abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74698136
Gemiddeld?
pi_74698146
- edit: niet leuk -

[ Bericht 77% gewijzigd door ElisaB op 14-11-2009 20:32:50 ]
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_74698351
Snik mijn honden zijn net verkocht omdat we er geen genoeg tijd meer voor hadden!
eentje is vorig jaar feb maart, weg gegaan die was 2 -3 jaar en die nu verkocht is is 6 jaar
-
pi_74698399
Google het zou ik zeggen.
pi_74698455
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:58 schreef Esmerallda17 het volgende:
Snik mijn honden zijn net verkocht omdat we er geen genoeg tijd meer voor hadden!
eentje is vorig jaar feb maart, weg gegaan die was 2 -3 jaar en die nu verkocht is is 6 jaar
Totaal irrevelant.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:05:13 #6
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74698511
Ik zou zeggen binnen 1 minuutje.
Als je ze dat ene minuutje onder water houdt, dat zijn ze wel zindelijk
  PR/Manusje van alles zaterdag 14 november 2009 @ 17:08:27 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_74698600
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:58 schreef Esmerallda17 het volgende:
ah joh dan neem je toch weer nieuwe als je weer een weekendje tijd hebt of zoooo

Bij mijn hond was hij al zindelijk toen hij 3 maanden was
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_74698614
He bedankt mensen, top, daar heb ik wat aan

Voor de mensen die wel serieus zijn...

Net een uur geleden hondje uitgelaten, alles gedaan, ben ik in de keuken bezig, pist ie in de keuken !!

We hebben getracht dat gedrag te negeren en dat gedrag buiten te belonen, alleen tot nu toe werkt dat totaal niet! We gaan echt heel regelmatig naar buiten met hem, zo'n 6-7 keer per dag, maar nóg presteert ie het om in huis zijn behoefte te doen, of er nu thuis zijn of niet...

Ik heb hem nu voor straf in de bench gedaan, zit ie normaal alleen 's nachts in. Ik heb hem niet geslagen of iets dergelijks, dat wil ik echt niet doen. Alleen even streng toegesproken en in de bench gedaan.

Iemand nog tips?
pi_74698629
Pup is nu 4 maanden oud.
pi_74698675
Nog een toevoeging, ik heb het idee dat er aan zindelijkheid de eerste 5 weken niets is gedaan. Hij zou krantzindelijk moeten zijn toen we hem kregen, maar hij deed het overal behalve op de kranten die er lagen..
pi_74698726
ik heb een maltees leeuwtje van 8 maanden oud , en dat was ook lastig om zindelijk te krijgen
ook het gedrag van buiten wat doen = een snoepje geprobeert maar dat mocht niet echt baten

wat ik gedaan heb , ze slaapt in haar benz normaal
dus als ze wat binnen deed ,met haar neus door haar eigen urine , dan opruimen en haar de benz/mand insturen en daar laten blijven voor een half uur minimaal als straf

en dat stug volhouden , natuurlijk als ze buiten wat doet wel belonen
binnen 4 weken was ze zindelijk
soms wil ze nog wel eens van haar afplassen als er visite binnenkomt , maar dat is van blijdschap en krijgt ze geen straf voor , maar ze meldt zich nu bij de achterdeur of komt aan met de riem in haar bek , om te melden dat ze eruit moet
pi_74698780
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

ah joh dan neem je toch weer nieuwe als je weer een weekendje tijd hebt of zoooo

Bij mijn hond was hij al zindelijk toen hij 3 maanden was
ha-ha.
Bij mij ook al erg snel
-
pi_74698822
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:11 schreef bijderechter het volgende:
Nog een toevoeging, ik heb het idee dat er aan zindelijkheid de eerste 5 weken niets is gedaan. Hij zou krantzindelijk moeten zijn toen we hem kregen, maar hij deed het overal behalve op de kranten die er lagen..
Dan is hij waarschijnlijk gewoon bang en moet wennen aan de nieuwe situatie, was bij ons ook.
-
pi_74698855
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:13 schreef Revenge2005 het volgende:
ik heb een maltees leeuwtje van 8 maanden oud , en dat was ook lastig om zindelijk te krijgen
ook het gedrag van buiten wat doen = een snoepje geprobeert maar dat mocht niet echt baten

wat ik gedaan heb , ze slaapt in haar benz normaal
dus als ze wat binnen deed ,met haar neus door haar eigen urine , dan opruimen en haar de benz/mand insturen en daar laten blijven voor een half uur minimaal als straf

en dat stug volhouden , natuurlijk als ze buiten wat doet wel belonen
binnen 4 weken was ze zindelijk
soms wil ze nog wel eens van haar afplassen als er visite binnenkomt , maar dat is van blijdschap en krijgt ze geen straf voor , maar ze meldt zich nu bij de achterdeur of komt aan met de riem in haar bek , om te melden dat ze eruit moet

Mja, dat neus door de urine, ik weet het niet... maar goed als het echt niet anders kan.

Ik heb em nu 5 minuten in de bench gedaan, misschien moet ik die tijd verlengen.
Dat straffen werkt natuurlijk alleen als je daadwerkelijk ziet dat er gepist wordt, dan kun je ze meteen aanpakken.

Ik zat er ook aan te denken om dat buiten belonen af te schaffen om de associatie van behoefte doen met een snoepje weg te halen..
pi_74698873
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:17 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Dan is hij waarschijnlijk gewoon bang en moet wennen aan de nieuwe situatie, was bij ons ook.
Na 3,5 maand nog steeds bang?

Hij liep vanaf dag 1 al vrolijk rond, dus dat geloof ik niet erg
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:20:25 #16
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_74698910
hangt er net vanaf hoe erg je er op let.meteen als de pup wakker word naar buiten. ook als ie wat heeft gegeten of gedronken naar buiten.
als je gewoon vaak genoeg naar buiten gaat lukt het wel hoor mijn hond is nu negen jaar en heeft de eerste paar maanden dat we haar hadden maar 1 keer binnen gepoept en een paar keer binnen geplast.
oja en ze was 5 weken toen we haar hadden veel te jong maar wisten wij veel ( het is wel een superlieve dawgg
en het is een kruising flatcoated retriever en nog iets.
pi_74699017
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:18 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Mja, dat neus door de urine, ik weet het niet... maar goed als het echt niet anders kan.

Ik heb em nu 5 minuten in de bench gedaan, misschien moet ik die tijd verlengen.
Dat straffen werkt natuurlijk alleen als je daadwerkelijk ziet dat er gepist wordt, dan kun je ze meteen aanpakken.

Ik zat er ook aan te denken om dat buiten belonen af te schaffen om de associatie van behoefte doen met een snoepje weg te halen..
het belonen kun je afschaffen als zij/hij zindelijk is

ik zou het nu niet doen , anders ziet de hond het verschil niet
een hond heeft heel snel door , van oh , als ik het hier doe krijg ik straf ( binnen dus)
en als ik naar buiten ga krijg ik wat lekkers

Neus door de urine is ieders eigen natuurlijk , maar het heeft wel geholpen
ook bij deze hond was niks gedaan aan zindelijkheid namelijk , soms ergerde ik me er kapot aan

wel de straftijd in de benz verlengen , kwartiertje ofzo is wel genoeg
als ze er uit willen komen in die 15 minuten , gewoon terugsturen en wachten totdat die 15 minuten om is , en dan pas aanhalen

meestal werkt dat prima , binnen een week zul je dan al wel wat verbetering zien

en 6-7 keer per dag eruit ? zou ik niet doen , tenzij je op een flat woont en geen tuin hebt natuurlijk
ik ging er altijd 3x uit met de hond , soms 4x , voor de rest kan ze hier even naar achteren en daar wat doen

voor de mensen die zeggen , lekker al die stront achter je huis , gewoon oppakken als je ziet dat ze wat doet , voor de urine , de hogedruk er ff op
pi_74699220
Nou ik zou zeggen dat ik ongeveer 4 keer per dag echt een stuk ga lopen en 3 keer per dag, als ik denk dat hij moet ofzo, even naar beneden naar de gemeenschappelijke 'tuin'. Daar plast hij dan meestal of soms ook poepen (ruim ik uiteraard op).

Ik zal em langer in de bench doen, alhoewel ik hem er nu alleen nog maar uit heb gehaald, verder niet aangehaald, gewoon genegeerd.

En we doen hem meteen naar buiten als hij wakker wordt in de ochtend. Na het eten verschilt. De ene keer loop je meteen met hem naar buiten en doet hij alles, de andere keer doet hij niks, maar na 5 min. binnen te zijn heeft ie dan alweer in een hoek gepoept.. Dus ik wacht meestal een 10-15 minuten na het eten en soms is dat dan weer te laat..
pi_74699228
Onze pup is nu 6 maanden en al een hele poos helemaal zindelijk. Vanaf een maand of 3,5 - 4 zijn we met haar in de flat gaan wonen en kon ze niet meer op elk gewenst moment naar buiten. Toen is het in totaal nog ongeveer 3 a 4 keer mis gegaan, dat ze dus binnen een plasje deed (afgezien dan van af en toe blijdschaps/onderdanigheidsplasjes als iemand haar heel uitbundig begroet). Wij hebben voor de zindelijkheidstraining haar zo vaak mogelijk naar buiten gedaan, 's ochtends direct (en dan echt direct) bij het opstaan (dus 7u, doen we nog steeds) en 's avonds voor het slapen gaan (11u) en daartussen zo om de 2-3 uur naar buiten. En als we haar onrustig zagen worden of rond zagen lopen ook meteen naar buiten.

Tegenwoordig kan onze pup het makkelijk een uur of 5 ophouden, dus nu gaat ze om 7u een plasje en hoopje doen buiten (= 5 min), dan rond 11.30 buiten wandelen en spelen (= 30 - 40 min) en rond 4 uur weer wandelen en spelen (= 30 - 40 min) en om 8 uur een rondje lopen (= 15 - 20 min) en om 11 uur weer even plassen (= 5 min). 's Avonds en als we weg zijn gaat ze in de bench en die houdt ze ook makkelijk droog. Bij thuiskomst (als we langer (een uur of 3 a 4) weg zijn geweest) gaan we dan natuurlijk wel meteen met haar naar buiten zodat ze haar behoefte kan doen als het nodig mocht zijn.

We hebben haar nooit met de neus door haar plas hoeven halen, dat vind ik ook zo'n onsmakelijk iets. Volgens mij snapt zo'n dier dat ook echt niet. Als je het hem/haar ziet doen gewoon foei! of nee! roepen, oppakken en direct naar buiten. En bij elk plasje of hoopje buiten zeggen hoe knap/lief/braaf dat wel niet is natuurlijk

Verder gewoon echt blijven opletten, als ze verdacht rond snuffelen meteen oppakken en naar buiten. Beter 10x te veel naar buiten dan 1x je tapijt schoon moeten maken
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_74699544
Mijn pup was ook met 4 maanden zindelijk.
Goed op het gedrag van de pup letten en als die toch aanstalten maakt om iets te doen gelijk op tillen en op de krant zetten, en dit goed volhouden mocht je niet op tijd naar buiten kunnen gaan.

Ik deed eerst op de krant zetten en later op tillen en dragen tot aan het gras zon 500 meter verder op om te leren dat het alleen daar mag en niet op straat/stoep of waar het ze blieft.

De bench is volgens mij de veilige haven van de hond en die moet je nooit als straf plek gebruiken. Stuur hem naar de plaats of zet hem daar neer. De hond moet zich in de bench kunnen terug trekken als er voor hem gevaar dreigt of als die rust wil ivm vistite bijvoorbeeld maar nooit als strafg ivm de negatieve associatie die hij daar van kan krijgen met als gevolg een gevecht om hem er in te krijgen wat niet bevordelijk is voor de relatie.

Het is trouwens onderzocht dat als je de hond door zijn eigen ontlasting haalt deze niet begrijot waarom en het resultaat dus niet is dat hij accuut zindelijk wordt, het boezemd alleen angst in.

Een peuter haal je toch ook niet door zijn ondergepiste broek!!

Geduld, liefde en letten op de lichaamstaal. Consequent gedrag van de baas en vrolijk belonen buiten als die wat doet. Mijn hond is nu 7 en nog steeds heel happy naar een hoopje. Dan rent ie als een dolle omdat we hem nog steeds belonen hiervoor.

Een lang verhaal maar echt probeer het en je zult zien dat het beestje gaat snappen dat dit niet hoort, uiteindelijk wil die niet eens meer iets in zijn eigen omgeving doen.

Succes met alles
het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt en krijgt zijn deel!!
pi_74699768
Nou ja, we gaan nog beter opletten, maar ik kan em echt niet de hele tijd in de gaten houden, beest is veel te actief

Ik hoop dat we nu toch echt met een week of wat klaar zijn met de zindelijkheid, want ik word er moedeloos van!

Kranten gebruiken we trouwens niet meer, op het laatst deed hij het soms wel op de krant, maar er was niet echt een patroon in te ontdekken.

Buiten zullen we hem blijven belonen in ieder geval.
pi_74699824
Hoe weet ie waar die het moet doen zonder krant als jehem per ongeluk niet in de gaten kunt houden!
Dit is al niet echt consequent meer, eerst krant, nu niet, waar wel?
het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt en krijgt zijn deel!!
pi_74699919
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:53 schreef Swampie1 het volgende:
Hoe weet ie waar die het moet doen zonder krant als jehem per ongeluk niet in de gaten kunt houden!
Dit is al niet echt consequent meer, eerst krant, nu niet, waar wel?
Nou, zoals al gezegd, deed het beestje het overal behalve op de krant. Heel af en toe (per ongeluk?) op de krant.

Maar baat het niet dan schaadt het niet, we kunnen wel weer een krant neerleggen..
pi_74700008
Kleine honden hebben over het algemeen meer tijd om zindelijk te worden dan grotere, reuen hebben meer tijd nodig dan teven (tja ook maar uit de boekjes). Mijn eigen ervaring...mijn chihuahuapup (teef) had 4 maanden nodig voordat ik haar zover had dat ze binnen zinnelijk was en bij hoge nood de kattenbak opzocht. Voordat ik haar 100% vertrouwde om bij andere mensen met vaste vloerbedekking waren we weer 3 maanden verder.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_74700050
Nou het betreft een tekkel (kaninchen) en het is een reu, dus dat 2 uit 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')