geloof ik al meerdere keren gedaan
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_74699690
Ah topic zoveel. De mobiele aanbieders gooien het de laatste tijd vaak op een 50/50 akkoordje.
pi_74699738
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dezelfde telefoonrekening laat ook zien dat zijn dataverbruik vanaf 1 oktober niks gekost heeft. Hij kon daarvoor dus wel internetten, alleen niet uit die 'onbeperkt surf & mail' bundel.
Had hij daarvoor ook al een abonnement die hij dus nu heeft veranderd? Dat kan namelijk wel meetellen. Dan geld de data kosten van het vorige abonnement nog. Ik hoop trouwens niet dat hij het internet in het buitenland heeft gebruikt, want dan kost dataverkeer wel handen voor geld.
pi_74699868
Let op dat je officieel niet een telefoon mag gebruiken als modem voor je laptop.
pi_74700076
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:55 schreef JackHerrer het volgende:
Let op dat je officieel niet een telefoon mag gebruiken als modem voor je laptop.
Als er op de factuur staat dat dat bedrag voor dataverkeer is en niet als boete ofzo voor het gebruik van de mobiele telefoon als modem, dan heeft dat er geen donder mee te maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74700218
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als er op de factuur staat dat dat bedrag voor dataverkeer is en niet als boete ofzo voor het gebruik van de mobiele telefoon als modem, dan heeft dat er geen donder mee te maken.
Ja ok, maar hij moet niet naar Telfort gaan met het verhaal dat ie zijn mobiel als modem gebruikt heeft, want dan zullen ze ook zeggen dat ie het helemaal moet betalen.
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:20:50 #39
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74700533
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:55 schreef JackHerrer het volgende:
Let op dat je officieel niet een telefoon mag gebruiken als modem voor je laptop.
Dat is niet het punt in deze. Overigens mag dit bij T-Mobile wel (WnW).
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:25:00 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74700624
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:49 schreef LinkseVriend het volgende:

[..]

Had hij daarvoor ook al een abonnement die hij dus nu heeft veranderd? Dat kan namelijk wel meetellen. Dan geld de data kosten van het vorige abonnement nog. Ik hoop trouwens niet dat hij het internet in het buitenland heeft gebruikt, want dan kost dataverkeer wel handen voor geld.
Hij had hiervoor geen abonnement. Ook niet gebruikt in het buitenland.
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:33:20 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74700842
Het contract en (een deel van de) rekening:







Excuses voor de brakke kwaliteit. Heb ook wat niet relevante gegevens gewist. Er is met pen wat door ons bij geschreven, ook niet relevant.
pi_74701023
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Inderdaad een idee, ik onthoud het en kijk het nog even aan. Eerst maar eens ervoor zorgen dat het geld gestorneerd wordt.
Geld storneren is geen probleem, dat lukt sowieso.

Wel daarna zo snel mogelijk handelen, en je zál een klacht moeten indienen, Telfort gaat echt niks uit zichzelf kwijtschelden ofzo. En ik denk dat je goeie kans maakt, met een vers abonnement dat op onduidelijke reden administratief niet was ingegaan maar wel gefactureerd wordt tegen eigenverzonnen torenhoge tarieven op een lijn die dan blijkbaar maar vast wel geactiveerd was.

Maak d'r een moie brief van en onthoud: doe een duidelijk voorstel! (Bijvoorbeeld: ik stel voor het afgesproken abonnement te laten ingaan per datum dat het nummer geactiveerd is.)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74701030
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is een érg onduidelijk contract. Ik zie als datum alleen onduidelijk ergens staan "de overeenkomst gaat in per: 1-10-2009'. Maar blijkbaar heeft hij het abonnement dus vanaf het moment van afsluiten, 12 september, kunnen gebruiken.

Wat valt er niet aan te begrijpen dan? Je contract gaat per 1 Oktober in, alleen heb jij je simkaart op 12 september gekregen. Dus belde je op dat moment buiten je bundel. Zo standaard als het maar zijn kan.
pi_74701112
beetje raar, als ik een contract ergens afsluit en die gaat per 1 oktober in dan is dat gewoon per 1 oktober en niet eerder
als hij dan wel eerder van hun diensten gebruik kan maken is dat hun schuld en niet de zijne
telford zal zich gewoon aan het contract moeten houden
pies on joe toe
pi_74701169
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:42 schreef bonke het volgende:
beetje raar, als ik een contract ergens afsluit en die gaat per 1 oktober in dan is dat gewoon per 1 oktober en niet eerder
als hij dan wel eerder van hun diensten gebruik kan maken is dat hun schuld en niet de zijne
telford zal zich gewoon aan het contract moeten houden
Onzin ze krijgen meestal gelijk een simkaart mee, die wel gewoon werkt, maar geen abonnement aan verbonden zit. Dit had de verkoper overigens wel mogen vermelden. Maarja, er staat toch niet voor niets in de brief dat ie pas 1 Oktober in gaat?

Overigens is het uberhaupt "verboden" om je mobiel aan een laptop te hangen.
pi_74701170
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:39 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Wat valt er niet aan te begrijpen dan? Je contract gaat per 1 Oktober in, alleen heb jij je simkaart op 12 september gekregen. Dus belde je op dat moment buiten je bundel. Zo standaard als het maar zijn kan.
Dat is alleen standaard als je bekend bent met die idiote standaard die helemaal nergens standaard is behalve bij telecombedrijven en hun ondoorgrondelijke bundelingen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74701215
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:43 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Onzin ze krijgen meestal gelijk een simkaart mee, die wel gewoon werkt, maar geen abonnement aan verbonden zit. Dit had de verkoper overigens wel mogen vermelden. Maarja, er staat toch niet voor niets in de brief dat ie pas 1 Oktober in gaat?
Echt hoor, dat is geperverteerde logica.
Uw abonnement gaat nog niet in dus hij doet het wel alvast.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74701381
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Echt hoor, dat is geperverteerde logica.
Uw abonnement gaat nog niet in dus hij doet het wel alvast.
Hij zat gewoon fout. Hij had hem sowieso nooit aan zijn laptop mogen hangen. Hoe kut Telfort ook was, ik had 2 jaar geleden toen ik een nieuwe abo afsloot gewoon netjes een brief gekregen waarin alles netjes stond. Zo ook bij Hi.

En tuurlijk doet die simkaart het, voor domme mensen zoals jij en TS zijn vriendje. Wat begrijp jij anders niet aan ingangsdatum 1 Oktober?
pi_74701610
Ik zou het uiteraard eerst bij Telfort neerleggen. Alhoewel het wellicht contractueel allemaal klopt dat de kosten voor 1 oktober in rekening worden gebracht, is het onredelijk als Telfort niet wil meewerken aan een oplossing. Immers, met bundel zou het gebruik vrijwel niets hebben gekost.

Om er dan toch uit te kunnen komen, als Telfort niet mee wil werken, is een zaak aan te spannen bij de SGC (Stichting Geschillencommissie Consumenten). Voor 50 euro bemiddelen zijn tussen de aanspanner en de telecomprovider, waarbij ze -als je er dan nog niet uitkomt- een bindend advies zullen geven. Vrijwel alle providers zijn bereid om te schikken als het via de SGC gaat
pi_74701719
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:57 schreef detulp050 het volgende:
Ik zou het uiteraard eerst bij Telfort neerleggen. Alhoewel het wellicht contractueel allemaal klopt dat de kosten voor 1 oktober in rekening worden gebracht, is het onredelijk als Telfort niet wil meewerken aan een oplossing. Immers, met bundel zou het gebruik vrijwel niets hebben gekost.

Om er dan toch uit te kunnen komen, als Telfort niet mee wil werken, is een zaak aan te spannen bij de SGC (Stichting Geschillencommissie Consumenten). Voor 50 euro bemiddelen zijn tussen de aanspanner en de telecomprovider, waarbij ze -als je er dan nog niet uitkomt- een bindend advies zullen geven. Vrijwel alle providers zijn bereid om te schikken als het via de SGC gaat
Nee 'maar' 24 GB buiten de FUP. Valt mee inderdaad. Hoewel Telfort wel wat coulance mag tonen, kunnen we toch niet ontkennen dat de persoon in kwestie sowieso fout zat?

Dit zal ook tijdens de abonnementsperiode een dikke rekening hebben opgeleverd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')