abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:12:57 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74698710
Beste mensen,

Mijn schoonmoeder helpt mensen die van de Antillen komen om te integreren in Nederland. Over het algemeen slaagt zij daar goed in, nu is er echter een probleem. Een nette, uiteraard ietwat naive jongen uit Curacao wilde een telefoonabonnement afsluiten. Dit heeft hij dan ook gedaan bij Telfort.

Hij heeft gekozen voor een Telfort Surf & Mail onbeperkt, 24 maanden abonnement. Hoe het abonnement nu precies heet weet ik niet, want ik zie 4 verschillende namen in het contract staan (Telfort Belbundel 2008, Telfort Surf & Mail onbeperkt, Telfort Belbundel 50 en Telfort Belbundel 200).

In het contract staat dat de ingangsdatum 1 oktober is, echter is het nogal vaag omschreven. Waar het op neerkomt is dat deze jongen van half september tot 1 oktober met dit abonnement heeft kunnen internetten, het ding bij gebrek aan vast internet aan zijn laptopje heeft gehangen, en zo voor Eur. 11.000 aan data heeft verbruikt in twee weken. Op 1 oktober is zijn 'onbeperkt' internet abonnement dus pas ingegaan. Uiteraard zegt de jongen niet goed geďnformeerd te zijn, maar dat is waarschijnlijk zijn woord tegen dat van de telecomwinkel. Hij spreekt nog niet zo goed Nederlands, dus het is ook best begrijpelijk dat hij het niet goed begrepen heeft.

Ik zal later scans posten met het contract en de gespecificeerde rekening met het dataverbruik.

De jongen kan uiteraard nooit deze 11.000 euro betalen. Hij krijgt / verdient 800 euro per maand en dit gaat zo'n beetje op aan huisvesting, eten en drinken.

Wat zijn de mogelijkheden? Ik vind het sowieso te belachelijk voor woorden dat Telfort bij overschrijding van de Eur. 1000,- niet even een belletje pleegt naar de gebruiker om hem te waarschuwen. Zij snappen toch ook wel dat dit niet de bedoeling kan zijn?

Denken jullie dat het mogelijk is om onder deze zeer hoge telefoonrekening, die uit een misverstand onstaan is, uit te komen?
  PR/Manusje van alles zaterdag 14 november 2009 @ 17:18:08 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_74698841
tja hij heeft er gewoon gebruik van gemaakt. De rekening is dus niet onterecht.. Ik geef je weinig kans
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_74698852
zo dan baal je echt
-
pi_74698859
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:12 schreef leolinedance het volgende:
Denken jullie dat het mogelijk is om onder deze zeer hoge telefoonrekening, die uit een misverstand onstaan is, uit te komen?
Het is aan de persoon die ondertekent om onderzoek te doen. Dat heeft hij kennelijk niet goed genoeg gedaan.
Ik denk dat hij weinig kans heeft.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74698885
Media aandacht zoals Radar en Kassa wil weleens helpen. Vele voorbeelden van bekend.
pi_74698906
Heb je al contact opgenomen met Telfort?
Beetje vreemd idd dat Telfort niet even waarschuwt. Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
pi_74698918
tering hoe kun je in een halve maand zoveel geld kwijt zijn aan dataverkeer dan.
Heeft ie zeker het hele internet gedownload
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:21:04 #8
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74698921
Misschien dat ie hier terecht kan
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:22:11 #9
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_74698942
Ik vind het ook belachelijk dat aanbieders geen waarschuwing geven bij overmatig gebruik van data. Ik ben iedere keer als de dood dat dit mij overkomt als ik een nieuw abbo afsluit of als ik een verlenging doe. Er moet meer inzicht komen in de status van je bundel. Verder wel echt kut voor die kerel.

Maarre als het 3 euro per MB zou kosten dan had die kerel zo'n 3,5 gig gebruikt. Da's een hoop porno, ook voor een Antilliaan!
stom
pi_74698947
Telecom bedrijf waar er geen lampje gaat branden als iemand richting de 11.000,- gaat

* maarja het is ook telfort, en die GRAAIEN maar al te graag *
pi_74698961
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef kree het volgende:
tering hoe kun je in een halve maand zoveel geld kwijt zijn aan dataverkeer dan.
Heeft ie zeker het hele internet gedownload
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:24:37 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74698986
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
tja hij heeft er gewoon gebruik van gemaakt. De rekening is dus niet onterecht.. Ik geef je weinig kans
Ik kan niet uit het contract opmaken hoe het nu precies zit, contractueel gezien. Ik zal het vanavond posten. Maar als ik er al niet uit kan komen, hoe moet zo'n jongen die net in Nederland is het dan weten? Het lijkt mij ook niet logisch, een internetabonnement later in laten gaan dan het internetabonnement (of is dit wel normaal?).

Het komt er nu in ieder geval op neer dat we het geld hebben laten storneren, hij staat nu 10k in de min (en dat terwijl dat met een normale bankrekening helemaal niet mogelijk is). Hij kan in ieder geval de komende jaren nooit een normaal leven opbouwen, als hij al met zo'n schuld begint.
pi_74698988
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:22 schreef Waldkorn het volgende:
Ik vind het ook belachelijk dat aanbieders geen waarschuwing geven bij overmatig gebruik van data. Ik ben iedere keer als de dood dat dit mij overkomt als ik een nieuw abbo afsluit of als ik een verlenging doe. Er moet meer inzicht komen in de status van je bundel. Verder wel echt kut voor die kerel.

Maarre als het 3 euro per MB zou kosten dan had die kerel zo'n 3,5 gig gebruikt. Da's een hoop porno, ook voor een Antilliaan!
3,5 gig is net niks.

dat download ik op een dag!
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_74699006
Vast type Antilliaan met gouden kettingen en gangstahpraat?
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:25:25 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699007
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb je al contact opgenomen met Telfort?
Beetje vreemd idd dat Telfort niet even waarschuwt. Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
Dat is nog wel netjes ja. Hij heeft helemaal niks gehoord, opeens lag er een rekening van 11k euro op de mat...
pi_74699033
Dan kost een Mb zeker een tientje? . Ik zou eens een belletje doen met Telfort, hoewel je dan natuurlijk bij een doorsnee helpdeskkutje uitkomt die zal zeggen 'je moet gewoon betalen'. Stuur eens een aangetekende brief naar het hoofdkantoor, what to do. Want zij factureren heerlijk door natuurlijk, terwijl ze amper kosten hebben.

Daarnaast even de werkwijze aan de kaak stellen bij bijvoorbeeld Kassa of de Consumentenbond. Punt is namelijk dat dit volstrekt buitensporig is, daar zou al veel eerder controle op moeten zijn. Hetzelfde als met een creditcard: daarbij is het gebruikelijk dat er vanuit het hoofdkantoor een belletje naar de kaarthouder gaat zo gauw er heel opvallende of ongebruikelijke transacties plaatsvinden, puur om te kijken of er niet gefraudeerd wordt. Zoiets zou bij telefoons ook moeten.
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb je al contact opgenomen met Telfort?
Beetje vreemd idd dat Telfort niet even waarschuwt. Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
3k aan belkosten? Ik mag hopen dat je die rekening ergens mocht indienen .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74699086
Waarom ging de lijn 'alvast' werken vóórdat het contract inging?

Ik zou het in elk geval daarop gooien (en terecht): dat het onduidelijk is geweest dat er afwijkende voorwaarden / tarieven golden tot en met een zeker moment.

En verder de algemene werkwijze: schrijf een beleefde maar duidelijk brief (beleefd in toon; duidelijk welke oplossing jij voorstelt) en stuur deze aan de klantenservice. Geef direct in die brief aan dat het bedrag *niet* nu betaald kan worden (wat eigenlijk wel hoort: eerst betalen, dan conflict oplossen).

Pas als zij aangeven geen oplossing die neerkomt op vermindering van in rekening gebrachte bedrag te gaan bieden richting een betaalregeling gaan sturen. Dit wordt een onwenselijke oplossing, omdat dan waarschijnlijk het abonnement (voortijdig) beeindigd moet worden en er dan bovenop de 11.000 ook nog 24 maanden * abonnementskosten komen. Zonder dat er een werkende lijn tegenover staat .
En dan ook een brief naar de geschillencommissie, lijkt me. Voor dit bedrag kan dat uit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:28:01 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699097
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef kree het volgende:
tering hoe kun je in een halve maand zoveel geld kwijt zijn aan dataverkeer dan.
Heeft ie zeker het hele internet gedownload
Grofweg 25 GB.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:28:21 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699115
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:21 schreef druppelkut het volgende:
Misschien dat ie hier terecht kan
Dank je
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:29:53 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699155
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:25 schreef F04 het volgende:
Vast type Antilliaan met gouden kettingen en gangstahpraat?
Nee.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:32:21 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699240
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:26 schreef Mikkie het volgende:
Dan kost een Mb zeker een tientje? . Ik zou eens een belletje doen met Telfort, hoewel je dan natuurlijk bij een doorsnee helpdeskkutje uitkomt die zal zeggen 'je moet gewoon betalen'. Stuur eens een aangetekende brief naar het hoofdkantoor, what to do. Want zij factureren heerlijk door natuurlijk, terwijl ze amper kosten hebben.

Daarnaast even de werkwijze aan de kaak stellen bij bijvoorbeeld Kassa of de Consumentenbond. Punt is namelijk dat dit volstrekt buitensporig is, daar zou al veel eerder controle op moeten zijn. Hetzelfde als met een creditcard: daarbij is het gebruikelijk dat er vanuit het hoofdkantoor een belletje naar de kaarthouder gaat zo gauw er heel opvallende of ongebruikelijke transacties plaatsvinden, puur om te kijken of er niet gefraudeerd wordt. Zoiets zou bij telefoons ook moeten.
[..]

3k aan belkosten? Ik mag hopen dat je die rekening ergens mocht indienen .
Belletje richting Telfort heeft weinig zin. Als of zo'n helpdesk miepje gaat zeggen "Ohhh een foutje dus, geen probleem hoor meneer, we verscheuren bij deze de rekening!' Nee, die doen hier helemaal niks aan. En ze verbinden je ook niet door met een 'hoger' persoon, die er wel iets mee kan weet ik uit ervaring.

Ik wil eerst even de kansen bekijken voordat ik (of mijn schoonmoeder dus) actie ga ondernemen.
pi_74699247
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb je al contact opgenomen met Telfort?
Beetje vreemd idd dat Telfort niet even waarschuwt. Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
Vanuit het buitenland is dat ook veel makkelijker te doen, voor de operators, want die sturen elkaar dagelijks lijstjes van opvallend hoge rekeningen. En dat is voor alle partijen de moeite waard om daarnaar naar te handelen, want de Nederlandse operator moet dat geld écht betalen aan die buitenlandse operator. Ook als de eindklant niet dokt.

Terwijl in zo'n geval als uit de OP Telfort natuurlijk in werkelijkheid geen 11.000,- kosten maakt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74699278
was er in het contract afgesproken dat het per 1 okt zou ingaan? En is er ook een tarief afgesproken voor periodes buiten het contract?
dag
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:35:08 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699326
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:27 schreef sigme het volgende:
Waarom ging de lijn 'alvast' werken vóórdat het contract inging?

Ik zou het in elk geval daarop gooien (en terecht): dat het onduidelijk is geweest dat er afwijkende voorwaarden / tarieven golden tot en met een zeker moment.

En verder de algemene werkwijze: schrijf een beleefde maar duidelijk brief (beleefd in toon; duidelijk welke oplossing jij voorstelt) en stuur deze aan de klantenservice. Geef direct in die brief aan dat het bedrag *niet* nu betaald kan worden (wat eigenlijk wel hoort: eerst betalen, dan conflict oplossen).

Pas als zij aangeven geen oplossing die neerkomt op vermindering van in rekening gebrachte bedrag te gaan bieden richting een betaalregeling gaan sturen. Dit wordt een onwenselijke oplossing, omdat dan waarschijnlijk het abonnement (voortijdig) beeindigd moet worden en er dan bovenop de 11.000 ook nog 24 maanden * abonnementskosten komen. Zonder dat er een werkende lijn tegenover staat .
En dan ook een brief naar de geschillencommissie, lijkt me. Voor dit bedrag kan dat uit.
Inderdaad een idee, ik onthoud het en kijk het nog even aan. Eerst maar eens ervoor zorgen dat het geld gestorneerd wordt.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:38:49 #25
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699427
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:33 schreef Peter het volgende:
was er in het contract afgesproken dat het per 1 okt zou ingaan? En is er ook een tarief afgesproken voor periodes buiten het contract?
Het is een érg onduidelijk contract. Ik zie als datum alleen onduidelijk ergens staan "de overeenkomst gaat in per: 1-10-2009'. Maar blijkbaar heeft hij het abonnement dus vanaf het moment van afsluiten, 12 september, kunnen gebruiken.

Vreemde naam voor een abonnement in 2009 ook: "Telfort belbundel 2008".
pi_74699481
Als hij een contract heeft getekend dat zijn abonnement pas per 1 okt zou ingaan, maar dat hij voor die tijd wel kon internetten dan is hij er gewoon ingeluisd. Hij zou eigenlijk pas verbinding moeten hebben per 1 okt en niet eerder. Je kunt beter de voorwaarden even doorzien (desnoods met rechtshulp) en kijken hoeveel je in je recht staat.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:41:29 #27
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_74699496
Failliet verklaren iets?
Frysk bloed tsjoch op!
pi_74699531
Ik ging naar voldeden niet aan zoiets
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:42:54 #29
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699534
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:40 schreef LinkseVriend het volgende:
Als hij een contract heeft getekend dat zijn abonnement pas per 1 okt zou ingaan, maar dat hij voor die tijd wel kon internetten dan is hij er gewoon ingeluisd. Hij zou eigenlijk pas verbinding moeten hebben per 1 okt en niet eerder.
Dezelfde telefoonrekening laat ook zien dat zijn dataverbruik vanaf 1 oktober niks gekost heeft. Hij kon daarvoor dus wel internetten, alleen niet uit die 'onbeperkt surf & mail' bundel.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:43:43 #30
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699558
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:41 schreef iFries het volgende:
Failliet verklaren iets?
Uhh, een particulier failliet verklaren?
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:45:37 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74699616
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Uhh, een particulier failliet verklaren?
Een persoonlijk faillissement.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:47:17 #32
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_74699660
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
Netjes ? Neem aan dat het zakelijk was. Nogal groffe inbreuk op je contract om hem zomaar af te sluiten. Stel je voor dat je net in een conference call zit met klanten ofzo
pi_74699683
Kan inderdaad, mevrouw P.Brard heeft het geloof ik al meerdere keren gedaan
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_74699690
Ah topic zoveel. De mobiele aanbieders gooien het de laatste tijd vaak op een 50/50 akkoordje.
pi_74699738
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dezelfde telefoonrekening laat ook zien dat zijn dataverbruik vanaf 1 oktober niks gekost heeft. Hij kon daarvoor dus wel internetten, alleen niet uit die 'onbeperkt surf & mail' bundel.
Had hij daarvoor ook al een abonnement die hij dus nu heeft veranderd? Dat kan namelijk wel meetellen. Dan geld de data kosten van het vorige abonnement nog. Ik hoop trouwens niet dat hij het internet in het buitenland heeft gebruikt, want dan kost dataverkeer wel handen voor geld.
pi_74699868
Let op dat je officieel niet een telefoon mag gebruiken als modem voor je laptop.
pi_74700076
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:55 schreef JackHerrer het volgende:
Let op dat je officieel niet een telefoon mag gebruiken als modem voor je laptop.
Als er op de factuur staat dat dat bedrag voor dataverkeer is en niet als boete ofzo voor het gebruik van de mobiele telefoon als modem, dan heeft dat er geen donder mee te maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74700218
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als er op de factuur staat dat dat bedrag voor dataverkeer is en niet als boete ofzo voor het gebruik van de mobiele telefoon als modem, dan heeft dat er geen donder mee te maken.
Ja ok, maar hij moet niet naar Telfort gaan met het verhaal dat ie zijn mobiel als modem gebruikt heeft, want dan zullen ze ook zeggen dat ie het helemaal moet betalen.
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:20:50 #39
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74700533
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:55 schreef JackHerrer het volgende:
Let op dat je officieel niet een telefoon mag gebruiken als modem voor je laptop.
Dat is niet het punt in deze. Overigens mag dit bij T-Mobile wel (WnW).
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:25:00 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74700624
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:49 schreef LinkseVriend het volgende:

[..]

Had hij daarvoor ook al een abonnement die hij dus nu heeft veranderd? Dat kan namelijk wel meetellen. Dan geld de data kosten van het vorige abonnement nog. Ik hoop trouwens niet dat hij het internet in het buitenland heeft gebruikt, want dan kost dataverkeer wel handen voor geld.
Hij had hiervoor geen abonnement. Ook niet gebruikt in het buitenland.
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:33:20 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74700842
Het contract en (een deel van de) rekening:







Excuses voor de brakke kwaliteit. Heb ook wat niet relevante gegevens gewist. Er is met pen wat door ons bij geschreven, ook niet relevant.
pi_74701023
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Inderdaad een idee, ik onthoud het en kijk het nog even aan. Eerst maar eens ervoor zorgen dat het geld gestorneerd wordt.
Geld storneren is geen probleem, dat lukt sowieso.

Wel daarna zo snel mogelijk handelen, en je zál een klacht moeten indienen, Telfort gaat echt niks uit zichzelf kwijtschelden ofzo. En ik denk dat je goeie kans maakt, met een vers abonnement dat op onduidelijke reden administratief niet was ingegaan maar wel gefactureerd wordt tegen eigenverzonnen torenhoge tarieven op een lijn die dan blijkbaar maar vast wel geactiveerd was.

Maak d'r een moie brief van en onthoud: doe een duidelijk voorstel! (Bijvoorbeeld: ik stel voor het afgesproken abonnement te laten ingaan per datum dat het nummer geactiveerd is.)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74701030
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is een érg onduidelijk contract. Ik zie als datum alleen onduidelijk ergens staan "de overeenkomst gaat in per: 1-10-2009'. Maar blijkbaar heeft hij het abonnement dus vanaf het moment van afsluiten, 12 september, kunnen gebruiken.

Wat valt er niet aan te begrijpen dan? Je contract gaat per 1 Oktober in, alleen heb jij je simkaart op 12 september gekregen. Dus belde je op dat moment buiten je bundel. Zo standaard als het maar zijn kan.
pi_74701112
beetje raar, als ik een contract ergens afsluit en die gaat per 1 oktober in dan is dat gewoon per 1 oktober en niet eerder
als hij dan wel eerder van hun diensten gebruik kan maken is dat hun schuld en niet de zijne
telford zal zich gewoon aan het contract moeten houden
pies on joe toe
pi_74701169
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:42 schreef bonke het volgende:
beetje raar, als ik een contract ergens afsluit en die gaat per 1 oktober in dan is dat gewoon per 1 oktober en niet eerder
als hij dan wel eerder van hun diensten gebruik kan maken is dat hun schuld en niet de zijne
telford zal zich gewoon aan het contract moeten houden
Onzin ze krijgen meestal gelijk een simkaart mee, die wel gewoon werkt, maar geen abonnement aan verbonden zit. Dit had de verkoper overigens wel mogen vermelden. Maarja, er staat toch niet voor niets in de brief dat ie pas 1 Oktober in gaat?

Overigens is het uberhaupt "verboden" om je mobiel aan een laptop te hangen.
pi_74701170
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:39 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Wat valt er niet aan te begrijpen dan? Je contract gaat per 1 Oktober in, alleen heb jij je simkaart op 12 september gekregen. Dus belde je op dat moment buiten je bundel. Zo standaard als het maar zijn kan.
Dat is alleen standaard als je bekend bent met die idiote standaard die helemaal nergens standaard is behalve bij telecombedrijven en hun ondoorgrondelijke bundelingen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74701215
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:43 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Onzin ze krijgen meestal gelijk een simkaart mee, die wel gewoon werkt, maar geen abonnement aan verbonden zit. Dit had de verkoper overigens wel mogen vermelden. Maarja, er staat toch niet voor niets in de brief dat ie pas 1 Oktober in gaat?
Echt hoor, dat is geperverteerde logica.
Uw abonnement gaat nog niet in dus hij doet het wel alvast.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74701381
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Echt hoor, dat is geperverteerde logica.
Uw abonnement gaat nog niet in dus hij doet het wel alvast.
Hij zat gewoon fout. Hij had hem sowieso nooit aan zijn laptop mogen hangen. Hoe kut Telfort ook was, ik had 2 jaar geleden toen ik een nieuwe abo afsloot gewoon netjes een brief gekregen waarin alles netjes stond. Zo ook bij Hi.

En tuurlijk doet die simkaart het, voor domme mensen zoals jij en TS zijn vriendje. Wat begrijp jij anders niet aan ingangsdatum 1 Oktober?
pi_74701610
Ik zou het uiteraard eerst bij Telfort neerleggen. Alhoewel het wellicht contractueel allemaal klopt dat de kosten voor 1 oktober in rekening worden gebracht, is het onredelijk als Telfort niet wil meewerken aan een oplossing. Immers, met bundel zou het gebruik vrijwel niets hebben gekost.

Om er dan toch uit te kunnen komen, als Telfort niet mee wil werken, is een zaak aan te spannen bij de SGC (Stichting Geschillencommissie Consumenten). Voor 50 euro bemiddelen zijn tussen de aanspanner en de telecomprovider, waarbij ze -als je er dan nog niet uitkomt- een bindend advies zullen geven. Vrijwel alle providers zijn bereid om te schikken als het via de SGC gaat
pi_74701719
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:57 schreef detulp050 het volgende:
Ik zou het uiteraard eerst bij Telfort neerleggen. Alhoewel het wellicht contractueel allemaal klopt dat de kosten voor 1 oktober in rekening worden gebracht, is het onredelijk als Telfort niet wil meewerken aan een oplossing. Immers, met bundel zou het gebruik vrijwel niets hebben gekost.

Om er dan toch uit te kunnen komen, als Telfort niet mee wil werken, is een zaak aan te spannen bij de SGC (Stichting Geschillencommissie Consumenten). Voor 50 euro bemiddelen zijn tussen de aanspanner en de telecomprovider, waarbij ze -als je er dan nog niet uitkomt- een bindend advies zullen geven. Vrijwel alle providers zijn bereid om te schikken als het via de SGC gaat
Nee 'maar' 24 GB buiten de FUP. Valt mee inderdaad. Hoewel Telfort wel wat coulance mag tonen, kunnen we toch niet ontkennen dat de persoon in kwestie sowieso fout zat?

Dit zal ook tijdens de abonnementsperiode een dikke rekening hebben opgeleverd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')