abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74856107
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:33 schreef Gewas het volgende:
Over winkels gesproken. Paar jaar geleden kwam ik wel eens in de Elfwinkel in Den Haag, maar die is verdwenen. Was een soort van fantasy winkel waar ze ook allemaal dit soort dingen hadden.
In Amsterdam hebben ze dan toevallig Chimera zitten, heel dichtbij de dam. Ontzettend leuke winkel :x
pi_74858172
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:33 schreef Gewas het volgende:
Over winkels gesproken. Paar jaar geleden kwam ik wel eens in de Elfwinkel in Den Haag, maar die is verdwenen. Was een soort van fantasy winkel waar ze ook allemaal dit soort dingen hadden.
De Elf Echt kut om te horen dat die weg is Kon hem in Utrecht ook al niet meer vinden... De Elf was toch zeker een van mijn favoriete plekjes in Den Haag...
pi_74858659
Gewas, voor zover ik weet hebben heksen en germanen iig de jaarfeesten gemeen, zoals Joel en Ostara. Wat ze daar vieren is niet zo zweverig.
Maar vind je te zweverig? Magie?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_74861138
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De Elf Echt kut om te horen dat die weg is Kon hem in Utrecht ook al niet meer vinden... De Elf was toch zeker een van mijn favoriete plekjes in Den Haag...
Vond ik ook een hele mooie winkel maar zat alleen een beetje op een afgelegen plek. Mooie fantasyboeken verkochten ze daar, ik heb daar meerdere Tolkien boeken gekocht.
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:32 schreef krakkemieke het volgende:
Gewas, voor zover ik weet hebben heksen en germanen iig de jaarfeesten gemeen, zoals Joel en Ostara. Wat ze daar vieren is niet zo zweverig.
Maar vind je te zweverig? Magie?
Ja onder andere wat ik hier lees over magie. Zweverig is misschien een verkeerd gekozen woord, maar ik weet even geen andere.
pi_74861905
Hm,. ik ervaar magie persoonlijk totaaaaal niet als zweverig, het is in sommige gevallen zelfs hartstikke zichtbaar, voelbaar altijd.
pi_74861942
dat vinden zweverige mensen altijd
pi_74864616
Gewas, ik zie magie redelijk nuchter. De resultaten kunnen geweldig zijn.
Ik zie magie als een manier om je intensief te richten op wat je wilt bereiken.
Als ik een baan wil, waar ik gelukkig ben, zal ik een ritueel doen, maar me daarnaast te pletter solliciteren.
Maar dat ik van te voren bedenk wat voor baan me gelukkig zou maken, dat helpt volgens mij.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 19 november 2009 @ 21:21:58 #108
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_74864858
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik vat het wel serieus op, dat kan dus niet?
Dan hou je jezelf nogal voor de gek, maar goed dat doe elke gelovige tot op een zekere hoogte natuurlijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_74865030
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:21 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan hou je jezelf nogal voor de gek, maar goed dat doe elke gelovige tot op een zekere hoogte natuurlijk.
Of jij houd jezelf voor de gek. Want geloven dat ik mezelf voor de gek houd, is ook een geloof.
  donderdag 19 november 2009 @ 21:27:28 #110
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_74865134
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Of jij houd jezelf voor de gek. Want geloven dat ik mezelf voor de gek houd, is ook een geloof.
Als je wist dat je jezelf voor de gek hieldt, zou je jezelf niet meer voor de gek houden.

Logica. Lastig, ik weet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_74865363
DustPuppy: de magie waar ik in geloof is niet zweverig.
'Wie goed doet, goed ontmoet' daar geloof ik in.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 19 november 2009 @ 21:34:08 #112
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_74865436
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:32 schreef krakkemieke het volgende:
Daar heb je geen magie voor nodig.

Dat is hetzelfde als het hele karma idee.

Maar goed, als je een beetje levenservaring hebt en goed om je heen kijkt, weet je ook wel dat het zo niet werkt. Het zou eigenlijk wel moeten, maar de realiteit is helaas anders.
pi_74866047
Ik heb levenservaring en ik kijk om me heen. En ik zie dat het wel zo werkt.
Ik heb niet veel geld. Maar als ik tijd of spullen geef die ik kan missen, dan krijg ik terug wat ik nodig heb.
Ik krijg niet terug van persoon a als ik wat geef, ik krijg het zomaar van persoon z.

Als jij denkt dat het niet werkt, heb je of: nooit gegeven, of: je realiseert je niet wat je ervoor terugkrijgt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_74866135
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Daar heb je geen magie voor nodig.

Dat is hetzelfde als het hele karma idee.

Maar goed, als je een beetje levenservaring hebt en goed om je heen kijkt, weet je ook wel dat het zo niet werkt. Het zou eigenlijk wel moeten, maar de realiteit is helaas anders.
Kijk er zijn mensen die hebben een hele magieloze kijk op het leven en mensen een magievolle kijk. Hier zijn er een paar van het laatste en daarmee houden we onszelf niet voor de gek.
Dat je er niet in thuis bent, niets van weet en niets van gebruikt okay, maar dat doet aan "geloof" niets af.

Als ik om me heen kijk werkt wat niet? Aangezien ik alles om me heen ervaar als levend, energie kan ik niet bepaald zeggen dat "magie" niet zou werken .
  donderdag 19 november 2009 @ 21:49:46 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74866154
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:32 schreef krakkemieke het volgende:
Dus als iemand kanker krijgt of moord verkacthing mishandeling etc. dan heft die gene sowieso wat verkeerds gedaan? Er feitelijk om gevraagd want, als hij/zij goed gedaan had, dan wad dat niet gebeurd
Waarom worden kinderen ziek, babietjes, puur geboren.
Of is dat dan een straf omdat de moeder iets niet goed deed
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 19 november 2009 @ 21:50:10 #116
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_74866168
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:46 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb levenservaring en ik kijk om me heen. En ik zie dat het wel zo werkt.
Ik heb niet veel geld. Maar als ik tijd of spullen geef die ik kan missen, dan krijg ik terug wat ik nodig heb.
Ik krijg niet terug van persoon a als ik wat geef, ik krijg het zomaar van persoon z.

Als jij denkt dat het niet werkt, heb je of: nooit gegeven, of: je realiseert je niet wat je ervoor terugkrijgt.
Ja, precies. Daarom worden er nog steeds onschuldigen vermoord. Komen er mensen om bij natuurrampen. Worden vrouwen verkracht etc.

Dat gebeurd allemaal met mensen die het niet goed voor hebben met anderen natuurlijk. Lijkt me logisch.
pi_74866244
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:49 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Dus als iemand kanker krijgt of moord verkacthing mishandeling etc. dan heft die gene sowieso wat verkeerds gedaan? Er feitelijk om gevraagd want, als hij/zij goed gedaan had, dan wad dat niet gebeurd
Dat zijn dingen die we veroorzaken als mens, en die automatisch voorkomen in de/onze natuur. Het is niet goed te praten, maar m.i. nog altijd beter dan afschuiven met iets als: "het is Gods wil." Dat is pas cru, want die vent kan er helemaal niks aan doen dat we er zelf zo'n zooitje van maken.

Ik geloof overigens niet in het: wie goed doet goed ontmoet idee. M.i. overkomt mijzelf al teveel gezeik om daar nog enig waarde aan te hechten. Maar ik geloof niet dat een baby'tje geboren wordt met een afwijking omdat de natuur het hem/haar niet gunt.
  donderdag 19 november 2009 @ 21:55:09 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74866384
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:52 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Dat zijn dingen die we veroorzaken als mens, en die automatisch voorkomen in de/onze natuur. Het is niet goed te praten, maar m.i. nog altijd beter dan afschuiven met iets als: "het is Gods wil." Dat is pas cru, want die vent kan er helemaal niks aan doen dat we er zelf zo'n zooitje van maken.

Ik geloof overigens niet in het: wie goed doet goed ontmoet idee. M.i. overkomt mijzelf al teveel gezeik om daar nog enig waarde aan te hechten. Maar ik geloof niet dat een baby'tje geboren wordt met een afwijking omdat de natuur het hem/haar niet gunt.
Dat pasgeborenen/babietjes ernstig ziek worden is evolutie imho, darwin enzo kut klote enzovoorts.
En afschuiven op god's wil is voor mij gelijk aan de bullshit van wie goed doet, die goed ontmoet etc. En alles wat daar aan vast hangt.

verduidelijking

[ Bericht 2% gewijzigd door _evenstar_ op 19-11-2009 22:01:19 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 19 november 2009 @ 21:57:11 #119
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_74866500
quote:
Dan vind ik eigenlijk dat dit verklaren met "Wie goed doet, goed ontmoet" erger, omdat je daarmee impliceert dat het de eigen schuld is van het slachtoffer.
quote:
Gelukkig maar. Dat scheelt.
pi_74866611
quote:

[..]

die gene die moord doet iets verkeerds..

en doodgaan is alleen een straf als je het zo ziet
pi_74866652
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan vind ik eigenlijk dat dit verklaren met "Wie goed doet, goed ontmoet" erger, omdat je daarmee impliceert dat het de eigen schuld is van het slachtoffer.
[..]

Daarom geloof ik ook absoluut niet in dat concept, no offence hoor overigens naar wie ook,
maar volgens mij wordt met: wie goed doet goed ontmoet, bedoeld: de acties van de persoon
en niet het lot in het volgend leven.

Magie.. is een vorm van macht, je beïnvloedt en krijgt daar je verdiende loon voor terug,
het is dus aan jezelf om de verantwoordelijkheid op je te nemen voor de daden wie je doet.
Actie -> reactie etc.
pi_74866680
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:59 schreef Yorrit het volgende:

[..]

die gene die moord doet iets verkeerds..

en doodgaan is alleen een straf als je het zo ziet
Zie jij sterven als een straf?
pi_74866691
quote:

[..]

Dat zeg ik niet.
Er gebeuren altijd erge dingen waar je niks aan kan doen.
Maar ik hoor zo vaak: de maatschappij is verrot, ik ga emigreren, ik kan er niks aan doen.
Ik geloof dat dat niet waar is.
Ik heb meegemaakt dat een vreemde naar me lachte en dat mijn dag goed was.
Daarom glimlach ik naar zoveel mogelijk mensen. Dat kost niks.

En het is makkelijk om te zeggen: de maatschappij is verrot, ik doe niet mee, ik stem niet.
Mijn manier is net zo makkelijk, misschien even wennen........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_74866764
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:01 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Zie jij sterven als een straf?
evenstar bracht het zo
pi_74866977
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

[..]

Je haalt 2 dingen door elkaar. De mens & de natuur. Kanker, natuurrampen, kindersterfte etc., da's natuur. Kun je niets aan doen, gebeurt gewoon. Helaas, maar waar.

Moord, verkrachting, marteling, oorlog, Dat doen mensen.

Degene die ontvangt, is lang niet altijd de oorzaak van hetgeen dat ie ontvangt. Voorbeeld: iemand loopt spontaan op jou af en slaat jou. Dat houdt niet in dat jij iets verkeerd gedaan hebt, maar wel dat diegene die jou slaat iets verkeerds doet. Diegene zal, zoals ik het ervaren heb, het daadwerkelijk driemaal terug ontvangen. En niet per se in de vorm van slagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')