Totaal irrevelant.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:58 schreef Esmerallda17 het volgende:
Snik mijn honden zijn net verkocht omdat we er geen genoeg tijd meer voor hadden!
eentje is vorig jaar feb maart, weg gegaan die was 2 -3 jaar en die nu verkocht is is 6 jaar
ah joh dan neem je toch weer nieuwe als je weer een weekendje tijd hebt of zooooquote:Op zaterdag 14 november 2009 16:58 schreef Esmerallda17 het volgende:
Snik mijn honden zijn net verkocht omdat we er geen genoeg tijd meer voor hadden!
eentje is vorig jaar feb maart, weg gegaan die was 2 -3 jaar en die nu verkocht is is 6 jaar
ha-ha.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ah joh dan neem je toch weer nieuwe als je weer een weekendje tijd hebt of zoooo
Bij mijn hond was hij al zindelijk toen hij 3 maanden was
Dan is hij waarschijnlijk gewoon bang en moet wennen aan de nieuwe situatie, was bij ons ook.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:11 schreef bijderechter het volgende:
Nog een toevoeging, ik heb het idee dat er aan zindelijkheid de eerste 5 weken niets is gedaan. Hij zou krantzindelijk moeten zijn toen we hem kregen, maar hij deed het overal behalve op de kranten die er lagen..
quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:13 schreef Revenge2005 het volgende:
ik heb een maltees leeuwtje van 8 maanden oud , en dat was ook lastig om zindelijk te krijgen
ook het gedrag van buiten wat doen = een snoepje geprobeert maar dat mocht niet echt baten
wat ik gedaan heb , ze slaapt in haar benz normaal
dus als ze wat binnen deed ,met haar neus door haar eigen urine , dan opruimen en haar de benz/mand insturen en daar laten blijven voor een half uur minimaal als straf
en dat stug volhouden , natuurlijk als ze buiten wat doet wel belonen
binnen 4 weken was ze zindelijk
soms wil ze nog wel eens van haar afplassen als er visite binnenkomt , maar dat is van blijdschap en krijgt ze geen straf voor , maar ze meldt zich nu bij de achterdeur of komt aan met de riem in haar bek , om te melden dat ze eruit moet
Na 3,5 maand nog steeds bang?quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:17 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Dan is hij waarschijnlijk gewoon bang en moet wennen aan de nieuwe situatie, was bij ons ook.
het belonen kun je afschaffen als zij/hij zindelijk isquote:Op zaterdag 14 november 2009 17:18 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Mja, dat neus door de urine, ik weet het niet... maar goed als het echt niet anders kan.
Ik heb em nu 5 minuten in de bench gedaan, misschien moet ik die tijd verlengen.
Dat straffen werkt natuurlijk alleen als je daadwerkelijk ziet dat er gepist wordt, dan kun je ze meteen aanpakken.
Ik zat er ook aan te denken om dat buiten belonen af te schaffen om de associatie van behoefte doen met een snoepje weg te halen..
Nou, zoals al gezegd, deed het beestje het overal behalve op de krant. Heel af en toe (per ongeluk?) op de krant.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:53 schreef Swampie1 het volgende:
Hoe weet ie waar die het moet doen zonder krant als jehem per ongeluk niet in de gaten kunt houden!
Dit is al niet echt consequent meer, eerst krant, nu niet, waar wel?
En dat een teckel ook nog lekker eigenwijs is dus niet veel wil aannemen...reken maar op een flinke tijd dat je hem in de smiezen moet houden...zeker als hij geslachtsrijp wordt en wil gaan markeren. In ieder geval heel veel succes met het zindelijk maken.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:02 schreef bijderechter het volgende:
Nou het betreft een tekkel (kaninchen) en het is een reu, dus dat 2 uit 2
quote:We gaan er gewoon nog even tegen aan
Op tijd laten castreren kan helpen net als op tijd laten castreren bij katers om sproeien te voorkomen (dus voordat ze beginnen). Zou even contact opnemen met de dierenarts over de geschikte leeftijd want de enige reu die ik ooit hebt gehad is nooit gecastreerd geweest (had een medische reden).quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:18 schreef bijderechter het volgende:
We willen em toch laten castreren, is dat nog van invloed op het markeren?
Op luide toon 'foei' zeggen (of iets anders wat jij gebruikt als je straf wilt geven). Dat is echt genoeg, want wanneer je hondje eenmaal in de bench zit, is hij eigenlijk alweer vergeten dat hij geplast heeft. Alleen dat jij 'm met een boze toon in de bench hebt gezet.quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:53 schreef bijderechter het volgende:
Oke, niet in de bench, maar wat gebruik je dan als strafmaatregel?
Nee de bench als straf gebruiken heb ik ook nooit gedaan. De bench moet juist voor de hond een veilige, fijne plek zijn waar hij rustig kan slapen of zich kan terugtrekken als hij dat nodig vindt. Als je de bench gebruikt omdat je boos bent en hij afgezondert moet zitten is de kans groot dat'ie er een hekel aan krijgt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:46 schreef Vandaag... het volgende:
De hond in de bench stoppen voor 5 minuten is natuurlijk geen straf. Het is geen kind die op zn kamer even over zn zonden na moet denken. Een hond heeft duidelijke signalen nodig.
Binnen een plas/poep: zware stem, foei, (evt. kneep in de nek als pup ongevoelig is) gelijk oppakken en buitenzetten, daar druppelt ie misschien nog wat na, gelijk als een dolle met hoge stem een feestje bouwen met de pup en overladen met knuffels. Zijn geen snoepjes voor nodig.
Wij hebben op deze manier 3 honden (alle drie ongeveer gekregen met 8 weken) binnen 6 weken zindelijk gekregen.
Klopt, het is een vrij zwaar middel. Maar als je een vrij ongevoelige pup hebt die wild begint te kwispelen en het supertof vindt als je streng foei zegt dan moet je wel iets doen. Binnen plassen moet een negatieve prikkel op volgen anders valt er natuurlijk geen kwartje.quote:Op zondag 15 november 2009 00:22 schreef childintime het volgende:
Ik las trouwens een tijd terug ergens een stuk dat een hond nooit met een kneep in de nek gecorrigeerd mag worden. De hond ervaart dit als een beet (echte agressie dus) en zal daardoor angstig of juist agressief reageren.
Een pup hoeft er geen 20 minuten uit hoor. Niet als je hem nog 8 keer op een dag uitlaat. 10 minuutjes en klaar.quote:Op zondag 15 november 2009 00:31 schreef bijderechter het volgende:
En het is weer zover
Krap 30 minuten terug van uitlaten (zeker 20 min.). Twee uur geleden voor het laatst gedaan. Ligt er een mooie drol in de slaapkamer ... Ik begrijp dat echt niet, maar goed hij heeft dus overduidelijk nog niet door dat dat buiten moet.
quote:Op zondag 15 november 2009 00:46 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Een pup hoeft er geen 20 minuten uit hoor. Niet als je hem nog 8 keer op een dag uitlaat. 10 minuutjes en klaar.
Als je er pas na een tijd achter komt dat ie wat gedaan heeft dan valt daar niks meer aan te doen. Hond snapt het niet als je hem daar later nog op wijst.
Dus.. goed in de gaten houden en zorgen dat je er direct bij bent.
En ook eten geven op vaste tijden.
Als je allebei veel werkt en het moeilijk blijkt om structuur aan te brengen en er constant op te letten dan gaat dit een lang verhaal worden en je hond wordt er waarschijnlijk niet gelukkiger op zonder structuur. Misschien een paar weken vakantie opnemen of iets anders regelen?
3 op een rijIk houd even op want ik lijk fokking Martin Gaus wel en die is irritant.
![]()
En dan die geluidjes die ze makenquote:Op zondag 15 november 2009 01:16 schreef Vandaag... het volgende:
jaaa, volgens mij heb je gelijk met die minuut per week theorieRings a bell in ieder geval. Bij het zindelijk maken zou "buiten" alleen geassocieerd moeten worden met poepen/plassen en niet met wandelen, spelen en de buurt verkennen.
Ik wil ook weer een puppie als ik dit zo leesHerinneringen aan heerlijke puppiegeur en zachte vachtjes en lompe pootjes komen boven
quote:Op zondag 15 november 2009 01:26 schreef vronie het volgende:
Dat achtelijke gedoe tegenwoordig met een bench.
Als iets je niet bevalt,dan stop je hem of haar in een bench.
Er is niemand die zegt daar een bench voor te gebruiken, sterker nog als je terug leest zie je dat men hem in het belang van de hond in zit, jammer dat je er zo over denkt.
Dat ik mijn golden retriever kreeg met 13 weken.
Was hij na 4 weken zindelijk.
Chapeau
Elk uur na buiten: na het slapen,na het spelen,na het eten.
Constant in de gaten houden hoe zijn gedrag is.
Hier helemaal geen bench,hij sliep bij ons.
Met zijn eigen matras naast ons bed.
Mijn pup sliep ook de eerste paar nachten naast ons alleen wel in zijn bench, later is die met bench en al verhuist naar de woonkamer
Een bench kan voor een hond ook fijn en veilig zijn. Vooral als daarin zijn eigen kleedje ligt en zijn eigen spulletjes (speelgoed ed). Maar nooit een bench als strafmaatregel gebruiken. Een bench kan ook veiligheid voor een pup betekenen. Een klein kind zet je ook in een box als je even geen toezicht kan houden of als rustmoment voor het kind. Ik heb ooit een pup gehad die met haar kopje in een vaas zat en bijna is gestikt en 2 hondjes die gingen spelen en waarbij het vlooienbandje van de 1 om de hoektand van de ander bleef zitten en het beest dus zowat gewurgd werd. Beide keren was er iemand thuis, maar zoiets kan dus zomaar gebeuren als je er niet bent, met alle gevolgen van dien.......quote:Op zondag 15 november 2009 01:26 schreef vronie het volgende:
Dat achtelijke gedoe tegenwoordig met een bench.
Als iets je niet bevalt,dan stop je hem of haar in een bench.
Dat ik mijn golden retriever kreeg met 13 weken.
Was hij na 4 weken zindelijk.
Elk uur na buiten: na het slapen,na het spelen,na het eten.
Constant in de gaten houden hoe zijn gedrag is.
Hier helemaal geen bench,hij sliep bij ons.
Met zijn eigen matras naast ons bed.
Wij hebben 13 jaar heerlijk van hem kunnen genieten
quote:In tegenstelling tot veel andere hondenrassen zoeken teckels heel bewust oogcontact. Zij lezen als het ware wat er in hun mensen omgaat, waardoor een bijzondere binding ontstaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |