Het is aan de persoon die ondertekent om onderzoek te doen. Dat heeft hij kennelijk niet goed genoeg gedaan.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:12 schreef leolinedance het volgende:
Denken jullie dat het mogelijk is om onder deze zeer hoge telefoonrekening, die uit een misverstand onstaan is, uit te komen?
quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef kree het volgende:
tering hoe kun je in een halve maand zoveel geld kwijt zijn aan dataverkeer dan.
Heeft ie zeker het hele internet gedownload
Ik kan niet uit het contract opmaken hoe het nu precies zit, contractueel gezien. Ik zal het vanavond posten. Maar als ik er al niet uit kan komen, hoe moet zo'n jongen die net in Nederland is het dan weten? Het lijkt mij ook niet logisch, een internetabonnement later in laten gaan dan het internetabonnement (of is dit wel normaal?).quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
tja hij heeft er gewoon gebruik van gemaakt. De rekening is dus niet onterecht.. Ik geef je weinig kans
3,5 gig is net niks.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:22 schreef Waldkorn het volgende:
Ik vind het ook belachelijk dat aanbieders geen waarschuwing geven bij overmatig gebruik van data. Ik ben iedere keer als de dood dat dit mij overkomt als ik een nieuw abbo afsluit of als ik een verlenging doe. Er moet meer inzicht komen in de status van je bundel. Verder wel echt kut voor die kerel.
Maarre als het 3 euro per MB zou kosten dan had die kerel zo'n 3,5 gig gebruikt. Da's een hoop porno, ook voor een Antilliaan!
Dat is nog wel netjes ja. Hij heeft helemaal niks gehoord, opeens lag er een rekening van 11k euro op de mat...quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb je al contact opgenomen met Telfort?
Beetje vreemd idd dat Telfort niet even waarschuwt. Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
3k aan belkosten?quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb je al contact opgenomen met Telfort?
Beetje vreemd idd dat Telfort niet even waarschuwt. Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
Grofweg 25 GB.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef kree het volgende:
tering hoe kun je in een halve maand zoveel geld kwijt zijn aan dataverkeer dan.
Heeft ie zeker het hele internet gedownload
Dank jequote:Op zaterdag 14 november 2009 17:21 schreef druppelkut het volgende:
Misschien dat ie hier terecht kan
Nee.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:25 schreef F04 het volgende:
Vast type Antilliaan met gouden kettingen en gangstahpraat?
Belletje richting Telfort heeft weinig zin. Als of zo'n helpdesk miepje gaat zeggen "Ohhh een foutje dus, geen probleem hoor meneer, we verscheuren bij deze de rekening!' Nee, die doen hier helemaal niks aan. En ze verbinden je ook niet door met een 'hoger' persoon, die er wel iets mee kan weet ik uit ervaring.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:26 schreef Mikkie het volgende:
Dan kost een Mb zeker een tientje?. Ik zou eens een belletje doen met Telfort, hoewel je dan natuurlijk bij een doorsnee helpdeskkutje uitkomt die zal zeggen 'je moet gewoon betalen'. Stuur eens een aangetekende brief naar het hoofdkantoor, what to do. Want zij factureren heerlijk door natuurlijk, terwijl ze amper kosten hebben.
Daarnaast even de werkwijze aan de kaak stellen bij bijvoorbeeld Kassa of de Consumentenbond. Punt is namelijk dat dit volstrekt buitensporig is, daar zou al veel eerder controle op moeten zijn. Hetzelfde als met een creditcard: daarbij is het gebruikelijk dat er vanuit het hoofdkantoor een belletje naar de kaarthouder gaat zo gauw er heel opvallende of ongebruikelijke transacties plaatsvinden, puur om te kijken of er niet gefraudeerd wordt. Zoiets zou bij telefoons ook moeten.
[..]
3k aan belkosten?Ik mag hopen dat je die rekening ergens mocht indienen
.
Vanuit het buitenland is dat ook veel makkelijker te doen, voor de operators, want die sturen elkaar dagelijks lijstjes van opvallend hoge rekeningen. En dat is voor alle partijen de moeite waard om daarnaar naar te handelen, want de Nederlandse operator moet dat geld écht betalen aan die buitenlandse operator. Ook als de eindklant niet dokt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb je al contact opgenomen met Telfort?
Beetje vreemd idd dat Telfort niet even waarschuwt. Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
Inderdaad een idee, ik onthoud het en kijk het nog even aan. Eerst maar eens ervoor zorgen dat het geld gestorneerd wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:27 schreef sigme het volgende:
Waarom ging de lijn 'alvast' werken vóórdat het contract inging?
Ik zou het in elk geval daarop gooien (en terecht): dat het onduidelijk is geweest dat er afwijkende voorwaarden / tarieven golden tot en met een zeker moment.
En verder de algemene werkwijze: schrijf een beleefde maar duidelijk brief (beleefd in toon; duidelijk welke oplossing jij voorstelt) en stuur deze aan de klantenservice. Geef direct in die brief aan dat het bedrag *niet* nu betaald kan worden (wat eigenlijk wel hoort: eerst betalen, dan conflict oplossen).
Pas als zij aangeven geen oplossing die neerkomt op vermindering van in rekening gebrachte bedrag te gaan bieden richting een betaalregeling gaan sturen. Dit wordt een onwenselijke oplossing, omdat dan waarschijnlijk het abonnement (voortijdig) beeindigd moet worden en er dan bovenop de 11.000 ook nog 24 maanden * abonnementskosten komen. Zonder dat er een werkende lijn tegenover staat.
En dan ook een brief naar de geschillencommissie, lijkt me. Voor dit bedrag kan dat uit.
Het is een érg onduidelijk contract. Ik zie als datum alleen onduidelijk ergens staan "de overeenkomst gaat in per: 1-10-2009'. Maar blijkbaar heeft hij het abonnement dus vanaf het moment van afsluiten, 12 september, kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:33 schreef Peter het volgende:
was er in het contract afgesproken dat het per 1 okt zou ingaan? En is er ook een tarief afgesproken voor periodes buiten het contract?
Dezelfde telefoonrekening laat ook zien dat zijn dataverbruik vanaf 1 oktober niks gekost heeft. Hij kon daarvoor dus wel internetten, alleen niet uit die 'onbeperkt surf & mail' bundel.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:40 schreef LinkseVriend het volgende:
Als hij een contract heeft getekend dat zijn abonnement pas per 1 okt zou ingaan, maar dat hij voor die tijd wel kon internetten dan is hij er gewoon ingeluisd. Hij zou eigenlijk pas verbinding moeten hebben per 1 okt en niet eerder.
Uhh, een particulier failliet verklaren?quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:41 schreef iFries het volgende:
Failliet verklaren iets?
Een persoonlijk faillissement.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Uhh, een particulier failliet verklaren?
Netjes ? Neem aan dat het zakelijk was. Nogal groffe inbreuk op je contract om hem zomaar af te sluiten. Stel je voor dat je net in een conference call zit met klanten ofzoquote:Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
Had hij daarvoor ook al een abonnement die hij dus nu heeft veranderd? Dat kan namelijk wel meetellen. Dan geld de data kosten van het vorige abonnement nog. Ik hoop trouwens niet dat hij het internet in het buitenland heeft gebruikt, want dan kost dataverkeer wel handen voor geld.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dezelfde telefoonrekening laat ook zien dat zijn dataverbruik vanaf 1 oktober niks gekost heeft. Hij kon daarvoor dus wel internetten, alleen niet uit die 'onbeperkt surf & mail' bundel.
Als er op de factuur staat dat dat bedrag voor dataverkeer is en niet als boete ofzo voor het gebruik van de mobiele telefoon als modem, dan heeft dat er geen donder mee te maken.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:55 schreef JackHerrer het volgende:
Let op dat je officieel niet een telefoon mag gebruiken als modem voor je laptop.
Ja ok, maar hij moet niet naar Telfort gaan met het verhaal dat ie zijn mobiel als modem gebruikt heeft, want dan zullen ze ook zeggen dat ie het helemaal moet betalen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als er op de factuur staat dat dat bedrag voor dataverkeer is en niet als boete ofzo voor het gebruik van de mobiele telefoon als modem, dan heeft dat er geen donder mee te maken.
Dat is niet het punt in deze. Overigens mag dit bij T-Mobile wel (WnW).quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:55 schreef JackHerrer het volgende:
Let op dat je officieel niet een telefoon mag gebruiken als modem voor je laptop.
Hij had hiervoor geen abonnement. Ook niet gebruikt in het buitenland.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:49 schreef LinkseVriend het volgende:
[..]
Had hij daarvoor ook al een abonnement die hij dus nu heeft veranderd? Dat kan namelijk wel meetellen. Dan geld de data kosten van het vorige abonnement nog. Ik hoop trouwens niet dat hij het internet in het buitenland heeft gebruikt, want dan kost dataverkeer wel handen voor geld.
Geld storneren is geen probleem, dat lukt sowieso.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad een idee, ik onthoud het en kijk het nog even aan. Eerst maar eens ervoor zorgen dat het geld gestorneerd wordt.
Wat valt er niet aan te begrijpen dan? Je contract gaat per 1 Oktober in, alleen heb jij je simkaart op 12 september gekregen. Dus belde je op dat moment buiten je bundel. Zo standaard als het maar zijn kan.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is een érg onduidelijk contract. Ik zie als datum alleen onduidelijk ergens staan "de overeenkomst gaat in per: 1-10-2009'. Maar blijkbaar heeft hij het abonnement dus vanaf het moment van afsluiten, 12 september, kunnen gebruiken.
Onzin ze krijgen meestal gelijk een simkaart mee, die wel gewoon werkt, maar geen abonnement aan verbonden zit. Dit had de verkoper overigens wel mogen vermelden. Maarja, er staat toch niet voor niets in de brief dat ie pas 1 Oktober in gaat?quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:42 schreef bonke het volgende:
beetje raar, als ik een contract ergens afsluit en die gaat per 1 oktober in dan is dat gewoon per 1 oktober en niet eerder
als hij dan wel eerder van hun diensten gebruik kan maken is dat hun schuld en niet de zijne
telford zal zich gewoon aan het contract moeten houden
Dat is alleen standaard als je bekend bent met die idiote standaard die helemaal nergens standaard is behalve bij telecombedrijven en hun ondoorgrondelijke bundelingen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:39 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Wat valt er niet aan te begrijpen dan? Je contract gaat per 1 Oktober in, alleen heb jij je simkaart op 12 september gekregen. Dus belde je op dat moment buiten je bundel. Zo standaard als het maar zijn kan.
Echt hoor, dat is geperverteerde logica.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:43 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Onzin ze krijgen meestal gelijk een simkaart mee, die wel gewoon werkt, maar geen abonnement aan verbonden zit. Dit had de verkoper overigens wel mogen vermelden. Maarja, er staat toch niet voor niets in de brief dat ie pas 1 Oktober in gaat?
Hij zat gewoon fout. Hij had hem sowieso nooit aan zijn laptop mogen hangen. Hoe kut Telfort ook was, ik had 2 jaar geleden toen ik een nieuwe abo afsloot gewoon netjes een brief gekregen waarin alles netjes stond. Zo ook bij Hi.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Echt hoor, dat is geperverteerde logica.
Uw abonnement gaat nog niet in dus hij doet het wel alvast.
Nee 'maar' 24 GB buiten de FUP. Valt mee inderdaad. Hoewel Telfort wel wat coulance mag tonen, kunnen we toch niet ontkennen dat de persoon in kwestie sowieso fout zat?quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:57 schreef detulp050 het volgende:
Ik zou het uiteraard eerst bij Telfort neerleggen. Alhoewel het wellicht contractueel allemaal klopt dat de kosten voor 1 oktober in rekening worden gebracht, is het onredelijk als Telfort niet wil meewerken aan een oplossing. Immers, met bundel zou het gebruik vrijwel niets hebben gekost.
Om er dan toch uit te kunnen komen, als Telfort niet mee wil werken, is een zaak aan te spannen bij de SGC (Stichting Geschillencommissie Consumenten). Voor 50 euro bemiddelen zijn tussen de aanspanner en de telecomprovider, waarbij ze -als je er dan nog niet uitkomt- een bindend advies zullen geven. Vrijwel alle providers zijn bereid om te schikken als het via de SGC gaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |