abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74680799
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:08 schreef DennisMoore het volgende:
En waarom staat een A1 vast op een zaterdagmorgen?
Omdat de vervoersvraag sterk toegenomen is het laatste decennium, kom kom niet zo naar de bekende weg vragen.
pi_74680802
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

Mwah, ik vind het een stuk verstandiger dan die applausmachine die jij hier ophangt.
Mja, laat ik zeggen dat ik van jou toch al geen hoge pet op heb . Maar geef vooral je goedkeuring aan vergelijkingen met China, de DDR en gekrijs van 'fascistische teringleiers' [sic]. Lekker nuttig enzo. Als iemand zo tekeer gaat, zorgt ie er vooral voor dat niemand 'm meer serieus neemt.
quote:
Er valt vanuit privacy oogpunt een veel bezwaar te maken tegen dit systeem. Ook het gebruik van het systeem door de politie om na te gaan waar een verdachte zich op een bepaald moment bevond of het systeem gebruiken als een snelheidscontrole is een optie die in ieder geval niet expliciet uitgesloten wordt en waar dus rekening mee moet worden gehouden.
Vertel mij wat, ik stem niet voor niets D66.
pi_74680844
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

Omdat de vervoersvraag sterk toegenomen is het laatste decennium, kom kom niet zo naar de bekende weg vragen.
En waarom is die 'vervoersvraag' op een zaterdagmorgen dan zo ineens toegenomen? Moeten er ineens meer mensen hun kleinkinderen aan de andere kant van 't land bezoeken? Zijn we ineens allemaal op zaterdag gaan werken? Willen we allemaal ineens 'ver weg' recreëren?
pi_74680880
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:13 schreef DennisMoore het volgende:
En waarom is die 'vervoersvraag' op een zaterdagmorgen dan zo ineens toegenomen? Moeten er ineens meer mensen hun kleinkinderen aan de andere kant van 't land bezoeken? Zijn we ineens allemaal op zaterdag gaan werken? Willen we allemaal ineens 'ver weg' recreëren?
Geef zelf eens een schot voor de boeg...
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:11 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, laat ik zeggen dat ik van jou toch al geen hoge pet op heb .
Nou die kan ik dan weer mooi in m'n broekzak steken.
quote:
Maar geef vooral je goedkeuring aan vergelijkingen met China, de DDR en gekrijs van 'fascistische teringleiers' [sic].
De situatie gaat er wel op lijken als uit komt wat ik beschreef in mijn post. Totaal inzicht in waar mensen zich bevinden met hun auto op een bepaald moment kan voor hele nare dingen zorgen. Het is onverstandig om met een systeem in te stemmen waarin dat technisch niet uitgesloten is.
quote:
Vertel mij wat, ik stem niet voor niets D66.

[ Bericht 26% gewijzigd door Bolkesteijn op 13-11-2009 22:21:20 ]
pi_74680950
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

Geef zelf eens een schot voor de boeg...
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:08 schreef DennisMoore het volgende:

Waarom willen al die mensen op hun vrije zaterdagmorgen in de file staan? Vindt men files ineens niet zo erg meer? Wil men ineens verder weg reizen op zaterdag? Kon men voorheen geen auto betalen?
Ik ruik een luxe-probleem.
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:19:56 #156
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_74681080
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:46 schreef Hukkie het volgende:
Hmm, niet duurder toch?
Ik rijd 50 km per dag. Dat is dus -uitgaande van 3 ct per kilometer- ¤ 31,50 per maand, en dus ¤ 94,50 per kwartaal. Daar waar ik nu ¤ 58 per kwartaal aan wegenbelasting betaal.
Ik heb het puur over woon-werk verkeer, ik neem aan dat de ritjes op zaterdag naar de supermarkt of een dagje uit ook gewoon berekend worden. Bovendien rijdt ik in een oude auto, helaas geen oldtimer, dus die zal ook wel extra belast gaan worden.

Hoe bedoel je, niet duurder? Kan me voorstellen dat Bos 'uitermate tevreden' is.
En vergeet niet dat die 58 Euro die je nu aan de provincie betaald straks gewoon terug komt in de vorm van een andere belasting, want de schoorsteen van de provincie moet natuurlijk ook blijven roken.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:19:57 #157
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74681081
Ben benieuwd waar ik dat ding op de motor moet laten
pi_74681097
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:19 schreef fs180 het volgende:

Ben benieuwd waar ik dat ding op de motor moet laten
Niet. Je blijft gewoon mbr betalen.
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:23:00 #159
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74681179
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:19 schreef -Kadesh- het volgende:

[..]

En vergeet niet dat die 58 Euro die je nu aan de provincie betaald straks gewoon terug komt in de vorm van een andere belasting, want de schoorsteen van de provincie moet natuurlijk ook blijven roken.
Dat zal er ongetwijfeld ook nog bijkomen ja.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:23:37 #160
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74681205
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:20 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Niet. Je blijft gewoon mbr betalen.
mbr?
pi_74681255
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:16 schreef DennisMoore het volgende:
Ik ruik een luxe-probleem.
Ah, het Hollandse calvinisme komt om de hoek kijken, zoiets vermoedde ik al. Er is een probleem in de vervoerscapaciteit van het wegennet als er bijna de hele week files staan, dat soort problemen moeten opgelost worden door de overheid want het is de overheid die zorg voor een wegennet naar zich toe heeft getrokken. Het kan niet zo zijn dat de overheid bewust een situatie van tekorten laat bestaan.
pi_74681263
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:23 schreef fs180 het volgende:

mbr?
mrb dus... motor rijtuigen belasting
pi_74681285
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ah, het Hollandse calvinisme komt om de hoek kijken, zoiets vermoedde ik al. Er is een probleem in de vervoerscapaciteit van het wegennet als er bijna de hele week files staan, dat soort problemen moeten opgelost worden want het is de overheid die zorg voor een wegennet naar zich toe heeft getrokken. Het kan niet zo zijn dat de overheid bewust een situatie van tekorten laat bestaan.
Ik had het over de zaterdag.

En je zou op basis van die zaterdag nog best 's een conclusie kunnen trekken over doordeweekse dagen... .
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:32:43 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74681498
Het is ook een ideaal middel om snelheidscontroles uit te voeren. Rijd je maar ergens een paar kilometer te hard, automatisch wordt de boete van je rekening afgetrokken.
The End Times are wild
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:36:42 #165
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74681647
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

mrb dus... motor rijtuigen belasting
Alleen voor autos dus?
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:43:47 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74681899
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:32 schreef LXIV het volgende:
Het is ook een ideaal middel om snelheidscontroles uit te voeren. Rijd je maar ergens een paar kilometer te hard, automatisch wordt de boete van je rekening afgetrokken.
Ja, als het ze in Den Haag goed uitkomt dan mag het wel:
quote:
Vertrouwen op snelheidsindicatie op navigatie is verkeerd
22 mei 2009, 01:21
Vertrouwen op de snelheid die het navigatiesysteem in de auto weergeeft is geen goed idee. Wie er blindelings van uit gaat dat de getoonde snelheid de juiste is, loopt het risico een snelheidsoverttreding te begaan, terwijl hij of zij zich daar niet bewust van is.

Een automobilist die een bekeuring voor een snelheidsovertreding binnen een trajectcontrolesysteem aanvocht met GPS als bewijs, is door de kantonrechter in het ongelijk gesteld.

De rechter volgde de uitleg van het Nederlands Meetinstituut (NMi). Het instituut stelt dat GPS een plaatsbepalingssysteem is, dat niet primair is bedoeld om de snelheid weer te geven. De snelheidsweergave van GPS loopt achter op de werkelijke snelheid, wat duidelijk wordt bij accelereren en afremmen.

In deze zaak trok de betrokkene verder in twijfel of een trajectcontrolesysteem een wettig meetmiddel is, omdat het niet wordt genoemd in de Regeling Meetmiddelen Politie uit 1997. Ook dit werd door de kantonrechter terzijde geschoven met verwijzing naar een uitspraak van de Hoge Raad uit 2000. De HR stelt dat een meetmiddel niet in de lijst opgenomen moet zijn om ingezet te kunnen worden, zolang het middel geldige -geijkte- snelheidsmetingen verricht.

Trajectcontrolesystemen meten over een bepaalde afstand de gemiddelde snelheid van passerende voertuigen. Op punt A start de meting die op punt B wordt beëindigd. De tijd die het voertuig erover doet, wordt afgezet tegen de afstand tussen A en B en resulteert in een gemiddelde snelheid. Bij trajectcontrole hangen camera's op verschillende punten langs de weg, die opnames maken van ieder passerend voertuig. Alle in Nederland opererende trajectcontrolesystemen voor snelheidscontroles worden door het NMi uitgebreid onderzocht en getest waarna certificering plaatsvindt. Jaarlijks worden de individuele trajectsystemen aan een keuring onderworpen.

Bron: Verkeershandhavingsteam KLPD
VID
pi_74681988
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:03 schreef justanick het volgende:

[..]

Ik heb wat anders bedacht: extra asfalt en spoorbielzen. Als je vanuit de overheid op laat leggen wie van wanneer tot wanneer waar moet werken krijg je een bureaucratie (en een onkunde) waar de kilometerheffing compleet bij zal verbleken. Om nog maar niet te spreken over de economische schade die het op zal gaan leveren.
Drogreden. Laat ik het anders noemen: overheidshulp. Als particuliere bedrijven zo goed zijn, en de overheid zo slecht, waarom moeten er dan allemaal mensen tegelijk naar het werk? Volgens jou kunnen bedrijven dit zelf handhaven, maar blijkbaar falen ze op deze gebieden.
quote:
Er zijn zat knooppunten die je gewoon binnen het huidige ruimtebeslag om kunt bouwen. Het hoeft niet allemaal A12 / A4 te worden, het kan ook kleiner. Ombouw tot een klaverturbine (aantal knelpunten) kost nauwelijks extra ruimte, maar is zeer goed voor de doorstroming.
Noem mij een aantal knooppunten waar dit noodzakelijk is(in objectieve termen, dus niet de jouwe). Als ik nu al de fundering en grootte van die knooppunten zie lijkt het mij zeer moeilijk en duur om ze helemaal om te bouwen.
quote:
De overheid moet ook terug naar haar kerntaken. Alle subsidiebullshit die er bijkomt kost miljarden en dient geen enkel doel. Schrap dat en er blijkt plotseling een miljardje of wat beschikbaar te komen op de rijksbegroting.
Zonder subsidie kan een bedrijf dat geen winst maakt, maar toch moet blijven functioneren vanwege zijn maatschappelijke functie, niet meer rondkomen. Je kunt het wel schrappen, maar dan moeten de bedrijven stelselmatig hun diensten verslechteren.
quote:
En dan zeg je dat ik kortzichtig ben ... een goed netwerk aan B-wegen is om twee redenen essentieel: ontlasting A-wegen (dooooorgaand verkeer via de A, de rest via de B-wegen - in Nederland N-wegen genoemd) en een alternatief voor diezelfde A-wegen bij calamiteiten. Er hoeft nu maar iets te gebeuren in de Randstad en de schokgolf zorgt voor een verkeersdrama. Een goed netwerk aan B-wegen verbeterd de situatie en zorgt meteen voor een betere doorstroming op het complete wegennet. Daarnaast is een upgrade van bepaalde N-wegen m.n. in Noord- en Oost-Nederland goed voor de verkeersveiligheid. Er gebeuren immers regelmatig frontale klappers door foute inhaalacties. Dat kun je voorkomen door naar 2+1 / 1+2 te gaan (dus afwisselend een inhaalstrook, analoog aan de N50), of 2x2 op de wat drukkere wegen.
Het is misschien logisch, maar noodzakelijk? Ik denk dat B-wegen in de toekomst pas een grotere rol gaan spelen.
quote:
Megalomaan? De A1 staat tussen grof Bussum (3 --> 2) en de A30 consequent vast (en niet alleen in de spits, zelfs op zaterdagochtend sta je daar regelmatig in een file), terwijl het bij Azelo ook problematisch wordt. De A2 begint vol te stromen in Limboland. De A4 levert problemen op bij de 'splitsing' naar de A44, om over het nooit gebouwde stuk nog niet eens te beginnen. De A6 is een drama vanaf Almere richting A'dam. De A7 en A8 staan rond A'dam ook vast (toegegeven, ook de A10 verdient aandacht, maar die is wel lastig uit te breiden). De A27 is een doorlopend drama tot aan Eemnes (en het stuk tot aan Almere komt), de A28 is top-10 probleemgeval tussen Hoevelaken en Utrecht, terwijl ook het stuk vanaf / naar Nijkerk steeds erger wordt. Sterker nog, er liggen al plannen om de A1 tussen Eemnes en Hoevelaken te verdubbelen, Hoevelaken gaat waarschijnlijk op de schop, de A28 krijgt er vanaf Nijkerk waarschijnlijk een rijstrook bij en ook de A27 krijgt extra asfalt. Jaren te laat, daar niet van, maar blijkbaar ziet zelfs onze af en toe minder competente (zwaar understatement) overheid eindelijk in dat er ingegrepen moet worden...
Je negeert mijn argument. Wat ik zei is dat veel files ontstaan omdat snelwegen door forensen bevolkt worden. Deze groep komt perfect in aanmerking voor het reizen per OV, en tergelijkertijd komen de snelwegen weer beschikbaar voor mensen die hun auto's écht nodig hebben. Jij komt echter met een irrationele lijst van files waarin jij aangeeft aan dit forensenverkeer simpelweg te gehoorzamen, ofwel massale wegverbreding. Je laat nu duidelijk zien hoe ver je in het belang van autovervoer wilt gaan.
quote:
Overigens zitten de spoorverbindingen op de diverse assen ook stamp- en stampvol.
Ja maar ja, dat is secundair he
pi_74682543
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, als het ze in Den Haag goed uitkomt dan mag het wel:
[..]

VID
Er is nog nergens (in Den Haag) gezegd dat Den Haag dit wel mag.
En als 'ze' in Den Haag besluiten dat dit wel mag, dan kun je op basis van die uitspraak ook makkelijk aantonen dat GPS niet nauwkeurig genoeg is hiervoor.
pi_74684433
Ik rij elke dag 40 kilometer heen en weer om naar mijn werk te komen. Op het moment zijn mijn enige kosten ~60 euro per kwartaal om op me werk te komen. Een snelle berekening vertelde mij dat ik nu dik 280 euro per kwartaal kwijt ga zijn in 2018. Something to look forward to
pi_74684901
Iedereen met bij invoering gewoon een oude sloop auto voor op de stoep zetten zonder er ooit gebruik van te maken
pi_74685152
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 23:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er is nog nergens (in Den Haag) gezegd dat Den Haag dit wel mag.
En als 'ze' in Den Haag besluiten dat dit wel mag, dan kun je op basis van die uitspraak ook makkelijk aantonen dat GPS niet nauwkeurig genoeg is hiervoor.
Als je dat zegt is GPS ook niet nauwkeurig genoeg om de afstand (dus rekeningrijden) te meten. want snelheid is afstand per tijdseenheid.
pi_74685196

[ Bericht 100% gewijzigd door forzaudinese op 14-11-2009 00:14:37 ]
pi_74685940
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 00:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Iedereen met bij invoering gewoon een oude sloop auto voor op de stoep zetten zonder er ooit gebruik van te maken
Uit protest ga ik dat ook maar doen. 12 stuks, wel te begrijpen.
pi_74686562
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 00:44 schreef Arie85 het volgende:

[..]

Uit protest ga ik dat ook maar doen. 12 stuks, wel te begrijpen.
Protest wat is dat... Nederlanders moeten toch echt het slapste volk op de planeet zijn wat kan het anders zijn.

We geloven dat we zo vrij zijn bespotten de VS en andere landen maar onder tussen wordt er nergens meer afgeluisterd als in dit land. Geven we allemaal verplicht onze vinger afdrukken aan de regering en nu kunnen ze straks precies weten welk voertuig waar is.
Bijna niemand op de planeet betaald zoveel belasting als ons, een euro in Nederland kan wel tien keer belast kan worden voor het zelfde doel maar niemand trekt aan de bel.

Maar protesteren dat doen we niet we slikken het allemaal...we hebben geen vertegenwoordigers in de politiek die zijn te afhankelijk van de coalitie en achterkamer politiek om dat zelfde systeem in stand te houden.

En iedereen pikt het maar ik snap het niet..
pi_74686605
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 01:21 schreef Manifesto het volgende:

[..]

Protest wat is dat... Nederlanders moeten toch echt het slapste volk op de planeet zijn wat kan het anders zijn.

We geloven dat we zo vrij zijn bespotten de VS en andere landen maar onder tussen wordt er nergens meer afgeluisterd als in dit land. Geven we allemaal verplicht onze vinger afdrukken aan de regering en nu kunnen ze straks precies weten welk voertuig waar is.
Bijna niemand op de planeet betaald zoveel belasting als ons, een euro in Nederland kan wel tien keer belast kan worden voor het zelfde doel maar niemand trekt aan de bel.

Maar protesteren dat doen we niet we slikken het allemaal...we hebben geen vertegenwoordigers in de politiek die zijn te afhankelijk van de coalitie en achterkamer politiek om dat zelfde systeem in stand te houden.

En iedereen pikt het maar ik snap het niet..

Ik snap het ook niet.. maar ik heb ook nog niet op het malieveld gestaan en ik gok jij ook niet
Het komt er dus op neer dat we beiden geen haar beter zijn.

Misschien demonstreren we nu niet meer omdat we onze uitlaatklep op internet hebben. Vroeger had je dat niet en was het malieveld je uitlaatklep.

Het word hoog tijd dat er een nieuw platform komt waar we op een effectieve manier onze onvrede kunnen uiten. Alleen hoe. Erg moeilijk. Ik weet wel zeker dat als je een platform vind wat aanslaat je direct een revolutie ontketend, want geloof me er zijn veel mensen zoals jij en ik die veel onvreden hebben maar geen idee hebben hoe ze dat moeten uitten (buiten internet en verjaardagen om)

Wat ik echter totaal niet snap is dat iedereen iedere keer toch weer op de gevestigde partijen stemt. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
pi_74686956
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ten eerste is rekeningrijden een smerig systeem dat nooit ingevoerd moet worden. Elke automobilist moet daarbij een kastje in zijn auto die in verbinding staat met GPS, zodat hij altijd traceerbaar is. Als je zo'n kastje niet gebruikt kan je een gevangenisstraf van vier jaar riskeren of een max. boete van 64.000 euro. (ze willen erg graag weten waar je je te allen tijde begeeft namelijk) In Duitsland hebben ze qua rekeningrijden een ander systeem zonder dergelijk GPS-kastje/systeem. Maar beter is nog gewoon de benzine evt. wat duurder maken, want meer rijden = meer benzine, en dat is de hele bedoeling van dit rekeningrijdenidee (althans, dat zeggen ze.. maar eigenlijk willen ze gewoon weten waar je bent).

Ten tweede: ze willen toch eigenlijk dat meer mensen het openbaar vervoer pakken?
De automobilist wordt al meer dan genoeg uitgeknepen. Van alle wegenbelasting en boetes aan automobilisten gaat maar een klein percentage naar het wegenbudget, en hij daar nóg eens op gaan bezuinigen óf het tarief per kilometer nóg duurder maken?
Wellicht een idee om wat onzinsubsidies en projectjes te stoppen zodat "de staat geen inkomsten verliest".
Waarom willen ze weten waar je bent?
I´m back.
pi_74688553
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 00:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je dat zegt is GPS ook niet nauwkeurig genoeg om de afstand (dus rekeningrijden) te meten. want snelheid is afstand per tijdseenheid.
Met "hiervoor" in mijn vorigepost bedoelde ik de snelheidscontroles die LXIV aanhaalde.
En ik zeg niet dat ze niet nauwkeurig genoeg zijn, maar de rechter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2009 09:40:58 ]
pi_74688632
Kan volgens mij op dezelfde wijze als trajectcontrole. De tijd tussen twee locaties.
pi_74688645
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 09:49 schreef DennisMoore het volgende:
Kan volgens mij op dezelfde wijze als trajectcontrole. De tijd tussen twee locaties.
Dat zou ik ook denken, maar de rechter denkt van niet (zie de post van AchJa).
quote:
Een automobilist die een bekeuring voor een snelheidsovertreding binnen een trajectcontrolesysteem aanvocht met GPS als bewijs, is door de kantonrechter in het ongelijk gesteld.

De rechter volgde de uitleg van het Nederlands Meetinstituut (NMi). Het instituut stelt dat GPS een plaatsbepalingssysteem is, dat niet primair is bedoeld om de snelheid weer te geven. De snelheidsweergave van GPS loopt achter op de werkelijke snelheid, wat duidelijk wordt bij accelereren en afremmen.
En als je het niet als bewijs kunt gebruiken dat je niet te hard hebt gereden, dan kan de overheid het ook niet als bewijs gebruiken dat je wel te hard hebt gereden.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2009 09:53:05 ]
pi_74688688
Kilomoeterheffing is gewoon echt goed nieuws. Ik ga mijn nieuwe Golf R gewoon inwisselen voor een Q7. Onder de streep ben je dan gewoon echt veel goedkoper uit. De overheid wil dus gewoon dat we allemaal een zware milieuvervuilende SUV gaan rijden.

Golf VI R
Wegenbelasting = ¤ 712 p/j
30.000 km * 0,03 = ¤ 900 p/j (¤ 2010 in 2018)
CO2-uitstoot: 199 g/km
Verbruik 1:12
30.000 / 12 * 1.50 = ¤ 3750 p/j brandstof

Audi Q7 V12 TDI
Wegenbelasting = ¤ 2880 p/j
30.000 km * 0,03 = ¤ 900 p/j (¤ 2010 in 2018)
CO2-uitstoot: 298 g/km
Verbruik 1:9
30.000 / 9 * 1.20 = ¤ 4000 p/j brandstof

Voor die 250 euro brandstof meer per jaar rijd ik wel een Q7 hoor...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')