Totdat het in je drank geflikkerd wordt omdat zij je er denkt mee te kunnen betoveren..lijkt me toch niet zo'n lekker idee. Dat het als heel vruchtbaar gezien wordt en dat je het over de aarde uitgiet tot daaraan toe,quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:02 schreef krakkemieke het volgende:
Waarom vies? Het is gewoon bloed.
heel vies, maar niet viesquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:12 schreef krakkemieke het volgende:
Het betoveren lijkt me geen tof idee, heel vies ja.
Ik geloof ook niet dat afscheidingen bedoeld zijn om in te nemen, maar vies, neuh...
Het is gewoon spul, vind ik.
Het spul op zich niet nee. Maar iets in iemands glas doen om zo iemand te betoveren.....quote:
Dat komt omdat magie ook heel breed is. Als mensen bij magie alleen maar denken aan Harry Potter en Hocus Pocus, think again. Het is niet aan te tonen als tastbaar bewijs, maar liefde is ook niet tastbaar en bestaat ook. Ik geloof niet dat wat wij kunnen zien, horen of voelen altijd maar de werkelijkheid is, ik geloof in wel meer werkelijkheden, misschien pseudowetenschappelijk omdat het gaat op basis van gevoel, maar voor mij niet minder waardevol.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:01 schreef Girlysprite het volgende:
Ik denk dat het woord magie hier wel in een heel brede context gebruikt wordt.
Dat dingen voor je kunnen werken zal ik niet ontkennen, maar ik heb wel andere gedachten over hoe het werkt. Het proberen te grbuiken van ingewikkelde wetenschappelijke theorieen (zoals de kwamtum theorie) om 'magie' uit te leggen lijkt toch meer op pseudowetenschap.
Nee tuurlijk niet, wij rare heksengevallenquote:Op woensdag 18 november 2009 09:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik vat het wel serieus op, dat kan dus niet?
The Threefold Law, is een bekend effect in het paganisme en andere religies (het christelijke spreekwoord "Wie goed doet, goed ontmoet" bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:59 schreef krakkemieke het volgende:
Oke, maar iets anders dan.
Ik geef wat ik kan missen. En dan krijg ik het terug. Niet op dezelfde manier als ik geef, maar wel op de manier die ik nodig heb. Dat vind ik ook een soort magie.
Ik heb magie ook niet gezien als 'Harry Potter'. Liefde is wel tastbaar en aantoonbaar- dat is het grappige. Nou worden mensen nooit erg blij als je liefde terug brengt tot psychologische en chemische processen, maar het feit is wel dat verliefdheid te traceren is in een persoon. Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat liefde daarmee niks betekend- het is nog steeds iets wat heel waardevol is.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:55 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Dat komt omdat magie ook heel breed is. Als mensen bij magie alleen maar denken aan Harry Potter en Hocus Pocus, think again. Het is niet aan te tonen als tastbaar bewijs, maar liefde is ook niet tastbaar en bestaat ook. Ik geloof niet dat wat wij kunnen zien, horen of voelen altijd maar de werkelijkheid is, ik geloof in wel meer werkelijkheden, misschien pseudowetenschappelijk omdat het gaat op basis van gevoel, maar voor mij niet minder waardevol.
Zou wel graag willen weten hoe jouw gedachten hierover zijn ^^.
moest hier aan denken:quote:Op woensdag 18 november 2009 14:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom zou magie een extra werkelijkheid zijn, en niet een onderdeel van de werkelijkheid waarvan jij denkt dat het de werkelijkheid is?
Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met het paganisme en wicca, was wicca.com (nu The Celtic Connection) 1 van de sites waar ik heel veel informatie vandaan heb gehaald.quote:Op woensdag 18 november 2009 23:55 schreef rontvierkand het volgende:
Ik vind het paganisme echt razend interessant. Ik zou er zeker meer over willen weten maar bronnen schieten me te kort. Weet iemand boeken of sites waar ik meer info kan verzamelen?
paganisme.nlquote:Op woensdag 18 november 2009 23:55 schreef rontvierkand het volgende:
Ik vind het paganisme echt razend interessant. Ik zou er zeker meer over willen weten maar bronnen schieten me te kort. Weet iemand boeken of sites waar ik meer info kan verzamelen?
Weinig boeken??? Blijkbaar kom je niet in de juiste winkelsquote:Op donderdag 19 november 2009 12:05 schreef Gewas het volgende:
Ik heb dit topic doorgelezen, en ik denk dat mijn interesse in de Germanen hier niet tussen hoort. Het is mij allemaal te zweverig.
Ik heb vraag. Als er zo weinig boeken over Wicca zijn geschreven, waar halen jullie dan al je kennis vandaan?
Ik moet zeggen dat ik geen verstand heb van boeken over Wicca, maar ik las op de eerste pagina dat er weinig boeken over geschreven waren, vandaar mijn vraag.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Er zijn juist heel veel boeken geschreven... En met de hand overgeschreven.... Iets is niet pas een boek als er een uitgever en een drukkerij aan vast zitten.
Ikzelf heb mijn meeste kennis uit mondelinge overdracht en eigen ervaring
De ken ik nietquote:Op donderdag 19 november 2009 12:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Vergeet De Wijze Kater in Utrecht niet!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |