In Amsterdam hebben ze dan toevallig Chimera zitten, heel dichtbij de dam. Ontzettend leuke winkel :xquote:Op donderdag 19 november 2009 12:33 schreef Gewas het volgende:
Over winkels gesproken. Paar jaar geleden kwam ik wel eens in de Elfwinkel in Den Haag, maar die is verdwenen. Was een soort van fantasy winkel waar ze ook allemaal dit soort dingen hadden.
De Elfquote:Op donderdag 19 november 2009 12:33 schreef Gewas het volgende:
Over winkels gesproken. Paar jaar geleden kwam ik wel eens in de Elfwinkel in Den Haag, maar die is verdwenen. Was een soort van fantasy winkel waar ze ook allemaal dit soort dingen hadden.
Vond ik ook een hele mooie winkel maar zat alleen een beetje op een afgelegen plek. Mooie fantasyboeken verkochten ze daar, ik heb daar meerdere Tolkien boeken gekocht.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De ElfEcht kut om te horen dat die weg is
Kon hem in Utrecht ook al niet meer vinden... De Elf was toch zeker een van mijn favoriete plekjes in Den Haag...
Ja onder andere wat ik hier lees over magie. Zweverig is misschien een verkeerd gekozen woord, maar ik weet even geen andere.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:32 schreef krakkemieke het volgende:
Gewas, voor zover ik weet hebben heksen en germanen iig de jaarfeesten gemeen, zoals Joel en Ostara. Wat ze daar vieren is niet zo zweverig.
Maar vind je te zweverig? Magie?
Dan hou je jezelf nogal voor de gek, maar goed dat doe elke gelovige tot op een zekere hoogte natuurlijk.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik vat het wel serieus op, dat kan dus niet?
Of jij houd jezelf voor de gek.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan hou je jezelf nogal voor de gek, maar goed dat doe elke gelovige tot op een zekere hoogte natuurlijk.
Als je wist dat je jezelf voor de gek hieldt, zou je jezelf niet meer voor de gek houden.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Of jij houd jezelf voor de gek.Want geloven dat ik mezelf voor de gek houd, is ook een geloof.
Daar heb je geen magie voor nodig.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:32 schreef krakkemieke het volgende:
DustPuppy: de magie waar ik in geloof is niet zweverig.
'Wie goed doet, goed ontmoet' daar geloof ik in.
Kijk er zijn mensen die hebben een hele magieloze kijk op het leven en mensen een magievolle kijk. Hier zijn er een paar van het laatste en daarmee houden we onszelf niet voor de gek.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Daar heb je geen magie voor nodig.
Dat is hetzelfde als het hele karma idee.
Maar goed, als je een beetje levenservaring hebt en goed om je heen kijkt, weet je ook wel dat het zo niet werkt. Het zou eigenlijk wel moeten, maar de realiteit is helaas anders.
Dus als iemand kanker krijgt of moord verkacthing mishandeling etc. dan heft die gene sowieso wat verkeerds gedaan? Er feitelijk om gevraagd want, als hij/zij goed gedaan had, dan wad dat niet gebeurdquote:Op donderdag 19 november 2009 21:32 schreef krakkemieke het volgende:
DustPuppy: de magie waar ik in geloof is niet zweverig.
'Wie goed doet, goed ontmoet' daar geloof ik in.
Ja, precies. Daarom worden er nog steeds onschuldigen vermoord. Komen er mensen om bij natuurrampen. Worden vrouwen verkracht etc.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:46 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb levenservaring en ik kijk om me heen. En ik zie dat het wel zo werkt.
Ik heb niet veel geld. Maar als ik tijd of spullen geef die ik kan missen, dan krijg ik terug wat ik nodig heb.
Ik krijg niet terug van persoon a als ik wat geef, ik krijg het zomaar van persoon z.
Als jij denkt dat het niet werkt, heb je of: nooit gegeven, of: je realiseert je niet wat je ervoor terugkrijgt.
Dat zijn dingen die we veroorzaken als mens, en die automatisch voorkomen in de/onze natuur. Het is niet goed te praten, maar m.i. nog altijd beter dan afschuiven met iets als: "het is Gods wil." Dat is pas cru, want die vent kan er helemaal niks aan doen dat we er zelf zo'n zooitje van maken.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dus als iemand kanker krijgt of moord verkacthing mishandeling etc. dan heft die gene sowieso wat verkeerds gedaan? Er feitelijk om gevraagd want, als hij/zij goed gedaan had, dan wad dat niet gebeurd![]()
Waarom worden kinderen ziek, babietjes, puur geboren.
Of is dat dan een straf omdat de moeder iets niet goed deed
Dat pasgeborenen/babietjes ernstig ziek worden is evolutie imho, darwin enzoquote:Op donderdag 19 november 2009 21:52 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die we veroorzaken als mens, en die automatisch voorkomen in de/onze natuur. Het is niet goed te praten, maar m.i. nog altijd beter dan afschuiven met iets als: "het is Gods wil." Dat is pas cru, want die vent kan er helemaal niks aan doen dat we er zelf zo'n zooitje van maken.
Ik geloof overigens niet in het: wie goed doet goed ontmoet idee. M.i. overkomt mijzelf al teveel gezeik om daar nog enig waarde aan te hechten. Maar ik geloof niet dat een baby'tje geboren wordt met een afwijking omdat de natuur het hem/haar niet gunt.
Dan vind ik eigenlijk dat dit verklaren met "Wie goed doet, goed ontmoet" erger, omdat je daarmee impliceert dat het de eigen schuld is van het slachtoffer.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:52 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Dat zijn dingen die we veroorzaken als mens, en die automatisch voorkomen in de/onze natuur. Het is niet goed te praten, maar m.i. nog altijd beter dan afschuiven met iets als: "het is Gods wil." Dat is pas cru, want die vent kan er helemaal niks aan doen dat we er zelf zo'n zooitje van maken.
Gelukkig maar. Dat scheelt.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:52 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Ik geloof overigens niet in het: wie goed doet goed ontmoet idee. M.i. overkomt mijzelf al teveel gezeik om daar nog enig waarde aan te hechten. Maar ik geloof niet dat een baby'tje geboren wordt met een afwijking omdat de natuur het hem/haar niet gunt.
die gene die moord doet iets verkeerds..quote:Op donderdag 19 november 2009 21:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dus als iemand kanker krijgt of moord verkacthing mishandeling etc. dan heft die gene sowieso wat verkeerds gedaan? Er feitelijk om gevraagd want, als hij/zij goed gedaan had, dan wad dat niet gebeurd![]()
Daarom geloof ik ook absoluut niet in dat concept, no offence hoor overigens naar wie ook,quote:Op donderdag 19 november 2009 21:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan vind ik eigenlijk dat dit verklaren met "Wie goed doet, goed ontmoet" erger, omdat je daarmee impliceert dat het de eigen schuld is van het slachtoffer.
[..]
Gelukkig maar. Dat scheelt.
Zie jij sterven als een straf?quote:Op donderdag 19 november 2009 21:59 schreef Yorrit het volgende:
[..]
die gene die moord doet iets verkeerds..
en doodgaan is alleen een straf als je het zo ziet
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
evenstar bracht het zoquote:Op donderdag 19 november 2009 22:01 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Zie jij sterven als een straf?
Je haalt 2 dingen door elkaar. De mens & de natuur. Kanker, natuurrampen, kindersterfte etc., da's natuur. Kun je niets aan doen, gebeurt gewoon. Helaas, maar waar.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan vind ik eigenlijk dat dit verklaren met "Wie goed doet, goed ontmoet" erger, omdat je daarmee impliceert dat het de eigen schuld is van het slachtoffer.
[..]
Gelukkig maar. Dat scheelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |